ChristianMatch

Forum

Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5562 5563 5564 5565 5566 5567 5568 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:32

PIETER619 schreef:
Vind het eigenlijk niet gepast dat jij Shanita hier beschuldigd dat zij ondanks wat haar is overkomen, haar d eschuld geeft dat jij (als belasting betaler) haar mede moet verzorgen en zo niet 3x maar sechts 2 x op vakantie kan in het jaar. Jamme rdat ook jou opgepotte centen daar deel van moeten uitm aken mv bepaalde belastingen uitmaken.

"Heb uw naaste lief" en gunnen we iedereen een goed leven, zonder extra's maar een goed leven dus, of is het toch ikke ike. Bedenk dta het een zegen is dat jij het zo goed hebt, maar het kan tot last zijn als je er verkeerd mee omgaat.

Weet je wat??

ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!

In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.

Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet.
Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen.
Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland.
Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes.
Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden.
Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:46

PIETER649 schreef:
Weet je wat??

ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!

In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.

Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet.
Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen.
Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland.
Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes.
Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden.
Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het was niet echt persoonlijk naar jou, vandaar dat ik ook mercedessen schreef, en andere dingen ook anders schreef.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:47

NATASCHA642 schreef:
geen onverwachte buitenlandse gasten dus Knipoog smiley goed blokken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha! Klopt! Deze keer niet! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:50

JANE410 schreef:
We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd Knipoog smiley
We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar Knipoog smiley

Helemaal waar!
Vest op prinsen geen vertrouwen,
Waar men nimmer heil bij vind!

Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........
Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood?
Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:51

SHANITA130 schreef:
Ja, ik snáp ook wel dat mensen bezorgt zijn. Natuurlijk.

Als iemand zijn hele leven heeft lopen sparen om een huis te kopen en nu het risico loopt dat ie dat kwijtraakt, of zoals ik 20 jaar lang intensieve zware therapie, en nu bén ik dan beter en zou ik naar de gaarkeukens moeten.

Maar, de schuld afschuiven op uitkeringstrekkers, ja, vind ik niet kunnen als je kijkt wat er zich aan fraude in het bedrijfsleven afspeelt.
En dat hoor je vaak, me buren, iedereen in deze flat denkt dat ik gewoon werk...(waarom denk je dat ik dat zeg: zelfbescherming)
Als ik weleens hoor wat men allemaal durft te zeggen over uitkeringstrekkers. Egoïstische uitvreters, die lui zijn, bijvoorbeeld.

En alleen deze zin al: Wíj betalen jóu inkomen van óns belastinggeld(en dan heel beschuldigend uitgesproken, voor wie de gevoelswaarde van deze zinnen niet voelt). en dan de enorme haat die er vanuit gaat....

Ja, dan kan ik ook wel zeggen, ja die @#$%$# fraudeurs in het bedrijfsleven(wat dan ook nog duizendenkeren zo hoog is, die kostenpost), maar ja niet iedereen is zo, en vaak, lang niet iedereen.
Maar ja, dáár hoor ik nooit iets over...

Voel je vooral niet schuldig Shanita, jou verleden gelezen te hebben hier, tijdje geleden, dan vind ik dat je erg je best doet om je leven op te pakken, er iets goeds van te maken door vrijwilligers werk te doen en onder de mensen te komen via inloophuizen.
Heel belangrijk anders kom je in een isolement. Je bent goed bezig en de maatschappij kan niet eens meer zonder ons vrijwilligers.
Ik vind het best hard wat Pieter schrijft, maar misschien heeft hij wel een goede jeugd gehad en het geluk om altijd een baan te hebben.
Dan ben je een gezegend mens
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:52

Valt me tegen! Niemand geïnteresseerd?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:55

MAMALOE463 schreef:
Helemaal waar!
Vest op prinsen geen vertrouwen,
Waar men nimmer heil bij vind!

Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........
Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood?
Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.

Zo is`t Knipoog smiley Je foto wordt steeds mooier, als je mailbox nu niet vol stroomt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:55

Studie over het Onze Vader (deel 2)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.

De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”

Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen.
Vorige keer ging mijn bijdrage “God, Onze Vader” over de Baälpriesters. Over hun godsbeeld tegenover dat van ons: het beeld van een belangstellende Vader.

In dit tweede deel gaat het over de manier van bidden van de ‘farizeeërs’.

Mattheus is een jood en richt zich op de joden. Hij sluit aan bij joodse religieuze cultuur. De farizeeërs zien Mozes als hun grote leraar, maar Mattheüs ziet Jezus als de beloofde leraar.
De Bergrede eindigt ermee dat de scharen versteld stonden over wat en hoe Jezus hen onderwees. Hij leerde hen met gezag.
De wetten van Mozes zijn gegeven om in te gaan in het beloofde land. Christus komt nu wetten geven om in te gaan in het hemelrijk. Daarvoor neemt Jezus afstand van de in die dagen gebruikelijke gebedscultuur, Hij legt nadruk op de hartshouding waarmee men bidt: geen theater, maar vanuit een vader-kind relatie met God de Vader.
Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel.
Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken.
Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:04

JANE410 schreef:

Voel je vooral niet schuldig Shanita, jou verleden gelezen te hebben hier, tijdje geleden, dan vind ik dat je erg je best doet om je leven op te pakken, er iets goeds van te maken door vrijwilligers werk te doen en onder de mensen te komen via inloophuizen.
Heel belangrijk anders kom je in een isolement. Je bent goed bezig en de maatschappij kan niet eens meer zonder ons vrijwilligers.
Ik vind het best hard wat Pieter schrijft, maar misschien heeft hij wel een goede jeugd gehad en het geluk om altijd een baan te hebben.
Dan ben je een gezegend mens

weer zo 1 die niet kan lezen??? Gefrustreerde smiley

Ik ben niet hard geweest, ik heb geprobeerd iets uit te leggen.
Waren kennelijk paarlen voor de zwijnen.

dom volk hier op cm, kunnen niet eens lezen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:09

PIETER649 schreef:
weer zo 1 die niet kan lezen??? Gefrustreerde smiley

Ik ben niet hard geweest, ik heb geprobeerd iets uit te leggen.
Waren kennelijk paarlen voor de zwijnen.

dom volk hier op cm, kunnen niet eens lezen Clown smiley

Wat doe je hier eigenlijk als wij zo dom zijn in jou ogen?

Weet je wat dom is?
Ons dom vinden en dan toch iedere x om de drie maanden terugkomen hier!
Dat is het toppunt van domheid

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:15

JANE410 schreef:
Zo is`t Knipoog smiley Je foto wordt steeds mooier, als je mailbox nu niet vol stroomt Clown smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:21

zucht piep piep de batterij van me rookmelder is bijna leeg, morgen ff nieuwe halen want dit is irri Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:25

NATASCHA642 schreef:
zucht piep piep de batterij van me rookmelder is bijna leeg, morgen ff nieuwe halen want dit is irri Huilende smiley, smiley in tranen

Zuchterdizucht, de harde schijf van laptop is aardig toegetakeld geloof ik Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen maar kan voor nood via speciaal programmaatje van vriendlief op internet.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:35

MAMALOE463 schreef:
Wat doe je hier eigenlijk als wij zo dom zijn in jou ogen?

Weet je wat dom is?
Ons dom vinden en dan toch iedere x om de drie maanden terugkomen hier!
Dat is het toppunt van domheid

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

ik heb nergens gezegd dat iedereen dom is hier, hoe kom je daar nou bij?
er zijn er zat hier die wel kunnen lezen en mij niet valselijk beschuldigen.
maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.

Misschien niet aardig van mij, maar wel een feit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:40

PIETER649 schreef:
maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.

Fijn dat je over voldoende zelfkennis bezit wat je niet aardig zijn aangaat......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:59

MAMALOE463 schreef:
Fijn dat je over voldoende zelfkennis bezit wat je niet aardig zijn aangaat......

Ach, ware de gave des zelfkennis maar aan een ieder gegeven, dan was de wereld een zo veel mooiere plek Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:14

LANFY127 schreef:
Er moet mij toch wat van het hart! De topicstarter start een topic, waar uiteindelijk serieus op wordt ingegaan, en na herhaaldelijke vragen krijg je geen antwoord! Toch? Waarom? Wil de topicstarter alleen zijn/haar statement maken? Wat heeft het zowiezo dan voor zin om een topic te starten? Als je een topic start moet je toch wel een beetje voorbereid zijn op alles wat je daarna tegenkomt? Maar misschien werkt het hier anders? Geen idee!

Redactie van CM, een reactie?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:19

LANFY127 schreef:

Ik niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:27

LANFY127 schreef:

Sorry, geen tijd om te reageren.
Ben een nieuwe complottheorie aan het uitwerken. Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:35

PIETER649 schreef:

Nou zeg, valselijk beschuldigen is wat overdreven, heb het misschien niet goed gelezen Smiley die vol vragen zit

Naast het niet zo aardig zijn ben je ook best arrogant. Maar even goeie vrienden hoor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:35

LANFY127 schreef:

Ik trap er ook niet in Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:37

JANE410 schreef:
Nou zeg, valselijk beschuldigen is wat overdreven, heb het misschien niet goed gelezen Smiley die vol vragen zit

Naast het niet zo aardig zijn ben je ook best arrogant. Maar even goeie vrienden hoor Lachende smiley

ja af en toe lijkt Pieter niet o aardig en arrogant maar tis toch iemand met een hart van goud. Al houd ie er van de boel hier eens flink op stang te jagen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:39

ja en ik ben veel te bang voor die theorieen dus ................ Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:47

JANE410 schreef:

zou kunnen, beetje arrogant kan ik zeker overkomen, en ben ik misschien ook wel... zo heeft een ieder zijn gebrek.
Maar goed, ik kom eerlijk voor uit voor mn gebreken en dat doet helaas niet iedereen.

Ik ben dan ook niet boos, wel verdrietig dat mij van alles verweten word door mensen die niet goed kunnen lezen.
Ik heb zelfs een beloning uitgeloofd voor degene die mij kon bewijzen dat ik bepaalde dingen zou hebben gezegd.
Dat bewijs is door niemand geleverd, dus wellicht heb ik het inderdaad nooit gezegd...
In plaats dat ze dan, als ware christenen, hun excuses aanbieden over hun laster, gaan ze lopen schelden dat ik sommigen dom heb genoemd.
beetje omgekeerde wereld he?

maar goed, ik wens jou en iedereen een leuke tijd op cm en net zoveel sucses als ik hier had ( leuke partner tegenkomen)
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:49

IJSJE204 schreef:
Wat een verwarring! Ik lees over de woorden 'Vandaar de opmerking van' heen. Nu begrijp ik het!
Ik las alleen het stuk na IJsje, en dacht dat jij, Jans, niet begreep wat ik met mijn woorden bedoelde. Dat doe je dus wel.

IJSJE204 schreef:
Wat een heerlijk onderwerp om zelf uit te voeren!
Wat is geslachtsgemeenschap? Passie, verlangen, lust, wellust, gretigheid, zachtheid, liefdevol, vurig, behoefte, intiem, gevend, vragend, rustig, stil, sprankelend, veilig, brandend.
Voor of na het huwelijk, als er maar liefde is tussen twee mensen.
Maak je niet druk of iets mag, geniet van elke seconde die je lief mag hebben.

Wat een verwarring ja ;)

Ik geloof dat ik op bijbelse grond mag geloven dat gemeenschap tussen man en vrouw gegeven is binnen het huwelijk.

Vandaar ook een beetje mijn verwijzing naar Gods geboden. En vandaar dat ik mij er wel druk over zou maken.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:51

KLUS667 schreef:
Wat een verwarring ja ;)

Ik geloof dat ik op bijbelse grond mag geloven dat gemeenschap tussen man en vrouw gegeven is binnen het huwelijk.

Vandaar ook een beetje mijn verwijzing naar Gods geboden. En vandaar dat ik mij er wel druk over zou maken.

ik geloof dat als jij dat geloofd, jij je daar aan moet en mag houden.

ik geloof echter ook dat als n ander dat anders ziet, hij of zij dat mag.

of wilde jij er een sharia wetgeving van maken en overspeligen stenigen ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:02

KLUS667 schreef:
Wat een verwarring ja ;)

Jij mag, al dan niet op bijbelse gronden, geloven wat je wilt.
Dat is de vrijheid die wij mensen in onze cultuur hebben.
Je link naar doden begrijp ik niet, daar ging het in dit verband niet over.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:03

PIETER649 schreef:
zou kunnen, beetje arrogant kan ik zeker overkomen, en ben ik misschien ook wel... zo heeft een ieder zijn gebrek.
Maar goed, ik kom eerlijk voor uit voor mn gebreken en dat doet helaas niet iedereen.

Ik ben dan ook niet boos, wel verdrietig dat mij van alles verweten word door mensen die niet goed kunnen lezen.
Ik heb zelfs een beloning uitgeloofd voor degene die mij kon bewijzen dat ik bepaalde dingen zou hebben gezegd.
Dat bewijs is door niemand geleverd, dus wellicht heb ik het inderdaad nooit gezegd...
In plaats dat ze dan, als ware christenen, hun excuses aanbieden over hun laster, gaan ze lopen schelden dat ik sommigen dom heb genoemd.
beetje omgekeerde wereld he?

maar goed, ik wens jou en iedereen een leuke tijd op cm en net zoveel sucses als ik hier had ( leuke partner tegenkomen)

Oh, dat spijt me dat je nu verdrietig bent, was niet de bedoeling Huilende smiley, smiley in tranen . Ja die christenen hadden excuus kunnen aanbieden, een goede christen is nederig hè. Nou misschien gebeurd het nog. Ik zal je in ieder geval vergeven dat je me dom hebt genoemd.

En ik zal Roelande maar geloven dat je wel een hart van goud hebt. Nou tot over 3 maanden dan maar weer en veel geluk verder met Annette Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 16 juni 2013, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:04

PIETER649 schreef:
ik geloof dat als jij dat geloofd, jij je daar aan moet en mag houden.

ik geloof echter ook dat als n ander dat anders ziet, hij of zij dat mag.

of wilde jij er een sharia wetgeving van maken en overspeligen stenigen ofzo?

Off topic: Volgens mij snap jij het niet en moet je stoppen met iedereen hier in het harnas te jagen. Tot over 3 maanden maar weer!

On topic: ik leg niemand wat op, probeer alleen aan te geven hoe ik iets beleef / geloof. En God Woord is daarbij mij leidraad.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:06

KLUS667 schreef:
Wat een verwarring ja ;)

er zijn ook christenen die het reageren op internet op zondag een zonde vinden tegen het gebod dat de 7e dag geheiligd dient te worden.
als die mensen jou deze zonde verwijten, dan zeg jij dat ze het verkeerd zien en dat jij het anders ziet...

misschien gaat dit ook wel op voor de mensen die jij iets verwijt....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5562 5563 5564 5565 5566 5567 5568 ... 6194 Volgende
Pagina 5565 van 6194