| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 15:20
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | En de winnaar is....rappapaaaa..... Cadzand! In Zeeland. Net geboekt, op een camping van De Betteld.
Ik wilde eerst naar Tsjechië, maar daar gaat "slecht weer" al naartoe. |
Ik zal melden dat er een kabouter richting Zeeland komt!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:12
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen lanfy? Cristenen belachelijk maken, terwijl je op een cristelijke site zit???? Warom doe je dat eigenlijk, verveel je je en ga je zo mensen uitdagen? Ik persoonlijk vind het beetje respect. Loos, na anderen toe op de site Eh de hel is zo gek toch niet,,, na ik zit liever niet in de hel met Adolf. Neem aan dat Adolf hitler word bedoeld. Vind ik ook respectloos na joden toe. en tevens slaat het nergens op, om het in een nieuws topic te zetten. |
effe terug naar mijn vraag aan lanfy..... wat hij nu hier eigenlijk mee wil zeggen???? wacht het antwoord wel van lanfy af.... op mij komt het zo over lanfy, maar misschien zie ik het verkeerd....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:12
|
|
|
|
en ontopic weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:14
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Valt nog al op jol als je al zijn bijdragen leest. En het maakt me niet uit of hij gelooft of niet, even welkom, Maakt me wel uit als je gaat spotten met geloof van anderen hier, en zo kwam het ook beetje voor me over. |
| PETRA373 schreef: | dit... dit is gewoon . slaat nergens op woorden hebben kracht.... Dat lanfy niet gelooft is inmiddels denk ik wel velen duidelijk, alleen respecteer wel anderen met hun geloof.
Dit is gewoon anderen hier uitdagen.....uitlokken.... tegen geloof aantrappen...... zo zie ik het. |
Hier suggereer je iets anders. Nogal stellig zeg je hier dat het inmiddels velen wel duidelijk is dat Lanfy niet gelooft. Ik zelf ervaar het filmpje niet als respectloos, het is maar hoe je het opvat.
(Jol, toch gelovig.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:15
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | en ontopic weer  |
Sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik zal melden dat er een kabouter richting Zeeland komt!!!  |
ZEELAND!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 17:20
|
|
|
|
Nog even een klein wetenswaardigheidje: Rowan Atkinson is Joods...
En een Engelse cabaretier..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 17:44
|
|
|
|
[quote=KLUS667]En de winnaar is....rappapaaaa..... Cadzand! In Zeeland. Net geboekt, op een camping van De Betteld. Sterkte!
Ik wilde eerst naar Tsjechië, maar daar gaat "slecht weer" al naartoe.
Heerlijk hoor, samen met je 2 leuke lieve kinderen een paar weken, vier waren het er toch?, heerlijk naar een camping in Zeeland. Vlakbij de zee, ligt die camping, las ik
Ja, en het voordeel van weer een christelijke camping is, vind ik dan, dat het 'veiliger' is, zeker met kinderen. en zeker als alleenstaande ouder, want ja, dan ben je in je eentje, en dus niet met zijn tweeën, en dan heb je daarom natuurlijk veel minder overzicht. en heb je dan natuurlijk veel minder kans dat ze worden beïnvloed door ongelovige kinderen, die dan experimenteren met hasj, sig. drank etc.
Ja, als ik 2 jonge kinderen zou hebben, zou ik ook, voor de veiligheid van mij en me kinderen, idd liever op een christelijke camping staan.
(maar ik zou zelf wel voor mezelf en voor me kinderen, wel het gaan naar samenkomsten en kinderprogramma's wat beperken zeg maar...
Ja, met 'sterkte' bedoel ik, ik zag een keer een documentaire over een camping van de Betteld in het Noorden van het land, en daar hadden ze overal van die megafoons, waar drie keer per dag, keihard, een Bijbeltekst werd voorgelezen(je schrikt je het lazarus), en aankondigen van 'diensten' werden gedaan. Nou weet ik niet, of dat daar ook zo is.
Fijne Vakantie! Want je zit, hoe dan ook, erg mooi 
Ps: Ik heb de documentaire en de discussie erover gevonden: "Reportage over camping de Betteld": http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3245
Ja, je kan je beter schrap zetten, maar, de natuur is prachtig, je bent, en zeker voor je kinderen veel veiliger dan op een wereldse camping zeg maar, en ja, je kan negeren wat je zelf wilt want je moét natuurlijk niet naar(alle) diensten en de kinderprogramma's...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 30 juli 2013, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALIJA166
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 18:09
|
|
|
|
super dankjewel voor het plaatsen van de link!
Laatst aangepast door
|
ALIJA166
|
op dinsdag 30 juli 2013, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 18:36
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja, met 'sterkte' bedoel ik, ik zag een keer een documentaire over een camping van de Betteld in het Noorden van het land, en daar hadden ze overal van die megafoons, waar drie keer per dag, keihard, een Bijbeltekst werd voorgelezen(je schrikt je het lazarus), en aankondigen van 'diensten' werden gedaan. |
Ja, ik heb bij de EO van het voorjaar ook zoiets gezien WHAAAAAAAH Het is een kleine(re) camping, ik denk dat ze daar netjes tentdeur aan tentdeur aankloppen: hé psst, we gaan beginnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:02
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja, ik heb bij de EO van het voorjaar ook zoiets gezien WHAAAAAAAH Het is een kleine(re) camping, ik denk dat ze daar netjes tentdeur aan tentdeur aankloppen: hé psst, we gaan beginnen.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:22
|
|
|
|
Beste mensen,
Nog even over het filmpje: er zijn tot nu toe geen 'Niet oké'-meldingen binnengekomen. Zo te lezen in dit topic wordt het filmpje toch als niet oké beschouwd. Plus Lanfy's reactie. Maar niemand reageert naar ons toe.
Of Lanfy wel of niet gelovig is, hoeft niet hier op het forum door anderen besproken te worden. We gaan er vanuit dat leden van CM oprecht meelevende christenen zijn (zie algemene voorwaarden). Hoe een ieder dat invult, is een ander verhaal. Lanfy kan dit zelf toelichten binnen topics die zich daarvoor lenen. Niet dit topic, want hier gaat het - nogmaals - over Nieuwschberichten.
Bedankt, Klus om weer on-topic te gaan. Laten we deze koers vooral aanhouden 
Reageer op elkaar via mail of chat over welke film dan ook. En naar ons toe als je dus het filmpje 'Niet oké' vindt. Of een reactie van iemand.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:33
|
|
|
|
|
PKN is een fusie tussen Gereformeerd, Hervormd en Luthers. Zo was het in 2004 tenminste bedoelt. PKN is dus heel divers. Je hebt rechts de gereformeerde bond bijvoorbeeld en links hele vrijzinnige kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:41
|
|
|
|
Zo, en nou even bij de buurman bankhangen
Latertjes en Fijne Avond!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:41
|
|
|
|
Zo, en nou even bij de buurman bankhangen
Latertjes en Fijne Avond!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:45
|
|
|
|
Vanmiddag stond 'slechts' de titel op nu.nl omdat ze verder nog geen info hadden, nu hebben ze er ook wat tekst bij getypt en het klinkt veelbelovend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:49
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | | oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ? |
Soms komen dingen anders over dan ze bedoeld zijn. Het helpt om de ander te vragen hóe hij iets bedoeld heeft.
We hadden ook via de mail kunnen reageren (is inmiddels gebeurd), maar soms reageren we via het forum. Omdat we dergelijke reacties niet zomaar willen laten staan. We willen graag op een respectvolle en vriendelijke manier met elkaar communiceren. Ook als we het totaal niet met elkaar eens zijn. Dat is de kunst
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 20:23
|
|
|
|
Das een dubbele buurman Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 20:25
|
|
|
|
Dinsdag 30 Juli, Numeri 14: 39-45; Onder ogen zien.
Soms ben je gewoon te laat. Dat toegeven valt meestal niet mee. Je had eerder moeten ingrijpen. Je had eerder een keuze moeten maken. Je had eerder iets moeten zeggen. Tegen een van je kinderen, je broer of je zus. Je had het goed moeten maken met je vriendin. Je had je om moeten keren op die of die weg. Zo is dat! Op heel veel momenten ben je gewoon te laat. Wat moet je dan doen? In elk geval niet proberen een fout goed te maken met een volgende fout. Helaas doen heel veel mensen dat. Ook Israël is daar heel hard mee bezig in dit Bijbelgedeelte. Nu ze begrijpen dat God ten volle besloten is, draaien ze om en willen alsnog het land gaan veroveren. Maar nu is het te laat. Niet doen, zegt Mozes. Nu heeft het geen zin meer. Is God met je, dan kun je de sterkste tegenstander aan, maar is Hij niet met je, dan verlies je het altijd. Toch zet een aantal mensen door. Het wordt een groot drama. Het wordt Chorma, en Chorma betekent vernietiging. Als je ergens te laat mee bent, moet je de feiten onder ogen zien en accepteren. Veel scherven zijn niet meer te helen. We mogen er wel mee naar God gaan. Biddend om genade en om een nieuwe kans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 20:31
|
|
|
|
Er is een nieuwe spaaractie bij de super...Maya de Bij...(en haar vriendjes..) Voor me staat een jongetje met zijn moeder... Moeder krijgt er 2 bij haar aankoop... Het jongetje helemaal blij... Een oudere man ziet het...en geeft ook zijn 2 zakjes met inhoud aan het ventje...het ventje staat te dansen.. Ook ik krijg er 2...soms spaar ik zoiets wel tot er eens iemand komt, maar meestal blijven ze staan of liggen... ""Wil je deze ook nog?"" vraag ik aan hem.. Hij kijkt naar zijn moeder...zijn oogjes stralen en volgt er meteen...DANK JE WEL!!!! Lief toch...weer 1 gelukkig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:16
|
|
|
|
| MAARTENVD585 schreef: | Oke ik dacht dat "denk in hokjes"betekende dat je niet zoveel bezig bent met het christendom maar beetje opervlakkig ben., maar dat betekend het dus niet. goed dat je dat zegt weer wat geleerd thanks :) |
Zo leer je idd nog eens wat op CM
Overigens denk ik wel dat als men allebei uit een verschillend kerkgenootschap komt en je graag samen verder wilt, het wel verstandig is om samen een kerkelijke gemeente uit te zoeken. Alleen al om praktische redenen. Al ken ik ook wel een gezin waar bij de man lid is van een PKN en de vrouw van een evangelische gemeente. De ene week gaan ze naar de PKN kerk en de. andere keer naar de evangelische gemeente.. Dus het kan ook wel goed gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:19
|
|
|
|
|
Weet je welke films ook mooi zijn? De verfilmde bijbelverhalen van A-film, jaren geleden uit gezonden door de NCRV. En ze zijn heel bijbelgetrouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:21
|
|
|
|
Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy. De filmpjes zijn verwijderd.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:21
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | | Vraagje: waarom is het forum eigenlijk openbaar en ook voor niet CM-leden zichtbaar? Gaat dit niet tenkoste van de 'veiligheid'? |
Omdat er wat andere reacties overheen gekomen zijn, is deze vraag denk ik blijven steken/minder inbeeld geraakt Ben nog wel benieuwd naar het antwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:29
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy. De filmpjes zijn verwijderd.
Redactie CM |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 30 juli 2013, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:29
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen lanfy? Cristenen belachelijk maken, terwijl je op een cristelijke site zit???? Warom doe je dat eigenlijk, verveel je je en ga je zo mensen uitdagen? Ik persoonlijk vind het beetje respect. Loos, na anderen toe op de site Eh de hel is zo gek toch niet,,, na ik zit liever niet in de hel met Adolf. Neem aan dat Adolf hitler word bedoeld. Vind ik ook respectloos na joden toe. en tevens slaat het nergens op, om het in een nieuws topic te zetten. |
Hahaha! Hokjesdenker! Dat blijkt wel uit hoe je erop reageerd! En hoezo respectloos? Naar wie? Omdat ik toevallig van zwarte Engelse humor hou, en dit filmpje, ik dacht ter relativering, op, oke, in het verkeerde topic, dit forum plaats ben ik respectloos? Hoeveel topics zijn er hier over de hemel, hel en het hiernamaals? Kom op!! Maar sorry als ik jou of anderen gekwetst heb!
Ik hoop dat ik iedereen naar tevredenheid geantwoord heb, en mocht iemand nog vragen hebben, stuur dan maar een berichtje! En nu: BOT!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:33
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | Omdat er wat andere reacties overheen gekomen zijn, is deze vraag denk ik blijven steken/minder inbeeld geraakt Ben nog wel benieuwd naar het antwoord  |
De vraag was inderdaad blijven liggen. Bij vragen is het sowieso handiger/sneller om de redactie te mailen.
Wat betreft de vraag zelf: deze werd eerder al gesteld door Thomas en ik heb op 20 juni antwoord gegeven binnen dit topic.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:37
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | mocht iemand nog vragen hebben, stuur dan maar een berichtje! En nu: BOT! |
Daar sluiten wij ons bij aan: graag reageren via de mail of chat naar elkaar.
We nemen aan dat BOT be on-topic betekent? Goed plan !
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 22:09
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | | Weet je welke films ook mooi zijn? De verfilmde bijbelverhalen van A-film, jaren geleden uit gezonden door de NCRV. En ze zijn heel bijbelgetrouw. |
Ja, dat klopt, ik heb ze allemaal, zijn mooie films
|
|
| Naar boven |
|
|