| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:22
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | je kan een andere mening zeggen op een manier zonder dat je onrespectvol na anderen bent.
Alleen de ha ha ha....zegt al genoeg. Hij lacht erom dat wij zo dom zijn om in het eeuwige leven te geloven. reageert op jou, als of je er al es echt over na heb gedacht, of het geen hersenspinsel is. met andere woorden, jou denken, neemt hij niet serieus Zo iemand is het nog geneens niet waard om gedachten mee te wisselen. ben je te kostbaar voor.
zo zie ik het .... en we zijn hier cristenen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken. gewoon moet toelaten iemand hier anderen mensen beledigd.
enfin ik zwijg verder, en de redactie zal straks alles wel weer verwijderen....  |
Weet je als je als ongelovige dingen als de gloriestoelers ziet die nu Friso uit de dood aan het opwekken zijn, ja dan denk je ook van
Ja, idd ook tegen mij, ja, ik pak dat dan weer niet persoonlijk...
Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant is generaliseren ook niet goed, zo van dat dan gelijk alle gelovigen zo zijn...
Ja, voor mij, geloof, leven met God is mijn leven, maar ja, omdat uit te leggen..moeilijk hoor zo op een forum.
En dan ja, de door groepen als gloriestoel ed. in het leven gebrachte vooroordelen die men dan heeft, begrijpelijk dat wel maar, ja, dan denk ik, 'wil ik daar wel tegen opboksen?'
Ik zeg al niet eens meer dat ik christen ben, maar dat ik geloof....als iemand iets vraagt....anders is elke opening op een gesprek bij voorbaat al dicht... En dan uitleggen van; nee, daar associeer ik mij niet mee, nee vind het ook niet kunnen daar en daar dit en dat, maaaaaar, dat heeft mi, iig voor mij weer niets met mijn geloof in God te maken, etc. En dan uitleggen wat het voor mij wel is.
Een bemoediging, ik kan het kwaad plaatsen, idee van eeuwig leven, contact andere gelovigen, al kan ik het ook erg goed met ongelovigen vinden, maar ja je kan niets kwijt over het geloof.
En ja, ik zit nu in en groepje 'ooit ev.' dat bevalt me wel.
S. Blij met contact christenen hier op forum, van welke stroming, maakt niets, hetzelfde denken is belangrijk, en dan hoef je het niet eens over alles eens te zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 19:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:22
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | | Gods beloftenlijst is altijd langer dan jou verlanglijst |
Heerlijk toch???
Of nee...G E W E L D I G!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:27
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | | Gods beloftenlijst is altijd langer dan jou verlanglijst |
Mooi, Jane!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:41
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:44
|
|
|
|
geloof geloof moet groeien, waar voed je je geloof mee? met de woorden van God of met cristenen die verkeerd bezig zijn??? Die kun je wel in iedere kerk vinden trouwens. niet na cristenen kijken die verkeerd bezig zijn, maar na jezus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:44
|
|
|
|
effe weer ontopic brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 13:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vrijdagavond...dan hoop ik een heel gezellige avond te hebben... Samen met collega''s en mijn gehandicapte vrienden!!!
Het wordt een BBQ...in mijn geliefde theetuin!!
http://jikkemiene.gors.nl/ |
Leuk meid, geniet ervan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 14:15
|
|
|
|
Heel moeilijk onderwerp, wel moedige reacties.
Wat me in de hele discussie opvalt is dat er blijkbaar vaak (ook vanuit de kerkgemeenschap) veroordelend wordt gesproken over vrouwen (soms misschien ook mannen) die willen scheiden vanwege overspel van hun partner of vanwege mishandeling en nog meer verschrikkelijke gebeurtenissen. Maar hoe wordt er eigenlijk gedacht (ook door diezelfde kerkgemeenschap) over degene die binnen het huwelijk de echtbreker of mishandelaar is ? Nemen kerken en gemeenteleden ook dan, als het huwelijk nog in stand is, hun verantwoordelijkheid en spreken hem op zijn verkeerde gedrag aan (als het al bekend is wat er aan de hand is) ? Of wacht men liever totdat de vernederde het initiatief heeft genomen tot echtscheiding en valt dan over elkaar heen om haar te veroordelen ?
Misschien is het nuttige uit deze discussie wel dat de vrouw die vanwege overspel of mishandeling wil scheiden niet degene is die de echtbreuk pleegt. Dat is de partner geweest die door overspel en liefdeloosheid reeds echtbreuk heeft gepleegd. Dat echtbreuk niet hetzelfde is als echtscheiding, is voor mij wel een eye-opener. Er is sprake van echtbreuk als er geen liefde voor de ander meer is. De Bijbel geeft de echtgenoten ook als opdracht om elkaar lief te hebben (broos vaatwerk).
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Ja, ik denk dat je ook na 2 echtscheidingen mag hertrouwen en de zegen van de Heere hierover mag vragen. Op voorwaarde (denk ik?) dat de echtscheiding een gevolg is van echtbreuk (mishandeling is dat ook) door de partner en hij/zij geen berouw toont en beterschap belooft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 14:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vrijdagavond...dan hoop ik een heel gezellige avond te hebben... Samen met collega''s en mijn gehandicapte vrienden!!!
Leuk, geniet ze!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 15:42
|
|
|
|
ROEL..... STEEN.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 16:49
|
|
|
|
Ik eet het al de hele week: versgepukt bramen uit mn tuin met een schaaltje aardbeien, een paar schepjes turkse yogurt erop en dan daaroverheen een eetlepel honing. MMMM zo lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daar moet je gewoon plaats voor MAKEN!!!!
 |
Hoe zou het met Jol zijn? Zou ze aan een campingplek genoeg hebben gehad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:07
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | 
Ongeveer zoiets ... |
Tja Aan 1campingplek genoeg Ik heb daar een zwaar hoofd over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:08
|
|
|
|
En warom neemt ze zoveel mannen mee Om de tent op te Zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:50
|
|
|
|
|
Morgen heerlijk met m'n dochter naar Julianatoren. Ik heb er echt veel zin in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLOWER753
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:55
|
|
|
|
| NICKY029 schreef: | Het uitje word op 21 sept.
En wilde het rond drie uur plannen, er is nog inbreng. Er gaan 4 mannen en 3 vrouwen en 1 kind mee.
Ik had glow golf in houten uitgezocht op de Horeca paviljoen De Toekomst meidoornkade 25 Houten
Het zou leuk zijn als er nog een dame mee gaat. Maar heren en dames zijn welkom. |
Leuk idee! en ook nog makkelijk aan te rijden vanaf de A27. Jammer dat ik die datum niet kan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:11
|
|
|
|
Bij de meeste campings mag je maar 1 auto bij de tent hebben..... ik vrees dat ze alleen daarom al meer dan 1 kampeerplek nodig heeft..... Maar ze heeft ook genoeg mannen bij haar om tenten op te zetten, dus dat is vast geen punt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:32
|
|
|
|
Straks kijken wat een vriend heeft gekookt , en tegelijk eraan denken dat ik aan de lijn ben , dus een klein half bordje....
Dan bankhangen, mooie films kijken, positieve, dus effen geen psychologische drama's en thrillers, voorlopig niet de eerste 3 maanden oid . Die zijn vaak erg goed geacteerd, dat wel..
Gewoon mooie positieve films en musicals
Ik dacht vanmorgen dat het zaterdag was vandaag, lol, nou heb ik er een dagje bij.
Fijn Weekend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:33
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | | Morgen heerlijk met m'n dochter naar Julianatoren. Ik heb er echt veel zin in. |
Veel plezier met je dochter!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:35
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Gelukkig viel het mee, gebed is krachtig en voel je niet bezwaard om voor gebed te vragen. Of wij nu een gebedspunt meer of minder hebben Is toch fijn om voor allerlei mensen te kunnen bidden  |
Dank je Jane!
Je antwoord doet me goed!
Fijn Weekend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:36
|
|
|
|
Lachen is altijd goed...
Maar...wie het laatst lacht, lacht het best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 19:02
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | | Morgen heerlijk met m'n dochter naar Julianatoren. Ik heb er echt veel zin in. |
Leuk!! geniet ervan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 19:04
|
|
|
|
Hallo daar,
Ik dacht ik open es een topic over daten. Bij deze.
Dan zal ik zelf maar beginnen:
Mijn laatste date dateert al weer van maart jl. Na wat gedate te hebben, zag ik het denk ik even niet meer zitten. Sinds kort ben ik weer wild actief erin en het leek me interessant hier wat ervaringen over uit te wisselen. Mijn 1e ervaring is dat ik leuk mailcontact had met iemand en vandaag kreeg ik een mailtje waarin zoiets stond als: succes verder, zonder verdere uitleg. Jammer....maar we gaan gewoon verder. Ik verheug met op jullie reacties.
Groet, Rolf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 19:24
|
|
|
|
| MARTIJN277 schreef: | Heel moeilijk onderwerp, wel moedige reacties.
Wat me in de hele discussie opvalt is dat er blijkbaar vaak (ook vanuit de kerkgemeenschap) veroordelend wordt gesproken over vrouwen (soms misschien ook mannen) die willen scheiden vanwege overspel van hun partner of vanwege mishandeling en nog meer verschrikkelijke gebeurtenissen. Maar hoe wordt er eigenlijk gedacht (ook door diezelfde kerkgemeenschap) over degene die binnen het huwelijk de echtbreker of mishandelaar is ? Nemen kerken en gemeenteleden ook dan, als het huwelijk nog in stand is, hun verantwoordelijkheid en spreken hem op zijn verkeerde gedrag aan (als het al bekend is wat er aan de hand is) ? Of wacht men liever totdat de vernederde het initiatief heeft genomen tot echtscheiding en valt dan over elkaar heen om haar te veroordelen ?
Misschien is het nuttige uit deze discussie wel dat de vrouw die vanwege overspel of mishandeling wil scheiden niet degene is die de echtbreuk pleegt. Dat is de partner geweest die door overspel en liefdeloosheid reeds echtbreuk heeft gepleegd. Dat echtbreuk niet hetzelfde is als echtscheiding, is voor mij wel een eye-opener. Er is sprake van echtbreuk als er geen liefde voor de ander meer is. De Bijbel geeft de echtgenoten ook als opdracht om elkaar lief te hebben (broos vaatwerk).
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Ja, ik denk dat je ook na 2 echtscheidingen mag hertrouwen en de zegen van de Heere hierover mag vragen. Op voorwaarde (denk ik?) dat de echtscheiding een gevolg is van echtbreuk (mishandeling is dat ook) door de partner en hij/zij geen berouw toont en beterschap belooft. |
Jouw reactie bemoedigt mij-en vele anderen met mij denk ik!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 19:25
|
|
|
|
Eenzaamheid en het gevoel niet gewenst te zijn, is de ergste vorm van armoede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 20:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoe zou het met Jol zijn? Zou ze aan een campingplek genoeg hebben gehad?  |
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig...of die tent wel staat voor de nacht valt!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 20:42
|
|
|
|
Geniet ervan...ik was er ook eens...lang geleden...maar weet het nog goed...
(in mijn jeugd en jonge jaren)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 20:48
|
|
|
|
(Inmiddels weer thuis...en zoveel overgebleven vlees mee gekregen...dat ik hier opnieuw kan BBQ-en
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 21:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Tja Aan 1campingplek genoeg Ik heb daar een zwaar hoofd over  |
Ze heeft gewoon één camping.
|
|
| Naar boven |
|
|