Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maand weg geweest,nu weer voor een maand terug
#happy |
Leuk leuk Leanne, ik ben er ook weer voor een maandje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maand weg geweest,nu weer voor een maand terug
#happy |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:35
|
|
|
JOSEF872 schreef: | I.d.d. heel mooi. Ik heb zelf een keer geroepen naar God dat ik alles er voor over heb. Wat gebeurde er toen? Mijn beproevingen om deze woorden kwamen er. Woorden hebben kracht. Wij moeten niet zo maar maar wat roepen naar God. |
Ja misschien nemen wijzelf onze woorden niet helemaal serieus, God doet dat zeker wel. Dus inderdaad beter eerst nadenken voordat je iets vraagt of beloofd in gebed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En ineens besef je dat je gezin het allerbelangrijkst is..........
Ik heb me de laatste 2 jaar het schompes geleerd met de hoop op een vaste aanstelling bij mijn huidige werkgever. Ik heb te horen gekregen dat ik die niet krijg want nu ben ik te duur geworden..............oftewel,ik verdien nu te weinig en zodra ze mij kwijt kunnen zullen ze dat doen
That's life............heeft iemand nog personeel nodig?  |
Sterkte hier mee leanne Stomme werkegever
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:54
|
|
|
Das ontzettend balen Leanne. Sterkte ermee en je hebt gelijk je gezin is het allerbelangrijkst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:58
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Evolutie is in principe onmogelijk omdat soorten zich alleen binnen vast gestelde grenzen van de soort kleine mutaties kunnen maken. Zodra deze grenzen overschreden worden wordt de soort onvruchtbaar. Andere opmerking. De mens uit de apen ontstaan? Waarom zijn de apen er dan nog? |
Ja had laatst een gesprek met een stel jongeren allemaal christelijke wetenschappers in wording. Zij gaven ook aan alleen te geloven in micro evolutie dus op kleine schaal binnen en soort en niet in macro evolutie. Volgens mij zijn daar ook helemaal geen voorbeelden van waargenomen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 2 oktober 2013, 17:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 18:20
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Je ziet er in ieder geval wel leuk uit. Voor de rest.....  |
Eh.. achteraan aansluiten hé...
... "de rest"...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 oktober 2013, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 19:25
|
|
|
Iets zomaar roepen ? Nee iemand zei een keer tegen mij: Als je iets vraagt aan God moet je er rekening mee houden dat het ook gebeurt.
Vreemd eigenlijk .......soms is bidden zo vermoeiend en lijkt het zinloos en soms ...... Voilà!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 19:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Eh.. achteraan aansluiten hé...
... "de rest"...  |
zegt al heel wat als ik deze emoticons van Josef vertaal, of moet ik er een ander vertaling aan geven??
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 2 oktober 2013, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 20:25
|
|
|
Woensdag 2 oktober, Jesaja 5: 8-24; Ga vandaag nog naar je huisarts.
Een van de slechtste vrienden die je te hulp kunt oproepen, is de drank. Even lijkt de drank een ‘vriend’ die je zelfs in de meest beroerde situaties een goed gevoel geeft en je doet geloven dat je zo ongeveer alles aankunt. Even, en dan moeten je partner en je kinderen het ontgelden. De profeet laat in een zesvoudig wee van hen geen spaan heel. Wee, dat betekent zoveel als: vervloekt! Ook in Wee nummer twee ging hij al keihard tekeer tegen drankgebruikers. Toen dacht hij aan de notoire verslaafden die door de drank geen idee meer van God hebben en die al betrekkelijk jong met het syndroom van Korsakov in het verpleeghuis belanden. In Wee zes gaat het hem vooral om nette, dure mannen en vrouwen. Die zeggen hele veldslagen te zullen winnen of precies weten hoe ze aan de beurs het grote geld binnen zullen halen. Of met hun bedrijf grote slagen zullen doen. Maar ze hebben er wel erg vaak een borreltje of een whisky bij nodig. Of een glaasje – zeg maar een gewoon glas – sherry. Zeg maar een glas wijn, niet een wijntje! Ga vandaag nog om hulp om van deze ‘vrienden’ voorgoed af te komen, als dit ook op jou slaat. Misschien is er nog hoop voor je huwelijk of gezin. Alleen kan niemand dit. Bid God en ga vandaag nog naar je huisarts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 21:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Eh.. achteraan aansluiten hé...
... "de rest"...  |
Ik lach...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 21:47
|
|
|
Ik kende het filmpje, maar wederom weer erg leuk om te zien!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 21:51
|
|
|
haha ja komisch en knap dat ze die honden zo in bedwang houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 22:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik lach...
 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 22:21
|
|
|
Het financieel misbruiken van ouderen... Zojuist ""De vijfde dag"" bekeken.... En neef van 22 lukt het...om te trouwen met zijn demente tante van 78 en zodoende de hele erfenis te bemachtigen.... Hoe is dit in vredesnaam mogelijk...zulke praktijken...
Gelukkig is het huwelijk ontbonden....nu nog een vervolg waarbij de erfenis ook ongedaan gemaakt gaat worden...(begreep ik....) Walgelijke neef!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 2 oktober 2013, 22:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 22:43
|
|
|
Dat ze daar in trappen bij de burgelijke stand snap je toch ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 23:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat ze daar in trappen bij de burgelijke stand snap je toch ook niet |
Klopt...onbegrijpelijk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 00:41
|
|
|
Ver voorbij het pad van goed en fout, meningen en oordelen, bevindt zich een open plek: daar ontmoet ik je graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 13:46
|
|
|
Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.
Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 16:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ver voorbij het pad van goed en fout, meningen en oordelen, bevindt zich een open plek: daar ontmoet ik je graag. |
Prachtig, mooi, ontroerend en Waar!
Dank je wel, Zeeland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 16:41
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zo is het leven, ineens verandert soms alles, zweef je over de aarde heen en soms zitten we wel Es' effe in een put, die gelukkig altijd weer voorbij gaat. En ineens waait geluk je tegemoet, onverwachts
Geniet ervan Shanita. Werd wel Es' tijd, iemand ontdekte hoe kostbaar je bent. En je daarmee een mooie klik hebt. |
Ha Petra,
Ja, dat klopt wat je zegt.
Hoe is het mogelijk he? Ik dacht al heel lang schreef dat ook weleens hier en aan anderen, van ja, ik blijf alleen voel me daar gelukkig bij; wat vrienden, wat bezigheden overdag, halve dagen vrijwilligerswerk, en ja, ik dacht wel je moet nooit, nooit denken , maar ja ik schatte voor mij de mogelijkheid op een duurzame goede relatie als 1% in.
En nu 'heb' ik iemand waar het dus 100% mee klikt op alle fronten, humor, praten diepe geprekken( op niveau zijn familie, mijn familie onze vrienden alles klikt met elkaar. en ja, ook met ehhhh, ja , de rest
Ja, en ik hou me wel even netjes aan de 4 siezoenen van Vivaldi. Natuurlijk, ja ik wil wel Gods Zegen over mijn leven snappie? ja, natuurlijk s nap je dat!
Jahaa, wij hebben hier even lekker vier weekies vakantie , jawel, in Walcheren, mooi daar hoor in Zeeland Ook leuke mensen wonen daar.
En, mooie najaarsweer hier in Zeeland!
Zegens!
En bedankt voor je medeleven, toen het niet zo goed met me ging, en ook nu het goed met me gaat, doet me goed meid, je weet niet half hóe goed mij dát doet!
Ps: Hoe staat het nu met je woonruimte? Ja, ben gewoon erg benieuwd, en ja, hier in Nederland, met zoveel mensen en christenen om je heen, kom je niet gauw op straat te staan, weet ik, uit ervaring.
Ik wens alle lieve mensen hier waarvan ik ben gaan houden een fijne week!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 17:25
|
|
|
MARY052 schreef: | MAAND ÉÉN: Mammie, ik ben nu 15 centimeter klein, maar ik heb al mijn organen al. Ik hou van het geluid van je stem. Elke keer als ik het geluid van je stem hoor, zwaai ik met mijn armen en mijn beentjes. En het geluid van je hartslag, dat is mijn lievelingsliedje om in slaap te komen.
MAAND TWEE: Mammie, ik heb geleerd om op mijn duimpje te zuigen. Als je me nu kon zien, zou je definitief kunnen zeggen dat ik een baby was. Maar ik ben nu nog veel te klein om te overleven buiten. Het is zo lekker en warm hier..
MAAND DRIE: Weet je mammie, IK BEN EEN MEISJE.. Ik hoop dat je hier blij van wordt. Ik wil dat je altijd blij bent. Ik hou er niet van als je huilt. Maar je klinkt zo verdrietig. En dat maakt mij ook verdrietig. Zo erg dat ik er zelf ook van moet huilen, al kan je dat niet horen.
MAAND VIER: Mijn haartjes beginnen nu te groeien. Het is heel erg dun en nog heel erg kort. Maar ik zal er heel veel van hebben hoor. Ik ben nu flink aan het oefenen. Want ik kan mijn hoofdje al heen en weer bewegen. En ook mijn vingers en mijn teentjes. En ook mijn armen en benen kan ik al wat strekken. Volgens mij ben ik er al aardig goed in.
MAAND VIJF: Je bent vandaag bij de dokter geweest. Maar mammie, hij heeft tegen je gelogen. Hij zei dat ik geen baby was. Maar ik ben echt wel een baby hoor, mammie.. Ik ben jouw baby. Ik denk en ik kan voelen. Mammie, wat is een abortus??
MAAND ZES: Ik kan die dokter weer horen, mammie. Ik mag hem niet. Hij lijkt me koud en harteloos. Er komt iets mijn huisje in. De dokter noemt het een naald. Mammie, wat is dat?? Het brandt!!!! Alsjeblieft mammie, laat hem stoppen!! Ik kan er niet tegen!! MAMMIE, HELP ME!!
MAAND ZEVEN: Mammie, Het is goed hoor.. Ik ben nu veilig in Jezus' armen. Hij houdt me vast. Hij heeft me verteld van abortus. Mammie, waarom wilde je me niet?? |
Heel mooi Mary.
`k Ben er van onder de indruk. Toen mijn dochter zwanger was en er werd een echo gemaakt, kregen ze te horen dat het kindje spina bifida had(open ruggetje). Ze konden niet zeggen hoe zwaar ze gehandicapt zou zijn. Ze kregen 2 weken de tijd om over een abortus na te denken.
Gelukkig hebben ze gekozen voor het leven en ze zijn super gelukkig met Sarah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 17:47
|
|
|
Vandaag 50 km gefietst hier in Brabant. Mierlo/Geldrop daar in de buurt. Het is hier ontzettend mooi zeg. En de mensen zijn vriendelijker lijkt wel. En 2 kopjes koffie en een enorm stuk vlaai met slag voor nog geen 7,50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 19:22
|
|
|
PIETER619 schreef: | Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.
Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen  |
Maar wel een boel biefstukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 19:26
|
|
|
Paardenbiefstuk zit vol met staal geloof ik. Morgen is het dierendag, dan kunnen we kennelijk lekker veel dieren eten.
Ik zeg nu vast iets verkeerds, oeps.
Thomas, die de vis en het magere eten vanwege het afvallen wel eens zat is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 oktober 2013, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 19:28
|
|
|
Op 9 november aanstaande is het zover: een speciale Lieddag in de Dominicuskerk in Amsterdam ter gelegenheid van de tachtigste verjaardag van Huub Oosterhuis, onder de titel 'LIEFDE BEGINT MET ZINGEN'. In de ochtend worden de verschillende partijen ingestudeerd en na de lunch is er een Liturgisch concert in aanwezigheid van Huub Oosterhuis. Met medewerking van verschillende solisten, instrumentalisten en het koor van de Amsterdamse Studentenekklesia o.l.v. Tom Löwenthal en pianist Henri Heuvelmans.
Op het repertoire staan onder andere: - liederen van de in 2003 overleden Bernard Huijbers; - nieuwe psalmen en 'liederen over zingen' van Tom Löwenthal en Antoine Oomen; - liederen van Tjeerd Oosterhuis, op teksten van Huub, gearrangeerd voor solisten, koor en ‘volk’ en opgenomen op de CD 'OM LIEFDE', die ’s middags wordt gepresenteerd.
Aanvang 10.30 uur, afsluiting ca. 16.00 uur. Kosten deelname € 25, inclusief programmaboek, koffie en thee. Er is een uitgebreide boeken- en cd-tafel.
Let op: de aanmelding gaat dit keer niet per e-mail en er is geen kaartverkoop aan de deur. Vanwege het aantal te drukken partituren en de capaciteit van de kerk is het noodzakelijk dat iedereen zich van te voren opgeeft door online kaarten te bestellen via de website van De Nieuwe Liefde:
[url]www.denieuweliefde.com/programmas/lieddag---liefde-begint-met-zingen.234.html[/url]
U betaalt via iDeal of met uw creditcard. Op de lieddag s.v.p. een uitdraai van uw kaart(en) meebrengen. Een handleiding kaartverkoop via deze website vindt u op: [url]www.denieuweliefde.com/handleiding-kaartverkoop.45.html[/url]
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 3 oktober 2013, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 20:43
|
|
|
Donderdag 3 oktober, Jesaja 5:25-30; Woedend.
De God van Israël laat zich niet als oude schoenen afdanken. In elk geval niet door zijn volk en zijn kinderen. Anderen die gewoon blind en niet wijs zijn, lijken God eindeloos te kunnen kwetsen zonder dat de bliksem heb treft. Hun gaat God vaak majesteitlelijk voorbij, zij maken zich slechts rijp voor de dag der slachting. Maar zijn volk heeft Hij lief. Die laat Hij niet zomaar gaan. Dan reageert Hij in boosheid. In heilige woede slaat Hij hard om zich heen. De profeet ziet in een visioen de stad vol lijken liggen. Maar denk niet dat je dan met een beetje bidden en wat vroom doen God meteen weer voor je wint. Nee, zegt de profeet Jesaja. Zijn hand is nog steeds opgeheven. Doe daar nooit lichtzinnig over. Er komt nog veel meer. God fluit en de legers van de Assyssriërs, allemaal zeer geoefende vechters, rukken al op richting Jeruzalem. Dat ziet er dus niet goed uit voor de stad. Maar het kan nog erger. Namelijk als God helemaal geen enkele aandacht meer aan je besteedt. Zolang Hij nog toornt, hecht Hij nog aan je. Het is dan zaak om goed te luisteren. En je tot Hem te keren. In boete en berouw.
Wie Hem need’rig valt te voet, zal van Hem zijn wegen leren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 22:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Prachtig, mooi, ontroerend en Waar!
Dank je wel, Zeeland!  |
|
|
Naar boven |
|
|