ChristianMatch

Forum

Thermostaat of temperatuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5740 5741 5742 5743 5744 5745 5746 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 13:45

Als je dit topic hebt gevolgd, dan heb je wellicht gezien dat er een aantal reacties verwijderd zijn.

Probeer on-topic te blijven, vriendelijk en respectvol.

Als je moeite hebt met de wijze waarop de moderator werkt, reageer dan via de mail of in het topic 'forum vernieuwd'. Niet binnen het topic zelf.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 14:18

Dat ik een prachtig boeket bloemen kreeg van cmmers en veel ex cmmers.......
Lieve mensen, dank je wel!

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 september 2013, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 16:40

MARIO216 schreef:
Maar kwik kan toch haast niet bevriezen??? Clown smiley

Jawel hoor, alleen bij de werkelijk toch wel heel frisse temperatuur van -38, 7 graden, dat komt in Nederland niet voor. Bij mijn weten is -27,4 de koudste gemeten temperatuur in Nederland geweest. Overigens spreken we bij kwik van stollen, wat je denk ik ook bedoelt. Bevriezen is eigenlijk het stollen van water en wordt alleen voor deze stof gebruikt.

IJsland lijkt koud maar als je kijkt hoe noordelijk het ligt, valt het mee. In de winter is het in het zuiden gemiddeld nul graden. Kwik kan er wel bevriezen maar het is onwaarschijnlijk dat het nog gebeurt. Er is ooit een temperatuur van -39,7 gemeten en dan is kwik inderdaad (net) bevroren. Maar dat zal zich met de opwarmende Aarde wellicht niet meer voordoen, al is het niet zeker.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 september 2013, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 17:34

De term volslank is al een rare. Je bent niet slank maar het mag kennelijk niet dik heten dus we noemen het maar volslank. Maar ja vol en slank is tegengesteld dus die kreet klopt niet. Dat geeft al aan dat slank de norm is.

Goed beschouwd zeg je dan al dat volslank kennelijk als minder goed wordt gezien. Helaas is daar medisch-technisch ook wel wat voor te zeggen. Zeker als het dikker zijn niet door aanleg komt maar door ongezonde leefgewoonten.

Bij mij was het zo dat ik na het ingaan van de zomertijd wandelde, zeilde etc waardoor ik gewicht verloor. Door de uitgesproken slechte zomer en over het afgelopen herfstige voorjaar hoeven we het al helemaal niet te hebben, was ik stiekem aangekomen. Niet bewegen is meer thuiszitten en meer tussendoor eten en dan kun je aankomen. Ik ben nu elf kilo kwijt en eigenlijk bevalt me dat prima al kon ik door mijn 1m90 wel wat hebben. Te veel gewicht is niet gezond, hoe dan ook. Je lichaam wordt onnodig zwaar belast.

Er zal wel weer hevig tegen dit wetenschappelijk inzicht geprotesteerd worden maar mensen zoeken vaak ook onbewust naar een partner met goede overlevingskansen. Je kunt er niet omheen dat overgewicht die kansen niet vergroten. Voor mensen die al aan een chronische ziekte lijden is een wat geringer gewicht zeker beter, denk hierbij bijvoorbeeld aan hartziekten, diabetes en mensen met longproblemen. Het gaat ook niet om hoe je in de markt ligt maar in eerste instantie om je eigen gezondheid.

De vraag is natuurlijk voor psychologen of en in hoeverre dit een rol speelt, dan wel of volslanke mensen op basis daarvan eerder afgewezen worden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 september 2013, 00:58
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 19:11

NATASCHA642 schreef:
vandaag dozen ingepakt schiet al lekker op Knipoog smileyLachende smiley

En al dozen aan het uitpakken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOVH807

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 19:36

JANS221 schreef:
Je zou je moeten schamen omdat je in het dagelijks leven grapjes maakt? Nou, dat ben ik niet van plan.

Moet je denk ik ook vooral niet doen als je daar niet van plan bent, maar je kan er wel beter over nadenken hoe je een grap doet. 9 v/d 10 als je een grap uithaalt met iemand, houdt je hem een valse waarheid voor, die je later weer corrigeert.

Quote:
Het maken van grappen heeft niets met het 9e gebod te maken. Het 9e gebod gaat over het beschadigen van mensen met je woorden, over opzettelijk en bewust verdraaien van woorden, over kwaad spreken en roddelen over mensen. Dit met de bedoeling om hen te benadelen. De woorden van anderen in vertrouwen tot jou gesproken behoren ook veilig bij je te zijn.

In de Catechismus staat:
Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve , niemand zijn woorden verdraaie

Zoals ik al eerder aangaf, bij een grap met iemand, verdraai je meestal eerst de waarheid (valse getuigenis of verdraaien van woorden), zodat die persoon verschrokken reageert. Juist om die reactie moet je dan lachen. Daarna vertel je het juiste verhaal.

Quote:
Wat de catechismus over het 9e gebod zegt, doet er niet zoveel toe. Het is een uitleg van de bijbel die lang geleden gemaakt is en waarmee men vast wou leggen hoe men dacht en moest denken. Je hoeft het niet over te nemen.

De Catechismus is gebaseerd op wat er in de Bijbel staat. Dus je zegt eigenlijk dat de Bijbel ouderwets is en het niet over hoeft te nemen? Tevens zeg je dus eigenlijk dat wij alles achter de psalmen kunnen verbranden en vergeten, want alles daarna is geschreven door mensen uit die tijd.

Quote:
Als we de boodschap die in de bijbel doorklinkt begrijpen en daarnaar proberen te leven, dan gaan we ons toch niet bij alles af zitten vragen of het wel mag van God?

En daarom heeft de alvoorzienige God ons voorzien van de 10 Geboden en de uitleg hiervan in de Bijbel. Dan hoef er dus niet over na te zitten denken.

Quote:
Wat ik niet begrijp is dat jij vindt dat theoretisch gezien je geen grappen mag maken, maar dat je zegt dat je het in de praktijk wel vaak doet. Wees dan consequent en maak geen grappen meer.

En hier zit het knelpunt zoals ik ook zei. In feite verdraai je dus met een grap met iemand de waarheid. Het verdraaien van de waarheid is een gruwel in de ogen van onze Heere en een overwinning in de ogen van de duivel. Je corrigeert je onwaarheid weer, maar je hebt hem wel uitgesproken of zelfs maar in je gedachte gehad (wat net zo erg is volgens de Bijbelse geschriften).

Nogmaals ik ben er voor mezelf nog niet helemaal over uit hoe de theorie in de waarheid toe te passen, maar nergens in de Bijbel staat dat de smalle weg makkelijk is, maar wel dat de brede weg makkelijk en zondig is.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 20:12

Vlierbessen geplukt en sap van gemaakt...
Leuk werk ....maar alles ziet nu paars/zwart...inclusief mijn handen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 20:27

Maandag 16 september, Romeinen 16: 1-16; Stuur Febe maar.

De eerste naam die Paules noemt op het laatste blaadje van zijn brief is die van een vrouw. Dat zal zeker de vrouwen in de gemeente van Rome goed gedaan hebben. Zo’n vijftien keer heeft Paules naar de gewoonte van zijn tijd al schrijvend de broeders aangesproken. De NBV vertaalt alle keren overigens heel sympathiek met ‘broeders en zusters’. Maar als hij aan het eind namen gaat noemen en mensen gaat groeten, dan vallen ook nadrukkelijk de namen van vrouwen. En van de moeder van Rufus zegt hij zelfs dat zij ook voor hem zoiets als een moeder geweest is.
Had Paules zelf geen moeder, dat hij zich dat hier laat ontvallen?
De eerste naam is die van Febe. Zij is de bezorgster van de brief. Zij moet een flinke vrouw geweest zijn, dat Paules haar dit opdraagt. Even denk je: waren er dan geen mannen bereid of beschikbaar? Toen zal Paules gezegd hebben: Stuur Febe maar, die kan dat wel zo goed! Een vrouw die volgens hem al veel christenen heeft bijgestaan! Nu, zij brengt de brief over Paules vraagt extra indringend haar respectvol te ontvangen en bij te staan. Blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend. Intussen een heel bemoedigende tekst voor elke vrouw die het evangelie verder wil brengen. Als het moet naar een stad als Rome.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 21:07

MARCOVH807 schreef:
......

Zoals ik al eerder aangaf, bij een grap met iemand, verdraai je meestal eerst de waarheid (valse getuigenis of verdraaien van woorden), zodat die persoon verschrokken reageert. Juist om die reactie moet je dan lachen. Daarna vertel je het juiste verhaal.

....

Uhhh. Er bestaat ook nog zoiets als woordgrappen en moppen. Veel lol zonder dat je iemand laat schrikken of zonder de waarheid te verdraaien.

Maar hoe ga je dan om met verhalen? Zijn ook niet de waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 22:41

MARCOVH807 schreef:

De Catechismus is gebaseerd op wat er in de Bijbel staat. Dus je zegt eigenlijk dat de Bijbel ouderwets is en het niet over hoeft te nemen? Tevens zeg je dus eigenlijk dat wij alles achter de psalmen kunnen verbranden en vergeten, want alles daarna is geschreven door mensen uit die tijd.

In de catechismus is vastgelegd hoe mensen in een bepaalde periode over God dachten. Daar is op zich niets mis mee. Maar je hoeft dat niet over te nemen, je mag er ook anders over denken. Als je andere bijdragen van mij leest, geef ik toch duidelijk aan dat de boodschap die in de Bijbel doorklinkt heel actueel is en beslist niet achterhaald. Je legt mij nu woorden in de mond die ik niet gezegd heb. En wat bedoel je met `` Tevens zeg je dus eigenlijk dat wij alles achter de psalmen kunnen verbranden en vergeten, want alles daarna is geschreven door mensen uit die tijd.``. Dit heb ik ook niet gezegd. En waarom maak jij onderscheid tussen alles achter de Psalmen en datgene wat daarvoor geschreven staat? Trouwens, de bijbelboeken staan ook niet allemaal op volgorde van wanneer ze geschreven zijn in de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 00:15

Verraste, verbaasde smiley

Joehoe Jahans???

Je bent grijs!

Moet ik nu alleen onze psalmen en klaagliederen uit bedenken? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 09:01

Stilte

Zolang er nog ergens iemand bestaat
met wie ik als mens kan spreken
vind ik ook wel een stilte midden op straat
een stilte die niet kan breken.

Een kostbare stilte van zuiver glas
dat ik zelf met mijn stem heb geslepen.
Als ik er niet was en die stem er niet was
had niemand die stilte begrepen.

Maar als Hij er niet was en Zijn stem was er niet
dan was er van stilte geen sprake.
Alleen maar van zwijgen, zo hard als graniet
en dat kan je doodeenzaam maken.

Maar de stilte, dat is een tweestemmig lied,
waarin God en de mens elkaar raken.

Guillaume van der Graft
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 09:03

ZEELAND736 schreef:
Vlierbessen geplukt en sap van gemaakt...
Leuk werk ....maar alles ziet nu paars/zwart...inclusief mijn handen...

Mmmm... Lekker!
Van vlierbloesem kun je ook heerlijke limonade maken. Erg fris en lekker bij warm weer. Maar goed, daar moeten we waarschijnlijk voorlopig weer een paar maanden op wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 10:10

Ze is het vergeten om te betalen, denk ik. En CM is een bedrijf, als je niet betaalt dan ga je op grijs.

Werkt je kampeerlijntjecommunicatie niet meer? Engeltje smiley

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 10:20

THOMAS968 schreef:
Ze is het vergeten om te betalen, denk ik. En CM is een bedrijf, als je niet betaalt dan ga je op grijs.

Werkt je kampeerlijntjecommunicatie niet meer? Engeltje smiley

Thomas

Tuurlijk werkt dat, maar midden in de nacht niet. Engeltje smiley

Ze kijkt vast of ze ook zonder CM kan leven.

Of ze heeft haar prins gevonden, al dan niet met wit paard. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 17 september 2013, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:14

Hai,

En toch, ja, als je je 'prins' vindt, is dat wel erg fijn ed.

Alleen ja, dan is het dus niet zo dat al je dagelijkse beslommeringen etc. ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen.

En wat denk je, als je 'verliefd' bent, dan krijg je weer andere 'problemen'.

Problemen tussen aanhalingstekens, ik bedoel, dan kan je krijgen dat je moet werken, de ene hier de andere daar, en dat je mekaar mist.

Wat je natuurlijk niet had vóór dat je verliefd was/verkering had.

En dan krijg je dat je mekaar mist(als het wederzijds is natuurlijk), en ja, dat kan ook heel moeilijk zijn, zeker als je ervoor gewoon een gelukkig zorgeloos leventje had, wat rustig voortkabbelde.

Ik denk ineens aan die Bijbeltekst, dat Paulus zegt van dat hij aan zou raden niet te trouwen, omdat er dan veel leed wordt bespaard....(zoek 'm later ff op)

En ja, waaruit bestaat dat leed dan?

Juist. Dat je mekaar gaat missen als je niet bij mekaar bent. Jaloersheid(als het serieus en integer en eerlijk is van beide kanten is de jaloersheid natuurlijk wel onterecht maar ja, het kan wel gebeuren..., een begrijpelijke emotie. En ja, zo zijn er natuurlijk meer dingen te bedenken waar je mee te maken kan krijgen bij een verkering, relatie of een vriendschap met bedoeling in toekomst een relatie.

En dan niet te vergeten ouderlingen bezoek, die het maar niets vinden dat je daar slaapt, terwijl je niet eens bij mekaar slaapt...
Ja, bij mij is dat namelijk principieel, ik ga pas intiem met iemand als er een basis is van een langdurige innige goede vriendschap.....En ja, als je 'vriend' dat helemaal begrijpt, daar helemaal geen moeite mee heeft, sowieso al heel gelukkig is, dát je bij hem bent en wil zijn, eventueel, met hem verder wil....ja.....
En, andere vrienden die ook even moeten wennen dat je ineens een relatie/verkering hebt.
En zo kunnen er nog meer dingen zijn.
Dus ja, ik zie en ervaar het wel eventjes zo, dat je in een emotionele achtbaan zit regelmatig...

Maar ja, verliefd, en wederzijds, zeker als je zoals ik, dat allang uit je hoofd had gezet, allang leefde met het idee 'ik blijf alleen, heb wat vrienden, werk etc, en ben best wel gelukkig'. Ja, da's best wel heftig hoor. Je wilt dan nog maar een ding en dat is bij degene zijn en verder maakt het je niets uit.

Wat natuurlijk helemaal niet realistisch is, ja, je kan de eerste weken wel een tijdje bij mekaar zijn erg veel, en ja, daarna, moet je toch gewoon je dingen weer oppakken, die je altijd al deed.....

Ja, je kan als je werkt wel wát dagen opnemen, en ja daarna gaat het gewoon weer door, ieder met zijn eigen sociale leven, wat je dan wel in de weekenden, en soms in vrije dagen wel kan combineren en samen doen, zoals mee naar familie, kennismaken met elkaars vrienden etc.

Nou ja, dit wou ik even delen, tis in zoverre on topic, dat het met 'Daten' te maken heeft, in die zin, dat het een date is, waar wel wat uit voortkwam.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 september 2013, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:23

Hoi Jol,

Prachtig, ontroerend en ook zo waar overkomend!

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:34

dat ik blij wordt hoe mooi mijn huisje wordt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:49

Wij zijn van plan om mijn huis eens grondig op te ruimen, vandaag.

Morgen komt mijn woonbegeleider, en ja, ik voel dat ik op haar grens zit.

Als ik vandaag niet gewoon, serieus hier, dingen ga doen in me huis, en bij ga houden, ja.....dan zie ik morgen een hele grote bui hangen waar ik echt geen zin in heb, en daardoor veel liever zelf even 'ertegen aan ga'.

En ja, zó erg is het niet, ik bedoel, iedereen moet toch zijn huis opruimen en schoonhouden? Ik had er enkele jaren terug zelfs lol in...

Huishouden hoort nu eenmaal bij het leven.

En ja, ik heb er nu ook zin an, en ga straks met frisse moed, beginnen.

En ja, dan heb ik een trucje; eerst beginnen met het allerbelangrijkste, daarna met wat minder belangrijk iets, en zo verder.

En, dát werkt dus.

Ik wens iedereen hier een Fijne Werkdag! En Gods Zegen tijdens dat werk!

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:27

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik een prachtig boeket bloemen kreeg van cmmers en veel ex cmmers.......
Lieve mensen, dank je wel!

Van mij, voor jou, een virtueel hartje:

Liefs, Zegens en Sterkte!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 september 2013, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:38

En weer is er een bak met bessen...
Alleen...alles is blauw en paars...en dat kleurtje eenmaal op je kleding....
Das... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:39

NATASCHA642 schreef:

Ha Natascha!

Ik ben, met jou, blij voor jou! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:43

NATASCHA642 schreef:

En straks volop genieten hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:48

SHANITA130 schreef:
Wij zijn van plan om mijn huis eens grondig op te ruimen, vandaag.

Morgen komt mijn woonbegeleider, en ja, ik voel dat ik op haar grens zit.

Als ik vandaag niet gewoon, serieus hier, dingen ga doen in me huis, en bij ga houden, ja.....dan zie ik morgen een hele grote bui hangen waar ik echt geen zin in heb, en daardoor veel liever zelf even 'ertegen aan ga'.

En ja, zó erg is het niet, ik bedoel, iedereen moet toch zijn huis opruimen en schoonhouden? Ik had er enkele jaren terug zelfs lol in...

Huishouden hoort nu eenmaal bij het leven.

En ja, ik heb er nu ook zin an, en ga straks met frisse moed, beginnen.

En ja, dan heb ik een trucje; eerst beginnen met het allerbelangrijkste, daarna met wat minder belangrijk iets, en zo verder.

En, dát werkt dus.

Ik wens iedereen hier een Fijne Werkdag! En Gods Zegen tijdens dat werk!

Laterz!

Ja, tot Laterzzzzzzz Shanita, eerst opruimen en dan weer op CM met een voldaan gevoel dat het je is gelukt en het vooruitzicht dat je begeleidster morgen met een glimlach door je huisje loopt Knipoog smiley

SUCCES

Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 17 september 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 13:52

JANE410 schreef:
Ja, tot Laterzzzzzzz Shanita, eerst opruimen en dan weer op CM met een voldaan gevoel dat het je is gelukt en het vooruitzicht dat je begeleidster morgen met een glimlach door je huisje loopt Knipoog smiley

SUCCES

Dank voor deze bemoediging, lieve meid!

en tot laterz!

En fijne Dag!

S.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 14:44

JOL252 schreef:
Tuurlijk werkt dat, maar midden in de nacht niet. Engeltje smiley

Ze kijkt vast of ze ook zonder CM kan leven.

Of ze heeft haar prins gevonden, al dan niet met wit paard. Engeltje smiley
Geen paniek, ik ben er weer, niet meer grijs, maar weer blond. Menander van Athene merkte eens op: grijsheid tekent de jaren, niet de wijsheid. Engeltje smiley
En of ik nu wou kijken of ik zonder CM kon, niet op tijd betaald had of mijn prins gevonden heb…….Dat laat ik maar in het midden.
Maar ik kan begrijpen dat Prinsjesdag en de begroting associaties oproept met een prins en betalen…..

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 17 september 2013, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
SANNE287

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 15:34

Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Wie worstelt hier nog meer mee?

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 16:19

SANNE287 schreef:
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.

Dankjewel dat je dit onderwerp inzet.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 17 september 2013, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 19:08

SANNE287 schreef:

Eerst even voorop gesteld dat we God zeer ernstig tekort doen en hem voor leugenaar slijten, zou alles vanzelf zijn gegaan.
Juist als men zich verdiept in de finesse van de natuur, kan het onmogelijk zo zijn, dat alles vanzelf is ontstaan. De evolutionist zal zeggen er was een begin doodmateriaal, wat levend werd en dat heeft zich door aanpassing vermenigvuldigd tot wat de natuur nu is.

Graag zou ik het bewijs zien dat abiogenese het ontstaan van leven isgeweest, men moet een groter geloof hebben dat uit niets iets is ontstaan, dan dat Iets (wat Levend is) leven gegeven heeft aan meerdere zaken gelijk planten en dieren en wij als mensen.

Abiogenese is een hypothese en dus niet bewezen op feiten maar bedachte en nagespeeld met gigantische know how, en ook nog dure laboratorium apparatuur en zo had men toen een super pril begin van leven kunnen maken. Echter men kan onder geen beding de zaken nabootsen omdat toen 40 miljard jaar terug de omstandigheden dusdanig anders waren dan nu vandaag de dag. Dan zou toen de zon heel dichtbij hebben gestaan (heelal dijt uit) Dus zwaartekracht hield stoffen anders vast, de temperatuur is heel anders geweest en zo zijn er dus meer omstandighedne die men abosluut niet weten kon toen het zogenaamde abiogenese proces is begonnen.

Het is dus simpeler dan we denken, Leven God geeft leven (schepping) en Jezus geeft zelfs eeuwig leven, wat willen we nog meer?

Natuurlijk evolueert de natuur wel en past zich wel aan, maar dat is bij bestaande soorten

Ben het wel met Jol eens zeer interessante discussie.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 22 september 2013, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 19:25

Ach, veel is mogelijk, bij God zijn 1000 jaar als één dag en andersom....

Ware het niet, dat ik een hele poos geleden een wetenschapper heb horen spreken over de evolutietheorie.
Toen hij zijn studie geologie deed was hij niet gelovig.
In zijn spreekbeurt had hij het over de vele onderzoeken en alles wat hij deed. Volledig overtuigd van de evolutieleer en druk bezig om verdere onderzoeken te doen hoe dat dan precies in zijn werk is gegaan.

Tot....hij, tijdens geologische onderzoeken en opgravingen, op een dag een enorme kei van zijn plaats rolde, en daaronder de voetafdrukken vond van een mens en een prehistorisch dier tezamen.
Onomstotelijk bewezen dat de mens en dit prehistorische dier in dezelfde periode daar geweest waren (hopelijk voor de mens niet op dezelfde tijd Knipoog smiley )

Deze wetenschapper is toen tot geloof gekomen en houdt nu spreekbeurten om op het gevaar van de evolutietheorie te wijzen.
Ook de evolutietheorie is een geloof, volgens zijn zeggen.
Ook de evolutietheorie is gebaseerd op het geloof dat een bepaald soort gesteente in de aardlagen een miljoen jaar oud zou zijn...al het andere wordt daaraan afgemeten.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb. Na het horen van deze spreekbeurt werd ik bevestigd dat God de aarde geschapen heeft, al blijf ik er verder vanaf hoe dat gegaan is. Totdat het licht werd geschapen, d.w.z. dag en nacht , bestond er immers geen tijd.......

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 17 september 2013, 21:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5740 5741 5742 5743 5744 5745 5746 ... 6194 Volgende
Pagina 5743 van 6194