| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 22:15
|
|
|
|
|
Hoi Petra, heb een stuk ervan gezien. Zeer de moeite waard. Ga hem zeker nog afkijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 22:26
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Daar sluiten wij ons bij aan: graag reageren via de mail of chat naar elkaar.
We nemen aan dat BOT be on-topic betekent? Goed plan !
Redactie CM |
Klopt helemaal! 
Ps, eigenlijk "back on topic!"
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op dinsdag 30 juli 2013, 22:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 23:49
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Hoi Petra, heb een stuk ervan gezien. Zeer de moeite waard. Ga hem zeker nog afkijken. |
hij is mooi he, die man heeft er drie gemaakt, ben nu met tweede bezig, ze duren lang maar ha ha de moeite waard vind ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 11:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Das een dubbele buurman Shanita  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 11:32
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Hoi Petra, heb een stuk ervan gezien. Zeer de moeite waard. Ga hem zeker nog afkijken. |
Ik vond het/hem ook goed, maar ja, ik kan mij nu eenmaal niet veroorloven om eventjes 90 minuten achterelkaar naar een film te kijken deze week, ja, en 's avonds ben ik bijna altijd/vaak weg, dus doe ik steeds een stukje
Ja, eventjes heel druk
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 11:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 11:48
|
|
|
|
ben benieuwd wat jullie er van vinden als jullie hem helemaal hebben gezien. beetje ontdekkingstocht van de maker over geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALIJA166
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:05
|
|
|
|
Ik ben het helemaal met je eens dat christenen nogal snel de neiging hebben bepaalde Bijbelteksten aan te halen, en de rest van de Bijbel (vaak OT) maar te vergeten. Als er dan al 'geoordeeld' moet worden, door onze mede-gelovigen, moeten ze dat doen op grond van ALLE teksten, en niet een paar. Eerst zelf onderzoeken, dan praten...
De Bijbel is goed, zelf onderzoeken heel belangrijk, de uitleg is vaak minder en veroordelend! Ik heb een mooi boekje; mag je echt niet scheiden. Daarin staat vanuit de grondtekst en goede bijbelstudie dat; *de Bijbel echtbreuk verbiedt en niet de echtscheiding *de Bijbel verbiedt het wegzenden en scheiden van partner om met een ander te kunnen trouwen. *Trouwen met iemand die gescheiden is van tafel en bed, is verboden. *Verlaat elkaar niet bij moeiten. Is dat toch gebeurd en is er nog geen officiële scheiding, blijf dan ongetrouwd of zoek verzoening. *Als het huwelijk gebroken(echtbreuk) is kan het aanvaardbaar zijn dat man en vrouw niet alleen uit elkaar gaan maar ook formeel scheiden om groter kwaad te voorkomen. *In principe is hertrouwen toegestaan na een echtscheiding, mits met een christen. Ik hoop met heel mijn hart dat mensen die ook in een vreselijk huwelijk zitten omdat ze elke dag de echtbreuk(o.a. door macht,liefdeloosheid,agressie) ervaren,beseffen dat er een liefdevolle Vader is die dat niet wil voor zijn kinderen.Laten we de Bijbel goed lezen(en soms helpt een boekje want het is best moeilijk alles te snappen) en de juiste hulp geven aan mensen die dit hebben meegemaakt en soms zijn gevlucht vanwege de hardheid van harten!
Laatst aangepast door
|
ALIJA166
|
op woensdag 31 juli 2013, 12:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:19
|
|
|
|
Straks komt een soort hulpverleenster..
En, ik had zondag echt alle kastjes open getrokken, alles overhoop gehaald, om een kabeltje te zoeken zodat ik foto's van me telefoon op me pc kan zetten(geen bluetooth).
En ja ik heb dus alle laatjes opengetrokken, omgekeerd, dat soort dingen.
En niet opgeborgen, teruggedaan....
Dus het ziet er rommelig uit, zeg maar.
Wil ze toch binnekomen straks om een uur....(ja, met een K#$ smoes).
Ja, en dan gaat ze me vertellen wat ik op moet ruimen, (alsof ik dat zelf niet weet ). Was gisteren al begonnen.
Nou is ze wel aardig, dat wel
(maar ja krijg ik wéér dezelfde preek
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 12:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:37
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ben benieuwd wat jullie er van vinden als jullie hem helemaal hebben gezien. beetje ontdekkingstocht van de maker over geloof. |
Het is ook zeker een hele interessante film/documentaire, ja daar hou ik wel van,
Bedankt!!!!(Ik ga nu alvast weer even verder kijken(hoef ik niet aan me hulpverleenster te denken die zo komt...)
Mooie film Petra, gaat over Gods Liefde, and remarkable things, ik ga weer verder kijken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:53
|
|
|
|
succes met je hulpverleenster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:57
|
|
|
|
Thx! ... 
Ja, tis wel een eye opener, ja, ik herken wel sommige dingen, ja, van vroeger, heb daar nu soms nog last van hoor, ja zo zie je hoe belangrijk het is om steeds in gebed te zijn de hele dag, in gedachten, en rustig te blijven en je grenzen te trekken.
Ja, en confronterend, want ja, tijdens het kijken herinner ik me dit en dat en denk ik o ja, ja en ook nog dat en dan dit.
Dus ja, doordat ik zeg maar bid tijdens het kijken in gedachten voor bescherming kan ik er wel rustig naar kijken.
Ja, weet je wat het ook is? Nou toen ik ging geloven zeg maar, ja, door onder andere een christelijk gezin waar ik veel kwam, en ook door zendelingen uit Nieuw-Zeeland, ja, toen ging zo'n zendeling bidden met/voor mij, een vrouw, die met haar man en kinderen in Nederland werkten als zendeling.
Kijk, en na dat bidden, vroeg ze zo van, eh, o ja, ben je nog in contact geweest met occulte....Ja, ik zei van niet, ik dacht ja, dán ben ik nog even een paar uurtjes bezig...
Ja, ze vroeg het zo van als je bijvoorbeeld naar een arts gaat, en je zit de hele tijd te praten met hem, en je neemt afscheid en je gaat weg, en die arts vraagt nog even iets kleins, of jijzelf, zo van, ligt me recept dan vanmiddag klaar eigenlijk?, zo iets als een soort psje. zo vroeg ze dat.
Ja, hehe, dan zeg ik dus niets. Kijk wel uit dan.
Maar ja, ik herinner me straks ook niets meer, een soort bescherming.
En ja, ik vertrouw ook helemaal niet iedereen hoor die zegt van dit en dat, ja, dan spoel ik even door...als ik denk van 'on nee he'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 13:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOJADA808
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:40
|
|
|
|
Hallo ik Johan Koekkoek wil me wel opgeven voor de BBQ 8 september. Ben wel vegatarisch.Heb ik mij bij deze nu opgegeven? Ik snap dit niet helemaal hoe het werkt Ik had mij bij Sjanet willen opgeven die wou mij er niet mee helpen. Hoop dat het zo goed is anders hoor ik het wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:46
|
|
|
|
waarvoor bescherming shanita???? voor gevoelens die er bij los komen???? voor het feit dat het wel charamatische cristenen zijn? liefs
effe wat bij zetten, zie dat je nu wat meer heb gezet in je bericht, je hoeft niet te antwoorden hoor en alleen de film kijken als je die leuk vind...
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op woensdag 31 juli 2013, 13:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:51
|
|
|
|
En ja, ik vertrouw ook helemaal niet iedereen hoor die zegt van dit en dat, ja, dan spoel ik even door...als ik denk van 'on nee he'.
worden wel goeie dingen gezegd, vind ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:52
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | Omdat er wat andere reacties overheen gekomen zijn, is deze vraag denk ik blijven steken/minder inbeeld geraakt Ben nog wel benieuwd naar het antwoord  |
Omdat het zo is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:55
|
|
|
|
[quote=PETRA373]waarvoor bescherming shanita???? Gewoon me Rust en Vrolijkheid en Optimisme voor gevoelens die er bij los komen???? Nee, geen gevoelens, herinneringen, van ooo ja, dit, en oooo ja dat voor het feit dat het wel charamatische cristenen zijn? Nou, het kwam mij niet charismatisch over, zodra dat wel zo is, in de zin, van nou, die vertrouw ik niet, ja, tis een Amerikaanse documentaire, en ja, als ze er dan een Nederlander tussengooien, waarbij ik grote vraagtekens heb, spoel ik even door liefs
liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:56
|
|
|
|
Mijn huisje is weer heerlijk fris en fruitig schoon , dat maakt mij blij 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:00
|
|
|
|
ik luister gewoon altijd alles bij zoiets en onderzoek dan zelf de woorden die worden gezegd via de bijbel, maar eh zit wel zon twee minuutjes een nederlander bij, waar je effe bij moet doorspoelen dan hoor shanita... en wil over hem ook geen discusie voeren, gewoon de film delen, vond hem zelf heel mooi en goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:03
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | En ja, ik vertrouw ook helemaal niet iedereen hoor die zegt van dit en dat, ja, dan spoel ik even door...als ik denk van 'on nee he'.
worden wel goeie dingen gezegd, vind ik  |
Het is én, én...
Ja, er worden en zeker goede dingen in gezegd, en als ik dan iemand voorbij zie komen die ook even wat wil zeggen en ik denk, 'ja, dat heb ik nou al duizenden keren gehoord en jij ligt mij ook niet', ja, dán spoel ik even door, tot die meneer klaar is, snap je?
En Daarna kijk ik weer boeiend verder, ben nu, bij rond de 42 minuten en 22 seconden precies.
Me hulpverleenster is er nog niet....Ja, ik dacht, in zo'n korte tijd krijg ik het hier niet opgeruimd, ga lekker die film kijken, en zij dacht natuurlijk ik geef s. wat tijd, ja ze zei om één uur of later...(En ondertussen zit ik ook nog eens op mijn medicijnen te wachten , die ze mee zou nemen..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:13
|
|
|
|
irritant dat wachten....ze komt zo vast wel. misshcien kan zei effe mee helpen opruimen... petra die ook echt moet opruimen, es echt gaat beginnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:19
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | irritant dat wachten....ze komt zo vast wel. misshcien kan zei effe mee helpen opruimen... petra die ook echt moet opruimen, es echt gaat beginnen... |
Ze belde net, ze komt om drie uur ;), ach..dat ene uurtje zonder me medicijnen kan ook nog wel ;)
Ooooohhhh Neehee, ik wil niet dat ze meehelpt, nee dat is iets wat ik alleen wil doen ;)
Het helpt wel, als ze gaat dreigen dat ze wil helpen opruimen, dan doe ik het nog liever alleen aan een stuk door ;), bij wijze van spreken :)
Ligt niet aan haar: Dat is iets wat ik vind dat ik alleen moet doen....

| Quote: | | petra die ook echt moet opruimen, es echt gaat beginnen | Opruim ze!
Ps: ja, ik wás gisteren al begonnen, maar het is hier nu echt zo'n puinhoop, dat je dat niet ziet...
Ik zit nou waar die Amerikaanse christelijke hulpverlener zo over die 'Ladyboy' zit te praten(56 min. en, 20 sec.), ja, ik had zo'n jongen als mijn buurman, toevallig he Die was ook heel aardig, en overdag gewoon naar zijn werk, als man, en 's avonds als vrouw verkleed, met hoge hakken, opgemaakt, alles, zag ik hem vaak weggaan, kwam hem dan tegen op de trap enzo...Ja, weird...Ik was echt wel even verbaasd de eerste keer dat ik hem zo zag...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 16:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:23
|
|
|
|
Ik vraag me af hoe het in de praktijk werkt als je hier iemand tegen zou komen die 3x gescheiden is,zouden jullie zo iemand kunnen vertrouwen op zijn/haar woord?Ik heb er moeite mee(zeg ik eerlijk),het is nl. nooit zwart/wit maar de waarheid ligt ergens in het midden,het is de vraag of je die waarheid ooit boven tafel krijgt.
Bestaat er zoiets als een schuldloze scheiding?(ik heb het hier uiteraard niet over mishandeling)In een huwelijk hebben partners vele wapens zoals onthouding,zwijgen,roddelen,geldzaken achterhouden etc.,al die factoren kunnen een scheiding veroorzaken.
(Dit is niet als commentaar bedoeld maar als serieuze vraag.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 15:42
|
|
|
|
Mooi dat je deze vraag stelt ik heb zelf al een paar keer op het punt gestaan. Ik zelf ga niet iets beginnen met iemand die 2 of meer keer gescheiden is. Tenzij hij daar een (in mijn ogen)hele goede reden voor heeft. Zou het heel moeilijk vinden iemand op dat punt te vertrouwen dat het deze keer wel blijvend is. Ik denk zelf hoe vaker je gescheiden bent hoe lager de drempel om het weer te doen. Over het algemeen dan. Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn en er kunnen mensen zijn die enorm pech hebben gehad in het leven. Ik zelf geloof niet in schuldloze scheiding. Misschien heb je niet beiden altijd evenveel schuld dat zou kunnen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 31 juli 2013, 15:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 16:15
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Mijn huisje is weer heerlijk fris en fruitig schoon , dat maakt mij blij   |
Hai Natascha,
Dát kan ik me heel goed voorstellen
Ben blij voor jou!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:06
|
|
|
|
iemand die drie keer gescheiden is, denk ik toch wel, wat is jouw aandeel er in? zou je toch denken dat het wel voor heel veel aan hem ligt....
schuldloze scheiding... samen maak je een relatie, samen breek je hem, samen moet je vechten voor herstel, en dan kan er eentje niet meer willen, of kunnen.... t e veel kapot gemaakt??? of eentje vecht maar, de ander niet en moet de vechtende voor betere relatie, zich zelf redden. omdat het niet meer kan zo. bv als je leeft met man met ptts door oorlog. moeilijk om een oordeel over te geven. wie is er dan de schuld? degene die niet meer wil? samen?
en ooit een vriend gehad, waarvan ik ging denken... ik begrijp je ex wel warom ze wou scheiden.... dat ik dacht minder... dit is hem niet.
heel belangrijk voor mij is, hoe een man reageert over zijn scheiding, denkt hij na over zijn eigen aandeel erin? hoe praat hij over zijn ex? Warom gingen ze uit elkaar....
meolijke vraag leanne, maar goede vraag.
vrouwen maken nog wel es de fout om bv weer na zelfde soort man op zoek te gaan en ja hoor zitten ze weer met agresieve man. schuld van die vrouwen??? nee ze zoeken naar het bekende vertrouwde... beetje moeilijk effe uitte leggen, maken daarmee een fout in hun onwetendheid, maar of je dan echt van s chuld kan spreken??? vind ik van niet, wel het aandeel van die je maakt met partner keuze is duidelijk als je iedere keer op bv alceholisten valt ,dat het iedere keer mis gaat.... maar dat is een simpel vb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:07
|
|
|
|
Hallo
Waar is het forum 'Agenda' gebleven?
Is dat forum ook bij anderen weg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:13
|
|
|
|
ha ha dan weet ik waar je ben, bij lady boy.... kan me voorstellen dat je de eerste keer beetje raar keek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:28
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ha dan weet ik waar je ben, bij lady boy.... kan me voorstellen dat je de eerste keer beetje raar keek.  |
Haha, het was me vorige, vórige, buurman :) Ja, en ook van dat Aziatische ras. een hele vriendelijke jongen trouwens, ook heel gastvrij, toen hij net naast me kwam wonen gaf hij een feestje, en hij belde speciaal aan of ik ook kwam, ja, dat vond ik zo lief.
Ja, enkele dagen nadat hij er woonde, ja, de eerste keer dat ik hem zag als meisje(want ja daarvoor had ik hem een paar keer gewoon als man gezien), ja, toen stond ik echt even raar en verbaasd te kijken. Maar ja, dat wou ik niet laten merken, ja, dat vond ik onbeleefd.
Ja, dat Aziatische ras, daar kunnen jongens zich zo gemakkelijk laten omtoveren in een vrouw, omdat ze natuurlijk al een gezicht hebben, wat meer lijkt op een vrouwengezicht van hun ras ;)
Nou, ik ga nog even verder met de film!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 18:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:35
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Mooi dat je deze vraag stelt ik heb zelf al een paar keer op het punt gestaan. Ik zelf ga niet iets beginnen met iemand die 2 of meer keer gescheiden is. Tenzij hij daar een (in mijn ogen)hele goede reden voor heeft. Zou het heel moeilijk vinden iemand op dat punt te vertrouwen dat het deze keer wel blijvend is. Ik denk zelf hoe vaker je gescheiden bent hoe lager de drempel om het weer te doen. Over het algemeen dan. Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn en er kunnen mensen zijn die enorm pech hebben gehad in het leven. Ik zelf geloof niet in schuldloze scheiding. Misschien heb je niet beiden altijd evenveel schuld dat zou kunnen |
Lastig lastig lastig... soms heb je gewoon te maken met de gebrokenheid van de schepping. Overkomen je dingen die je van te voren niet had kunnen denken en moet je loslaten.. uit zelfbescherming en voor het welzijn van je kids. Wat al genoemd is: mishandeling bijvoorbeeld, de partner laat alle verantwoordelijkheid aan jou over, of sprake van psychiatrie.. alles wat het huwelijk niet meer tot huwelijk maakt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |