ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5593 5594 5595 5596 5597 5598 5599 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:55

LEANNE226 schreef:
Een heeeeeel belangrijke vraag! Knipoog smiley

Waar blijft het water dat door het gaatje onderin de koelkast wegloopt????

Ik heb het ff opgezocht want ik was er ook wel ineens benieuwd naar, en het water schijnt te verdampen door de motor van de koelkast

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:57

ANNA415 schreef:
Moet je eens goed kijken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja als je het niet schoonmaakt hoopt het zich op onder de groentela(heb ik eens horen vertellen uche uche Engeltje smiley )maar daarna?

Misschien loopt het wel naar de kabouters die onder de vloer wonen en 's nachts stiekem mijn huis poetsen
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:58

Ziehier het volledige stukje waarin beschreven staat waar het water uit de koelkast blijft.

Als je de deur van de koelkast open doet ,dan kijk je tegen de achterwand
aan.
Deze achterwand wordt tijdens het koelen koud,er komt een laagje ijs op,om de temperatuur te bereiken.
Op een gegeven moment dooit dit weer omdat de thermostaat de koelkast uitschakeld.
Dit koude ijs gaat dooien ,en komt in een gootje dat het water afvoerd naar een bakje wat boven de motor zit.
Dit water zal verdampen door de warmte van de motor.

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op woensdag 26 juni 2013, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:03

LEANNE226 schreef:
Ja als je het niet schoonmaakt hoopt het zich op onder de groentela(heb ik eens horen vertellen uche uche Engeltje smiley )maar daarna?

Misschien loopt het wel naar de kabouters die onder de vloer wonen en 's nachts stiekem mijn huis poetsen

Waarom doen ze dat bij jou wel? Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:09

MAMALOE463 schreef:
Ik heb het ff opgezocht want ik was er ook wel ineens benieuwd naar, en het water schijnt te verdampen door de motor van de koelkast

Knipoog smiley

Gelukkig........ik kan vannacht rustig slapen!(terwijl de kabouters schoonmaken)
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:24

LEANNE226 schreef:
Gelukkig........ik kan vannacht rustig slapen!(terwijl de kabouters schoonmaken)

Was het maar zo'n feest Knipoog smiley

Geef mij ook een dozijn kabouters, eentje voor de was, de strijk, ramen lappen enz enz Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:27

JOL252 schreef:
Huh wat? Menselijk DNA in BMR? Verraste, verbaasde smiley

Las ik i.n stuk wat Mamalou schreef zal het effe terug zoeken, maar ja of dat dan waar is,
Dat is natuurlijk ook een feit.
Je leest zoveel voortaan op internet, wat is waar, wat is niet
En we zijn natuurlijk wantrouwend tegenover de far ma teu ti's hè
I.ndustrie, sorry kan het woord niet goed schrijven met iPod, die heeft vervelende woord verbeteraar
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:28

Probeer niet op de man/vrouw af te spelen, maar blijf kijken naar het uitgangspunt van dit topic: Moet vaccinatie verplicht worden of niet?

Het gaat er hier toch niet om dat iemand zijn of haar gelijk probeert te halen? Het is waardevol dat er diverse mensen reageren vanuit hun professionaliteit, maar ook vanuit hun ervaring als ouder. Speel de dingen niet uit tegen elkaar, maar kijk wat je van elkaar kan opsteken.

Blijf letten op de manier waarop je reageert op de ander. Het komt niet altijd even respectvol over...

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:30

JOL252 schreef:
oh Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tja.................................. een arts onderzoekt natuurlijk niet ... of course not. Wij leken kunnen alles van internet plukken en de meest baarlijke nonsens bij
elkaar verzamelen... en daar waarde aan ophangen.... Dat is nou pas echt wijs.

Slaap lekker Nederland.

Welterusten Jol Knipoog smiley

Toen mijn vader ernstig ziek was en in een academisch ziekenhuis terecht kwam hebben we mogen merken dat artsen eilandjes zijn. Ieder z'n eigen standpunt en beweegredenen. "Ja dat zegt arts Pietje wel, maar ik heb hier en zo ervaring in en dat wil ik ook proberen". Dat geeft niet, iedereen streeft z'n eigen doel na en vocht voor z'n leven.

Maar dit is toch een andere discussie. We hebben het hier over gezonde mensen (kinderen) en wel of niet een beslissing te nemen om van tevoren wel of niet een eventuele bescherming te geven tegen......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:39

Vaccinatie business RIVM

Informatief stuk over de vaccinatie business van het RIVM Coole smiley met zonnebril

Met oa vier linken naar want to know. nl die ik hiervoor ook al voorbij zag komen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 juni 2013, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:44

Dit stuk hiervoor Jol en dan denk ik ook ehhh?????? Is dat zo????
dat vind ik dan zo minder....
Ha ha me dochter zegt hier onzin
Die zegt op het moment dat een cel dood gaat, gaat het DNA ook dood.

Oh en effe nog wat meer, wat beetje, ha ha, ben niet zover gekomen op school......

Petra' die in fase zit, kinderen meer weten dan ik op sommigge gebieden
Klinkt wel logisch zoals zei het zegt,

Er staat bv bij het vaccin tegen baarmoederhalskanker, hpv
Ht vaccin bevat echter geen virus DNA, waardoor het nooit zelf een infectie kan veroorzaken
Dus laat staan dat een inenting menselijk DNA bevat..

Ha ha wat voel ik me weer Es' dom......
Dat zegt 24 jaar oudere dochter effe tegen me, zit ik hier hele dag te denken menselijk DNA?????????

Ma ja weer wat geleerd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:46

PETRA373 schreef:
ha ha. gelukkig maar.... Lachende smiley

Euh....Petra. Moet je niet even delen dat je föhn kapot is?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:52

Tsssssss en toen ging dochter na pc en zei oh hier lees ik
Wat anders....
Een kweek van een virus, bevat DNA van een dier of mens, dat ziek is, tussen haakjes gemaakt..
ma ja internet hoe betrouwbaar is dat?

Ehhh. Beter laat ik de discusie over aan anderen, word mij te moeilijk..... Ha ha dochter denkt nu ook?????

Blijft een feit natuurlijk wij kunnen denken, lezen, is meer een ding voor de wetenschappelijek wereld.......

Smpel gezegd, heb ik 8 kinderen mogen zien opgroeien, niet eentje ernstig ziek geworden met er stugge gevolgen
In de tijd voor de inentingen was die kans kleiner denk ik. Dus doen.....
Behalve ik dan met die ene voor dochter, waar me kleinkinderen later misschien vand enken..... Jee oma toch,,,, warom? Me vergelijken met en cristen die alle inentingen weigerd misschien?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:59

KLUS667 schreef:
Euh....Petra. Moet je niet even delen dat je föhn kapot is?

Nee joh, ze wilde gewoon een hip kapsel voor haar nieuwe date Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:01

SHANITA130 schreef:
Vaccinatie business RIVM

Informatief stuk over de vaccinatie business van het RIVM Coole smiley met zonnebril

Met oa de link naar want to know. nl die ik hiervoor ook al voorbij zag komen.

Tja??????? Ha ah klinkt als spookverhaal....

Frankenstein dingen.... Ha ha
Misschien word het geoed bewaakt om terrorisctische aan vallen te voorkomen als vijanden van ons die dingen in die inentingen stiekemisis doen????
Ik zeg niks meer, laat maar effe die arts weer reageren en misschien
wetenschapper ofzo op cm zit,?

Ha ah zo gaat het nog een complot theorie topic worden. Lol

Alhoewel ik de assistente van de Muppet professor ben heb ik ook geen antwoorden

Franke Stein .... Gets kwam uit een droom van een vrouw eind achtienhonderd en schreef daar een verhaal over......dat weet ik wel.

Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 26 juni 2013, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:13

JANE410 schreef:
Nee joh, ze wilde gewoon een hip kapsel voor haar nieuwe date Lachende smiley

Nee joh, zo zie ik er altijd uit na een date Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:17

Achterkant van de koelkast zit een slangetje , aangesloten op water aatje, onder in koelkast zit een soort bak loopt het water in en daar Doen de kaboutertjes hun mutsjes wassen

Als wij slapen hè.... En soms zit er zo,n mutsje verstopt in de slang en dan
Loopt het water via groente la eronder en Twijfelende smiley

Moet ik met rietje in het gaatje dat mutsje eruit zuigen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:25

PETRA373 schreef:
Achterkant van de koelkast zit een slangetje , aangesloten op water aatje, onder in koelkast zit een soort bak loopt het water in en daar Doen de kaboutertjes hun mutsjes wassen

Als wij slapen hè.... En soms zit er zo,n mutsje verstopt in de slang en dan
Loopt het water via groente la eronder en Twijfelende smiley

Moet ik met rietje in het gaatje dat mutsje eruit zuigen Twijfelende smiley

Hahaha zie het al voor me
Lachende smiley
Verder alles goed in het kabouterhuisje Petra Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:32

MAMALOE463 schreef:
Hahaha zie het al voor me
Lachende smiley
Verder alles goed in het kabouterhuisje Petra Knipoog smiley

Ze zitten te mopperen, ik laat ga slapen, dan hebben Ze minder tijd van nacht om mutsjes te wassen en alle andere dingen die ze doen...
Zoals me stofzuigers slang als glijbaan gebruiken ... Tja kaboutertjes.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:46

PETRA373 schreef:
Ze zitten te mopperen, ik laat ga slapen, dan hebben Ze minder tijd van nacht om mutsjes te wassen en alle andere dingen die ze doen...

Hahaha ik lig hier in een deuk, hoe verzin je het Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 00:50

PETRA373 schreef:

Oh joh, als je ze nou eens plechtig beloofd dat je dan de volgende dag lekker gaat uitslapen??
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DOCTORWHO259

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:14

Natuurlijk blijf je als ouder zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt.
Stemmingmakerij als Frankenstein mag tot de verbeelding spreken maar als het jouw beslissing beïnvloed dan gaat dat wat ver.
Een vaccin is geen goedje dat in de schappen naast mineraalwater hoort.
Dat er DNA in zit... als in een serie van Doctor Who..die je opeens verandert in een sprekende hond?
In een onsje biefstuk zit echt veel DNA, een plakje leverworst nog meer, en wat je eet krijg je echt wel binnen.
Een overvaccinatie gedachte is wel realistisch en dat is meer de issue; dat wij als ouders er voor staan dat hier naar gekeken wordt en naar gehandeld wordt, de zoveelste grieppandemie die zo dreigend is dat we vier vaccins per Nederlander moeten kopen...dat schetst inderdaad wel de beslissingskwaliteit.

Ik zal wel de laatste zijn er alleen lof en zegen over te spreken maar het ging mij er om dat het ronduit misplaatst is een ouder de schuld te geven van autisme omdat die diens kind heeft laten vaccineren.
Je hebt leugens, grote leugens en statistiek is wel eens de grap er over. Bewijzen zijn complex en slecht vergelijkbaar. Het is niet iets dat je op je eigen situatie zomaar over kunt zetten.
Vaccineren heeft wel een sociale waarde omdat het zo veel ellende nog steeds voorkomt. Het voordeel komt nooit zonder nadeel. Vertrouwen in de toekomst is niet alles goed vinden maar mijdt het kwade.
Verplicht vaccineren kan alleen ontstaan als de weerstand er toe noopt.
Zo werken systemen nou eenmaal.
Dat er mensen kritisch en bevlogen zijn over alle zoete koek die zo goed verkoopt ben ik eigenlijk heel gelukkig onder.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:54

Dankjewel, duidelijk antwoord, geeft mij antwoord op vragen
Inderdaad schuld bij ouders neerleggen is niet oké, of ze nu wel of niet voor inenting hebben gekozen vind ik.
Ten eerste weet de gemiddelde ouder echt niet hoe of wat over inentingen en ten twede iedere ouder doet wat hij of zij denkt op dat moment wat die het beste lijkt.

Is offtopic, maar aangezien de dokter veel meer geleerd heeft heb ik dus nog een vraag

DNA in vlees, ha ha inderdaad. Maar dat is allemaal dood dus.
Maar hoe zit het met hormonen in vlees? die ik mijn kinderen te eten geef
En zoals de gekke koeien ziekte destids, de koe was ziek, word gedood, vlees word verkocht en mensen worden er ziek van???.
Je zou denken als zon koe een virus had, en de koe is dood, is het virus dood? Of blijven virussen leven, ook na bakken?
Vlees wat we eten van een dier uit de industrie wat heel veel antibiotica. Heeft gehad.

Pffff hoelang ik geen rundvlees destijds niet meer had gekocht......omdat ik
dacht weet ik veel, maar geen risico nemen.
En hoe vaak ik denk eh vlees voor em kinderen maar niet te veel, is het echt wel zo goed?

Sowieso snij ik eerst al het vet eraf , denk ik, wat moet ik met al dat vet? Kinderen hebben genoeg vet al via allerlei voeding toch.

Laatst aangepast door
PETRA373
op donderdag 27 juni 2013, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
GRIETJE688

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 10:18

JANE866 schreef:
Wie opgroeit met kritiek, leert veroordelen.
Wie opgroeit met vijandigheid, leert vechten.
Wie opgroeit met spot, leert in zijn schulp te kruipen.
Wie opgroeit met schande, leert zich schuldig te voelen.
Wie opgroeit met verdraagzaamheid, leert geduld.
Wie opgroeit met aanmoediging, leert vrijmoedigheid.
Wie opgroeit met lof, leert te waarderen.
Wie opgroeit met eerlijkheid, leert rechtvaardigheid.
Wie opgroeit met geborgenheid, leert vertrouwen.
Wie opgroeit met goedkeuring, leert van zichzelf te houden.
Wie opgroeit met acceptatie en vriendschap, leert liefde te vinden in de wereld.
(Dorothy Law Nolte)

Zo waar!! sta zelf voor de klas en je merkt altijd aan kinderen hoe het thuis is.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIETJE688

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 10:22

[quote=EVA685]Een vrolijke noot er tussendoor Knipoog smiley

Er staat een nieuwe meester voor de klas Lachende smiley met blinkend witte tanden ........hij wil weten

of de kinderen in zichzelf geloven.......daarop zegt hij......

wie dom is, gaat nu staan. Smiley die vol vragen zit .......

er gebeurt niets, maar dan staat Tim op.

Meester: Denk je echt dat je dom bent? Verraste, verbaasde smiley

Tim : Nee, maar ik vind het zo zielig dat u de enige bent die staat! Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

aah das eigenlijk best wel lief van Tim. Haha
Naar boven

Auteur Bericht
DOCTORWHO259

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 10:47

Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen.
Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan.
Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt.
Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein.
Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact.
Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen.
Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.

Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'.
We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over...
In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 11:45

Prion..... Blijft i.ets wonderbaarlijks hoe dingen in elkaar zitten

Bij wikepeda staat onlangs is een genetische koe gemaakt die geen eiwitten Heeft die prionnen bla bla bla. Zoiets

..... hoe vlees te maken, voor de vretende mens met zo min mogelijk kans om er zelf ziek van te worden Zieke smiley
En vegatarisch.... Tja. Gruwelijk die dieren, toch doe ik er helaas aan mee, bang me kinderen te kort komen anders,
Maar heb hier kleuter die g roeit als een beerjte na groote beer als kool, die
geen vlees nooit wil eten.....
Enfin terug ontopic voor redactie moet ingrijpen, wegens ontopic gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 12:10

DOCTORWHO259 schreef:
Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen.
Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan.
Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt.
Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein.
Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact.
Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen.
Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.

Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'.
We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over...
In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch?

Goed om te lezen in het onderste gedeelte dat vegetarisch wel gezond is, misschien zelfs gezonder. Eet al jaren geen vlees meer, maar vroeg me wel af of je geen ijzer tekort krijgt?

Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 27 juni 2013, 12:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 12:33

JANE410 schreef:
Goed om te lezen in het onderste gedeelte dat vegetarisch wel gezond is, misschien zelfs gezonder. Eet al jaren geen vlees meer, maar vroeg me wel af of je geen ijzer tekort krijgt?

Dat kun je toch aanvullen met vitaminen?
Veel spinazie blijven eten en iedere dag een floradix tabletje ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 13:12

@Petra,

Kijk, ik zat zo te surfen op het net, kom ik een site tegen met zeker 3 links naar wanttoknow...

Denk ach, tgaat over vacc's, on topic, laat ik die er maar es inzetten.

Stond namelijk zelf stomverbaasd te kijken bij titel, vaccs voor mázelen???

Heb ik gewoon als kind gehad, niets aan de hand.

Zo zit dat. Verder, ja, ik wéét het niet, heb zelfs geen tíjd om me daar druk over te maken.

Alles is in Gods hand, dat ook Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5593 5594 5595 5596 5597 5598 5599 ... 6194 Volgende
Pagina 5596 van 6194