ChristianMatch

Forum

Heiliging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5689 5690 5691 5692 5693 5694 5695 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 19:10

JOL252 schreef:
Het gaat niet over de voetwassing zelf, niet over vriendelijk doen... dat komt er later wel bij en is een gevolg/uitvloeisel...

ik vind het echt lastig te omschrijven wat ik bedoel.
Het gaat over heiliging, Jezus pakt een teiltje en een handdoek en gaat aan de slag en zegt dat zij hetzelfde moeten doen. Dieper achterliggende gedachte is dat Jezus ons heiligt/schoonmaakt/klaar om aan Zijn tafel te gaan.

hoe kom ik het dichtste bij wat ik bedoel... in de "schoenen" van de discipelen staand lijkt het me ambarassing om zulke vieze voeten te moeten tonen en de ander wast ze, Jezus nog wel die Zich niet te hoog daarvoor voelt. Hij aanvaardt de ander en brengt tot ere...

Voetwassing was in die tijd heel normaal, iets wat bedienden vaak deden, want mensen liepen altijd op sandalen in stoffige gebieden.

In deze tijd zou het absurd zijn...vind ik.

Dan zou je iets anders moeten bedenken, wat in deze tijd bedienden oid doen dus naar deze tijd vertalen.

Het gaat dan over dienen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 augustus 2013, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 19:12

SHANITA130 schreef:
Voetwassing was in die tijd heel normaal, iets wat bedienden vaak deden, want mensen liepen altijd op sandalen in stoffige gebieden.

In deze tijd zou het absurd zijn...

Het is dus niet wat ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:02

We zijn toch nu wel een beet je.....UIT-GE-BE-EM-IET????
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:08

fout

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 10 augustus 2013, 20:08
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:13

Shanita schreef:

Alleen, ja, je zal, idd je hele leven moeten blijven opletten als je bent afgevallen, je zal wel alles kúnnen eten maar in proporties=kleine hoeveelheden.

Dit is gewoon niet zo. Afvallen is zeer goed mogelijk, maar je moet wel goed blijven eten. 3 voorbeelden van goede info hierover zijn:

1) de voedzelzandloper van wetenschapper Kris Verburg. Hij zegt dat dieeten nooit helpt, alleen een blijvend ander eet-en leefpatroon helpt, waarbij je gewoon genoeg kunt eten

Stel je voor dat je altijd te weinig moet eten. In de praktijk houdt niemand dat vol.

2) Julia Kang, worstelde haar hele leven met overgewicht totdat ze ook radicaal anders ging eten, nl. gifvrij. Zij eet nog steeds 2500-3000 calorieen per dag, maar wordt niet meer volslank. Zij schreef hierover oa het boekje 100% gifvrij - slank en gezond.

3) de planteneter, Boele Ytsma. Staat veel op het internet. Erg leuke man (vind ik), vader en leraar en christen. Woog 120 kilo en door zijn manier van levensstijl veranderen, waarover hij uitgebreid verteld, zit hij nu op 80 kilo maar eet dagelijks massa's eten.

Dus: Hoeveel je eet maakt niet uit, de oorzaken liggen bij wat je eet.
Niemand wordt ook dik van groenten en fruit bijvoorbeeld.

Als ik jou was zou ik niet zomaar zo'n heftige ingreep op je lichaam laten doen Everdina. Er zijn andere mogelijkheden, ik raad je aan daar eerst eens naar te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:23

Klopt hoor Rolf...

sMorgens eten als een koning....(goed eten...goede start dus)
sMiddags als een vorst..(gewoon)

En savonds als een bedelaar!!!!(je gaat meestal niet meer werken en verwerkt het dus niet meer)
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:27

Chapeau! Mooi geschreven Mardie. Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat. De wet is geestelijk staat ook ergens in het NT: "Wij weten dat de wet geestelijk is".
Het laatste wat je schreef was een leuke openbaring voor me, nl. dat als ongelovigen trouwen dat even gruwelijk is of misschien nog gruwelijker dan wanneer gelovige homoseksuelen trouwen. Een nadenkertje. Hahaha idd. ja! Gaan mensen tekeer tegen het homohuwelijk, ook hier, maar ongelovigen die trouwen dan? Moeten we dat niet verbieden Knipoog smiley Maar ja God is wel overwinnaar van de wereld maar de duivel is de overste van de wereld, dus de macht om dat soort dingen te verbieden hebben we hier niet, of zeg ik nu iets geks.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:35

Ik heb soms wel verlangen naar wat minder behoefte.
Of heb ik soms een behoefte naar minder verlangen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:23

Voor goedkope uitjes kan men ook wel langs de boerderij komen waar ik werk. Witte uitjes, rode uitjes, grote en kleine uitjes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:26

ROLF230 schreef:
Voor goedkope uitjes kan men ook wel langs de boerderij komen waar ik werk. Witte uitjes, rode uitjes, grote en kleine uitjes.

Ook gesnipperde?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:27

ROLF230 schreef:

Ha ha, waar is die boerderij, hopelijk niet zo ingewikkeld als bij de NS Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:43

Quote:
Zalig zij die treuren, want zij zullen vertroost worden,

Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,

Zalig zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.

Zalig de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid geschieden,

Zalig de reinen van hart, want zij zullen god zien.

Zalig de vredesstichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden,

Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen

Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt, om mijnentwil.

Mattheüs 5 vers 1-12

Is dit niet zoals Jezus het in grote lijn aangaf hoe die heiliging te vinden?Deze heel beroemde tekst die tijdsoverschrijdend van alle tijden is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:56

vandaag lekker eerste klas gereisd voor de prijs van 2de klas met korting! Dankzij een gratis overgangskaartje van 2de naar 1ste klas. Heerlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:23

Zaterdag 10 augustus, 1 Koningen 12: 15-24; Scheuring als oordeel van God.

Massaal keren de Israëlieten Rechabeam de rug toe. ‘We breken op, volk van Israël’, roepen ze tegen elkaar. En: ‘Het koningshuis van David zorgt maar voor zichzelf.’ Alleen de mannen van Juda blijven over om hem de kroon op het hoofd te zetten. De anderen voegen zich bij een zekere Jerobeam, een man die enkele jaren tegen Salomo een coup opzette. Maar die coup mislukte en toen vluchtte Jerobeam ijlings naar Egypte.
En zo trekt er een trieste scheur door Israël. Geschrokken doet Rechabeam nog een lijmpoging. Maar weer blundert hij door de hoogst impopulaire Adoniram te sturen. En onstaat een ware lynchpartij, waaraan Rechabeam zelf ternauwernood ontsnapt. Daardoor is hij zo kwaad, dat hij meteen zijn manschappen mobiliseert voor een burgeroorlog. Maar dan grijpt God in. Via een profeet stuurt Hij Rechabeam terug naar huis. Want, zo laat God weten: ‘Dit alles is van Mij uitgegaan!’ De pijnlijke scheur door de twaalf stammen is een oordeel van God over Salomo die de knieën boog voor de afgoden van zijn mooie vrouwen. Op zulke afkeurmomenten van God is het meestal de hoogste tijd wakker te worden. En te stoppen met je te keren tegen je broeders, maar je omkeren naar God. Zelfs Rechabeam voelt dit aan. Hij ziet meteen af van vechten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:24

Abseilen van de Euromast in Rotterdam van wel 102 m.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:41

SHANITA130 schreef:
Misschien doelt Petra ook op Vrede in je hart en Gemoedsrust!

Ja, dat zou ik zelf antwoorden als iemand mij zou vragen wat ik eraan heb om dicht met God te willen leven en overal voor te bidden.

Ja, ik wenste mij dat ook weleens anders toe, ja, wie niet, ja, kijk maar naar Job, maar ja die raakte zijn geloof niet kwijt, ondanks al die vrienden die dingen zaten te suggereren.

En ja, ik hou er regelmatig rekening mee dat ik weleens wat zou kunnen krijgen, want het regent over de goeden en de slechten.

Wat ik het allerbelangrijkste vind, hoe is mijn gemoedsrust, als die goed is, ja dan kan ik zelf ook dingen in de ogen kijken. Voor mij was dat contact met moeder en broer.

En anderen die hebben al gemoedsrust.

En wat voor de een opgaat gaat niet voor de ander op.

inderdaad shanita, dat bedoel ik ook, ongeveer kort uitgelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:42

ROELANDE345 schreef:
Het zou mooi zijn als jij als topic starter daar zelf eerst antwoord op geeft;
Dus zal de vraag ff heel concreet formuleren; Denk jij dat het christelijke geloof meer waar is dan andere geloven?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:43

MARIO216 schreef:

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 22:44

MARIO216 schreef:

Moet geweldig zijn...
Alleen doe ik het je niet na.....

Ik bleef vandaag laag bij de grond...een gezellige BBQ...
Nu een magnum als toetje...

Even mijn BMI bijgesteld
Knipoog smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 10 augustus 2013, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 23:19

[quote=ROLF230]Shanita schreef:

Alleen, ja, je zal, idd je hele leven moeten blijven opletten als je bent afgevallen, je zal wel alles kúnnen eten maar in proporties=kleine hoeveelheden.

Ik bedoelde denk ik in verhouding tot.

En ja, vruchten en groenten kan je eten wat je wil, als er geen vette sauzen bijzitten weer.

Lachende smiley

Dat bedoelde ik ook. Je kan veel eten van gezonde, en dus meestal caloriearme produkten.

Ga je, of is er wel vet eten regelmatig dan zal je ook zien dat mensen die niet te dik zijn altijd kleine porties nemen, of één keertje heel veel.

Ik bedoel iig je kan als je bent afgevallen niet meer ineens alles eten waar je zin in hebt, want dan kom je zo weer aan, je zal idd je eetpatroon, levenspatroon willen veranderen zoals jij ook schrijft.

Bedankt voor de voorbeelden! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 23:44

JOL252 schreef:
Sorry Shanita waar heb je het over in vergelijking met Willemijn? Ik vind eigenlijk dat het moet stoppen hier. Zulke lange lellen tekst zijn ook niet meer overzichtelijk.

Ik heb het al aangepast enkele lengte(s), bedankt voor het me erop wijzen, ja zo leer ik weer iets. Knipoog smiley

Wat mij ook opvalt is deze regel, de zesde regel: 'Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.'

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 augustus 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 23:56

Ok, ik heb een eersteklasabonnement, en daarmee kun je soms onbeperkt reizen. Laatst was er een mogelijkheid om die gunstig te kopen dus ik heb dat gedaan. Ik zit in de trein naar Utrecht. Vriendelijke jonge studente komt binnen.

Meneer, mag ik u iets vragen?

- Dat mag altijd, famke.

Heeft u een kaartje voor de eerste klas en mag ik met u meereizen?

- Eh, hoe bedoel je dat?

Nou, ik heb een meereiskaartje en als u een geldig kaartje heeft, dan eeh kunnen we doen alsof ik met u meereis....

Ik moest er wel om lachen, het is ook wel slim eigenlijk Knipoog smiley

Reist u altijd eerste klas?

- Ja eigenlijk wel, je kunt altijd goed zitten en de mensen zitten meestal rustig te werken. Ik wandel vaak, dan is het ook wel prettig wanneer je wat moe terugkomt...

Zo comfortabel en rustig reizen dat zou ik altijd wel willen...

- Maar flink studeren dan..

Eeeh, mag ik u vragen wanneer u terug gaat?

Thomas, dat is nog goedkoper dan een dagkaart, lol.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 augustus 2013, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:54

WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil toch even reageren op je stukje over de vrede die je ervaart als jijzelf denkt dat je niet lang meer te leven hebt. Dat is een gedachte van jezelf en kan je je voorstellen als je werkelijk ernstig ziek bent vrede niet gelijk bij je opkomt als je situatie ernstig blijkt te zijn?
En dat is een heel ander gevoel dan dat je zelf suggereert dat je misschien niet lang meer te leven hebt.....je kan dan mensen bezeren met jouw verhaal......, omdat het een suggestie is, geen realiteit....
Weet je, Shanita, er zitten mensen op Cm die een ziek familielid, vrienden hebben waar het echt realiteit is, geen bedenksel van; het zou wel eens kunnen zijn dat ...

Ja ik denk dat je gelijk hebt Willemijn, het is heel wat anders om ECHT te moeten ervaren dat je de dood in de ogen kijkt. Heb het bij meerdere mensen gezien. Het kan dan echt een strijd zijn om vrede met God te ervaren
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:58

EVERDINA396 schreef:
Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.

Ik snap je niet een heel topic om te laten zien dat er niets mis is met volslanke mensen en dan krijg jij een gesprek over maagverkleining. Dus blijkbaar vind je zelf wel dat er iets mis is met volslanke mensen?

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 11 augustus 2013, 00:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 08:00

SHANITA130 schreef:
Ik heb het al aangepast enkele lengte(s), bedankt voor het me erop wijzen, ja zo leer ik weer iets. Knipoog smiley

Ik heb mezelf niet met Willemijn vergeleken, ik schreef zelf mijn ervaringen op over dingen op zaterdag 10 augustus 2013, 13:30, nav tekst over Rust en Vrede.

Wat mij ook opvalt is deze regel, de zesde regel: 'Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.'

Ik zeg ook niet dat jij jezelf vergelijkt, maar automatisch maak ik voor mezelf sprekend zelf die vergelijking wel, met in gedachten de mensen die ik liefheb en zoals het ernaar uitziet binnenkort er niet meer zijn. En zo zijn er meer hier op CM, in de directe omgeving dit meemakend of hoogstpersoonlijk zelf.

Daarnaast.. heb ik wat ervaring (vanuit mijn eigen omgeving) wb mensen met hoge bloeddruk en die ook een tijd onder wat meer controle stonden. Natuurlijk kent HB risico's en maakt dat je je beroerd kan voelen maar het is heus waar iets totaal anders dan echt de dood in de ogen te kijken.

Dat wilde ik nog even zeggen in reactie. Nu maar weer on topic met heiliging. Eventueel mailen we wel als dat nog noodzakelijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 09:09

Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 09:31

MARIELLA911 schreef:
Lijkt me ook leuk................en lekker.

Net als Adelaar (Theo) kijk ik nog wel even de man uit de boom Knipoog smiley tot er

wat meer mensen van mijn leeftijdsklasse (30-40) komen.

Groetjes van Mariella
tja als jij nou eens begon met opgeven komen er misschien dan niet meer schaapjes over de dam Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN277

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 10:35

Ben benieuwd of het op die site Dating zonder Dat niet snel off-topic zal gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Verder, prima als mensen behoefte aan zo'n site hebben. Beter zoiets dan SecondLove inderdaad. Dat is pas waanzin.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:35

SHANITA130 schreef:
Dat dacht ik niet, dat werd naar mij toe gezegd door artsen en verpleegkundigen. En geloof me, als je enkele dagen achter mekaar loopt met een onderdruk van 137 dan ben je echt wel ziek, dan is de situatie echt wel werkelijk ernstig.
Ik suggereer niets. Ik baseer mij op feiten en niet op een bedenksel, en ik mag volgens mij mijn ervaringen hier zetten.

Ik zei nergens het zou weleens kunnen zijn dat...nee, mijn onderdruk ís regelmatig 137. En dat is al 5 jaar zo. maar mijn vorige arts stuurde me weg met wat medicijnen. Ik had toen meteen al naar het ziekenhuis gemoeten zei de arts die ik nu heb.
Dus dan blijkt de situatie ernstig te zijn, en dat is geen bedenksel.

Er is een verschil tussen ernstig en levensbedreigend. Als het levensbedreigend was had je wel in het ziekenhuis gelegen en laten ze je heus niet naar huis gaan. En daar bagatelliseer ik je ziek zijn niet mee.....Waar ik moeite mee heb is het gemak waarmee je dan over dood gaan praat en Jobs worsteling terwijl dat nog(gelukkig maar) helemaal niet aan de orde is......Kan me voorstellen dat je daar dan weleens over nadenkt maar je kan je afvragen of je dat op een forum moet zetten of beter voor jezelf kan houden of alleen met een goede vriend te bespreken.....Op een forum en op zo'n site zitten ook mensen met hun-niet altijd prettige- verhalen en als die dat hier allemaal tot in detail (dat is wat anders dan er oppervlakkig over schrijven)opschrijven wordt het geen discussieforum meer maar meer een persoonlijke verhalen forum......en volgens mij is dat niet de bedoeling.
Jij mag je ervaringen hier natuurlijk neer zetten hoewel ik vind dat je er aardig forum vullend over bezig bent......maar die vrijheid heb je inderdaad daar heb je helemaal gelijk in.....
Persoonlijk vind ik het jammer dat het dan weer op komt duiken tussen zo'n mooi topic over heiliging......

Dus nu maar weer-net zoals Jol schrijft- on topic en ons met de heiliging bezig houden......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 augustus 2013, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:51

Het is ook een gruwel voor God dat we zijn schepping met z'n allen naar de knoppen helpen dus dan ook maar gelijk al het mileuvervuilende verbieden.Want vast rijden christenen geen auto's en verbruiken geen plastic.We eten ook geen massaproduktievlees natuurlijk maar alleen vlees geslacht volgens de bijbelse voorschriften.Christelijke vrouwen gebruiken gelukkig ook nooit make-up aangezien dat ijdelheid is.Och laat ons dan ook maar gelijk weer elke vorm van erotiek in de wereld verbieden.
Hey,idee......laat ons weer terug gaan naar 3000 jaar geleden.Zie hoe moslims ons dat voordoen.Vrouwen bedek uzelf zodat mannen niet in verleiding worden gebracht!Laten we ook weer gezellig mensen gaan stenigen!Want ja,het staat toch echt allemaal in de bijbel!
Kom op zeg!
O nee,nu draaf ik vast weer te ver door natuurlijk.mijn excuses daarvoor!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5689 5690 5691 5692 5693 5694 5695 ... 6194 Volgende
Pagina 5692 van 6194