| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:45
|
|
|
|
Dubbel, CM is weer es traag...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 30 mei 2013, 23:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:54
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen. Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in  |
Jammer, waarom niet? Je lanceert hier toch wel een thema die discussie kan oproepen.
Overigens, onder seks valt er van alles en nog wat zoals de aantrekkingskracht als in Hooglied beschreven. Ik weet wel dat je er niet op in wilt gaan maar ik zou best willen weten hoe jij daar tegenover staat. Zou je dit volgens jou dan voor "die grote huwelijksdag/nacht" allemaal moeten blokkeren en dan mag "het" allemaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:58
|
|
|
|
Sorry hoor! Op de een of andere manier is dit bericht 3 keer geplaatst! Terwijl 1 keer al ruim voldoende was!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:11
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen. Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in  |
Het is toch gewoon je standpunt? In een discussie onderbouw je dat en loop je niet weg. Dat laatste doe je nu feitelijk wel en dat vind ik niet zo sterk. Ik heb hier ook wel eens iets geponeerd waarbij ik aangevallen werd, welnu, dat is het spel. En verder kun je in theorie wel iets vinden maar werkt het in jouw kringen in de praktijk ook zo? Je zou die twee in ieder geval eens naast elkaar kunnen leggen. Werkt vast verhelderend.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 mei 2013, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:15
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm......een blok aan het been?? Dan wel een gouden!!! Mede door hun volhardendheid in tradities en cultuur zijn ze ware toeristentrekkers, en toeristen: dat is kassa!
En ze werken niet? Hun culturele aantrekkingskracht werkt anders prima! Kinderen? Goede oudedagsvoorziening!! Niet in dienst? Nergens ter wereld een land wat in 6 uur tijd een leger van 100.000 gemobiliseerde en goed toegeruste mannen op de been kan krijgen, behalve juist in Israël....
Kortom: ben het niet helemaal met je eens..... |
Ooit je zelf wel eens afgevraagd waarom het toerisme in Israel de afgelopen jaren zo is teruggelopen? En niet in dienst? Waarschijnlijk, of met een grote zekerheid ben je nooit in Israel geweest! Dus je kent de verschillen tussen de "normale" Israelisch en de orthodoxen niet! De orthodoxen worden betaald met het belastinggeld wat de normale Israelisch betalen! Alleen om de Thora voor de 4000ste keer te bestuderen! Ooit jezelf verdiept in de verscheidenheid tussen de orthodoxe Joden? Waarschijnlijk, nee, zeer zeker niet! De orthodoxe Joden zijn de parasieten van de Israelische samenleving! But....correct me if I'm wrong! Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:34
|
|
|
|
[quote=JOL252]Willem schreef: We willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar) Hannie ( Joannie) 50 jaar, regio 0318 en hondje Jilly Roelande345 54 jaar, regio 0342 Shanita, 41 jaar, regio 078 Bloem 217 47 jaar, regio 0229 natascha642, 43 jaar, regio 546 hannah702, 51 jaar, regio 0592 Clary411 66 jaar, regio 0318
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) pieter619 59 jaar, regio 514 mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 lanfty127, 43 jaar, regio 0318 Ad ook CMer gegevens nog onbekend
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 31 mei 2013, 03:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:48
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Ooit je zelf wel eens afgevraagd waarom het toerisme in Israel de afgelopen jaren zo is teruggelopen? En niet in dienst? Waarschijnlijk, of met een grote zekerheid ben je nooit in Israel geweest! Dus je kent de verschillen tussen de "normale" Israelisch en de orthodoxen niet! De orthodoxen worden betaald met het belastinggeld wat de normale Israelisch betalen! Alleen om de Thora voor de 4000ste keer te bestuderen! Ooit jezelf verdiept in de verscheidenheid tussen de orthodoxe Joden? Waarschijnlijk, nee, zeer zeker niet! De orthodoxe Joden zijn de parasieten van de Israelische samenleving! But....correct me if I'm wrong! Ben benieuwd! |
Ik ben absoluut, zeer recent, nog in Israel geweest, en weet ook het verschil tussen orthodoxe Joden en de vele andere groeperingen ook vrij goed. Ik constateer alleen wel dat we verschillend tegen de zaken aankijken. En "parasieten" vind ik eigenlijk een vies woord voor zeer koshere mensen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:50
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Te hard gereden en...... flits…..dit wordt mijn eerste boete!  |
Je eerste boete?
Dan is het geen schande...ook al voelt het niet leuk... Ik ben een antigordel rijder.... Zitten de kinderen in de auto...roepen ze...CHINEES!!! (ze besteden het geld liever aan het restaurant...) Dat werkt wel...want dan doe ik hem om..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:56
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Nou Zeeland, je kan ook gaan oefenen. Shanita heeft een Aviertje geschreven hoe het moet, als het nu niet gaat lukken
Met een lied plaatsen lukt het wel, dit is wat ingewikkelder, maar ik ga weer proberen.
Bedankt Shanita voor de uitleg  |
Ik weet het Jane...ik weet het... Lief dat Shanita er een A4 aan heeft gewaagd...maar ik ben gewoon...HARDLEERS...(of moeilijk-leers)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is toch gewoon je standpunt? In een discussie onderbouw je dat en loop je niet weg. Dat laatste doe je nu feitelijk wel en dat vind ik niet zo sterk. Ik heb hier ook wel eens iets geponeerd waarbij ik aangevallen werd, welnu, dat is het spel. En verder kun je in theorie wel iets vinden maar werkt het in jouw kringen in de praktijk ook zo? Je zou die twee in ieder geval eens naast elkaar kunnen leggen. Werkt vast verhelderend.
Thomas |
Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"
Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven. Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat? Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:16
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | [img] [/img] Shanita, ik heb een plaatje gekopieerd, maar het moet waarschijnlijk een tekst zijn. Ik heb alleen maar plaatjes opgeslagen en die gekopieerd maar dat kan dus niet  |
Ha ha, ben ik niet de enigste, die het niet lukt om bepaalde dingen te folieerden, zonder uitleg. Lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:17
|
|
|
|
|
[quote=PETRA373]Ha ha, ben ik niet de enigste, die het niet lukt om bepaalde dingen te Copieeren, ondanks uitleg. Lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:18
|
|
|
|
Dub, zelf reactie plaatsen lukt niet goed....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:22
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Ha ha, ben ik niet de enigste, die het niet lukt om bepaalde dingen te folieerden, zonder uitleg. Lol |
Wie organiseert er een keer een ImgURL event?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:23
|
|
|
|
fijn, dat jullie elkaar helpen om het vervoer onderling te regelen, dan hoop ik jullie allen zaterdag te zien!! gezellig......
han, het er zin an!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:25
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Wie organiseert er een keer een ImgURL event?
 |
Wat is dat nou weer? Avond over computers, lijkt me saai
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:29
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Ik ben absoluut, zeer recent, nog in Israel geweest, en weet ook het verschil tussen orthodoxe Joden en de vele andere groeperingen ook vrij goed. Ik constateer alleen wel dat we verschillend tegen de zaken aankijken. En "parasieten" vind ik eigenlijk een vies woord voor zeer koshere mensen..... |
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op vrijdag 31 mei 2013, 00:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 01:09
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | fijn, dat jullie elkaar helpen om het vervoer onderling te regelen, dan hoop ik jullie allen zaterdag te zien!! gezellig......
han, het er zin an! |
Een hele fijne gezellige dag met elkaar.... Wat het weer betreft...lijkt dat aardig te lukken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 06:29
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Te hard gereden en...... flits…..dit wordt mijn eerste boete!  |
Deze week? Deze maand? .......... ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 06:32
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Wat is dat nou weer? Avond over computers, lijkt me saai  |
Je wordt er in ieder geval niet blij van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:06
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"
Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven. Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat? Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. |
Nee, een oordeel vellen over een ander daar houden we hier niet zo van. Dat hoeft ook helemaal niet, een ieder mag zijn eigen standpunt hebben. Maar enige uitleg over jouw standpunt n.a.v. de vragen die je gesteld worden moet toch kunnen? `` Gewoon NIET doen``, kan voor jou misschien gewoon zijn, voor een ander is dat het niet en ik kan me daar gewoon niets bij voorstellen of ik versta iets anders onder seksualiteit dan jij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:06
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"
Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven. Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat? Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. |
Hmm okay, dus als jouw reactie te maken heeft met de topic-inzet... kun je wel antwoord geven op de vragen die er rijzen op jouw stellingname? Dit is namelijk een discussie. Jij geeft iets aan en anderen reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:24
|
|
|
|
Het is nu 13 graden hier, verleden week vrijdag was het 6 graden hier om deze tijd, het wordt vandaag 19 graden, verleden week werd het 9-11graden.
Ja, dat merk je wel, ja ik kom net van buiten, wereld van verschil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:27
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Ik ben absoluut, zeer recent, nog in Israel geweest, en weet ook het verschil tussen orthodoxe Joden en de vele andere groeperingen ook vrij goed. Ik constateer alleen wel dat we verschillend tegen de zaken aankijken. En "parasieten" vind ik eigenlijk een vies woord voor zeer koshere mensen..... |
Leuke foto Steentje, zie ik daar Jeruzalem niet op de achtergrond?
Het is inderdaad geen uitspraak om mensen parasieten te noemen. Ik begrijp op zich best wat je ermee wilt aangeven maar dan nóg! Met de geschiedenis nog in ons collectieve geheugen waar Joden vergeleken werden met ongedierte....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 31 mei 2013, 08:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:42
|
|
|
|
Misschien heeft hij meer verstand van verz...eh klussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 28 mei 2013
We krijgen de koudste zomer in tweehonderd jaar
Wat een zegen voor de conversatie dat er elke dag weer weer is*.
Nou komt-ie. Houd je vast. Hier heb je iets om over te praten.
Koudste zomer De Franse weerzender Météo voorspelt dat de komende zomer voor West-Europa de koudste wordt sinds 1816. Het jaar 1816 kennen meteorologen als ‘het jaar zonder zomer’.
Zware stormen Météo zeg dat juni en juli slechts een paar warme dagen kennen dit jaar. En in augustus waaien we uit ons ondergoed omdat zware stormen Europa aandoen.
Koud en nat Er is volgens Météo zeventig procent kans dat het deze zomer in grote delen van Europa voornamelijk koud en nat wordt. Dit zou gelden voor onder andere Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Oostenrijk.
Mis Laten we hopen dat Météo het mis heeft.
*uitspraak Renate Dorrestein.
Bron: AD |
Nou ja, als mijn tentje dan maar blijft staan....................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:52
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | [img] [/img] Shanita, ik heb een plaatje gekopieerd, maar het moet waarschijnlijk een tekst zijn. Ik heb alleen maar plaatjes opgeslagen en die gekopieerd maar dat kan dus niet  | '
Je moet juist geen plaatjes opslaan, als je ze op het forum wilt zetten; je moet ze kopiëren, en plakken in het reactieveld, met [img] ervoor en [/img] erna.
Maar ik denk, met deze dingen, ja dat moet je echt voor je zien, maw, iemand moet het echt voordoen een paar keer, rustig.
Dat had ik eerst met kopiëren en plakken, dat moest ik iemand echt, rustig een paar keer zien doen, anders snapte ik er niets van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 09:07
|
|
|
|
De eerste pas.....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 09:30
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | De eerste pas.....? |
Vertel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 10:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ach, mannen..
Ik had een tijdje terug, zeg natuurlijk niet hoe lang geleden en ook niet met wie , een hele leuke date.
Echt heel leuk.  |
Ha ha, leuk shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|