ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5536 5537 5538 5539 5540 5541 5542 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:39

Als ik vanavond en morgenochtend al een groot begin heb gemaakt met opruimen, dan mag ik 's middags naar een vriend van mij, anders niet. Duiveltje smiley Verraste, verbaasde smiley

Slim he? Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:40

LANFY127 schreef:
Hey, wat vreemd! Ineens is ze weer lid! Grappig!

Nou ben ik wel nieuwsgierig na je inhoudelijke reactie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:44

KLUS667 schreef:
Kop op, je bent een leuke meid en ik heb wel eens gehoord dat op ieder potje een deksel past Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Jouw tijd komt dan nog wel, het is soms frustrerend, maar neem de tijd.

Effe hè..... Tot dat ik weer zucht.......
Me hart in de war laat raken door een man Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:45

MAMY994 schreef:
Een creatief mens heeft geen rommel in huis, maar heeft overal ideeën liggen. Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

Was geen kreet, verwijderd

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 juni 2013, 08:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:12

http://www.godtube.com/watch/?v=00BJ2JNU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:18

Vrijdag 7 Juni, Ezechiël 37: 9-14; De Geest zet mensen op hun benen.

Ezechiël moet nog een keer profeteren. God zegt: Profeteer tegen de wind. Oftewel: Roep de Ruach van God. De adem, de levensgeest. Profeteer en zeg: ‘Geest van hierboven! Geest van God, kom uit de vier winstreken, uit alle hoeken, en blaas in deze dode lichamen, zodat zij leven.’
Ezechiël profeteert. En dan komt de levensgeest en blaast in al die stille lichamen. En de dode lichamen beginnen te trillen en te bewegen, de mensen komen langzaam overeind. Ze gaan staan op hun voeten. Als ze allemaal staan, vormen ze volgens de profeet een groot leger. Eerst samen geen enkele kracht, nu samen de power als van een groot leger.
Wat een explosie van nieuw leven en nieuwe levenskracht, als de Geest van God komt na de tweede profetie. Voor opstanding zijn kennelijk twee handelingen nodig. Eerst komt alle op zijn plek. Been aan been, schedel aan schouder. Maar om te bewegen en te leven, is een nieuwe scheppende daad van God nodig. Een daad als Pinksteren om Pasen geheel te doorademen. Pas dan raken door de Geest van God mensen de verdorring voorbij. De wanhoping en de verlating. Schuld en angst moeten wijken voor de kracht van de Geest van God. Pinksteren in dorre mensenbotten.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:39

ZEELAND736 schreef:
Jammer dat Josina hier niet meer is....die zou hier van genieten...
maar ik denk dat ze het via de media ook wel bij heeft gehouden en gelezen...
Ze zijn inderdaad schattig!!!

Ja, dat denk ik ook Zeeland. Josina met de olifantjes
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:45

JANE410 schreef:
Ja, dat denk ik ook Zeeland. Josina met de olifantjes

Was dit nog te volgen via een webcam???
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN209

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:47

Hey luitjes Lachende smiley

Ik ga het alvast in mijn agenda zetten en wie weet......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:55

ZEELAND736 schreef:
Was dit nog te volgen via een webcam???

Niet dat ik weet, dit was alleen een foto die in de telegraaf stond afgelopen donderdag.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 21:05

JOL252 schreef:
http://www.godtube.com/watch/?v=00BJ2JNU

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 22:24

Vandaag hadden wij lekker intvis met sausje...

Heerlijk hoor
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER200

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:23

SHANITA130 schreef:
Ja, ook hier zit wat in.... Twijfelende smiley (denk, denk, denk....)

Maar ja, als er ideeën over ideeën liggen, kan ik ideeën niet meer vinden...

Nee, dit werkt niet.. ik zal toch moeten opruimen hier, en het dan zo houden Huilende smiley, smiley in tranen

Geen smoezen meer, geen uitvluchten meer, : WERKEN GEWOON, NET ALS IEDEREEN, GEWOON ME SPULLEN ORDELIJK OPRGERUIMT ZODAT IK ZE GEWOON KAN PAKKEN EN DAT JE HIER OOK METEEN GEWOON KAN LOPEN EN DAT JE EEN ORDELIJKE AANBLIK HEBT ALS JE HIER BINNEN LOOPT.

NEE, DIT IS GEEN GEINTJE MEER. Woedende smiley Boze smiley

Dus als ik even vandaag en morgenochtend offline bent, ben ik dus aan het opruimen, alvast bedankt voor het medeleven.

Shanita,

Deze spreuk speciaal voor jou (hoef je misschien niet op te ruimen kun je iets leuks gaan doen...). Anderen mogen er natuurlijk ook mee doen wat ze willen. Knipoog smiley

Vandaag is de dag die je jezelf vorige week of vorige maand hebt beloofd.

Laatst aangepast door
VLINDER200
op vrijdag 7 juni 2013, 23:25
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:24

WILLEM618 schreef:
fijn om te horen dat je er geen spijt van hebt dat je gekomen bent, natascha!

nee ik heb genoten en ik kom zeker weer allemaal fijne mensen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:27

JOHAN209 schreef:
Hey luitjes Lachende smiley

Ik ga het alvast in mijn agenda zetten en wie weet......... Knipoog smiley

gewoon doen je krijgt er vast geen spijt van en ik kan het weten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:31

ROELANDE345 schreef:
Ja dank God daarvoor
Je beter voelen dan anderen is natuurlijk heel on-calvinistisch en hoe je je voelt is niet doorslaggevend. Wat het voor mij wel is is dat God zegt in Zijn Woord dat ik in Christus een nieuwe schepping ben.
Een kind van Hem met zijn Geest in mijn hart
Een kind van het licht.
Dit zijn zomaar een paar dingen die hierover in de Bijbel staan. Maar dit gaat of topic. De vraag aan jou was waarom je dat gedicht God tekort vind doen.
En mijn vraag aan jou is wie dank je dat humor in de wereld heeft gebracht?

Nou, om te beginnen vind ik het een beetje kinderachtig om af te geven op het Calvinisme. Het is namelijk ook heel makkelijk om op de Evangelische hoek af te geven. Zo draait het in die hoek het vooral om gevoel in mijn beleving. Dat is inderdaad van ondergeschikt belang. Als je uit beleving kind van God mag zijn dan word de vraag relevant "wat wilt Gij dat ik doen zal." Als je gaat voelen dat je dat mist dan komt er eerst droefheid naar Hem en als Hij je gered heeft komt er vreugde in Hem. Sterker nog: dan mag je ook bij tijd en wijle Zijn aanwezigheid ervaren. Dat heeft ook niks met humor te maken. Dat is iets menselijks. Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben neergezet waarom dat gedicht te kort doet aan God en Goddelijke zaken.

Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 9 juni 2013, 14:23
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:36

ik wordt blij van:
de lente en de vogels die je s'ochtends wakker maken,
gedachtes die weg dwalen naar leuke dingen en mensen Knipoog smiley
de zon die schijnt,de bijtjes die zoemen.
de matches die ik vandaag gemaakt heb voor de judo vereniging

ik ben gewoon blij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:37

INGE721 schreef:
Haha, mijn date stond buiten in de regen en ik zat binnen te zweten in het restaurant en dacht waar blijft ie nou???????

Mijn lief ontmoette ik voor het eerst bij het zwembad.....hij stond bij het oude openluchtbad en ik bij het nieuwe....

Kortom gewoon doorgaan Lachende smiley

Leuk verhaal.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:40

zucht ff mee ....

Knipoog smiley

een zucht geeft lucht aan een hart vol smart , zei me moeder altijd wanneer ik weer eens zuchtte om een man.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:40

IFAN841 schreef:
Nou, om te beginnen vind ik het een beetje kinderachtig om af te geven op het Calvinisme. Het is namelijk ook heel makkelijk om de Evangelische hoek af te geven. Zo draait het in die hoek het vooral om gevoel in mijn beleving. Dat is inderdaad van ondergeschikt belang. Als je uit beleving kind van God mag zijn dan word de vraag relevant "wat wilt Gij dat ik doen zal." Als je gaat voelen dat je dat mist dan komt er eerst droefheid naar Hem en als Hij je gered heeft komt er vreugde in Hem. Sterker nog: dan mag je ook bij tijd en wijle Zijn aanwezigheid ervaren. Dat heeft ook niks met humor te maken. Dat is iets menselijks. Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben neergezet waarom dat gedicht te kort doet aan God en Goddelijke zaken.

Ben het in dezen zeer met je eens!!
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:44

MAMALOE463 schreef:
Ook dit houd ik prive, vind ik niet iets om te delen in een topic Boze smiley

Prima, maar ik vraag ook jou persoonlijk niks... Als ik dat wil dan schrijf ik je wel een persoonlijk mailtje. Maar wees gerust: gaat niet gebeuren. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
IFAN841
op vrijdag 7 juni 2013, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:46

JOL252 schreef:
Als je geslachtsgemeenschap loskoppelt van liefde krijg je een daad uit behoefte wat heel primair is/word. "Behoefte hebben aan" zie ik nog niet gelijk als dierlijk maar nog steeds menselijk, iets anders wordt het als die behoefte oncontroleerbaar wordt voor jezelf en naar anderen. Behoefte hoeft nog niet altijd bevredigd te worden.

Ingebed in en als uiting van liefde en genegenheid ... ja ik denk dat dit zo moet/mag zijn, liefde, respect, waarheid, eerbaarheid.

Precies, mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:47

IFAN841 schreef:
Prima, maar ik vraag ook jou persoonlijk niks... Als ik dat wil dan schrijf ik je wel een persoonlijk mailtje. Maar wees gerust: gaat niet gebeuren. Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:48

IFAN841 schreef:
Prima, maar ik vraag ook jou persoonlijk niks... Als ik dat wil dan schrijf ik je wel een persoonlijk mailtje. Maar wees gerust: gaat niet gebeuren. Knipoog smiley

Zoo ben jij ook onder je steen vandaan gekropen???
Mijn reactie was van 21 mei, ben je weer wakker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij vraagt mij niets, je zet een stelling neer op een openbaar forum en ik geef daarop mijn mening, zo werkt dat en dat jij die mening niet deelt is jou probleem en niet het mijne.....
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:51

HEIN732 schreef:
En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P

Dat is wat wij ervan maken: van het huwelijk een zooitje maken... Dat is ook de gebrokenheid van ons bestaan...
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:53

MAMALOE463 schreef:
Zoo ben jij ook onder je steen vandaan gekropen???
Mijn reactie was van 21 mei, ben je weer wakker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij vraagt mij niets, je zet een stelling neer op een openbaar forum en ik geef daarop mijn mening, zo werkt dat en dat jij die mening niet deelt is jou probleem en niet het mijne.....

Beetje jammer dat je zo arrogant reageert. Je lijkt wel in je wiek geschoten... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:53

IFAN841 schreef:
Oh neehee??? Welke Bijbel lees jij dan? In de mijne staat dat ik geneigd ben om God en mijn naaste te haten! En juist in het nieuws komt dat zo schrijnend duidelijk naar voren!

Op dit punt is de Bijbel, wat mij betreft duidelijk onjuist! Ik ben absoluut niet geneigd om mijn naaste van nature te haten! En natuurlijk komt dat in het nieuws zo over, maar bevestigt de uitzondering de regel? Dacht het niet! Ik ben van nature geneigd mijn naaste lief te hebben als mijzelf! Dat brengt namelijk ook het beste in jezelf boven! Imo slaat de Bijbel, of wie het in de Bijbel heeft laten optekenen de plank volkomen mis! Misschien had die persoon wat persoonlijke problemen?!
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:56

PIETER619 schreef:
Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen? is de vraag van deze topic

Het behoort een verlangen te zijn om samen het verlangen te hebben om tot een een eenheid te komen in de liefde die God ons bevolen heeft. Als men elkaar uit die liefde benaderd en niet meer op eigen gerak uit is, kan het een fantastisch mooi gebeuren zijn, met respect en alles wat nog meer goed is voor elkaar, dus de dienende liefde van beide kanten aan elkaar gegeven.

Gaat men daarvan uit, is het geen geven en nemen meer, maar wordt het automatisch geven en krijgen. Gaat men uit van geven en krijgen, zal de liefde blijven bestaan en kan die alleen maar groeien.

Ja, hier ben ik het mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:57

PETRA373 schreef:
tekst die ik tegen kwam nadat ik met jezus had over bepaalde mensen die verkeerde daden doen, deze tekst bracht jezus me onder ogen:
wat natuurlijk niet wil zeggen dat een dader zijn gevolgen niet moet dragen voor zijn daden,
maar verder hoe gaan we er mee om, hoe wil jezus dat we met zulke mensen omgaan? jezus die zegt, zegen je vijanden, heb je vijanden lief, dus ook mensen die eht nieuws halen met vreselijke daden..... zo denk ik:

de liefde in zijn leven is weggedreven
hij verliest het gevecht voor weer een dag
het leven dat hij kende
is uit elkaar gevallen
een liefdeloos huis, een gebroken hart
je reikt je jouw hand
je zoekt naar woorden
je probeert te begrijpen de zin van dit alles
hij is wanhopig naar een thuis, naar hoop
donkere wolken in zijn hand
en hij kijkt naar jou

gewoon hou van hem als jezus
wees bezorgt om hem
het is allemaal niet makkelijk in zijn leven
je hoeft niet alle antwoorden te weten
op al je vragen over het leven
hou van hem, en blijf bij zijn zijde
hou van hem als jezus

mooie tekst, en ja in praktijk moeilijk.....maar achter iedere dader zit een mens , diep in duisternis, in mijn ogen zijn slachtoffer en dader ook beide getekent voor het leven, slachtoffer, de een van d e dader, de ander van d e duisternis waar zo iemand in zit.
jezus is gekomen om zondaren te redden, ook de zondaren die het nieuws halen met gruwelijke daden...
als je daarover na denkt, is gods liefde enorm mooi, en anders als van ons mensen

Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:58

PETRA373 schreef:
Nou ben ik wel nieuwsgierig na je inhoudelijke reactie Smiley die vol vragen zit

Bij deze! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5536 5537 5538 5539 5540 5541 5542 ... 6194 Volgende
Pagina 5539 van 6194