| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 23:22
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Haha ja beetje oververhitte reactie. Maar kan best zijn dat je alde 88e was die dat deed. Dat is dan ook niet leuk. Vaak komen mensen binnen (je zegt netjes gedag als je al in de chatbox bent) en verdwijnen ze meteen weer. Als dat vaak gebeurt en er is nog bijna niemand word je daar niet vrolijker van en zou je kunnen gaan denken dat jij helemaal niet leuk genoeg bent. Dus ik snap het wel een beetje. Maar blokkeren is wel erg dratisch |
Dan heb je het maar zwaar hier...als je al die 88 mensen aan moet gaan schrijven...dat ze bot en onbeleefd zijn!!! Maar ach...zo blijf je bezig...heerlijk dat CM...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:02
|
|
|
|
Hoe vaak hebben wij gezondigd en hoe vaak worden wij vergeven? er is wel een kleine gradtie in zonden naar ik meen, maar zelfs voor de ergste misdadiger is er op het laatste moment toch nog kans om deelgenoot te worden van Jezus Koninkrijk. Jezus zei tegen die ene misdadiger (kruisdood was toentertijd de zwaarste straf voor zware misdadigers), "vanaf heden zult gij met mij in het Paradijs zijn.
God heeft verdriet om de fouten die ons worden aangedaan of die wij begaan, maar juist door Jezus is er Redding voor een ieder gebracht. We zullen wel moeten accepteren wie Jezus is en ons voor zover mogelijk, toch moeten proberen om als goed christen te gaan leven. Als men meerdere keren getrouwd is geweest en dat men er alles aan gedaan heeft om gehoorzaam te zijn aan wat God wil, maar het op welke manier dan ook niet gelukt is, zal (denk ik) God er verdrietig om zijn, maar er best wel begrip voor op brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:12
|
|
|
|
ik heb dez ekeer een beetje kleiner barbieknoeiapparaat mee, gewoon huis tuin en keukendinges, Hijword wel gestookt op gas, dus voor d efijnproevers eigen bbq-dinges meenemen en stookmateriaal er in voor de lekkere smaak.
Nog en tip voor de nieuwkomers, lees wel even nog goed de regels door ivm voorkomen onwetendheden bijv ketering of hoe dat ook maar mag heten, zelf denk ik dat het toch met ca begint, als ik mij niet vergis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:19
|
|
|
|
Op snein nei de Harkema, Liket mei skoan ta.
Even voor hen die menen dat er leeftijdsgenoten aanwezig zouden moeten zijn (op zich niets mis mee), mede CM(st)ers kennen leren is ook niet mis, zo weet je bijvoorbeeld later wie je voor je hebt als men op een chat is wie er reageet op een topic van het forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 06:59
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Dus de Bijbel (delen ervan) is achterhaald? Omdat het door mensen geschreven is? Die dachten door Gods geest geleid te worden bij het opschrijven? |
De bijbel zie ik als een verzameling verhalen, poëzie en liederen waarin mensen door al de eeuwen heen hebben vastgelegd wat ze van en met God ervaren hebben. De boodschap die doorklinkt ook uit teksten uit het Oude Testament is een verkondiging en oproep tot omkeer en bezinning, tot eerbied voor de Schepper en de schepping, tot liefde voor God en de naaste. En bovenal een boodschap van liefde van God voor de mens. Die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Wel zijn de wetten uit bv het Oude testament geschreven voor die tijd en nu zoveel duizenden jaren later kun je deze wetten niet zomaar zondermeer toepassen, de maatschappelijke en sociale verhoudingen waren toen heel anders en onze kennis en de wetenschap is veranderd en groter dan toen. Je zou je eens af kunnen vragen, waarom God deze wetten opgesteld heeft, wat de bedoeling ervan was. Als dat begrepen wordt zie je dat het niets is om ons van alles te onthouden waarvan we niet zouden mogen genieten, maar dat het in die tijd een stuk bescherming bood. Het hoeft voor je geloof absoluut geen probleem te zijn om je niet meer aan die wetten te houden. En eigenlijk doen we dat al niet meer, al worden wetten waarmee we anderen om de oren kunnen slaan maar al te graag gebruikt. Leven vanuit je geloof en zien waarom God deze wetten toen heeft opgesteld, geeft je een stuk inzicht in Gods grote liefde voor de mens. En in die grote liefde mogen wij nu met veranderde inzichten leven. De vervulling van de wet door Christus geeft een hoop ontspanning en zorgt voor bevrijding. We moeten niet meer van alles, we mogen leven in liefde tot God en de naaste en met vertrouwen en hoop op een mooie toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 07:58
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Dus de Bijbel (delen ervan) is achterhaald? Omdat het door mensen geschreven is? Die dachten door Gods geest geleid te worden bij het opschrijven? |
Ik geloof zeker niet dat de bijbel achterhaald is! Ik geloof dat het een door Zijn geest geïnspireerd woord is. Toch ontkomen we niet aan het feit dat het in een cultuur en periode werd geschreven waar de vrouw een ondergeschikte positie innam waarin ze heel weinig te vertellen had (we raken nu denk ik off topic) en is het noodzakelijk om ook te kijken naar die periode waarin die woorden gesproken werden. (Dit had ik een ruime tiental jaar geleden niet kunnen denken dat ik dit nog es zou zeggen, dit soort onderwijs wordt niet gegeven in grote delen van de christelijke hoek.)
God dacht/denkt heel anders over de vrouw dan de heersende normen en waarden van de mensen uit die tijd. Hij zei nog eens extra tegen de man dat je haar niet zomaar aan de straatkant kon zetten, zoals Jans al uitlegt was ze dan gedoemd aan de onderkant van de samenleving te komen. De familie keek ook al niet naar haar om als ze gedumpt werd want de gedumpte vrouw vertegenwoordigde schande. Ze droeg hoe dan ook alle last, gevolgen en verantwoording van deze keuze van haar echtgenoot. God zette dit recht en liet zien wat Zijn gedachten over de vrouw waren: "Heb haar lief, draag zorg voor haar, zorg dat haar niets te kort komt en neem je verantwoordelijkheid, ze is je meest naaste en samen vormen jullie een verbond en eenheid zoals Ik het bedoel".
Mij word het woord van God steeds liever als ik het in die context lees want ik zie Zijn grote hart en bedoeling achter het huwelijk naar voren komen. En daar passen ook die teksten in dat Hij voor de bruid zorgt dat ze zonder vlek of rimpel straks voor Hem zal staan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 26 juli 2013, 08:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 08:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ineke die blij is dat ze een badpak draagt...en zodoende de kans verkleint dat ""alles"" er ""uitpuilt""haha!!! |
ik dus ook 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:02
|
|
|
|
Ook hier in Zeeland nu regen... Het is heel donker nog.... Het is voor mij al weekeind... Dus ben ik geneigd te zeggen JAMMER...(regen) Maar toch fijn....het koelt misschien wat af...bovendien denk ik dat de boeren hier blij zijn... Hun moeten leven van hun land, waar ik dan vervolgens ook weer van mag eten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:07
|
|
|
|
Het regent...maar vind het niet erg....
Er liggen 2 broeken waar een nieuwe rits in moet... Een steeds maar uitgesteld karwei.... Nu de zon er niet is...maar even dit nu gaan doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:11
|
|
|
|
God denk heel anders dan wij denken, laat dat even duidelijk voorop gesteld worden. Wij weten precies hoe God denkt, maar hebben wij dat recht wel?
De Bijbel, Gods Woord is geen verhaaltjesboek maar een leerboek, puur om eigen inzicht te krijgen hoe te leven naar Gods wil. AL hoe oud ook, God gaf regels om ellende te voorkomen uit liefde voor ons, niet om ons dwars te zitten. Gezien dat de mensheid in 2 groepen (Gods volk en wij dus) opgedeeld kan worden, moeten we ons afvragen, voor wie gelden welke regels. Gods volk is en blijft Zijn oogappel maar, door Jezus zijn wij nu ook verbonden en mogen ons ook Gods kinderen noemen
Heel veel "verhalen"zijn geschreven door getuigen en geletterden en zefs vandaag de dag nog onverminderd van kracht als het om regelgeving aan gaat. Het is nie taan ons om de Bijbel te gaan gebruiken naar eigen voordeel als het soms tegen regelgeving van God ingaat.
Laat Jezus ons voorbeeld zijn en blijven en laat ons gehoorzaam zijn aan wat Hij ondermeer heeft voorgeschreven in het Grote Gebod, zo heeft Hij ook duidelijk (als Hoofd van Gods kinderen) de dienende Liefde voor geleefd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:24
|
|
|
|
niks geen regen hier in het oosten waar het het minste regent van allemaal schijnt de zon volop verwachting rond 28 a 30 graden 
dus een lui dagje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:26
|
|
|
|
veel te warm wat te doen moet de was doen vandaag en daarna doe ik verder niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:48
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | niks geen regen hier in het oosten waar het het minste regent van allemaal schijnt de zon volop verwachting rond 28 a 30 graden 
dus een lui dagje  |
Ik heb altijd moeite met linken kopiëren... Toch als je klikt op: Meeste zonuren...scoort Zeeland als hoogste
Volgens de weerberichten regende het gisteren in de noordelijke provincies...vandaag waren wij aan de beurt... En ja...het doet niks af aan de warmte...het blijft hier ook benauwd, en ook dat was een voorspelling die klopt!! Ik was blij..er hoeft zeker niet gegoten te worden vanavond!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:50
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | veel te warm wat te doen moet de was doen vandaag en daarna doe ik verder niks  | Na de vele uren warmte tijdens mijn werk...(allemaal huishoudelijk!!!) is het niet altijd even leuk om thuis ook nog aan de slag te moeten...maar toch moet dat ook gebeuren...
Dus we gaan...al doe ik het in ""etappes""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 10:00
|
|
|
|
Nou ik heb ook lekker vrij genomen vanmorgen hoor
Ben lekker online kleertjes kijken en bestellen
Ja , vanmiddag ga ik wel weg 
En opruimen? Ik laat lekker een vriend komen uit Friesland, zo van , ja natuurlijk kan je komen, blijven slapen eten(als je maar kookt), en ja, helpen opruimen. Maar ja deze vriend houdt echt van mij, zoals al mijn vrienden, dus ja, dat doet ie wel: beloning is dat ie mij kan zien.
Wat een kapsones he, ja, ik kom uit Amsterdam, kan er ook niets aan doen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 juli 2013, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 10:53
|
|
|
|
Nou lieve mensen,
Het gaat weer goed, voel me weer goed.
Ja, ik zal altijd wel dit en dat blijven houden.
Maar ik voel me goed :)
Hoop dat ik meekan morgen
Mazzeltjes, en bedankt!!! Voor de gebeden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 10:59
|
|
|
|
Een site waar ik weleens ietsie pietsie te laat was met betalen, ja, die willen alleen nog maar leveren als ik vooruitbetaal, ipv een acceptgiro.
Dom, dom, dom, want ja, nu heb ik weer zoiets van laat dan maar zitten.
Ja, Zalando doet niet moeilijk. Wehkamp wel, jammer.
Iig, ik ga zo me eigen opknappen, nog een mailtje schrijven en dan de hele middag de stad in.(nou ja, stád, zo noemen ze dat hier, een paar winkels en cafeetjes bij mekaar is al gauw een 'stad'.
Maar wel gemoedelijk.
Latertjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:16
|
|
|
|
Haarspeld kwijt, me grote, ws in het ziekenhuis laten liggen
Dat is nou al de zoveelste keer...en die zijn juist zo handig als je geen zin hebt om drie kwartier je haar te gaan zitten föhnen, dan kam je het ff en doe je de speld erin. Ja, omdat ie groter is, ben je snel klaar, kammen, speld erin, pleitte.
Ja, weer 3.99, ja zoveel kosten die dingen , en das nu al de zoveelste keer
Ik kijk wel ff bij action vandaag, of volgende week, ja die kunnen weleens dingen hebben die goedkoper en hetzelfde zijn, ja pas goed op, geldt niet voor alles hoor.
Fijne Dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:19
|
|
|
|
|
Mijn tip: Dicht bij Jezus van Sarah Young. Het is een dagboekje met mooie en inspirerende stukjes. Echt een aanrader!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:23
|
|
|
|
|
Ik [leeftijdsklasse 40-50!] meld mij aan voor deze bbq in Friesland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:24
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Haarspeld kwijt, me grote, ws in het ziekenhuis laten liggen
Dat is nou al de zoveelste keer...en die zijn juist zo handig als je geen zin hebt om drie kwartier je haar te gaan zitten föhnen, dan kam je het ff en doe je de speld erin. Ja, omdat ie groter is, ben je snel klaar, kammen, speld erin, pleitte.
Ja, weer 3.99, ja zoveel kosten die dingen , en das nu al de zoveelste keer
Ik kijk wel ff bij action vandaag, of volgende week, ja die kunnen weleens dingen hebben die goedkoper en hetzelfde zijn, ja pas goed op, geldt niet voor alles hoor.
Fijne Dag! |
Oh, haarspeld kwijt, je bent ook zo`n rommelkont ha ha. En de action is inderdaad goedkoop. Ik kocht er laatst 2 dvd`s, die waren 3 euro per stuk. Ze staan bij bol.com nog voor 10 euro. Maar je moet er dan wel snel bij zijn.
Jij ook fijne dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:48
|
|
|
|
Ik heb mijn Ipad gevuld met 10 e-books en in de papierversie staan nog een 20-tal in de rij om gelezen te worden waaronder de nieuwe Dan Brown, Dante, Tolstoj, Kierkegaard, Tommy Tenney enz. Ik weet niet welke ik eerst zal lezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 12:10
|
|
|
|
Gisteren heeft het hier idd 2x heel flink geplenst, maar wat was dat lekker!! Alles is weer groen en opgefrist, en het ruikt na een bui altijd zo lekker buiten. Nu het zonnetje er weer bij, met wat wolken, maar die drijven over
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 26 juli 2013, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 12:13
|
|
|
|
Het is ook niet zo dat de Bijbel zegt dat je nooit mag scheiden.
Zie Matteus 19:9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk.
Hoererij is dus een legitieme reden om te scheiden. Maar het is natuurlijk beter als een koppel weer tot elkaar komt.
In 1 Korinthe 7:8 heeft Paulus het over de ongehuwden en weduwen. De ongehuwden waren waarschijnlijk vrouwen die getrouwd geweest waren:
8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.
Wanneer iemand getrouwd is en tot bekering komt en de ongelovige partner niet en die ongelovige partner wil scheiden dan mag dit ook:
15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 13:07
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Ik heb mijn Ipad gevuld met 10 e-books en in de papierversie staan nog een 20-tal in de rij om gelezen te worden waaronder de nieuwe Dan Brown, Dante, Tolstoj, Kierkegaard, Tommy Tenney enz. Ik weet niet welke ik eerst zal lezen?  |
Die ene!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 13:09
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Gisteren heeft het hier idd 2x heel flink geplenst, maar wat was dat lekker!! Alles is weer groen en opgefrist, en het ruikt na een bui altijd zo lekker buiten. Nu het zonnetje er weer bij, met wat wolken, maar die drijven over  |
Hier nu droog...en zeker nog niet koud!!! En je hebt gelijk...die regen was heerlijk... Daarnet mijn zus aan de telefoon...zwager sprong een gat in de lucht... (Hij is boer...ze zegenen de regen nu)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 13:31
|
|
|
|
Beste allemaal, ik baal, dubbel baal en dubbelzwaar baal en zo nog een beetje meer baal.
Omdat mijn neef ergens anders al sschipper moet varen, moet ik helaas voor hem invallen en kan niet op tijd voor de BBQ-picknick aanwezig zijn. Normaal weg blijft het schip in Rotterdam het weekend liggen maar ivm de vakantie moet het morgen naar het mooie friese land gevaren worden. Ga vanavond al aan boord om eerst no gevn met broer naar Rotterdam de laatste vracht te brengen en dan morgen dus door naar boven.
Wie kan eventueel Shanita ophalen vanaf station Ede-Wageningen. Ik heb geprobeerd om haar te bellen, dus Shanita als je wil neem even contact op, kan misschen het 1 en ander even anders geregeld worden, want ook de ander CM(st)ers is niets mis mee en kan iamnad je ff ophalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 13:43
|
|
|
|
Beste picknikkers, vraag me af of we het wel door moeten laten gaan. Hannah en Willem niet en volgens Hannah komen er verschillende mensen die anders even aan komen waaien niet (heb ik uit de 2e hand dus weet niet zeker of dit klopt) Pieter niet dus geen tentzeilen voor de regen. En volgens mijn weerapp valt er morgen daar bij de hei 18,7 mm regen. T wordt wel 28 gr dat dan weer wel. Maar zonder schuilgelegenheid lijkt me dat niet leuk. Dus reageer even en zeg wat je ervan vindt als je mee zou gaan. Misschien zijn er alternatieven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 14:22
|
|
|
|
| MANNA420 schreef: | Het is ook niet zo dat de Bijbel zegt dat je nooit mag scheiden.
Zie Matteus 19:9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk.
Hoererij is dus een legitieme reden om te scheiden. Maar het is natuurlijk beter als een koppel weer tot elkaar komt.
In 1 Korinthe 7:8 heeft Paulus het over de ongehuwden en weduwen. De ongehuwden waren waarschijnlijk vrouwen die getrouwd geweest waren:
8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.
Wanneer iemand getrouwd is en tot bekering komt en de ongelovige partner niet en die ongelovige partner wil scheiden dan mag dit ook:
15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen. |
Waaruit maak jij op dat in 1 Korinthe 7 en 8 Paulus refereert naar de ongehuwden die waarschijnlijk eerder getrouwd geweest waren? En deze redenen tot echtscheiding zijn mij weliswaar bekend, maar staat er ook iets in de Bijbel waaruit blijkt dat de vrouw de man ook mag verlaten bij mishandeling (fysiek, psychisch, sexueel-alle vormen zijn mogelijk). Ik heb hier zelf wel naar gezocht maar niets gevonden. Houdt dit dan in dat dit voor God geen reden tot scheiding is? Ik kan mij daar heel moeilijk iets bij voorstellen eerlijk gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 15:05