ChristianMatch

Forum

Date afgezegd
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5503 5504 5505 5506 5507 5508 5509 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIN732

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:18

Het is niet zo interessant voor jullie om te vertellen maar misschien herkent iemand dit. Ik heb een superleuke relatie gehad van 4 jaar en ben nu iets langer als een half jaar vrijgezel. Tot nu toe één leuke date gehad. Heb 5 of 6 keer een date afgesproken die op het laatst werd afgezegd door haar. Elke keer verheug je je op de date en op het laatste moment krijg je een slap excuus dat ze niet kan. Hierdoor heb je er onderhand helemaal geen vertrouwen in. Klinkt een beetje depressief ik weet het:P hebben jullie nog tipt ofzo

groetjes,

Hein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:24

HEIN732 schreef:
Het is niet zo interessant voor jullie om te vertellen maar misschien herkent iemand dit. Ik heb een superleuke relatie gehad van 4 jaar en ben nu iets langer als een half jaar vrijgezel. Tot nu toe één leuke date gehad. Heb 5 of 6 keer een date afgesproken die op het laatst werd afgezegd door haar. Elke keer verheug je je op de date en op het laatste moment krijg je een slap excuus dat ze niet kan. Hierdoor heb je er onderhand helemaal geen vertrouwen in. Klinkt een beetje depressief ik weet het:P hebben jullie nog tipt ofzo

groetjes,

Hein

je kan jezelf gaan afvragen of ze het wel waard is. maar rot is het zeker want je kijkt er naar uit en ik weet uit eigen ervaring wat het is om teleurgesteld te worden het is mij ook overkomen.
je wordt onzeker en gaat aan jezelf twijfelen en zo, terwijl je weet dat het niet aan jou ligt
tips heb ik helaas niet maar zou me niet uit het veld laten slaan want ook voor jou komt de ware vanzelf

sterkte en succes ermee, Natascha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:25

http://www.youtube.com/watch?v=ZVHOqrw3Jks Vrede, Vrijheid en Gerechtigheid voor iedereen

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 26 mei 2013, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:26

JOL252 schreef:
Tja.. en waarom zou je los van een relatie, buiten het huwelijk als vrouw wél alle vrijheid in beslissingen hebben en dan ineens in een huwelijk alles moeten laten droppen aan eigen initiatieven/wezenlijke beslissingen.

Jol, had vanmorgen na de samenkomst een zeer boeiend gesprek met twee van haar oudsten, een man en vrouw in het ambt.

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:24

Zonder Liefde heeft niets maar dan ook niets zin, gelijk geschreven staat. Men kan misschien wel alle gaven van de Geest bezitten of alles weggeven, maar als men de Liefde niet heeft, het zal niet baten.

Jezus is die Liefde en Hij heeft ons een dienende Liefde opgelegd, gelijk Hij ons diende en voor ons alles (op)gegeven heeft,. Met Zijn voetwassing laat hij duidelijk zien dat men niet een meerdere is van een ander, dus ook niet in een relatie. Ook hoe te leven als man en vrouw, en hoe het omschreven is staat de liefde bovenaan, dus daaruit kan men de conclusie trekken dat men als man en vrouw één is, daar past geen rang of stand bij.

http://www.youtube.com/watch?v=4xjPODksI08&list=RD02ZVHOqrw3Jks

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 26 mei 2013, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:30

Dames, dames toch Knipoog smiley
Liefde en respect, sorry, excuses dat ik dat niet genoemd hebt, maar ik ga ervan uit dat jullie wel snappen dat dat het fundament van een huwelijk is (of in veel gevallen: zou moeten zijn).

Amen

P.S. Vrouwen in het ambt? Neem initiatief en open een nieuw topic zou ik zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:34

JOANNIE702 schreef:
Arme Janny, zal zeker ook geen bloemetje krijgen van al dat werk.......

Alleen als ik bloemkool eet.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:38

KLUS667 schreef:
Dames, dames toch Knipoog smiley
Liefde en respect, sorry, excuses dat ik dat niet genoemd hebt, maar ik ga ervan uit dat jullie wel snappen dat dat het fundament van een huwelijk is (of in veel gevallen: zou moeten zijn).

Amen

P.S. Vrouwen in het ambt? Neem initiatief en open een nieuw topic zou ik zeggen.

Als liefde en respect het fundament van het huwelijk is, dan heb je daarmee nog niet uitgelegd waarom in wezenlijke zaken de man dan degene is die de knopen door moet hakken.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:39

Groeien in geloof:
ik moet nog veel leren, maar ik moet nog veel meer afleren
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:13

JANS221 schreef:
Als liefde en respect het fundament van het huwelijk is, dan heb je daarmee nog niet uitgelegd waarom in wezenlijke zaken de man dan degene is die de knopen door moet hakken.

Daar sla je de spijker op zijn kop , laat hij zich maar eens uitleggen wat hij nu precies bedoelt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:48

Graag even een titel bij dit topic.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:57

NATASCHA642 schreef:
Daar sla je de spijker op zijn kop , laat hij zich maar eens uitleggen wat hij nu precies bedoelt Knipoog smiley

Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 26 mei 2013, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:16

JOL252 schreef:
Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...

laat ik nu net zo nieuwsgierig zijn Knipoog smiley laten we in gezonde spanning afwachten
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:20

Het kan altijd erger. Ik kom wel eens in de Ardennen maar het is goed dat ik dit weekend ben thuisgebleven want daar lag in La Roche vannacht een sneeuwlaag van 11 cm. Die was wel weer snel weggesmolten, maar toch. Het is heel lang geleden dat dat voorkwam. Zo gezien hebben we nog niet te mopperen, al doen we dat natuurlijk wel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 mei 2013, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
HEIN732

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:21

CHRISTIANMATCH schreef:
Graag even een titel bij dit topic.

Redactie CM

ja sorry hoe kan ik dit nog wijzigen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:25

Ik denk dat je een nieuw topic met een naam moet starten en daar je eerste bericht in moet kopieren. Achteraf kun je volgens mij de titel niet meer wijzigen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 mei 2013, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:40

JOANNIE702 schreef:
Kijk kijk
Ja goed kijken

De zon schijnt..............zalig

Ik zag dat net ook... dacht eerst dat het een UFO was, geel glimmend en het zweeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:45

ZEIST (ANP) - Het was even wachten, maar de lente lijkt er uiteindelijk toch te komen. Komende vrijdag, op de laatste dag van de meteorologische lente, is de kans op stabieler lenteweer heel groot, meldde weeronline.nl zondag.

Nederland komt dan meer onder invloed een hogedrukgebied te liggen. De weermodellen laten de buien verdwijnen en er komt meer ruimte voor de zon, aldus het weerbureau.

De wind zit wel in de noordwesthoek, waardoor het niet heel warm wordt. Maar met maxima rond of net onder 20 graden wordt het begin juni warmer dan nu.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:53

http://www.youtube.com/watch?v=3J5iotueDV8
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:56

"Alles wat je in je hele leven hebt gedaan én gelaten, heeft je tot exact de plek gebracht waar je nu bent."
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 19:02

http://youtu.be/ad62JDL1fao

Voor Julian en Ruben ... en allen die rouwen. In verbondenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 19:24

[quote=MARIO216]

Gelukkig zie je ze steeds meer - dat is het fijne -
die majestueuze ooievaars
maar dat sprookje heeft toch iets raars
ik betrapte ze nooit op een sneb met een kleine...
Naar boven

Auteur Bericht
VROLIJK575

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:11

SHANITA130 schreef:

ZEIST (ANP) - Het was even wachten, maar de lente lijkt er uiteindelijk toch te komen. Komende vrijdag, op de laatste dag van de meteorologische lente, is de kans op stabieler lenteweer heel groot, meldde weeronline.nl zondag.

Nederland komt dan meer onder invloed een hogedrukgebied te liggen. De weermodellen laten de buien verdwijnen en er komt meer ruimte voor de zon, aldus het weerbureau.

De wind zit wel in de noordwesthoek, waardoor het niet heel warm wordt. Maar met maxima rond of net onder 20 graden wordt het begin juni warmer dan nu.

je zal moeten wachten op de 21juni de langste dag hoe het weer dan zal zijn zo word de na zomer

Laatst aangepast door
VROLIJK575
op zondag 26 mei 2013, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:30

Ik denk dat ik maar een vakantie ver weg boek Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:43

NATASCHA642 schreef:
laat ik nu net zo nieuwsgierig zijn Knipoog smiley laten we in gezonde spanning afwachten

Ja maar hoe lang nog ? Huilende smiley, smiley in tranen Stel dat wij vrouwen het echt niet snappen... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:44

Groot gelijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:54

ANNA415 schreef:
Ik denk dat ik maar een vakantie ver weg boek Coole smiley met zonnebril

Sydney is ver weg Knipoog smiley ......maar het wordt daar wel winter Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 21:40

[quote=KLUS667]Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.

Ik ben van mening dat mannen/vrouwen in een relatie complementair zijn in het doorhakken van knopen. We hebben elkaar nodig om elkaar te completeren. We zijn niet gelijk, ook al zijn we gelijkwaardig. De verschillen zijn meer dan biologisch en met deze verschillen moeten we in het huwelijk omgaan. De rol van de man en de rol van de vrouw zijn niet inwisselbaar en wanneer wij als man en vrouw onze rol innemen zullen wij in elkaar passen en elkaar completeren tot op het diepste niveau.

Ik vindt dat ik als vrouw best zelf initiatief mag nemen. Ondanks dat ik hier zelf ook moeite mee had in het begin. Staat voor mij los van 2013. Maar meer in hoe ik zelf ben opgevoed. Wel denk ik dat indien je zelf iemand benaderd er wel rekening mee dient te houden dat er nog steeds traditionele mannen zijn die het liefst zelf iemand benaderen. Heb ik verder geen problemen mee, mits je dit aangeeft als man.
Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:00

MARIO216 schreef:
Een ooievaar, een hele ouwe,

kreeg genoeg van al dat sjouwen.

Een baby hier, een baby daar,

het werd hem allemaal te zwaar.

Ook kan ik sprak hij met een zucht,

steeds minder tegen die lucht.

Ik hou van baby's, echt waar , heus!

Maar steeds weer zo'n wurm onder je neus.

Het ruikt zo naar, het ruikt zo vies,

die lucht van poep, die lucht van pies.

Het kan mij niet schelen wat het kost,

ik stuur ze voortaan wel per post!

Binnenkort kan het waarschijnlijk digitaal. Voordeel: reukloos.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:30

WILLEMIJN232 schreef:
Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...

Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn.....
Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is.....
Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....

http://youtu.be/fEHRG7JQxMA

Bij ons werd het door onze voorganger ook betreurd. En dat werd door de gemeente onderstreept. De reden waarom het is geschrapt is ronduit belachelijk. We zongen het in de dienst vandaag en hebben met elkaar afgesproken dat dit prachtige lied regelmatig door ons zal worden gezongen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5503 5504 5505 5506 5507 5508 5509 ... 6194 Volgende
Pagina 5506 van 6194