| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 22:55
|
|
|
|
@Thomas
Wat ook meespeelt is, dat iedereen kon studeren zo'n 20/25 jaar geleden.
Iedereen kon een lening bij een verzekeringsbank afsluiten voor een studie.
Ik kan me nog wel iets herinneren van als iemand medicijnen/geneeskunde verder wou studeren werden ze alleen uitgeloot voor welke richting, anders zou je de situatie krijgen dat er bijvoorbeeld een overschot aan cardiologen oid zou komen.
Dus, als men wel of niet studeert, was het eigen keuze, zo van geen zin om jarenlang elke avond in de boeken te zitten, dan dat het was van ja, iemand studeert niet wil het wel en kan het niet betalen...Iedereen kon en had de mogelijkheid om te studeren.
Ja, zelfs mensen met kinderen, maar ja dat is natuurlijk niet in alle situaties zo, bij bijvoorbeeld geen oppas kunnen krijgen op bepaalde tijden, ja, dan was dat gewoon overmacht.
Ik geloof zelfs dat je tot je 27ste subsidie en leningen kon krijgen voor te leren.
En zelfs daarna, was het mogelijk dmv gespreide betalingen. En ook goed te doen. Ken ook iemand die ging ook nog even op haar dertigste theologie doen, had ze nog gehaald ook, en heeft nu ergens een baan.
Maar ja, ze had wel een situatie van jarenlang, elke avond in de boeken zitten urenlang.
Dus, als je niet afgestudeerd bent, oid, hoeft niemand te denken ja, ik wil/wou het wel maar kan/kon financieel niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 23 augustus 2013, 01:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 00:35
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Toch niet weer BBQ en als ze overhouden morgen weer BBQ Hier benen onder m`n eigen tafel dus ik weet dat ik spercibonen eet met vega balletjes en rijst + lekker toetje: romige aardbeien yoghurt |
Haha...nee hoor...MAAR... HET WAREN MOSSELEN!!! Nog niet gegeten dit seizoen.... Ze waren heerlijk... Enne....ijs toe... Ben echt verwend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 07:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoe zie je dit dan voor je in de praktijk? Dit is een openbaar forum wat iedereen kan meelezen? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat soort zaken zeker niet deel op een openbaar forum...... Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook zo maar kunnen.... |
Hai Willemijn,
Over het zetten van privé zaken op het forum.
Er staat al erg veel informatie op een profiel.
Als ik, heel nu en dan, alleen als ik het echt even niet meer zie zitten, iets plaatst bij gebed, zet ik zeker niets mijn privé op het forum.
Dan gaat het over praktische zaken die ik moeilijk vind. Even bang voor hoge bloeddruk en moeite met me huis opruimen. Daar is, mi, weinig privé aan.
O, er zijn zoveel dingen die ik hier niet zeg, ook niet zou zeggen.
Iedereen heeft mi, zaken waarvan die denkt, dat kan iedereen wel weten en zaken ja, die wil je voor jezelf houden. Op een forum, in een vriendschap, ja, ik ben zelfs van mening dat je ook niet in een relatie je hele doopceel hoeft te lichten. Ook daar heeft iedereen recht op een stuk van zijn eigen.
Dat is dan gewoon tussen degene en God.
Dit is hoe ik het zie.
Groetjes!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 augustus 2013, 07:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 09:23
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Over het zetten van privé zaken op het forum.
Er staat al erg veel informatie op een profiel.
Als ik, heel nu en dan, alleen als ik het echt even niet meer zie zitten, iets plaatst bij gebed, zet ik zeker niets mijn privé op het forum.
Dan gaat het over praktische zaken die ik moeilijk vind. Even bang voor hoge bloeddruk en moeite met me huis opruimen. Daar is, mi, weinig privé aan.
O, er zijn zoveel dingen die ik hier niet zeg, ook niet zou zeggen.
Iedereen heeft mi, zaken waarvan die denkt, dat kan iedereen wel weten en zaken ja, die wil je voor jezelf houden. Op een forum, in een vriendschap, ja, ik ben zelfs van mening dat je ook niet in een relatie je hele doopceel hoeft te lichten. Ook daar heeft iedereen recht op een stuk van zijn eigen.
Dat is dan gewoon tussen degene en God.
Dit is hoe ik het zie.
Groetjes! |
Klopt wat je zegt Shanita, maa rik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord van Annette die dit stuk hier neerzette en daar zeker een bedoeling mee heeft....(een bedoeling die ik niet snap, vandaar de vraag naar uitleg)
Toch even een kritische noot van mijn kant. Mensen schrijven hier stukken over de Heilige Geest, als je dan om uitleg vraagt omdat je het niet vat wordt er vervolgens niet op gereageerd, dat is jammer.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 21 augustus 2013, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 11:14
|
|
|
|
Roelande: | Quote: | Kan ik me iets bij voorstellen bij die douche, ik word zelf altijd nog misselijk als ik 2 homo's zie staan zoenen Bij lesbisch heb ik daar minder last van . Waarom weet ik ook niet en kan er ook niks aan doen heb dat gewoon. |
Ik heb bij beide een vreemd gevoel. Onnatuurlijk gevoel.
Maar ja, wie ben ik, denk ik dan. Ik bedoel: kan ik zeggen tegen zo iemand van, ja, als je gelooft doe je deze dingen niet, oid? Als degene nou vindt, aanvoelt dat het ze natuur is, en ook zegt dat die gelovig is? Ja, dan praat ik liever met diegene, vraag diegene dingen over het geloof.
Kan ik iets zondig noemen als het degene ze natuur is?
En dan, als je gelovig wordt kan je, mi, niet ineens alles laten van de en op de andere dag. Dat is mi een proces, dan doe je dit niet dan dat niet meer. En niet omdat je het niet meer mag, maar omdat je het niet meer wíl.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 11:24
|
|
|
|
|
Een Belg hoort op de radio een waarschuwing voor een spookrijder. Hij denkt bij zichzelf: "één, ik zie er wel honderden!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NADJA429
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 12:34
|
|
|
|
Ik kom ook (ws, nog even slag om de arm) en ik vraag vriendin nog, als ze tenminste al terug is uit Israël en ook nog een kennis van me (man), maar die wist het nog niet.
| GEPKE170 schreef: | Hallo Iedereen,
Het lijkt ons (Annet en Gepke) leuk om ook eens iets in het Noorden te organiseren. We hebben gekozen voor een barbecue waar we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten.
Welkom. Iedereen, je mag ook iemand meenemen die geen lid is. Wanneer. 8 september vanaf 12.00 uur Waar. Harkema ( bij Drachten) Kosten. 10 tot 15 euro
Graag opgeven voor 1 september bij Gepke
We hopen op een grote groep.
Annet (Janet) en Gepke |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 15:18
|
|
|
|
Ik ben het er mee eens , wanneer heb je een relatie.? En ja nivo of leeftijd , ik vind het doet er niet ter zake.
Ik ben blij dat God geen onderscheid maakt. Voor hem ben je belangrijk zoals je bent.
En zo zouden wij ook moeten zijn naar elkander toe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 16:32
|
|
|
|
| NICKY029 schreef: | Ik ben het er mee eens , wanneer heb je een relatie.? En ja nivo of leeftijd , ik vind het doet er niet ter zake.
Ik ben blij dat God geen onderscheid maakt. Voor hem ben je belangrijk zoals je bent.
En zo zouden wij ook moeten zijn naar elkander toe! |
helemaal waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 16:54
|
|
|
|
Senfrahmschnitzel mit pommes und salat. Heute sind wir nach Deutschland gefahren. Grussen aus Monschau!
Jol und Jans
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 17:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Senfrahmschnitzel mit pommes und salat. Heute sind wir nach Deutschland gefahren. Grussen aus Monschau!
Jol und Jans |
Hebben jullie overlast veroorzaakt of ben je gevlucht. .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 17:41
|
|
|
|
Kip kerrie met rijst en wok groente
En als toetje ijs met vruchtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 18:15
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | en ik blijf achter de dingen staan die "zij " ooit op het forum heeft neergezet.
groetjes Mara. |
Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd toen, wil het ook niet weten, Maar het klinkt als of je anderen nog even een enorme sneer nageeft... Wees dan eerlijk en zeg wie je werkelijk bent, en wat je bedoelt!! Of stuur bepaalde mensen persoonlijk een berichtje, maar doe het iig niet in het openbaar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 18:25
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd toen, wil het ook niet weten, Maar het klinkt als of je anderen nog even een enorme sneer nageeft... Wees dan eerlijk en zeg wie je werkelijk bent, en wat je bedoelt!! Of stuur bepaalde mensen persoonlijk een berichtje, maar doe het iig niet in het openbaar!! | Lees de reactie van redactie nog even!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 19:20
|
|
|
|
Zoveel is er toch niet gebeurd
Mara, je schreef postings waar ik me, bijna altijd wel in kon vinden, uitzonderingen daar.
Kzie het probleem niet, vind het wel erg jammer als je gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 19:24
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Nou wist je dat frank ooit met visser heeft gewokt
fijne weet ik er ook niet van, was allemaal streng geheim hoe of wat die date ging dus houd die bilnaad nog maar effe goed dicht je weet maar nooit  |
Ik voel me gewoon net zo jong/oud als dat ik gewoon ben, elke leeftijd heeft zijn voordelen en zijn charme
Jammer dat je weg bent, Petra , ik hoop dat je weer terugkomt, na een tijdje ertussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 19:24
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lees de reactie van redactie nog even!!!
 |
De redactie sloot aan bij Natascha's opmerking, die terecht aangaf dat we geen oude koeien meer uit de sloot gaan halen.
Hier gaat een slotje op. Mocht iemand behoefte hebben om een nieuw topic 'Niet verlengen' te openen, prima. Dan graag wel wat neutraler van insteek, zodat meer mensen kunnen reageren. Niet teveel anders houden we niemand over hier
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YVONNE734
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 21:02
|
|
|
|
|
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NADINE962
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 22:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: |
Leg het dan nog een keertje uit. Donderdag hou je een heel betoog dat je je aan de Tora hoort te houden, omdat Jezus deze niet heeft ontbonden. En vrijdag zeg je het tegenover gestelde? | Nee, Paulus zegt hetzelfde. Ik ben het dus niet met Paulus eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NADINE962
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 22:31
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | | Nee het is zonde dat je geen hitte bestendige handschoenen had aangetrokken! En dom om ze zo in het vuur te houden. | is het gevolg van een zonde een gevolg of een straf? Snap je het verschil tussen 'gevolg' en 'straf' ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik voel me gewoon net zo jong/oud als dat ik gewoon ben, elke leeftijd heeft zijn voordelen en zijn charme
Jammer dat je weg bent, Petra , ik hoop dat je weer terugkomt, na een tijdje ertussen  |
PETRA, waarom ben je nou weg
Mocht je het forum nog bekijken: bedankt voor alles hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:38
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | En de winnaar is....rappapaaaa..... Cadzand! In Zeeland. Net geboekt, op een camping van De Betteld.
Ik wilde eerst naar Tsjechië, maar daar gaat "slecht weer" al naartoe. |
Ik ben weer terug hoor, het was heerlijk daar in Zeeland!!!
De kids wilden thuis meteen weer vliegeren, maar snapten niet helemaal waarom de vlieger het hier niet deed. Ik ben blij dat hier niet altijd zo'n wind staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:41
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | M'n CV up-to-date gemaakt en ermee gedaan waar hij voor bedoeld is  |
YEAH!!!! Ik mag op gesprek komen, brrrrrr spannend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:41
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?
Wens je Gods zegen |
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:47
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik ben weer terug hoor, het was heerlijk daar in Zeeland!!!
De kids wilden thuis meteen weer vliegeren, maar snapten niet helemaal waarom de vlieger het hier niet deed. Ik ben blij dat hier niet altijd zo'n wind staat. |
Kijk...das fijn om te horen...dan mag je gewoon nog een keertje terug komen!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:43
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | @ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god! |
Tsja, het is jouw mening, maar ik kan je er niet in volgen. Ik vraag me dan af Wie jou het vermogen heeft gegeven om realistisch na te denken, om te kunnen geloven (in jezelf), en dan om een god toe te laten. En je bent humanistisch christen, schrijf je, maar hoe kun je jezelf christen noemen wanneer je Christus, waar christen immers van afgeleid is, en Zijn woorden niet serieus neemt. Tenminste: mijn opvatting is dat wanneer je Hem serieus neemt, je niet anders kunt dan te erkennen dat Hij Almachtig God is. Zijn Vader is Schepper van de wereld, van jou en mij etc. En Hij kwam naar de wereld om die hopeloos eigenwijze mensen een kans te bieden om het weer goed te maken tussen Hem en ons. Maar daar was Zijn komst dus wel voor nodig. God neemt Zichzelf nu eenmaal volkomen serieus. En een 8e dag? Dat mensen het beter denken te weten dan God is al zo oud als de zondenval. En kijk eens wat een ellende dat te weeg heeft gebracht.....
Kortom: ik kan jouw redenatie echt niet volgen. Maar misschien heb je nog aanvullende hypothesen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:48
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | @ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god! | Beste Lanfy, Je geeft veel uitdagende stof tot nadenken; dat dwingt mij weer tot nadenken over wat ik eigenlijk echt geloof. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad in mijzelf moet geloven, maar om in mijzelf te geloven, heb ik God toch echt nodig. Ik kan veel uit mezelf, maar God geeft meerwaarde en leidt mij op weg. Je zegt dat je een humanistische christen bent; wat betekent 'christen' dan voor jou als de mens god heeft geschapen? En wat is 'authentiek' voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:57
|
|
|
|
Portugal... Hier in het heuvelachtige binnenland was het vandaag 39 graden. Ik dacht, laat me eens een eitje bakken op mijn rolstoelblad... Toch maar niet, ik smelt in een oven... Snel weer naar binnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |