| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:09
|
|
|
|
|
Ik ben er zo 14:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:15
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | | almere wordt het nieuwe schaatswalhalla... ipv Thialf.... |
Waar is de: VIND IK NIET LEUK-Knop??

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:15
|
|
|
|
Hij is de vervulling van de wet maar heeft de wet niet ongegrond verklaard.
Hij alleen kan en kon de Middelaar zijn tussen God en mensen. Dat is de waarheid, maar de wet die zegt dat men mensen moet stenigen etc is onderwijll al zo vaak hier aangehaald om de zgn liefdelozen onder ons belachelijk te maken , dat het geen verder betoog behoeft dat het een dooddoener is.
Niemand propageert de lijfstraffen.
en zonder zonde werpe de eerste steen is de 2e dooddoener uit het kamp van de alle Menschen werden Heilig. Er is een / komt een confrontatie met de Eeuwige op het moment van ons sterven. Dan kunnen we niet aankomen met goed gevoel en mantel der liefde kletskoek.
God speelt geen spelletje van 3 vragen achter de deur. Wie raadt het juiste antwoord ?
Het antwoord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond. Yeshua ha Nazrie Wu melech Ha Yehudiem. Hij sprak niet over lijfstraffen wel over de eeuwige duisternis. dat het niet strookt met wat wij eerlijk en redelijk vinden zij zo.
Maar niemand zal ooit kunnen zeggen : ik wist het niet. Wie ogen heeft omte lezen leze......
en oren om te horen ........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Waar is de: VIND IK NIET LEUK-Knop??

|
Ik vind deze reactie niet OKE
erop?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:45
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Beste allemaal, ik baal, dubbel baal en dubbelzwaar baal en zo nog een beetje meer baal.
Omdat mijn neef ergens anders al sschipper moet varen, moet ik helaas voor hem invallen en kan niet op tijd voor de BBQ-picknick aanwezig zijn. Normaal weg blijft het schip in Rotterdam het weekend liggen maar ivm de vakantie moet het morgen naar het mooie friese land gevaren worden. Ga vanavond al aan boord om eerst no gevn met broer naar Rotterdam de laatste vracht te brengen en dan morgen dus door naar boven.
Wie kan eventueel Shanita ophalen vanaf station Ede-Wageningen. Ik heb geprobeerd om haar te bellen, dus Shanita als je wil neem even contact op, kan misschen het 1 en ander even anders geregeld worden, want ook de ander CM(st)ers is niets mis mee en kan iamnad je ff ophalen |
Jammer dat je niet komt, Pieter.
En ik wil Shanita wel ophalen, wat kort dag, maar ik ben dan toch al in Ede eerst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:59
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Hij is de vervulling van de wet maar heeft de wet niet ongegrond verklaard.
Hij alleen kan en kon de Middelaar zijn tussen God en mensen. Dat is de waarheid, maar de wet die zegt dat men mensen moet stenigen etc is onderwijll al zo vaak hier aangehaald om de zgn liefdelozen onder ons belachelijk te maken , dat het geen verder betoog behoeft dat het een dooddoener is.
en zonder zonde werpe de eerste steen is de 2e dooddoener uit het kamp van de alle Menschen werden Heilig. Er is een / komt een confrontatie met de Eeuwige op het moment van ons sterven. Dan kunnen we niet aankomen met goed gevoel en mantel der liefde kletskoek.
God speelt geen spelletje van 3 vragen achter de deur. Wie raadt het juiste antwoord ?
Het antwoord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond. Yeshua ha Nazrie Wu melech Ha Yehudiem. Hij sprak niet over lijfstraffen wel over de eeuwige duisternis. dat het niet strookt met wat wij eerlijk en redelijk vinden zij zo.
Maar niemand zal ooit kunnen zeggen : ik wist het niet. Wie ogen heeft omte lezen leze......
en oren om te horen ........ |
Met jouw betoog en visie zal het erg eenzaam zijn in de hemel. Gelukkig is God anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:07
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Jammer dat je niet komt, Pieter.
En ik wil Shanita wel ophalen, wat kort dag, maar ik ben dan toch al in Ede eerst. | Kijk das tof!!! Hoop dat jullie een leuke(droge)dag hebben!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:10
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Met jouw betoog en visie zal het erg eenzaam zijn in de hemel. Gelukkig is God anders. |
Eenzaam, maar niet alleen. Gelukkig ken jij Zijn plan, gij begenadigde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:13
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Kijk das tof!!! Hoop dat jullie een leuke(droge)dag hebben!!! |
Ik zal m'n droge humor meenemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:14
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Eenzaam, maar niet alleen. Gelukkig ken jij Zijn plan, gij begenadigde  |
Dat pretendeer ik geenszins.
nok
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 27 juli 2013, 00:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Dat pretendeer ik geenszins.
nok |
Dat weet ik, vandaag dat knipoogje.
noknok, who's there?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:49
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Hij is de vervulling van de wet maar heeft de wet niet ongegrond verklaard.
en oren om te horen ........ |
Bijbelteksten dooddoeners noemen is niet zo netjes van je,belachelijk maken is niet mijn bedoeling en vast ook niet de jouwe(mag ik hopen) Als ik je goed begrijp denk jij dus dat gescheiden mensen een grote kans maken in de hel terecht te komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:54
|
|
|
|
me dunkt. maar ik heb geen oordeel geveld over wie dan ook.... en idd het wordt vol in de Hel.
helaas........
toch jammer dat iedereen die een andere mening is toegedaan of wordt veroordeeld als liefdeloos en hard of een ander predikaat krijgt opgeplakt.
Ook deze discussie zal verzanden in persoonlijk resentiment.
Slechts de niet controversiele, grijze , niets zeggende discussies cq uitwisselen van ach en wee en goed gevoel boodschappen bevattende relazen zullen dit forum blijven vullen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 01:02
|
|
|
|
Wat is dan die "andere mening"?Ik zie hier alleen verschillende inzichten maar geen mensen die elkaar belachelijk maken. Ik geloof niet dat God al mijn zonden bij voorbaat vergeven heeft maar dat ik me zal moeten verantwoorden.
Maar goed,ik weet niet wat van God van 1,2 of zelfs 3 scheidingen vindt,ik kan er alleen een persoonlijke mening over geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 04:40
|
|
|
|
Beste allemaal, prachtig dat men een goede doorzetters mentaliteit toont Ik hoop dat Shanita dan nu alsnog komt nu Harald haar wel wil ophalen, en dat het op tijd kan worden door gegeven. Ik stuur Harald wel even een mail met mijn telefoonnummer.
Maar nu even iets anders, omdat we motorpech hebben en nu onderweg zijn naar Maasluis voor reparatie, is de kans groot dat we daar de auto van boord halen en naar huis rijden en volgende week pas naar us heitelân varen. weet ik meer laat ik het via het forum ook nog wat info achter. Ben ik al in de gelgeneheid om te komen, neem ik ook wle wat dekzeilen en (vergeleken vorige keren) half zo groot barbieknoeidingesapparaat mee,
Hoplijk tot vanmiddag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 05:40
|
|
|
|
Hai Pieter,
KNMI: Verder komen er van het zuiden uit enkele stevige regen- en onweersbuien het land binnen, er is kans op hagel en mogelijk windstoten. Waar de buien precies zullen vallen is nu nog moeilijk aan te geven. De maxima komen uit tussen 23 graden aan zee en mogelijk 31 graden in het zuidoosten.
Kijk, ik zat vannacht zo te denken, ja ben net wakker, in Nederland kan je eigenlijk niet eens fatsoenlijk normaal een uitje plannen.
Eerst was het ijskoud.
Nu weer veel te warm, 31 graden met zelfs hagelbuien voorspeld. Ja, en dan midden in het land, Ede...loop je dus, volgens mij inzicht, ook de meeste risico.
Ja, en verleden jaar hadden jullie wel mooi weer(gewoon mzzl), maar ja ik ga geen moeite doen, of anderen moeite laten doen om me te halen als er deze voorspellingen zijn.
Ja, net wat Roelande zei met zoveel millimeter neerslag voorspeld.
Vind het wel heel aardig dat jij of Harald mij wou halen
Kijk, het had wel heet kúnnen zijn, maar ja, daar kan je op kleden, maar ja als het gaat stortregenen? met 18 millimeter neerslag voorspeld....
Samengevat, S. had graag mee gewild als het niet 18,7 millimeter zou gaan regenen, met kans op hagel En sowieso, net even gekeken, zwaar bewolkt in Ede.
Buienverwachting in Ede: Tot 07:55 is het droog!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 juli 2013, 06:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 05:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wil geen roet in de BBQ gooien maarre weet niet welke radar jullie bekijken maar ik dezelfde denk als Roelande want er wordt wel degelijk zwaar weer aangegeven in deze contreien!!
Erika die niet op de hei gaat zitten met het weer dat wordt aangegeven  |
| Quote: | | Wil geen roet in de BBQ gooien maarre weet niet welke radar jullie bekijken maar ik dezelfde denk als Roelande want er wordt wel degelijk zwaar weer aangegeven in deze contreien!! |
Ja, stel dat Pieter wel komt, en het gaat dus zwaar regenen en lang, ja, sta je daar met zijn allen uren onder een zeil.
Kijk, ik ben zelf ook wel veel weggeweest, ja, in warme landen(op die Nederlandse campings ;), ja, die vind/vond ik nu eenmaal gezellig, ja, werden deze dingen ook onderling afgesproken, maar ja als je ergens zit waar je vier weken elke dag mooi weer hebt, met uitzondering van één halve dag een klein beetje regen.
Ja, dat wéét je eigenlijk zeker dat het mooi weer wordt.
Maar ja Nederland doet al een paar jaar raar met het weer, en, Nederland staat er ook bekend om. Ondanks al die toeristen maar ja die komen vaak ook om dingen te bekijken, monumenten(ja, tis maar waar je zin in hebt ;)
Afijn heb me punt duidelijk gemaakt,
Ik zelf, als ik het voor het zeggen zou hebben hier, dan zou ik zeggen van, (veel)vaker afspreken in de zomer(des noods elke week;) en alleen door laten gaan, indien echt mooi weer, en anders niet...(maar ja, ik heb geen kinderen, en feitelijk niemand om rekening mee te houden kan doen wat ik zelf wil)

Vind het wel jammer dat het zwaar bewolkt wordt in Ede, en dan ook nog eens grote kans op zware buien 
Maar ja, ik zie zeg maar, de bui al hangen ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 juli 2013, 06:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 07:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, stel dat Pieter wel komt, en het gaat dus zwaar regenen en lang, ja, sta je daar met zijn allen uren onder een zeil.
Kijk, ik ben zelf ook wel veel weggeweest, ja, in warme landen(op die Nederlandse campings ;), ja, die vind/vond ik nu eenmaal gezellig, ja, werden deze dingen ook onderling afgesproken, maar ja als je ergens zit waar je vier weken elke dag mooi weer hebt, met uitzondering van één halve dag een klein beetje regen.
Ja, dat wéét je eigenlijk zeker dat het mooi weer wordt.
Maar ja Nederland doet al een paar jaar raar met het weer, en, Nederland staat er ook bekend om. Ondanks al die toeristen maar ja die komen vaak ook om dingen te bekijken, monumenten(ja, tis maar waar je zin in hebt ;)
Afijn heb me punt duidelijk gemaakt,
Ik zelf, als ik het voor het zeggen zou hebben hier, dan zou ik zeggen van, (veel)vaker afspreken in de zomer(des noods elke week;) en alleen door laten gaan, indien echt mooi weer, en anders niet...(maar ja, ik heb geen kinderen, en feitelijk niemand om rekening mee te houden kan doen wat ik zelf wil)

Vind het wel jammer dat het zwaar bewolkt wordt in Ede, en dan ook nog eens grote kans op zware buien 
Maar ja, ik zie zeg maar, de bui al hangen ;) |
Gewoon grote fles shampoo mee
ps nu is Klus de hele avond druk geweest met chocolade cake......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 07:17
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | me dunkt. maar ik heb geen oordeel geveld over wie dan ook.... en idd het wordt vol in de Hel.
helaas........
toch jammer dat iedereen die een andere mening is toegedaan of wordt veroordeeld als liefdeloos en hard of een ander predikaat krijgt opgeplakt.
Ook deze discussie zal verzanden in persoonlijk resentiment.
Slechts de niet controversiele, grijze , niets zeggende discussies cq uitwisselen van ach en wee en goed gevoel boodschappen bevattende relazen zullen dit forum blijven vullen. |
En Hij sprak deze gelijkenis tot hen en zei:
Welk mens onder u die honderd schapen heeft en er één van verliest, verlaat niet de negenennegentig in de woestijn en gaat achter het verlorene aan, totdat hij het vindt?
En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol blijdschap op zijn schouders.
En als hij thuiskomt, roept hij zijn vrienden en buren bijeen en zegt tegen hen: Wees blij met mij, want ik heb mijn schaap gevonden, dat verloren was.
Ik zeg u dat er evenzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die de bekering niet nodig hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:18
|
|
|
|
Om terug te gaan naar het onderwerp: Lees eens echt met welke vragen mensen hier worstelen op deze topic, vraag je eens af waarom deze vragen gesteld worden. Ga eens naast deze mensen staan die soms, zoals ze zelf zeggen, getekend zijn door hun omgeving, hun familie of hun kerkelijke gemeente. Haal dan niet zomaar teksten uit de bijbel en/of kom niet direct aan met de wil van God of de hel. Mensen die in de knel zitten, mishandeld worden en kapotgemaakt worden in hun huwelijk hebben pastorale zorg nodig vanuit hun kerkelijke gemeente, als dat er niet is schiet de kerk tekort. Als er dan ook nog door mede-gelovigen met teksten, die men niet begrepen heeft, gegooid wordt, breng je die vrouwen wel in een heel lastige positie. Ze zijn vernederd en mishandeld door nota bene hun eigen man, verstoten door de kerk en veroordeeld door mede-gelovigen. De gerechtigheid is hier ver te zoeken. Jezus, kwam juist voor deze mensen op, was barmhartig en vol van medeleven. Hij zag de mens aan. Mensen gaan voor regels. Ga eerst met mensen het gesprek aan en luister vooral. Luister eens goed naar wat er gezegd wordt. Grote woorden spreken kan dan altijd nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:28
|
|
|
|
Nouwwwwwwwww Naar de hei natuurlijk
(eerst ff wassen draaien, boodschappen doen, winterbanden wegleggen, oud papier weg brengen, ff bij de Action snuffelen, ....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nouwwwwwwwww Naar de hei natuurlijk
(eerst ff wassen draaien, boodschappen doen, winterbanden wegleggen, oud papier weg brengen, ff bij de Action snuffelen, ....) |
Ja, nou weet ik het ook niet meer, zou gaan regenen hier in Brabant en het regent niet, zie zelf wat zonnestralen die willen doorbreken.
En ja, het ís natuurlijk wél gezellig, als het niet de hele tijd zou regenen 
Oooooh, wat moet ik nu doen, toch mailen of ze me komen halen?
Moeilijk, ik kijk nog even bij buienradar etc.
Laterz, zo meteen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:32
|
|
|
|
begonnen met een beschuit met aardbei zo een afgebakken bolletje met zachte kaas laters maar iets lekkers tussendoor denk ik dan nog laters bbq en hopelijk af te sluiten met een plak cake
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:33
|
|
|
|
Ja, nou twijfel ik weer...zou ik toch komen?
Nog FF kijken...op radars enzo
Zometeen!
Moet je kijken wat er nu, voor een giganten bui, op weg is naar Ede, en ja, die is er vanmiddag om 14 uur en het is dan zwaar bewolkt....http://www.buienradar.nl/
Nou, nog ff overleggen, zometeen, laterz!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 juli 2013, 08:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, nou twijfel ik weer...zou ik toch komen?
Nog FF kijken...op radars enzo
Zometeen! |
Haha, tot straks
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zaterdag 27 juli 2013, 08:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:36
|
|
|
|
Goed idee
Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:36
|
|
|
|
Hopelijk 
Za 27 juli: 28 graden 
Dus geen zon, maar ja wel warm...moment....
Dus echt helemaal geen zon in Ede....
Andere buienradar site geeft dit weer aan voor Ede: 
Dus wel een stuk zonnetje erbij 
Maar ja, koud is het niet, en met een paraplu mee, kan je ook nog even lekker een stukje lopen, oid...
Ja, ik ga even overleggen....Laterz!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 juli 2013, 09:08
|
|
| Naar boven |
|
|
|