| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 16:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je vergeet het belangrijkste te melden? Wie is de gelukkige? Kennen we haar......
 |
Plus de vermelding: we zijn niet nieuwsgierig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 16:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........
Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen..... |
Ik heb leesvoer voor deze man: vrouwen zijn gewoon beter.. van Ute Ehrhardt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 17:10
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Plus de vermelding: we zijn niet nieuwsgierig. |
Zo is ze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 17:12
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Plus de vermelding: we zijn niet nieuwsgierig. |
Nee natuurlijk absoluut niet Alleen maar bezorgd Dus als je ff de naam geeft kijken wij wel of het goed is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 17:18
|
|
|
|
Maandag 26 augustus, 1 Koningen 18: 30-39; Blijf bidden.
Nu eindelijk Elia aan de beurt is, begint hij met het herstellen van het altaar van de Heer. Op die bepaalde plek op de berg Karmel heeft blijkbaar een altaar voor God gestaan dat door de Baälpartij omvergehaald is en grotendeels vernield. En zo lag het daar in puin als een wel heel duidelijk signaal van Israëls ontrouw aan God. Maar Eila pakt de verweerde stenen op en herstelt het oude altaar. Heel bewust neemt hij daarvoor twaalf stenen en geen tien. Want Jakob had niet tien zonen, maar twaalf. En de politieke scheiding tussen Juda en Israël mag dan ‘van de Here’ geschied zijn, maar alle twaalf stammen blijven toch samen het ene volk van God. Deze daad van Elia zal op de zwijgende en afwachtende Israëlieten grote indruk gemaakt hebben. Een nieuw verbond met God, samen met de stammen van Juda en Benjamin? Wat heeft die Eila een groot geloof! Maar hij is ook een groot bidder. Hij is niet alleen een hartstochtelijk bidder voor zijn volk. Dat God zich weer wil wenden en hen zien en kennen in zijn liefde. In dat gebed mogen wij meedoen. Van bidden mag je heel veel verwachten, zo maakt Elia ons vandaag weer eens heel duidelijk. Daarom: bid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 18:31
|
|
|
|
Ikzelf zie de Geest meer als een onzichtbare scheppende kracht, inspirator, helper of trooster. Iets wat bij God hoort, van God uitgaat. Waar God is, is zijn Geest toch ook? De Geest is toch niet los verkrijgbaar? De Geest is ook niet op te eisen door bepaalde charismatische stromingen, de Geest werkt en waait overal. Het gaat niet (alleen) om iets buitengewoons of bovennatuurlijks, maar de Geest kunnen we ontmoeten en ervaren in onze dagelijkse werkelijkheid, hij is bij ons en woont in ons. Er zijn geen bijzondere geestelijke gaven, maar alle gaven van de Geest zijn bijzonder. Waar liefde is, is God, waar God is, is zijn geest.
Over de geest van God kunnen we al lezen in Genesis, de Geest wordt daar in verband gebracht met de schepping:de Geest van God zweefde over de wateren. Het Hebreeuwse woord voor Geest is ruach. Dit woord betekent wind of adem, de Geest zet aan tot beweging, is scheppend en leven gevend.
En eigenlijk kunnen we God of zijn geest niet definiëren, alleen omschrijven en metaforen gebruiken. Definiëren hoeft en kan niet, ervaren kan wel. En voor een ieder is dat ervaren anders. Dat kan en mag ook!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 19:08
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ikzelf zie de Geest meer als een onzichtbare scheppende kracht, inspirator, helper of trooster. Iets wat bij God hoort, van God uitgaat. Waar God is, is zijn Geest toch ook? De Geest is toch niet los verkrijgbaar? De Geest is ook niet op te eisen door bepaalde charismatische stromingen, de Geest werkt en waait overal. Het gaat niet (alleen) om iets buitengewoons of bovennatuurlijks, maar de Geest kunnen we ontmoeten en ervaren in onze dagelijkse werkelijkheid, hij is bij ons en woont in ons. Er zijn geen bijzondere geestelijke gaven, maar alle gaven van de Geest zijn bijzonder. Waar liefde is, is God, waar God is, is zijn geest.
Over de geest van God kunnen we al lezen in Genesis, de Geest wordt daar in verband gebracht met de schepping:de Geest van God zweefde over de wateren. Het Hebreeuwse woord voor Geest is ruach. Dit woord betekent wind of adem, de Geest zet aan tot beweging, is scheppend en leven gevend.
En eigenlijk kunnen we God of zijn geest niet definiëren, alleen omschrijven en metaforen gebruiken. Definiëren hoeft en kan niet, ervaren kan wel. En voor een ieder is dat ervaren anders. Dat kan en mag ook! |
Maar er is toch een grote categorie mensen die via de Geest spreekt en die zeggen dan soms de meest vreselijke dingen(in mijn ogen dan).......die hun dan via de Geest worden ingegeven........En is in tongen taal spreken ook niet iets wat je ingegeven wordt door de Geest.. het fascinerende daarin is dat dat vooral bij Evangelische geloofsgemeenschappen voorkomt, waarom daar wel en bv niet in een strenge refo kerk? En als ik zo'n tekst van Pieter lees of we op zondagochtend de Geest al aan het werk gezien hebben vraag ik me in alle ernst af wat hij probeert te zeggen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 19:09
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zo is ze  |
Mario Ik ben belangstellend, is heel wat anders......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 20:36
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Johhhhhhhh, stoere, sterke, zwetende mannen knielend, zomaar vlak voor je deur.... Dat wil je toch juist niet missen??  |
ze zitten op grote bulldozers de riolering uit te graven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 20:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mario Ik ben belangstellend, is heel wat anders......  |
Meelevend kan ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 20:49
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ze zitten op grote bulldozers de riolering uit te graven.  |
En dan net in jou vakantie,niet kunnen uitslapen, dat is wel balen
Kan je ze niet omkopen zodat ze een paar uur later beginnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:00
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja hij is steengoed Moet toch wel een eyeopener zijn |
Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:18
|
|
|
|
Een auto...die je neerzet....een dag later weer wil laten rijden....
En die niks meer doet
Dus vandaag...veel calorieën verbruikt...(op de fiets)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:23
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ze zitten op grote bulldozers de riolering uit te graven.  |
Highly romantic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERBEN164
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:51
|
|
|
|
| DAVIDVDE498 schreef: | Het Christendom is authentiek. Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt.
Dat is het woord: Genade
In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker.
Het Christendom is authentiek om zijn genade. |
Helemaal mee eens. De genade kom je maar in 2 godsdiensten tegen het jodendom zei het beperkter als in het christendom maar in beide kom je het tegen en beide baseren zich op dezelfde God. Alleen denkt de jood dat de Messias die ook zij verwachten nog moet komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNS104
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 22:38
|
|
|
|
|
Helaas heb ik MS, merk het natuurlijk elke dag maar laat me niet hinderen erdoor, kan nog gewoon 40 uur werken, maar door de onbalans bij het lopen kwam ik vandaan ten val en moest naar het ziekenhuis gereden worden door onze BHVer voor hechtingen in de arm. Zo kan het dus lopen of liever gezegd vallen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 23:08
|
|
|
|
| HANNS104 schreef: | | Helaas heb ik MS, merk het natuurlijk elke dag maar laat me niet hinderen erdoor, kan nog gewoon 40 uur werken, maar door de onbalans bij het lopen kwam ik vandaan ten val en moest naar het ziekenhuis gereden worden door onze BHVer voor hechtingen in de arm. Zo kan het dus lopen of liever gezegd vallen. |
Balen Hans. Beterschap met je arm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 23:09
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... |
haha Jans foei toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 23:12
|
|
|
|
| HANNS104 schreef: | | Helaas heb ik MS, merk het natuurlijk elke dag maar laat me niet hinderen erdoor, kan nog gewoon 40 uur werken, maar door de onbalans bij het lopen kwam ik vandaan ten val en moest naar het ziekenhuis gereden worden door onze BHVer voor hechtingen in de arm. Zo kan het dus lopen of liever gezegd vallen. |
Een ongeluk kan je inderdaad snel oplopen. Laat je er maar niet door van de wijs vallen/brengen. Sterkte!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 23:24
|
|
|
|
Vervelend voor je..beterschap!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 09:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar er is toch een grote categorie mensen die via de Geest spreekt en die zeggen dan soms de meest vreselijke dingen(in mijn ogen dan).......die hun dan via de Geest worden ingegeven........En is in tongen taal spreken ook niet iets wat je ingegeven wordt door de Geest.. het fascinerende daarin is dat dat vooral bij Evangelische geloofsgemeenschappen voorkomt, waarom daar wel en bv niet in een strenge refo kerk? En als ik zo'n tekst van Pieter lees of we op zondagochtend de Geest al aan het werk gezien hebben vraag ik me in alle ernst af wat hij probeert te zeggen.... |
De Geest is God, God is de Drieéenheid namelijk Vader Zoon en Heilige Geest. Jezus beloofde ons een Helper toen Hij naar de Hemel ging om plaats te bereiden. Zoals jij zegt kan de Geest ook in stilte werken, echter Hij kan ook harten aanraken en zo Zijn aanwezigheid tonen en dat god dan uitbundig geloofd en geprezen wordt.
Hoe ervaar je de Geest is moeilijk uit te leggen, maar kan een speciaal gevoel zijn bij lofprijzing voor God. Zo hadden wij een Joh de Heerzangdienst terwijl onze jeugd naar Drachten ging om een praisedienst bij te wonen. Bij die Joh de Heerzangdienst voelde gewoon iets fijns door de zaal gaan, omdat de "ouderen"met open hart de liederen zongen. Ik dacht toen hier wordt ook een "praisedienst gehouden.
Dat ik deze topic heb geopend was omdat men op velerlei de Heilige Geest kan ervaren. Er is geen gradatie in hoe men de Geest moet ervaren, eenieder op zijn/haar eigenwijze, niets mis mee. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat als we meer van de onbekendheid over de Geest wordt opgehelderd en men meer mag leren van wie, wat en hoe de Geest werkt, wij ook meer openheid naar hem toe krijgen.
Gelijk Jezus zei "Ik zend U een Helper", is dat geen leugen geweest, De Geest geeft ons ook besef over wie Jezus is en wat Hij heeft gedaan, mede daardoor kan Hij ns ook gebruiken om de Heer groot te maken een ieder op zijn/haar eigen manier. Dat jij hier op het forum zegt, dat je weet dat Jezus er ook voor jou is en je nabij is, getuigd al dat de Geest in je werkt, want Hij geeft die overtuiging.
Elke christen beleeft het geloven op eigen manier en daar is niets mis mee. een christen die met de gaven van de Geest bezig is is niet beterder dan eentje die oo kgelooft maar bijv meer (zonder te weten) met d evruchten van de Geest bezig is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 10:25
|
|
|
|
He Nicky dat zijn best interresante dingen die je daar zegt. Maar helemaal off topic. Waarom open je er niet een nieuw topic over?
En om ff on topic te blijven. Ik ga volgende week 2 dagen naar Groningen in een hotel (lekker met zo'n goedkope hotelbon van de kruidvat)en dan heb ik weer een date met dezelfde persoon als afgelopen zaterdag..............
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 27 augustus 2013, 10:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 10:36
|
|
|
|
Dit wordt een heel beroerde dag voor mij. Gisteren heb ik contact gehad met de dierenarts en we zijn tot de conclusie gekomen dat mijn hond vandaag een spuitje krijgt. Ze is twaalf jaar en heeft blaaskanker.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM368
|
op dinsdag 27 augustus 2013, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 10:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik heb leesvoer voor deze man: vrouwen zijn gewoon beter.. van Ute Ehrhardt. | ff serieus, als je een nieuwe relatie krijgt, wat verwacht je dan van een man? Ik denk dat het weinig aantrekkelijk is voor een man in zo'n relatie te stappen. Ik zou me in elk geval een marionet voelen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 10:52
|
|
|
|
| CHATULIEM368 schreef: | | Dit wordt een heel beroerde dag voor mij. Gisteren heb ik contact gehad met de dierenarts en we zijn tot de conclusie gekomen dat mijn hond vandaag een spuitje krijgt. Ze is twaalf jaar en heeft blaaskanker. |
Oei Chatuliem, das een naar bericht. Sterkte er mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:03
|
|
|
|
De laatste maanden ben ik weer eens aan de slag gegaan met het Grieks en Hebreeuws. En iedere keer blijkt weer dat de tekst veel meer inhoud heeft dan zo op het eerste gezicht gedacht wordt. Voordat ik helemaal losga, eerst een schot voor de boeg...
Ik wil het eens over geloof hebben. Wat betekent geloven voor jou? Hoe geef je dat vorm in je dagelijks leven? En hoe bepalend is het bij keuzes in je leven?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM368
|
op dinsdag 27 augustus 2013, 11:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:10
|
|
|
|
| GEPKE170 schreef: | Hallo Iedereen,
Het lijkt ons (Annet en Gepke) leuk om ook eens iets in het Noorden te organiseren. We hebben gekozen voor een barbecue waar we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten.
Welkom. Iedereen, je mag ook iemand meenemen die geen lid is. Wanneer. 8 september vanaf 12.00 uur Waar. Harkema ( bij Drachten) Kosten. 10 tot 15 euro
Graag opgeven voor 1 september bij Gepke
We hopen op een grote groep.
Annet (Janet) en Gepke | Lijkt me erg leuk toe, ik kom ook. In het verleden hebben wij een groepje noordelingen gehad die elkaar regelmatig bezochten. Het zou leuk zijn als we weer zoiets tot stand kunnen brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:16
|
|
|
|
| CHATULIEM368 schreef: | | ff serieus, als je een nieuwe relatie krijgt, wat verwacht je dan van een man? Ik denk dat het weinig aantrekkelijk is voor een man in zo'n relatie te stappen. Ik zou me in elk geval een marionet voelen.... |
Ach onderzoek alle dingen en behoudt het goede hé, het is gewoon een boek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:23
|
|
|
|
| CHATULIEM368 schreef: | Eerlijk gezegd hou ik ervan om met mn partner te kunnen bomen over abstracte onderwerpen. Ik wil ook dat ze me kan verbeteren en weerleggen als ik weer een theorie heb. Ik wil samen met haar naar CNN kijken zonder dat ik meteen moet vertalen wat er gezegd wordt. Mij gaat het niet om diploma's maar om denkniveau. En daar zijn diploma's een graadmeter voor. |
Ja lastig! Wat als je haar heel leuk vindt, en het interesseert haar totaal niet?
Maar hoe doe je dat dan nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:45
|
|
|
|
| NICKY029 schreef: | Ja lastig! Wat als je haar heel leuk vindt, en het interesseert haar totaal niet?
Maar hoe doe je dat dan nu? | tja, waneer vind je iemand leuk? Ik zou het als een gemis ervaren als we op dit punt niet gelijkwaardig waren. En alleen met haar praten over dagelijkse dingen stompt ook weer af vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|