Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 20:10
|
|
|
Dinsdag 24 september, Jesaja 2: 1-5; Er komt een dag.
Dit is een heel ontroerend visioen. Haast alle dagen zien we in onze wereld gruwelijke oorlogshandelingen, conflicten, vluchtelingenkampen, bomaanslagen. Waarom slaan mensen hun handen niet ineen? Tot één grote wereldwijde actie voor vrede? Ook Jesaja kent al dit soort vreselijke beelden. Hij beseft heel diep dat alleen een hand van Boven zo’n wereldwijde actie zou kunnen bewerken. En dan ziet hij het ook in een visioen dat God hem laat zien. ‘Eens zal de dag komen’, zegt Jesaja. Dan zullen alle volken en de machtige naties optrekken naar de berg van de Heer, naar Jeruzalem. En elkaar opwekken te luisteren naar het onderwijs van de God van Jakob. En dan, ‘eens op de dag’…. zal men de wapens opruimen, de wapens opruimen, de zwaarden tot ploegijzers smeden. En geen mens zal meer weten wat oorlog is. Dat kun je je niet voorstellen. Nooit meer en nergens meer oorlog? Oorlog staat altijd voor onmenselijkheid, angst, moord, verkrachting. En geen mens zal meer weten wat oorlog is? Eens zal de dag komen, zegt Jesaja. God zelf liet het me zien. Daarom: huis van Jakob, leef in het licht van de Heer! Laten wij dat ook doen. Hij is onze hoop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 20:48
|
|
|
Ja ja 29e september loopt de mijne af geen idee of reden om te blijven, weinig te makken en om eerlijk te zijn heeft het me niet gebracht wat ik gehoopt had.
Dus mocht ik opeens weg zijn veel liefs en gods zegen en zoek me op fb maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 21:09
|
|
|
JOL252 schreef: | En nee ik ben niet zwanger  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 23:05
|
|
|
Nog even Beethoven dan...............
http://www.youtube.com/watch?v=Ips2KspFRzo
Romance no.1 in G Opus 40
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 24 september 2013, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 00:15
|
|
|
1 slapen
2 opstaan, koffie en broodje
2a instantie bellen
3 douchen
3a even naar de arts toe
4 even opruimen(huishouden)
5 netjes, zoals elke week, administratie ordenen
6 gesprek woonbegeleider
7 spulletjes bij mekaar pakken
8 naar de provincie Zeeland toe!
9 gelukkig zijn
10 weer gelukkig zijn. 
Iedereen een goede en fijne nachtrust toegewenst en een fijne dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 25 september 2013, 00:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 05:45
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ja ja 29e september loopt de mijne af geen idee of reden om te blijven, weinig te makken en om eerlijk te zijn heeft het me niet gebracht wat ik gehoopt had.
Dus mocht ik opeens weg zijn veel liefs en gods zegen en zoek me op fb maar  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 09:35
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ja ja 29e september loopt de mijne af geen idee of reden om te blijven, weinig te makken en om eerlijk te zijn heeft het me niet gebracht wat ik gehoopt had.
ach natascha, als of je effe je maatje voor het leven in een paar maanden kan vinden, geduld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 09:36
|
|
|
gaaf naar zeeland, geniet ervan shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 09:44
|
|
|
Natas jij ook veel liefs en Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 10:03
|
|
|
Natascha, wens je alle goeds, Gods zegen en misschien tot ziens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 12:30
|
|
|
Bijbelteksten.
Ik kreeg deze op mijn hart. (of, deze schoot me te binnen), Kan beide.
De geestelijke wapenrusting
10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.
Ja, ik werd weer even hierbij bepaald.
TVP
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 december 2013, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 17:45
|
|
|
Dank je Jol...ik had deze gemist...maar goed alsnog gedaan.... Bewondering voor Kees...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 17:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Bijbelteksten.
Ik kreeg deze op mijn hart. (of, deze schoot me te binnen), Kan beide.
De geestelijke wapenrusting
10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.
Ja, ik werd weer even hierbij bepaald. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 19:58
|
|
|
Hoi allemaal,
Na een lange tijd afwezig te zijn, weer een poosje lid van CM. Wat valt me op?
De overheersende stilte in de chat! En dat is zo jammer! Daar kun je met elkaar in gesprek en mensen beter leren kennen. Kunnen we de chat nieuw leven inblazen met elkaar?
Ik hoop het, ben benieuwd!
Hartelijke groet, Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:14
|
|
|
Woensdag 25 september, Psalm 121 en Spreuken 23: 22-25; Moeder.
In het Jeruzalem van de profeet Jesaja was men ver weg geraakt van een samenleving zoals God die voorschrijft. Een belangrijk aspect daarvan is liefde en respect voor ouderen. Doen zij nog mee of zijn ze afgeserveerd als een grijze golf, bedreigend voor jongere generaties? In het Spreukenboek van Salomo las ik juist twee korte zinnen die ik voor vandaag even doorgeef. Zomaar tussendoor. In Salomo’s tijd gebeurde het heel vaak dat, wanneer een vrouw wat ouder werd, zij aan respect inboette. Bij haar man, die al gauw naar jongere vrouwen keek. En bij haar kinderen, die haar al snel echt ‘oud’ vonden worden, oftwel: niet meer van deze tijd. Salomo zegt uitdrukkelijk: ‘Veracht je moeder niet.’ Want wat mag oud heten? Sommige vrouwen denken bij vijftig of zestig al dat ze oud zijn. En nog iets, zegt Salomo: ‘Laat zich verblijden die je baarde.’ Dat is ook mooi gezegd. Bedenk dat je geboorte indertijd veel pijn kostte. Zij heeft dat met vreugde gedaan. Mag zij, wat ouder geworden, ook eens over jou als zoon of dochter juichen? En hoe oud of jong wij ook zijn:
Hij zal komen en uw gaan, wat u mag wedervaren, in eeuwigheid bewaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:15
|
|
|
T.E. Lawrence (Lawrence of Arabia) (1888-1935): “Iedereen droomt, maar niet tegelijk. Degenen die 's nachts de diepe krochten van hun geest verkennen, worden wakker en beseffen dat het onzin is. Maar de mensen die overdag dromen zijn gevaarlijk, zijn voeren mogelijk hun dromen met open ogen uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:26
|
|
|
Wij willen vaak wraak en denken dan dat God aan onze kant staat
Jezus zegt tegen Zijn discipelen dat zij moeten vergeven..... Want als zij niet vergeven hen,die hun iets hebben aangedaan......dan vergeeft God het hen ook niet.
Ik geloof dat daar veel verkeerd gaat in een mensenleven. Niet vergeven........
Hoe vaak zeggen mensen dat ze hebben vergeven..........maar wat is dat? Echt alles van harte vergeven?
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op woensdag 25 september 2013, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:40
|
|
|
Daar heb je ook gelijk in dat god het bedoel met het huwelijk. Maar gelovig en ongelovig kunnen wel dezelfde ideeën en gedachten hebben hoe te leven.
Zo kunnen gelovig en gelovig een totaal andere gedachten hebben hoe te leven! ,
Laatst aangepast door
|
NICKY029
|
op vrijdag 27 september 2013, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:42
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wij willen vaak wraak en denken dan dat God aan onze kant staat
Jezus zegt tegen Zijn discipelen dat zij moeten vergeven..... Want als zij niet vergeven hen,die hun iets hebben aangedaan......dan vergeeft God het hen ook niet.
Ik geloof dat daar veel verkeerd gaat in een mensenleven. Niet vergeven........
Hoe vaak zeggen mensen dat ze hebben vergeven..........maar wat is dat? Echt alles van harte vergeven? |
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat vergeving echt genezing en bevrijding betekent! Vergeving is een bewuste keuze van je ratio-niet van je emoties. En die keuze moeten we elke dag weer bewust maken. Niet makkelijk, wel ontzettend helend!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:50
|
|
|
Wil ik ook nog even gaan doen ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:52
|
|
|
Wat een heerlijk weer... Ondanks dat ik ziek ben...dekbed om me heen en heerlijk de zon in mijn snuit laten schijnen...Wat deed het me goed!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 21:21
|
|
|
Heb zo het idee dat een reactie weleens moeilijk kan worden ivm proeflidmaatschap en dat men dan beperkt kan reageren of zoiets, zoiets stond op Sanne haar profiel.
Het zou wel jammer zijn, op zich was het en goede topic.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 25 september 2013, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 21:53
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak.... Dat maakt het ook zo moeilijk.
Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar. Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord. Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft. Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........ Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft. Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.
Wat een getuigenis ......... Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik .... |
lijkt mij ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 25 september 2013, 22:22
|
|
|
Pieter.
Met alle respect Pieter, je kunt wel geloven in God maar niet in wetenschap. Als je in wetenschap moet geloven, is het namelijk geen wetenschap meer. Ik heb het in reformatorische kringen ook wel eens horen zeggen: gelooft u in God of in (de) wetenschap. Maar die vraag is onzinnig, Sanne stelt terecht dat haar uitgangspunt is dat de feiten over het ontstaan van de kosmos wetenschappelijk verantwoord en juist zijn. Ze studeert natuurkunde en natuurwetenschappen zijn exact. Je kunt geen uitspraken doen die niet onderbouwd zijn in dat vak.
Eigenlijk weet iedereen diep in zijn hart wel dat de wetenschappelijke feiten juist zijn. Evolutie is onmiskenbaar. Voor heel veel christenen is het onbestaanbaar dat alles in zes dagen geschapen is en dat zijn geen slechtere of betere christenen dan die dat wel geloven. Als Christus zegt een ieder die Mij aanneemt stelt hij ook nadrukkelijk niet de reformatorische voorwaarden dat het alles letterlijk moet interpreteren. Zo dachten de Joden niet.
Neem het volgende eens in gedachten: de Bijbel gaat over God en de mensen, niet over wetenschap. In de Bijbel staat dat de Zon om de Aarde draait. Welnu het is aantoonbaar niet waar. Is de Bijbel daarmee onwaar? Welnee, het was toen het werd opgeschreven de algemene opvatting dat het zo was. Letterlijk klopt dat natuurlijk niet. Alleen een idioot beweert dat de Zon om de Aarde draait, ook al staat het in de Bijbel.
Eeuwen geleden moest Galilei zijn bewering dat de Aarde een baan om de Zon beschreef en om zijn as roteerde, herroepen. De kerk stelde dat in de Bijbel stond dat de Zon om de Aarde draaide. Wist Galilei het beter dan God zoals in sommige kringen nog steeds gesteld wordt om je als gelovige onder druk te zetten? Welnu, de katholieke kerk zal deze achterlijke stommiteit nooit meer uithalen en wetenschap op de Bijbel baseren. Toen Darwin kwam heeft de Paus ook wijselijk niet gereageerd.
Geloof en wetenschap vormen geen tegenstelling. Je kunt er ook zeker van uitgaan dat de kosmos is ontstaan zoals dat door talloze wetenschappers is ontdekt en bewezen. Daarnaast kun je prima geloven dat God een duidelijke bedoeling met zijn Schepping had, want dat is het zoals ik geloof, nog steeds.
Het heil van Christus is voor ons allemaal. Intellectueel begaafd of niet. Als je vast wilt houden aan het Scheppingsverhaal is dat prima. Je bent er alleen geen betere of meer echte Christen door. Ik vind dat we de kerk niet moeten degraderen tot iets waartoe je alleen mag behoren als je er geen wetenschappelijke verantwoorde standpunten op na mag houden. Gun elkaar de ruimte. Je kunt niet vragen van iemand die de wetenschappelijke feiten kent, die te loochenen. Er zijn al genoeg begaafde mensen de kerk uitgegaan - of geschopt. En wat het meeste gebeurt: mensen die zo denken daar kan en wil ik met de beste wil van de wereld niet voor kiezen. Mensen die alleen in termen van de eigen waarheid en interpretatie denken, beseffen niet hoeveel mensen die voor het Christendom zouden kunnen kiezen, we hiermee kwijtraken. Dat geldt ook bij de opvattingen over intimiteit. Het heil van Christus is ook voor het intellect dat de letterlijke interpretatie afwijst.
Dat er gelovigen zijn die namens God spreken en hun eigen opvattingen en interpretaties als norm aan anderen willen opleggen, weet ik ook wel. Maar als je de Bijbel letterlijk neemt, is dat net zo goed een interpretatie.
Sanne wilde een andere discussie dan tot nu toe gevoerd is, denk ik.
Er is geen tegenstelling tussen geloof en wetenschap. Christus is voor ons allemaal gestorven. Dat weet ik niet - maar dat geloof ik. Christus is er voor een ieder die Hem aanneemt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 27 september 2013, 13:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 26 september 2013, 06:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Pieter.
Met alle respect Pieter, je kunt wel geloven in God maar niet in wetenschap. Als je in wetenschap moet geloven, is het namelijk geen wetenschap meer. ........ Sanne stelt terecht dat haar uitgangspunt is dat de feiten over het ontstaan van de kosmos wetenschappelijk verantwoord en juist zijn. Ze studeert natuurkunde en natuurwetenschappen zijn exact. Je kunt geen uitspraken doen die niet onderbouwd zijn in dat vak.
Eigenlijk weet iedereen diep in zijn hart wel dat de wetenschappelijke feiten juist zijn.
..........
Sanne wilde een andere discussie dan tot nu toe gevoerd is, denk ik.
Er is geen tegenstelling tussen geloof en wetenschap. Christus is voor ons allemaal gestorven. Dat weet ik niet - maar dat geloof ik. Christus is er voor een ieder die Hem aanneemt.
Thomas |
Er zijn inderdaad heel veel wetenschappelijke feiten. Alleen welke hypothese bouw je met deze wetenschappelijke feiten. Met veel van dezelfde feiten kun je namelijk ook de hypothese van genenverarming (devolutie) onderbouwen
Ik ben dan ook benieuwd welke feiten Sanne gebruikt om de hypothese evolutie te onderbouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: donderdag 26 september 2013, 11:27
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat een heerlijk weer... Ondanks dat ik ziek ben...dekbed om me heen en heerlijk de zon in mijn snuit laten schijnen...Wat deed het me goed!!! |
Haha... Zo zit ik hier nu ook. Onder een dekentje elke zonnestraal die er is op te vangen. Het maakt me niet meteen beter, maar ik voel me er wel beter door... (Waarbij het woord 'beter' dus een iets verschillende betekenis heeft...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 september 2013, 11:58
|
|
|
ANTA961 schreef: | Haha... Zo zit ik hier nu ook. Onder een dekentje elke zonnestraal die er is op te vangen. Het maakt me niet meteen beter, maar ik voel me er wel beter door... (Waarbij het woord 'beter' dus een iets verschillende betekenis heeft...) |
Een heerlijk medicijn dus... En ze zijn er vandaag weer...die zonnestralen.... Dus...geniet van dit wondermiddel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|