ChristianMatch

Forum

klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5654 5655 5656 5657 5658 5659 5660 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:06

mijn konijntje heeft op de bank geplast.. blehhhh (en toch kan ik er wel om lachen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:08

boodschappen, bij een kennisje een bakkie gedaan en nu bankhangen, tv kijken, met mijn konijntje knuffelen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:09

de wekelijkse boodschappen, ;)
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:13

FAITH187 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Jans. Ik vind het zelf best wel moeilijk om hier zo in te staan. Niet naar anderen toe, maar voor mezelf ben ik best 'streng' om het maar zo te zeggen. Ik kom uit een vrij wettische gemeente, wat mij toch wel behoorlijk getekend heeft (in het negatieve vrees ik).

Wat ik trouwens geleerd heb in mijn oude gemeente, is dat God altijd Hetzelfde blijft en daardoor ook Zijn Woord. De mens heeft snel de neiging iets 'om te buigen' zodat hij/zij gerechtvaardigd wordt. Herken je dit?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN171

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:16

ik zou zeggen wees eerlijk en schaam je niet want iedereen heeft dingen mee gemaakt in hun leven alleen op een andere manier of een ander moment
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:35

buenas tardes

wat mij opvalt is dat er erg veel verschillende exegesen in omloop zijn.
de ene zegt dat God Zijn wetten slechts toen , iets na de Ijstijd , van kracht waren ,de ander dat God zich vast vergist in wat Hij zegt.....
de 3e vindt dat we het niet zo nauw moeten nemen met de letterlijkheid van Zijn Woord....

verwarrend !!
Maar wat is nu ten diepste het probleem?
Dat God niet snapt wat Hij doet ? of dat wij het niet waar willen hebben wat Hij zegt?
en wie zegt dat God alles door de vingers ziet ?
of tegen Zijn Woord ingaat ?

Jezus , was in zijn tijd op aarde , alles behalve vaag over wat er zou gebeuren met de mensen die Unfug begingen en zonder vergiffenis te hebben gevraagd en te hebben gekregen , want ook dat is geen sine cure ,dood gingen.

Ik weet , dat dit onderwerp,de Hel, mensen heel erg fel maakt in hun afkeer van mij, de vermetele die het maar durft te noemen ,maar soit...
De Hel is echt en allesbehalve leeg of vacant.

De mens wikt en God waarschuwt ,maar getuige de meeste vrijzinnige commentaren mbt dit onderwerp, zijn die waarschuwende woorden uit de evangelieen , blijkbaar slechts overdrachtelijk en slechts tot vermaak cq literaire verdieping.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:36

Nico ter Linden - Het verhaal gaat... (deel 1)
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:42

ANNA415 schreef:
punt 1: ik heb wel een knoeitje
punt 2: ik heb een pluutje
punt 3: nee ik zit op cake te wachten Kwijlende smiley

Punt 1: Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley
Punt 2: Coole smiley met zonnebril
Punt 3: ik kom net thuis van een lekker rondje op de fiets en ik ga nu aan de slag Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:49

KLUS667 schreef:
Punt 1: Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley
Punt 2: Coole smiley met zonnebril
Punt 3: ik kom net thuis van een lekker rondje op de fiets en ik ga nu aan de slag Kwijlende smiley

Wil geen roet in de BBQ gooien maarre weet niet welke radar jullie bekijken maar ik dezelfde denk als Roelande want er wordt wel degelijk zwaar weer aangegeven in deze contreien!!

Erika die niet op de hei gaat zitten met het weer dat wordt aangegeven Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:50

JANE410 schreef:
Ja klopt, denk je het wordt er beter van en dan is het zo raar drukkend, het ik ook nooit goed hè Huilende smiley, smiley in tranen , nou ja blij dat het zo snel weer droog was Lachende smiley

Zit alweer een poosje heerlijk buiten, waar het momenteel echt beter is dan binnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:50

Vrijdag 26 Juli, Numeri 13: 25-33; Angst maakt je klein.

Nu het naar een beslissing toe gaat, slaat de stemming ineens om. Mooie druiven en vijgen of niet, de verspieders hebben zelf geen enkele hoop dat zij in staat zullen zijn het land te veroveren. Overal wonen mensen, de steden zijn versterkt, de mensen die er wonen zijn allemaal heel lang en groot. Wat moet je tegen hen beginnen als kleingebouwde Israëlieten? Ook het land zelf mag mooi zijn, maar niet overal. Het ‘verslindt zijn inwoners’, zeggen ze, waarbij ze waarschijnlijk denken aan mogelijkheden van honger en schaarste, harde, bergachtige, dorre regio’s en vijandelijke dreigingen. Kortom: je bent er gauw dood. Er komt geen eind aan hun minpunten. Alleen Kaleb geeft een ander geluid. Hij voelt aan dat het verslag van de anderen totaal verkeerd vallen. Volgens hem kunnen ze het makkelijk aan. Is hij een beetje naïef?
De verspieders hebben geen geloof. Dat komt doordat ze zich laten leiden door angst. Door angst zie je de dingen vaak veel groter en dreigender dan ze in werkelijkheid zijn. Je tegenstander wordt steeds langer en jij steeds kleiner. Kaleb zet zijn vertrouwen simpel op God. Geloof ziet de dingen altijd weer in de juiste proporties voor God. En je beseft: wij zijn niet alleen, God is met ons.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:54

ROLF230 schreef:
Ik zag wat over een chemische reden dat mensen aankomen.
Dat komt vaker voor dan men denkt.
Zelf woog ik altijd hetzelfde totdat ik een bepaald medicijn kreeg. In zeer korte tijd kwam ik bijna 15 kilo aan. Medicijn weg, kilo's ook zo weer weg.

Een leuk boek wat dit ook wel bevestigd is geschreven door Julia Kang, iemand die jarenlang worstelde met overgewicht. Door gifvrij te eten en te leven vlogen de kilo's eraf en die kwamen er nooit meer aan. Terwijl ze 2500 tot 3000 calorieën per dag eet.

Tja leuk bedacht maar zo werkt echt niet ieder lichaam geloof me Boze smiley
Heb het zelf heel goed ondervonden namelijk Huilende smiley, smiley in tranen Dus alles klinkt heel leuk maar ieder lichaam werkt weer anders maar ja helaas blijven er altijd mensen die daar geen rekening mee willen houden Twijfelende smiley
( en nee daar bedoel ik niemand persoonlijk mee! maar gewoon een algemeenheid waar ik zelf met regelmaat tegenaan loop )
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:54

JOL252 schreef:
Dan is het goed om tegen jezelf te herhalen wat je tegen anderen zou zeggen ;) en waarom jij een uitzondering op die anderen zou zijn wb liefde, barmhartigheid en genade.

Daar heb je een HEEL goed punt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 21:13

ERIKA129 schreef:
Wil geen roet in de BBQ gooien maarre weet niet welke radar jullie bekijken maar ik dezelfde denk als Roelande want er wordt wel degelijk zwaar weer aangegeven in deze contreien!!

Erika die niet op de hei gaat zitten met het weer dat wordt aangegeven Twijfelende smiley

http://www.buienradar.nl/weersverwachting/v2/nederland/ede?n=Ede&c=Nederland&view=Hour&lat=5.67&lon=52.04&p=1

37% kans Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 21:24

CORTAZAR588 schreef:
buenas tardes

wat mij opvalt is dat er erg veel verschillende exegesen in omloop zijn.
de ene zegt dat God Zijn wetten slechts toen , iets na de Ijstijd , van kracht waren ,de ander dat God zich vast vergist in wat Hij zegt.....
de 3e vindt dat we het niet zo nauw moeten nemen met de letterlijkheid van Zijn Woord....

verwarrend !!
Maar wat is nu ten diepste het probleem?
Dat God niet snapt wat Hij doet ? of dat wij het niet waar willen hebben wat Hij zegt?
en wie zegt dat God alles door de vingers ziet ?
of tegen Zijn Woord ingaat ?

Jezus , was in zijn tijd op aarde , alles behalve vaag over wat er zou gebeuren met de mensen die Unfug begingen en zonder vergiffenis te hebben gevraagd en te hebben gekregen , want ook dat is geen sine cure ,dood gingen.

Ik weet , dat dit onderwerp,de Hel, mensen heel erg fel maakt in hun afkeer van mij, de vermetele die het maar durft te noemen ,maar soit...
De Hel is echt en allesbehalve leeg of vacant.

De mens wikt en God waarschuwt ,maar getuige de meeste vrijzinnige commentaren mbt dit onderwerp, zijn die waarschuwende woorden uit de evangelieen , blijkbaar slechts overdrachtelijk en slechts tot vermaak cq literaire verdieping.

liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 21:47

Heel veel plezier allemaal morgen toegewenst. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 21:50

Erika schreef:

Tja leuk bedacht maar zo werkt echt niet ieder lichaam geloof me Boze smiley
Heb het zelf heel goed ondervonden namelijk Huilende smiley, smiley in tranen Dus alles klinkt heel leuk maar ieder lichaam werkt weer anders maar ja helaas blijven er altijd mensen die daar geen rekening mee willen houden Twijfelende smiley
( en nee daar bedoel ik niemand persoonlijk mee! maar gewoon een algemeenheid waar ik zelf met regelmaat tegenaan loop )

Akkoord. Dus je hebt dan een tijdlang zoveel mogelijk gif uit je leven vermeden? Dus biologisch eten, alle giftige huidverzorgingsmiddelen mijden en wat niet meer?

Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 26 juli 2013, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:03

ANNA415 schreef:
http://www.buienradar.nl/weersverwachting/v2/nederland/ede?n=Ede&c=Nederland&view=Hour&lat=5.67&lon=52.04&p=137% kans Lachende smiley met blinkend witte tanden

Trouwens, wat is erger? Natregenen of bbq (vlees) missen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
KLUS667
op vrijdag 26 juli 2013, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
VROUW908

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:10

Hallo ,

Ik kom waarschijnlijk later op de middag langs.
Zondag 8 september is de startzondag van het nieuwe kerkelijk seizoen
bij onze kerk. Wij gaan dan met elkaar BBQ-en rond 12 .00 uur.
Als het lukt kom ik graag na de tijd nog even langs in Harkema.

Leuk initiatief!!!! Lachende smiley

Groeten van Froukje
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:16

ANTA961 schreef:
Ik lees: Hallo meneer God.... met Anna.
Een gemakkelijk lezend boek, dat je stiekem toch aan het denken zet. Bijna filosofisch... De gedachtengangen van een kind. Misschien dat Jezus wel zoiets bedoelde met 'worden als een kind'...

Jaren geleden gelezen. Bijzonder boek. Staat bij mij in de boekenkast. Ik zal hem toch weer eens gaan lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:19

JANS221 schreef:
liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos.

Waar slaat dat nou weer op? Het gaat in ons leven wel om ons eeuwig behoud!
Rechtzinnig én liefdeloos? Nee, iedereen vrijzinnig vertellen: leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk, vraag vergeving en dan krijg je die ook want God is enkel alleen liefde. Dan vraag ik me af of het wel zo bewogen is met onze naaste. Volgens mij is dit juist oogkleppencultuur. Net als "in de wereld": alles mag, doe waar je zin in hebt, leef je leven, geniet van de dingen. God heeft een gruwel aan lauwe mensen........

Sorry voor de misschien heftig overkomende reactie, hij is in liefde geschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:22

KLUS667 schreef:
Waar slaat dat nou weer op? Het gaat in ons leven wel om ons eeuwig behoud!
Rechtzinnig én liefdeloos? Nee, iedereen vrijzinnig vertellen: leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk, vraag vergeving en dan krijg je die ook want God is enkel alleen liefde. Dan vraag ik me af of het wel zo bewogen is met onze naaste. Volgens mij is dit juist oogkleppencultuur. Net als "in de wereld": alles mag, doe waar je zin in hebt, leef je leven, geniet van de dingen. God heeft een gruwel aan lauwe mensen........

Sorry voor de misschien heftig overkomende reactie, hij is in liefde geschreven.

Dit is weer dat heftige zwart witte, alsof Jans zou zeggen dat alles dus maar mag en toegestaan is. Dat is niet OK.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:43

Als we het Oude testament tot op de letter volgen dan zouden we de overspeligen moeten stenigen maar iedereen kent het verhaal over "wie zonder zonde is" etc.............
Welk verhaal heeft dan meer waarde?De tekst in het Oude testament of volgen we Jezus?
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:48

Met alle respect! Gaat het nu wel of niet door? Ik kan helaas mijn beslissingen voor zo'n korte periode niet af laten hangen of er wel of niet wat gebeurd! Was van plan om met Mirjam te komen, maar als niet hebben we toch wel een gezellige middag! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:51

LEANNE226 schreef:
Als we het Oude testament tot op de letter volgen dan zouden we de overspeligen moeten stenigen maar iedereen kent het verhaal over "wie zonder zonde is" etc.............
Welk verhaal heeft dan meer waarde?De tekst in het Oude testament of volgen we Jezus?

Jezus... Hij bracht niet alleen een nieuw geluid, Hij is de vervulling van de wet.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:53

LANFY127 schreef:
Met alle respect! Gaat het nu wel of niet door? Ik kan helaas mijn beslissingen voor zo'n korte periode niet af laten hangen of er wel of niet wat gebeurd! Was van plan om met Mirjam te komen, maar als niet hebben we toch wel een gezellige middag! Knipoog smiley Lachende smiley

Ik kom.....als het doorgaat
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:56

Eenzaam maar niet alleen .............. als je eenzaam bent mag dat best ff, dan leer je het ook weer te waarderen als je het niet bent......is met alles zo. Als je eenzaam bent wat doe je dan ....blijf je zitten en en denken o wat ben ik eenzaam of probeer je dat te veranderen. Als je ergens naar toe gaat kun je het gevoel wat laten verdwijnen, ok het komt weer terug maar dan kun je terug kijken op iets waar je de eenzaamheid niet de overhand liet spelen............het is veel leuker iets gezamenlijk te doen, als dat niet lukt alleen dan maar niets doen? Blijf positief, iets kan altijd erger

Laatst aangepast door
HANNS104
op vrijdag 26 juli 2013, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:06

ja hoor het gaat door Lachende smiley
Plu's mee voor alle zekerheid
En als je nog een barbeque hebt neem die ook maar mee
Tot morgen( ik ben er ong 2u)
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:07

Zondag voor mij weer spectaculair!

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/vt2-vettel-nipt-voor-webber/

Trusten!

Laatst aangepast door
LANFY127
op vrijdag 26 juli 2013, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:08

KLUS667 schreef:
Ik kom.....als het doorgaat

Gaat echt wel door dus. Suikerpopjes zijn het allemaal Gefrustreerde smiley Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5654 5655 5656 5657 5658 5659 5660 ... 6194 Volgende
Pagina 5657 van 6194