| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:38
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik was vandaag ongewild bijna de koninklijke voorproever der koffiedrinkende collega's.
Wie giet nou ontkalker in het apparaat, vult bij met water, schudt de koffie in het filter en laat dit zo doorlopen?
Jol, voorlopig effe geen koffie.
Verder lekker gewerkt.  |
Thee is ook veel gezonder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:39
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik haat tentjes!!
Ik ga vandaag maar eens op zoek naar een andere auto, want m'n huidige is olie-ist. |
Ha Anna
Op zoek naar een andere auto
Veel wijsheid toegewenst!
Fijne Dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:51
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Je mening ventileren is niest mis mee en dat het onderbouwd met de Bijbel ook niet, maar lees nu eens je eigen reacties terug, als ik ze lees, zie ik dat jij voor God kan spreken, met "uit de Bijbel gehaalde teksten".
Dat is nu precies waar alles om draait, jij kan onder geen beding weten hoe God denkt, puur om wat je leest in de Bijbel. Als ik een tip mag geven, probeer eens uit te vinden waar God anders handeld dan er geschreven staat of hij mensen opdracht gaf om iets te verkondigen (Jona bijv) en anders deed omdat Hij een liefdevolle God is.
Heb jij enig besef waarom Jezus naar het dodenrijk moest, Hij had een taak te volbrengen alvorens weer op t estaan. Dat alles had te maken met Zijn Gigantische Overwinnig op Satan. Letwel het zou voor mij zelf ook een gruwel zijn om de liefde te bedrijven met een man, maar we mogen onder geen beding het Grote Gebod, wat Jezus ons gaf vergeten. |
Ik weet ook niet hoe God denkt, maar ik lees duidelijk ZIJN WIL: Mannen mogen geen seksuele omgang hebben met mannen en vrouwen niet met vrouwen.
God oordeeld alleen HUN GEDRAG en NIET HUN GEAARDHEID. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet hebben dat hun gedrag niet strookt met Gods wil. Dat is dan jammer. Verder laat ik de homo gewoon in hun waarde.
Of ben ik een homohater omdat ik vind dat ze niet mogen trouwen? Ik ken mezelf het beste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:53
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Oke! Bij deze! Waarom is het christelijke geloof, en dan maak ik ook nog een uitzondering, want er zijn tig christelijke geloven, meer waar dan alle andere geloven die er op deze aarde bestaan? Is dit een duidelijke vraag? |
Ik dacht altijd eerst van ja, zelfs op geschiedenis, op openbare scholen, ja, we gebruiken de jaartelling 'voor' en 'na christus'.
Ja, kerstmis, Pasen, Pinksteren, Hemelvaartsdag, etc. Ja, alleen christelijke feestdagen, nog steeds....
(Dat ik vroeger op me 18de nog, echt niet wist wat kerst nou betekende laat ik even in het midden ;)
Iig dat soort dingen. Ja, als het christelijk geloof niet zo authentiek zou zijn, waarom in heel Europa, Amerika, nog veel meer delen, dan deze feestdagen. --
Maar ja, je kan natuurlijk nooit bijvoorbeeld voor een moslim eventjes uit gaan maken dat zijn geloof niet authentiek is. Dat zou ik vooringenomen vinden en respectloos. Wel kan je het, mi, over overeenkomsten hebben, een keer proberen iets uit te leggen over het christelijk geloof, en ja, als degene heel fanatiek zegt God kan geen Zoon hebben, wat ik van hun oogpunt nog best wel begrijpelijk vind ook...ja, dan stop ik ook meteen, en hou me bij de overeenkomsten.
Ik denk, dat voor ieder die waar dan ook in gelooft het geloof van diegene op dat moment voor diegene authentiek is.
En als ik dan ga roepen is niet zo, christelijk geloof is authentiek, ja dan krijg je alleen maar ruzie.
Dus ja...respect is belangrijk...zonder respect dat diegene zijn geloof authentiek vind, zal ik ook nooit iets over mijn, christelijk geloof, uit kunnen leggen.
Zo zit dat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 09:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.
Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.
Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....
pppffff en dat op de vroege morgen. |
Ja er bestaat natuurlijk ook verwerpelijke omgang tussen vrouw/man. Maar hier heeft de Bijbel het over tegen-natuurlijk. Dat slaat volgens mij wel degelijk op man/man of vrouw/vrouw. Het is vooral de context wat maakt dat ik denk dat je voor een homostel wat elkaar trouw is een uitzondering kunt maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:19
|
|
|
|
Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”
Ik denk dat deze tekst van toepassing is op hetero's want er staat: natuurlijke omgang opgegeven voor onnatuurlijke.
Ze zijn daarmee van God afgedwaald. Ze achten het ook beneden hun waardigheid God te erkennen.
Ook in tegenspraak met de gelovige homo's.
Verder zie ik geen anti homo teksten, ja hehe, OT, daar staat ook dat als een vrouw niet meer ongesteld is ze twee runderen en anders duiven moet offeren en ze dan weer rein is. En meer van die dingen waar we ons ook allang niet meer aan houden.
En de homo's die ik ken, ik ken voornamelijk mannelijk homo's, ja, dat ligt in hun aard. Ik denk dat God iedereen accepteert met zijn aard.
En verwachten dat een homo niet praktiseert?
Dat is mi zo ongeveer hetzelfde als vragen dat een hetero niet praktiseert.
Door het geloof is iedereen behouden, homo's en hetero's.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 10:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:38
|
|
|
|
Redactie CM: Gedaan.
| CHRISTIAN542 schreef: | Geslachtsgemeenschap is veel meer dan een gevoel alleen .. alleen al dat twee verschillende mensen bij elkaar komen die van elkaar houden is al iets wat ons verstand te boven gaat..daar komt geen behoefte aan te pas.. Vergeet niet dat het altyd GODS wil is . Al verlangd men niet of heeft men geen behoefte aan een man of kind,Als Gods wil is dat het kind geboren moet worden dan is niets wat het tegenhoud..God kan van de ene moment op het andere moment gedachten en gevoel scheppen in de mens. Hoe vaak hebben we niet hehoord van een vrouw:Ik wil geen kind heben, en dat er later toch en kind geboren word en de moeder ineens wel gevoelens heeft die er voordien niet waren voor het moederschap..
Tis maar een voorbeeld.. |
Als de behoefte en/of verlangen, als God dat nou in de mens heeft gelegd? Zeg maar, de mens zo gemaakt heeft. Dan is het ook God's wil.
Of God dat van het ene moment op het andere kan, gevoel scheppen, ja kan. En het kan ook een proces zijn.
En hoevaak hebben wij gehoord, dat een vrouw juist een kind wou en dat er toch geen moedergevoelens waren.
Als men geen behoefte heeft aan een man?
Iemand moet er ook aan toe zijn, om moeder te worden.
| Quote: | Vergeet niet dat het altyd GODS wil is . Al verlangd men niet of heeft men geen behoefte aan een man of kind,Als Gods wil is dat het kind geboren moet worden dan is niets wat het tegenhoud.. |
Vergeet niet, dat God ons, de mens een wil heeft gegeven.
Als iemand een moeilijke bevalling heeft gehad, dan kan diegene ervoor kiezen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Dus, dan houdt het voorbehoedsmidel het tegen door de mens, omdat die dat wil, en die wil, heeft de mens van God gekregen.
En mannen en vrouwen kunnen mi op verschillende leeftijden, leefdtijdsfases van mekaar verschillen.
Maar ja, ik kan me, wel indenken dat het een verlangen is, wat zelfs een behoeft kan worden.
En dat is mooi, dat heeft God in de mens gelegd.
En ja, mi, kan je ook leven zonder partner, met enkele goede vrienden. en dan ook er gelukkig zijn, zonder seksueel contact.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 augustus 2013, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”
Ik denk dat deze tekst van toepassing is op hetero's want er staat: natuurlijke omgang opgegeven voor onnatuurlijke.
Ze zijn daarmee van God afgedwaald. Ze achten het ook beneden hun waardigheid God te erkennen.
Ook in tegenspraak met de gelovige homo's.
Verder zie ik geen anti homo teksten, ja hehe, OT, daar staat ook dat als een vrouw niet meer ongesteld is ze twee runderen en anders duiven moet offeren en ze dan weer rein is. En meer van die dingen waar we ons ook allang niet meer aan houden.
En de homo's die ik ken, ik ken voornamelijk mannelijk homo's, ja, dat ligt in hun aard. Ik denk dat God iedereen accepteert met zijn aard.
En verwachten dat een homo niet praktiseert?
Dat is mi zo ongeveer hetzelfde als vragen dat een hetero niet praktiseert.
Door het geloof is iedereen behouden, homo's en hetero's. |
Dus een hetero man mag het niet doen met en hetero man? Omdat hun geaardheid hetero is?
Een homo mag het doen met een homo? Omdat hun geaardheid zo is?
Wat is dan het verschil tussen hun geslachtsdaden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:07
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Ik weet ook niet hoe God denkt, maar ik lees duidelijk ZIJN WIL: Mannen mogen geen seksuele omgang hebben met mannen en vrouwen niet met vrouwen.
God oordeeld alleen HUN GEDRAG en NIET HUN GEAARDHEID. Dat zijn 2 verschillende dingen. Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet hebben dat hun gedrag niet strookt met Gods wil. Dat is dan jammer. Verder laat ik de homo gewoon in hun waarde.
Of ben ik een homohater omdat ik vind dat ze niet mogen trouwen? Ik ken mezelf het beste. |
Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?
Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:21
|
|
|
|
geen mens kan die last dragen om alle wetten na te leven.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN542
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 11:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:22
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?
Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten! |
Het is een wet uit het O.T., die word zelfs in romeinen genoemd.
In het OT word het een gruwel in Gods ogen gevonden en ook in Romeinen.
Neem nu het feit: seks alleen binnen het huwelijk... Dus ook een alleenstaande hetero heeft behoeftes, maar kan/mag ze niet uiten.
Een biseksueel heeft gevoelens naar beiden geslachten... Dan zou een biseksueel met 2 mensen seksuele omgang mogen hebben. Dan zou er bij de wet geregeld moeten worden dat er ook een huwelijk tussen 3 mensen plaats vindt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:28
|
|
|
|
Dinsdag 13 augustus, 1 Koningen 13: 11-22; Uit beeld raken doet pijn.
Een vreemd verhaal, een rare profeet. In Betel blijkt een oude profeet van God te wonen, die niet naar Jerobeams feest is gegaan. Als zijn zoons – blijkbaar wel aanhangers van het nieuwe geloof – thuiskomen en hem alles vertellen, is hij diep onder de indruk. Meteen reist hij de man Gods uit Juda achterna en haalt hem over met hem mee te gaan naar zijn huis. Tenslotte ben ik ook een profeet, zegt hij! Dat je niet bij Jerobeam wilt gaan eten, begrijp ik, maar met mij ligt dat toch anders? En een engel heeft tot mij gesproken… Maar, zo zegt de Bijbelverteller er meteen bij: hij loog hem dat voor! Waarom doet die oude profeet dat? Blijkbaar wil hij meeprofiteren van de verpletterende indruk die de man uit Juda in Betel gemaakt heeft. Door hem als gast in zijn huis te lokken, zal men in Betel denken dat die man een vriend van hem is. Daardoor komt hij zelf ook in het nieuws. Is dat zijn motief? Ouderen worden vaak vergeten. Dat kan best pijn doen. Je bent totaal uit beeld. Nauwelijks is er nog iemand die je kent of naar je luistert. Dan doe je soms gekke dingen om toch nog mee te kunnen doen. Deze man gebruikt zelfs leugens! Dat is wel heel triest. Stop daarmee. Dan ben je zo oud geworden, en nog altijd ben je met jezelf bezig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?
Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten! |
Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk. En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:38
|
|
|
|
Beste Marco, Als kerken levenservaring zouden hebben opgedaan en beschermend zouden zijn, dan waren er veel minder (protestantse)kerkscheuringen en stromingen. Kerken in Nederland bewijzen zelf dat ze niet vanuit het geloof tolerantie voor ieders eigen mening binnen datzelfde geloof kunnen opbrengen. Nederlandse kerken en kerkbesturen en synodes en noem maar op geven nog steeds een brevet van eigen onvermogen af. Traditie overheerst en niet de drive om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met God en de Verlosser. Het verschil in beleving van het geloof tussen partners kan zeker belemmerend werken, maar dat is iets anders dan een mislukte relatie omdat je alleen maar van een andere kerkgemeenschap bent. Vandaar mijn opmerking dat het vaak om traditie gaat in plaats van oprecht geloof. En wat betreft opvoeding van de kinderen, wat wel en niet mag. Tsja, dat geldt voor ieder setje ouders op alle gebieden. Heeft niet alleen met onderwerpen als TV kijken (ook traditie, geen geloofs-issue, waarom hebben mensen van de GG anders wel vaak internet ?) te maken. Hoeveel zakgeld geef je je kind ? Kun je ook over van mening verschillen. Zo zijn er nog 1001 onderwerpen. Heeft niets met geloof te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:40
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Het is een wet uit het O.T., die word zelfs in romeinen genoemd.
In het OT word het een gruwel in Gods ogen gevonden en ook in Romeinen.
Neem nu het feit: seks alleen binnen het huwelijk... Dus ook een alleenstaande hetero heeft behoeftes, maar kan/mag ze niet uiten.
Een biseksueel heeft gevoelens naar beiden geslachten... Dan zou een biseksueel met 2 mensen seksuele omgang mogen hebben. Dan zou er bij de wet geregeld moeten worden dat er ook een huwelijk tussen 3 mensen plaats vindt. |
In de brief aan de Romeinen wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt. Gericht aan zowel homo`s als hetero`s. Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.
Rest nog steeds de vraag: waarom men sommige wetten uit het Oude-Testament vandaag de dag nog wel wil laten gelden en anderen niet!?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:43
|
|
|
|
[quote=CHRISTIAN542]Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk. En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij![/quote]
Over gruwelen gesproken.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:45
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Het zou mooi zijn als jij als topic starter daar zelf eerst antwoord op geeft; Dus zal de vraag ff heel concreet formuleren; Denk jij dat het christelijke geloof meer waar is dan andere geloven? |
Bij deze, deze vraag weer lanfy. die je niet beantwoord. en hoef je ook niet, alleen herinner me een topic waar jij zelf perse antwoord wou van d e starter, zelf antwoord je niet hierop...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:51
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik haat tentjes!!
Ik ga vandaag maar eens op zoek naar een andere auto, want m'n huidige is olie-ist. |
in auto garage... bij knappe montuers die naar olie enzo ruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:10
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk. En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij! |
Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:31
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is? |
Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet. Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:41
|
|
|
|
Volgende vraag dan...
Hoe zit het met biseksuelen... Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten? Ze hebben gevoelens naar beide gelachten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet. Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van |
Dan mogen we wel uitkijken dat we niet vanuit hoogmoed spreken over anders geaarden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Volgende vraag dan...
Hoe zit het met biseksuelen... Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten? Ze hebben gevoelens naar beide gelachten... |
Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:46
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Volgende vraag dan...
Hoe zit het met biseksuelen... Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten? Ze hebben gevoelens naar beide gelachten... |
Ik denk dat God het over 1 partner heeft aan wie je trouw bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:47
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee........... |
Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:14
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | in auto garage... bij knappe montuers die naar olie enzo ruiken  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen. |
Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:31
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem |
Ja dat geloof ik. Zo ken ik iemand binnen christelijke leiderskring die homo is en ook wilde leven zonder relatie, zoals hij het uit het woord van God verstond. Wat gebeurde er desondanks met dat opofferen van deze gevoelens? Hij ging in pastorale contacten zijn boekje te buiten, ik zal het niet in detail benoemen, maar met de mannen aan zijn pastorale zorg toevertrouwd ging hij zijn grenzen ver te buiten. Achteraf natuurlijk een zeer geschokte gemeente, maar alles werd gehaast natuurlijk onder die ruime mantel der liefde geveegd (en stinken dat het deed). NB: een leider, binnen christelijke kringen, uit liefde en respect voor God erkende hij zijn homozijn maar wilde leven zonder relatie. Waar moesten al die gevoelens naar toe die er toch zijn ? Mede door deze situatie ben ik toch anders gaan denken dan ik voorheen in geloof dacht te moeten aannemen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:38
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem |
Wat je zegt dat pedofielen net zo goed zeggen die gevoelens naar geaardheid te hebben; bij zedendelinqenten (want dat is het als pedofielen dit uitvoeren) hoort zolang ze geen inzicht in zichzelf en hun delict hebben, - een ontkennen van wat ze doen, - een verantwoording leggen bij hun jonge slachtoffers die het volgens hen toch zelf wilden en ook uitlokten. Dat hoort bij hun stoornis en afwijking.
Back on topic.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:40
|
|
|
|
Seks met kinderen heeft alles met macht(zich uitende in seks) te maken, dat maakt een stofje vrij en dat maakt dat iemand in een soort roes komt, zelfde soort roes als iemand ineens in een normale positie, in een normale verdiende positie komt met wat macht, denk hieraan aan een groot geldbedrag of een promotie.
Dat gevoel van macht in andere situaties gekregen, bij de pedofiel genomen, niet als zodanig herkent, wordt als liefde gezien.
Wat bij de pedofiel niet kan, liefde voor de persoon, zodra het kind volwassen is, zijn die gevoelens van liefde er niet meer....dus is het geen liefde. De pedofiel komt ook altijd aan zijn trekken door manipulatie, intimidatie, dezelfde soort methoden waarmee iemand ook aan de macht kan komen op een niet legale manier, in sommige landen, in sommige relaties etc. Ook bij incest. De pedofiel kikt als het ware, dat hij bij een kind alles voor mekaar krijgt, en kan zelf, infantiel als hij is, zich zelf dan ook even kind voelen. Maar dan ten koste van het kind. Want de natuur van een kind is zo, dat een kind daar niet tegen kan, seks met volwassenen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:48
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|