ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5741 5742 5743 5744 5745 5746 5747 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 20:56

Dinsdag 17 september, Romeinen 16: 17-27; De stad is een plek van God.

Vandaag lezen we de brief uit. Paules noteert groeten van zijn naaste medewerkers en ook maakt hij nog snel een paar waarschuwende opmerkingen. Want om in een stad als Rome christen te zijn, moet je niet onderschatten.
Hoeveel moois je in een grote stad ook allemaal ziet, je staat wel elke dag bloot aan veel verleidingen, onverschilligheid, hardheid en egoïsme. En religieus is het een ontstellende doolhof. Een plek waar voor Satan eindeloos veel mogelijkheden liggen. Die is er dan ook heel actief. Als gemeente van Christus kun je je behoorlijk klein en kwetsbaar voelen.
Blijkbaar flitst dit nog even door Paules’ hoofd, aan het eind van zijn brief. Want ineens schrijft hij: ‘De God van de vrede zal Satan nu spoedig vertrappen en aan u onderwerpen.’ Dus: wees voor Satan niet bang! De stad is veel meer dan een plek van God. Een plek waar God zijn vrede afkondigt en mensen roept uit de duisternis tot zijn wonderbaar licht. Reken met zijn macht en zwak, zet je voeten stevig neer. Zeg: Jezus Christus is Koning! En maak je over Satan geen zorgen.
Nu, de groeten! Gauw tot ziens in Rome. Veel liefs. Paules.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:14

JOL252 schreef:
Stilte

Zolang er nog ergens iemand bestaat
met wie ik als mens kan spreken
vind ik ook wel een stilte midden op straat
een stilte die niet kan breken.

Een kostbare stilte van zuiver glas
dat ik zelf met mijn stem heb geslepen.
Als ik er niet was en die stem er niet was
had niemand die stilte begrepen.

Maar als Hij er niet was en Zijn stem was er niet
dan was er van stilte geen sprake.
Alleen maar van zwijgen, zo hard als graniet
en dat kan je doodeenzaam maken.

Maar de stilte, dat is een tweestemmig lied,
waarin God en de mens elkaar raken.

Guillaume van der Graft

Ik had op 9 juni precies hetzelfde gedicht geplaatst, maar het blijft inderdaad erg mooi! Vooral het verschil tussen stilte en zwijgen wordt zo mooi weergegeven. En de laatste twee regels zijn prachtig!...

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 17 september 2013, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:46

JANS221 schreef:
Ik had op 9 juni precies hetzelfde gedicht geplaatst, maar het blijft inderdaad erg mooi! Vooral het verschil tussen stilte en zwijgen wordt zo mooi weergegeven. En de laatste twee regels zijn prachtig!...

Zo zie je maar ook mijn geheugen kraakt Verlegen lachende smiley Toch wel fijn als je elke keer "vergeet" hoe een schitterende film ook al weer ging... zo blijf je genieten. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 17 september 2013, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:56

SANNE287 schreef:
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Wie worstelt hier nog meer mee?

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.

Ik ben geen wetenschapper maar ik vind het heel belangrijk te stellen dat God de schepper is van hemel en aarde. Weet niet hoe jij daar tegen aan kijkt? Ben je daar wel van overtuigd?
Ik denk zelf dat het scheppingsverhaal in Genesis ook dichterlijk geschreven is. Het is daar een heel mooi en eenvoudig verhaal. Een kind kan het al begrijpen. De Bijbel is natuurlijk geen wetenschappelijk boek
Wetenschap gaat eigenlijk over het vergaren van kennis en inzicht. Feiten geven inzicht in de dingen die we willen weten. De Bijbel geeft ons bepaalde feiten. Veel van die feiten zijn in de loop van de jaren door de wetenschap bevestigd. En err zijn ook genoeg creationisten onder de wetenschappers in binnen en buitenland dus dat geeft ook een andere wetenschappeijke kijk op de feiten.
De Bijbel is natuurlijk een boek over geestelijke dingen, met symboliek, leefregels en moraal, ja, maar er staan ook dingen in die geschiedkundig kloppen en bevestigd kunnen worden door onze huidige kennis van biologie, natuurkunde, sterrenkunde, archeologie, paleontologie en dergelijk.
Ik ben absoluut geen wetenschapper en het maakt mij echt niet uit of God de aarde in 7 dagen of weet ik veel hoeveel miljoen jaar geschapen heeft. Maar wat ik begrijp van evolutie is dat er zich uit (bijna) niets de dieren en uiteindelijk de mensen zich ontwikkeld zouden hebben.
Dan vind ik dan weer heel moeilijk te geloven een kip wordt misschien wel door ontwikeling een ander soort kip maar nooit een ander beest, een kat wordt nooit een hond, diersoorten kunnen meestal niet met elkaar paren . Dus vermengen zich niet, geloof niet dat er de laaste decenia een bewijs gevonden is van een diersoort die geevalueerd is naar een betere/hogere soort. God schiep de dieren naar hun aard staat er kijk dat kan ik dan weer prima geloven.
Maar goed dit soort redenaties ken je waarschijnlijk allemaal al. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te bedenken als Genisis symbolisch is wat dan nog meer? Lastig lijkt me maar wel goed dat je er over nadenkt.
Het belangrijkste is dat het werk van Jezus Christus aan het kruis voor jou overeind blijft staan

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 17 september 2013, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 22:36

Er staan in de bijbel twee scheppingsverhalen. Het eerste scheppingsverhaal staat in Genesis 1 tot Genesis 2 vers 3 en het tweede scheppingsverhaal staat in Genesis 2 vers 4 tot en met Genesis 3.
In verhaal 1 schept God, met de Hebreeuwse naam Elohim (meervoud) uit het niets de hemel en de aarde. Ook schept hij man en vrouw naar zijn beeld.
In verhaal 2 schept God JHWH, vertaald met Heer, de mens uit klei en laat de mens voor de planten en dieren zorgen. En als die God ziet dat Adam alleen is, maakt hij Eva uit de rib van Adam.

Het scheppingsverhaal is ontstaan toen de Israëlieten in de Babylonische ballingschap waren. Het was een bemoediging en troost voor de ballingen, een lofdicht op de grootheid van God en zijn wereld, een antwoord op vele vragen.

Wij als moderne westerlingen zijn geneigd om alles letterlijk te lezen, als nauwkeurig opgetekende informatie die precies weergeeft hoe iets gebeurd is. Als er in de oudheid over het verleden geschreven werd, was men meer geïnteresseerd in de betekenis van de verhalen, dan dat men een feitelijk verslag ergens van gaf.

Ik heb er overigens geen moeite mee als mensen vast willen houden aan het scheppingsverhaal van zes dagen en een rustdag. En het dus letterlijk willen blijven lezen. Het probleem is alleen dat ze vaak geen ruimte aan anderen geven die het scheppingsverhaal als een mythe zien.
Je doet naar mijn mening God niet tekort of je maakt hem niet kleiner als je het scheppingsverhaal zo leest. Er is iets geprobeerd uit te drukken, wat niet onder woorden gebracht kon worden.

Op de vraag van Sanne wat in de Bijbel symboliek is en wat niet, is denk ik niet makkelijk antwoord te geven, dat kan voor een ieder anders zijn. Het geloof in God is een persoonlijke zaak tussen God en jou, een ander kan voor jou niet uitmaken wat en hoe je moet geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNEKE208

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 00:30

NATASCHA642 schreef:
ik bied een vrieskast met 4 laden aan en een witte commodekast in ruil voor een bosje bloemen Lachende smiley

ook heb ik nog een zo goed als nieuwe wasdroger merk Bosch voor een klein prijsje in de aanbieding Lachende smiley

en oh ja ik zoek de prins op witte paard nog Knipoog smiley Clown smiley

Natascha, ik heb je een bericht gestuurd nav je wasdrogert! Lachende smiley
Groet, Chris
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 05:43

Wat een leuk en goed initiatief!

Die moeten we er denk ik inhouden!

Dank!
Lachende smiley
En ja, je kan ook mailen wil je dingen privé houden.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 05:52

Nou, dat huishouden valt wel mee hoor, en is voor mij, tegenwoordig nog leuk om te doen.

Maar ja, die akelige administratie.... Huilende smiley, smiley in tranen Daar heb ik toch zo'n grondige hekel aan, enveloppen openen, ordenen, bellen, regelingen treffen, als ik bijvoorbeeld in een keer 300 moet bijbetalen voor de stookkosten of eigen bijdrage ziektekosten, die dingen.....

Woedende smiley

En ja, tis fijn dat je deze regelingen kan treffen etc. maar ja administratie ligt me gewoon helemaal niet, maar ja, dat moet, is zelfs veel belangrijker dan 'huishouden'. Huilende smiley, smiley in tranen

S. heeft er dus behoorlijk de pest over in...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 18 september 2013, 05:53
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 05:57

SHANITA130 schreef:
Nou, dat huishouden valt wel mee hoor, en is voor mij, tegenwoordig nog leuk om te doen.

Maar ja, die akelige administratie.... Huilende smiley, smiley in tranen Daar heb ik toch zo'n grondige hekel aan, enveloppen openen, ordenen, bellen, regelingen treffen, als ik bijvoorbeeld in een keer 300 moet bijbetalen voor de stookkosten of eigen bijdrage ziektekosten, die dingen.....

Woedende smiley

En ja, tis fijn dat je deze regelingen kan treffen etc. maar ja administratie ligt me gewoon helemaal niet, maar ja, dat moet, is zelfs veel belangrijker dan 'huishouden'. Huilende smiley, smiley in tranen

S. heeft er dus behoorlijk de pest over in...

- Afbeelding verwijderd -

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 18 september 2013, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 06:01

SANNE287 schreef:
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.

Ik worstel niet meer.

Beidde, schepping en evolutie.

Net wat Annette schreef, voor God is een dag als duizend jaar.

Dus ja, dan kan de schepping dus ook miljoenen jaren hebben geduurd, en de zes dagen beschreven in de bijbel gewoon een mooie ver gelijkenis.

Wat geen afbreuk doet, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 07:29

MANNEKE208 schreef:
Natascha, ik heb je een bericht gestuurd nav je wasdrogert! Lachende smiley
Groet, Chris

Helaas deze is al weg net als de rest.
Groetjes, Natascha
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 07:33

Hai Anna,

Wat een toffe foto, gaaf! Lachende smiley

Ik heb de afbeelding verkleint voor de redactie dat ze geen probs krijgen met lay out en andere zaken.

En wat aardig dat je aan me denkt, dmv die geinige afbeelding erop te zetten! Lachende smiley

Bedankt! Verliefde smiley

Jij ook weer een goede dag op je werk toegewenst!!! Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Verliefde smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 18 september 2013, 08:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 08:08

Hallo Broeders en zusters!

Ik wou gebed vragen voor het volgende:

Nou, vanmiddag komt mijn woonbegeleidster langs, ja, en dat is natuurlijk erg fijn!

Nou zit het zo: Mijn taak deze week was, dat was afgesproken, huishouden en administratie.

Nou is, tegenwoordig het huishouden geen probleem meer, iig niet zo'n probleem meer. Ik heb steeds vaker dat ik dat zelfs met plezier doe.

Maar ja, nu komt het dus: Die akelige @#$%^ Administratie....... Woedende smiley !

Kijk, ik noem nu even een voorbeeld: Ik kan geld, wat je normaal elke maand moet betalen aan de en of andere instantie, declareren, zodat ik dat niet hoef te betalen.

Maar ja, dan moet ik niet een paar enveloppen kwijtzijn met de rekeningen erin, want dan kan ik ze dus niet declareren, ze willen de originelen, die instantie die dat betaald.

Dus, even los van het feit dat ik een diepgewortelde grondige hekel aan (eigen) administratie doen heb, ja, komt er dus ook bij, dat ik steeds dingen niet kan vinden.

Het kan ook komen, doordat als de envelop in de bus komt, ik hem meteen ergens apart leg: van zo, die kan niet meer kwijtraken, en dat ik dan niet meer weet wáár.....Dat kan tussen een boek zijn, ergens anders onder of tussen....Ja, ga dan maar es zoeken Huilende smiley, smiley in tranen

Op ongeveer dezelfde manier als dat je ergens een account aanmaakt, en je bedenkt een wachtwoord, en je denkt, van ja, die onthoud ik zeker wel. En dan toch, als je hem niet ergens opschrijft, ben je hem gewoon de volgende keer dat je wilt inloggen kwijt uit je geheugen.

Zoiets.

Nou ja, ik wou dus specifiek gebed vragen, dat ik het presteer om mijn administratie te ordenen deze morgen, en ja, daar gaat het eigenlijk alleen om nu; dat ik dan ook de rekeningen vind die ik moet betalen voor mijn woonbegeleidster, dat ik die, gewoon vind, strakkies.

Ja, het lijkt misschien wel een klein probleem, en ja, voor mij is die nu levensgroot.

Alvast bedankt, Lieve Broeders en Zusters voor de gebeden!

Zegens en Fijne Dag toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 08:29

NATASCHA642 schreef:
Helaas deze is al weg net als de rest.
Groetjes, Natascha

Wat niet wegneemt dat deze actie van Chris wel heel tof en belangrijk is, ook en juist voor degenen met een minimum inkomen.

Ik zou zeggen: erin houden!!!!

Toffe Actie!!!!!

Ja, en als ik 'tof' zeg, ja, dan bedoel ik ook 'tof'.

Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley Kwijlende smiley Verliefde smiley Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 09:59

SANNE287 schreef:

Voor mij is dit geen worsteling, die tijd is voorbij. Net als jij ben ik ervan overtuigd dat evolutie plaatsvindt, eeuwen geleden en nog steeds.
Naar mijn idee heeft de bijbel, het geloof, God, de Schepper, niets te maken met evolutie. Ik denk dat de bijbel een boek is met een mooie symboliek die vaak goed te vertalen is naar de tijd waarin wij leven. Zoals je zult begrijpen lees ik de teksten in de bijbel beslist niet letterlijk, ik verbaas me wel over de actualiteit van sommige woorden.
En denk dan: er is niets nieuws onder de zon, de manier waarop wij mensen met elkaar omgaan is van alle tijden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:12

IJSJE204 schreef:
Voor mij is dit geen worsteling, die tijd is voorbij. Net als jij ben ik ervan overtuigd dat evolutie plaatsvindt, eeuwen geleden en nog steeds.
Naar mijn idee heeft de bijbel, het geloof, God, de Schepper, niets te maken met evolutie. Ik denk dat de bijbel een boek is met een mooie symboliek die vaak goed te vertalen is naar de tijd waarin wij leven. Zoals je zult begrijpen lees ik de teksten in de bijbel beslist niet letterlijk, ik verbaas me wel over de actualiteit van sommige woorden.
En denk dan: er is niets nieuws onder de zon, de manier waarop wij mensen met elkaar omgaan is van alle tijden.

En toch wat er in de Bijbel staat waar, amders zou God en leugenaar wezen en Jezus niet hebben bestaan, terwijl Hij ook beschreven is in toemalige geschiedschrijving, dus ook door niet Joodse maar Romeinse geschiedschrijvers. ook was er wel een Joodse geschiedschrijver, maar de Joden van toen moesten ziend blind en horend doof worden gehouden , mede daarom waren ze anti het Christus gebeuren.

Waar velen de grote fout maken is dat christne zijn een gellerd iet szou zijn en daardoor menen dat God bestaat. Een bewust belijdend hristen heeft God ervaren, mede daardoor heeft Zijn Woord eeen gigantische meer waarde cq waarheid gekregen.

Men begint dat men door wetenschappelijk bewijs denkt dat de evolutietheorie waarheid is, helaas is dan je onderzoek eenzijdig geweest en beslist niet objectief. Er i snamelijk zeer veelwetenschappelijk bewijs dat er een Creator (God dus) aan te pas is gekomen. Het ontstaan van aardolie, diamanten en steenkool is al zoiets. Men zegt dat het door de jaren heen van rottend materiaal is gegaan, echter dat is natuuurwetenschappelijk al niet het geval.

Maar Sanne graag zou ik zien waar ik wetenschappelijk de fout in ga, du sniet een topic openen en je stelling onderbouwen. Op zich is het dus zeer interssant om eens na te gaan wat waar is.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 18 september 2013, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:15

3 maanden later:

HEEFT HIJ ZICH AL LATEN VINDEN, DE ENIGE LEUKE MAN OP CM???

Nog steeds is het mij volstrekt onduidelijk hoe hij aan ons, leuke en sterke vrouwen, gaat bewijzen dat hij werkelijk de enige echte, leuke man op CM is.
Ik wacht nog steeds vol spanning.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:17

PIETER619 schreef:
En toch wat er in de Bijbel staat waar, amders zou God en leugenaar wezen en Jezus niet hebben bestaan, terwijl Hij ook beschreven is in toemalige geschiedschrijving, dus ook door niet Joodse maar Romeinse geschiedschrijvers. ook was er wel een Joodse geschiedschrijver, maar de Joden van toen moesten ziend blind en horend doof worden gehouden , mede daarom waren ze anti het Christus gebeuren.

Waar velen de grote fout maken is dat christne zijn een gellerd iet szou zijn en daardoor menen dat God bestaat. Een bewust belijdend hristen heeft God ervaren, mede daardoor heeft Zijn Woord eeen gigantische meer waarde cq waarheid gekregen.

Men begint dat men door wetenschappelijk bewijs denkt dat de evolutietheorie waarheid is, helaas is dan je onderzoek eenzijdig geweest en beslist niet objectief. Er i snamelijk zeer veelwetenschappelijk bewijs dat er een Creator (God dus) aan te pas is gekomen. Het ontstaan van aardolie, diamanten en steenkool is al zoiets. Men zegt dat het door de jaren heen van rottend materiaal is gegaan, echter dat is natuuurwetenschappelijk al niet het geval.

Maar Sanne graag zou ik zien waar ik wetenschappelijk de fout in ga, du sniet een topic openen en je stelling onderbouwen. Op zich is het dus zeer interssant om eens na te gaan wat waar is.

Ik begrijp echt niet waarom evolutie en geloof niet naast elkaar kunnen staan. Het is allebei waar voor degene die er in gelooft.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:26

IJSJE204 schreef:
Ik begrijp echt niet waarom evolutie en geloof niet naast elkaar kunnen staan. Het is allebei waar voor degene die er in gelooft.

Evolutie is aanpassing van soort aan de omgeving, niet ontstaan van nieuw leven. Dus waar is het begin? Als je ziet hoe alle leven tot in de finesse gemaakt is door bijv het DNA en RNA, wij met al onze know how zelf high tech spul maken wat bij lange na niet opweegt tegen wat God gemaakt heeft.

Zou het werkelijk zo zijn dat het allermooiste wat wij kennen het leven zomaar vanzelf zijn ontstaan? Het is niet eens mogelijk gezien de verwijdering van de zon en wat er zoal nodig is om te leven en hoe groot zijn invloed is op het leven. 40 mijard jaar geleden zou hij dus veel te dichtbij hebben gestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:48

PIETER619 schreef:
Evolutie is aanpassing van soort aan de omgeving, niet ontstaan van nieuw leven. Dus waar is het begin? Als je ziet hoe alle leven tot in de finesse gemaakt is door bijv het DNA en RNA, wij met al onze know how zelf high tech spul maken wat bij lange na niet opweegt tegen wat God gemaakt heeft.

Zou het werkelijk zo zijn dat het allermooiste wat wij kennen het leven zomaar vanzelf zijn ontstaan? Het is niet eens mogelijk gezien de verwijdering van de zon en wat er zoal nodig is om te leven en hoe groot zijn invloed is op het leven. 40 mijard jaar geleden zou hij dus veel te dichtbij hebben gestaan.

Niemand van ons zal er ooit achter komen hoe de allereerste levensvorm ontstaan is.
Wat is dan het nut van het je afvragen?
Geen mens kan bewijzen dat God het leven geschapen heeft, niemand kan bewijzen dat leven spontaan ontstaan is.
Ik kan prima leven met deze onzekerheid.

Overigens zonder afbreuk te willen doen aan het wonderlijke, zinvolle en creatieve van wat wij de schepping noemen.

Laatst aangepast door
IJSJE204
op woensdag 18 september 2013, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 15:02

IJSJE204 schreef:
3 maanden later:

Nog steeds is het mij volstrekt onduidelijk hoe hij aan ons, leuke en sterke vrouwen, gaat bewijzen dat hij werkelijk de enige echte, leuke man op CM is.

Geschokte, onthutste smiley ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 18:16

IJSJE204 schreef:
3 maanden later:

Ik denk dat we het verkeerd aanpakken: Zolang wij vol spanning daarop blijven wachten, doet de man niets. Pas als wij doen alsof het ons volledig koud laat, komt hij tevoorschijn en laat hij zich vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 18:19

JANS221 schreef:
Ik denk dat we het verkeerd aanpakken: Zolang wij vol spanning daarop blijven wachten, doet de man niets. Pas als wij doen alsof het ons volledig koud laat, komt hij tevoorschijn en laat hij zich vinden.

kunst Zieke smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 18:19

dubbel

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 18 september 2013, 18:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOVH807

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 19:29

ANNA415 schreef:
Uhhh. Er bestaat ook nog zoiets als woordgrappen en moppen. Veel lol zonder dat je iemand laat schrikken of zonder de waarheid te verdraaien.

Maar hoe ga je dan om met verhalen? Zijn ook niet de waarheid.

en ik quote mezelf:
Een mop is volgens mij geen probleem, zolang hij meer binnen de Christelijke normen blijft. Deze norm is per persoon verschillend.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 19:30

IJSJE204 schreef:
3 maanden later:

Ik ken iemand..... Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley die vind dat ze de enige leuke man op CM gevonden heeft....
Ik zeg niks Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 19:35

ZEELAND736 schreef:
En weer is er een bak met bessen...
Alleen...alles is blauw en paars...en dat kleurtje eenmaal op je kleding....
Das... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou, dat paarse shirt staat je goed hoor op je profielfoto!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 19:42

ANNA415 schreef:
Allen: ik ga het vandaag niet redden. Veel plezier!!!

Tssss, watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Volgens mij was de 28e nog helemaal geen slechte suggestie
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 20:37

Woensdag 18 september, Jesaja 1: 1-3; Bij de beesten af.

Van Paules weer terug naar het Oude Testament. We gaan lezen in de profetie van Jesaja. Korte stukjes om goed te begrijpen. Jesaja was een heftig een snel geëmotioneerd mens. Hij leefde in Jeruzalem. Bijna veertig jaar lang vervulde hij de rol van profeet van God. Hij zag van dichtbij hoe de samenleving steeds verder losraakte van God. Met alle gevolgen van dien. Was er in zijn eerste jaren nog betrekkelijke voorspoed, gaandeweg sloeg de ellende overal toe. In de vorm van plunderingen, misoogsten, economische en politieke crises. In dit snel aflopende getij moest Jesaja de stem van God zijn. Hij wond er geen doekjes om.
Het is bij de beesten af, zegt hij meteen in dit stukje. Nee, het is erger. Want een rund herkent de plek waar iemand zorg om hem heeft. Maar zelfs deze eenvoudige aanhankelijkheid en trouw die dieren eigen zijn, mist Israël ten enemale. Zij missen elk inzicht, ze horen niets en letten nergens op. als kinderen die hun opvoeding van zich af gooien en een eigen spoor kiezen. Volwassen, mondig, zelfredzaam en wat niet al. Maar even later gaan ze keihard op hun gezicht. Een rund kan niet zonder meester en een volk niet zonder herder. En zonder God redt helemaal niemand het.
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID410

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 21:15

KLUS667 schreef:
Ik ken iemand..... Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley die vind dat ze de enige leuke man op CM gevonden heeft....
Ik zeg niks Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond

Helemaal mee eens Knipoog smiley
Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5741 5742 5743 5744 5745 5746 5747 ... 6194 Volgende
Pagina 5744 van 6194