| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 00:03
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Sorry hoor! Nooit gelezen hoeveel mensen je goede vriend Jezus veroordeelt? Kijk alleen naar de uitspraak van God! Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat! Of de uitdrukking in Exodus: En God verhardde het hart van Farao dat hij het volk Israel niet liet gaan! Wie is dan de sadist? Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Maar....correct me if I'm wrong! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! En ik wil geen van beide zijn!  |
En ik kan me mening zeker aan passen, je velt weer een oordeel terwijl jij helemaal niet weet of ik dat kan.... Zoals ik het begrijp, met de nadruk op die woorden, zoals ik het begrijp Oordeelt god wel degelijk. Iets wat ik ook nooit geschreven heb Benieuwd of jij je mening kan aanpassen en toe geven dat jij niet goed mijn woorden heb gelezen. Dus snel effe Es' terug lezen, aangezien je niet dom wil overkomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 00:32
|
|
|
|
Farao wordt ons getekend als een tiran die niet onder God wil buigen al moet hij de een na de andere plaag ondergaan. Hij verhardt zich tegen de levende God. God laat hem gaan en verhardt zijn hart. God laat hem zien dat hij niet aan Gods oordelen kan ontkomen. En wanneer Farao ten ondergaat weet heel de wereld dat de HEERE God is en dat geen mens het tegen Hem kan uithouden. Daartoe heeft God Farao verwekt. We beseffen dus dat Farao geheel en al zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten is. Tevens is er sprake van Gods aanbiddelijke vrijmacht. Laat het duidelijk zijn dat God je behoud zoekt. Ga aan Zijn roepstem niet voorbij. Verhardt je niet. Gods oordeel zal dan volkomen rechtvaardig zijn. Zo gij Zijn stem dan heden hoort. Gelooft zijn heil- en troostrijk woord. Verhardt u niet, maar laat u leiden.
(Even dit stukje gekopieerd...naar aanleiding van de woorden van Lanfy over Farao....en ook omdat ik zelf niet altijd de juiste woorden kan vinden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 04:16
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ja, de slingers hangen en het bier staat koud hier!
[size=7](mijn oudste zoon en jongste dochter zijn vandaag ook jarig!)[/size] |
...ik wist niet dat jij een tweeling had...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik wist niet dat jij een tweeling had... |
Daar moet weer belg voor zijn dat niet te snappen , want volgens mij zijn ze niet even oud maar gewoon op dezelfde dag jarig volgens mij )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Farao wordt ons getekend als een tiran die niet onder God wil buigen al moet hij de een na de andere plaag ondergaan. Hij verhardt zich tegen de levende God. God laat hem gaan en verhardt zijn hart. God laat hem zien dat hij niet aan Gods oordelen kan ontkomen. En wanneer Farao ten ondergaat weet heel de wereld dat de HEERE God is en dat geen mens het tegen Hem kan uithouden. Daartoe heeft God Farao verwekt. We beseffen dus dat Farao geheel en al zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten is. Tevens is er sprake van Gods aanbiddelijke vrijmacht. Laat het duidelijk zijn dat God je behoud zoekt. Ga aan Zijn roepstem niet voorbij. Verhardt je niet. Gods oordeel zal dan volkomen rechtvaardig zijn. Zo gij Zijn stem dan heden hoort. Gelooft zijn heil- en troostrijk woord. Verhardt u niet, maar laat u leiden.
(Even dit stukje gekopieerd...naar aanleiding van de woorden van Lanfy over Farao....en ook omdat ik zelf niet altijd de juiste woorden kan vinden) |
Eens!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 16 juli 2013, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Tja als ik dat wist had ik Hem in mijn broekzak en dat heb ik niet. Ik heb geen pasklare antwoorden.
Wat ik wel weet is dat wanneer men als gelovige de moed verzameld en ervoor uitkomt dat men anders geaard is men de kans loopt gelijk een kop kleiner te worden gemaakt, los van wat men tot dan toe allemaal heeft gegeven binnen Gods koninkrijk. Voor het gemak wordt dit dan niet meer gezien maar de persoon in kwestie wordt fout gemaakt met de bijbel in de hand. Ik denk dat de bijbel ook duidelijk is over gruwelijkheden tussen mannen en vrouwen, daar hoor ik eigenlijk niet zo veel van in vergelijking tot de meningen over homo's. Ik meen vooral verstaan te hebben dat bij Hem ieder gelijk, geliefd en welkom is. En Hij gaat wel aan de slag met wat er wel of niet in iemands leven thuishoort of aangevuld moet worden.
Sommige gedeelten in de bijbel mbt homoseksualiteit hebben vooral te maken met orgieën, escalatie, buiten controle, bizar, overgegeven zijn aan lusten die tegennatuurlijk zijn... die heb je binnen hetero relaties ook. |
Volgens mij zeggen Bappi en ik hetzelfde als jij (maar Bappi kan beter voor zichzelf spreken )
Naar mijn mening hoeven we niet iedereen over de bol te aaien. God had het goed geschapen, nu is het een sh*t zooi. Dat betekent voor mij dat je allemaal even fout bent en even hard Gods liefde nodig hebt. Ik vind dat je mag zeggen dat homoseksualiteit niet Gods oorspronkelijke bedoeling was, maar dat was bv mishandeling binnen een relatie, verkrachten, stelen , liegen, frauderen, minachting, boosheid, ziekte, jaloezie enz enz enz ook niet. Dus als we vinden dat we een homoseksueel streng moeten toe spreken(liefst met opgestoken vingertje ) dan moeten we dat op dezelfde wijze doen met iemand die de belastingpapieren net niet helemaal correct invult (in toevallig toch vooraan in de kerk zit). De enige die mag wijzen is wat mij betreft Jezus, aangezien Hij zonder zonde was en gelijk ook Zijn hand uitstrekte voor vergeving.
Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:24
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Daar moet weer belg voor zijn dat niet te snappen , want volgens mij zijn ze niet even oud maar gewoon op dezelfde dag jarig volgens mij ) |
Kan zat een tweeling zijn Als je al een dochter hebt en geen zoon, of later nog een zoon hebt gekregen...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 08:03
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | | Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert? |
Zodra het woord seksualiteit valt, wordt door veel christenen ook het woord zonde gebruikt. Zo lijkt het alsof er altijd wel iets mis is met het beleven van seksualiteit. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. In de bijbel staat daar echt niet iets anders over.
Wel wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt.
Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.
Zolang we daarnaar en daaruit proberen te leven heeft het woord zonde niets met seksualiteit te maken. Seksualiteit is ten onrechte vaak door mens en kerk in verband gebracht met zonde. Veel mensen, of ze nu hetero of homo zijn, lopen daardoor onnodig rond met een schuldgevoel.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 16 juli 2013, 13:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 08:27
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Daar moet weer belg voor zijn dat niet te snappen , want volgens mij zijn ze niet even oud maar gewoon op dezelfde dag jarig volgens mij ) |
SOMS...LIJKT het...of Frank het niet snapt, maar dat valt wel mee hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 09:04
|
|
|
|
ach lieverd. natuurlijk bid ik voor jou dat gods glorie ondanks omstandigheden om je heen mag hangen, hij je ook hier door heen draagt, met je mee loopt, met zijn armen heel dicht om jou heen
En ha ha ,al die heftigge discusies die we ooit gehad hebben.... waren interesante onderwerpen....met soms veel emoties van beide partijen ik zou wel de laatste zijn, die jou iets niet zou vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENS466
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 09:55
|
|
|
|
Inderdaad geeft een opdringerig gevoel, nee zegen moet ook kunnen. Denk ook niet dat ze erg vinden keer niet kopen het moet geen verplichting worden, daar heb ik een grote hekel aan.
Leuk idee zeg met de sjaals in de winter
Laatst aangepast door
|
RENS466
|
op dinsdag 16 juli 2013, 09:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TEIGETJE517
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:01
|
|
|
|
Ik heb niet heel het verhaal gevolgd en gelezen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat naar mijns inziens vrouwen het niet erg waarderen als de man alleen maar over zichzelf vertelt. Dit heb ik trouwens wel een keer ergens gelezen, dus ook niet helemaal van mezelf. De vrouw aan het woord laten, vragen stellen, wel met oprechtheid en interesse natuurlijk. Ben ik dan hier dan een uitzondering in? Ik weet het niet,maar ik weet hoe het wel kan. Zelf ben ik gescheiden en merk soms wel dat het moeilijk is een vrouw te vinden die én christen is én gescheiden is of weduwe. Dit vind ik wel eens moeilijk om iemand te 'vinden'. MAar dat is weer een hele andere topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:04
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Volgens mij zeggen Bappi en ik hetzelfde als jij (maar Bappi kan beter voor zichzelf spreken )
Naar mijn mening hoeven we niet iedereen over de bol te aaien. God had het goed geschapen, nu is het een sh*t zooi. Dat betekent voor mij dat je allemaal even fout bent en even hard Gods liefde nodig hebt. Ik vind dat je mag zeggen dat homoseksualiteit niet Gods oorspronkelijke bedoeling was, maar dat was bv mishandeling binnen een relatie, verkrachten, stelen , liegen, frauderen, minachting, boosheid, ziekte, jaloezie enz enz enz ook niet. Dus als we vinden dat we een homoseksueel streng moeten toe spreken(liefst met opgestoken vingertje ) dan moeten we dat op dezelfde wijze doen met iemand die de belastingpapieren net niet helemaal correct invult (in toevallig toch vooraan in de kerk zit). De enige die mag wijzen is wat mij betreft Jezus, aangezien Hij zonder zonde was en gelijk ook Zijn hand uitstrekte voor vergeving.
Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers. |
Natuurlijk mag je zeggen dat dit niet Gods oorspronkelijke plan is geweest.
Toch is het wezenlijk anders om te spreken over mishandeling, verkrachting, jaloezie, minachting, frauderen, liegen, stelen, boosheid en ziekte en daar dan homoseksualiteit tussen plaatsen, dus binnen het rijtje van geweld, criminaliteit, etc.
Mooie trouwens: Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TEIGETJE517
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:08
|
|
|
|
in het verleden was (inmiddels mijn ex) niet dichtbij en we zagen elkaar gemiddeld 2 x in de maand. Dan is afstand toch best wel moeilijk vind ik. Als het dichterbij kan, dan heel graag, maar mocht er een afstand zijn en het is Gods wil, dan is het ook goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:49
|
|
|
|
| TEIGETJE517 schreef: | Ik heb niet heel het verhaal gevolgd en gelezen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat naar mijns inziens vrouwen het niet erg waarderen als de man alleen maar over zichzelf vertelt. Dit heb ik trouwens wel een keer ergens gelezen, dus ook niet helemaal van mezelf. De vrouw aan het woord laten, vragen stellen, wel met oprechtheid en interesse natuurlijk. Ben ik dan hier dan een uitzondering in? Ik weet het niet,maar ik weet hoe het wel kan. Zelf ben ik gescheiden en merk soms wel dat het moeilijk is een vrouw te vinden die én christen is én gescheiden is of weduwe. Dit vind ik wel eens moeilijk om iemand te 'vinden'. MAar dat is weer een hele andere topic. |
Ik heb zelf ook het idee dat als je gescheiden bent je dan heel moeilijk iemand kunt vinden. Ik denk dat dit ook met de Bijbel te maken heeft. De Bijbel spreekt over dat een echtscheiding alleen gedogen is bij overspel, niet bij andere redenen. Als je dan dus om andere redenen gaat scheiden dan overspel, mag je niet hertrouwen. Ik denk dat het daarom ook moeilijk is-omdat de Heer dit dan gewoonweg niet zegent. Maar het is lastig, want ook hierin zijn de meningen verdeeld. Maar als ik gewoon de Bijbel lees, staat dit er wel gewoon zo. Alleen bij overspel is scheiding toegestaan, en ik denk dat er veel christenen zijn die ook op grond van andere redenen zijn gescheiden. Het is en blijft lastig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 17:10
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik heb zelf ook het idee dat als je gescheiden bent je dan heel moeilijk iemand kunt vinden. Ik denk dat dit ook met de Bijbel te maken heeft. De Bijbel spreekt over dat een echtscheiding alleen gedogen is bij overspel, niet bij andere redenen. Als je dan dus om andere redenen gaat scheiden dan overspel, mag je niet hertrouwen. Ik denk dat het daarom ook moeilijk is-omdat de Heer dit dan gewoonweg niet zegent. Maar het is lastig, want ook hierin zijn de meningen verdeeld. Maar als ik gewoon de Bijbel lees, staat dit er wel gewoon zo. Alleen bij overspel is scheiding toegestaan, en ik denk dat er veel christenen zijn die ook op grond van andere redenen zijn gescheiden. Het is en blijft lastig. |
Jezus was niet zwart wit. Kijk maar naar zijn houding naar de vrouw bij de put.. en de vrouw bij wie Hij in het zand schreef... Er zijn hier veel mensen op CM die jou een verhaal kunnen vertellen over hoe dichtbij Hij kwam in hun proces van scheiding, alhoewel niet vanwege overspel. Het leven is grillig, sommige zaken overkomen je. God vraagt bijvoorbeeld niet van je om in een ongelukkig huwelijk te blijven waarin je zelf geen adem meer kunt halen door wat voor reden dan ook, er sprake is van verwaarlozing, geweld naar je kinderen toe, mishandeling, grof geschut met woorden. Als die partner (man of vrouw) daarin niet kan veranderen is het zaak je spullen te pakken uit zelfbehoud en niet in de laatste plaats wanneer er sprake is van kinderen, vanwege je verantwoording en zorg naar je kinderen toe.
God heeft een hoopvolle toekomst voor je op het oog en soms een heel nieuw bestaan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 juli 2013, 17:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 17:52
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik heb zelf ook het idee dat als je gescheiden bent je dan heel moeilijk iemand kunt vinden. Ik denk dat dit ook met de Bijbel te maken heeft. De Bijbel spreekt over dat een echtscheiding alleen gedogen is bij overspel, niet bij andere redenen. Als je dan dus om andere redenen gaat scheiden dan overspel, mag je niet hertrouwen. Ik denk dat het daarom ook moeilijk is-omdat de Heer dit dan gewoonweg niet zegent. Maar het is lastig, want ook hierin zijn de meningen verdeeld. Maar als ik gewoon de Bijbel lees, staat dit er wel gewoon zo. Alleen bij overspel is scheiding toegestaan, en ik denk dat er veel christenen zijn die ook op grond van andere redenen zijn gescheiden. Het is en blijft lastig. |
Als je de bijbel letterlijk leest en de teksten die spreken over echtscheiding nu nog in deze tijd wilt gebruiken, dan kom je inderdaad tot de conclusie dat scheiden alleen toegestaan is bij overspel en dat je niet mag hertrouwen. En dan kan dat vervolgens weer voor je betekenen dat God een nieuwe relatie niet zal zegenen.
Gelukkig is de bijbel meer dan een paar teksten die over wetten uit vroeger tijden gaan. De bijbel laat ons zien hoe verschillende mensen door de eeuwen heen hun ervaringen van en met God hebben vastgelegd. Met respect voor de voor die tijd geldende wetten, mogen we er nu een nieuwe betekenis aan geven. De bijbel is een inspiratiebron voor de gelovige van nu, maar we kunnen niet zomaar teksten uit de bijbel die geschreven zijn voor toen, nu gaan toepassen. Dan loop je vast en mis je toch de boodschap die in de bijbel doorklinkt. En dit heeft al veel mensen onnodig veel verdriet en pijn gedaan, niet in de laatste plaats door kerken die precies wisten wat Gods wil hierin was. Wij nemen wel grote woorden in de mond als we zeggen dat God een nieuwe relatie na een scheiding niet wil zegenen.
Ik kan me niet voorstellen dat God mensen in een huwelijk zonder liefde voor en van de ander, wil laten wegkwijnen alleen maar om het feit dat Hij gezegd zou hebben dat je niet mag scheiden. Als twee mensen uit elkaar gegroeid zijn en elkaar niet meer (kunnen) liefhebben zoals de bedoeling was, is er al geen sprake meer van een huwelijk (uit liefde). God kent zijn mensen, weet wat ze nodig hebben en is geen boeman die iemand nieuw geluk en liefde wil onthouden. Zo`n beeld van God doet God tekort.
Probeer in elk geval voor een eerste date er achter te komen hoe de ander dat ziet, zodat je daar in elk geval niet op afknapt………….
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 18:44
|
|
|
|
Graag on-topic anders komt er een slotje op!
En let op je toon, Lanfy. Je komt geregeld veroordelend over.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 19:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Natuurlijk mag je zeggen dat dit niet Gods oorspronkelijke plan is geweest.
Toch is het wezenlijk anders om te spreken over mishandeling, verkrachting, jaloezie, minachting, frauderen, liegen, stelen, boosheid en ziekte en daar dan homoseksualiteit tussen plaatsen, dus binnen het rijtje van geweld, criminaliteit, etc.
Mooie trouwens: Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers. |
Ik wilde met het rijtje alleen aangeven dat er een breed scala aan dingen is die niet meer zo zijn zoals het in het paradijs was. Zonder daar nu echt een zwaarte aan te willen geven, alsof alles even erg is.
In het oude testament is duidelijk te zien dat God aan diverse zonden ook diverse straffen en zwaarte geeft. Gelukkig leven wij in de nieuw testamentische tijd onder Zijn genade. Wat naar mijn idee niet betekent dat alles daarom koek en ei is en met de mantel der liefde bedekt moet worden. Maar dat geeft ons niet het recht om het oordeel van God over te nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 20:30
|
|
|
|
Dinsdag 16 Juli, Numeri 9: 15-23; Het tij wacht op niemand.
De Israëliten moeten onderweg naar het beloofde land de haringen van hun tenten maar niet al te diep in de grond slaan. Want wie weet of ze morgen alweer moeten opbreken. Als de wolk, het teken van Gods aanwezigheid, zich verheft, dan weet iedereen dat het tijd is om op te breken, de boel bij elkaar te zoeken en gelovig de wolk als de hand van God te volgen. Dit opbreken en verder trekken geeft een bijzondere dynamiek aan onze gang door deze wereld. In ons zit een diepe neiging de dingen bij het oude te laten, maar de wolk van God trekt altijd weer verder. En dan moet je klaar staan en meegaan. ‘Het tij wacht op niemand’, luidde een gezegde onder de pelgrimsvaders uit 1620 richting Amerika. Kinderen van God zijn hier nooit op hun eindbestemming. Ze zijn altijd onderweg. Als pergrimps van God. Ze trekken van kindertijd naar jongerentijd. Van volwassen naar zestig plus. Soms blijft de wolk van God lang op dezelfde plek hangen. Bij de berg Sinaï heeft het volk Israël ruim een jaar gekampeerd. Maar elke dag kan de wolk in beweging komen. En dan moet je opbreken en volgen. Sta je klaar? ‘Het tij wacht op niemand!’ Pas dan zijn we thuis, echt helemaal thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LONNEKE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 22:13
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als je de bijbel letterlijk leest en de teksten die spreken over echtscheiding nu nog in deze tijd wilt gebruiken, dan kom je inderdaad tot de conclusie dat scheiden alleen toegestaan is bij overspel en dat je niet mag hertrouwen. En dan kan dat vervolgens weer voor je betekenen dat God een nieuwe relatie niet zal zegenen.
Gelukkig is de bijbel meer dan een paar teksten die over wetten uit vroeger tijden gaan. De bijbel laat ons zien hoe verschillende mensen door de eeuwen heen hun ervaringen van en met God hebben vastgelegd. Met respect voor de voor die tijd geldende wetten, mogen we er nu een nieuwe betekenis aan geven. De bijbel is een inspiratiebron voor de gelovige van nu, maar we kunnen niet zomaar teksten uit de bijbel die geschreven zijn voor toen, nu gaan toepassen. Dan loop je vast en mis je toch de boodschap die in de bijbel doorklinkt. En dit heeft al veel mensen onnodig veel verdriet en pijn gedaan, niet in de laatste plaats door kerken die precies wisten wat Gods wil hierin was. Wij nemen wel grote woorden in de mond als we zeggen dat God een nieuwe relatie na een scheiding niet wil zegenen.
Ik kan me niet voorstellen dat God mensen in een huwelijk zonder liefde voor en van de ander, wil laten wegkwijnen alleen maar om het feit dat Hij gezegd zou hebben dat je niet mag scheiden. Als twee mensen uit elkaar gegroeid zijn en elkaar niet meer (kunnen) liefhebben zoals de bedoeling was, is er al geen sprake meer van een huwelijk (uit liefde). God kent zijn mensen, weet wat ze nodig hebben en is geen boeman die iemand nieuw geluk en liefde wil onthouden. Zo`n beeld van God doet God tekort.
Probeer in elk geval voor een eerste date er achter te komen hoe de ander dat ziet, zodat je daar in elk geval niet op afknapt…………. |
Met deze reactie ben ik het helemaal eens Er wordt soms TE klein van God gedacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANJA509
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 22:30
|
|
|
|
hoi ik ben nieuw hier
Ik vind het ook moeilijk om te begrijpen wat god nu wel of niet wilt maar een huwelijk tussen 2 gelovigen zou niet liefdeloos eindigen als beide met elkaar omgaan zo als de bijbel het aangeeft want de bijbel geeft wel aan hoe man en vrouw met elkaar om moeten gaan en de ander liefhebben als jezelf.Ik heb in onze gemeente relaties zien opbloeien die toch echt niks meer voorstelden maar die nu van elkaar houden en met elkaar omgaan zo als god het bedoelt heeft.Is mij niet gelukt maar het kan dus wel.
En als je gelovig word en je partner niet dan mag je scheiden of als 1 van beide vreemdgaat tenzij je je partner vergeeft.
Maar eigenlijk moet je al een partner uitzoeken samen met god heb ik niet gedaan dus ben al fout begonnen ooit.
Vraag me ook wel af of ik via een datingsite een partner moet gaan tegenkomen omdat onze vader weet wat goed is voor ons en weet wat we nodig hebben denk ik dat die partner er ook wel komt zonder datingsite.
op zijn tijd
Niet mijn wil maar zijn wil geschiede
Ben alleen een beetje ongeduldig en ja ga dan toch maar op die datingsite
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 22:56
|
|
|
|
Kippenvel!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 22:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Jezus was niet zwart wit. Kijk maar naar zijn houding naar de vrouw bij de put.. en de vrouw bij wie Hij in het zand schreef... Er zijn hier veel mensen op CM die jou een verhaal kunnen vertellen over hoe dichtbij Hij kwam in hun proces van scheiding, alhoewel niet vanwege overspel. Het leven is grillig, sommige zaken overkomen je. God vraagt bijvoorbeeld niet van je om in een ongelukkig huwelijk te blijven waarin je zelf geen adem meer kunt halen door wat voor reden dan ook, er sprake is van verwaarlozing, geweld naar je kinderen toe, mishandeling, grof geschut met woorden. Als die partner (man of vrouw) daarin niet kan veranderen is het zaak je spullen te pakken uit zelfbehoud en niet in de laatste plaats wanneer er sprake is van kinderen, vanwege je verantwoording en zorg naar je kinderen toe.
God heeft een hoopvolle toekomst voor je op het oog en soms een heel nieuw bestaan. |
Ik vind het heel fijn dat ik dit nu lees, want ik heb te maken gehad met geweld in mijn huwelijk (en ook geestelijke mishandeling) en werd veroordeeld door mijn gemeente omdat ik ging scheiden (ten einde raad, hij wilde niet in therapie en niet veranderen). Iedereen heeft mij laten vallen en die tijd. Deze reactie doet me dus persoonlijk erg goed-dank je wel!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:04
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik vind het heel fijn dat ik dit nu lees, want ik heb te maken gehad met geweld in mijn huwelijk (en ook geestelijke mishandeling) en werd veroordeeld door mijn gemeente omdat ik ging scheiden (ten einde raad, hij wilde niet in therapie en niet veranderen). Iedereen heeft mij laten vallen en die tijd. Deze reactie doet me dus persoonlijk erg goed-dank je wel!!! |
Als er één reden heeft gehad en heeft... ben jij het. Ik ben blij dat je koos voor de Parel in jou. Hou vol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Als er één reden heeft gehad en heeft... ben jij het. Ik ben blij dat je koos voor de Parel in jou. Hou vol! |
Dank je wel, super lief van je!!! Jouw en ook de reactie van Jans (ik geloof dat ze zo heet, ik ben het even kwijt) heeft me bemoedigd. Ik heb hier super lang mee gezeten, en nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:09
|
|
|
|
Was bij mij hetzelfde Faith... Gelukkig ben ik niet veroordeeld...vanuit mijn kerkelijke gemeente... De kerkenraad wist namelijk meer... Toch mochten ze de scheiding niet goedkeuren... Toch ben ik bij mijn ex weggegaan...
Tijden daarna...wist ik het te verwoorden... God keek toe...hij wist van mij af... Ik kreeg geen goedkeurend knikje van ""Boven"" Ook God had hier verdriet over.... Maar Hij was bij me... Binnen 5 maanden een huis( terwijl de wachttijd 9 maanden tot een jaar was...en ik niet onder urgentie viel)
Sorry dit is offtopic want het gaat niet over een afknapper van de date...
Ineke...die wel date, maar na verschillende teleurstellingen...even rust wil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:13
|
|
|
|
Heerlijk wezen zwemmen.... Vanwege de verbouwing in het zwembad...nu even een stuk goedkoper!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:30