| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 00:31
|
|
|
|
bij somiggen de inkt op, of is de redactie weer bezig geweest?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 08:47
|
|
|
|
Taal van een Minnaar
Woorden die vonken. Vlammen, verwarmen, woorden die zingen, strelen, omarmen.
Woorden van vrede, vrijheid, genade, woorden die helen, voeden en laven.
Woorden voor mensen, mensen tot zegen, woorden vol toekomst, taal van Godswege.
Eenmaal gesproken, teder en hevig, taal van een Minnaar, woorden voor eeuwig.
Hans Bouma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:15
|
|
|
|
ooh wauwwww. mooie woorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:16
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | bij somiggen de inkt op, of is de redactie weer bezig geweest?  |
ha ha ha, inkt op denk ik.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:18
|
|
|
|
|
goedemorgen lanfy, ha ha weer aan het wachten op antwoord.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:20
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | "Na een tijdje" Na een tijdje leer je het subtiele verschil te zien tussen handje vasthouden en een ziel claimen en je leert dat liefde niet inhoudt dat je kunt leunen en gezelschap betekent niet altijd geborgenheid En je begint te leren dat kusjes geen contracten zijn en kadootjes geen beloften Je begint je tegenslagen te accepteren met opgeheven hoofd en je blik recht vooruit met de gratie van een vrouw niet met de houding van een kind Je bouwt al je wegen op vandaag Morgen is te onzeker om plannen te maken De toekomst wil nog wel eens instorten Je leert dat ook de zon pijn doet – als je er te veel van krijgt Je plant je eigen tuin en fleurt je eigen ziel op En je wacht niet tot iemand je bloemen brengt Je leert dat je kunt volhouden, dat je echt sterk bent Je hebt echt waarde en je leert en je leert Bij elk afscheid leer je weer... (Veronica A. Shoffstall) (from the movie ‘Ice Bound: A Woman’s Survival at the South Pole’)
(niet 1, maar meerdere kreten...maar zo mooi dat ik ze toch hier wil zetten) |
geweldig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:47
|
|
|
|
Hallo,
Ben vooralsnog zo slaperig dat ik niet begrijp....
Laterz...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:22
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum.
Heb netjes melding gemaakt dat ik al akkoord was gegaan, maar dus niets aan gedaan dus voor de zoveelste keer maar opnieuw akkoord, je begint zo haast ballorig te worden zo en dat wekt juist het tegenovergestelde en de gedachte om eens flink van leer te trekken.
Echter houd ik me bij deze nog even in en wacht af of er verbeteringen komen, geduld is een schone zaak zegt men, gelukkig heb ik dat nog wel ergens liggen hoop ik. |
Ik moest een paar keer akkoord gaan, en geen probleem mee hoor, dacht ergens is dit wel goed, dat forum schrijvers een paar keer akkoord moeten gaan, effe geheugen steuntje we anders moeten schrijven met elkaar, opletten voor elkaar niet oordelen etc....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:25
|
|
|
|
mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:26
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Ik moest een paar keer akkoord gaan, en geen probleem mee hoor, dacht ergens is dit wel goed, dat forum schrijvers een paar keer akkoord moeten gaan, effe geheugen steuntje we anders moeten schrijven met elkaar, opletten voor elkaar niet oordelen etc.... |
ik snap er niks van. ik heb maar 1x akkoord moeten geven. of zijn jullie zo ondeugend dat je het een paar keer moet lezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:36
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Hmmm, hoe serieus is je laatste post Whahahahaaaa
Maar: geniet ervan, we krijgen die pleisters er wel af......  |
duh ben altijd heel serieus hier hoor
En ja ik date rustig thuis, vind ik relaxed, een dochter van me zag het totaal niet zitten ik op terasje afsprak, mam zo stopt hij wat in je drinken, als je weg g aat komt hij je achterna etc, hakt me ergens in stukken oh bij de hema kan wel, jaaa daar kent het hele personeel me en kan iedereen het in d egaten houden.... terwijl ik samen met hem een hema rookworst eet-? nee thuis voel ik me zelf ook relaxer, en kids komen natuurlijk effe voorbij hallo zeggen, die zien dan, oke is goed, geen griezel...... scheelt hoop werk voor kids om me te bewaken ergens buiten huis... ha ha Kinderen zijn groot hoor al, maar omgekeerde wereld, en als ik zeg en jullie dan toen jullie gingen date???? toen zeiden jullie altijd mam niet overbezorgd zeggen ze, je had gelijk dus..... wij weten hoe eng het eigenlijk is.... tja dus thuis...... hij had geluk, maar 4 kids die effe hallo zeiden, ha ha je wil niet weten hoe druk hun whats up verkeer onderling was.... terwijl ik had gezegd, is gewoon vriendschap, helaas kennen ze me te goed, zeggen ze ja ja....... oh 1 dochter nam boek voor me mee, over sex etc. als cristen. ha ha ha ha leuk he volwassen kinderen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:45
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | duh ben altijd heel serieus hier hoor
En ja ik date rustig thuis, vind ik relaxed, een dochter van me zag het totaal niet zitten ik op terasje afsprak, mam zo stopt hij wat in je drinken, als je weg g aat komt hij je achterna etc, hakt me ergens in stukken oh bij de hema kan wel, jaaa daar kent het hele personeel me en kan iedereen het in d egaten houden.... terwijl ik samen met hem een hema rookworst eet-? nee thuis voel ik me zelf ook relaxer, en kids komen natuurlijk effe voorbij hallo zeggen, die zien dan, oke is goed, geen griezel...... scheelt hoop werk voor kids om me te bewaken ergens buiten huis... ha ha Kinderen zijn groot hoor al, maar omgekeerde wereld, en als ik zeg en jullie dan toen jullie gingen date???? toen zeiden jullie altijd mam niet overbezorgd zeggen ze, je had gelijk dus..... wij weten hoe eng het eigenlijk is.... tja dus thuis...... hij had geluk, maar 4 kids die effe hallo zeiden, ha ha je wil niet weten hoe druk hun whats up verkeer onderling was.... terwijl ik had gezegd, is gewoon vriendschap, helaas kennen ze me te goed, zeggen ze ja ja....... oh 1 dochter nam boek voor me mee, over sex etc. als cristen. ha ha ha ha leuk he volwassen kinderen.... |
je hebt dus een soort date waakhonden in huis maar on-topic. jij hebt dus nu de leukste man in gepikt, dus kan er een slotje op dit topic en openen we een nieuw topic: de op 1 na leukste man op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:47
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | je hebt dus een soort date waakhonden in huis maar on-topic. jij hebt dus nu de leukste man in gepikt, dus kan er een slotje op dit topic en openen we een nieuw topic: de op 1 na leukste man op CM  |
nee, want is luekste man voor mij..... we gaan nu door over de leukste holbewoner van cm voor jou....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | nee, want is luekste man voor mij..... we gaan nu door over de leukste holbewoner van cm voor jou....  |
nog geen holbewoners gesignaleerd hier hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:57
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | nog geen holbewoners gesignaleerd hier hoor  |
nou als ik iemand kan vinden die leuk is, moeten jullie de moed niet opgeven, als het mij zelfs lukt... jullie ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 11:18
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik snap er niks van. ik heb maar 1x akkoord moeten geven. of zijn jullie zo ondeugend dat je het een paar keer moet lezen?  |
Ja, ik ook maar 1 keer, verschil moet er zijn, maar toch een beetje vreemd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 11:26
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | nou als ik iemand kan vinden die leuk is, moeten jullie de moed niet opgeven, als het mij zelfs lukt... jullie ook |
Mwa, kreeg gisteren zo`n knipoog. Hij heeft geen foto bij z`n profiel, jammer, je wil toch zien wie je dat stuurt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 12:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | lachen 112 pagina's forum, waarvan 100 leeg  |
Volgens is dit dan echt zo'n gevalletje van "hoe praten we langs elkaar heen" misschien....?
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op zondag 23 juni 2013, 12:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 12:09
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Mwa, kreeg gisteren zo`n knipoog. Hij heeft geen foto bij z`n profiel, jammer, je wil toch zien wie je dat stuurt  |
Ach het gaat hier om leuk, niet de knapste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 12:18
|
|
|
|
Hoe nodig de regels misschien ook kunnen zijn, volgens mij is er wel iets wat boven alle menselijke regels verheven is: en dat is de heiligheid van God. Volgens mijn bescheiden mening is die zo hier en daar wel redelijk in het geding... Wie oren heeft om te horen, die hore...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op zondag 23 juni 2013, 12:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 12:49
|
|
|
|
We hebben eens een pracht dramstuk gehad over het "Onze Vader", je schrikt als God werkelijk antwoord zou geven.
In het begin zei de bidder stoor me alsjeblieft niet, want ben aan het bidden, maar God reageerde wel elke keer na een zin. We zeggen het zo gemakkelijk op als geleerd gebed, maar bidden we he twerkelijk vanuit ons hart, daar kwam het eigenlijk op neer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 13:51
|
|
|
|
Bach Cantate 147 koraal http://www.youtube.com/watch?v=S6OgZCCoXWc&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja
Jesu, joy of man's desiring, Holy Wisdom, Love most bright; Drawn by Thee, our souls, aspiring, Soar to uncreated light. Word of God, our flesh that fashion'd, With the fire of life impassion'd, Striving still to truth unknown, Soaring, dying, round Thy throne.
Een mooie uitvoering, al gaat mijn voorkeur toch uit naar het in het Duits gezongen: Jesus , bleibet meine Freude. Hier moeten de buren maar even van meegenieten! Ik denk zelfs dat ze het al bijna mee kunnen zingen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 13:55
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Hoezo? Het zijn gewoon mensen die vragen hebben! Hebben "gelovigen" geen vragen dan? |
Hallo Lanfy
Het ging over boekverbrandingen, symbolisch van die mevrouw die vond dat dingen in die boeken niet konden als christen zijnde, zoiets.
Op fora staat dat veel mensen ook zeggen dat je de bijbel kan verbranden.
Ik zei zoiets kan me voorstellen, als ongelovigen dat zeggen.
Waarom ik dat zei? Ik ben zelf ongelovig opgegroeit, openbaren scholen, en ja, geloof en kerk, en alles was nu eenmaal alleen om je plezier te bederven, en dreigen met de hel.
En je 'met dat je eigen kinderen niet mogen inenten', die nu polio hebben, iedereen kent wel iemand, is mijn idee, en ja, sommigen kerken waar men dingen zegt van regende goudstof oid, ja, echt ik hoef over mensen daar niet over te beginnen. Of genezingen, ja mensen kijken ook actualiteiten en kennen ook die en die.
Als ik zeg dat ik geloof, omdat men zich bijvoorbeeld afvraag hoe ik een en ander red, leg ik het uit, en zeg er altijd haastig bij dat ik niet in kerken kom, dat sommigen dingen daar ook niets met geloven heeft te maken. En ja, wel het PKN kerkje hier op de hoek.... En vertel ik wat goede dingen over het geloof, zo zijn er al verschillende gaan geloven.(ik heb het dan natuurlijk tegen ongelovigen of mensen die wel met geloof zijn opgegroeid en het geloof hebben verlaten, of mensen die heel erg afgeven op dingen die gebeuren in kerken)
Jou vraag was: "Als je de fora leest heeft ze al veel verzoeken gehad om de Bijbel te verbranden! En, ach ja, waarom ook niet, zei de advocaat van de duivel! Knipoog smiley"
Mijne was: "Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...".
Nou hierboven kan je het antwoord al uit destilleren.
En: "Hoezo? Het zijn gewoon mensen die vragen hebben! Hebben "gelovigen" geen vragen dan? ".
Ja, dat zal wel, ik niet, ik heb geen vragen, het is mij duidelijk en helder. (Ik heb weleens vragen, maar niet nu, op dit moment, vragen blijven er denk ik ook altijd, ik vroeg me laats eens af, waarom gaan sommigen naar de hel, ja aan de ene kant duidelijk, aan de andere kant, ja iedereen was toch eens een lief aandoenlijk baby'tje?, ja en dan snap ik het weer even niet. Ja, totdat ik aan sommige mensen denk, en daar kan ik mij dan geeneens een lief aandoenlijk baby'tje bij vóórstellen, ja, en dan snap ik het weer: "men heeft een keuze", om een ander wel of geen kwaad te doen.
Maar/dus ja dat anderen gelovigen wel vragen hebben kan ik mij wel voorstellen.
Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord
S. Die op deze zomerdag eens even heerlijk op gaat ruimen, heb er zin an 
PS: Als je nog iets niet begrijpt hoor ik het wel
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 14:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 13:57
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ach het gaat hier om leuk, niet de knapste  |
Hoeft niet knap te zijn (ben ik ook niet) maar je kunt er ook leuk uitzien en dat kon ik dus niet zien, jammerrrrrr
En of hij leuk is?????? Tja dat weet je na een date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:06
|
|
|
|
"In het koninkrijk van God zijn geen verliezers."
quote, de spreekster van deze ochtend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:12
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Bach Cantate 147 koraal http://www.youtube.com/watch?v=S6OgZCCoXWc&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja
Jesu, joy of man's desiring, Holy Wisdom, Love most bright; Drawn by Thee, our souls, aspiring, Soar to uncreated light. Word of God, our flesh that fashion'd, With the fire of life impassion'd, Striving still to truth unknown, Soaring, dying, round Thy throne.
Een mooie uitvoering, al gaat mijn voorkeur toch uit naar het in het Duits gezongen: Jesus , bleibet meine Freude. Hier moeten de buren maar even van meegenieten! Ik denk zelfs dat ze het al bijna mee kunnen zingen! |
Ja, prachtig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:25
|
|
|
|
| MARTIJN277 schreef: | | In Nederland zijn er bewegingen die pleiten voor 'baas in eigen buik '. Als mensen het recht hebben om een ongeboren kind te aborteren, dan lijkt het me geen overdreven voorrecht dat je je geboren kinderen niet wilt laten inenten :) Als er gevaar bestaat voor de bevolking buiten de weiger-inenters in de vorm van besmetting (omdat de eigen inenting is uitgewerkt) wordt het wat lastiger om vrijheden te verdedigen, maar dan moet de rest van de bevolking die gevaar loopt maar gewoon een nieuwe inenting halen ? Moet geen probleem zijn, met de dreiging van mexicaanse griep liepen we ook bijna allemaal naar de gymzaal voor een prik. |
Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op zondag 23 juni 2013, 14:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:28
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | geweldig... |
Idd, ik denk net als Petra, Prachtig Zeeland, en zo waar.
Ik herken ook veel!
Maar wordt daar nu in bevestigd door dit gedicht/lied! 
KLUS: Titel had ook "door schade en schande wijs" kunnen zijn Knipoog smiley
Ja, idd Klus, daar zat ik ook aan te denken toen ik het lied las
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 14:34
|
|
| Naar boven |
|
|