| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 19:23
|
|
|
|
Zaterdag 31 augustus, 1 Koningen 19: 19-21; Snelle beslisser.
Elia heeft goed naar God geluisterd. Vandaag treffen we hem alweer aan in Israël, in het boerendorpje Abel-Mechola. Een plek die hij min of meer toevallig passeert richting zijn eerste opdracht in Syrië, zo lijkt het. Maar zijn opvolging houdt hem duidelijk meer bezig. Bij het passeren van een stuk land, ziet Elia Elisa aan het werk. Een echte ploeger, zal Elia gedacht hebben. Zo iemand heeft Israël nodig! Een profeet die de harde grond openscheurt. In het voorbijgaan werpt EIia zonder een woord te spreken de boerenzoon zijn profetenmantel om. Die kijkt geschrokken op, maar weet blijkbaar meteen wat dit gebaar betekent. Er komt geen woord van protest. Elisa moet een man geweest zijn die al min of meer klaarstond voor God. Want hij kust zijn ouders, hakt zijn ploeg tot brandhout, slacht de twee runderen, geeft nog een soort afscheidsbarbecue voor zijn knechten en dan is hij al weg, mee met de profeet Elia. Elisa is een snelle beslisser. Ja, dat kun je wel zeggen. Niet een op wie je als dominee eerst een hele avond moet inpraten bij een benoeming voor de kerkenraad. Nee, bij Elisa hoef je helemaal niets te zeggen. Die hoef je alleen maar even aan te raken met de opdracht van God. Heel goed, Elisa. God zegene je dienst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 20:30
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ja, Kluss wij lezen het tussen de regels door dat je vlinders hebt. Nou heel fijn voor je, wens je een hele mooie tweede date  |
In het geheel...niet TUSSEN de regels hoor...!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FREEK734
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 20:42
|
|
|
|
[quote=JANS221]Kun je je zin: Het grote probleem is dat mensen zich niet door (Bijbelse) feiten laten corrigeren…… wat nader uitleggen en dan vooral wat je bedoelt met Bijbelse feiten?
Jawel, er zijn tal van theologen die niet in de zondeval geloven, in de maagdelijke geboorte van Maria, in de opstanding van Christus nog in de hel.
[i]Als Jezus tegen een overspelige vrouw zegt: ``ga heen en zondig niet meer``, zou je, zoals jij denkt, inderdaad het woord overspel door elk woord kunnen vervangen, waarvan jij vindt dat het zonde is. Maar het gaat hier om een overspelige vrouw, niet om een lesbische vrouw!
Zou Jezus een man die homosexualiteit gepraktiseerd had dan wel veroordeeld hebben vlgs. de joodse wet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FREEK734
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 20:46
|
|
|
|
Ik reageer op wat hoofdlijnen maar wil niet alles uitputtend neerschrijven. Pogingen daartoe hebben al heel wat boeken opgeleverd en je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen als je het echt interesseert. Verder, gezien de wat felle reacties waarbij soms wel erg neerbuigend gesproken worden over ‘hun die oordelen’ etc.. Dat getuigt wel van een heel eenzijdig en beperkt beeld tov ‘fundamentalisten’, het gaat mij alleen om de Bijbelse lijn, ik voel mij geen haar beter dan welke homosexueel, dief, moordenaar of heilige dan ook. We zijn immers allemaal zondaren en zijn allen ‘van dezelfde lap gescheurd’ en ‘derven de heerlijkheid Gods’. Ik oordeel geen mensen maar discussieer over een zaak omdat hier zo te zien behoefte aan bestaat. Maar ik hanteer de Bijbel wel als bron en uitgangspunt. Met mensen die dat niet doen heeft discussie op een Christelijk podium geen zin en dan wordt de discussie ook heel anders aangezien de Bijbel dan geen middel is om anderen te overtuigen.
1. Christus blijft de zonden scherp veroordelen, Veel ‘verzachtingen’ die hier worden aangevoerd vind ik niet sterk. Ja, hij veroordeelde de vrouw niet, gelukkig niet! Want dat is toch de hoop en verwachting van ieder christen: Jezus at met tollenaren en zondaren en op de veroordelende vraag van de Farizeeers zegt hij dat de tollenaren en zondaren ziek zijn en de Medicijnmeester van node hebben (mattheus 9:12) en dat hij niet gekomen is voor de zichzelf rechtvaardigende farizeeers, maar tot zondaars tot bekering. De farizeeers wilden door het handhaven van de wet zalig worden, achten zichzelf daardoor goed genoeg voor de hemel maar Jezus breekt dat keer op keer af. Het is Jezus ‘werk’ om zondaren te bekeren, tot Zichzelf door het geloof in Hem (Joh 5) maar niet om ze daarna voort te laten leven alsof er niets gebeurt is! Als je de evangeliën leest wordt dat toch wel duidelijk. En lees bijv. wat Paulus hierover zegt in Romeinen 6. Christus geeft een samenvatting van de wet waarbij Gods wet verder volkomen gehandhaafd blijft zoals ik eerder uit matth 5 noemde.. Als je Christus liefhebt wil je zijn geboden uit liefde onderhouden, zonder ben je er niet alleen niet toe in staat, maar begrijp je ze ook niet (Mat 11:25). 2. Homosexualiteit is geen zonde. Er zijn toch diverse andere wetten die niet meer gehouden worden? Hier kan ik natuurlijk slechts beknopt reageren. Zowiezo zijn er de burgerlijke wetten die alleen voor Israel, of voor de overheid gelden. Niemand mag natuurlijk individueel een vrouw (of man) stenigen, dat mocht in Israel ook alleen de ‘wettige’ overheid. En daarnaast golden deze burgerlijke wetten m.i. alleen voor Israel, voor zover er in het NT niet op teruggegrepen wordt. Verder heb je wel universeel geldende zedelijke wetten die ook nu gelden. Waar we het vast wel over eens zijn: de 10 geboden mbt op bijv. hoererij, diefstal etc die ook in het NT herhaaldelijk als zonde genoemd worden. Er zijn zaken die wat moeilijker liggen, bijv. onder invloed van een veranderende cultuur zoals homosexualiteit. Maar aangezien deze ook in het NT op diverse plaatsen duidelijk veroordeeld worden voor mij geen grijs gebied. Als ik de tegengestelde theologische onderbouwing lees, dan vind ik dat nou vormen van puur inlegkunde, als is het in een enkel geval wel knap bedacht. En hier dan een aantal bewijsteksten: Rom 1: 27: “En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.” Zie ook 1 Korinthe 6: 10, 1 Tim 1: 10 3. Er wordt gezegd dat God een God van liefde is. Dat is 100% waar maar God is ook een God van gerechtigheid en Christus zelf zal oordelen naar recht (Matth7: 23; matth 25:31-46; etc). Zie ook openbaringen en uiteraard bijna alle andere Bijbelboeken, zowel OT als NT.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | In het geheel...niet TUSSEN de regels hoor...!!!  |
Okè in het geheel, is het wel duidelijk!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:36
|
|
|
|
| FREEK734 schreef: | Ik reageer op wat hoofdlijnen maar wil niet alles uitputtend neerschrijven. Pogingen daartoe hebben al heel wat boeken opgeleverd en je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen als je het echt interesseert. Verder, gezien de wat felle reacties waarbij soms wel erg neerbuigend gesproken worden over ‘hun die oordelen’ etc.. Dat getuigt wel van een heel eenzijdig en beperkt beeld tov ‘fundamentalisten’, het gaat mij alleen om de Bijbelse lijn, ik voel mij geen haar beter dan welke homosexueel, dief, moordenaar of heilige dan ook. We zijn immers allemaal zondaren en zijn allen ‘van dezelfde lap gescheurd’ en ‘derven de heerlijkheid Gods’. Ik oordeel geen mensen maar discussieer over een zaak omdat hier zo te zien behoefte aan bestaat. Maar ik hanteer de Bijbel wel als bron en uitgangspunt. Met mensen die dat niet doen heeft discussie op een Christelijk podium geen zin en dan wordt de discussie ook heel anders aangezien de Bijbel dan geen middel is om anderen te overtuigen.
En hier dan een aantal bewijsteksten: Rom 1: 27: “En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.” Zie ook 1 Korinthe 6: 10, 1 Tim 1: 10 3. Er wordt gezegd dat God een God van liefde is. Dat is 100% waar maar God is ook een God van gerechtigheid en Christus zelf zal oordelen naar recht (Matth7: 23; matth 25:31-46; etc). Zie ook openbaringen en uiteraard bijna alle andere Bijbelboeken, zowel OT als NT. |
``Maar ik hanteer de Bijbel wel als bron en uitgangspunt``, schrijf je. Wil je daarmee zeggen dat mensen die anders over homoseksualiteit denken dan jij en een andere mening hebben, dit niet doen?
Er is al eerder uitgelegd in deze of ander topics, dat in de brief aan de Romeinen er gewaarschuwd wordt voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt. Gericht aan zowel homo`s als hetero`s. Er wordt hier niet gesproken over een relatie gebaseerd op liefde en trouw tussen twee mensen, die elkaar willen liefhebben en beminnen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 31 augustus 2013, 21:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:39
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Op dit moment voel ik me net een puber  |
Dat lazen we ja....in een ander topic....
Allemaal prima...als je ons maar op de hoogte houd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:44
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Naar de kapper geweest  |
Het zit keurigggg Anna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FREEK734
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | ``Maar ik hanteer de Bijbel wel als bron en uitgangspunt``, schrijf je. Wil je daarmee zeggen dat mensen die anders over homoseksualiteit denken dan jij en een andere mening hebben, dit niet doen?
Er is al eerder uitgelegd in deze of ander topics, dat in de brief aan de Romeinen er gewaarschuwd wordt voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt. Gericht aan zowel homo`s als hetero`s. Er wordt hier niet gesproken over een relatie gebaseerd op liefde en trouw tussen twee mensen, die elkaar willen liefhebben en beminnen! |
Ik las toch ergens dat de bijbel maar overboord geflikkerd moest worden. Natuurlijk geldt dat niet een ieder, maar voor de duidelijkheid
Ik heb dat niet hier gelezen, hoeft ook niet want dat heb ik wel ergens anders. Ik vind dat in veel gevallen inlegkunde. Zie bijv. ook http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/homsleutel.htm. Wij zijn het daar dus over oneens en ik heb helemaal niet de illusie je van mijn standpunten te overtuigen op dit punt. So be it.
Laatst aangepast door
|
FREEK734
|
op zaterdag 31 augustus 2013, 21:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:48
|
|
|
|
Zoals Freek al aangaf, is de discussie over dit onderwerp,indien het niet gebaseerd is op de bijbel, vruchteloos.
Dus: je stelt een rhetorische vraag.
Qed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:52
|
|
|
|
| FREEK734 schreef: | Ik heb dat niet hier gelezen, hoeft ook niet want dat heb ik wel ergens anders. Ik vind dat in veel gevallen inlegkunde. Zie bijv. ook http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/homsleutel.htm. Wij zijn het daar dus over oneens en ik heb helemaal niet de illusie je van mijn standpunten te overtuigen op dit punt. So be it. Ik las toch ergens dat de bijbel maar overboord geflikkerd moest worden. Natuurlijk geldt dat niet een ieder, maar voor de duidelijkheid |
Dit is geen antwoord op mijn vraag! Mijn vraag was: Wil je zeggen dat mensen die anders over homoseksualiteit denken dan jij, en een andere mening hebben, de bijbel niet als bron en uitgangspunt nemen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 31 augustus 2013, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 21:53
|
|
|
|
Weet je hoe heerlijk dat is???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FREEK734
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:08
|
|
|
|
JANS221 schreef: ``Maar ik hanteer de Bijbel wel als bron en uitgangspunt``, schrijf je. Wil je daarmee zeggen dat mensen die anders over homoseksualiteit denken dan jij en een andere mening hebben, dit niet doen? ENDE QOUTE
Jans, heel erg scherp, mijn vorige antwoord kon idd vraagtekens oproepen al bedoelde ik dat niet te doen. Mijn antwoord is: nee, ik ga ervanuit dat tenzij anders vermeld een ieder in alle ernst poogt zich op de Bijbel te baseren. Anders zou ik zowieso geen discussiepoging ondernemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:39
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Wat is het toch ene hardnekkige leugen,die maar blijft rondzoemen,dat men homo s afkraakt, veroordeelt,poten ramt en wat dies meer zijn,wanneer ik of een andere recensent, duidelijk maakt dat de homoseksuele levenshouding en uitvoering daarvan,een abominatie is.
Dan is toch de spreuk: de barmhartigheid der goddelozen is wreed, net zo ongepast ? Waarom is de vrijzinnige bijbelinterpretatie wel redelijk,maar de rechtzinnige niet?
Is er hier een hetze tegen homo s gaande? Ik dacht het niet....wel een uitwisseling van standpunten.
En de bijbel weggooien kan altijd nog.......
Maar dan kunnen ook het zo goed een koran gaan lezen. Of Mein Kampf van Hitler en dat als woord van ene God gaan bezien. Of Friedrich von Nietsche als verlichte denker en filosoof gelijk geven.
Dan is het niet belangrijk wat er staat geschreven.....maar wat wij voelen. |
Leef jij volgens de wet of uit de Geest? Ben jij een bewust belijdend christen of een geleerde christen? Is het werkelijk de Geest die jouw laat inzien wie en wat en hoe Jezus is, of haal jij alles uit de Bijbel en geef je daar een eigen interpretatie aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:43
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan:
Roelande345, 54jaar, regio 0342 Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem Anna415, al jaren 25, regio 0546 Shanita130, 41 jaar, regio 078 Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv ) Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb) Jojada808. 49 jaar regio050 Roos896. 40 jaar, regio0529
zo nog maar een keertje up! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:44
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij  en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....
veel plezier en mooi weer gewenst en liefs van mij  |
Jammer, en volgende keer weer wel, zou leuk zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 10:20
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Jammer, en volgende keer weer wel, zou leuk zijn. |
dank je, ik doe me best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 10:25
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Hmmmm, wat zal ik zeggen? Is het wel slim om wat te zeggen? Petra schreef een tijdje terug dat ze zóóóó verliefd was en dat ze dat wel kon schrijven, omdat hij het forum toch niet las. Mijn date leest het forum wel eens....tja, moet ik dan mijn gevoelens tonen? Ik las ergens eens het volgende: "Mannen voelen zich het meest aangetrokken tot een vrouw als ze niet echt weten waar ze aan toe zijn. Als je niet precies weet of ze je wel leuk genoeg vind en wat ze daadwerkelijk van je wil. Ze zorgt ermee dat ze maar door je gedachten blijft spoken. En hoe meer je aan haar denkt, hoe sterker je jezelf aangetrokken voelt tot haar." ? Dus...vlinders  |
leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 10:26
|
|
|
|
Zondag 1 september, 1 Koningen 20: 1-22; Als God met je is.
Met de Syriërs – in de meeste vertalingen aangeduid met Aram – leefde koning Achab vrijwel constant op voet van oorlog. In de visie van de Bijbelverteller waren zij zoiets als een gesel in de hand van God. Die gesel komt deze keer hard aan. Koning Benhadad van Syrië belegert samen met tweeëndertig collega’s Samaria, de residentie van Achab. Tegen zo’n overmacht kan Achab niet op. hij moet heel diep buigen, maar ook dat heeft ergens een grens. Dan wordt de stad belegerd. Vanaf de muur kon iedereen de Syriërs bezig zien met de voorbereidingen: uitdagend, van zichzelf overtuigd, rumoerig, hoogmoedig. Heel, heel beangstigend. Maar dan staat er ineens een profeet voor Achab. Nee, niet Elia. ‘Koning’, zo zegt de Heer, ‘laat u niet intimideren door die zelfverzekerde Syriërs! De Heer, de God van Israël, geeft hen vandaag in uw hand! En dan zult u weten dat Ik de Heer ben!’ En zo gebeurt. De Syriërs worden in de pan gehakt en de stad blijft gespaard. ‘Dat is van de Heer’, zullen veel mensen in de stad gezegd hebben. Achab misschien ook wel. En toen? Stilte? Ervaringen van onverwachte hulp en redding van God vragen om bekering van je hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 10:27
|
|
|
|
als je het puberen maar laat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 10:29
|
|
|
|
super gelukkig en het ruimen lukt aardig maar wat een troep kan een mens hebben lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLOOR151
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 12:21
|
|
|
|
| INGRID410 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben sinds een weekje lid en behalve het 'rondkijken' geniet ik ook erg van het forum. Fijn om op deze manier herkenbare verhalen te lezen, maar ook het gewoon " "bijkletsen" komt gezellig over.
Ik heb op een aantal profielen van mannen gelezen dat ze gescheiden zijn en daar moeite mee hebben. Zelf ben ik ook gescheiden en heb daar nog steeds moeite mee, met name ook als christen zijn.
"Toevallig" kwam ik gisteren in de bibliotheek dit boek tegen: "Nieuwe levens, nieuw geluk" van Martine Mingelinckx. De ondertitel is "van scheiding naar nieuw samengesteld geluk".
Het is geen christelijk boek, maar desalniettemin las ik veel herkenbare zaken over de schaamte die mannen en vrouwen voelen over het gescheiden zijn en welke emoties daar allemaal bij komen kijken.
Voor mij was het heel herkenbaar en heilzaam om te lezen , en daarom dus even deze post op dit forum.
Het tweede deel van het boek gaat over hoe je als nieuw, samengesteld gezin verder gaat: dit is voor mij een nog "veel-te-ver-van-mijn-bed-show", maar voor de daters onderons die al wat verder zijn en daar mee te maken hebben/krijgen, kan het wellicht ook van nut zijn. |
Er is ontzettend veel te lezen over echtscheiding. Zelf heb ik snel het boek 'en de kinderen scheiden mee' van de auteurs Neuman & Romanowski besteld en gelezen. Dit het beste wat ik toen heb kunnen doen. Hoe houdt je de kinderen zoveel mogelijk uit de strijd en probeer je hen centraal te stellen. Het boek gaat over hoe kinderen een echtscheiding ervaren gezien door hun ogen. Ook over de periode na een echtscheiding, nieuwe partners enz. heeft dit boek veel te bieden.
Voor de verwerking heb ik veel aan Cambriana gehad. Wat ook echt hielp was inzicht krijgen in het echtscheidingsproces. Je probeert antwoorden te krijgen en weten wat je te wachten staat. In België -het land in Europa met de meeste echtscheidingen- is veel onderzoek gedaan mbt dit onderwerp.
www.scheidingsritueel.be/gallery/documents/antenne-scheiden.pdf Enorm boeiend om te lezen voor iedereen, ongeacht men is gescheiden of niet.
Laatst aangepast door
|
FLOOR151
|
op maandag 2 september 2013, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 12:34
|
|
|
|
Bijbelteksten die heel waardevol voor je zijn, die je erg geraakt hebben. Misschien fijn om een tekst hier te delen? en waarom die tekst veel voor je betekent.
Ikzelf heb wel zo`n tekst. Toen ik pas tot geloof was gekomen na m`n scheiding ging ik een keer mee met iemand naar de kerk. Daar las ik een tekst, die stond heel groot op de muur geschreven en die raakte me.
Het was de vogende tekst: Matt 11 vs 28 t/m vs 30
Kom naar mij jullie die vermoeid en belast zijn, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden. Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Deze tekst heeft me zo bemoedigd, zo van: vertrouw me maar, ik zal je rust geven.
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 1 september 2013, 12:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 12:58
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Leef jij volgens de wet of uit de Geest? Ben jij een bewust belijdend christen of een geleerde christen? Is het werkelijk de Geest die jouw laat inzien wie en wat en hoe Jezus is, of haal jij alles uit de Bijbel en geef je daar een eigen interpretatie aan? |
Pieter, is het niet beter om in plaats van elkaar de oren te wassen de voeten te wassen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 13:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Dit keer niet de roddels maar de krant gelezen, goed he?
PS de thee was lekker  |
Leuk die blonde look!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 13:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Pieter, is het niet beter om in plaats van elkaar de oren te wassen de voeten te wassen? |
Volkomen met je eens, dat is wat ik dus probeer te zeggen maar men helaas de voeten van de homo's niet wassen wil, met een, "want in de Bijbel staat". Juist Jezus als voorbeeld nemend , en hoe die omging met hen, die Hem zo nodig hadden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 13:54
|
|
|
|
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.
Prijs de Heer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 14:02
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Volkomen met je eens, dat is wat ik dus probeer te zeggen maar men helaas de voeten van de homo's niet wassen wil, met een, "want in de Bijbel staat". Juist Jezus als voorbeeld nemend , en hoe die omging met hen, die Hem zo nodig hadden. |
Ik bedoelde het niet voor mensen die een andere mening dan je zelf hebben, maar meer persoonlijk voor een ieder. Wie ben jij om de ander de oren te wasen omdat hij/zij een andere mening heeft. En daar bedoel ik geen pittige discussie mee maar meer de aanvallen op het persoonlijk geloof van de ander. Ik vind dat pijnlijk om te lezen, heb ik hier al eerder geschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 14:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik bedoelde het niet voor mensen die een andere mening dan je zelf hebben, maar meer persoonlijk voor een ieder. Wie ben jij om de ander de oren te wasen omdat hij/zij een andere mening heeft. En daar bedoel ik geen pittige discussie mee maar meer de aanvallen op het persoonlijk geloof van de ander. Ik vind dat pijnlijk om te lezen, heb ik hier al eerder geschreven. |
Hier een korte reactie, het gaat mij niet om een ander zijn geloof en mening maar, om de tekortdoening aan Gods liefde in Zijn gegeven Zoon Jezus. Wij mogen de Bijbel als leerboek gebruiken en daar onze mening ook op stoelen, maar beslist niet vergeten dat Jezus kwam voor alle zondaren en zo wij als hetero's ook elke dag onze fouten cq zonden doen, waar we steeds weer om vergeving mogen vragen, kunnen wij één zonde niet apart gaan zetten, omdat wij er geen "last"van hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 14:55
|
|
|
|
|
Eindelijk weer eens gekookt en lekker aan tafel gezeten om zo de maaltijd te nuttigen, zou zo niet meer weten hoelang dat het geleden is dat we dat op zondagmiddag hebben gedaan, meestal nuttigden we 's avonds onze warme hap.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |