ChristianMatch

Forum

Daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5712 5713 5714 5715 5716 5717 5718 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:52

Ik weet wat je bedoeld, ja, ik ken het in het dagelijks leven, ja, iemand snap iets niet, dan kan je het uitleggen, maar ja, in je werk zoals bij jou moet dat.

Maar in het dagelijks leven, ja, kan je gewoon denken, ja degene snapt dat niet, logisch...Andersom had ik het nu eenmaal niet gesnapt.

Dan kan je ook over andere zaken praten.

Maar snapt degene dingen niet door gewoon te weinig onderwijs, tov van een ander.

Of snapt degene wel dingen die over het leven gaan en over gevoel. Dat laatste vind ik wel veel belangrijker. Ofwel heeft diegene een eq, een emotionele intelligentie....kan degene dingen aanvoelen, intuïtief en instinctief.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 augustus 2013, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 19:03

JOL252 schreef:
Om het op persoonlijk vlak te trekken is m.i. een denkfout. Ja je kunt met elkaar verschillen van niveau en een gesprek aan gaan maar als je spreekt van levenspartners en op langere termijn het gesprek gaande te houden is enige overeenkomst qua niveau wel gewenst.

Ik trek het niet op het persoonlijk vlak.

Er is een verschil of iemand zegt, het niveau van zijn opleiding, of 'zijn hoge niveau'.

En dus een ander zijn 'lage niveau'....

Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, dat wil jij, vind jij gewenst. Dat kan, dat is jou goed recht. Je hebt dan ook inderdaad overeenkomsten en gedeelde interesses, met dezelfde soort opleiding.

Maar ja, voor mij zou het, gedeeltelijk zo kunnen werken.

En hou ik van iemand, dan interesseert het me nou echt helemaal niet of dat hij heeft gestudeerd, of dat hij wat dan ook is.

En zo heeft iedereen zijn eigen criteria.

Ik was het gewoon met Nicky eens, hoe het vaak over komt en over kan komen, het praten over iémands niveau(waarde en/of kwaliteit), ipv het niveau, de hoogte, ofwel de moeilijkheidsgraad van zijn opleiding.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 augustus 2013, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 19:19

JOL252 schreef:
We gaan BBQen en daalt het niveau dan klopt dat, we gaan aan de wijn.

Of wellicht komen we juist los en stijgt het niveau naar ongekende hoogte.

LOL

Ljans en ljol

Lamb koteletten, rund brochettes, merguez, gemarineerde kip drumsticks en steak.
Saladbar met seizoen salades: (Tomaat mozzarella, asperges, ...)

Met flink wat wijn spoel je het wel weer weg en als je na al die wijn drie bbq-worstjes ziet in plaats van die ene die je verwactte dan neem je gewoon de middelste Knipoog smiley

Thomas, die gek wordt van al die maaltijdsalades

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 22 augustus 2013, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 19:30

JOL252 schreef:
We gaan BBQen en daalt het niveau dan klopt dat, we gaan aan de wijn.

Of wellicht komen we juist los en stijgt het niveau naar ongekende hoogte.

LOL

Ljans en ljol

HAHA, grappig....

Nou veel plezier, Ljans en Ljol...HIHI... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 20:09

THOMAS968 schreef:
Lamb koteletten, rund brochettes, merguez, gemarineerde kip drumsticks en steak.
Saladbar met seizoen salades: (Tomaat mozzarella, asperges, ...)

Met flink wat wijn spoel je het wel weer weg en als je na al die wijn drie bbq-worstjes ziet in plaats van die ene die je verwactte dan neem je gewoon de middelste Knipoog smiley

Thomas, die gek wordt van al die maaltijdsalades

We zijn in een verregaand conflict verwikkeld door je uitspraak om het middelste worstje te nemen. We zien er namelijk vier en vragen ons nu af welke toch de middelste is? Eerst nog maar een glas dan! Misschien worden het er dan wel vijf!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 20:41

Een Chinees vertelde:

Confucius
Eens was ik in een diepe put gevallen. Ik deed geweldig
mijn best om er uit te komen, maar het lukte niet. Eindelijk
kwam Confucius (een Chinees filosoof uit de oudheid)
voorbij en sprak: ‘Mijn zoon, als je mijn lessen gevolgd
had, zou je daar niet wezen.’
‘Dat weet ik wel,’ huilde ik,
‘maar dat helpt mij nu niet. Help mij, dan zal ik uw voorschriften
nakomen.’ Maar Confucius vervolgde zijn weg. Mij liet hij in
wanhoop achter.

Boeddha
Een ander keek over de rand van de put. Het was Boeddha.
Hij kruiste de armen en zei: ‘Mijn zoon, als je alleen maar je
armen kruist en je ogen sluit en in een toestand van volmaakte
rust en onderwerping komt, dan zul je eens het Nirvana
(het
eeuwige niets) bereiken, evenals ik gedaan heb. Je moet je
onverschillig betonen tegenover alle uiterlijke omstandigheden.
Dan vind je de eeuwige rust.’
Ik riep: ‘Verlos mij, vader, en ik zal
doen wat u mij beveelt.’ Maar Boeddha vervolgde kalm en
onverstoorbaar zijn weg. Mij liet hij in de put!

Mohammed
Met driftige stappen naderde Mohammed de put, boog zich
over de rand en keek in de put. ‘Man, wat zit je daar akelig...
ben je bang? Niet bang wezen. Het is de wil van Allah dat je
daarin gevallen bent... bedenk dat! Wie kan zich tegen zijn
wil verzetten? Spreek de belijdenis uit: ‘Allah is groot en
Mohammed is zijn profeet.’ Blijf die belijdenis murmelen,
totdat je mond voor eeuwig gesloten wordt en ga dan onder.
Je zult in het paradijs dubbel genieten.’
En Mohammed ging
weg en hij redde mij niet uit mijn ellende!

Jezus Christus
Toen klonk een stem: ‘Mijn zoon!’ Toen ik naar boven keek,
zag ik het gelaat van de Zoon des mensen vol liefde en
tederheid. Geen verwijt kwam over zijn lippen. Hij daalde
direct in de put af. Hij had zijn leven er voor over om mij te
redden. Hij sloeg zijn armen om mij heen, tilde mij uit de put
en zette mijn voeten op de vaste grond. Hij trok mij mijn vuile
kleren uit en kleedde mij met zijn eigen kleed. Toen stilde Hij
mijn honger en tenslotte sprak Hij: ‘Volg Mij, Ik zal je voortaan
leiden!’
‘Daarom’, zo besloot de Chinees, ‘werd ik een christen.’

bron: http://www.jesussaves.nl/index.php?content=134.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIN732

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 21:32

NATASCHA642 schreef:
yw Clown smiley Knipoog smiley

Mensen allemaal bedankt voor alle reacties, mijn abonnement loopt bijna af en ik ben klaar met internet daten. Heb een hoop discussies gevolgd en ook een hoop geleerd van mensen met nog veel meer ervaring als ik :) heb 2 x gedate via CM maar ik vond haar toch niet leuk genoeg. Heb een reis via beter uit geboekt en hoop nieuwe mensen leren kennen. Ik denk toch dat spontaan een leuke meid tegenkomen veel beter is. En misschien ben ik te kieskeurig ^^

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 22:18

@Kluss: een chinees vertelde

Wauw wat mooi.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 22:32

Ik heb een mbo papiertje enkel en alleen omdat mijn ouders geen geld hadden om door te leren. Maar onlangs getest en hoog begaafd bevonden. Maar dit zegt niks over wie ik als persoon ben ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 22:54

Ik ben bij wmo als vrijwilliger, en moet bekennen dat de gene die de leiding heeft soms totaal fout bezig is in mijn ogen! Zij heeft vast een hogere opleiding als ik.

En ook nog dingen bespreekt met mij, waarop ik moet zeggen ,
Daar ben ik het niet mee eens , daar en daarom.
zij mij daar ook gelijk in geeft

Soms is levens ervaring en inzicht belangrijker, iedereen heeft zijn kwaliteiten.

Alleen sommige mensen vinden dat als ze geleerd hebben dat ze alles beter weten.

Daarom zal de economie wel op zijn kont liggen.
Ik wil niet eens kijken naar het kabinet, want soms kramen ze de grootste onzin uit.
En dat komt vast door dat ze zogoed geleerd hebben.

Ook is het nog zo dat je alles goed kunt praten maar ook alles weer slecht praten.

Liefde is volgens mij het belangrijkst, ook volgens de bijbel.

En ja als je elkaar niet begrijpt dan zal dat wel nooit gaan lukken en pas je vast ook niet bij elkaar.

Ik denk dat als mensen van elkaar houden ze elkaar willen begrijpen!
En hun best willen doen om er samen wat van te maken.

Laatst aangepast door
NICKY029
op donderdag 22 augustus 2013, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:05

HEIN732 schreef:
Mensen allemaal bedankt voor alle reacties, mijn abonnement loopt bijna af en ik ben klaar met internet daten. Heb een hoop discussies gevolgd en ook een hoop geleerd van mensen met nog veel meer ervaring als ik :) heb 2 x gedate via CM maar ik vond haar toch niet leuk genoeg. Heb een reis via beter uit geboekt en hoop nieuwe mensen leren kennen. Ik denk toch dat spontaan een leuke meid tegenkomen veel beter is. En misschien ben ik te kieskeurig ^^

Groetjes!

Hopelijk ben je zo beter uit Knipoog smiley
Dames: even de ogen dicht!
Hein: Suc6 met de vrouwtjes
Dames: ze mogen weer open
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:05

Waar zijn alle gezellige onzin-schrijvende cm-ers gebleven? Lezen ze het forum alleen nog maar mee, of hebben ze het te druk met hun evt. date?

En nee, de serieuze topics moeten serieus blijven, dat staat buiten kijf. Maar ik mis toch wel een beetje de humor in de onzin topics. Misschien wel slow-chat, maar toch. Het gaf ook wel veel plezier.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:13

Ik vraag me vandaag af, waarom sommige mensen sommige topics "onzin" vinden. Of nog erger, sommige schrijvers het stempeltje "onzin-schrijver" krijgen Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:21

KLUS667 schreef:
Ik vraag me vandaag af, waarom sommige mensen sommige topics "onzin" vinden. Of nog erger, sommige schrijvers het stempeltje "onzin-schrijver" krijgen Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Klusserdeklus, voel jij je aangesproken??? Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:25

JANS221 schreef:
We zijn in een verregaand conflict verwikkeld door je uitspraak om het middelste worstje te nemen. We zien er namelijk vier en vragen ons nu af welke toch de middelste is? Eerst nog maar een glas dan! Misschien worden het er dan wel vijf!

Sjonge, misschien zie je dan inmiddels worsten vier- of vijfdubbel, je typt nog aardig nuchter.... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Hier schafte de pot vandaag Köfte met rijst.
(om ontopic te blijven natuurlijk Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op donderdag 22 augustus 2013, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:27

STEENTJE178 schreef:
Klusserdeklus, voel jij je aangesproken??? Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley Knipoog smiley

Haha, Klus heeft zich tijdens de vakantieperiode wel terughoudend opgesteld t.a.v. de serieuze topics. Dus vanaf maandag ga ik weer los Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:34

Iemand nog ervaringen met daten? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:38

ROLF230 schreef:
Iemand nog ervaringen met daten? Knipoog smiley

geen nieuwe ik heb morgen een date
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:41

INGRID410 schreef:
He, jammer Rolf en Faith, ik ga voor goud en ging er heel naïef van uit hier de perfecte man tegen te komen...
(ik ben hier pas 1,5 week...).

Even serieus: een vriend van mij heeft ook zijn (inmiddels) vrouw op CM ontmoet. Verdere statistieken ken ik niet.
En hij was altijd erg kritisch (!!) en hij en zijn vrouw passen echt bij elkaar als twee druppels water.

De reden waarom ik op CM zit is wel omdat ik een serieuze relatie wil, en dat begint natuurlijk met voorzichtige vriendschap.
Maar vrienden heb ik genoeg, maar die hebben hun eigen gezin en leven.

Ik ben God dankbaar voor zoiets als CM. Het is veel makkelijker dan dat je bijv in de kerk een leuk iemand ziet: je weet niets van die ander, is de ander ook op zoek, etc.
Nu weet je in elk geval dat de ander ook een relatie zoekt en het is makkelijk contact leggen en dan zie je wel verder.

Maar bovenal leg ik het in Gods handen! Lachende smiley

Mooi geschreven Ingrid, welkom hier Knipoog smiley

Het is ook fijn dat dit een plek is waar iedereen in hetzelfde schuitje zit. Want ik ben ook niet iemand die "op straat" alle leuke meisjes zonder ring aanspreekt. Bestaat er geen app voor op je telefoon waar je je voorkeuren kan ingeven en als je in de buurt bent van zo iemand dat je een schokje (of bliebje) krijgt? Als je dan allebij opspringt, dan is het ijs wel gebroken denk ik Clown smiley

Ik laat me ook leiden door Hem, dat is het beste! Verder sta ik er ook relax in en zie niet in elke mail m'n potentiële vrouw. Maar ik ben nu met iemand aan het mailen Verliefde smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Verkeerde smiley aangepast

Laatst aangepast door
KLUS667
op donderdag 22 augustus 2013, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:46

ROELANDE345 schreef:
geen nieuwe ik heb morgen een date
Lachende smiley

Lachende smiley met blinkend witte tanden Suc6 morgen!! We zien je verslaglegging hier wel verschijnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:50

KLUS667 schreef:
Haha, Klus heeft zich tijdens de vakantieperiode wel terughoudend opgesteld t.a.v. de serieuze topics. Dus vanaf maandag ga ik weer los Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Bedoel je nu dat je los gaat in de serieuze topics en een uitgeruste zeer ernstige topic schrijver wordt vanaf maandag? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Of heeft je vakantie in het prachtige Zeeland je geinspireerd om vanaf maandag super zinnige dingen op het forum te zetten? Ben benieuwd! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:56

MAMY994 schreef:
Bedoel je nu dat je los gaat in de serieuze topics en een uitgeruste zeer ernstige topic schrijver wordt vanaf maandag? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Of heeft je vakantie in het prachtige Zeeland je geinspireerd om vanaf maandag super zinnige dingen op het forum te zetten? Ben benieuwd! Lachende smiley

Neu, maandag moet ik uitrusten van de vakantie Knipoog smiley

hoe red ik me hier nu weer uit, pffff
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:58

Het is de vakantie in Zeeland geweest...ik weet het zeker....

(Daarom ga ik morgen ...alsnog...1 nachtje kamperen...)

Off-topic dus...want ik vraag me niet veel af...
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 00:16

Ik vind dit toch nog de beste flashmob die er is, misschien komt het ook wel door het liedje: http://www.youtube.com/watch?v=bQLCZOG202k
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 00:19

KLUS667 schreef:
Neu, maandag moet ik uitrusten van de vakantie Knipoog smiley

hoe red ik me hier nu weer uit, pffff

Tip: begin vandaag al los te gaan met schrijven dan ben je maandag zo boordevol energie dat je niet meer wilt uitrusten van je vakantie.

Of terugverlangt naar een vermoeiende vakantie....

Of gewoon WEER op vakantie gaan. Vraag me af of het dan het strand van Zeeland wordt. Wel vermoeiend hoor, zo'n strand. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERBEN164

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 02:30

Een enigszins vergelijkbaar denk niveau vind ik zelf erg belangrijk. Ik heb geen zin om bij elke zin die ik tegen mijn toekomstige partner zeg na te moeten denken dat ik een niet te moeilijk woord gebruik. Dat moet ik op mijn werk de hele dag en als dat dan in je relatie ook moet om elkaar te begrijpen ga ik me daaraan irriteren.

Denk niveau is niet 1 op 1 met opleidingsniveau te koppelen maar het enige criterium waarop je op de site iets kan filteren. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet reageer op profielen aks mensen een lager opleidingsniveau hebben. Ik kijk naar hoe het profiel is geschreven wat voor werk ze doen. Wat voor antwoorden er worden gegeven op open vragen.met dat gecombineerd met het opleidingsniveau probeer ik een beeld te vormen over het denk niveau voor ik zelf reageer. Uiteraard blijkt vaak uit de mailwisseling hoe dat echt zit en anders op een eerste date. Dan kan je altijd nog verder kijken.

Maar zelfs als ik het idee heb dat iemand niet bij me past dan nog zal ik reageren als iemand mij benaderd gewoon een kwestie van beleefdheid
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 06:20

SHANITA130 schreef:
PIETER619 schreef:

Ja, ik laat dat wel. 100% Waarom ook niet? En ja dan zijn wij zelf natuurlijk de baas. God geeft ons die verantwoordelijkheid, en we moeten alleen aan God verantwoording afleggen, dan aan onszelf, en als we een partner hebben aan onze partner, meer niet.

Ik zie de heilige Geest als de geest van God.

Ik heb wel een ander standpunt dan jij over de gaven van de Geest.

Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.

Maar in wat Jezus deed toen hij hier 2000 jaar geleden rond liep dat dat toen was, niet nu.

Wel ben ik ervan overtuigd, dat God ons helpt wb gebed, en waar twee of meer zijn in Mijn naam...

Als je alleen bent kan je ook bidden, en ik denk als er meerdere bidden heeft het meer kracht.

Je kan, denk ik, bidden ook door te denken, maar dan naar God, de hele dag.

Zegens!

De gave van de Geest worden duidelijk omschreven en de volgelingen van Jezus (oa zijn discipelen) kregen die gaven. Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.
zolang wij Hem niet dat geven wat Hij nodig heeft om ons als werktuigen te gebruiken om zo Jezus die eer te geven die Hem toekomt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 07:34

NATASCHA642 schreef:
Ik heb een mbo papiertje enkel en alleen omdat mijn ouders geen geld hadden om door te leren. Maar onlangs getest en hoog begaafd bevonden. Maar dit zegt niks over wie ik als persoon ben ... Knipoog smiley

Dat klopt helemaal. Laat ik het erop houden dat opleidingsniveau een indicatie kan geven wb aandachtspunt en ook niet meteen een belemmering hoeft te betekenen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 11:06

Regen Boze smiley tentje moet opgerold...
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 11:36

JOL252 schreef:
Regen Boze smiley tentje moet opgerold...

Oh balen, hier schijnt het zonnetje dus richting Nederland misschien Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5712 5713 5714 5715 5716 5717 5718 ... 6194 Volgende
Pagina 5715 van 6194