ChristianMatch

Forum

Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5749 5750 5751 5752 5753 5754 5755 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 20:05

ANNA415 schreef:
Boze smiley ja zeg zo maar een beetje met onze emoties spelen Boze smiley Knipoog smiley

Goed he , stel je voor dat je het moest missen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 20:33

THOMAS968 schreef:
De weg naar een verre bestemming, begint met een enkele stap. Het enige wat je kunt doen, is denk ik, in de chatbox zijn en het gezellig maken. Chatuliem is een paar dagen terug geweest en was een van de chattijgers indertijd. Maar mensen zullen het zelf weer moeten opbouwen. Zelf ben ik geen mens voor de chatbox al kwam ik er wel eens binnenhollen. Gezelligheid maak je zelf en wie weet komen de gangmakers van de chat indertijd, Hannah en zo, weer terug.

Ik ben het wel met je eens als het gaat om de functie van de chatbox. Daar kun je even ingaan als er niemand is en met meerderen contact maken. Ik ben meer van de een op een chat omdat er dan wat meer een gesprek ontstaat. Zie de chatbox als een café en de chat als je samen aan een tafeltje gaat zitten. In de chatbox kan dat nog tegelijk ook. Voor veel mensen had het een grote functie indertijd. Blaas het leven in, dat is goed voor de contacten op CM. Het voldeed aan een behoefte en waarom zou dat niet terug kunnen komen?

mvrgr

Thomas

IK wil het wel gezellig maken maar als je er steeds alleen aanwezig bent.............is er van gezelligheid niet echt sprake.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 20:43

NATASCHA642 schreef:
Verrassing Clown smiley Clown smiley Clown smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

ik blijf nog ff Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer he Knipoog smiley Kussende smiley

Nou vooruit, je mag nog effe blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:01

Hij blijft mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=9f2ZUWiIBXQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:05

Oke maar als ik weer hoor vanavond op het journaal over de opwarming van de aarde. Moeilijk allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:05

Vrijdag 27 september, Jesaja 2: 12-22; Loop niet op stelten.

Een paar jaar geleden kwamen enkele moslimmannen voorbij. Enthousiast vertelden ze over de bouw van hun nieuwe moskee. De minaretten zouden de hoogste worden in Europa. Zij werden inderdaad heel hoog. Maar al tijdens de bouw dreigden er bij sterke wind problemen. Ze hadden het kunnen weten. Met hoog moet je oppassen, zegt de profeet Jesaja. God houdt niet van hoog, althans niet van mensen die op allerlei manieren, ook via hun geloof, zichzelf de hoogte in steken. Een mens moet niet op stelten gaan lopen. In hoogmoed blaast God al gauw, omdat hoogmoed een oerzonde is en een bron van veel andere zonden. Echt hoog en verheven is er maar Eén! ‘God kijkt nooit naar boven’, zei een oudgereformeerde dominee eens. ‘Want daar is voor Hem echt niets te zien!’
Op de dag van de Heer gaat elke hoogte eraan, zegt Jesaja. Elke hoge gevechtstoren, verdedigingsheuvel, berg, muur of mast. Maar ook elke kerktoren, minaret of Twin Touwers gebouwd tot eigen glorie! Maak ook niet zo groot en zo lang voor het aangezicht van God. Loop niet op stelten, maar kniel liever voor God. Jezus zegt later: ‘Wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden.’
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:10

Te Deum from the Great Service - William Byrd

https://www.youtube.com/watch?v=HQoEOcOMkKs

ogen dicht en luisteren......................
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:17

MARIO216 schreef:
Oke maar als ik weer hoor vanavond op het journaal over de opwarming van de aarde. Moeilijk allemaal.

Waar doel je nu precies op?
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 22:16

NATASCHA642 schreef:
Verrassing Clown smiley Clown smiley Clown smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

ik blijf nog ff Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer he Knipoog smiley Kussende smiley

Wilde niemand je aandelen CM hebben Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 22:17

Cake Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 22:38

JOL252 schreef:
Waar doel je nu precies op?

Heeft er eigenlijk niets mee te maken, dat thema is geloof eens wel eens behandeld op het forum. Maar het heeft wel iets dreigends. En ik weet niet hoe ik dat dit moet zien in de schepping/evolutie
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:05

ANNA415 schreef:
Boze smiley ja zeg zo maar een beetje met onze emoties spelen Boze smiley Knipoog smiley

ja en een beetje aandacht zoeke van ons allemaal Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en ons laten huilen Huilende smiley, smiley in tranen
maar vooruit Boze smiley
we zijn toch blij dat je nog blijft Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:07

KLUS667 schreef:
Cake Kwijlende smiley

alleen maar Zieke smiley

ik ; koffie en cake
warm buffet (wijn)
nog eens warm buffet(meer wijn)
ijs met zelfgemaakte advocaat en slag Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 27 september 2013, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:10

[quote=MARY052]IK wil het wel gezellig maken maar als je er steeds alleen aanwezig bent.............is er van gezelligheid niet echt sprake.[/quot

ik kijk regelmatig in de chatroom vaak zijn er weinig of geen mensen.
Toch krijg je dan soms een heel verrassend gesprek. Dus we ontmoeten elkaar daar vast eens binnenkort
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:53

MARIO216 schreef:
Heeft er eigenlijk niets mee te maken, dat thema is geloof eens wel eens behandeld op het forum. Maar het heeft wel iets dreigends. En ik weet niet hoe ik dat dit moet zien in de schepping/evolutie

Ja, ik heb het ook gelezen, poolkappen die sneller smelten dan wetenschappers hadden verwacht en de zeespiegel die daardoor weer veel sneller zou gaan stijgen.
Heeft idd iets dreigends en is ook moeilijk te plaatsen....maar is het onderwerp al eens behandeld? In welk topic?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 00:22

MARIO216 schreef:

Ik denk daar niet zo moeilijk over, god heeft de wereld geschapen en dat het sneller gaat dan dat de wetenschap dacht! ach ja wetenschap word maar gedaan door mensen,
Vroeger dachten de wetenschappers dat de aarde plat was....
En die driegende zee, das toch allemaal voorspeld in d ebijbel, dat de mensen bang zouden worden voor de zee
En warom heeft god ons die informatie gegeven. Opdat we weten dat god het gezegd had, dat we niet bang hoeven te zijn. Gods woorden die uitkomen.
Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 00:36

MARIO216 schreef:

"Er is een cyclisch heen en weer pendelend energetisch proces tussen de polen dat al miljoenen jaren aan de gang is. Nadat de afgelopen zesduizend jaar het ijs op de Zuidpool langzaam smelt maar gelijktijdig weer aangroeit op de Noordpool en Groenland, is nu weer het omgekeerde proces in gang gezet."

De geitenwollensokkendragers moeten dus weten dat ze hun sokken nu op zuidpool kunnen aantrekken, maar nee men gaat uit van het ergste en ziet niet om zich heen. Meende dat er ook al iets van op tv was deze week over de ijs groei, als we er niet om denken hebben straks weer een ijstijd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 september 2013, 00:51
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 00:55

Als je dit leest Shanita, als je terug bent uit Zeeland....
Ik werd hier bij bepaald....

Deuterenonium 26
daar is niemand als god, o Shanita
Hij rijdt langs de hemel als u helper en in zijn hoogheid over de wolken.
de eeuwige god is u een woning en onder u zijn eeuwige armen. Omdat hij
De vijand voor u verdreef en zeide: verdelg!
Daarom woonde shantia veilig en bleef de bron ongestoord in een land van koren en most. Ja, zijn hemel sprenkelt dauw.
Welzalig zijt gij Shanita, wie is aan u gelijk? een volk verlost door de here, die het schild uwer hulp, en het zwaard uwer hoogheid is.
daarom zullen uw vijanden veinzen u hulde te brengen, en ga zult op hun hoogten treden.

Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 28 september 2013, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 01:08

CORTAZAR588 schreef:
Bidden.
Iets wat en gemakkelijk en moeilijk is.
Wat is bidden naar Gods hart ?
Als we bidden,hoe bidden we dan?

Zeggen we : Uw wil geschiede of is het een dwingend gebed?
Als we de bijbel lezen,dan is het duidelijk wat we moeten bidden.
Jezus zelf bad het Onze Vader ....pater noster.
Daarin bid Hij en laat alle aspecten passeren....
Alle behoeften ook.

Wat is bidden en welke plaats neemt het in in ons leven?
Iets wat mij intrigeert.

Zeer interessante topic. Zelf ben ik er wel mee bezig geweest en kwam tot de ontdekking dat bidden veel meer dan wat we gewend zijn. In principe is het God loven, dan danken en dan ons verlanglijstje al hoe goed ook bedoeld.

Over het algemeen is men zo in de"westerse kerk"aan het bidden. Zelf doe ik daar ook aan mee, omdat deze manier van bidden niet verkeerd is, omdat Jezus dat aangaf met Zijn verhaal van de weduwe en onrechtvaardige rechter. med omdat ik al jaren probeer om een biddende gemeente te krijgen, ben ik mij wat meer gaan verdiepen in wat bidden zoal inhoud, let wel geen studie, maar wat ik oa vond via Biblianet over gebed en bidden.

Maar er zijn meerdere manieren om te bidden oa proclamerend bidden of gewoon een Heer help mij als he tonder j ewerk ff tegen zit, gewoon met open ogen en handen aan het werk zijnde, maar dank dan ook als het wel goed gaat. Sommigen vloeken wel eens als het ff zwaar tegen zit, dit is ook bidden. Persoonlijk erger ik mij aan vloeken en ook aan het over gewaaide "O my God" of "O my gos".
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 07:12

ROELANDE345 schreef:
alleen maar Zieke smiley

ik ; koffie en cake
warm buffet (wijn)
nog eens warm buffet(meer wijn)
ijs met zelfgemaakte advocaat en slag Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

en nu hoofdpijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 07:39

KLUS667 schreef:
Cake Kwijlende smiley

Oke wanneer is er weer een BBQ? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:02

JANS221 schreef:

Dit komt omdat men er van uitgaat dat de teksten Goddelijk gezag hebben. Omdat God betrouwbaar is, is alles letterlijk gebeurd. En daar kunnen geen wetenschappelijk bewijzen die hiermee in tegenspraak zijn, iets aan veranderen. Het gegeven dat God de bijbelschrijvers heeft geïnspireerd, wil echter niet zeggen dat God de tekst zelf letterlijk heeft opgeschreven. De Bijbel is door mensen geschreven en mensen maken fouten. Geïnspireerd worden tot schrijven, betekent niet dat mensen uitgeschakeld werden en zonder nadenken alles van God gedicteerd kregen.

Jans, heeft ook nog wel wat vragen………….

Bedoel je hiermee dat er dingen in de Bijbel staan die er niet hadden moeten staan? Mensenwerk dus? Hoe bepaal je dan wat wel en niet waar is? Lijkt me heel lastig
Ik houd me liever bij deze bijbeltekst:
Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid.

Ja en dan blijven er ook nog wel wat vragen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:13

ANNA415 schreef:
en nu hoofdpijn?

wie ikke Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

nee joh Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:40

Voor mij is bidden heel simpel gewoon praten. Ik vertel God gewoon zo door de dag heen wat me bezig houdt. Als er iets moeilijks is of juist leuk. En vooral als ik even niet weet wat te doen. Dan overleg ik met Hem.
Ook mijn zorgen en dierbaren breng ik bij Hem natuurlijk.
In de kerkelijke kringen waarin ik verkeer wordt vaak gezegd dat je dingen heel vaak bij God moet brengen tot dat God ze verhoort. Of er in het gebed op gaan staan zoals ze dat dan zeggen( bidden alsof je het al hebt gekregen)
Dat soort dingen doe ik eigenlijk nooit voelt voor mij te gekunsteld.
Als er iemand ziek is of er is een probleem of nood en ik heb dat aan God verteld dan hoeft dat in principe niet nog een keer. God onthoudt heus wel wat ik Hem heb gevraagd denk ik dan. Bovendien houdt Hij nog veel meer van die persoon dan ik en wil het beste voor hem of haar.
Bidden is natuurlijk vooral heel persoonlijk. Net zoals er heel veel manieren van praten zijn, zijn er vast ook veel manieren van bidden.
Denk dat je zolang je oprecht bidt je het niet fout kunt doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 11:15

Uit het de krant (RD)ook eens een positief bericht:
Ex-moslimgezin krijgt status na recente doop
Het asielzoekersgezin dat onlangs in deze krant onder de naam Abdullahi zijn verhaal deed over hun doop en naderende uitzetting uit Nederland, heeft een status gekregen.

Het voormalige moslimgezin had dinsdag een laatste verhoor bij de Immigratie- en Naturalisatie­dienst (IND). Daarbij zijn hun overgang tot het christendom en hun doop in een reformatorische gemeente ter sprake gekomen. Op grond hiervan heeft de IND hun donderdag een verblijfsvergunning toegekend.

Het gezin heeft met grote dankbaarheid tegenover God gereageerd. Terugkeer naar het land van herkomst is gevaarlijk.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 28 september 2013, 11:15
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 11:41

ROELANDE345 schreef:
Bedoel je hiermee dat er dingen in de Bijbel staan die er niet hadden moeten staan? Mensenwerk dus? Hoe bepaal je dan wat wel en niet waar is? Lijkt me heel lastig
Ik houd me liever bij deze bijbeltekst:
Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid.

Ja en dan blijven er ook nog wel wat vragen

Deze vragen hebben alles te maken met de vraag: ``Hoe lees jij de Bijbel, wat betekent (voor jou) geïnspireerd door God/de Heilige Geest``. Alhoewel dit ook met de vragen van Sanne te maken heeft, denk ik dat we hier dan teveel off-topic gaan, omdat deze topic specifiek over schepping of evolutie gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 11:56

ROELANDE345 schreef:
Uit het de krant (RD)ook eens een positief bericht:
Het asielzoekersgezin dat onlangs in deze krant onder de naam Abdullahi zijn verhaal deed over hun doop en naderende uitzetting uit Nederland, heeft een status gekregen.

Het voormalige moslimgezin had dinsdag een laatste verhoor bij de Immigratie- en Naturalisatie­dienst (IND). Daarbij zijn hun overgang tot het christendom en hun doop in een reformatorische gemeente ter sprake gekomen. Op grond hiervan heeft de IND hun donderdag een verblijfsvergunning toegekend.

Het gezin heeft met grote dankbaarheid tegenover God gereageerd. Terugkeer naar het land van herkomst is gevaarlijk.

MOOI HE!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 12:51

Ik was laatst ergens en daar hoorde ik over bidden:

God wil ons zoveel van zijn liefde geven en het is heel fijn om de dag te beginnen met:

Eerst te ontvangen in je stille tijd om in de rust te komen. En dan èèn hand op je hart houden en de andere hand naar boven heffen. Zo kan je eerst zijn liefde ontvangen en in de rust komen.

Ja bidden is veel bezig zijn met de mensen om je heen, bedenken wie er op dit moment gebed nodig heeft.

Bidden is proclameren, vertrouwen uitspreken, bv: Met Zijn hulp zal ik het redden.
Belangrijk ook om het hardop uit te spreken.

Bidden is God loven en prijzen en vooral om Hem te danken.
Bidden is je nood bij Hem brengen en erop vertrouwen dat Hij je draagt, ook al worden je problemen niet altijd opgelost.
Ja soms gaat God een andere weg als jij zou willen, dan kan het wel moeilijk zijn om toch te danken, daar heb je moed voor nodig en vertrouwen dat Hij nou eenmaal weet wat het beste voor jou is.

Bidden is ook voor zijn aangezicht komen en luisteren wat God je wil zeggen in de stilte

Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 28 september 2013, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 13:14

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=517614401654653&set=a.404396656309762.96157.404384462977648&type=1&theater

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 september 2013, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 15:29

Zaterdag 28 september, Jesaja 3: 1-15; Volg de grondwet van God.

In elke tijd gebeurt het opnieuw dat vrijwel een heel volk zich laat verleiden door louter schurken. Vaak door onbetrouwbare politici zoals een eeuw geleden in nazi-Duitsland, maar ook in veel landen in Afrika en Azië. Wat beweegt mensen toch om massaal achter iemand aan te lopen van wie heel de wereld weet dat hij of zij niet deugt? Verleiden is een kunst en wie de kunst verstaat, kan het ver brengen. In de politiek, maar ook in de wereld van economie en geld verdienen. Overigens ook in een kerk of christelijke gemeente…
In zijn visioen ziet Jesaja een situatie van complete anarchie, nergens heeft nog iemand houvast. Ook de laatste betrouwbare figuren en instituten zakken weg. Zover is het nog niet, maar zover zal het snel komen. Want God trekt zijn handen van Jeruzalem af. Het gaat God diep aan het hart. Een paar keer hoor je de Here zeggen: ‘Mijn volk, ze zijn toch mijn volk?’ En: ‘Hoe durven jullie mijn volk te vertrappen?’
Laat je niet verleiden. Volg de grondwet van God. die luidt: de rechtvaardige zal het goed gaan, de goddeloze komt om. Niemand kan zich verschuilen achter onwetendheid. Wees een rechtvaardig mens, wat anderen ook van je vinden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5749 5750 5751 5752 5753 5754 5755 ... 6194 Volgende
Pagina 5752 van 6194