| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Natascha,
Dát kan ik me heel goed voorstellen
Ben blij voor jou!  |
Dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:08
|
|
|
|
Ik geloof denk niet in hokjes, want in liefde voor elkaar vind je de weg naar Gods huis. Want Hij is degene die man en vrouw samen heeft gebracht.
Hier vindt je wat en daar laat je wat.
Waar je je samen thuis voelt dat is je kerk, je basis en thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:16
|
|
|
|
Ik geloof wel in hokjes, want ze zijn er toch? Ik zie ze toch?
Ik geloof niet in kabouters, want die zijn er toch niet? Ik zie ze toch niet?
Hmmmm.....hoe moet ik dit dan weer uitleggen: Hebreeen 11:1. "Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:17
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Mijn huisje is weer heerlijk fris en fruitig schoon , dat maakt mij blij   |
Heerlijk hè? Ik loop ook al 2 dagen te genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Lastig lastig lastig... soms heb je gewoon te maken met de gebrokenheid van de schepping. Overkomen je dingen die je van te voren niet had kunnen denken en moet je loslaten.. uit zelfbescherming en voor het welzijn van je kids. Wat al genoemd is: mishandeling bijvoorbeeld, de partner laat alle verantwoordelijkheid aan jou over, of sprake van psychiatrie.. alles wat het huwelijk niet meer tot huwelijk maakt ... |
Ik denk dat er ook een verschil is tussen een vrouw die 3x gescheiden is en een man die 3x gescheiden is. Statistisch gezien is het bij de vrouw heel vaak zo dat er sprake was van mishandeling in meerdere facetten (zie mijn voorbeeld aan het begin van deze forum). De kans dat een man mishandeld wordt tijdens zijn huwelijk is niet ondenkbaar, maar wel een stuk geringer. De scheidingsredenen zijn belangrijk om naar te kijken, niet naar het aantal scheidingen denk ik. Soms heb je ook echt domme pech. Het heeft vaak ook met je eigen zelfbeeld te maken, je jeugd ed. Dit zijn dingen die tekenend zijn voor de rest van je leven. Ik zou iemand wel het voordeel van de twijfel geven. Wie ben ik om een oordeel te vellen? Eerst iemand leren kennen, dan wordt vanzelf duidelijk hoe die persoon is en of de scheiding wel dan niet legitiem waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:36
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo
Waar is het forum 'Agenda' gebleven?
Is dat forum ook bij anderen weg?  |
Ook hallo
Ja, is weg De agenda wordt zeker vernieuwd/bijgewerkt
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op woensdag 31 juli 2013, 18:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:56
|
|
|
|
Ja, idd. heftig....
Ja, ik ben nu bij 66 minuten en 14 seconden, waar die Indiase vrouw, die voor arme kinderen uit de laagste kaste zorgt, verteld over dat huizen werden verbrand mensen werden vermoord. Ja, in dit geval betrof het daden tegenover de christenen. En ook dat je getuigenissen ziet, ben nu bij dat ene meisje dat aan haar moeder vroeg, ja waarom doen ze dit, ja predikanten vermoorden, kerken verbranden etc. Ja, en die moeder zegt een Bijbeltekst van zalig als je vervolg wordt omdat je christen bent...Ja, op dát punt ben ik nu.
Ja, en ik zat zo even te denken, en ja, hoeveel mensen zijn, ja, ook in onze westerse goede comfortabele wereld, niet slachtoffer? Wat je vaak niet ziet, ja, een verbrijzelde been kan je zien, daar worden stalen pinnen in gedaan in het ziekenhuis, degene gaat een lange weg, moet minstens een half jaar verblijven in het ziekenhuis,....., een verbrijzelde geest zie je niet aan de buitenkant....
Ja, het is een moeilijke, mooie en ook confronterende film....
Ja, daarom kijk ik de film ook liever in stukjes, want ja, het mooie is dan natuurlijk dat God Liefde is en dat de film mensen laat zien die die Liefde willen uitdragen en dat ook doen :)
Dat stukje over Spanje, 77 min. 36 seconden, spreekt me ook wel erg aan, komt bij mij wel ook echt over. Misschien de taal, het temperament.
Ja, en idd wat die pastor zegt, dat hij droomde dat God tegen hem zei: "Love them, and let Me change them", toen hij alle junks, hoeren en weet ik veel uit zijn kerk wou zetten....
Ja, dáár zit wat in....
Je kan mensen niet veranderen, dat moeten De mensen zelf doen met hulp van God, wat ook door middel van ook de medische wereld kan, en de wetenschap, zoals psychologie.
En ja, iemand kan pas veranderen, als ie eerst helemaal wordt geaccepteerd hoe hij is. Ja, natuurlijk, je kan wel regels stellen, die zijn nodig, voor de orde. Maar ja, je kan niet afdwingen dat, bijvoorbeeld een drugsverslaafde ineens helemaal stopt, nadat hij gelovig is geworden, dat is een proces, wat diegene zelf, samen met God moet doen.
En ja, je kan mensen alleen helpen met 'true, pure, selffness love", ja, daar zit wat in, zolang je wel heel goed je grenzen aangeeft, denk ik, want ja, het is de bedoeling dat de ander beter wordt en niet andersom...
Afijn, mooi documentaire hoor, ja, ik ben nu bij 84 min. en 37 sec. maar ja nu stop ik eventjes...ja, moet weg!
Laterz en bedankt!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | L.. alles wat het huwelijk niet meer tot huwelijk maakt ... |
Dat kan alles zijn,van ziekte tot onmacht,van kinderloosheid tot luiheid kunnen dan redenen zijn om een huwelijk niet meer als huwelijk te zien,dat lijkt me veel te ruim.
Ik denk dat je kunt stellen dat een huwelijk over is als er geen sprake meer is van liefde voor elkaar,wat daarvan de oorzaak ook mag zijn.Uit liefde kun je veel van elkaar verdragen,is die liefde weg dan is er alleen maar ergernis en strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 19:21
|
|
|
|
Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt. al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.
schuld aan een scheiding ? wat is dat ? te laat komen voor het eten s avonds ? niet genoeg mee helpen in het huishouden?
aangezien er geen vaste regels zijn althans de voorwaarden zijn niet gedefinieerd is het natuurlijk erg arbitrair waar men de grens legt.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.
maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013 er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.
helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat. Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 19:30
|
|
|
|
heb van de week een proefabonnement aangemaakt bij Crosspoint, maar op een of andere manier spreekt deze website me meer aan.. Crosspoint vind ik er saaier uit zien, en ben ook al een aantal dezelfde mensen tegengekomen..
Ben ook ingeschreven bij FF, maar niet als betalend lid, (dus daar kan je dan maar 1 berichtje per dag sturen, is voorlopig wel genoeg ;) )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 19:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat kan alles zijn,van ziekte tot onmacht,van kinderloosheid tot luiheid kunnen dan redenen zijn om een huwelijk niet meer als huwelijk te zien,dat lijkt me veel te ruim.
Ik denk dat je kunt stellen dat een huwelijk over is als er geen sprake meer is van liefde voor elkaar,wat daarvan de oorzaak ook mag zijn.Uit liefde kun je veel van elkaar verdragen,is die liefde weg dan is er alleen maar ergernis en strijd. |
Hai Leanne,
Mijn ervaringen zijn, van mezelf en ook wat ik van dichtbij om me heen zie en zag, dat iemand wel degelijk heel veel van iemand kan houden en toch wil scheiden en gaat scheiden. Omdat zo iemand zo in de war is, en zijn/haar partner daar niet mee wilt opzadelen. Zo iemand zou bijvoorbeeld, als de partner meer verdient dan hem/haar ook geen alimentatie willen.
En zo iemand zou, dus degene die de scheiding wou, die heeft daar ook nog járen heel veel verdriet van. Maar gunt/gunde, juist uit liefde voor de partner, de partner een toekomst met iemand anders.
Dat lijkt misschien heel opofferend, en altruïsme, maar ja, als zo iemand gelooft ja dan kan zo iemand dat opbrengen. Scheiden omdat hij/zij, zijn/haar partner niet wil belasten met zijn/haar 'in de war' zijn, en daar zelf uit wil komen, en niet ten koste van zijn/haar partner.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 31 juli 2013, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat kan alles zijn,van ziekte tot onmacht,van kinderloosheid tot luiheid kunnen dan redenen zijn om een huwelijk niet meer als huwelijk te zien,dat lijkt me veel te ruim.
Ik denk dat je kunt stellen dat een huwelijk over is als er geen sprake meer is van liefde voor elkaar,wat daarvan de oorzaak ook mag zijn.Uit liefde kun je veel van elkaar verdragen,is die liefde weg dan is er alleen maar ergernis en strijd. |
Zelfs als er sprake is van geen liefde (tenzij door mishandeling/misbruik/veelvuldig overspel), is dat geen reden tot echtscheiding voor God. Menselijk gezien is dat heel moeilijk te be- en omvatten, maar God staat daarin echt recht tegenover onze meningen. Ik heb hier laatst toevallig nog wat over gelezen. Het niet meer liefde voelen voor je partner is geen reden tot scheiding. Dan moeten mensen er alles aan doen om dit weer terug te krijgen-dmv therapie, gebed ed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:38
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Zelfs als er sprake is van geen liefde (tenzij door mishandeling/misbruik/veelvuldig overspel), is dat geen reden tot echtscheiding voor God. Menselijk gezien is dat heel moeilijk te be- en omvatten, maar God staat daarin echt recht tegenover onze meningen. Ik heb hier laatst toevallig nog wat over gelezen. Het niet meer liefde voelen voor je partner is geen reden tot scheiding. Dan moeten mensen er alles aan doen om dit weer terug te krijgen-dmv therapie, gebed ed. |
Ja!
En als zelfs dat niets uitwerkt? Gebed en therapie geven geen garantie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:52
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja!
En als zelfs dat niets uitwerkt? Gebed en therapie geven geen garantie. |
Daarom is het ook zo moeilijk..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:58
|
|
|
|
Woensdag 31 Juli, Numeri 6; 1-11; Kerkelijke oppositie.
Veel mensen gaan in hun leven onderuit omdat ze constant net iets meer willen dan ze in werkelijkheid aankunnen. Ook in de kerk heb je ze. Hoewel hun capaciteiten beperkt zijn, willen ze invloed op niveau meebesturen. Is Korach ook zo’n type? Hij verwijt Mozes dat hij te veel macht heeft. Korach is zelf een Leviet, een neef van Mozes, maar kennelijk wil hij ook graag een priesterfunctie bekleden. Samen met een zekere Datan, Abriham en On komt hij in opstand tegen Mozes. De laatste drie zijn Rubenieten en pikken het blijkbaar niet meer dat Mozes van de stam Levi de eerste viool speelt. Dat zou iemand van de stam Ruben moeten doen, omdat Ruben de oudste zoon van Jakob was. Zo’n 250 mannen, waarschijnlijk ook Levieten en Rubenieten, hebben zich bij hen aangesloten. Een en ander ontwikkelt zich een paar dagen tijd tot een keihard gevecht om de macht onder het volk van God. Mozes maakt zich hier heel kwaad over hun actie. Zijn leiderschap is ook direct in het geding. Wat verbeeldt die Korach zich wel? Ambities zijn op zich niet verkeerd, maar je moet je niet aanmatigen wat je niet toekomt. Hoed je voor het type Korach. Zeker in de kerk. Al zit er vaak een kern van waarheid in zijn verhaal, hij is vooral met zichzelf bezig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:59
|
|
|
|
mooie tekst cortazar, een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. ma ja das beetje ontopic, gaat over scheiden. maar vind het mooie tekst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 21:11
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Zelfs als er sprake is van geen liefde (tenzij door mishandeling/misbruik/veelvuldig overspel), is dat geen reden tot echtscheiding voor God. Menselijk gezien is dat heel moeilijk te be- en omvatten, maar God staat daarin echt recht tegenover onze meningen. Ik heb hier laatst toevallig nog wat over gelezen. Het niet meer liefde voelen voor je partner is geen reden tot scheiding. Dan moeten mensen er alles aan doen om dit weer terug te krijgen-dmv therapie, gebed ed. |
Als er geen liefde meer is, is er in feite ook geen sprake meer van een huwelijk. De echt, de trouw is dan al verbroken. En soms kom je gewoon in zo`n situatie en valt er niets meer te redden, ook niet door therapie of door gebed. Hoe graag je dat ook zou willen! En zoals ik al schreef: Het zevende gebod is geen verbod op echtscheiding, dus op het beëindigen van de eigen huwelijksrelatie. De bijbel kent zo’n verbod niet. Een huwelijk zonder liefde is geen huwelijk meer. En meerderen weten hier dat scheiden geen makkelijke keuze is, maar vaak wel een betere keuze. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. God wil ons gelukkig zien en eist niet het onmogelijke van ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 21:40
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt. al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.
schuld aan een scheiding ? wat is dat ? te laat komen voor het eten s avonds ? niet genoeg mee helpen in het huishouden?
aangezien er geen vaste regels zijn althans de voorwaarden zijn niet gedefinieerd is het natuurlijk erg arbitrair waar men de grens legt.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.
maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013 er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.
helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat. Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn. |
Een waar woord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:01
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Vanmiddag stond 'slechts' de titel op nu.nl omdat ze verder nog geen info hadden, nu hebben ze er ook wat tekst bij getypt en het klinkt veelbelovend! |
Beste Klus! Weet je hoe lang het al veelbelovend klinkt? Er is nu een plan dat ze weer met elkaar gaan "praten"! Als ik een probleem met iemand heb, dan wil ik dat zo snel als mogelijk de wereld uitgeholpen hebben! Maar als je hier de kern van de zaak aanpakt, dan is het, naar mijn bescheiden opinie, dat zowel de Palestijnen als de Israëlisch, vooral van buitenaf onder druk worden gezet om het "probleem" op te lossen! Maar hoe lang is er al verdeeldheid in het Midden-Oosten? 3000 jaar, of toch nog langer? En nu zijn er mensen die dat probleem binnen 2 generaties willen oplossen? Hoe groot schat jij die kans in? Palestijnen kunnen eigenwijs en eigengereid zijn, maar de Israëlisch kunnen er ook wat van hoor! Ik heb ooit een wijze spreuk betreffende de Israëlisch gehoord: je hebt 2 verschillende soorten Israëlisch, mensen die alles weten, en mensen die alles beter weten! En dat is ook mijn persoonlijke ervaring met mijn Israëlische vrienden! Je kunt voor je gemoedsrust nog beter een relatie hebben of getrouwd zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:10
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt. al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013 er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.
helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat. Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn. |
Als je in je huwelijk niet tot je recht komt, als de ander meer neemt dan geeft, als je het beste niet in elkaar naar boven kunt halen, als de liefde ontbreekt –en zo kan ik nog wel even doorgaan- dan schiet je tekort in de bedoeling van het huwelijk. Je doet nu of mensen zomaar, alsof het niets is, een huwelijk verbreken. Vaak gaan hier jaren van strijd en worsteling aan vooraf. Scheiden doet pijn, veroorzaakt verdriet.
Jij kunt dan wel de neiging hebben om het met die intelligente persoon eens te zijn dat geluk en romantiek niet bestaan, ik ben dan liever wat minder intelligent, maar blijf naast liefde en trouw toch ook dromen van romantiek en geluk
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 31 juli 2013, 22:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:20
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo, en nou even bij de buurman bankhangen
Latertjes en Fijne Avond!!!
 |
Haha! Ben je nog van plan de foto's "ergens" op te zetten? Iedereen heeft je toestemming toch? 
Ps, typevaut aangepast!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op woensdag 31 juli 2013, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:23
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Beste Klus! Weet je hoe lang het al veelbelovend klinkt? Er is nu een plan dat ze weer met elkaar gaan "praten"! Als ik een probleem met iemand heb, dan wil ik dat zo snel als mogelijk de wereld uitgeholpen hebben! Maar als je hier de kern van de zaak aanpakt, dan is het, naar mijn bescheiden opinie, dat zowel de Palestijnen als de Israëlisch, vooral van buitenaf onder druk worden gezet om het "probleem" op te lossen! Maar hoe lang is er al verdeeldheid in het Midden-Oosten? 3000 jaar, of toch nog langer? En nu zijn er mensen die dat probleem binnen 2 generaties willen oplossen? Hoe groot schat jij die kans in? Palestijnen kunnen eigenwijs en eigengereid zijn, maar de Israëlisch kunnen er ook wat van hoor! Ik heb ooit een wijze spreuk betreffende de Israëlisch gehoord: je hebt 2 verschillende soorten Israëlisch, mensen die alles weten, en mensen die alles beter weten! En dat is ook mijn persoonlijke ervaring met mijn Israëlische vrienden! Je kunt voor je gemoedsrust nog beter een relatie hebben of getrouwd zijn!  |
Hey Lanfy Daarom schreef ik ook: klinkt en niet is
En zie ook m'n reactie eerder die middag:
| KLUS667 schreef: | Zou het hem dan wel lukken?
Ik geloof zelf (ook op grond van de Bijbel) dat er nooit vrede zal komen in Israël, tot de wederkomst dan hè? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:52
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Hey Lanfy Daarom schreef ik ook: klinkt en niet isEn zie ook m'n reactie eerder die middag: |
Daar heb je gelijk in! Maar definieer "wederkomst"! Er was al sprake van de wederkomst in het Nieuwe Testament! Maar hoe ga je daar dan mee om? Ik kan de teksten wel noemen, maar die weet jij ook wel! Toch? Voor mij nu trusten, morgen een druk dagje, maar ik lees het wel weer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 23:24
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Daar heb je gelijk in! Maar definieer "wederkomst"! Er was al sprake van de wederkomst in het Nieuwe Testament! Maar hoe ga je daar dan mee om? Ik kan de teksten wel noemen, maar die weet jij ook wel! Toch? Voor mij nu trusten, morgen een druk dagje, maar ik lees het wel weer!  |
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.

Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 23:39
|
|
|
|
Geluk bestaat wel degelijk,het is dat oergevoel in je hart dat je opbouwt in je (goede)huwelijksjaren.Het gaat voorbij aan de ellende,het maakt je samen sterk,het geeft je vertrouwen. Het gaat niet om bloemen of kaarsjes maar om die onzichtbare hand op je rug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 23:43
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Geluk bestaat wel degelijk,het is dat oergevoel in je hart dat je opbouwt in je (goede)huwelijksjaren.Het gaat voorbij aan de ellende,het maakt je samen sterk,het geeft je vertrouwen. Het gaat niet om bloemen of kaarsjes maar om die onzichtbare hand op je rug. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 23:57
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Geluk bestaat wel degelijk,het is dat oergevoel in je hart dat je opbouwt in je (goede)huwelijksjaren.Het gaat voorbij aan de ellende,het maakt je samen sterk,het geeft je vertrouwen. Het gaat niet om bloemen of kaarsjes maar om die onzichtbare hand op je rug. |
Mooi omschreven Leanne... Die goede huwelijksjaren denk ik vaak aan terug...(toch wel) Veel mensen in een scheiding zeggen...niet meer aan een verleden denken..richt je oog op de toekomst... Ik kan het (nog) niet... Maakt het geen verschil? Een partner verliezen door de dood...of een scheiding?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 09:26