ChristianMatch

Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5687 5688 5689 5690 5691 5692 5693 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:12

Hoewel ik nog geen praktijkervaring heb, is het denk ik allebei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:26

NADINE962 schreef:
Nee, Roeland. God kan ook vergeven zonder offer.
Echter, voor ONS mensen is het goed als we zien dat er een dier sterft.

Stel je voor, dat je de Sabbat breekt (per ongeluk) en vervolgens moet je afreizen naar Jeruzalem en daar moet je met je volle gewicht je handen op de koe z'n kop leggen en vervolgens wordt de koe geslacht... hoe voel je je dan? Precies, niet blij...

Toen de eerste tempel verwoest is, konden er geen offers gebracht worden. Werden de mensen niet vergeven? Natuurlijk wel. Het essentiële van het verkrijgen van vergeving is berouw en terugkeer. Dat kan gelukkig ook zonder offer.

Volgens het nt zei Jezus zelfs dat iemand zijn offers moest brengen nadat hij genezen was (ik meen van melaatsheid).

Ja dat offer (2 duiven) moest altijd na genezing van melaatsheid gebracht worden 1 voor reiniging en 1 als schuldoffer. Deze offers verwijzen natuurlijk naar het offer van de Heer Jezus. De enige reden dat God je vergeeft als je berouw hebt is dat Jezus Christus voor ons geboet heeft aan het kruis.
Hebr. 9:22 zegt: "zonder bloedstorting is er geen vergeving." In het Oude Testament was een offerdier nodig zonder enig gebrek, een lam om Gods toorn af te wenden. Jezus, de zondeloze Zoon van God, stief op het kruis en werd het vlekkeloze lam voor onze zonden. Jezus kocht onze vergeving toen Hij aan het kruis stierf.

"Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen." (1 Petr. 3:18a)
"En in Hem hebben we de verlossing door zijn bloed, de vergeving van de overtredingen, naar de rijkdom zijner genade." (Ef. 1:7)
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:39

WILLEMIJN232 schreef:
Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles.

Dit schreef je Faith, ik lees daaruit dat als je dus dicht bij God leeft zegening op zegening mag ervaren.....Dus als je dat niet ervaart leef je niet dicht bij God?

Iedere christen heeft op zijn/haar manier zijn eigen heilige momenten denk ik......het is niet aan de mens(dus ons om daar allerlei voorwaarden aan te koppelen). De verschillen zijn daarin ook veel te groot. De één ervaart de heiligheid en het dicht bij God leven bij proclamerend bidden, de ander weer in de stilte van de kerk.......en proberen alletwee goed christenen te zijn alleen de belevingswereld is totaal anders.....
Ik probeer mij niet te spiegelen aan anderen die het aan de buitenkant zo goed doen, kijk in je eigen binnenkamer. dat is pas belangrijk en vaak heb je daar je handen ook wel vol aan.....en God ziet wel wat je zelf zo graag overslaat........

Ik denk dat wat ik bedoel hier niet begrepen wordt. Ik veroordeel niemands visie of beleving. Inderdaad moet je ook in je eigen binnenkamer kijken, maar daar heb ik het in dit topic niet over. Dat staat voor mij sowieso buiten kijf.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:43

Aardig artikel.

Bron: Trouw, 9 augustus 2013

In de zomermaanden behandelt het theologisch elftal het thema verzoening. Telkens komt een speler aan het woord, deze keer bisschop Gerard de Korte, de rooms-katholieke bisschop van Groningen-Leeuwarden.

TEKST EILDERT MULDER

De mooiste parabel van Jezus vind ik het verhaal van de verloren zoon. Henri Nouwen heeft er een prachtig boek over geschreven: 'Eindelijk Thuis', nadat hij in Sint-Petersburg het beroemde schilderij van Rembrandt had gezien over dat thema.
De zoon is weggelopen van huis en heeft al het geld er doorgejaagd. Hij eindigt als varkenshoeder, begrijpt dat het zo niet langer kan, studeert een schuldbekentenis in en gaat naar huis terug. Maar zelfs nog voordat hij zijn uit het hoofd geleerde excuus kan uitspreken, heeft zijn vader hem al omarmd.
Dat gebaar drukt de onvoorwaardelijke vergeving door God uiten is het uitgangspunt van het pastoraat.
Conflicten en verzoening hebben al lang mijn interesse. Voordat ik mijn priesteropleiding begon, studeerde ik geschiedenis. Mij trof het vele kwaad dat in de geschiedenis heeft plaatsgehad. We weten dat we gelukkig kunnen zijn als we vriendschappelijk met elkaar omgaan. Toch is er zo veel liefdeloosheid.

Er bestaat een verschil tussen verzoening en vergeving. Verzoening is wederkerig, vergeving kan eenzijdig zijn. Jezus vraagt dat wij elkaar van harte vergeving schenken.
Overwin het kwade door de ander vergevend tegemoet te treden. In Zuid-Afrika treffen de slachtoffers van de apartheidspolitiek in de rechtszaal de daders. Niet de straf stond centraal, maar de erkenning van misdaden door de daders en de vergiffenis door de slachtoffers. Het was de tijd van de waarheids- en verzoeningscommissies.
In de jaren zeventig deed de ]oodse schrijver Abel Herzberg een opzienbarende uitspraak over de voorgenomen gratiëring van 'de drie van Breda', Duitse nazi-oorlogsmisdadigers die levenslang uitzaten in de gevangenis van Breda. Minister van Justitie Dries van Agt wilde hen vrijlaten, wat na hevige protesten, ook van Joodse zijde, niet doorging. Herzberg pleitte voor vrijlating. "Laat je beulen los", zei hij tegen andere Joden.
Later vond hij dat hij dat te gemakkelijk had gezegd, maar hij bedoelde dat psychologisch gezien de nazibeulen hun slachtoffers nog in hun greep hielden, zodat die hun hele leven lang vastzaten in een gevangenis van wrok en wraak. Herzberg redeneerde niet vanuit een hoog moreel principe, maar praktisch.
Niet kunnen vergeven leidt tot onvrijheid, was zijn boodschap. Veel Joodse kinderen zeiden het over hun ouders: ze waren zo diep gewond, zaten zo gevangen in wrok.
Slachtoffers lijden psychologisch meer onder hun onvermogen om te vergeven dan de daders, die soms nauwelijks in vergeving geïnteresseerd lijken.
Vergeving en verzoening zijn zo moeilijk omdat mensen een geheugen hebben. De wond blijft schrijnen. Dat geldt zeker voor de ergste gevallen, zoals overlevenden van concentratiekampen, misbruikslachtoffers in de kerk en ook de ouders van dat jongetje dat onlangs is doodgereden. Ook in minder ernstige gevallen is verzoening soms onmogelijk, maar is het wel haalbaar om zonder wrok uiteen te gaan. Een Bijbels voorbeeld daarvan is het verhaal van Paulus en Barnabas. Eerst trekken ze samen op in hun zendingsreizen, daarna ontstaan er meningsverschillen en gaan ze elk hun eigen weg, maar zonder wrok.

In werksituaties kan zich hetzelfde voordoen, als het vertrouwen weg is.

In huwelijken blijkt soms, ook na relatietherapie, dat de liefde echt verdwenen is. Het beste kan dan zijn, zeker als er kinderen zijn, om een vechtscheiding te vermijden en apart verder te gaan, dankbaar voor het goede dat er is geweest. Vanuit het geloof is dat tragisch..Je hoopt immers op een herstel van de relatie.
Naar in de praktijk lukt dat niet altijd. Dan moet je proberen om wrok en haat binnen de perken te houden.

Je komt met conflicten al een eind als je bereid bent je voor te stellen hoe het zou zijn als je in de schoenen van de tegenstander zou staan. Dat vraag ik dan ook aan de partijen om te doen. Als mensen niet kunnen reflecteren over hun gevoel, is verzoening onmogelijk. Emoties blijven dan overheersen. Het heeft niet alleen met karakter te maken, maar vaak ook met intelligentie.

Heel moeilijk wordt het als de ziel echt beschadigd is. Hoe lang zal het duren om je emoties de baas te worden als je kind is doodgereden? Bij de Amish in Amerika deed zich een geval van indrukwekkende vergeving voor. De Amish zijn geweldloos, vergeving is voor hen heel belangrijk. Bij een rechtszaak vergaven de ouders van een verkracht en vermoord meisje de dader.

Bij collectieve verzoeningen liggen de zaken nog ingewikkelder. Een belangrijke doorbraak was de verzoening tussen Frankrijk en Duitsland na de Tweede Wereldoorlog. In de jaren vijftig heerste er optimisme, mensen zagen Europa als een waardengemeenschap. Dat idee is op de achtergrond geraakt. Bij vergiffenis voor de slavernij speelt de tijdsfactor mee. Het is lang geleden. Toch blijkt dat zwarte mensen erg blij zijn met een collectieve schuldbelijdenis.
En dan moet je die als kerk gewoon uitspreken."

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 augustus 2013, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:49

Goed stuk Thomas bedankt voor het plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 19:09

JANE410 schreef:
Kan ik me voorstellen, nou succes met zoeken naar een geschikte woning Lachende smiley

De woning is er nu alleen nog krijgen das vraag 2.

De scootmobiel krijg ik, is toegezegd; -)Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 19:22

http://9gag.tv/v/707?ref=fbp9
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 20:51

Heiliging is het wat ik al stelde : de bijbel en letterlijk nemen want een verhalenboek is het beslist niet en de woorden van Jezus heel scherp voor ogen houden.
Daarbij doel ik op de woorden die Hij sprak over het Koninkrijk der Hemelen en wie wel en wie niet binnen zullen gaan
Er wordt vaak gezegd dat Jezus niet over de hel sprak.
Hij spreekt er het meeste over.
Ook in Zijn veroordelingen met betrekking tot de zonde is Hij geenzins mals.
Jezus is voor onze zonden gestorven en Hij vergeeft las wij Hem daarom vragen.
Maar net als te gen de overspelige vrouw zegt Hij ook ñu tegen ons: gaat heen en zondigt niet meer.
Heiliging is jezelf op dieet zetten..........het is wel lekker al dat eten maar toch maar niet...
En dat het in de ogen van velen saai of vervelend zou zijn,zij zo.
Let wel ......het is altijd vanuit hartsgesteldheid en niet vanuit angst of groepsdruk of wetticisme.

Als er Een is die onze ware bedoelingen kent is het Jezus wel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 20:56

Vrijdag 9 augustus, 1 Koningen 12: 1-14; Dienen, niet dwingen.

Vanaf vandaag een ander bijbelboek en een andere fase in de geschiedenis van Israël. Ook in deze fase gaat het om de vraag of het volk zich wil laten leiden door de geboden en beloften van God. en vooral in hoeverre hun koning daarin een goed voorbeeld geeft. Wat is een goede koning en wat een slechte? Deze fase van Israëls geschiedenis loopt uiteindelijk uit op de verwoesting van Jeruzalem en de wegvoering van het volk naar Babel (2 Kon. 25). Daarmee zijn we weer terug bij af. Het is een heel menselijk bijbelboek. Te menselijk.
Dat merk je meteen bij de start van koning Rechabeam, de zoon en opvolger van Salomo. Rechabeam is geen slimme jongen. Dat hij zelf weinig talent heeft, is niet het ergste. Als je dan maar luistert naar mensen die wel visie hebben. Zoals die oudere raadgevers van zijn vader. Die hebben goed begrepen dat een koning in Israël een Messiaanse koning is. Oftewel een dienaar bij de gratie van God. Maar Rechabeam gelooft meer in harde, dwingende hand dan in de helpende, diendende hand. Onwillekeurig denk je aan een woord van Jezus: ‘Ik ben in uw midden als iemand die dient’(Luc. 22:27). Alleen in dat spoor breekt het rijk van God door.

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 9 augustus 2013, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:02

Quote:
De scootmobiel krijg ik, is toegezegd; -) Lachende smiley

Wat heerlijk voor je, Natascha, die scootmobiel!

Ja, ik vind het geinige dingen, ze zien er leuk uit bedoel ik, en ja, je komt er overal mee Knipoog smiley

Ja, zeker als je het nodig hebt, kan me voorstellen dat je blij bent! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:04

Je krijgt ook een bericht als je te moeilijke woorden gebruikt...
Of niet voldoende je emotie toont.

Afspiegeling van de Nederlandse maatschappij..........caramba que locura
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:06

NATASCHA642 schreef:
De woning is er nu alleen nog krijgen das vraag 2.

De scootmobiel krijg ik, is toegezegd; -)Lachende smiley

Aan de ene kant minder dat je een woning nodig hebt die beneden is en een scootmobiel
Aan de andere kant geweldig dat je die dingen krijgt,
En geweldig dat je je zegeningen telt ondanks omstandigheden.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:08

Quote:

Dat denk ik ook! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:12

We gaan zo es kijken wat de buurman vanavond heeft klaargemaakt voor eten, en dan een mooie film bekijken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:16

CORTAZAR588 schreef:
Heiliging is het wat ik al stelde : de bijbel en letterlijk nemen want een verhalenboek is het beslist niet en de woorden van Jezus heel scherp voor ogen houden.
Daarbij doel ik op de woorden die Hij sprak over het Koninkrijk der Hemelen en wie wel en wie niet binnen zullen gaan
Er wordt vaak gezegd dat Jezus niet over de hel sprak.
Hij spreekt er het meeste over.Ook in Zijn veroordelingen met betrekking tot de zonde is Hij geenzins mals.
Jezus is voor onze zonden gestorven en Hij vergeeft las wij Hem daarom vragen.
Maar net als te gen de overspelige vrouw zegt Hij ook ñu tegen ons: gaat heen en zondigt niet meer.
Heiliging is jezelf op dieet zetten..........het is wel lekker al dat eten maar toch maar niet...
En dat het in de ogen van velen saai of vervelend zou zijn,zij zo.
Let wel ......het is altijd vanuit hartsgesteldheid en niet vanuit angst of groepsdruk of wetticisme.

Waar? Hoe vaak?
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:17

SHANITA130 schreef:
Wat heerlijk voor je, Natascha, die scootmobiel!

Ja, ik vind het geinige dingen, ze zien er leuk uit bedoel ik, en ja, je komt er overal mee Knipoog smiley

Ja, zeker als je het nodig hebt, kan me voorstellen dat je blij bent! Lachende smiley

Hier wel nodige auto rijden wordt lastiger en je heb hier wel nodig anders geïsoleerd en das nix
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:19

JOL252 schreef:
http://9gag.tv/v/707?ref=fbp9

Geweldig!!!
En boven zit er nog 1 die geniet!!!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:19

PETRA373 schreef:
Aan de ene kant minder dat je een woning nodig hebt die beneden is en een scootmobiel
Aan de andere kant geweldig dat je die dingen krijgt,
En geweldig dat je je zegeningen telt ondanks omstandigheden.

Lachende smiley

Zekers ben zeer dankbaar, en bid voor de woning en leg het bij God neer.
Het voelt goed, afwachten nu, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:22

JOL252 schreef:
Waar? Hoe vaak?

De Heer Jezus beschreef de hel als een plaats van eeuwig vuur, (Matteüs 25:41) eeuwige bestraffing (Matteüs 25:46), en een plaats van kwelling, vlammen, en lijden (Lucas 16:23-24). Jezus onderwees de mensen regelmatig over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:43

Ja. Het staat er.

Maar hoe trok Jezus de mensen naar Zijn Vader? Met de hel?

De nadruk waarmee hier steeds de hel veelvuldig naar boven wordt gehaald door Cortazar vind ik meer on(t)heilig(end) dan heiligend.

"Wees niet bevreesd, gij klein kuddeke! Want het heeft uw Vader behaagd u het koninkrijk te geven" (even zoeken, ik ben niet zo van de teksten... Lucas 12:32.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:53

CORTAZAR588 schreef:
Je krijgt ook een bericht als je te moeilijke woorden gebruikt...
Of niet voldoende je emotie toont.

Afspiegeling van de Nederlandse maatschappij..........caramba que locura

CM is een sociaal gebeuren. Het is fijn als meer ongeletterden dan ook kunnen meelezen en begrijpen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 22:08

SHANITA130 schreef:
Wel jammer!

Toen je een keer een foto van jezelf had geplaatst, vond ik dat een leuke foto!!!

Het fenomeen 'zelfbescherming begrijp ik heel goed, ja, dat doe je gewoon, moet je doen, ja, in het dagelijks leven, ja zelfs bij je allerbeste vrienden, zelfs ook júist bij je beste vrienden, moét je gewoon je eigen grenzen bewaken.
Net zo goed als ik/je de grenzen van anderen respecteer.

Maar, anyway, wat kan er hier nou gebeuren als je iets kwijt wil?

Ja, óf je wilt niets kwijt, dat kan ook, ja er zijn er geloof ik enkelen ook zonder foto van hunzelf, zelfs helemaal geen foto. en ook idd bijna of geen tekst bij profiel m.u.v. de meerkeuze vragen.

Nou ja, die hebben een reden, net als jij, ja iemand anders kan niet voor iemand anders uitmaken of die reden 'geldig' is, ja als iemand iets voelt, ja dan voelt iemand iets op een bepaalde manier.

Ja, en een vrijheid om te voelen hoe je iets voelt is heel belangrijk Knipoog smiley

Er wordt over mijn schouder meegelezen door mensen die geen lid zijn van CM.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 22:30

ZEELAND736 schreef:
Geweldig!!!
En boven zit er nog 1 die geniet!!!

Boven?

Ja dit is toch een geweldige hond? Helemaal relaxt daarna. Ben alleen benieuwd hoe de krokodillenhouding bij zo'n beessie eruit ziet.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 22:43

Rolf schreef:

Quote:
Ik zou eigenlijk eerst eens van jou willen weten waarom je deze vraag stelt.

Beste Rolf! Die vraag stel ik omdat ik er oprecht nieuwsgierig naar ben! Niks meer en niks minder!
Correctie, typevaut aangepast! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LANFY127
op vrijdag 9 augustus 2013, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
EVERDINA396

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:06

SHANITA130 schreef:
Hai Everdina!

Er is mi echt he-le-maal niet mis mee, met volslanke mensen Lachende smiley

Ook niet met te dunne mensen, klein, of grote mensen Lachende smiley

Ik hou om met mensen te zijn, en ja, ik kijk daar niet naar.

Kijk, ik ben me hele leven tussen de 45 en 50 kilo geweest, en ja, toen raakte ik even in de war, en ja sindsdien was ik aangekomen, schrik niet, tot wel 74 kilo.
Dat is dus, als je van de 45 naar de 74 gaat een derde+6,5 kilo, wat natuurlijk, in verhouding wel erg veel is, aangekomen!!!

Nou moet ik zeggen, mijn bouw is zo dat ik een smal bekken heb(tengere bouw), ja, het gaat bij mij in mijn buik zitten, mensen dachten ja, zelfs artsen, dat ik zwanger was.

En ja, ik voel me daar zelf niet goed bij, en ja, ook voor mijn hoge bloeddruk is het erg verstandig als ik op het maximale zit wat ik volgens de BMI index mag wegen, en ja, dat ik voor mij 63,5 kilo.

Maar ja, ik was recent al van de 74 naar de 66,5 gegaan, en ja toch wéér aangekomen, tot wéér 70 kilo.
Dus weer gaan 'lijnen' onder toezicht van een diëtiste, en ja, nu tot mijn grote vreugde, weeg ik nu dus weer 67.

En ja daar zit geen ijdelheid bij, ik voel me beter en pas broeken weer, en andere kleding.

Ja, met geen ijdelheid bedoel ik, ja op therapie hadden wij geleerd om tevreden met jezelf te zijn en van jezelf te houden, dik, dun, klein, groot, etc. En ook zelfvertrouwen te hebben, ook al ben je te dik oid.

Dus ja, ik accepteerde mezelf wel helemaal(acceptatie is trouwens de basis voor elke verandering, maar dat is nu off topic) en die buik van mij stond mij psychologisch dan ook helemaal niet in de weg.

Maar ja, voor me gezondheid, en ja, als bijkomstigheid dat ik de kleding waar ik van hou weer aankan, en ook dat ik me fitter voel.

Dat is alles, zo zit het bij mij in elkaar. En ja, in het dagelijkse leven maakt het mij helemaal niets uit als iemand volslank is, nee hoor, heel belangrijk vind ik dat ik met diegene een fijn gesprek kan hebben, en vriendschap voel. Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Kortom ik ben blij dat ik goed bezig ben met afvallen voor mezelf, omdat het beter is voor mijn gezondheid, en als bijkomstigheid ook veel kleding weer pas, die ik graag aanheb.

Fijne Avond!

Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:08

ROELANDE345 schreef:
De Heer Jezus beschreef de hel als een plaats van eeuwig vuur, (Matteüs 25:41) eeuwige bestraffing (Matteüs 25:46), en een plaats van kwelling, vlammen, en lijden (Lucas 16:23-24). Jezus onderwees de mensen regelmatig over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23

Ik heb niet alle teksten van je opgezocht, maar waar in de evangeliën het (van oorsprong Hebreeuwse) woord ``Gehenna`` staat, is dit vertaald met het woord hel. Maar eigenlijk verwijst het woord Gehenna niet naar een plaats buiten onze wereld, maar naar een plek net buiten de muren van Jeruzalem. Het verwijst naar het Dal van Hinnom (Gej Hinnom). In deze vallei werden in de tijd van het O.T. kinderoffers gebracht. Later werd het een plaats waar al het afval, vuilnis en lijken van dieren in het vuur geworpen werden. Het was een altijd brandend vuur en het stonk er behoorlijk.
Als je de betekenis van Gehenna uit het oog verliest en je geeft die plaats de betekenis, die de traditie eraan geeft, dan lijkt het net of er veel over de hel geschreven is. In de Nieuwe Bijbelvertaling is het woord Gehenna niet vertaald met hel, maar gewoon blijven staan.
Van de apostelen heeft alleen Jacobus 1 keer in overdrachtelijke zin over de hel gesproken. Verder zijn er geen apostelen die in hun brieven over Gehenna gesproken hebben, omdat degenen aan wie hun brieven gericht waren, het dal van Hinnom gewoonweg niet kenden. De Joden kenden wel de Gehenna, en ze kwamen daar niet graag in de buurt.
..... even een uitstapje naar de hel, nu maar weer verder over heiliging….
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:38

Mag ik je waarschuwen...Everdina...
Weet goed wat je doet hoor!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:43

JOL252 schreef:
Boven?

Ja dit is toch een geweldige hond? Helemaal relaxt daarna. Ben alleen benieuwd hoe de krokodillenhouding bij zo'n beessie eruit ziet.

Lachende smiley

(Dochter...boven op haar kamer...voor de pc...een grote fan van zulk soort filmpjes)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:54

Joshua Bell - Faure - Apres un reve

http://www.youtube.com/watch?v=uOeR2T2rlVk
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 08:05

NADINE962 schreef:
Beste Anna415,

Verderop in het nt geeft Paulus aan dat voor degenen die zich laten besnijden, christus niet zal baten. De besnijdenis is bij uitstek het symbool van het verbond tussen God en Abraham. Blijkbaar vervangt Paulus deTora tóch door iets anders.

Smiley die vol vragen zit

Leg het dan nog een keertje uit. Donderdag hou je een heel betoog dat je je aan de Tora hoort te houden, omdat Jezus deze niet heeft ontbonden.
En vrijdag zeg je het tegenover gestelde?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5687 5688 5689 5690 5691 5692 5693 ... 6194 Volgende
Pagina 5690 van 6194