ChristianMatch

Forum

Belijdenis doen of volwassendoop
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5759 5760 5761 5762 5763 5764 5765 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 16:59

Een baby heeft geen bewuste relatie met Jezus (dat bedoelde ik namelijk).
God heeft gelukkig wel een relatie met de baby.

Als kind heb ik zelf ook dingen ervaren waarvan ik pas later begreep dat het God was die in mij werkte. Toen al ja.
Maar ik kon onmogelijk zeggen dat ik een relatie met Hem had toen ik 4 was. Jij wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:23

Welnee, Roady, natuurlijk niet. Maar vanuit ontwikkelingspsychologie gezien kan dat eigenlijk ook niet, en dat lijkt me voor iedereen helder. De kinderdoop kan ook onmogelijk gezien worden als een uiting van een persoonlijke relatie met Christus. Er wordt vaak gezongen: Het Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind. Het gaat er ook om dat het verhaal van Abraham, Izaak en Jacob - en verder - wordt doorverteld. Als dat niet gebeurt is er een breuk in die traditie die je niet meer zo makkelijk goed maakt, dat blijkt in de huidige tijd wel.

Het nare van de discussie is dan ook dat mensen die de kinderdoop nastreven vaak veel meer oud-testamentisch georiënteerd zijn en zij die meer zien in de volwassendoop met onderdompeling meer de nadruk leggen op het Nieuwe Verbond, dat het navolgen van Christus meer prioriteit geeft dan de oudtestamentische wetten nastreven en in het dus minder in het Joodse wetticisme vervallen dat Christus bestreed. De meer oudtestamentische georiënteerde kerken met traditionele opvattingen en gewoontes leven minder sterk in kerken met volwassendoop met een meer hedendaagse liturgie waar het vasthouden aan tradities en gewoontes nauwelijks een rol speelt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 10 oktober 2013, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:33

ROADY558 schreef:
Een baby heeft geen bewuste relatie met Jezus (dat bedoelde ik namelijk).
God heeft gelukkig wel een relatie met de baby.

Als kind heb ik zelf ook dingen ervaren waarvan ik pas later begreep dat het God was die in mij werkte. Toen al ja.
Maar ik kon onmogelijk zeggen dat ik een relatie met Hem had toen ik 4 was. Jij wel?

Toch wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:35

Zo bekeken wordt er veel tijd besteed
aan zaken, die zoals een menigeen weet
Slechts dienen tot het welgevoelen
Maar niet zeggen wat web bedoelen

Me dunkt dat het een en ander mocht het zo uitkomen
Weinig tot niets toevoegt aan de woordstromen....
Behoudens de leegte die voortbestaat
En de mensen het elan en de acuratesse ontgaat
die in de woordenschat van menigeen jammerlijk genoeg niet meer bestaat.

Zou het een verrassing zijn dat met het gebruik van lege rhetoriek
Ook de discussie, helaas en gebukt onder deze tragiek
zal stranden in een amusentskrant rubriek.....
Althans is te vrezen dat niveau en de eigendunk ten spijt
Geen enkele van de voorgaande commentaren hout snijdt

Gracias por su cooperacion.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:36

Ik weet van kerken vanuit refo-cultuur waar beiden doopvormen (dus besprenkeling als baby of onderdompeling op eigen keuze) bespreekbaar en mogelijk zijn.

Ik ben benieuwd of er ook evangelische gemeenten zijn waar de kinderdoop bespreekbaar is....

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 10 oktober 2013, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 18:14

JOL252 schreef:
Toch wel.

Wil je er iets van delen?
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 18:33

PIETER619 schreef:
Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.

Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen Knipoog smiley

Ik kwam in mijn zwarte paard, zag en....overwon Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 18:50

KLUS667 schreef:
Ik kwam in mijn zwarte paard, zag en....overwon Clown smiley

IN je zwarte paard Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 18:55

ANNA415 schreef:
Maar weer eens naar het werk he.

Euh.... Verraste, verbaasde smiley toch niet in dat pietenpakkie Smiley die vol vragen zit Of zit je tegenwoordig bij de verkenners?

Ik ga zo maar eens de vloeren dweilen, krijg zaterdag hoog (schoon) bezoek Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 18:57

ROELANDE345 schreef:
IN je zwarte paard Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley

Ja! Toettoet Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 19:15

PIETER619 schreef:
Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.

Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen Knipoog smiley

ook ik merk dat als mensen mijn profiel lezen denken ze o wat erg, als ik mail stuur sturen ze niks terug, of ik krijg een mail dat het niet match. terwijl innerlijke schoonheid heel anders is dan de waarheid te horen krijgen, en denken het innerlijke zal ook zo zijn. en dat is best lastig. voor de ideale man voldoet ik mischien niet maar waar gaat het om, om de beperking of om het hart en de liefde............ soms heb ik het gevoel maar hier te stoppen omdat toch te veel naar het witte paard word gekeken inplaats van het zwarte met het goude hart.

Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op donderdag 10 oktober 2013, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 19:37

ZEELAND736 schreef:
Met die eerste kreet...ben ik het eens...
Wat goed is komt snel???

Helaas is dat niet altijd waar in mijn bevinding...
Dus ga ik voor de ... niet...haastige spoed..

Mijn ervaring:
Ik wilde het rustig aan doen, eerst een tijdje mailen en daarna, als er een klik zou zijn, eens iets afspreken. Maar na een paar mailtjes heen en weer in een paar dagen en daarna 3 dagen intensief WhatsApp contact WILDEN we elkaar zien, want het voelde zoooooo goed, stel nou dat het in het echte leven zo tegenvalt.........
De date was alleen maar veel leuker!! Gevolg: we hadden 4 dagen later verkering Verliefde smiley . En nu 5 weken later is het alsof we elkaar al jaren kennen. Het wordt steeds leuker!! We zien daarin ook veel leiding en sturing van onze Hemelse Vader.
Tuurlijk, terugkomend op het onderwerp, het gaat allemaal zeer snel, maar het voelt ook zo goed!! Ik ging voor de niet-haastige spoed, maar ik werd ingehaald door een spoedgeval Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 20:17

KLUS667 schreef:
Ja! Toettoet Engeltje smiley

ben af en toe een beetje blond Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 20:20

Donderdag 10 oktober, Jesaja 8: 11-23a; Gedraag je anders.

In een samenleving die steeds verder van God af raakt, kun je je ontzettend eenzaam voelen. Op je werk of in een schoolklas. Op een sportclub of ook wel onder velen van je eigen familie. Ze kunnen geweldig aan je zuigen en proberen je mee te trekken, anders vinden ze al je al gauw onverdraagzaam.
Jesaja merkt dat God zelf hem apart neemt en hem duidelijk maakt zich vooral anders te gedragen dan de massa. En zijn ogen overal goed open te houden. Het kan zover komen dat je de Bijbel en het onderwijs van God beter in stilte kunt bestuderen. Niet meer via acties op straat of via de tv. Dat zijn parels voor de zwijnen, zegt Jezus later. En bij zwijnen hoort zwijgen. Neem afstand, zo hoort de profeet God vandaag heel beslist zeggen.
Ja maar, we zijn elk mens het evangelie toch schuldig? Dat is zo. Maar soms is er totaal geen akker meer om het zaad in te werpen. En heb je je vandaag vol met het redden van jezelf en je gezin. Dan blijven volgens Bonhoeffer nog slechts drie dingen over om te doen: bidden, het goede doen en wachten op God. In ons land zijn we daar niet ver vandaan. Daarom: heb de moed om anders te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINA373

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 20:40

Kijk voor meer informatie op www.25-plus.nl.
Thema: David, hoezo m/v naar God’s hart.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 22:01

KLUS667 schreef:
Mijn ervaring:Ik wilde het rustig aan doen, eerst een tijdje mailen en daarna, als er een klik zou zijn, eens iets afspreken. Maar na een paar mailtjes heen en weer in een paar dagen en daarna 3 dagen intensief WhatsApp contact WILDEN we elkaar zien, want het voelde zoooooo goed, stel nou dat het in het echte leven zo tegenvalt.........
De date was alleen maar veel leuker!! Gevolg: we hadden 4 dagen later verkering Verliefde smiley . En nu 5 weken later is het alsof we elkaar al jaren kennen. Het wordt steeds leuker!! We zien daarin ook veel leiding en sturing van onze Hemelse Vader.
Tuurlijk, terugkomend op het onderwerp, het gaat allemaal zeer snel, maar het voelt ook zo goed!! Ik ging voor de niet-haastige spoed, maar ik werd ingehaald door een spoedgeval Lachende smiley met blinkend witte tanden

Mooi het is je gegund geniet ervan Lachende smiley
Veel liefs en Gods zegen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 22:14

KLUS667 schreef:
Mijn ervaring:Ik wilde het rustig aan doen, eerst een tijdje mailen en daarna, als er een klik zou zijn, eens iets afspreken. Maar na een paar mailtjes heen en weer in een paar dagen en daarna 3 dagen intensief WhatsApp contact WILDEN we elkaar zien, want het voelde zoooooo goed, stel nou dat het in het echte leven zo tegenvalt.........

Ja als je verliefd bent dan is er geen houwe meer an. Wens jullie veel liefde en geluk toe

En Gods zegen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:20

CORTAZAR588 schreef:

Nou dat laatste zal wel sarcastisch bedoeld zijn, neem ik aan Smiley met dichtgeplakte mond

Maar zoveel woorden gebruiken om gewoon te zeggen dat je de bijdrages waardeloos vindt, vind ik nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.

Zo ergert iedereen zich wel ergens aan Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:27

Een even kijken wat kunnen we vandaag van het weer zeggen...

..anders dan deze zomer Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:28

Hoe laat begint het weekend?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:33

KLUS667 schreef:
Euh.... Verraste, verbaasde smiley toch niet in dat pietenpakkie Smiley die vol vragen zit Of zit je tegenwoordig bij de verkenners?

Ik ga zo maar eens de vloeren dweilen, krijg zaterdag hoog (schoon) bezoek Verlegen lachende smiley

Ik zit bij de verkenners. Hoe komen anders die kruidnoten al in de winkels.
Ik hebt er maar druk mee hoor.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:53

CORTAZAR588 schreef:

Oni koji sebe smatraju drugima, zapravo se ne cut za deneus bolje.
Hortikulturni svaki ima svoj ??vlastiti prostor na njegove ili njezine vlastite kvalitete, nie svaki heeeft jezika ?vor.

Je li to nije zapisano, koji ?e biti ponižen i sam odrastao
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 08:22

Oni koji sebe smatraju drugima, zapravo se ne cut za deneus bolje.
Hortikulturni svaki ima svoj ??vlastiti prostor na njegove ili njezine vlastite kvalitete, nie svaki heeeft jezika ?vor.

Je li to nije zapisano, koji ?e biti ponižen i sam odrastao

Bedankt Pieter...ik ben het met je eens!!! Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ASIAM474

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 08:46

Wat ik interessant vind, is dat dit ook in andere talen en in andere landen gebeurt.

Misschien heeft het niet zo zeer met taal te maken of met het niet zorgvuldig willen omgaan met taal... Misschien heeft het te maken met dat we in een dynamische wereld leven, waarin heel veel gericht is op 'wat in is'. Hierin gaan beroemdheden en bekenden vaak voor, met taal, kleding of gebruiken. Natuurlijk is het niet een 'Ali B' die per sé de trend zet als het gaat om voorbeelden die je noemt, maar ik denk wel dat mensen op zoek zijn naar manieren om hip, stoer en bij de tijd over te komen....

Ook denk ik dat we lui geworden zijn. Daar waar ik op school vijf keer per week zinnen aan het ontleden was, en d's en t's leerde, krijgen leerlingen dat nu 1 tot 2 keer per week of verbetert de computer hun spelling. Daar waar wij de achtergrond leerden van onze taal, denk ik dat daar nu geen aandacht meer aan wordt besteed en dat heel veel mensen 'maar wat doen'.

Als hoofdreden denk ik gewoon dat we lekker multi-culti zijn geworden en zoveel talen door elkaar 'spreken' dat het onze Nederlandsche Knipoog smiley taal lekker verrijkt is met onNederlanse onzinnigheid ;).
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 08:57

KLUS667 schreef:

Geniet er van, het is je gegeven, en daar plukken jullie de vruchten van de liefde uit.

Ik sprak pas nog iemand die zij ik WIL voorlopig niet daten, ik zij tegen hem, of je niet of wel wil als je verlief word kan je er niks aan doen ook al wil je niet, liefde is zo sterk dat overvalt je en dat moet je niet tegenhouiden. maar ermee ingaan. dat is de wil van onze vader,
Genisis2;22,23,24
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:05

CORTAZAR588 schreef:

Je wordt bedankt! Mijn laatste bijdrage was anders heel serieus bedoeld. Krijg het idee dat het meer te maken heeft met wat er wel en niet in jouw straatje past. Maar maak je sowieso geen zorgen over mijn woordenschat hoor, die volstaat prima.

Tess, krijgt het idee echt maar of dat dan weer correct taalgebruik is...?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:08

ROADY558 schreef:
Ja zo zie ik het ook:
Alleen door geloof in Christus word je behouden.

Hoe zie je de woorden die Jezus her en der in de bijbel spreekt over de doop? Het is wel Jezus die het zegt?

Tja maar weten wat de Heer gedaan heeft is dat genoeg? De duivel gelooft ook wie de Heer is. De bijbel zegt dat zelfs de demonen sidderen voor de Heer. Let wel ik zet dit neer om te prikkelen. Als ik geloof dat de Heer Heer is moet ik mijn gedachten volledig in het waterbad van Zijn Woord laten transformeren. Uit vrije wil en gehoorzamen aan Hem. Uit liefde en overtuiging. Ik draai intussen 20 jaar mee als christen en kom vaak tot de ontdekking dat volledige overgave en gehoorzaamheid aan de Heer iets is waar de mens niet graag aan mee doet. Dat is iets anders dan veelvuldig naar de kerk gaan hoe goed bedoeld dat ook moge zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:28

Volgens Lucas. Werd Jezus van Nazareth op de achtste dag besneden en toen de dagen van de reiniging volgens de wet van Mozes volbracht werden in de tempel gebracht om Hem aan de Heer(God) voor te stellen (Dit heet opdragen) en op zijn dertigste gedoopt. Dit was de doop van bekering door Johannes de Doper. Johannes was van mening dat Jezus dit niet nodig had. Terecht, maar toch deed Jezus dit om de gerechtigheid. Nu kunnen wij ons voorstellen, de besnijdenis is volgens de wet van Mozes(voor de joden) dus niet voor ons. Is dan ook de doop van bekering volgens de wet van Mozes?! Wat wel bekend is dat Johannes de voorloper en voorbereider van Jezus was wat betreft de doop. De doop is een graf. Waarin de gelovige zijn oude leven in laat sterven en opstaat uit de dood. Dit alles is een afspiegeling voor wat komen gaat. Maar..... de gene die zich laat dopen zegt in wezen ik ben gestorven mijn oude leven is voorbij. Hij geeft zich over aan hem die hem uit zijn graf op laat staan. Belijdenis hoe mooi ook is niet het gene waar Jezus zelf voor gekozen heeft. Jezus liet zich dopen. Ging de woestijn in werd 40 dagen verzocht. Overwon en ging in de kracht van de H.Geest zijn bediening in. Moeten wij niet Hem volgen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:33

JOL252 schreef:
Ik weet van kerken vanuit refo-cultuur waar beiden doopvormen (dus besprenkeling als baby of onderdompeling op eigen keuze) bespreekbaar en mogelijk zijn.

Ik ben benieuwd of er ook evangelische gemeenten zijn waar de kinderdoop bespreekbaar is....

Ik zit in een gemeente waarin kinderen op gedragen worden. Besprenkeling is niet bijbels. Wel wordt het kind zoals bij Jezus in de kerk aan de Heer getoond en aan de gemeente voor gesteld.
Probleem wordt steeds meer dat we dingen er bij gaan bedenken. OOK bij evangelische kerken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:40

PIETER619 schreef:
Jezus heeft ons Zijn Geest geven omdat die ons allemaal nabij kan en wil zijn, en Hij dat niet kon. Alles wat met de Heilige Geest te maken heeft, is om daar een mening over te hebben riskant als we ons in Zijn denken gaan verplaatsen. Zonden tegen de Geest worden niet vergeven.

Correctie lasteren tegen de H.geest wordt nooit vergeven. Want de Heer zei dit n.a.v. de werkingen die gedaan werden uit de kracht van Beëlzebul. Helaas roepen wij te snel dat wanneer er wonderen gebeuren dat dit de duivel is. Komt vaak uit behoudende hoek. Ik probeer voorzichtiger te zijn en liefde te bewaren. Het zou n.l. Betekenen dat als wij een keer niet gehoorzamen aan de H.Geest wij verloren zijn. Wie zal dan behouden worden? NIEMAND!!

Laatst aangepast door
JOSEF872
op vrijdag 11 oktober 2013, 09:50
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5759 5760 5761 5762 5763 5764 5765 ... 6194 Volgende
Pagina 5762 van 6194