ChristianMatch

Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5679 5680 5681 5682 5683 5684 5685 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:47

Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Je hebt niets te vrezen als je leeft in vertrouwen en niet in angst. Niets is erger dan pseudovroomheid waarmee je kennis en inzicht buitensluit.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 augustus 2013, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:49

KLUS667 schreef:
Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg Knipoog smiley

Dat is een leuke "eyeopener" maar je kunt je nooit focussen op 1 kant, als je het verhaal van de andere kant niet kent! Toch? Knipoog smiley

En daarbij, in de eerste instantie was het pad niet door mij uitgestippeld, maar door mn ouders! Niks mis mee hoor, ik heb echt een fantastische opvoeding gehad! Maar mijn vader zei altijd: als iemand je iets verteld als waar zijnde, zelfs ik, vraag je altijd af: is dat wel zo! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:54

THOMAS968 schreef:
Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Je hebt niets te vrezen als je leeft in vertrouwen en niet in angst. Niets is erger dan pseudovroomheid waarmee je kennis en inzicht buitensluit.

Thomas

Maar Thomas, je bent het toch wel met me eens dat de meeste religies gevoed worden door angst? Als dit niet dan dat.... Als zus niet dan zo.... Enfin, vul maar is! Of toch niet?
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 23:05

Naar aanleiding van een ander topic deze vraag:

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

Komt hier vandaan en was volgens de CM redactie hier niet op zijn plaats!

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3529&start=300

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 23:23

LANFY127 schreef:
Maar Thomas, je bent het toch wel met me eens dat de meeste religies gevoed worden door angst? Als dit niet dan dat.... Als zus niet dan zo.... Enfin, vul maar is! Of toch niet?

De openbaringsreligies doen dat zeker. Maar bedenk wel dat het interpretatie is. Elke openbaringsreligie, waarvan het Christendom en de Islam de belangrijkste zijn, kent een fundamentalistische en een realistische stroming. Overigens:voor religies als Boeddhisme en Confucianisme en meer geldt dat minder. De Islam is in het fundamentalisme blijven steken. Het strenge protestantisme ook. Die heeft het Joodse fundamentalisme zoals dat door de farizeeen streng werd gehandhaafd overgenomen, zonder dat voldoende in het licht van Christus' verlossing te zien. Wie het verlossende werk in het Nieuwe Verbond ziet is de Oud-testamentische angst kwijt. Het is niet voor niets dat het angstgeloof vooral voorkomt in kerken waar de nadruk sterk op het oude testament wordt gelegd. In het Grieks, waarin het NT geschreven is wordt voor geloven en vertrouwen hetzelfde woord gebruikt. Het is voor veel protestanten onbegrijpelijk dat er een oud en een nieuw verbond bestaat en dat het nieuwe echt anders is dan het oude. De angst ontstaat doordat men het oude letterlijk blijft lezen maar dat niet doet in het licht van het nieuwe. En waarom? Omdat men bang is Gods woord niet serieus te nemen. Kijk maar eens hoe je in die kringen verketterd wordt als je dingen niet letterlijk neemt maar in de oorspronkelijke betekenis wilt lezen. Sola Scriptura (Alleen de Schriften) klinkt vroom maar je moet het wel lezen met kennis van zaken en snappen dat dezelfde woorden soms andere dingen betekenen. Recent voorbeeld is Gij zult niet echtscheiden. Indertijd was dat een verbod op het verstoten van de vrouw door de man, waardoor ze maatschappelijk rechteloos werd. Een groot kwaad, want het leidde vaak tot een bestaan in de prostitutie met in die tijd als zekerheid dat je toen ongeneeslijke geslachtziekten opliep en verspreidde. Terwijl dat nu vertaald wordt met: je zult niet echtscheiden want daar moet je aan gehoorzamen en anders hoor je niet bij de christelijke kerk. Deze onnodige ellende die velen hier hebben meegemaakt of mee hebben geworsteld, was niet nodig geweest als men dit had begrepen en de relatie had getoetst aan Christus' liefdesgebod. De tekst die Leanne aantrof op de kerk van Schiermonnikoog zegt meer over de wet dan het hele oude testament.

De Geschiedenis van God van Karen Armstrong - om bij het topic te blijven - geeft in dit soort zaken een goed inzicht, maar is niet eenvoudig te lezen.

Thomas, alles wat angst geeft, ondergraaft het geloof en het vertrouwen in Christus.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 augustus 2013, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 00:41

ANNA415 schreef:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbeweging/21765648/__Sporten_en_overgewicht__.html

vond 2 dingen in dit artikel wel interessant:
- Een nauwkeuriger manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht is door meting van het vetpercentage via de huidplooimeting.
Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met lengte en gewicht, maar ook met de daadwerkelijke lichaamssamenstelling, want hoeveel je weegt wordt natuurlijk sterk beïnvloed door je lichaamsbouw en hoeveelheid spiermassa

Waarheid als een koe. Had vorig jaar een bedrijfskeuring, heb de hometrainer zowat in brand getrapt dus uitstekende conditie (van een duursporter), maar mijn BMI was niet goed. Ik heb de beste man gevraagd waar ik het gewicht dan moest afschrapen Gefrustreerde smiley Woedende smiley
Overigens staat de BMI al heel lang ter discussie.

- Nog opmerkelijker is dat bijna 6% van de sterfte in Nederland wordt veroorzaakt door inactiviteit. Dit betekent dat je eigenlijk beter iets te zwaar, maar actief kunt zijn, dan slank en inactief!
Ik ken slanke mensen met een cholesterol waar je u tegen zegt. Die liggen eerder op de intensive care dan iemand met een wat hogere BMI

Even nog ingaan op het bovenstaande. Ik heb al weer een tiental jaren een veel te hoog BMI gewicht. Maar het is wel een vrij constant gewicht. Het schommelt hooguit af en toe 1 à 2 kilo. Ik eet heel gezond, ben niet superactief, maar ook niet geheel inactief. Ik heb vroeger wel gelijnd, maar zo werkt het bij mij niet. Rust helpt wel is mijn ervaring. Stress is denk ik voor mij m'n grootste dikmaker. En dan bedoel ik ongezonde stress. Zo'n 15 jaar geleden tijdens m'n scheiding, ging ik van maatje 50 naar maatje 40 - 42! Ik at niet maar vr..! Snoepte gewoon. Als m'n kinderen chips of wat zoetigheid hadden, deed mama gewoon lekker mee terwijl ik helemaal geen snoeper ben. Alles wat ik van m'n ex niet mocht omdat hij zo graag slanke dennen zag (..). In een paar maanden tijd vlogen de kilo's eraf. En ik deed er werkelijk niets voor, integendeel zelfs. Ik had wel stress, maar dat was andere stress. Door allerlei nare omstandigheden later begon m'n gewicht weer te bewegen. Ik weet niet wat m'n vetpercentage aan zou geven, maar heb een goede bloeddruk, hart is okè en cholesterol ook. En zoals ik in het topic over zaterdag schreef, kan ik nog een wandeling op laarzen van 2 1/2 uur aan door een hobbelig natuurgebied en daarna met een volle maag nog een forse uitkijktoren beklimmen. En ja dan ben ik wel even buiten adem, maar niet eens moe. Waarmee ik maar wil zeggen dat dik zijn allerlei faktoren kan hebben. En ook ik heb de nare ervaring dat je er toch op afgerekend wordt. En ja, ook door christenen! Al dan niet met goede bedoelingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 00:53

ROELANDE345 schreef:
Vandaag maar eens een heerlijk etentje maken met mn jongste zoon die leerlingkok is. Ossehaaspuntjes in champignonsaus bloemkool sla en aardappeltjes en maar liefst 3 soorten chocoladetoetjes voor toe. Want er valt iets te vieren ik heb mn eindexamengesprek goed afgerond. Dus binnen 8 weken heb ik mn diploma verzorgende ig Clown smiley

GEWELDIG MEIS!!!!!!!!!!!! Van Harte, goed zeg!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 06:04

EVERDINA396 schreef:
Ik ben het met je eens Natascha, dit had CM ook per email aan je kunnen zeggen, vind het prettiger om reacties te lezen die over het topic gaan. Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Dank tis inmiddels opgelost Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 06:40

Tuurlijk is het christendom authentiek. Dat is elke religie.
Rationeel gezien is het de vraag aan ons of christendom wel de enige echte is.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 06:57

We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 07:00

MAMY994 schreef:
Even nog ingaan op het bovenstaande. Ik heb al weer een tiental jaren een veel te hoog BMI gewicht. Maar het is wel een vrij constant gewicht. Het schommelt hooguit af en toe 1 à 2 kilo. Ik eet heel gezond, ben niet superactief, maar ook niet geheel inactief. Ik heb vroeger wel gelijnd, maar zo werkt het bij mij niet. Rust helpt wel is mijn ervaring. Stress is denk ik voor mij m'n grootste dikmaker. ........
.........

En ook ik heb de nare ervaring dat je er toch op afgerekend wordt. En ja, ook door christenen! Al dan niet met goede bedoelingen.

Ik heb wel eens in oude boekjes gekeken. Moet je nu zeg maar bij 1.70 60 kg wegen, was dat vroeger 70-80 kg.

De wetenschap is er al lang achter dat BMI en waardeloos meetmiddel is. Ook het bekende middeltje meten levert vraagtekens op. Een tenger gebouwd iemand heeft een ander formaat middel dan een 'grof paard'.

Mijn BMI is niet goed, mijn middelmaat is niet goed. Maar mijn bloeddruk, cholesterol en conditie gelukkig wel.

Laat de wetenschappers maar lekker klooien met de schijf van vijf (of wat het tegenwoordig mag zijn), ik blijf gewoon lekker eten
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 07:11

ANNA415 schreef:
Ik heb wel eens in oude boekjes gekeken. Moet je nu zeg maar bij 1.70 60 kg wegen, was dat vroeger 70-80 kg.

De wetenschap is er al lang achter dat BMI en waardeloos meetmiddel is. Ook het bekende middeltje meten levert vraagtekens op. Een tenger gebouwd iemand heeft een ander formaat middel dan een 'grof paard'.

Mijn BMI is niet goed, mijn middelmaat is niet goed. Maar mijn bloeddruk, cholesterol en conditie gelukkig wel.

Laat de wetenschappers maar lekker klooien met de schijf van vijf (of wat het tegenwoordig mag zijn), ik blijf gewoon lekker eten

Waarom dan meteen voor iedereen waardeloos, het kan een richtlijn zijn.
Bij mij klopt het. Ik heb nu een toch wel te dikke buik, die is wel weg als ik het hoogste weeg van ik van de BMI kan wegen.

Maar ja, idd ik ben tenger gebouwd, dus ja, misschien is het teveel daarop gericht, op de wat meer tengere lichaamsbouw?

Igg, het kan (kan, hoeft niet) een richtlijn zijn, voor mensen die wel iets te dik zijn en voor gezondheidsredenen willen afvallen, of zelfs moeten afvallen, want ja, juist vet op je buik is niet gezond.

En ja, ik ken ook zo iemand als jij, ook een duursporter, en ja ze is ook wat breder gebouwd, en ja, daar is ook die hele BMI niet op van toepassing, ja je hebt nu eenmaal uitzonderingen; mensen die niet te dik zijn, en ja, gewoon breder gebouwd zijn, ook spieren hebben, en ja, daar gaat het niet voor op.

Het kán een richtlijn zijn, zo zie ik het en voor mij gaat het wel op.

Mijn cholesterol is goed, mijn conditie is normaal, ja en mijn bloeddruk is alleen hoog bij stress. En dat laatste daar kan alleen ik zelf iets aan doen.
Ik weet het ook, want als ik me bloeddruk laat/liet meten als ik rustig was/ben, was hij altijd goed.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 augustus 2013, 07:17
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 08:45

JANE410 schreef:
Als mensen er niet voor uit durven komen zou ik ze adviseren om er voor in gebed te gaan. Je kan vragen om vrijmoedigheid, of de Heilige Geest je erbij wil helpen, ook om de juiste woorden te ontvangen.

En wat die dooddoeners betreft: over het leed in de wereld en waarom laat God dat toe.

Op die vraag las ik een goed antwoord in een tijdschrift (visie), ik heb dat antwoord eruit gehaald en in m`n tas gestopt. Heb het dus altijd bij me, voor het geval die vraag aan mij gesteld gaat worden Lachende smiley

Dat zijn mensen die god in een recht bank willen zetten, en zeggen tegen god warom al die hongersnood en ellende in de wereld etc...
mijn antwoord is dan, wij kunnen god niet in een recht bank zetten, god zet ons eerder in een rechtbank, en zegt, waarom hebben jullie niet naar mij geluistert en mijn geboden onderhouden?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 08:53

KLUS667 schreef:
Wat zegt buienradar over 14-09? Clown smiley

Buienradar geeft perfect weer voor 14-09 Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 09:27

Thanks voor de felicitatie's allemaal
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 10:01

Om 2 uur in het ziekenhuis zijn voor fietstest.

Daarna de stad in Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley

Voor die tijd gewoon lekker me eigen gangetje gaan hier in mijn huis. Lachende smiley Knipoog smiley

En vanavond film kijken bij buurman Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is heerlijk weer, nu 18 graden, en het wordt 22 graden vanmiddag. en hele stukken blauw hier, ja best groot.

Dusz...voor als ik vanmiddag die fietstest moet doen in het ziekenhuis.....

Nou goed dát ga ik dus allemaal doen!

Ja, en ook wat administratieve zaken afhandelen, en wat huishoudelijke dingen.
Maar ja, dát hoort er gewoon bíj.

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 augustus 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 10:19

ROLF230 schreef:
Thomas schreef:

Loopt daar een lange-afstands-wandelpad? Nog een boek gekocht in Deventer?

Thomas

Nee, ik heb gewoon de fietsroute gevolgd. Was mooi, eerste stuk wel langs de weg maar het grootste deel door de weilanden tussen het spoor en de dijk. Ik heb de boekenmarkt gezien, maar had geen geld bij me. Misschien maar beter ook, anders wordt de stapel boeken die nog ongelezen zijn hier wel erg groot.

Wandelen is heerlijk, deed ik ook een tijd met een collega, elk weekend een tocht uitzoeken van Natuurmonumenten....en dan heerlijk zo'n 8 uur wandelen op een dag, goede schoenen, ja, ik liep gewoon op mijn bergschoenen, die zijn eigenlijk om een beetje te stijgen, maar ja die voldoen/voldeden.

Ik deed ook vaak meedoen met een groepje mensen oefenen voor de Nijmeegse vierdaagse, ja dan liepen we elke zaterdag 15 kilometer in 3 á 4 uur, was echt wel gaaf, en ja ik kón dat, dus ja, met mijn conditie zit het wel goed, ja, niet van een 'duursporter', dat is maar aan sommigen weggelegd Knipoog smiley

Maar ja, ík was/ben er blij mee. Lachende smiley

S. Wandelen is gewoon héérlijk, zeker in de natuur!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 augustus 2013, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 12:20

WILLEMIJN232 schreef:
Moeten we hier wel zo forum vullend over praten vraag ik me af? Is het niet belangrijker dat je gezond bent? Al dan niet wat kilo's te zwaar? Als ik het zo hier eens lees wat er allemaal over BMI index geschreven word verbaasd me dat, je moet blijkbaar toch aan een uiterlijke norm voldoen, dat is jammer vind ik zelf. Ik zit onder de BMI en zou het zo inwisselen voor een goede gezondheid. Toen ik zwaarder was was ik gezonder dan nu.Gezond kan je dus ook zijn met wat kilo's meer ook al pas je dan niet binnen de norm, die blijkbaar ook op CM actueel is......anders schreven we er toch niet zoveel over????? Knipoog smiley

Hai Willemijn! Lachende smiley

Ja, ik begrijp je wel.

Ik zou heel eerlijk zijn, ik doe afvallen, omdat de arts dat nu eenmaal verstandig vind, juist voor mijn gezondheid.

En ja, áls ik dan toch afval, en dat is héél erg moeilijk hoor, dan loop je door de supermarkt en ja, dan zijn het geen toetjes meer met chocoladevla en chocolade slagroom. De calorieën die dat bevat, hebben ze niet eens op het bekertje gezet van zo'n toetje, ja, dan weet ik al genoeg.(almhof) En geen heerlijke griesmeelpap(melkunie).

Nee.... Smiley met dichtgeplakte mond ....gewoon yoghurt Zieke smiley ....met gezonde lijnzaad van Zonnatura...

En geen lekkere chocolade en melk liga's, neehee, van die dunne, Sultana fruit reepjes, of eigen merk, kan ook.

En geen overheerlijke chocomel van Nutricia, nee, magere melk..... Zieke smiley

Nou, wat dan wel erg meevalt is het fruit, i.p.v. het snoepen zoals chocolade repen, Bueno repen en M&M's.

Ja, lekkere kersen, blauwe bessen, en pitloze druiven Kwijlende smiley Ja, dát is dan wel écht lekker!

Nou ja, en light dranken, ja.....het is niet anders, zeker met dit mooie weer, maar ook normaal, ja moet je toch wel anderhalf á twee liter drinken per dag.
Ja, en als je dan twee liter sap drinkt bijvoorbeeld, ja, met 50 Kilocalorieën per 100 ml, ja, reken dan maar uit....dat is dus, ja, : 1 Liter is 1000 Milliliter, dus 1000 Milliliter is 10 keer 100 Milliliter=10 keer 50 Kilocalorieën=500 Kilocalorieën per Liter, en ja twee Liters is dus 1000 Kilocalorieën.

En ja, 1000 Kilocalorieën is al meer dan de helft wat je mag hebben als je lijnt....en dan heb je dus alleen nog maar gedronken... Geschokte, onthutste smiley

Ja, dus i.p.v. lekkere sap van appelsientje moet je dan bijvoorbeeld Christal Clear gaan drinken(en dat is zeg maar wel even wennen Twijfelende smiley ...), en ja, Christal Clear bevat 1 Kilocalorie per 100 ml, ja, dus dat is dan 10 Kilocalorieën per Liter i.p.v. 500 Kilocalorieën per Liter.
Ja, dát scheelt wel eventjes natuurlijk.

Ja, dus je zou wel Light móeten drinken....of je valt gewoon, niet af.

Nou ja, en dan kom je bij het warme eten 's avonds.

Ja, dáár heb ik geen controle over wat betreft Kilocalorieën, want ik kook zelf niet, ik bereid dat voedsel zelf niet, maar ja, ik kan niet lekker een bord vol scheppen, met bijvoorbeeld groenten, vlees aardappelen en jus en saus.

Dus ja, ik kan wel een beetje schatten, dus ja, ik neem een half bordje, en echt niet meer, dus lekker een vol bord en nog eventjes opscheppen is er dus niet bij Boze smiley

Ja, en zó val ik dus af...En ja, de eerste 3 á 4 kilo's gaan best wel snel hoor, maar ja, dán gaat het tergend langzaam. Ja, dan zit je dus twee dagen te lijnen, en dan kijk je op de weegschaal, en ja, dan ben je niets afgevallen.
Dan mag je dus blij zijn dat je na de derde dag lijnen een halve kilo bent afgevallen.
Ja, en als je dan, zoals ik bijvoorbeeld, 11 kilo af moet vallen, ja, dan heb je het toch even moeilijk hoor...zo, al die verleidingen in de supermarkt, waar je toch heen moet. Dat is dan een soort van Tantaluskwelling.

En ja, als je dan eenmaal op je streefgewicht zit, ja, dan kan je niet ineens alles weer eten en drinken wat je lekker vind hoor.

Nee, ik ben eerder een keer veel afgevallen door lijnen, en ik weet uit die ervaring, dat je dan elke dag zult moeten blijven opletten dat je niet eet wat je maar wil. Opletten..., elke keer, ja, je kan dan wel alles eten en drinken, maar in proporties. Kleine hoeveelheden, en ja, als je wel een dag teveel hebt gegeten, ja, dán moet je een of meerdere dagen daarna inbinden.

Dus ja, als je moet afvallen voor je gezondheid, is dat erg moeilijk, zwaar zelfs!!! En ja, de leuke bijkomstigheden zijn dan dat je weer in je leuke kleding past, en dat, in mijn geval dan, mijn dikke buik weg is.
En ja, ik voel me dan ook beter, ja, mijn conditie is dan ook meteen beter, ja, ga maar eens met elf kilo aan boodschappen lopen, ja dán merk je wat je bent afgevallen, bijvoorbeeld.

Dus ja, bij mij is het afvallen primair voor mijn gezondheid, en dan komt erbij dat ik me beter voel, meer conditie heb, weer lekker in mijn kleding pas die ik aanwil, en mijn dikke buik weg is.

Zo zit dat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 augustus 2013, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
MRSUNSHIN953

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 12:23

Interessante discussie.

Mijn mening is kortgezegd; uiterlijk telt wel degelijk mee en kan dus gebruikt worden als motivatie om het eea niet door te zetten m.i.

Persoonlijk ben ik graag aan het sporten en zie mijzelf dit graag samen met mijn partner doen deels.

Nu wil ik de volgende uitspraak niet generaliseren, maar blijkt vaak wel waar te zijn: volslanke vrouwen sporten aanzienlijk minder en zijn er minder snel toe te zetten.

Voor mij zou het dus een motivatie kunnen zijn om het e.e.a. ook niet door te zetten. Maar niet na weken/maanden van daten, haha, dat lijkt me echt vals!

Daarnaast zijn er vast ook redenen voor anderen ten aanzien van mij waarom ze geen relatie met mij zien zitten. Dat is akkoord, zolang je maar vrede hebt met wie je zelf bent, daar gaat het m.i. om!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 13:13

Het geeft natuurlijk wel te denken hoe het komt dat niet-gelovigen zich een beeld van christenen hebben gevormd dat niet altijd positief is. Als je als christen nu eens niet overal direct een antwoord op hebt en het niet altijd denkt beter te weten, dan ben je volgens mij al een heel eind op weg om in gesprek te kunnen gaan met de ander.
Zie vragen niet direct als een aanval, dan hoef je je ook niet te verdedigen. Een verdedigende houding draagt meestal niet bij aan het voeren van een goed gesprek. Als christen heb je ook het antwoord op de waarom-vragen niet altijd in je broekzak of in je tas zitten. Dat hoeft ook niet. De bijbel is geen boek met pasklare antwoorden op al je vragen. Al hebben sommige christenen altijd wel een bijbeltekst bij de hand die ze te pas en te onpas gebruiken.
Religie is ook niet bedoeld om altijd antwoorden te kunnen geven op vragen die binnen het bereik van het menselijk verstand liggen. Religie kan ons wel helpen om te leven met een realiteit waarvoor geen makkelijke verklaringen zijn en kan ons helpen met problemen waarvoor geen oplossingen zijn. Geloven is vertrouwen, overgave en toewijding. En zo kun je hier al een intens, rijk en betekenisvol leven hebben en een hoopvolle toekomst. Zelfs met alle vragen waar je geen antwoord op weet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 13:52

PETRA373 schreef:
Dat zijn mensen die god in een recht bank willen zetten, en zeggen tegen god warom al die hongersnood en ellende in de wereld etc...
mijn antwoord is dan, wij kunnen god niet in een recht bank zetten, god zet ons eerder in een rechtbank, en zegt, waarom hebben jullie niet naar mij geluistert en mijn geboden onderhouden?

Ja? Zou dat de intentie altijd zijn? Is het ook niet gewoon een eerlijke vraag naar de zin van alles wat er hier gebeurt? Een eerlijke worsteling met God mag best en ook als je gelovig bent.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 14:04

kom die vraag vaak tegen bij mensen, die me zeggen warom laat god dan dit toe en dat als hij er is.
waarom god is dit gebeurt en dit...
sta er van te kijken hoeveel mensen boos op god zijn, zeggen warom is dit gebeurt, of daarom denken er is geen god, want dan zal dit of dat wel niet gebeurt zijn

Dus ja , antwoorden hebben we niet op alles, zoals jans het mooi verwoord,
wel een vertrouwen op god als je die een beetje kent.
en hoe vaak zeggen mensen dan niet, als er een god is, wil ik hem later wel es spreken waarom....
en zeg ik, wel denk dat god ons eerder spreekt, waarom hebben jullie niet na mijn geboden geluisterd, had een hoop ellende gescheeld op de wereld. of ik beging over denk je dat je god in een rechtbank dan kan zetten? hem ter verantwoording roepen over warom zoveel ellende?
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 14:40

JOL252 schreef:
Volgens mij een must.
Knipoog smiley

Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 15:58

Ik geloof zelf...dat we heus wel weten hoe we af moeten vallen....
Maar volgens mij is dit weer geheel offtopic...

Wat we gaan doen???
Na 7 uur poetsen???
Ik niets meer...
Even een uurtje liggen voor de kinderen thuis komen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 16:26

FAITH187 schreef:
Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...

Ja, alles waar té voor staat is niet okay. Ik denk dat niet-gelovigen vooral veel hebben aan christenen die ook mens durven te zijn: niet al te krampachtig in handelen en uitspraken en laten merken dat ze genieten van het leven dat ze hebben gekregen. Vandaar: een must om te genieten van het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
XANDRA874

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 17:02

Ik denk dat je dat best kunt zeggen. Je weet hoe jezelf in het leven staat, iemand van een andere stroming kan heel anders naar dingen kijken. Geloof is toch een van de belangrijkste in je leven. Dus je kunt best je partner op kerkstroming uitzoeken, geeft ook geen garantie, maar de kans is groter dat je het met elkaar eens bent ;)

Laatst aangepast door
XANDRA874
op dinsdag 6 augustus 2013, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
MRSUNSHIN953

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 17:09

Hier wil ik graag even op in gaan, maar wil het topic onderwerp graag uitbreiden van gereformeerd/PKN naar ook andere richtingen.

Ik heb de afgelopen maanden veel contact gehad, en gedate, met een vrouw uit en hersteld hervormde gemeente. Zelf ben ik baptist. Ik had mij voorgenomen open te staan voor andere kerk gemeenten en ontdekte een ontzettend leuke vrouw in de ander, echt! Ben zelfs nog naar een hersteld hervormde gemeente geweest in een andere stad dan zij woonde. En heb daar hele leuke mensen leren kennen, maar hoe bepaalde geloofsitems uitgedragen worden, no thanks!

Baal er nog steeds van dat het niets is geworden, maar zij beet zich enorm vast in de wettische wijze van het geloof uit oefenen zoals ze doen in de biblebelt.

Dus of het samen kan? Ik ben inmiddels wel van gedachten verandert en ben er door mijn ervaring van overtuigd dat, wanneer je niet beide over de brug komt, de relatie bij voorbaat gedoemd is te mislukken.

Noem mij bevooroordeeld, maar mensen die uit dergelijke gemeenten komen, of strikt tweemaal daags naar de kerk gaan e.d. belanden bij mij meteen in de camouflage lijst.

Laatst aangepast door
MRSUNSHIN953
op dinsdag 6 augustus 2013, 17:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 17:14

MAARTENVD585 schreef:
Hoi Thomas
..... sorry jij kom van andere kerk en dat is een groot verschil en dat vind ik zelf niet goed, of wel?

Zal ik het nu eens wat harder stellen? Als mensen in jouw kerk vervelend doen als jij met een partner buiten de eigen kerk komt, wiens belang streven ze dan na, jouw belang of dat van de kerk?

Schakel God en je kerk niet op een lijn. Je gaat niet tegen God in als je een partner van een andere kerk hebt. Je gaat in jouw geval tegen het belang van de Gereformeerde Gemeente in. Kies voor je eigen geluk en trouw met iemand waar je van houdt. Als je ergens anders gaar wonen, speelt het trouwens allemaal geen enkele rol meer, dus het zou nu ook niet belangrijk moeten zijn.

Als jij in de eigen gemeente een partner vindt, dan houden ze jou en je partner vast en als die (liefst veel) kinderen krijgen.....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 augustus 2013, 17:23
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 17:55

Zelfgemaakte pizza met tomatensaus, rauwe coburgerham, pittige rucola, en parmezaansekaas Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:04

Ik geloof dat het weinig zin heeft om op meerdere christelijke datingsites
te zitten.
Velen kom je op allerlei sites wel tegen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5679 5680 5681 5682 5683 5684 5685 ... 6194 Volgende
Pagina 5682 van 6194