| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja, dat ken ik....pas je ze nog wel zeker, maar ze hadden iets groter/kleiner gekund? |
Nee maat is goed maar ze hadden nog meer leuke kleuren maar niet in mijn maat meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:11
|
|
|
|
Heb het al gewijzigd.
Ik refereerde aan deze forumregel: Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.
| Quote: | | En Quote Thomas: Uit Trouw: Antroposofen zijn eensgezinder in hun afwijzing van inentingen dan reformatorische christenen. Maar de Steiner-aanhangers zijn minder radicaal. Zij maken onderscheid tussen 'gevaarlijke ziekten', zoals kinkhoest en polio, en 'minder gevaarlijke ziekten', zoals mazelen. Tegen ernstige ziekten laten antroposofen zich doorgaans wel vaccineren. |
Ja, dat is wel een verstandig vind ik, ja, alleen tegen ernstige ziekten, en niet tegen mazelen oid.
Ja, het niet inentten tegen Polio, veel ouders durfden niet, en waren zo bang als er een polio uitbraak was, weet ik nog wel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:21
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Een Iphone..... leuk speeltje.....ben ik wel even zoet mee. Is wel wat anders dan een Nokiaatje.....
(Heb wel mijn leesbril nodig....) |
Oooooh, wat leuk, ja dan kan je ook internetten enzo he, op je telefoon
Ja, ik begin er nog even niet aan, maar kan me wel voorstellen dat dat wel erg leuk is 
Ja, ik heb er wel een, maar ja een oudere...en ik internet er niet mee...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:29
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Nee maat is goed maar ze hadden nog meer leuke kleuren maar niet in mijn maat meer  |
Ja, dát risico loop je dan idd...maar ja, maat is ook belangrijk..
Je kan d'r ook een vestje op dragen toch, op shirts, dat doe ik vaak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:38
|
|
|
|
He-le-maal niets...
Ja, geïnternet, boodschappen gedaan, en geslapen....planten water, gegeten, nagedacht(ook héél belangrijk), en verder niets.
Nou kán ik eventueel afspreken morgen, maar ja, even nog een rustdag, met wat kleine dingen is ook wel fijn, zeker omdat ik de hele week al de hele dag bezig en weg ben.
Ik zie nog wel, morgenmiddag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 21:04
|
|
|
|
Zaterdag 3 augustus, Numeri 16: 36-50; God gaat heel ver.
Alsof er nog niet genoeg gebeurd is, protesteert de andere dag het volk heftig bij Mozes en Aäron. Ze zijn zwaar aangeslagen door het drama met de drie families en hun 250 aanhangers en geven Mozes en zijn broer de schuld! ‘Jullie hebben het volk van de Heer gedood!’ In de ontmoetingstent merken Mozes en Aäron dat Gods geduld nu echt op is. Een grote plaag breekt onder de mensen los. In welke vorm horen we niet. Een gevaarlijke ziekte? Een Mexicaanse griep en heel sterke vorm? Mozes beseft de ernst van de situatie en stuurt meteen Aäron eropuit om midden in de legerplaats een verzoenend offer aan God te brengen. Die haast zich en staat dan even later tussen de doden en hen die nog leven. Gelukkig, God laat zich toch weer verzoenen. De plaag houdt op. Intussen zijn er al duizenden dood neergevallen. Horen bij het volk van God blijft een bijzonder soort uitverkiezing, denk je. Bij God luistert het nauw. Maar zijn genade wint het toch. Leven en dood zijn in Gods hand, maar als het erom gaat, wil Hij het leven. Daarin gaat Hij uiteindelijk heel ver. Tot op het kruis van Jezus, zijn Zoon. Hoe afschuwelijk de afloop hier ook is, God laat zich toch verzoenen en laat de plaag stoppen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 21:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dát risico loop je dan idd...maar ja, maat is ook belangrijk..
Je kan d'r ook een vestje op dragen toch, op shirts, dat doe ik vaak  |
als het kouder wordt draag ik ze ergens onder altijd handig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:08
|
|
|
|
Een doos magnums, op m`n laatste vakantie dag met nootjes die zijn het lekkerst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:23
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een doos magnums, op m`n laatste vakantie dag met nootjes die zijn het lekkerst |
Dan kies ik voor de witte variant....(die eet ik......NU!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Geen idee...ik ben al aan het zoeken geweest... |
Volgens mij heb ik het een keer gelezen in een van de boekjes van ds. Troost. Ik zal wel eens kijken. Het is ook wel zijn stijl van schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:35
|
|
|
|
|
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:42
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik denk dat ik vandaag voor de bbq ga  |
Stel je voor dat je afkickverschijnselen krijgt.... En...is het een bbq geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gepubliceerd op 22 jul 2013
Paul Joseph Watson talks to We Are Change's Luke Rudkowski about how the elite pedophile scandal in Holland is being blown wide open. Rudkowski conducted a shocking interview with one of the victims of the scandal, who says he was sexually abused by politicians and other prominent elitists.
http://infowars.com - http://wearechange.org
RELATED - Dutch pedophile exposer to stand trial, high-ranking pedophile still walking free - http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free
Categorie
Nieuws & politiek
http://youtu.be/wtDt_GREErM |
Bij voorkeur berichten in het Nederlands plaatsen. Als je een bericht in een andere taal plaatst, zet er dan even een vertaling bij.
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 5 augustus 2013, 08:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 23:13
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | Is het vertellen eingelijk wel zo belangrijk? Het gaat er vooral om dat je het laat zien in doen en laten. Licht der wereld en zout der aarde enzo... Vaak is het zo dat mensen als ze horen dat je gelovig bent daar een vooroordeel aanplakken en alles wat je doet onder een vergrootglas leggen. Meestal dienen mogelijkheden om te vertellen zichzelf ook wel aan,dan is het natuurlijk wel zaak om gewoon de waarheid te vertellen en niet net als Petrus Jezus te verloochenen. |
Maar, als je dat laat zien in je doen en laten, waarom durf je er dan niet verbaal voor uit te komen? Het kan toch niet zo zijn dat je je schaamt voor je eigen opvattingen wat betreft je eigen geloof, naar de buitenwereld?? Of toch wel? Kortom, ik durf het niet te vertellen maar ik ben wel christen! We leven toch niet in Noord Korea? Waarom zo bang, en speciaal voor de CM redactie, waarom staat dit antwoord ertussen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 23:47
|
|
|
|
Vandaag met ons Zeeuwse allenstaanden clubje (Zeeuws moet je heel ruim zien of de Alblasserwaard, Hoekse Waard en een gedeelte van Overijssel horen tegenwoordig ook bij de provincie Zeeland ) weer een uitje gehad. Ditmaal naar het natuurgebied De Heen bij St. Philipsland. Twee en een half uur met een gids een prachtige wandeling gemaakt. Veel gezien en gehoord. Geweldige ervaren gids. Daarna ergens koffie gedronken en later uit eten geweest. Bij de Grevelingen dus met uitzicht op een prachtig stukje water. Nog een stukje gewandeld, want het eten moet toch kunnen zakken, hè . En toen ook nog maar de uitkijktoren bij de Grevelingen beklommen. Eerst een pad met treden tot de toren en dan nog 7 trapppen van 13 treden op. Om daarna van een overweldigend uitzicht te genieten. Oh zo mooi!!! Na dezelfde 7 trappen en bijbehorende andere treden te hebben bedwongen weer zeer voldaan huiswaards.
En ik heb nog - tot grote verbazing van de gids - een veer van een havik gevonden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 00:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Dan kies ik voor de witte variant....(die eet ik......NU!!!) |
Hè toevallig zeeland, nou de witte is ook erg lekker hoor!!!
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 4 augustus 2013, 00:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 00:26
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Maar, als je dat laat zien in je doen en laten, waarom durf je er dan niet verbaal voor uit te komen? Het kan toch niet zo zijn dat je je schaamt voor je eigen opvattingen wat betreft je eigen geloof, naar de buitenwereld?? Of toch wel? Kortom, ik durf het niet te vertellen maar ik ben wel christen! We leven toch niet in Noord Korea? Waarom zo bang, en speciaal voor de CM redactie, waarom staat dit antwoord ertussen? |
Je kunt ook kiezen bij woonwens voor de maan......ja waarom staat dat antwoord ertussen. Laat lekker staan!
Het geeft voor mij een indicatie hoe zo'n persoon is. Ik vind het ook niet gemakkelijk, het liefste praat je ook gewoon mee met de alledaagse praatjes en achteraf baal je wel eens......had ik maar iets gezegd, er was een aanleiding. Maar toch..... In ieder geval geeft het voor mij aan dat zo'n persoon er een worsteling mee heeft en dat vind ik wel weer positief!
De meesten zijn ook niet bang om aangevallen te worden, maar wel voor die dooddoeners "als God liefde is, waarom is er dan hongersnood of rampen of .....".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 07:49
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Stel je voor dat je afkickverschijnselen krijgt.... En...is het een bbq geworden  |
Nee verplaatst naar woensdag, want dan eet er nog iemand mee. Het was gisteravond tomaten soep En ik denk vandaag weer kruudmoes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 09:21
|
|
|
|
Zondag 4 augustus, Numeri 27; Bloeien.
Om de tijd om het priesterschap te beëindigen moet nu elk stamhoofd een staf inleveren bij Mozes. Die schrijft hun namen erop en legt de staven in de ontmoetingstent voor het aangezicht van God. ‘De staf van de man die Ik uitkies zal gaan bloeien’, zegt God. Iedereen wekt dit keer gewillig mee. Staven worden ingeleverd en iedereen wacht af. De andere dag is de uitslag er al. Alle staven zijn nog net zo dood en dor als toen ze ingeleverd werden, alleen met die met de naam van Aäron is iets gebeurd. Er zitten bladeren en bloemen aan en ook zie je aan de staf een paar amandelvruchten. Alles in één nacht tijd. Kennelijk is dit de manier om heel het volk te overtuigen. Want elk stamhoofd kan nu zelf zien dat hij niet door God is aangewezen voor het priesterschap. En Aäron wordt voor het oog van iedereen bevestigd in de dienst van de verzoening. Van het leven dat sterker is dan de dood. Altijd groen en vruchtdragend. Kijk maar naar zijn staf! Of dat niet erg sneu is voor die anderen met hun dode stokken met hun naam erop? Nee. Zij kunnen ook allemaal opbloeien als ze zich laten aanraken door de staf van Aäron. Of liever: door het kruis van Jezus. Als je wilt bloeien voor God in je leven, laat je dan aanraken door Hem.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 4 augustus 2013, 09:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 09:21
|
|
|
|
Dubbel...
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 4 augustus 2013, 11:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 09:39
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | Is het vertellen eingelijk wel zo belangrijk? Het gaat er vooral om dat je het laat zien in doen en laten. Licht der wereld en zout der aarde enzo... Vaak is het zo dat mensen als ze horen dat je gelovig bent daar een vooroordeel aanplakken en alles wat je doet onder een vergrootglas leggen. Meestal dienen mogelijkheden om te vertellen zichzelf ook wel aan,dan is het natuurlijk wel zaak om gewoon de waarheid te vertellen en niet net als Petrus Jezus te verloochenen. |
Ik denk juist dat geloven zo'n deel van je zijn is dat het zeker wel belangrijk is om het te vertellen. Ik bedoel dan niet de hele dag vrome praatjes houden maar wel dat geloven bij jou hoort en dat het voor jou belangrijk is...... Mensen kunnen dat nemen of laten en als ze daar vooroordelen over hebben zegt het wat over die mensen....Juist een mooie reden om te laten zien dat je ook een gewoon mens bent....Mensen die niet geloven zijn vaak blijven steken in de zaken die ze jaren geleden hebben meegemaakt of gehoord hebben.....en hebben soms een beeld over geloven dat wel eens bijgesteld mag worden....... Mooie discussies en waardevolle gesprekken krijg je dan is mijn ervaring......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 10:33
|
|
|
|
we willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan:
Roelande345 , 54jaar regio 0342 Pieter619, 59 jaar regio 0514 meerijders geen probleem Anna415, al jaren 25, regio 0546 Shanita130, 41 jaar, regio 078 Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 10:38
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Kan het het niet zien, maar mij werd gevraagd of de 14september een optie kon zijn, wat mij betreft wel, want 8 sept is er ook al eentje en 2 in hetzelfde weekend kan beter niet. | waarom niet gaan de 2groepen op in 1 groep of moeten we in clubbies blijven zitten terwijl Christus eenheid van ons verlangt?
Desondanks een gezellige barbeQue toegewenst wat jullie ook besluiten om te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 10:45
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een doos magnums, op m`n laatste vakantie dag met nootjes die zijn het lekkerst |
Die vind ik ook het lekkerst
Ik heb er nog een over, en die zal na vandaag wel niet meer over zijn..... 
Nou, niet echt voor het laatst gekocht (alweer 1,5 week geleden) maar wel superblij mee, nieuwe luidsprekers.

*Harald, die weer even een muziekje opzet*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:39
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces? |
Ik heb een boekje dat gaat over Heiliging. Op de achterkant staat het volgende geschreven:
Op ons verlanglijstje staat vermoedelijk niet bovenaan: heilig worden.
Maar dat kan best komen omdat wij niet zo goed weten wat het werkelijk is. Namelijk dicht bij de Vader zijn. Op de Zoon van God gaan lijken. Door de Geest van God vervuld worden. En zelfs als we het zo eenvoudig zeggen, is er nog heel wat te vertellen, om er handen en voeten, tekst en uitleg aan te geven. Met het oog daarop is dit boek geschreven. Wie het leest, gaat verlangen naar heiliging.
Schrijver: Willem J. Ouweneel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:46
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Die vind ik ook het lekkerst
Ik heb er nog een over, en die zal na vandaag wel niet meer over zijn..... 
Nou, niet echt voor het laatst gekocht (alweer 1,5 week geleden) maar wel superblij mee, nieuwe luidsprekers.

*Harald, die weer even een muziekje opzet* |
Oooooooooh, wat mooi
Ja, ik wéét ook wát voor een geluid eruit komt
Ik ben bekend met deze soort boxen, van een vriend, die is HiFi hobbyist
Leuk voor Jou! 
Ik hoop alleen niet dat het plaatje te hoog is, maar ja dat merk je dan vanzelf en ach ja, dan hebben wij ze iig al gezien;)
| Quote: | | *Harald, die weer even een muziekje opzet* |
lol
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 augustus 2013, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:48
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces? |
Weest als kinderen van de gehoorzaamheid niet gelijkvormig aan de begeerten van vroeger in uw onwetendheid, maar wordt, zoals Hij die u geroepen heeft heilig is, ook zelf heilig in al uw wandel; want er staat geschreven: Weest heilig, want ik ben heilig
(1 Petrus 1:14-16)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:03
|
|
|
|
Een elektrische pomp hiehaaa
en, wat bij een campingzaak zomaar drie keer zo duur is, bij de Action een elektriciteitskabel voor buiten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 augustus 2013, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|