ChristianMatch

Forum

wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5755 5756 5757 5758 5759 5760 5761 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:09

JOSEF872 schreef:
Vandaag de Jamie's reizen gekocht. Kookboek van Jamie Oliver van al weer een paar terug. Geweldig leuk allemaal mooie recepten uit de belangrijkste Europese keukens. Boek was in de aanbieding bij V&D voor slechts €10,- i.p.v. €37,50 . Ook nog wat leuke kleding gekocht!

Ja, prijzen circus bij V&D, elk jaar weer veel korting. En zo`n kookboek van Jamie voor 10 euro, da`s echt een super koopje. Succes met koken van zijn recepten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:13

MIEKE364 schreef:
http://youtu.be/DNeaZz9Vt6Q

Oh prachtig, echt lachen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:29

JOSEF872 schreef:
Ik ben helaas ook gescheiden. Iets waar ik jaren voor gevochten heb om te voorkomen. Nu het zover is heb ik wel eerlijk geantwoord. Scheiding is niet iets waar een ieder blij van wordt. Maar beginnen vanuit een eerlijk en open perspectief is altijd de beste weg!

Ja, eerlijk zijn is altijd de beste weg. Iemand kan ingevuld hebben gescheiden, maar dan weet je nog niet hoe vaak iemand gescheiden is.

Daar kom je pas later achter als er al een goed contact is opgebouwd.

Maar iemand zal dit niet in zijn/haar profiel gaan zetten(2,3 x gescheiden) omdat de kans dan erg klein zal zijn om iemand te vinden via een dating site.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:40

Het artikel is aardig maar de reacties zijn stupide, wat een beetje gebruik lijkt te worden op Internet. Vrouwen reageren mogelijk niet omdat ze het er in hun hart wel mee eens zijn, wie weet. Ik heb het niet zo op fundamentalisme en zeker niet op de fundamentalistische types van Wij vrouwen (kr)eisen. Wij vrouwen zou nog wel eens genuanceerder kunnen liggen.

Thomas, fout gespeld maar je snapt waarom.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 5 oktober 2013, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 18:57

Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:02

https://www.facebook.com/photo.php?v=451214254956059

gewoon ff zien en van leren (denk ik)

https://www.youtube.com/watch?v=z5A9I7ucBLw
misschien voor de niet Facebookers

Je kunt om meer filmpjes te krijgen over Carly door Carly Autistic Girl Expresses Unimaginable Intelligence in typen op You tube

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 6 oktober 2013, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:45

JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen.
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:48

JOL252 schreef:

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik begrijp niet dat mensen tegen een volledig onbekende zo open kunnen zijn en zo snel van stapel kunnen lopen. Ik heb hier zelf op deze site ook meermaals mee te maken gehad en heb ook behoorlijk wat mensen moeten blokkeren. Men lijkt voor haastige beslissingen te gaan, terwijl toch echt nog steeds geldt 'haastige spoed is zelden goed'. Hoe kun je nu weten of iemand een match is als je diegene nooit gezien hebt? Waar zijn de stadia gebleven van bv. eerst vriendschap opbouwen, en kijken hoe God dat verder gaat leiden...?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:49

JOL252 schreef:

Och hou op! Echt waar in de chat na hallo, direct een date proberen te regelen en dat boos zijn dat je dat niet doet Gefrustreerde smiley Of een mail sturen in de trant van ik heb geen profielfoto vanwege mijn werk maar geef je privemail dan stuur ik er eentje Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Zijn er nog gewone mannen op CM waar je een tijdje mee kan chatten/mailen en dan eventueel daten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:50

Eeuwig leven betekent Jezus christus kennen.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:52

FAITH187 schreef:
Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik begrijp niet dat mensen tegen een volledig onbekende zo open kunnen zijn en zo snel van stapel kunnen lopen. Ik heb hier zelf op deze site ook meermaals mee te maken gehad en heb ook behoorlijk wat mensen moeten blokkeren. Men lijkt voor haastige beslissingen te gaan, terwijl toch echt nog steeds geldt 'haastige spoed is zelden goed'. Hoe kun je nu weten of iemand een match is als je diegene nooit gezien hebt? Waar zijn de stadia gebleven van bv. eerst vriendschap opbouwen, en kijken hoe God dat verder gaat leiden...?

Ik ken de individuele gevallen niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat je op een gegeven moment wel eens wilt afspreken zonder dat je dan meteen moet verwachten dat er een relatie uit komt. Duidelijkheid en eerlijkheid vind ik zelf het belangrijkste.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:03

ANNA415 schreef:
Och hou op! Echt waar in de chat na hallo, direct een date proberen te regelen en dat boos zijn dat je dat niet doet Gefrustreerde smiley Of een mail sturen in de trant van ik heb geen profielfoto vanwege mijn werk maar geef je privemail dan stuur ik er eentje Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Zijn er nog gewone mannen op CM waar je een tijdje mee kan chatten/mailen en dan eventueel daten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Gefrustreerde smiley

Ja boos zijn, of een hechtingsstoornis bij je diagnosticeren tot autisme! aan toe en of je niet in therapie moet. Da's pas grof. Haha daten???

Ideaal.. Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:05

http://youtu.be/-Z1J42SByeY
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:14

JOL252 schreef:
Ja boos zijn, of een hechtingsstoornis bij je diagnosticeren tot autisme! aan toe en of je niet in therapie moet. Da's pas grof. Haha daten???

Ideaal.. Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:15

ANNA415 schreef:
Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Dan maar kieskeurig in dit geval. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:38

MANNA420 schreef:
De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen.

Je hebt gelijk, het bestaat ook niet. Ik heb het aangepast in mijn reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:41

Tjonge jonge, wat een ramp gevallen bij die daterij zeg.
heb een keer gedate, en toen ik vi ad efoon haar stem hoorde schrok ik ff,wat zij gelijk doorhad Lachende smiley , echter wel f een bakkie wezen doen in een restaurant en goed gesprek gehad.

Dus als gevolg dat er bij beiden geen rupsen waren, laat staan vlinders. maar wel een heel goede vriendschap is uit ontstaan met geregelde chat als ik thuis ben en niet vaar.

Daten moet ten alletijde vrijblijvend zijn, anders kun je niemand kennen leren., toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:43

ANNA415 schreef:

ik kies ook altijd keurig.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 21:18

Zaterdag 5 oktober, Jesaja 6: 8-13; Eén blijft over.

Nu God zijn lippen heeft aangeraakt, kan Jesaja het niet laten zich beschikbaar te stellen voor God. Maar de roeping waarmee God hem roept, is er niet een om naar te verlangen. Jesaja moet alle leiders van het volk bewust een rad voor de ogen draaien, hen in hun weg van ongeloof sterken en in hun blindheid laten lopen.
Maar dat kan toch nooit Gods bedoeling zijn?
Maar zo zegt God het hier toch. Kennelijk kun je als volk of als kind van God verwijderen, dat Hij je totaal loslaat en je als het ware met blindheid slaat. Zoals de farao van Egypte. Die zag ook niets meer. Een gedachte die je doet huiveren. De profeet hoor je dan ook stamelen: Hoe lang, Here? Heel lang, zegt God. In elk geval tot het moment dat zo ongeveer alles verwoest is. En dan einde verhaal?
Opvallend, dat zegt God toch niet. Nee, zoals uit een harde stronk nog weleens een nieuwe loot opschiet en er dan toch nog weer iets begint te bloeien, zo zal het ook met Israël en Juda zijn. Er zullen toch mensen overblijven die God heilig zijn en voor wie God heilig is. Het zullen er niet veel zijn. Uiteindelijk zal het maar Eén zijn. Maar die Ene telt dan ook voor allen.
Naar boven

Auteur Bericht
TUTELUUT401

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 21:50

JOL252 schreef:

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Hoi Jol,
Ik begrijp jouw punt helemaal. Ik ben van mening dat je elkaar de ruimte moet geven en vooral niet moet gaan pushen. Leuk contact zou eventueel uit kunnen groeien tot iets meer, maar doe vooral rustig aan!
Naar boven

Auteur Bericht
TUTELUUT401

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 21:57

Ook ik weeg een aantal kilo teveel. Diegene die mij 'krijgt' heeft veel om van te houden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 22:00

De adelaar bouwt zijn nest hoog op een rots. In eerste instantie zou je
denken uit bescherming tegen roofdieren, maar er zit nog een reden aan vast.
De adelaar krijgt jongen, voedt ze op en verzorgt ze totdat ze sterk
genoeg zijn om te leren vliegen. Tot zover is er nog niets bijzonders aan het leven van een adelaar te vinden.

Nu wil het geval dat een adelaarsjong moet leren vliegen,
het moet op eigen vleugels leren staan. De adelaar heeft daar een zeer
uitgekiende methode voor. Als moederlief weet dat het jong sterk genoeg
is gooit ze het over de rand.

Ziet u het tafereel voor u? Misschien hebben ze samen al vele vluchten gemaakt,
het jong op de rug bij moeders samen genieten van het prachtige uitzicht.
Dus als op een dag de moeder het jong bij zich roept denkt deze vast
we gaan weer een tochtje maken en dat gaan ze dan ook,
maar iets anders als gedacht.

Het jong wordt dus over de rand geduwd. Kunt u zich de paniek
voorstellen van dit vogeltje? De wind suist door de veren langs het
kleine koppie en ze denkt dat was het dan. Ze fladdert met de vleugels
maar helaas ze suist steeds harder naar beneden en op het moment
dat ze denkt dat het dan wel afgelopen zal zijn is daar ineens moeder weer, die vangt haar op en neemt de kleine mee naar het nest.

Terug in het nest is de kleine adelaar net weer een beetje bijgekomen
van de schrik en wil even een discussie aangaan met moeders,
maar helaas, daar gaat ze nogmaals over de rand.

Met horten en stoten slaat ze met de vleugels en tot haar verbazing
begint ze langzaam aan te stijgen aangemoedigd door moeder doet ze
haar best en tot haar verbazing gaat het steeds beter en lukt het om
te vliegen, eerst nog aarzelend maar steeds sneller en zelfverzekerder.

Zo gaat het ook met onze wandel met God.
Als we tot geloof komen dan begint God ons op te voeden.
Hij verzorgt ons leert ons om steeds meer te leren van Zijn woord.
Dan komt het moment dat God vindt dat we oud en wijs genoeg Zijn
om zelf te leren om beslissingen te nemen zoals Hij het van ons
verwacht.

Dus daar gaan we, Hij gooit ons ook over de rand van het
veilige nest (figuurlijk wel te verstaan). Als we daar dan ineens naar ons
idee in de lege ruimte ronddolen dan roepen we hard om hulp,
om Zijn aanwezigheid. We schreeuwen het af en toe uit,
Heer U ziet toch dat het niet lukt, U ziet toch dat ik het niet meer weet!

En dan is daar die zachte stem naast je die zegt:
”Rustig Maar, Ik hoor je wel, Ik loop naast je”.
Dat is een opluchting, Hij loopt naast ons, maar ja, daar gaan we weer,
weer de diepte in.

Net zoals het adelaarsjong moet leren om te vliegen,
zo wil God ons leren om samen met Hem de weg te lopen zonder dat
we continu vragen, doe ik het goed, gaan we de goede weg?

God leert ons om zelfstandig maar in Zijn aanwezigheid, te wandelen
in het licht van Zijn woord. Dat gaat niet vanzelf, daar gaat tijd en
energie in zitten, maar daardoor leren we wel om te lopen op Zijn weg
tot eer van Zijn naam.

Laatst aangepast door
JANE866
op zaterdag 5 oktober 2013, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
TUTELUUT401

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 22:09

Schitterend!
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 22:41

Haastige spoed is zelden goed, maar ook: Wat goed is komt snel.
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 23:02

MANNA420 schreef:

Maar daar kan je je flink in vergissen... iets kan goed 'voelen', maar helemaal NIET goed zijn. Ik denk dat we meer moeten kijken hoe iemand in de Heer staat, en onze gevoelens op de tweede plek moeten zetten (of wensen).
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 23:44

FAITH187 schreef:
Maar daar kan je je flink in vergissen... iets kan goed 'voelen', maar helemaal NIET goed zijn. Ik denk dat we meer moeten kijken hoe iemand in de Heer staat, en onze gevoelens op de tweede plek moeten zetten (of wensen).

Toch is juist je gevoel bij een relatie heel belangrijk. Volg je hart hierin.
Moet je wel je hart in overeenstemming met God hebben gebracht
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 23:54

MANNA420 schreef:

Met die eerste kreet...ben ik het eens...
Wat goed is komt snel???

Helaas is dat niet altijd waar in mijn bevinding...
Dus ga ik voor de ... niet...haastige spoed..

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 5 oktober 2013, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 00:08

De lijfspreuk van keizer Augustus was: Festina Lente. 'Haast u langzaam',
letterlijk vertaald. Wees doelgericht, hou een tempo aan maar met het nodige (zelf-)overleg.

Zonder gevoelens werkt het zeker niet. Het gaat niet om vriendschap maar om een relatie. En daar speelt de klik of de chemie een overheersende rol. Beide gelovig is op zich nog geen basis voor een relatie, er is meer voor nodig, hoe belangrijk geloof ook is of kan zijn. Op hoeveel van de potentiële partners, die net als jij gelovig zijn in je geloofsgemeenschap, val je nu echt?

Het kan verder best een goed teken zijn als het snel gaat, al is dat niet de cultuur van iedereen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 6 oktober 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 00:50

[quote=PIETER619]https://www.facebook.com/photo.php?v=451214254956059

gewoon ff zien en van leren (denk ik)

Wat een indrukwekkend filmpje zeg... Heel bijzonder!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 04:29

THOMAS968 schreef:
De lijfspreuk van keizer Augustus was: Festina Lente. Haast u langzaam, letterlijk vertaald. Wees doelgericht, hou een tempo aan maar met het nodige (zelf-)overleg.

Zonder gevoelens werkt het zeker niet. Het gaat niet om vriendschap maar om een relatie. En daar speelt de klik of de chemie een overheersende rol. Beide gelovig is nog geen relatie, er is meer voor nodig, hoe belangrijk geloof ook is of kan zijn. Het kan best een goed teken zijn dat het snel gaat, al is dat niet de cultuur van iedereen.

Thomas

Daar sluit ik me volledig bij aan, wat een mooie wijze woorden Thomas.
Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5755 5756 5757 5758 5759 5760 5761 ... 6194 Volgende
Pagina 5758 van 6194