Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 10:30
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Deze reactie pieter Kijk uit als iemands reactie hypocriet noemt. Bidden tijdens het tongen?! Ik ben niet gek! Ongelovelijk |
Natuurlijk moeten we heel bewust omgaan als we ons bezig houden met de Geest, vooral om wie Hij is , maar daarnaast niet te min ook wat Hij wil en kan en doet.
Mede omdat anderen wel serieus bezig zijn en jij er niet op reageert, maar welke interpretatie geeft men aan ander zijn/haar reactie, is ook belangrijk.
Bij het bidden hoeft niet ten alle tijde luidop gedaan te worden. Bidden is heel belangrijk en een gewoon in je zelf, "dank u Heer", omdat je super blij bent met je geliefde en je het besef hebt dat je relatie een drievoudig snoer is, zou je dat dus bidden tijdens het tongen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 13:25
|
|
|
Sommige dingen zijn heel flauw, maar anderen ZO herkenbaar. Moest om sommige wel erg lachen 
http://www.youtube.com/watch?v=yo1HklGJRlQ Deze vind ik zelf erg knap gemaakt.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 19 oktober 2013, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 13:40
|
|
|
Het was te wensen... Dat zulke mensen.... Zich over geheel andere zaken... Eens druk zouden maken.. Zonder Piet? Ik niet!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 14:19
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk moeten we heel bewust omgaan als we ons bezig houden met de Geest, vooral om wie Hij is , maar daarnaast niet te min ook wat Hij wil en kan en doet.
Mede omdat anderen wel serieus bezig zijn en jij er niet op reageert, maar welke interpretatie geeft men aan ander zijn/haar reactie, is ook belangrijk.
Bij het bidden hoeft niet ten alle tijde luidop gedaan te worden. Bidden is heel belangrijk en een gewoon in je zelf, "dank u Heer", omdat je super blij bent met je geliefde en je het besef hebt dat je relatie een drievoudig snoer is, zou je dat dus bidden tijdens het tongen. |
Helemaal met je eens Pieter Toch kan ik me wel voorstellen dat het je wel kwalijk genomen wordt als je iemands reactie hypocriet noemt. Op mij kwam het in elk geval als een oprechte reactie over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 14:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Helemaal met je eens Pieter Toch kan ik me wel voorstellen dat het je wel kwalijk genomen wordt als je iemands reactie hypocriet noemt. Op mij kwam het in elk geval als een oprechte reactie over |
Mede daarom was er "een beetje " voorgezet. Als men zich bezigt met de Geest, gaat het niet om welke en hoeveel gaven men krijgt. Moet men er mee te koop moet lopen, of ze gewoon gaan gebruiken ten dienste van de Gever.
In een vorige reactie van jou, zie ik dat je getuigd hoe de Geest je helpt en je geeft met een "God zij dank" de eer aan Hem die het alleen maar toe komt, dus niet zo kijk in heb de gave van profetie of welke dan ook.
Het is zo verleidelijk als de Geest ons kan gebruiken door Zijn gaven aan ons te geven, om toch ook een heel klein beetje van de eer voor Hem in mee te delen. ik wilde meer aangeven, bedenk goed waar men mee bezig gaat als het om zaken die met de Geest te maken hebben, aangaat.
Simpel gestelt, de pottenbakker (God) wil ons vormen, de eer voor het eind reslultaat de pot of kop (wij dus) komt toe aan de maker, zo voor ook de functie de pot of kop, meekreeg.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 9 november 2013, 12:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 17:27
|
|
|
Ze heeft gelijk, wat doen we met onze kinderen en wat voor toekomst ligt hun in het verschiet? Ik heb mijn kinderen altijd met plezier naar school willen laten gaan en dat is me gelukt ook, gelukkig. Eentje "normale" weg tot wa thij wilde andere wat hoger gestationeerd en nog student eentje praktijk onderwijs en eentje ook 'normale" weg. Alle 4 zijn het pracht knapen omdat ze tijdens hun leren zich zelf mochten blijven. Alle 4 in goed fatsoen omgaand met de medemens, oo kmed emogelijk gemaakt door wat ze mee kregen op school
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REGINA565
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 17:58
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als Jezus ons zijn Geest geeft en die dus aan het werk wil en ons wil gebruiken om door Zijn gaven, ons wil gaan gebruiken om het werk waar Jezus mee bezig was, voort te zetten, doen we niet alleen osn zelf maar terdege ook de Geest tekort. Mede omdat wij hetvaak beter weten, staat dat juist de goede werken van de Geest in de weg. |
Mag ik jullie uitnodigen om weer deel te nemen aan de topic 'eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?' Wat ik namelijk zie gebeuren is dat er vleselijk - en geestelijk wordt gereageerd op dit onderwerp over de gaven van Heilige Geest en dat dit duidelijk tot verdeeldheid leidt...
Mijn laatste vraag aan jullie was of jullie weten wat de gaven van de Geest zijn in jullie levens. Het lijkt me fijn om daar met elkaar over van gedachten te wisselen zodat we kunnen nadenken hoe we dit in de Gemeente kunnen inzetten om elkaar in alle nederigheid te dienen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:16
|
|
|
REGINA565 schreef: | Mag ik jullie uitnodigen om weer deel te nemen aan de topic 'eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?' Wat ik namelijk zie gebeuren is dat er vleselijk - en geestelijk wordt gereageerd op dit onderwerp over de gaven van Heilige Geest en dat dit duidelijk tot verdeeldheid leidt...
Mijn laatste vraag aan jullie was of jullie weten wat de gaven van de Geest zijn in jullie levens. Het lijkt me fijn om daar met elkaar over van gedachten te wisselen zodat we kunnen nadenken hoe we dit in de Gemeente kunnen inzetten om elkaar in alle nederigheid te dienen. |
Wanneer je aandacht wilt voor je eigen opgezette topic kun je die weer actief maken door dit bericht in het desbetreffende topic te hangen, dan schuift het topic weer naar voren. Mijns inziens doe je zoiets niet in andermans onderwerp. Verder ben je duidelijk maar ervaar ik je opmerkingen als aardig veroordelend over de bijdragen en dus ook over de mensen achter de bijdragen hier in het topic. En -in alle oprechtheid (is soms beter dan nederigheid)- vind ik dit niet gepast.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 19 oktober 2013, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REGINA565
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:21
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ik merk bij mij zelf dat wanneer ik zoals in mijn situatie mijn focus op mijn problemen zet ik steeds meer naar het vlees luister. Maar..... elke dag de Heer zoeken en aanbidden en danken scheelt behoorlijk in het leven naar de Geest of naar het vlees. Kijk ik naar de golven of richt ik mijn blik naar de Heer. De laatste is verre weg de beste keus maar niet altijd het geen ik kies. |
En als je dan je blik richt op de Heer, wat ervaar je dan, Josef? Daar ben ik echt benieuwd naar! Ik hoop dat je op deze topic nog iets wil delen van de werking van de Heilige Geest in jouw leven : )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:42
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ach Jol, ik ben maar een simpele jongen ik dacht wij moesten sterven aan ons oude natuur. Wat bedoel je in de goede zin met zelfbewustzijn? Hoe vertaal ik dat naar de nieuwe mens?
aljo |
Als er Iemand ons een zelfbewustzijn geeft is Hij dat wel en juist met die nieuwe mens die zich vernieuwd van dag tot dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:55
|
|
|
JOL252 schreef: | Verder ben je duidelijk maar ervaar ik je opmerkingen als aardig veroordelend over de bijdragen en dus ook over de mensen achter de bijdragen hier in het topic. En -in alle oprechtheid (is soms beter dan nederigheid)- vind ik dit niet gepast. |
Ik wil graag even reageren. Ik ben het met Regina eens dat er verdeeldheid is over dit onderwerp. Ik kan een grapje zeker wel waarderen en ook ik weet echt wel dat God seks bedacht heeft en dat ook zelf mogen ervaren. Maar om nu over dubbelzinnigheden inzake het woord tongentaal te gebruiken vind ik in de context niet ok. Ik ben er van overtuigd dat als het binnen de werktijd van de moderator geplaatst zou zijn er een correctie op gemaakt zou worden. Dat mijn reactie vervolgens als hypocriet beschouwd wordt door Pieter vind ik apart. Maar goed aales moet kunnen toch? Mag ik ook dan leuke dubbelzinnige opmerkingen maken over: kinderdoop, belijdenis, catechismus noem maar op!? Ik zal het niet doen maar ik heb zo een paar grappen in huis. Het spreken in de taal van de H.geest(zal ik het maar zo noemen) geeft mij kracht en helpt mij vaak uit een dip te komen. Daar wil ik het even bij laten. Ik wens jullie allen een gezegende viering in de kerk. In welke taal jullie ook bidden! Aljo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REGINA565
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Wanneer je aandacht wilt voor je eigen opgezette topic kun je die weer actief maken door dit bericht in het desbetreffende topic te hangen, dan schuift het topic weer naar voren. Mijns inziens doe je zoiets niet in andermans onderwerp. Verder ben je duidelijk maar ervaar ik je opmerkingen als aardig veroordelend over de bijdragen en dus ook over de mensen achter de bijdragen hier in het topic. En -in alle oprechtheid (is soms beter dan nederigheid)- vind ik dit niet gepast. |
Dank je wel voor de tip, Jol. Ik hoop dat het gaat lukken : ) En dat we daarna verder kunnen praten over de gaven van de Heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:01
|
|
|
Helemaal waar. Maar het is een kreet die verdacht veel wordt genoemd in de new age-stroming waar alles om het "zelf" draait. Dus deze term moet wel in de juiste zicht geplaats worden.
Wat jij zegt Jol, maar dan anders geformuleerd: Niemand dan de Vader kan ons beter bewust maken, van wie we zelf zijn.
Of nog anders gezegd: Door te ontdekken wie God is, ontdek ik wie ik zelf ten diepste ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:06
|
|
|
Tja, nederig zijn en in de autoriteit van de Heer staan omdat wij een hogere geestelijke plaats hebben gekregen blijft lastig. Kijk maar naar sprekers die bijzondere tekenen verrichten en eerst nederig van hart zijn en dan later toch een stuk trots binnen laten glippen. Dat is vaak een splijtzwam. Kijk ik heb met Herman Boon momenten gezien waarin demonen aan gesproken werd in de autoriteit van christus. Als ze geen rechtmatige grond meer hebben moeten ze er uit. Dat gebeurd dan ook vaak snel. Maar als wij met de zelfde houding ons zelf weer verheffen boven broer of zus dan gaat het weer mis. Kijk maar naar de discipelen. Ze waren al bezig wie de belangrijkste was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:10
|
|
|
ROADY558 schreef: | Helemaal waar. Maar het is een kreet die verdacht veel wordt genoemd in de new age-stroming waar alles om het "zelf" draait. Dus deze term moet wel in de juiste zicht geplaats worden.
Wat jij zegt Jol, maar dan anders geformuleerd: Niemand dan de Vader kan ons beter bewust maken, van wie we zelf zijn.
Of nog anders gezegd: Door te ontdekken wie God is, ontdek ik wie ik zelf ten diepste ben. |
Prima, zo zie ik het ook. Je ontdekt pas echt wie je zelf bent als je God ontdekt/(er)kent. Wel jammer dat hele eigen uitspraken tegenwoordig "verdacht" klinken omdat men binnen new age-kringen dit ook bezigt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 19 oktober 2013, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:17
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ik ben er van overtuigd dat als het binnen de werktijd van de moderator geplaatst zou zijn er een correctie op gemaakt zou worden. |
Ik niet. Een moderator kan te allen tijde berichten aanpassen als ze dat wensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:17
|
|
|
Voor alle duidelijkheid: de moderator is niet de ganse dag aan de site gekluisterd en volgt niet alle reacties op de voet. Dat is ook helemaal niet nodig. Alles wordt wél gelezen, maar er wordt zeker niet op alles gereageerd.
Een grapje tussendoor moet kunnen. Ook binnen serieuze onderwerpen. Til daar niet te zwaar aan. Een ander mag dan best aangeven dat hij/zij daar moeite mee heeft, maar je hoeft elkaar niet direct te veroordelen.
Iemand hypocriet noemen gaat te ver en is onnodig.
Reclame maken binnen andersmans topic voor je eigen topic is niet de bedoeling. Zoals aangegeven kun je binnen je eigen topic weer vragen om nieuwe reacties. Of een nieuwe vraag stellen. Deze worden zeker wel gelezen. En soms is het nu eenmaal zo dat er niet meer gereageerd wordt binnen een topic. Daar steekt verder niets achter, maar dat is nu eenmaal zo.
En nu graag weer on-topic.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:18
|
|
|
Het is ongelofelijk, op teletekst staat dat de VN een onderzoek gaat instellen naar het fenomeen 'Zwarte Piet' en Nederland om opheldering heeft gevaagd.....bizar!!!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 oktober 2013, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:20
|
|
|
Ja, maar ik denk dan maar: al het goede komt van God. De duivel kan alleen maar iets van God imiteren met als doel mensen onder zijn controle te krijgen.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 19 oktober 2013, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REGINA565
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 20:00
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja, maar ik denk dan maar: al het goede komt van God. De duivel kan alleen maar iets van God imiteren met als doel mensen onder zijn controle te krijgen. |
Cliff Richard eiste de muziek weer op voor God nadat in de jaren zestig veel 'duivelse muziek' zijn intrede deed : ) We moeten het kind dus niet met het badwater weg gooien.
Maar hoe weten wij dan het onderscheid of het al dan niet van God komt? Ik weet dat dit ook een gave van de Geest is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 20:09
|
|
|
Als iemand van de duisternis het licht betreedt, zal hij het duistere herkennen.
Het is inderdaad een gave van de Geest, maar ook een logisch gevolg van wedergeboorte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 21:24
|
|
|
Zaterdag 19 oktober, Hebreeën 1: 5 – 2: 4; Neem Jezus serieus.
De Hebreeën zijn christenen die hun Bijbel goed kennen. Daarbij moet je denken aan het Oude Testament. De apostel citeert het ene citaat uit het Oude Testament na het andere om duidelijk te maken dat Jezus Christus ver boven alle engelen verheven is. Wisten zijn lezers dat nog niet? Het zou kunnen dat het hier gaat om christenen in Rome die via het jodendom voor het eerst van God kennisnamen. Daarna is hun Jezus Christus verkondigd. Door mensen die de apostelen en mogelijk ook Jezus zelf nog hebben meegemaakt. Hoelang is dat geleden? Nog niet zo heel lang. Maar nu staan ze erg onder druk door haat en vijandigheid. Volhouden vinden ze moeilijk. Daarom schrijft deze Hebreeënapostel – aan het eind van deze brief merk je dat hij schrijft vanuit een gevangenis – aan heb een brief. Om hun een hart onder de riem te steken en aan te dringen niet uit de koers te raken. In de tijd van het Oude Testament moest je de woorden van God die via engelen waren overgebracht, heel serieus nemen, zo herinnert hij hen, wilde je niet met Gods afwijzing geconfronteerd worden. Nu in Jezus Gods diepste redding verschenen is, geldt dat nog veel sterker. Wie aan Jezus voorbijgaat, gaat aan zijn Redder en redding voorbij. Doe dat dus niet, maar blijf op je post en neem Jezus en Gods belofte van heil serieus. Want Jezus is de Heiland van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 00:29
|
|
|
hallo , ben even terug voor 3 dagen , probeer wat leven in de brouwerij te brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 00:42
|
|
|
ben erg blij en dankbaar , kom even vertellen , ben vorige week vrijdag 11 okt weer oma geworden , nu van een kleinzoon , en hoop in nov weer voor de 4x oma te worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 00:56
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | ben erg blij en dankbaar , kom even vertellen , ben vorige week vrijdag 11 okt weer oma geworden , nu van een kleinzoon , en hoop in nov weer voor de 4x oma te worden  |
Geweldig...gefeliciteerd!
(en welkom terug)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 01:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geweldig...gefeliciteerd!
(en welkom terug) |
dank je wel .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 09:54
|
|
|
Waarom er zoveel scheuringen zijn? Ik denk omdat er zoveel verschillende mensen zijn die allemaal op verschillende manieren hun geloof beleven. Zolang al deze mensen hun manier van geloven niet opleggen als norm aan de ander, zie ik geen probleem. En wat versta je onder eenheid? Eenheid wil niet zeggen dat we allemaal ons geloof op dezelfde wijze moeten beleven. Dat kan ook niet, niemand kan voor mij uitmaken hoe ik zou moeten geloven. Ik voel me niet thuis in charismatische kringen en ook niet in bevindelijk-gereformeerde kerken. Anderen voelen zich daar juist wel op hun plek. Ik ben blij dat ik een kerk of gemeente kan kiezen waar ik mij thuis voel en dan nog zou je soms bepaalde zaken anders willen zien. Geloof/geloven is een zaak tussen mij/jou en God. Kerken kunnen mensen helpen om samen hun geloof te beleven en een gevoel van verbondenheid geven, maar ze kunnen geen geloof geven. Ik denk dat je niet zo zwaar moet tillen aan al die scheuringen. En natuurlijk weet ik ook dat alles niet altijd goed gaat en dat er veel verdeeldheid en soms zelfs ruzie is, dat praat ik ook niet goed. Het gaat fout daar waar mensen claimen dat zij de enige echte ware christenen zijn, daar ontstaat onverdraagzaamheid. Gebrek aan respect voor verschillen heeft al heel wat leed veroorzaakt.
|
|
Naar boven |
|
|