| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:00
|
|
|
|
Bron: KNMI Koudste lente in decennia
Opmerkelijke ozonlaag in ijskoude lucht 24 mei 2013 - De meteorologische lente komt bij de tien koudste in honderd jaar. Met nog ruim een week te gaan is het niet ondenkbaar dat het zelfs de koudste lente wordt sinds 1962, in ruim vijftig jaar dus. Top tien van de koudste lentes sinds 1901. De lente van 2013 krijgt een plaats bij deze koudste tien lentes (Bron: KNMI) Vooral maart was uitzonderlijk koud. Vrijwel de hele maand en in een deel van april zat de wind voortdurend in de oosthoek, waarmee koude lucht uit Oost-Europa werd aangevoerd. De oostelijke stroming werd in stand gehouden door een zeer krachtig hogedrukgebied van Groenland naar Siberië en lagedruk boven Europa.
Door het vele koude weer dit jaar blijft ook de zeewatertemperatuur van de Noordzee achter bij het langjarig gemiddelde. Uit onderzoek van het KNMI blijkt dat koud voorjaarsweer in Nederland vaak hardnekkig is. Door de koude Noordzee wordt een koude voorjaarsmaand vaak gevolgd door nog een koude maand.
Thomas, dit was het weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:14
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Bron: KNMI Koudste lente in decennia
Opmerkelijke ozonlaag in ijskoude lucht 24 mei 2013 - De meteorologische lente komt bij de tien koudste in honderd jaar. Met nog ruim een week te gaan is het niet ondenkbaar dat het zelfs de koudste lente wordt sinds 1962, in ruim vijftig jaar dus. Top tien van de koudste lentes sinds 1901. De lente van 2013 krijgt een plaats bij deze koudste tien lentes (Bron: KNMI) Vooral maart was uitzonderlijk koud. Vrijwel de hele maand en in een deel van april zat de wind voortdurend in de oosthoek, waarmee koude lucht uit Oost-Europa werd aangevoerd. De oostelijke stroming werd in stand gehouden door een zeer krachtig hogedrukgebied van Groenland naar Siberië en lagedruk boven Europa.
Door het vele koude weer dit jaar blijft ook de zeewatertemperatuur van de Noordzee achter bij het langjarig gemiddelde. Uit onderzoek van het KNMI blijkt dat koud voorjaarsweer in Nederland vaak hardnekkig is. Door de koude Noordzee wordt een koude voorjaarsmaand vaak gevolgd door nog een koude maand.
Thomas, dit was het weer. |
Willen wij dit weten? Nog een koude maand?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik verbaas me altijd over al dat gepraat over exen tijdens een eerste date.....Het gaat er toch om dat je misschien wel wat heel moois ontmoet en dan gaat het toch over elkaar......Heb je overeenkomsten, vind je elkaar leuk? Die exverhalen komen dan evt later wel aan de orde.... |
Wat ik zelf bedoelde, is als je onbedoeld, over een ex begint, omdat er misschien een kleine aanleiding voor is. en je gaat er eventjes, onbedoeld een beetje langer(te lang?) over door.
Je hebt wel gelijk hoor; 'Het gaat erom dat je misschien iets heel moois ontmoet, en dan hoort het over elkaar te gaan'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:25
|
|
|
|
Gewoon waardeloos, zeg maar, dat het morgen gewoon weer koud en bewolkt wordt, ja, ik moet werken en ja, als het dan mooie weer is, dat je om 6 uur al een mooie lucht ziet ja, ik word dan veel vrolijker.
Maar ja, ik doe gewoon net alsof het herfst is, en dan heel vroeg licht. Normaal is het dan pas om 8 uur/half negen licht, en nu dus al rond half6/6 uur. Ja, en dát is ook wel een voordeel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:26
|
|
|
|
Ja, Leuk he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik verbaas me altijd over al dat gepraat over exen tijdens een eerste date.....Het gaat er toch om dat je misschien wel wat heel moois ontmoet en dan gaat het toch over elkaar......Heb je overeenkomsten, vind je elkaar leuk? Die exverhalen komen dan evt later wel aan de orde.... |
mm als je goed gelezen had had je kunnen lezen dat ik juist een eerste date NIET en pas (een paar daten later) WEL over mn ex praatte. Maar misschien reageerde je niet specifiek op mijn stukje? Ik denk niet dat er regels zijn, elk persoon waarmee je date is weer anders. En je moet vooral over datgene praten waar jij/jullie het over willen hebben.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 28 mei 2013, 21:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik ben wat kwijt Een hele grote kies die erg slecht was, er kwam uit, deze keer geen dooie rat, maar soort mini mummie van tien jaar oud. Dus effe bijkomen en yeahhhh weer gezond zijn. Petra die er effe flink ziek van was geworden, van die stomme kies |
gelukkig dat je hem kwijt bent!! Knap maar snel op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:01
|
|
|
|
Wat is je eigen instelling als je een date aangaat en waarom ga je een date aan? Het is in eerste instantie een kennismaking en men wil zo zien wat voor vlees men in de kuip heeft, of niet dan? We kunne allerlei regels bedenken en zeggenzo hoort het maar het verschilt per geval en geen geval is gelijk. "Komt sa't komt", oftewel het komt zoals het komen gaat. Het is verstandig om eerst maar eens te mailen en privechatten, als men eerlijk als christen een date wil, vind ik dat je geen leugens in je profiel moet zetten, zo is er al een indruk te verkrijgen.
Soms kan er wel een klik zijn en de rupsjes al in popstadium, maar liefde is een groei proces, daarom toch ze eerst maar laten ontpopppen alvorens vlinders te krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:03
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik ben wat kwijt Een hele grote kies die erg slecht was, er kwam uit, deze keer geen dooie rat, maar soort mini mummie van tien jaar oud. Dus effe bijkomen en yeahhhh weer gezond zijn. Petra die er effe flink ziek van was geworden, van die stomme kies |
Das fijn  Koorts meteen weg? Beter.......schap!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:06
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Ehh ... tja het kan ... maar ...  |
Het geval wil dat ik ook al een oplossing per mail had gestuurd, maar zijn er andere problemen meld het gerust, misschie nalsnog een oplossing te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:13
|
|
|
|
|
Leuk, dat rood-wit-blauwe bosje bloemen! #oogvoordetail
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:16
|
|
|
|
NEE.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | De zon schijnt alweer Waar is m'n bikini?  |
euh....aan wie vraag je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:18
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Wat is je eigen instelling als je een date aangaat en waarom ga je een date aan? Het is in eerste instantie een kennismaking en men wil zo zien wat voor vlees men in de kuip heeft, of niet dan? We kunne allerlei regels bedenken en zeggenzo hoort het maar het verschilt per geval en geen geval is gelijk. "Komt sa't komt", oftewel het komt zoals het komen gaat. Het is verstandig om eerst maar eens te mailen en privechatten, als men eerlijk als christen een date wil, vind ik dat je geen leugens in je profiel moet zetten, zo is er al een indruk te verkrijgen.
Soms kan er wel een klik zijn en de rupsjes al in popstadium, maar liefde is een groei proces, daarom toch ze eerst maar laten ontpopppen alvorens vlinders te krijgen. |
Een goede raad Pieter...ben het helemaal met je eens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:21
|
|
|
|
Eergisteren Suckerpunch gezien. Een van de meest bizarre films die ik zag maar visueel erg mooie en psychologisch eigenlijk ook best enge film (zeker de eerste 10 minuten).
Gisteren Sauna gezien. Was weinig aan maar dat dacht ik al. Ging over een sauna waar je zonden weggewassen werden. Tja.
Binnenkort Enemy at the Gates.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:22
|
|
|
|
Als de dame een heer bleek te zijn zou ik wel afknappen...
hahahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:28
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | ja he volgens mij is Klus best romantisch al geeft hij het niet toe want hij houdt zijn mond  |
NEEHEE!! Klus moest werken vandaag, dus. Centjes verdienen enzo ;) Maarre...Klus kan best een knuffelbeertje zijn hoor
Enne......daar gaat het hier niet over........
Hein: het gaat je goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:31
|
|
|
|
centjes?? Je kan beter euro"s verdienen heb je meer aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:33
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | centjes?? Je kan beter euro"s verdienen heb je meer aan |
Ja, inderdaad, ik spaar voor een lieve vrouw en kamelen zijn duur tegenwoordig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:46
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Het geval wil dat ik ook al een oplossing per mail had gestuurd, maar zijn er andere problemen meld het gerust, misschie nalsnog een oplossing te vinden |
Heb inmiddels gemaild dank je we hebben het er nog over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:48
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | vandaag eten bij de eetclub van de kerk. Het wordt een hongaarse maaltijd, `k ben benieuwd
In ieder geval niet zelf koken en de gezelligheid om met anderen te eten. Wijntje erbij  |
Ik ben 3x op werkvakantie in Hongarije geweest en er werd ook voor ons gekookt: wat vandaag van het eten over is, vind je morgen terug in de soep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH702
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:52
|
|
|
|
Willem, is het nu een barbeque of een picknick? En wat wordt er geacht mee te nemen? Ik ben dus ook van plan om te komen,
groeten, Hannah702
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ha Klus!
Ja, ik lus niet zóveel, ben een hele moeilijke eter(ja, kan ik echt niets aandoen...)
Maar ja, dít ziet er wel lekker romig uit  |
Ha! Morgen weer genieten van het bakje in m'n koelkast. Dit gaat erin als koek Ik ken het moeilijk eten gevoel Shanita.....
Enne Joannie...ik geef m'n bron natuurlijk niet vrij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:59
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Bijna.....volgens mij is dat Over-Nacht  |
Ja, kuitenbijtertje hè? Ik merk dat jullie er nog niet helemaal over eens zijn. Graag hoor ik een gezamenlijk standpunt voor m'n pensioen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:06
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja en beter dan iemand de schuld van dit ales te geven is het te bidden voor de moeder en familie. En ook voor de politie agenten die daar in die grote witten tent hun vreselijke werk moesten doen. Dat beeld krijgen ze voorlopig niet meer van hun netvlies |
Waarom bidden voor de moeder? Je weet haar rol toch niet in dit drama? En politieagent wordt je doordat je denkt dat dat je roeping is! Niet je werk! Dus over wat je krijgt te zien moet je niet klagen! Als politieagent dan!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op dinsdag 28 mei 2013, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:15
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Waarom bidden voor de moeder? Je weet haar rol toch niet in dit drama? En politieagent wordt je doordat je denkt dat dat je roeping is! Niet je werk! Dus over wat je krijgt te zien moet je niet klagen! Als politieagent dan! |
Ik denk dat er maar zeer weinig politieagenten of hulpverleners zijn die het als roeping zien om een ernstig verminkte persoon, of nog erger (ik ga dat allemaal niet beschrijven) te "mogen" zien.
Het is goed om juist voor de hulpverleners én nabestaanden in gebed te gaan!! Wat hun rol ook geweest is, God oordeelt daar wel over, maar wij mogen hen in gebed bij Hem brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:19
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik denk dat er maar zeer weinig politieagenten of hulpverleners zijn die het als roeping zien om een ernstig verminkte persoon, of nog erger (ik ga dat allemaal niet beschrijven) te "mogen" zien.
Het is goed om juist voor de hulpverleners én nabestaanden in gebed te gaan!! Wat hun rol ook geweest is, God oordeelt daar wel over, maar wij mogen hen in gebed bij Hem brengen. |
Als jij dat zo ziet, ja, daar kan ik mee leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:27
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Als jij dat zo ziet, ja, daar kan ik mee leven! |
Ik schrok al, kan ik gelukkig lekker gaan slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:44
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja, inderdaad, ik spaar voor een lieve vrouw en kamelen zijn duur tegenwoordig  |
Tja wie niet 1 vrouwtje wil maar een hele (reserve)bank vol zet moet sparen tot hij er bij neervalt............scheelt wel dat die bank dan in een zucht leeg is.......
|
|
| Naar boven |
|
|