ChristianMatch

Forum

Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5501 5502 5503 5504 5505 5506 5507 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 14:35

Lees net dat er weer een tas met lichaamsdelen gevonden is, ik word hier zo verdrietig van, voel me zo machteloos. Ik heb er verder geen woorden voor, maar moest het even kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 14:49

Gerald Troost: “"Als je wilt weten of iemand echt een goed hart heeft, dan moet je kijken hoe hij iemand bejegent die hem niets te bieden heeft."
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:02

JOANNIE702 schreef:
Soms kom je zulke leuke site tegen, dat je graag aan andere wilt delen!

Dit wil ik graag delen met jullie, voor de creatieve onder ons.......

http://www.welke.nl/

YES!!!!
Geweldig...wat een leuke ideetjes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:18

Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...

Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn.....
Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is.....
Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....

http://youtu.be/fEHRG7JQxMA
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:20

KLUS667 schreef:
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.

Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

Verraste, verbaasde smiley P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen Knipoog smiley Gefrustreerde smiley , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk.

pfff, hier raak ik de klu(t)s van kwijt!

En…..ik durf het bijna niet te vragen: mag ik ook voor groen kiezen? Dat schijnt een rustgevende kleur te zijn, en dat heb ik soms weleens nodig…….

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 25 mei 2013, 15:23
Naar boven

Auteur Bericht
MAR256

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:22

Leuke site he! Heb hem toevallig van de week ook ontdekt. Moet er alleen nog wel mijn weg een beetje vinden...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:22

Stil.......
http://www.youtube.com/watch?v=VdBw1WPGr4I
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:25

KLUS667 schreef:
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.

Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

Verraste, verbaasde smiley P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen Knipoog smiley Gefrustreerde smiley , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk.

En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen?
En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:28

Voor de FB liefhebbers.

https://www.facebook.com/CreativeIdeass?hc_location=stream

ook leuke creatieve ideeën........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:40

JOL252 schreef:
En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen?
En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?

Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol..... Knipoog smiley
Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken.....
Het is eigenlijk heel duidelijk....

Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval)
Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens....
Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....

Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 15:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:51

WILLEMIJN232 schreef:
1. Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol..... Knipoog smiley

2. Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken.....
Het is eigenlijk heel duidelijk....

Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval)
Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens....
Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....

Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... Engeltje smiley

1. ja! maar... Gefrustreerde smiley
2. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley oh vandaar... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:59

JOL252 schreef:
1. ja! maar... Gefrustreerde smiley
2. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley oh vandaar... Knipoog smiley

Jij snapt het....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:03

WILLEMIJN232 schreef:
Jij snapt het....... Engeltje smiley

Ja, ik ben weer helemaal bijgespijkerd. Dank je. Engeltje smiley Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:07

jij maakt van mijn leven
wat ik jou mag geven

ik geef jou mijn vriendschap
mijn liefde en gezelschap

en van jou krijg ik het zelfde weer
sterker nog, ik krijg het keer op keer

met jouw liefde en jouw gezelschap
zorg je voor leven in onze vriendschap

Natascha
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:17

en als ik eens het initiatief neem loop ik weer achter de feiten aan, maar tot nu toe bijna altijd reactie terug gehad dus .. ga ik vrolijk verder.

en jagen ? ben geen wild wat los loopt of aangeschoten is.

als er al gejaagd wordt doe ik het zelf wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:22

Liefde is op weg zijn naar jezelf te vinden in elkaar. (W. Berkelaar)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:27

Kan de Vlaamse minister van Begroting wel rekenen?

http://www.youtube.com/watch?v=hp-jZDQShFU
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:29

ANNA415 schreef:
Ik wil gewoon even wat kwijt ...
Dat zei ik vandaag ook tegen de kapper Coole smiley met zonnebril

Wauw anna, leuk die foto en een heel andere kleur haar. leuk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:39

NATASCHA642 schreef:
en als ik eens het initiatief neem loop ik weer achter de feiten aan, maar tot nu toe bijna altijd reactie terug gehad dus .. ga ik vrolijk verder.

en jagen ? ben geen wild wat los loopt of aangeschoten is.

als er al gejaagd wordt doe ik het zelf wel Knipoog smiley

ha ha. dan doe je het zelf wel Lachende smiley

petra, ook beetje de kluts kwijt over mannen die het hoofd zijn, toch es nog es goed de bijbel lezen, kan het er niet mee eens zijn.
Dat ze de leiding hebben oke, maar in liefde na zijn vrouw en gezin. Dus ergens in onderdanigheid na je mede gezinsleden, respecterende hun keuze,s . dat ze in vrijheid kunnen leven, zich zelf ontwikkelen, niet met een slavenjuk. zoiets zou god het wel bedoeld hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 17:24

WILLEMIJN232 schreef:
Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...

Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn.....
Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is.....
Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....

http://youtu.be/fEHRG7JQxMA

Ik las het ook en vind zelf het schrappen van dit lied onnodig. Het zal heus nog wel gezongen worden. In 2006 was het nog gekozen in de top-tien van mooiste religieuze liederen.
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 17:55

Is hier iemand ook naar het concert van ''Jars of Clay'' geweest (23 mei j.l.)? Na 9 jaar weer in Nederland... het was super! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:00

Staat je goed Anna
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:07

Klus:

Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:09

ZEELAND736 schreef:
Een grote vriend van mij...ik bewonder hem zeer...

Wie bedoel je nu Zeeland? Thomas of Huub Oosterhuis? Knipoog smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:11

Waar zijn de filmfreaks gebleven? Huilende smiley, smiley in tranen
Ik ben een grote filmfreak: een dag geen film, een dag niet geleefd! Lachende smiley
Laatst gezien in bios:''The Great Gatsby'' ... beetje bombastisch, beetje theatraal, soms irritante 3D, drama komt niet zo uit de verf, interessante muziekkeuze, prachtige art-direction.

Laatst aangepast door
BAPPI605
op zaterdag 25 mei 2013, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:24

WILLEMIJN232 schreef:
Klus:

Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:45

ANNA415 schreef:
Ik wil gewoon even wat kwijt ...
Dat zei ik vandaag ook tegen de kapper Coole smiley met zonnebril

Ja hoor leuk........eindelijk kent Jilly hoe jij er uit ziet....Kan ik weer over nieuw beginnen...............!

staat je wel leuk........... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:48

JOANNIE702 schreef:
Ja hoor leuk........eindelijk kent Jilly hoe jij er uit ziet....Kan ik weer over nieuw beginnen...............!

staat je wel leuk........... Lachende smiley

Sorry Verlegen lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:58

PETRA373 schreef:
ha ha. dan doe je het zelf wel Lachende smiley

petra, ook beetje de kluts kwijt over mannen die het hoofd zijn, toch es nog es goed de bijbel lezen, kan het er niet mee eens zijn.
Dat ze de leiding hebben oke, maar in liefde na zijn vrouw en gezin. Dus ergens in onderdanigheid na je mede gezinsleden, respecterende hun keuze,s . dat ze in vrijheid kunnen leven, zich zelf ontwikkelen, niet met een slavenjuk. zoiets zou god het wel bedoeld hebben....

Lees het stukje nog eens en dan niet met de kerkelijke historie in het achterhoofd. Lees eens hoe vaak de man verteld wordt dat hij de vrouw moet liefhebben, en hoe!! Als Christus ons heeft lief gehad. Dat is een hele diepe en vergaande liefde. Hoe moet een vrouw haar man respecteren zoals ze Christus gezag ervaart. Voel jij je bij Jezus een slaaf, niet vrij? Paulus omschrijft hier onvoorwaardelijke Liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 19:26

JOL252 schreef:
Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje... Smiley met dichtgeplakte mond

En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5501 5502 5503 5504 5505 5506 5507 ... 6194 Volgende
Pagina 5504 van 6194