Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 12:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mn resitas inpakken voordat ik naar mn werk ga Ga morgen een midweek richting Eindhoven, Mierlo om precies te zijn. Neem 2 dagen 2 kleinzonen mee van 2 en bijna 2. En omdat 1 mama(is wat overspannen helaas) steeds moet huilen bij het idee dat ze een nachtje zonder haar oogappel moet mag zij ook mee.De rest van de week ga ik daar de hei onveilig maken @ zin in |
ha ha d e hei onveilig maken Je gaat toch geen schapen daar stelen en op d e barbeque gooien of een herder verleiden enfin geniet ervan, is mooi weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACO850
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 18:29
|
|
|
Ik ben benieuwd hoe men hier denkt over belijdenis doen of volwassendoop. Ik ben zelf kort geleden gedoopt, dmv onderdompeling. Ik ben het met de volwassenendoop volledig eens omdat het bijbels is. Blijdenis doen is in mijn ogen niet bijbels < het staat overigens ook nergens in de bijbel.> Ik ben ook vroeger als kind gedoopt,en mensen uit gereformeerde kringen beweren dan dat je dan wedergedoopt word. Daar ben ik het zeker niet mee eens. Want de kinderdoop komt ook niet in de bijbel voor. Ik hoor graag de meningen van anderen hoe men over deze zaken denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 18:43
|
|
|
Ik bad om kracht en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.
Ik bad om wijsheid en U gaf mij problemen om te leren oplossen.
Ik bad om welvaart en U gaf mij verstand en spieren om te werken.
Ik bad om moed en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.
Ik bad om liefde en God gaf mij mensen om te helpen.
Ik bad om gunsten en God gaf mij kansen.
Ik kreeg niets waarvoor ik bad. U gaf mij alles wat ik nodig had!
God heeft mijn gebed verhoord.
(ik weet niet wie het geschreven heeft)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 18:45
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha d e hei onveilig maken Je gaat toch geen schapen daar stelen en op d e barbeque gooien of een herder verleiden enfin geniet ervan, is mooi weer  |
Alles mag, als ze maar van mijn holbewoner afblijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 18:58
|
|
|
Oei........... Is een erg gevoelig punt. Ik denk dat zowel het ene als het andere naar Gods hart is. Als het gemeend is.......en daar ga ik van uit. Alles wat je doet met een nederig hart en oprecht....is volgens mij juist.
Wedergeboren worden kan ook zonder volwassendoop. Jezus neemt een ieder aan die zich aan Hem geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 20:18
|
|
|
http://youtu.be/ROM5EpCQUlg
Bron van Zijn, die ik ontmoet in wat mij ontroert, Ik geef u een naam opdat ik u een plaats kan geven in mijn leven. Bundel uw licht in mij - maak het nuttig. Vestig uw rijk van eenheid nu, uw enige verlangen handelt dan samen met het onze. Voed ons dagelijks met brood en met inzicht. Maak de koorden van fouten los die ons vastbinden aan het verleden, opdat wij ook anderen hun misstappen kunnen vergeven Laat oppervlakkige dingen ons niet misleiden. Uit u wordt geboren: de alwerkzame wil, de levende kracht om te handelen, en het lied dat alles verfraait, en zich van eeuw tot eeuw vernieuwt.
-vertaalt uit het Aramees, de taal van Jezus, zoals Hij dit gebeden zal hebben, ipv de ons bekende tekst van het Onze Vader-
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 september 2013, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 20:25
|
|
|
Maandag 30 september, Jesaja 4: 2-6; Sta je al op de lijst.
Heeft God een lijst gemaakt van mensen die de grote crisis zullen overleven? Die indruk krijg je hier inderdaad. Na het noodweer over Jeruzalem is er het plan van God weer toekomst voor de stad en het land, zegt de profeet. En ook zullen er overlevenden zijn. Allemaal mensen die op een of andere wijze het oordeel hebben doorstaan. Tot eigen verbazing en verwondering, zoals dat altijd is na een zware storm, een tsunami of aardbeving. Volgens Jesaja zijn het echter allemaal mensen die God tevoren had opgeschreven in een boek des levens. Daaraan danken ze letterlijk hun leven. En de vele anderen? Had God die niet opgeschreven? Op die vraag gaat de profeet niet in. Je hoort bij een heilige rest van mensen, je stond kennelijk op de lijst van God. Volgens de apostel Johannes is de complete titel ‘Boek des levens des lams’! Oftewel: het heeft alles met Jezus en zijn offer te maken. Dat boek is nog steeds niet definitief gesloten, de lijst is menselijk gezegd nog steeds open. Wat let je? Schrijf alsnog in en schuil bij Jezus Christus. Voor dat het noodweer in alle hevigheid losbreekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 20:46
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik bad om kracht en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.
Ik bad om wijsheid en U gaf mij problemen om te leren oplossen.
Ik bad om welvaart en U gaf mij verstand en spieren om te werken.
Ik bad om moed en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.
Ik bad om liefde en God gaf mij mensen om te helpen.
Ik bad om gunsten en God gaf mij kansen.
Ik kreeg niets waarvoor ik bad. U gaf mij alles wat ik nodig had!
God heeft mijn gebed verhoord.
(ik weet niet wie het geschreven heeft) |
Heel mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 22:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | Als je dit leest Shanita, als je terug bent uit Zeeland.... Ik werd hier bij bepaald....
Deuterenonium 26 daar is niemand als god, o Shanita Hij rijdt langs de hemel als u helper en in zijn hoogheid over de wolken. de eeuwige god is u een woning en onder u zijn eeuwige armen. Omdat hij De vijand voor u verdreef en zeide: verdelg! Daarom woonde shantia veilig en bleef de bron ongestoord in een land van koren en most. Ja, zijn hemel sprenkelt dauw. Welzalig zijt gij Shanita, wie is aan u gelijk? een volk verlost door de here, die het schild uwer hulp, en het zwaard uwer hoogheid is. daarom zullen uw vijanden veinzen u hulde te brengen, en ga zult op hun hoogten treden. |
Hoi Petra
Klinkt echt prachtig
Dank voor de bemoediging!
Ja, en Israël wordt vaak als persoon gezien, ik ken ook een tekst van Jesaja: 'Vreest niet, ik heb u verlost, Ik heb u bij u naam geroepen; Gij zijt Mijn'.
(doop door onderdompeling tekst)
Slaap lekker, zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 4 oktober 2013, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 22:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | hmmm.... er staat ergens in de bijbel zoiets als het gebed van een rechtvaardigge.... dan vraag ik me af zou het gebed van een rechtvaardigge meer helpen dan van iemand die niet zo dicht bij god is of zoiets
en als ik na me zelf kijk, alle gebeden die ik in vol geloof bad zijn wel uitgekomen, wat cortazar schrijft zit ik ook wel wat in
maar wat jij schrijft Jol, ja toch worden soms gebeden niet verhoord.... ligt het aan de manier van bidden of zo? denk het niet. God heeft gewoon andere plannen denk ik.
Wel geloof ik dat het gebed van een rechtvaardigge best veel kracht heeft, misschien omdat die gene God beter kent? met meer autoriteit bid? bv jezus gaf ons de opdracht om bv demonen weg te sturen, doet iemand dat in autoriteit, de autoriteit van jezus, heeft dat denk ik meer kracht, dan iemand die twijfelt of hij die autoriteit wel heeft, die staat minder sterk tegen over het demoon.
gewoon wat gedachten van mij erover, zeg niet dat het zo is he..... |
Ik ben steeds meer geneigd te denken dat het voor God niet uitmaakt. Hij doorziet van een ieder de motieven achter het bidden. Andere plannen? De schepping zucht en er is onrecht, ziekte en dood tot de nieuwe aarde aanbreekt en soms zonder enige aanwijsbare reden. Er is onschuldig lijden.
Aan mij de opdracht om te leven in Zijn opdracht, de opdracht van Jezus die het hart van de Vader liet zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 23:05
|
|
|
Er zijn goede dingen over geschreven maar sommige topics zijn ook gesloten door CM omdat het er door de bekende types, die veelal geband zijn, wat onsmakelijk aan toeging. De conclusie was veelal dat de kinderdoop in de meeste gevallen als plaatsvervangend werd gezien voor de besnijdenis. De volwassendoop gaat en ging gepaard met een al in de Joodse cultuur bestaand reinigingsritueel. Bijbels gezien is de onderbouwing van de kinderdoop niet erg sterk maar het heeft wel waarde gekregen doordat het met de christelijke cultuur verweven is geraakt. Verder wijs ik er op dat in elke kerk de volwassendoop mogelijk is. De kinderdoop niet, al kun je het opdragen in de evangelische kerken zien als een soort ritueel dat er (een beetje) voor in de plaats komt. Evangelische kerken zien veelal de doop als een persoonlijk iets en die wordt weloverwogen gemaakt. Hoe je het wendt of keert: de kinderdoop is dat niet, het is hoe dan ook een keuze van de ouders. Lastig is dan de doop bij volwassenen als de kinderdoop al bediend is. Zelf zie ik dat niet als een probleem. Als iemand het verlangen heeft als volwassene gedoopt te worden en dat zo te ervaren, dan is dat geen minachting voor de ouders indertijd, lijkt me. Ook niet voor de geloofsgemeenschap waar de kinderdoop plaatsvond. Op de keuze voor de kinderdoop heb je ook geen invloed gehad indertijd.
Hoe je er ook over denkt: Mijn ouders en vele ouders met hen stonden vol overtuiging bij het doopvont. Ik kan dat alleen maar respecteren als een overtuigende en gelovige keuze. Omdat als iets van geen enkele waarde af te schilderen gaat me veel te ver - en het gaat ook tegen mijn gevoel in.
Maar er is veel meer over te zeggen, dat is eerder wel gebleken. Een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie is zinvol zolang het er over gaat meer inzicht te verkrijgen en niet vooral het eigen gelijk te willen benadrukken. Wie weet is dat nu wel mogelijk.
Wel grappig dat aan de ene kant begrip ontstond voor de volwassendoop, maar uit de andere hoek die toenadering er niet was. Wie weet gaat het nu beter. Eerlijk gezegd vind ik de Bijbelse argumenten voor de kinderdoop niet zo sterk, maar ik vind het wel altijd een mooi gebeuren. Persoonlijk ervoer ik het als baby kennelijk niet als een zegen want ik heb de kerk bij elkaar gebruld en ze hebben me toen van pure ellende maar naar buiten gebracht. Een grote mond, net als zijn vader, werd er geglimlacht, lol.
Thomas, vroeger was niet alles beter.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 oktober 2013, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 23:31
|
|
|
[img]http://www.geloventhuis.nl/img.php?t=gt_mm&id=1945&w=300&h=267[/img]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 september 2013, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 06:41
|
|
|
Wat is rechtvaardig / wanneer ben je rechtvaardig?
"Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één"
Als ik romeinen 3 lees is iedere 'geloofsklungel' rechtvaardig, juist omdat ze hun hoop op Jezus hebben gevestigd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 07:01
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wat is rechtvaardig / wanneer ben je rechtvaardig?
"Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één"
Als ik romeinen 3 lees is iedere 'geloofsklungel' rechtvaardig, juist omdat ze hun hoop op Jezus hebben gevestigd. |
Geloofsklungel
Dat geeft weer perspectief...
Nee maar even serieus. Ik denk dat je gelijk hebt. In sommige kringen worden mensen tot halfgod in hun autoriteit verheven, door mensen dus. Terwijl God totaal anders denkt en de laatsten de eerste plek geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:18
|
|
|
Het gaat niet over gelovigen die als idool worden aangezien, Bedoel meer rechtvaardig, eimand die met een eerlijk hart tot god bid, zuiver in zijn bidden enzo.....redelijk rechtvaardig tegenover god staat
Inderdaad wie is rechtvaardig en ergens zijn we allemaal gerechtvaardigd door Jezus toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:26
|
|
|
Over schepping gesproken, als god iets schept.... Hij heeft de mens zo gemaakt dat als er een zaadje bij een eitje komt, daaruit een mensje word gecreëerd. Dan als je na de mogelijkheden in de maatschappij kijkt, wat veel mensen zeggen, abortus, tot drie maanden.... Is niks moet kunnen, ik vind dat je iets dood....je eigen kind Maar hoe zit dat met mornign afterpil? Je voorkomt, mits het nog niet is bevrucht anders groeit het gewoon door, dus dan kan je nog iets effe binnen zoveel dagen spiraaltje plaatsen. Dan kan het niet innestelen. Dingen die we in deze maatschappij heel gewoon vinden, maar wat moet je er eigenlijk van vinden, ? Je voorkomt niet iets, maar beëindigt iets, Wat zou god daarvan vinden???? Wanneer spreek je van een nieuw leven? Waarbij het niet oke is om in te grijpen? Zodra een eicel en zaadje samen zijn gekomen? Of zoals velen denken, pas na drie maanden????? Wij mensen doen er allemaal zo makkelijk over, maar zat er over na te denken , voor me zelf denk ik zodra een eicel met een zaadje samen is, maak je iets dood. Beëindig je iets, of bekijk ik het nu zo verkeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:37
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wanneer spreek je van een nieuw leven? Waarbij het niet oke is om in te grijpen? Zodra een eicel en zaadje samen zijn gekomen? Of zoals velen denken, pas na drie maanden????? Wij mensen doen er allemaal zo makkelijk over, maar zat er over na te denken , voor me zelf denk ik zodra een eicel met een zaadje samen is, maak je iets dood. Beëindig je iets, of bekijk ik het nu zo verkeerd? |
Ik denk eigenlijk dat wat je hier aankaart een volledig nieuw topic is en niet bij dit onderwerp thuis hoort. Dit gaat over hoe om te gaan met wetenschappelijke feiten en gegevens. Het lijkt me als nieuw topic passen onder Christelijk leven.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 oktober 2013, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk eigenlijk dat wat je hier aankaart een volledig nieuw topic is en niet bij dit onderwerp thuios hoort. Dit gaat over hoe om te gaan met wetenschappelijke feiten en gegevens. Het lijkt me als nieuw topic passen onder Christelijk leven.
Thomas |
Zit wat in, maar soms zie ik niet hoe je een nieuw topic moet beginnen En wel kwam toch op die gedachte door dit topic, over de schepping en over wetenschap en dan denk ik door, over het geen wat god heeft geschapen, en hoe de wetenschap er mee omgaat, vandaar ik het hier plaatste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:48
|
|
|
Heeft bidden zin? Dat ligt eraan wat je onder bidden verstaat. Als bidden alleen maar bestaat uit het neerleggen van je verlanglijstje bij God, dan kun je er maar beter mee stoppen. Want God geeft niet alles wat er op je verlanglijstje staat. Bidden is meer dan het indienen van een verlanglijstje, het gaat dieper. Het is zoeken naar contact met God, het is een levenshouding. Alles dat God beaamt is bidden. Je relatie met God krijgt in bidden woorden en kan zelfs zonder woorden, in de stilte binnen of buiten in Gods schepping. Omdat we als mensen heel verschillend zijn, zal ook onze manier van bidden verschillend zijn. We mogen naar vormen van gebed zoeken die bij ons passen Wat God graag wil, heeft te maken met wat goed is voor mensen. God voelt zich verbonden met de mensheid. Door te bidden zoek je die verbondenheid, maar weet je je ook afhankelijk. Ons gebed krijgt een plaats in Gods omzien naar de wereld, God hoort het en weet het en ziet het. God hoort onze klachten weet van ons lijden en ziet onze nood. Hij trekt met ons op. God wil erbij zijn, en heeft beloofd dat hij erbij zal zijn. Een belofte waaruit we troost kunnen putten. . Huub Oosterhuis heeft het zo mooi verwoord: (Psalm 63)
Naar jou sta ik op in de morgen, roep ik de uren, bid het licht, strompel om water. Naar jou dorst ik door de middag, lichaam ben ik, ziel smeek ik, met de schaduwen val ik. Naar jou woel ik in de nacht. Slaap je? Raak me aan, dat ik rust vind en naar jou opsta in de morgen.
(als u moeite heb met je, lees je maar U)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 1 oktober 2013, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:59
|
|
|
Klik op forum en klik dan op Christelijk leven. Dan krijg je een knop: Nieuw onderwerp. Dat kun je dan een naam geven. Hoe gaan we om met het ongeboren leven, zou een naam kunnen zijn. Maar bedenk er zelf eentje dat is altijd beter. Als je dan wat je hier hebt geschreven daar naar toe kopieert, is het gelukt.
Het is een interessant gegeven dat je aankaart maar het heeft met dit onderwerp niets te maken. Het is voor iedereen veel overzichtelijker als het in een eigen topic komt. Ordening bij topics is noodzakelijk wil je een goede discussie hebben. Anders weet niemand meer waar het over gaat.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 oktober 2013, 11:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 10:22
|
|
|
Ehhh effe Copieeren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 10:25
|
|
|
Over schepping gesproken, als god iets schept.... Hij heeft de mens zo gemaakt dat als er een zaadje bij een eitje komt, daaruit een mensje word gecreëerd. Dan als je na de mogelijkheden in de maatschappij kijkt, wat veel mensen zeggen, abortus, tot drie maanden.... Is niks moet kunnen, ik vind dat je iets dood....je eigen kind Maar hoe zit dat met mornign afterpil? Je voorkomt, mits het nog niet is bevrucht anders groeit het gewoon door, dus dan kan je nog iets effe binnen zoveel dagen spiraaltje plaatsen. Dan kan het niet innestelen. Dingen die we in deze maatschappij heel gewoon vinden, maar wat moet je er eigenlijk van vinden, ? Je voorkomt niet iets, maar beëindigt iets, Wat zou god daarvan vinden???? Wanneer spreek je van een nieuw leven? Waarbij het niet oke is om in te grijpen? Zodra een eicel en zaadje samen zijn gekomen? Of zoals velen denken, pas na drie maanden????? Wij mensen doen er allemaal zo makkelijk over, maar zat er over na te denken , voor me zelf denk ik zodra een eicel met een zaadje samen is, maak je iets dood. Beëindig je iets, of bekijk ik het nu zo verkeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 10:27
|
|
|
Dankje Thomas, ontopic maar weer hier en sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dankje Thomas, ontopic maar weer hier en sorry |
Keurig opgelost toch? En nu hier dan maar weer on-topic en kijken of Sanne nog uit de winterslaap komt....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 oktober 2013, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:35
|
|
|
JOL252 schreef: | Geloofsklungel
Dat geeft weer perspectief...
Nee maar even serieus. Ik denk dat je gelijk hebt. In sommige kringen worden mensen tot halfgod in hun autoriteit verheven, door mensen dus. Terwijl God totaal anders denkt en de laatsten de eerste plek geeft. |
Wees niet al te rechtvaardig en acht uzelf niet bovenmate wijs. Waarom zou u uzelf verwoesten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:45
|
|
|
PETRA373 schreef: | Het gaat niet over gelovigen die als idool worden aangezien, Bedoel meer rechtvaardig, eimand die met een eerlijk hart tot god bid, zuiver in zijn bidden enzo.....redelijk rechtvaardig tegenover god staat
Inderdaad wie is rechtvaardig en ergens zijn we allemaal gerechtvaardigd door Jezus toch? |
Jozef, haar man, wilde haar onopgemerkt verlaten, omdat hij rechtvaardig was en haar niet in het openbaar te schande wilde maken. Matt 19:1
Ja, Petra volgens mij sta je rechtvaardig tegenover God door je geloof, maar of we altijd rechtvaardig handelen, dat is dan weer niet zo denk ik
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op dinsdag 1 oktober 2013, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:19
|
|
|
PETRA373 schreef: | beter en laat nu die ene man jou es mailen.....mannen voor ze echt weg is..... beetje tot actie komen  |
Toppie lieverd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAARTENVD585
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:35
|
|
|
In onze woonplaats komt een abortus kliniek, laat die nou tegenover onze kerk komen Gereformeerde Gemeente. zoals ze bij ons zeggen, waar de heer zijn huis bouwd(de kerk het leven) bouwd de duivel ook zijn huis(kerk des doods) het klinkt hard maar zo is de realiteit, wij als kerk bidden om goede afspraken nu en de toekomst. ook word overwogen om folders te verspreiden in de omgeving van de kliniek. Hoe staan jullie erover in.2 kerken naast elkaar en zo,n groot verschil. Ik ben benieud naar jullie oordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:48
|
|
|
Rechtvaardigheid..... Le grande secret.
Enigma pur sang, wat is rechtvaardig ? Het latijn noemt het jus = recht, justitia het rechtspreken.
God noemt het ? Wij zijn niet rechtvaardig denk ik. Alleen al omdat we in de eerste plaats te egocentrisch zijn. In de tweede plaats omdat we maar een waarheid hebben. De onze ..........
Gerechtvaardigd worden door God is geen spel. Het is iets wat je moet verwerven......God ziet het hart aan is de uitdrukking. Maar Hij keert Zijn gezicht tegen hen, die het kwaad bedrijven. En kwaad bedrijven is menselijk, berouw hebben en vergiffenis vragen aan Hem niet. God wil gebeden worden en wil dat wij in nederigheid en vebroken van geest voor Hem komen.
Indien we vasthouden aan ons eigen gelijk,dan zal de Heer ons keer op keer vernederen tot we tot overgave aan Hem komen. Alle koningen in het eerste testament ,die zich verhieven tegen Hem werden door Hem vernederd. Nebukadnezar werd geslagen met krankzinnigheid en leefde als een dier.
Daag Hem niet uit..........want winnen is er niet bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 17:22
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Rechtvaardigheid..... Le grande secret.
Enigma pur sang, wat is rechtvaardig ? Het latijn noemt het jus = recht, justitia het rechtspreken.
God noemt het ? Wij zijn niet rechtvaardig denk ik. Alleen al omdat we in de eerste plaats te egocentrisch zijn. In de tweede plaats omdat we maar een waarheid hebben. De onze ..........
Gerechtvaardigd worden door God is geen spel. Het is iets wat je moet verwerven......God ziet het hart aan is de uitdrukking. Maar Hij keert Zijn gezicht tegen hen, die het kwaad bedrijven. En kwaad bedrijven is menselijk, berouw hebben en vergiffenis vragen aan Hem niet. God wil gebeden worden en wil dat wij in nederigheid en vebroken van geest voor Hem komen.
Indien we vasthouden aan ons eigen gelijk,dan zal de Heer ons keer op keer vernederen tot we tot overgave aan Hem komen. Alle koningen in het eerste testament ,die zich verhieven tegen Hem werden door Hem vernederd. Nebukadnezar werd geslagen met krankzinnigheid en leefde als een dier.
Daag Hem niet uit..........want winnen is er niet bij. |
Over winnen gesproken……..Jezus heeft de dood overwonnen! Onze verhouding tot God is door Hem hersteld, daar mogen wij op vertrouwen. Door Hem ziet God ons aan als rechtvaardig.
Jouw woorden klinken niet erg hoopvol en troostrijk. God wil met ons optrekken en meegaan, door gebed kan je die verbondenheid ervaren. Hij zal er zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|