ChristianMatch

Forum

Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5609 5610 5611 5612 5613 5614 5615 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:20

KLUS667 schreef:
Mensen, even een vraag tussendoor...ik woon in een bosrijke omgeving. Twee jaar geleden hadden mijn kinderen ieder zo'n 20 teken te pakken op één middag...... Kan ik ze wel gerust laten vaccineren tegen de ziekte van lyme?

Bestaat daar een vaccinatie tegen ? dat wist ik niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRA349

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:22

Hoi,
Leuk initiatief! Ik noteer het in mijn agenda. Wie weet ben ik van de partij, als het uitkomt.
Tot ziens!

WILLEM618 schreef:
we willen op zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:24

KLUS667 schreef:
Mensen, even een vraag tussendoor...ik woon in een bosrijke omgeving. Twee jaar geleden hadden mijn kinderen ieder zo'n 20 teken te pakken op één middag...... Kan ik ze wel gerust laten vaccineren tegen de ziekte van lyme?

Inenten is niet aan de orde maar zo snel mogelijk behandelen met een antibioticum, vaak is iets dat Doxycycline heet. De merknaam is Vibramycin. Antibiotica hebben bijwerkingen maar de ziekte van Lyme gun je niemand. Het tast het zenuwstelsel aan. Als het twee jaar geleden is dan ben je onoplettend geweest en kun je waarschijnlijk alleen maar afwachten. Ik zou het aan een arts voorleggen.
Als je toen na een paar dagen geen rode plekken hebt gezien, vaak met een randje er omheen, is er denk ik niks aan de hand. Niet elke tekenbeet besmet. Maar je moet er altijd rekening mee houden. Ik doe veel aan wandelen en GPS tochten en wijs de mensen er altijd op direct te handelen. Ik vind ook, met permissie, dat je onvoorzichtig bent geweest.

Thomas

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 4 juli 2013, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:31

ROELANDE345 schreef:
Ja hier staat een Roemeen. Ik gun die man best wat, maar ik zag hem iets te vaak in de slijter naast de AH. Dus toch maar niet meer

Ik vind het ook lastig. Ff het muntje uit het karretje toeschuiven is zo gedaan. Maar als ik dan zie dat een dikke Mercedes 's avonds langs alle supermarkten rijdt om dat harem weer in te laden denk ik: waar gaat mijn geld eigenlijk naar toe.
Het viel me trouwens ook op dat in ons dorp ze niet meer staan. Hebben we ze door? Geven we te weinig?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:35

ja het blijft lastig. Ik begrijp dat van hogerhand bepaald wordt waar ze moeten gaan staan en dat ze soms zover in die mercedes rijden, dat ze de dieselen wat ze binnen halen tegen elkaar weg gestreept moeten worden. Staan bij julllie ook altijd mensen met een belgische krant?
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:39

ROELANDE345 schreef:
ja het blijft lastig. Ik begrijp dat van hogerhand bepaald wordt waar ze moeten gaan staan en dat ze soms zover in die mercedes rijden, dat ze de dieselen wat ze binnen halen tegen elkaar weg gestreept moeten worden. Staan bij julllie ook altijd mensen met een belgische krant?

Heeft België ook nieuws Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zou het niet weten, denk het niet, ik woon in het midden van het land: de parel van de Veluwe.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:47

KLUS667 schreef:
Heeft België ook nieuws Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zou het niet weten, denk het niet, ik woon in het midden van het land: de parel van de Veluwe.

Ja ik ook vlak bij het middelpunt van nederland maar nooit een nederlandse straatkrant hoor
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:59

spinnennest in badkamer, zag het laatst, heb veel me raampje open en bij kozijn en dacht gets... laat zoon wel weghalen en ben het vergeten en nu een horror in me badkamer, ehhhhhh echt
iemand tips?????

wat te doen tegen spinnnen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:05

ha bah Petra brrr
Ja als je er nu ast van heb dan toch ff dapper wezen.
ff met de stofzuiger alles wegzuigen
Suk6 Zieke smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:30

ROELANDE345 schreef:
ha bah Petra brrr

eeeehhhhh Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley
whaaa haaa je wil het niet weten, slaap denk ik de hele nacht niet meer, heb net oorlogsplan besproken, er zit een monster aand e buitenkant, die eheft vast dat nest gelegd. en iehhhhh hij is echt groot en
zoon met lijk witte dochter met gloor in d e nest vielen na beneden tig..... echt en spinnetjes ove rplafond en azijn en ik wil me hoofd kaal scheren het liefst voor er eentje in me haar zit. Kotsende smiley
en het leven is k*t zegt me dochter ha ha ha en ze komt voorlopig niet meer logeren....
ha ah die kwam lijkwit na beneden ha ha ha, en me zoon keek en zei mama niet kijken boven dan word je gek, dus heb toch maar effe gekeken, ik slaap er langs...... Zieke smiley
en volgens mij zijnz e dood..... maar eh morgen oorlog door me huis, en buitenkant ramen en tuin, alle spinnen dood...
ik geef de opdrachten en zoon voert ze uit, die is gelukkig niet bang voor ze, alhoewel die ene vind hij wel heel grooooootttt en engggggg

daar heb je in rusland nou geen last van denk ik als het min 40 is, vriezen ze dood Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 3 juli 2013, 09:48
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:42

ROELANDE345 schreef:
ha bah Petra brrr

Neeeeeeeeeeeeeee, niet de stofzuiger!!! Dan durven die kabouters ook niet meer te glijden!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:45

nou heb dus hele dag bijna in dat bos bij klus gewandeld en lange broek aan trui met lange mouwen maar had ik toch twee teken, bij eentje had ik effe rood plekje na verwijderen, maar zie nu niets meer, dus als ik tien dagen in de gaten houd of het er goed uit blijft zien, geen rode plekken of kringen is het goed????

wat een kl*te dag... spinnen en teken....

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 3 juli 2013, 09:50
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:46

ROELANDE345 schreef:
Ja ik ook vlak bij het middelpunt van nederland maar nooit een nederlandse straatkrant hoor

Ohw...ik heb hem nog nooit gelezen. Ik koop hem altijd af, kost iets meer, maar dan krijg je de krant niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:50

KLUS667 schreef:
Neeeeeeeeeeeeeee, niet de stofzuiger!!! Dan durven die kabouters ook niet meer te glijden!

Duiveltje smiley twee vliegen in 1 klap noemen ze dat
weg spinnen
weg kabouters Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Die stofzuiger gooi ik weg

De buurvrouw vroeg me laatst al, heb je ook zon last van spinnen? toen zei ik nog nee Twijfelende smiley

laat het deze winter maar min 20 vriezen. Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:53

PETRA373 schreef:
nou heb dus hele dag bijna in dat bos bij klus gewandeld en lange broek aan trui met lange mouwen maar had ik toch twee teken, bij eentje had ik effe rood plekje na verwijderen, maar zie nu niets meer, dus als ik tien dagen in de gaten houd of het er goed uit blijft zien, geen rode plekken of kringen is het goed????

wat een kl*te dag... spinnen en teken....

Nou, das toevallig!! Zie je wel!!!!!! Teken zijn hartstikke gevaarlijk, straks nemen ze de wereld nog over! Ik pleit voor een verplichte vaccinatie van de gehele wereldbevolking. Ook al zeggen de experts dat er geen vaccin voor is, ze verzinnen maar wat. Als men €€ ruikt, komt dat vaccin er wel!

Sterkte Petra! Doe ze de groeten, of heb je ze al gedood?

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 3 juli 2013, 09:51
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:56

PETRA373 schreef:
weg spinnen

De buurvrouw vroeg me laatst al, heb je ook zon last van spinnen? toen zei ik nog nee Twijfelende smiley

Spinnen zijn net kabouters..eenmaal in huis krijg je ze er niet meer uit!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 01:00

Leuk topic! Welkom hier, hopelijk voel je je snel thuis!!

O ja.. Ik ben Klus! Aangenaam.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 04:21

ik denk namens velen en ook namens me zelf welkom en inbreken op forums kennen we niet, een ieder mag meedoen anders zou het wel een gesloten forum zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 06:12

Vaccineren kan niet. Het merendeel van de teken is niet besmet, een klein gedeelte wel. Verwijder binnen 24 uur de teek en maak het wondje daarna schoon met alcohol. Noteer de datum en de plaats van de beet. Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, is de kans op besmetting minimaal. Als er binnen enkele dagen tot enkele maanden een grote rode vlek of ring op de plaats van de beet komt en/of er verschijnselen van griep en/of gewrichtsklachten ontstaan, moet je contact opnemen met de huisarts. Iedereen met een tekenbeet behandelen met Doxy heeft geen zin en is onnodig.

Voor betrouwbare informatie: http://thuisarts.nl/tekenbeet
Dit is een site van het N(ederlands) H(uisartsen) G(enootschap). Je kunt hier nog veel meer opzoeken.

Ook handig: http://www.tekenradar.nl/

Petra, je moet het dus langer dan 10 dagen in de gaten houden!
Maar aangezien vaccineren niet mogelijk is zijn we wel off-topic. Terug naar vaccinatie dan maar.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 3 juli 2013, 06:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 07:21

weer iemand die denkt dat ie God is......

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21700680/___Hoofdtransplantatie_snel_mogelijk___.html
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 07:28

ROELANDE345 schreef:
tja en toch is dat wel hetgene wat gebeurd. Ik ben de afgelopen tijd om gezondheisredenen 18 kilo afgevallen. Sinds ik mn nieuwe foto op CM heb staatn waarin ik dus slanker ben, krijg ik veel meer aandacht van de mannen. Dus slanker vinden ze dus blijkbaar aantrekkelijker. Als ik heel eerlijk ben vind ik het mezelf ook beter staan, maar misschien komt dat ook door wat je omgeving ervan vind. Als ik in een of ander afrikaans land zou wonen waarin dikke vrouwen mooi gevonden worden, vond ik mezelf nu lelijk. Knipoog smiley

Als je je haar blondeert ook Knipoog smiley

Ach mannen.....

Maar ja dromen vrouwen ook niet van een knappe prins? En zeg nu eerlijk, lijkt je date nu echt op dat plaatje?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 07:32

we willen op
zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (7 jaar)
anna415, al jaren 25 jaar, regio 0546
roelande354, 54 jaar, regio 342
natascha642, 43 jaar, regio 0546
shanita130, 41 jaar, regio 078
Rainbow930, 35 jaar (ovb)
Mira349, 43 jaar (ovb)

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038
pieter619, jong van geest; taxi-chauffeur....
johan209 38 jaar, regio 073
lanfy127, 43 jaar, regio 0318
crossroad317 (ovb)
frankt627, 49 jaar (ovb)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 07:34

PETRA373 schreef:
weg spinnen

Leer de kabouters spinnen vangen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN277

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:30

Er lopen twee ijsberen door de Sahara; genietend van een welverdiende vakantie na zo'n lange winter. Zegt de één tegen de ander: Tsjonge, wat hebben ze hier veel gestrooid zeg !
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:34

In alle vroegte...een kreet...(dochter)
""Mam...ik ben mijn bril kwijt!!!""
Hoe is het mogelijk...
Verdere details laat ik maar rusten....
Nu....2 uur later...gevonden..en wordt ze door haar lieve broer met de auto weggebracht naar haar werk....
Helemaal overstuur...en dan nog 9 km fietsen is net even teveel...
Het stroomt hier al uren van de regen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:45

ROLF230 schreef:
Ach ja, ik heb geprobeerd in taal die iedereen kan begrijpen uit te leggen dat het wel kan, maar goed.

Ik begrijp het, lees het zelf, maar er is een verschil of je het in nu.jij leest oid, of in het alternatieve nieuws.

Er zijn er meerdere die het ook vinden, als je dit topic doorleest, die het zeggen, en die zijn ook maar gewoon gestopt.

Die krijgen nu ook geen commentaar meer.

Soms is zwijgen het beste, als jij maar wéét, voor als je kinderen krijgt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 4 juli 2013, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:46

Ik verheug me over het succes van anderen,
in de wetenschap dat er genoeg is voor iedereen.

Niet wat je bent, is wat je beperkt,
maar wat je denkt dat je niet bent.

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 4 juli 2013, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:46

TABULA699 schreef:
Ikke Knipoog smiley

ik heb vandaag eens heel wat topics afgelezen en mis een beetje het vind ik leuk knopje... Dat is toch een makkelijk maar losse manier om mensen alvast te laten wennen aan je aanwezigheid.
Een voorstel hoekje is er ook niet echt, wat eigenlijk natuurlijk ook niet nodig is met al die profielen.

Maar toch als ik zie dat het toch wel een redelijk vast groepje is dat op het forum schrijft en reageert, is het (in ieder geval voor mij) toch wel een beetje lastig om zomaar ineens in te breken als nieuweling, voelt bijna als inbreuk maken op jullie gesprek of zo...tja, rare wezens zijn we toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik hoef niet gelijk al allerlei privé chat verzoekjes te hebben terwijl ikzelf nog niet eens weet wat ik hier van vind en wie de mensen zijn, dus ik vind het altijd heel prettig als er op zo'n datesite ook gewoon algemeen gechat of een forum is, helaas zijn de meeste forums vaak juist op zo'n site niet zo heel druk bezet of gewoon stil, jammer maar ja alles moet tegenwoordig maar gelijk privé up close en personal... En ik ben toch meer het type van even de kat uit de boom kijken, voorzichtig contacten leggen, even mijn draaien vinden.

Dus hier ben ik dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Schrik niet als ik ineens tussendoor kom vallen op een onderwerp of zo op het forumKnipoog smiley

Groetjes Renske

Herkenbaar wat je schrijft over "vind ik leuk-knopje". Ik heb die neiging geregeld, hoezo Facebookminded. Clown smiley Mag van mij dan ook een "vind ik niet leuk" knopje bij zoals bij de reactiemogelijkheid op youtube of nu.nl. Misschien iets om over na te denken voor CM, ook al is er ook een niet-ok knop.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:51

PETRA373 schreef:
Dus je hebt er geen probleem mee sla je twee of drie jarig kindje bv
Bof, mazelen, kinkhoest, of kinderverlamming krijg of een vorm van hersenvliesontsteking?
je wil je kindje er niet tegen beschermen????????

Dat zegt Rolf niet, en hij lijkt mij daar geen type voor, integendeel, De kinderen van Rolf zullen juist geluk hebben met hem als vader.

Rolf leest dingen die hij wél gelooft.

Quote:
Dus je hebt er geen probleem mee sla je twee of drie jarig kindje bv
Bof, mazelen, kinkhoest, of kinderverlamming krijg of een vorm van hersenvliesontsteking?
je wil je kindje er niet tegen beschermen???????

Hij leest andere dingen wil zijn toekomstige kinderen juist beschermen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 08:52

JANS221 schreef:
Vaccineren kan niet. Het merendeel van de teken is niet besmet, een klein gedeelte wel. Verwijder binnen 24 uur de teek en maak het wondje daarna schoon met alcohol. Noteer de datum en de plaats van de beet. Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, is de kans op besmetting minimaal. Als er binnen enkele dagen tot enkele maanden een grote rode vlek of ring op de plaats van de beet komt en/of er verschijnselen van griep en/of gewrichtsklachten ontstaan, moet je contact opnemen met de huisarts. Iedereen met een tekenbeet behandelen met Doxy heeft geen zin en is onnodig.

Voor betrouwbare informatie: http://thuisarts.nl/tekenbeet
Dit is een site van het N(ederlands) H(uisartsen) G(enootschap). Je kunt hier nog veel meer opzoeken.

Ook handig: http://www.tekenradar.nl/

Petra, je moet het dus langer dan 10 dagen in de gaten houden!
Maar aangezien vaccineren niet mogelijk is zijn we wel off-topic. Terug naar vaccinatie dan maar.

gets, heb het niet schoongemaakt met alcehol, maar griep achtigge verschijnselen en rode vlek????? of ook bij alleen griepachtigge verschijnselen????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5609 5610 5611 5612 5613 5614 5615 ... 6194 Volgende
Pagina 5612 van 6194