ChristianMatch

Forum

Zou het haalbaar zijn ...?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5681 5682 5683 5684 5685 5686 5687 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:00

JOL252 schreef:
Ja precies, dat is het beeld wat men blijkbaar algemeen heeft. Alsof je je gelijk op elkaar stort en daten dus verdacht moet zijn. Beetje kortzichtig beeld.

Slecht denkt de mens die er slecht van denkt, zei iemand eens. Zit wel een waarheid in.

Ja, dat is óók zo: 'Slecht denkt de mens die er slecht van denkt, zei iemand eens. Zit wel een waarheid in.'

Maar ja, dan heb je ook mensen, die dingen denken, niet omdat ze zelf zo doen, of zijn(projectie), maar omdat ze gewoon zo zijn gaan denken door eigen ervaringen waar dingen bijna altijd er zo aan toe gingen. en dan kan er ook bijkomen dat zij het dan ook nog eens heel veel van anderen hoorden.

Dus dan juist geen kortzichtig beeld, maar ja een beeld gevormd door de waarheid, hun waarheid, omdat zij dat dus bijna altijd zo hebben meegemaakt.

Dus: 'Hoe de waard is, vertrouwd die zijn gasten, gaat natuurlijk lang niet altijd op'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 augustus 2013, 12:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:17

Ik heb sinds het middag uur last van de rode balk.
Ik kon geen fatsoenlijk pv gesprek meer houden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:35

ZEELAND736 schreef:
Ik geloof zelf...dat we heus wel weten hoe we af moeten vallen....
Maar volgens mij is dit weer geheel offtopic...

Wat we gaan doen???
Na 7 uur poetsen???
Ik niets meer...
Even een uurtje liggen voor de kinderen thuis komen...

Off topic?

Dit is gewoon wat ik doe overdag m.b.t. afvallen... Coole smiley met zonnebril

Ja, en iedereen is anders, dus ja, iedereen die moet of wil, afvallen doet dat op zijn eigen manier, heeft zijn eigen trucjes.
Zoals bijvoorbeeld geen koek en snoep en chocola in huis halen voor als er bezoek komt.
Want ja, dikke kans, dat je/ik dat allemaal zelf op gaat lopen eten, zo gedurende de avond.

Anderen doen weer Sonja Bakkeren. (Ik ken die vrouw nauwelijks..)

En weer anderen, volgen strikte adviezen op van een diëtiste.

En zo zijn er nog veel meer manieren, en ja, je kan ook verschillende manieren met elkaar combineren.

Iig het is hier opruimdag vandaag. En dat gaat wonderbaarlijk goed, met behulp van een vriend en vanmiddag iemand die ook komt helpen.

Ja, huishouden is gewoon gezelliger als je dat met meerderen doet, vind ik.

Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 augustus 2013, 12:36
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:44

LANFY127 schreef:
Maar hoe kijk jij, en anderen, hier rationeel tegen aan? Is het authentiek genoeg, of zijn er religies die "authentieker" zijn?
Het is moeilijk om het Christelijke geloof puur rationeel te zien. Geloof kan je niet altijd met je verstand bedenken want dan kom je in de knel. Wat Jezus gedaan heeft aan het kruis en daarna is opgestaan uit de dood is bovennatuurlijk dus niet met het verstand te vatten. Natuurlijk kan je erover nadenken en je eigen beeld voorstellen, maar vaak is het ook gewoon aannemen dat het zo is. Komt daarbij dat ik vind dat de Heilige Geest van God je tegemoet komt en jou overtuigt dat het zo is.
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:47

Interessante uitzetting, maar wie of wat had jij in gedachte?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:55

Ja goeie vraag Bapp.
Ik moest trouwens meteen aan de bijbelse betekenis ervan denken:bitterheid
Hoop voor jou niet dat je hem daarom gekozen hebt
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:08

BAPPI605 schreef:
Interessante uitzetting, maar wie of wat had jij in gedachte?

zie foto...
dat is een mara en soort cavia achtig knaagdier...
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:17

Interessante vraag hoor. "Is het christendom wle zo authentiek".

Ik vroeg me eerst af wat het woord nu eigenlijk betekent, authentiek, dus even op gejeweetweld, en daar zag ik het volgende:

authentiek
Synoniemen: oorspronkelijk, origineel ...

Authentiek
(bn.; -er, -st) [Gr. authentikos (de eerste oorzaak betreffend, uit de eerste hand)],
1 eigenhandig geschreven of gemaakt, niet vervalst, syn. echt, betrouwbaar, origineel: een authentieke brief; authentieke stukken; authentieke champagne; een authentiek kunstwerk, echt werkelijk afkomstig van degene aan wie het wordt toegeschreven;
2 overeen
opgemaakt door een daartoe bevoegd ambtenaar. In tegenstelling tot ‘onderhands’.
[bijvoeglijk naamwoord]• geen namaak
vb:dit is een authentiek Noord-Hollands kostuum
synoniemen: echt zuiver puur
tegenstelling: vals
authentiek
echt
echt, oorspronkelijk geloofwaardig ambtelijk
•gelijk aan het origineel. •echt en betrouwbaar. •tweede
1) Betrouwbaar 2) Eigenhandig geschreven 3) Echt 4) Geloofwaardig 5) Live 6) Niet vervalst 7) Oorspronkelijk 8) Origineel 9) Onverdacht 10) Rechtsgeldig 11) Realistisch 12) Sluiting van een muziekstuk 13) Werkelijk afkomstig 14) Waarlijk 15) Waarachtig 16) Waar

Nu ik dit doorlas, bedacht ik me een filmpje van youtube dat ik jaren terug zag, als alles klopt wat dit filmpje beweert, en ik geloof dat het zo is, al begrijp ik er nog zo weinig van, bestaat er niets of niemand die authentieker is dan Jezus Christus. Daar draait het Christendom eenmaal om:

http://www.youtube.com/watch?v=ffzB_HK9sNU

Wil diegene die iets authentiekers weet dan Jezus Christus nu opstaan, of voor eeuwig zwijgen.

Laatst aangepast door
ROLF230
op woensdag 7 augustus 2013, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:22

Wat een schattig diertje Knipoog smiley Lachende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:25

He Mara

Je weet toch wel dat Mara een demon is Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:28

Quote:
Leanne,heeft nog nooit een wild voorstel gehad op een date(terwijl die site beweerd dat daten daar volledig om draait,ligt vast aan mijn bmi/uiterlijk/innerlijk/kookkunsten Knipoog smiley )

Ja, de liefde van de man gaat door de maag Knipoog smiley Lachende smiley !!

(Ja, dat hoor je toch vaak he?)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:42

Bedankt Rolf!!
Mooie reactie helemaal mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:57

Helemaal mee eens, Bappi.

Als Christen zeg ik dat er geen geloofsstroming zo authentiek (authentiek = betrouwbaar, geloofwaardig, echt, volgens van Dale) is als het Christelijk geloof, waarmee ik Lanfy zijn openingsquote onderschrijf.
Maar dat is mijn overtuiging, mijn geloof. En geloof wordt ondersteund door feiten, maar kunnen daardoor ook tegengesproken worden.
Het is niet voor niets dat de Heilige Geest, Die God Zelf is, jou moet overtuigen van de waarheid van het Christelijk geloof, want anders kom je als mens niet zover om het te geloven.
In hoeverre kun je dan nog spreken van authentiek geloof? Ik geloof in een God die volmaakt authentiek Is. En daarom is het geloven in Hem ook authentiek, wanneer dit tenminste spoort met hetgeen Hij Zelf door Zijn Woord en Geest aan ons leert.

Maar dan die andere wereldgodsdiensten, zoals Islam, Hindoeïsme, Boeddhisme en het Jodendom.

De Islam deelt met de Christenen facetten/personen van het begin van de wereld, maar vaart vanaf Ismaël, als voorvader van Mohammed, een vrij rigoreuze eigen koers. Dat één persoon, niet vooraf aangekondigd, daarin heel bepalend is, zegt goddelijk geïnspireerd te zijn, zonder dat de godheid dit zelf heeft bekrachtigd, doet mij twijfelen aan de authenciteit van de godsdienst.

Het Hindoeïsme is meer geënt op meer lokale godsdienstige gebruiken in en rond India, maar waarin we eveneens kenmerken terugvinden van de God uit de Bijbel. Ze hebben er alleen wel een compleet eigen draai/vertaling aan gegeven. Daarbij zijn er verschillende godheden/invloeden geweest welke de godsdienst heeft gemaakt tot wat hij is, zonder dat daar één echte god bovenstaat. Hoe kan een godsdienst ooit dan authentiek blijven, vraag ik mij af.

Het Boeddhisme is de jongste van de 5, en de inzichten van Brahman Boeddha zijn voor hen de belangrijkste drijfveren, naast een streven naar volmaakte eenheid met jezelf en je omgeving etc. Een godsdienst die, in mijn ogen, sterk gericht is op jezelf, en je eigen volmaakte, perfecte geluk. Het bevat welliswaar interessante filosofieën over hoe je om kunt gaan met jezelf en de wereld, maar ik mis een essentiële belangrijke, regiserende Factor. Wanneer niet iemand de regie houdt, verliest een godsdienst al snel de authentieke basis, volgens mij.

Kom ik uit bij het Jodendom. Als Christen voel ik me verreweg het meeste met hen verwant, wanneer ik kijk naar de wereldgodsdiensten, buiten het Christendom. We hebben met hen een gezamelijke basis, van die Ene Adonai. Alleen heeft de kern van het Jodendom Jezus Christus niet willen aanvaarden als de Zoon van God, en wachten zij nog op de Messias. Terwijl ik toch ook uit de Tora, de Neviiem's en de Ketoeviem mag afleiden dat Hij het was Die komen zou. En Hij onderstreepte dat ook met datgene wat Hij zei en deed. Dit werd vervolgens ook door God Zelf nog eens bevestigd.
Ik geloof dat het Jodendom hierin een Essentieel en authentiek deel van Gods Plan, zoals Hij eeuwen daarvoor al had aangekondigt, over het hoofd hebben gezien

Kom ik tot de slotsom dat het christendom werkelijk het meest authentiek is. Vooral ook, omdat het door zoveel mensen meegemaakt, gezien, gehoord en opgeschreven is. Mohammed hoorde zijn boodschap alleen, Boeddha kwam alleen zelf tot het inzicht, bij de Hindoes mis ik ook een regisseur/goddelijke inspiratie. Wie controleert hen?
Nergens worden zoveel mensen in een goddelijk geschrift opgeroepen als getuige, als juist in de Bijbel, om bij te sturen wanneer bijv. een enkeling op een dwaalspoor zou raken. Best wel riskant voor een godheid om dat te doen, tenzij Hij de Ware is. Ook dit maakt het Christendom voor mij het meest authentiek van allemaal.

Tot zover allerlei gedachten, feitjes enzo. Het is de Geest die het doet, en die, Goddank, al eeuwenlang mensen overtuigd van de Enige Waarheid.

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op woensdag 7 augustus 2013, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:14

vlgs ingewijden ben ik zo occult als wat...
ik luister zelfs occulte muziek...

maar goed wie ben ik om een oordeel over mezelf te vellen... Knipoog smiley
laat staan dat een ander een oordeel over mij velt... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:19

WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik het nu goed dat je zegt dat als je dicht bij God leeft en niet van de wereldse geneugten geniet je minder kans op verslavingen, ziektes en dergelijke hebt? Of dat je eerder wordt genezen?
Ik denk zelf dat we ons niet beter dan andere mensen moeten gaan voelen en denken dat we 'heilig"zijn......
Misschien kun je wat voorbeelden noemen over jouw ervaringen?

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hoe dichter wij bij God leven, hoe meer wij God in ons leven toelaten, hoe heiliger wij automatisch worden. En daarmee bedoel ik niet dat wij beter zijn dan anderen (integendeel zelfs!!), maar ik bedoel dat doordat God dan zo'n grote rol in ons leven heeft wij automatisch niet meer naar de dingen in de wereld verlangen. Ik heb dit zelf een keer mogen ervaren, dat ik compleet vervuld werd door de Heilige Geest. Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles. Echt geweldig, ik zou willen dat ik zo ver was. En natuurlijk kunnen ook zij ziek worden-daar heb ik het in dit topic niet over. Ziekte staat los van het heiligingsproces. Ik denk wel hoe dichter je bij God staat, hoe meer acceptatie je over een ziekte kunt hebben-hoe meer rust je hierin ervaart. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:38

Straks een kinderfeestje....gezellig....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:43

Dat er iemand alvast mijn auto heeft nagekeken...VOOR NIKS...
De APK staat er aan te komen Smiley die vol vragen zit

Dus zijn de remblokken alvast vernieuwd...(wat rijd dat weer perfect!!)
Ik heb een goede en eerlijke garage gelukkig maar die uurprijzen doen zo zeer!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:45

Dan heb ik met de nickname ""Zeeland"" niet zo veel te vertellen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:52

MARA540 schreef:
vlgs ingewijden ben ik zo occult als wat...
ik luister zelfs occulte muziek...

maar goed wie ben ik om een oordeel over mezelf te vellen... Knipoog smiley
laat staan dat een ander een oordeel over mij velt... Boze smiley

Wat is occulte muziek? Knipoog smiley

Die ander lekker laten praten, zeker als het oordeel is (want hoe occult is dat?).
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 15:09

Macaroni...die ik zo uit de diepvries kon trekken!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 15:46

FAITH187 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hoe dichter wij bij God leven, hoe meer wij God in ons leven toelaten, hoe heiliger wij automatisch worden. En daarmee bedoel ik niet dat wij beter zijn dan anderen (integendeel zelfs!!), maar ik bedoel dat doordat God dan zo'n grote rol in ons leven heeft wij automatisch niet meer naar de dingen in de wereld verlangen. Ik heb dit zelf een keer mogen ervaren, dat ik compleet vervuld werd door de Heilige Geest. Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles. Echt geweldig, ik zou willen dat ik zo ver was. En natuurlijk kunnen ook zij ziek worden-daar heb ik het in dit topic niet over. Ziekte staat los van het heiligingsproces. Ik denk wel hoe dichter je bij God staat, hoe meer acceptatie je over een ziekte kunt hebben-hoe meer rust je hierin ervaart. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.

Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde.
Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt.
Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.

God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft.....
Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor.....
En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 15:50

met de fiets door de regen en wind. ha ha helemaal nat geregend, maar ook weer leuk regen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 16:09

Als je wilt weten wat occult is en niet,
waarom begin je dan geen topic erover? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 16:13

PETRA373 schreef:
met de fiets door de regen en wind. ha ha helemaal nat geregend, maar ook weer leuk regen Lachende smiley

Ja ik ook. Boze smiley

Paraplu natuurlijk niet bij me. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GEPKE170

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 16:24

GEPKE170 schreef:
Hallo Iedereen,

Het lijkt ons (Annet en Gepke) leuk om ook eens iets in het Noorden te organiseren.
We hebben gekozen voor een barbecue waar we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten.

Welkom. Iedereen, je mag ook iemand meenemen die geen lid is.
Wanneer. 8 september vanaf 12.00 uur
Waar. Harkema ( bij Drachten)
Kosten. 10 tot 15 euro

Graag opgeven voor 1 september bij Gepke

We hopen op een grote groep.

Annet (Janet) en Gepke
Naar boven

Auteur Bericht
GEPKE170

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 16:32

Leuk dat er al zoveel aanmeldingen zijn.
Zoals zo vaak Knipoog smiley zijn de vrouwen weer in de meerderheid.
Kom op heren waar blijven jullie.
Meld je ook aan.

Gepke
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 17:21

Verbazingwekkend hoe snel je iemand herkend aan haar schrijfstijl,welkom terug Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 17:31

LEANNE226 schreef:
Verbazingwekkend hoe snel je iemand herkend aan haar schrijfstijl,welkom terug Knipoog smiley

thx...
ik dacht dat ik aardig incognito was...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 18:36

LEANNE226 schreef:

HAHA

Ja, idd Leanne, nu je het zegt herken ik...

Anders had ik het niet gezien...

Goed dat je dat zó snel ziet! Lachende smiley

Welcome Back!! Mara! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 19:54

@ Rolf,

Wil diegene die iets authentiekers weet dan Jezus Christus nu opstaan, of voor eeuwig zwijgen. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5681 5682 5683 5684 5685 5686 5687 ... 6194 Volgende
Pagina 5684 van 6194