ChristianMatch

Forum

Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5790 5791 5792 5793 5794 5795 5796 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 12:39

ANNA415 schreef:
Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga.

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:53 Reageer met quote

STEENTJE178 schreef:
Nee, een maandvoordehelftvandeprijsindehoopdatjeterugkomtabonnement Knipoog smiley

Zit nu grieperig thuis, dus leek me dan wel ff gezellig. Vandaar weer ff terug Lachende smiley

Kan echt niet Steen!. 't Is in voor en tegenspoed en niet alleen in tegenspoed Clown smiley Knipoog smiley Kussende smiley

was dat niet uw reactie, "in voor en tegen spoed" Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 9 november 2013, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 14:00

JOL252 schreef:
Leuk dat je het als negatief etiketteert Petra, dat zet dan gelijk zo de sfeer aan he. Ik geef alleen een accentje over dit onderwerp waar ikzelf persoonlijk meer aan heb en meer in geloof. En dat mag hier.

Tuurlijk mag je je mening zeggen Jol, net zo als ik, mijn mening is, dit topic gaat over de heiligie geest, niet over negatieve ervaringen van mensen op you tube, oplichters etc....
Jammer voor je dat je daar dan in gelooft zo als je schrijft, maar niet gelooft dat er wel degelijk ook mooie en goede ervaringen zijn met de heilige geest, die zeker ook invloed hebben op de lange termijn,

Vraag me af hoe zouden de mensen de ervaring van de heilige geest hebben gezien, die vroeger over de disipelen kwam zoals in het nieuwe testament geschreven? Stel er destijds ook mobiels waren en you tube, zeker weten stond het op you tube, en hadden de kritische er genoeg commentaar over.
oh en zeker weten waren er ook omstanders die nep, reageeerden denk ik, door emoties overmand, mensen blijven mensen.....
Maar waar kijk je naar???? naar de echte gaven en werkingen van de heilige geest? Of alleen naar negatieve dingen die overal voorkomen???
En gooi je daarmee ook een beetje je hart dicht voor de werkingen van de heilige geest???
Je zegt dat zet gelijk zo,n sfeer, vond ik nou ook van jouw reactie, iemand heeft een vraag over werkingen van de heilige geest en jij schrijft alleen over negatieve dingen, dingen van you tube.. die negatief waren.
Niets lees ik erover hoe geweldig eigenlijk de heilige geest is......
Aan ons gegeven door jezus, ons niet alleen achter latend.... onze trooster, onze helper, die op verschillende manieren werkt en waar mensen ook weer verschillend op reageren.

En ja dat er ook rotzooi binnen kerken is, mee eens... maar om nu alleen met dat punt op zon vraag te reageren. Vind ik jammer. doe je de heilige geest mee te kort. vind ik dan he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 14:05

ANNA415 schreef:
Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga.

en na 5 december kom je weer terug????
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:17

PETRA373 schreef:
Tuurlijk mag je je mening zeggen Jol, net zo als ik, mijn mening is, dit topic gaat over de heiligie geest, niet over negatieve ervaringen van mensen op you tube, oplichters etc....
Jammer voor je dat je daar dan in gelooft zo als je schrijft, maar niet gelooft dat er wel degelijk ook mooie en goede ervaringen zijn met de heilige geest, die zeker ook invloed hebben op de lange termijn,

Vraag me af hoe zouden de mensen de ervaring van de heilige geest hebben gezien, die vroeger over de disipelen kwam zoals in het nieuwe testament geschreven? Stel er destijds ook mobiels waren en you tube, zeker weten stond het op you tube, en hadden de kritische er genoeg commentaar over.
oh en zeker weten waren er ook omstanders die nep, reageeerden denk ik, door emoties overmand, mensen blijven mensen.....
Maar waar kijk je naar???? naar de echte gaven en werkingen van de heilige geest? Of alleen naar negatieve dingen die overal voorkomen???
En gooi je daarmee ook een beetje je hart dicht voor de werkingen van de heilige geest???
Je zegt dat zet gelijk zo,n sfeer, vond ik nou ook van jouw reactie, iemand heeft een vraag over werkingen van de heilige geest en jij schrijft alleen over negatieve dingen, dingen van you tube.. die negatief waren.
Niets lees ik erover hoe geweldig eigenlijk de heilige geest is......
Aan ons gegeven door jezus, ons niet alleen achter latend.... onze trooster, onze helper, die op verschillende manieren werkt en waar mensen ook weer verschillend op reageren.

En ja dat er ook rotzooi binnen kerken is, mee eens... maar om nu alleen met dat punt op zon vraag te reageren. Vind ik jammer. doe je de heilige geest mee te kort. vind ik dan he Knipoog smiley

Oordeel noem ik dit. Knipoog smiley en je plukt alleen dát eruit wat je wilt lezen.
Ik verwijs je even naar mijn reactie na die waar je nu op reageert. Hopelijk snap je dan een beetje beter, als je goed leest, wat ik bedoel.

... een goede verstaander...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 november 2013, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:23

film "Band of brothers " en "Sophie's choice"

soms mag je je zelf kietelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:29

PETRA373 schreef:
en na 5 december kom je weer terug????
Geen idee of je vanuit Spanje CM-lid kunt zijn Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:48

Ik wens je een goede tijd met al die stoute schatjes

en misschien tot ziens Anna

goodby

Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 9 november 2013, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 17:28

JOL252 schreef:
film "Band of brothers " en "Sophie's choice"

soms mag je je zelf kietelen.

Die zijn mooi!!!

(Ik kocht een bos bloemen...voor mezelf...en ik was toch blij!!)
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 19:37

ik laat het zitten zie geen eind twintigers dus helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 20:31

Zaterdag 9 november, Hebreeën 11: 8-16; Door vreemd gebied.

Abrahams levensverhaal is er een vol ups en downs. In zijn huwelijk en in zijn gezinsleven waren er vaak spanningen. En ook op de plek waar hij als herder de kost verdiende, had hij hem zelfs tegen een soort Uruzgan-missie. Heel zijn verhaal vat de schrijver van de brief hier samen met de woorden: door zijn geloof. Zeg maar: God zelf! God was het geheim van zijn leven. Ook van de andere aartsvaders. Hoe sterk zij ook aan het gewone leven hingen, het zwaartepunt lag ergens anders. Bij de levende God en zijn machtige beloften.
Regelmatig werd dat ook even zichtbaar. Zo was Abraham steeds onderweg. Naar het beloofde land, maar het land Kanaän werd nooit zijn eigendom. Aan Abraham was een belofte gedaan en die dreef hem voort. Ook Abrahams geloof was een en al hoop op Gods beloften. Een huis bouwde hij niet. Een akker zaaide hij niet in. Steeds stond hij met zijn hand boven de ogen de horizon af te speuren. Hij was een pelgrim die leefde van Gods genade. Een vreemdeling, totdat hij zijn hoofd neerlegde. Pas toen was hij thuis. Voelen wij dit nog een beetje aan? Dan begrijpen wij iets van vreemdeling-zijn en van geloof, dat vooral hoop is. Hoop die niet beschaamd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 20:50

JOL252 schreef:
Winterjas...

soms moet dat.

Jaja, een vrouw de kleren MOET kopen. Hoewel maandagochtend mogelijk vrij koud, rond een graad.

Thomas, heeft al een winterjas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 21:27

http://www.youtube.com/watch?v=lQlDaHLP15U

Het is een uitvoering van bijna zestig jaar geleden en met de techniek van toen hooguit remastered. Maar ja het is wel met Kathleen Ferrier, die een jaar of zes later stierf. De componist Pergolesi werd ook niet oud overigens, 26 jaar.

Stabat Mater is de wenende moeder, in dit geval uiteraard Maria.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 9 november 2013, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 06:10

MAARTENVD585 schreef:
ik laat het zitten zie geen eind twintigers dus helaas.

Wees dan de eerste, als er één schaap over de dam is. btw het is geen dateavond maar meer kennismakingsavond, alhoewel er misschien soms toch wel wat moois uit voortvloeien kan. Mede daarom (ongedwongen kennismaking) zijn de BBQ_picknicks ook zo begonnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 11:05

Zoals ik het lees, het op mij overkomt Jol, is het als of je alle ervaringen met de heilige geest, meteen onder het punt schrijft, zoals je met je eerste reactie hierop beschreef, en dat vind ik jammer,
Er zijn wel degelijk ervaringen met d e heilige geest die niet fake of massa hysterie of zo zijn,
niet alleen bij de charamatische hoek, ook bij katholieken, gereformeerden.
Als we alle ervaringen van de heilige geest schuiven onder het punt wat jij aankaarte, doen we de heilige geest te kort vind ik.
Is geen veroordeel na jou toe. mocht het zo overkomen, kaart gewoon wat aan, waar ik zelf een beetje verdrietig van word.
Zo kritisch als we soms tegenover werkingen van de heiligge geest zijn.
bv vallen in de geest, omdat er fake tussen zit, is het niet altijd niet van de geest van God.
Laat gods geest iemand vallen,en zien we het meteen als fake, door emoties, massa hysterie, denk ik dat gods geest zelf er ook verdrietig van word.
En begrijp je reactie wel, zelf verdiep en bestudeer ik het al een aantal jaren, kijkend langs de nep dingen, zo zal ik het maar noemen, zijn er wel degelijk echte geweldigge ervaringen van mensen met de heilige geest.
Wij nederlanders zijn erg kritisch
wanneer wij rustig zijn, zeggen gods geest in ons hart hebben word eerder geaccepteerd dan wanneer we zeggen, jee had een geweldigge ervaringen van gods geest, kwam een enorme windvlaag en...etc. etc...
dan komen we gauw met dingen als verbeelding, door je eigen emoties etc...
zit denk ik in de mens, alles wat ons onbekend is, keuren we in eerste instantie af... ik ben me er veel in gaan verdiepen, en mijn mening is dat gods geest nog steeds dezelfde is als in de bijbel, dus nog steeds vallen mensen wel eens door zijn kracht, komt er wel eens een windvlaag, profeteren mensen door gods geest, spreken mensen wel eens in tongen. zien mensen wel eens visoenen, of dromen door gods geest.
en nog steeds vandaag de dag gebeuren er wonderen zoals in de bijbel, luister eens na vervolgde cristenen...
Hier in nederland staan we erg kritisch tegenover wonderen etc.... maken het denk ik ook minder mee, doordat we te kritisch zijn, ons hart daardoor niet echt open zetten voor gods geest.
liefs
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 12:19

PETRA373 schreef:
Zoals ik het lees, het op mij overkomt Jol, is het als of je alle ervaringen met de heilige geest, meteen onder het punt schrijft, zoals je met je eerste reactie hierop beschreef, en dat vind ik jammer,
Er zijn wel degelijk ervaringen met d e heilige geest die niet fake of massa hysterie of zo zijn,
niet alleen bij de charamatische hoek, ook bij katholieken, gereformeerden.
Als we alle ervaringen van de heilige geest schuiven onder het punt wat jij aankaarte, doen we de heilige geest te kort vind ik.
Is geen veroordeel na jou toe. mocht het zo overkomen, kaart gewoon wat aan, waar ik zelf een beetje verdrietig van word.
Zo kritisch als we soms tegenover werkingen van de heiligge geest zijn.
bv vallen in de geest, omdat er fake tussen zit, is het niet altijd niet van de geest van God.
Laat gods geest iemand vallen,en zien we het meteen als fake, door emoties, massa hysterie, denk ik dat gods geest zelf er ook verdrietig van word.
En begrijp je reactie wel, zelf verdiep en bestudeer ik het al een aantal jaren, kijkend langs de nep dingen, zo zal ik het maar noemen, zijn er wel degelijk echte geweldigge ervaringen van mensen met de heilige geest.
Wij nederlanders zijn erg kritisch
wanneer wij rustig zijn, zeggen gods geest in ons hart hebben word eerder geaccepteerd dan wanneer we zeggen, jee had een geweldigge ervaringen van gods geest, kwam een enorme windvlaag en...etc. etc...
dan komen we gauw met dingen als verbeelding, door je eigen emoties etc...
zit denk ik in de mens, alles wat ons onbekend is, keuren we in eerste instantie af... ik ben me er veel in gaan verdiepen, en mijn mening is dat gods geest nog steeds dezelfde is als in de bijbel, dus nog steeds vallen mensen wel eens door zijn kracht, komt er wel eens een windvlaag, profeteren mensen door gods geest, spreken mensen wel eens in tongen. zien mensen wel eens visoenen, of dromen door gods geest.
en nog steeds vandaag de dag gebeuren er wonderen zoals in de bijbel, luister eens na vervolgde cristenen...
Hier in nederland staan we erg kritisch tegenover wonderen etc.... maken het denk ik ook minder mee, doordat we te kritisch zijn, ons hart daardoor niet echt open zetten voor gods geest.
liefs

Het is duidelijk wat je zegt, je had je punt hierin al gemaakt dus waarom zo uitvoerig? Ik blijf zeggen dat je niet goed leest.

Het is nodig dat de andere kant ook benoemd blijft (ik zeg hier dus "andere kant" he. Dus de andere kant van de situatie waar dus ook goede dingen gebeuren). Overigens: Waar kritiek en tegengas niet mogen of woede oproepen heb je te maken met een narcistisch systeem. Geen christelijke.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 november 2013, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 12:53

Er zijn meerdere topics over de Heilige Geest. De topicstarter van dit topic vroeg zich af in hoeverre de Bijbel de gaven van de Geest vervangen heeft.

Laten we on-topic blijven.

Er is nog een topic over de Heilige Geest, opgestart door Pieter. Daarin kan de discussie over het ervaren van de Heilige Geest worden voortgezet.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3638

Moderator (redactie) CM
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 13:43

Het is soms met dingen zo, dat je ze eerst moet ervaren, voordat je iets gelooft. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: Nou, ik moet het eerst nog zien (voordat ik het geloof).

Ooit was ik op zoek naar "iets". Iets waarvan ik diep van binnen geloofde dat het er was, maar ik kon met geen mogelijkheid beschrijven waarnaar ik op zoek was. Ik denk dat ik op zoek was naar "de juiste mindset" zoals ik new-agers wel 's hoor zeggen. Of de "zuivere theorie". Of een plek waar je kan komen door "12 paden" te volgen.

Wat ik toen niet wist, maar intussen wel weet, is dat ik LEVEN zocht.
Er is leven beschikbaar voor iedereen. Maar er is slechts 1 deur die er toegang toe geeft: de naam van Jezus.

Dat Jezus een Geest heeft, dat mag duidelijk worden. Als je Jezus aanroept, dan ontvang je Zijn Geest. Omdat die Geest zonder smet is, is die Geest dus heilig. Daar is God Zelf. Jezus zegt dat Hij niet alleen de weg en de waarheid is, maar ook leven is. Hij geeft geen leven, nee Hij IS leven. Dat is het meest bijzondere wat je als mens kunt ervaren: dit Leven te ontvangen.

De bijbel zegt dat God zichzelf kent door Zijn eigen Geest. Net zoals ik mezelf kan kennen (peilen) door mijn geest. Door nu gemeenschap te hebben in relatie met Hem, word mijn geest één met Zijn Geest. Ze smelten samen. Letterlijk. Dus door geloof in Jezus ontvang ik de Heilige Geest waarmee ik een eenheid ga vormen.
Nou reken maar dat je dit zo nu en dan "voelt" = "ervaart".
In sommige gemeentes hebben ze het niet zo op het woordje "voelen". Ik meen dat de mensen die daar tegen zijn, nog "op slot" zitten.

Want het gevoel is een onderdeel van de ziel. Waar ook de wil, en het verstand hun plek hebben. De Geest communiceert voortdurend met de ziel en het lichaam is er ook aan verbonden.
Nu komt Gods Geest mijn geest binnen en die twee gaan communiceren met elkaar. Dan is het toch logisch dat Gods Geest mijn ziel gaat aanraken? Nou reken maar dat je dat af en toe flink ervaart.
Op die manier kan Gods Geest dus een zere plek aanraken en genezen.
Genezen? Ja, Gods Geest is zo mild en zacht en zo betrouwbaar, dat je die uiteindelijk toe durft te laten op die zere zwarte plek, ergens in je ziel. En als Heiligheid en pijn elkaar raken, dan blust de Heiligheid de pijn als het ware. Nadien is de pijn er niet meer. Zo kan God de zielen van mensen genezen. Anders gezegd: het bekende "rugzakje" kan op die manier geleegd worden. "Je wordt steeds meer zoals God je bedoeld heeft." Naarmate je je geest meer afstemt op Zijn Geest.

De Heilige Geest, "beschikbaar" voor iedereen die Hem wil aannemen. Het is een geschenk van God zelf. Hij IS het Zelf. God die Zichzelf volkomen geeft, aan mij die had moeten hangen waar Jezus heeft gehangen.

Het blijft een enorm wonder.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 13:59

mooi verwoord roady....
over het op slot zitten, ja ik denk ook dat sommigge mensen op slot zitten en daarbij heeft ieder zo zijn, haar groei in geloof,
en daarbij gaat de heilige geest voorzichtig te werk met mensen denk ik dan he...paulus bv was een man, die het wel kon hebben dat hij neerklapte, effe blind was, een ander persoon gaat d e geest weer anders mee om, zou daar niet zo goed mee om kunnen gaan. we zijn allemaal verschillende mensjes, en ik denk dat de heilige geest ook verschillend met ons omgaat, hij kent ons persoonlijk en weet precies hoe om te gaan met ons.
Ik denk dat we daardoor ook verschillende ervaringen hebben met de heilige geest. met de nadruk op denk he....
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN209

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 14:12

Hey

Nou ,ik kwam ook even kijken en Misschien kom ik ook even gezellig langs
Alvast een goede week Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 15:45

ROADY558 schreef:
Het is soms met dingen zo, dat je ze eerst moet ervaren, voordat je iets gelooft. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: Nou, ik moet het eerst nog zien (voordat ik het geloof).

Ooit was ik op zoek naar "iets". Iets waarvan ik diep van binnen geloofde dat het er was, maar ik kon met geen mogelijkheid beschrijven waarnaar ik op zoek was. Ik denk dat ik op zoek was naar "de juiste mindset" zoals ik new-agers wel 's hoor zeggen. Of de "zuivere theorie". Of een plek waar je kan komen door "12 paden" te volgen.

Wat ik toen niet wist, maar intussen wel weet, is dat ik LEVEN zocht.
Er is leven beschikbaar voor iedereen. Maar er is slechts 1 deur die er toegang toe geeft: de naam van Jezus.

Dat Jezus een Geest heeft, dat mag duidelijk worden. Als je Jezus aanroept, dan ontvang je Zijn Geest. Omdat die Geest zonder smet is, is die Geest dus heilig. Daar is God Zelf. Jezus zegt dat Hij niet alleen de weg en de waarheid is, maar ook leven is. Hij geeft geen leven, nee Hij IS leven. Dat is het meest bijzondere wat je als mens kunt ervaren: dit Leven te ontvangen.

De bijbel zegt dat God zichzelf kent door Zijn eigen Geest. Net zoals ik mezelf kan kennen (peilen) door mijn geest. Door nu gemeenschap te hebben in relatie met Hem, word mijn geest één met Zijn Geest. Ze smelten samen. Letterlijk. Dus door geloof in Jezus ontvang ik de Heilige Geest waarmee ik een eenheid ga vormen.
Nou reken maar dat je dit zo nu en dan "voelt" = "ervaart".In sommige gemeentes hebben ze het niet zo op het woordje "voelen". Ik meen dat de mensen die daar tegen zijn, nog "op slot" zitten.

Want het gevoel is een onderdeel van de ziel. Waar ook de wil, en het verstand hun plek hebben. De Geest communiceert voortdurend met de ziel en het lichaam is er ook aan verbonden.
Nu komt Gods Geest mijn geest binnen en die twee gaan communiceren met elkaar. Dan is het toch logisch dat Gods Geest mijn ziel gaat aanraken? Nou reken maar dat je dat af en toe flink ervaart.
Op die manier kan Gods Geest dus een zere plek aanraken en genezen.
Genezen? Ja, Gods Geest is zo mild en zacht en zo betrouwbaar, dat je die uiteindelijk toe durft te laten op die zere zwarte plek, ergens in je ziel. En als Heiligheid en pijn elkaar raken, dan blust de Heiligheid de pijn als het ware. Nadien is de pijn er niet meer. Zo kan God de zielen van mensen genezen. Anders gezegd: het bekende "rugzakje" kan op die manier geleegd worden. "Je wordt steeds meer zoals God je bedoeld heeft." Naarmate je je geest meer afstemt op Zijn Geest.

De Heilige Geest, "beschikbaar" voor iedereen die Hem wil aannemen. Het is een geschenk van God zelf. Hij IS het Zelf. God die Zichzelf volkomen geeft, aan mij die had moeten hangen waar Jezus heeft gehangen.

Het blijft een enorm wonder.

Die zin van reken maar dat je HEM dan voelt/ervaart, ik moest even denken aan die kreet van jou, in kreet van de week:

WHAOEIEHOEO enz, was misschien wel zo`n ervaring. Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar zou zomaar kunnen hè Lachende smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 10 november 2013, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 15:57

Zondag 10 november, Genesis 21: 1-7; en Hebreeën 11: 11; Pelgrimbroeders.

Luisterend naar de namen die de apostel vanuit de gevangenis allemaal opsomt, zou je bijna gaan denken dat geloof in God en zijn beloften puur een zaak van mannen is. Abel, Henoch, Noach Abraham, Isaak, Jakob. En hun vrouwen dan? Er zijn toch ook pelgrimbroeders? O ja. Met nadruk noemt de apostel ook Sara. Door haar geloof ontving ook Sara kracht van God. Namelijk om moeder te worden. Misschien zeg je: Is dat alles? Is er niet meer te melden van haar? Moeder worden er zo veel! Dat klopt. Maar er zijn er ook die het niet worden, hoewel ze er sterk naar verlangen en er heel veel moeite voor doen. Voor Sara leek het op een bepaald moment ook totaal onmogelijk moeder te worden. Terwijl heel de zin van haar bestaan en zeg maar heel haar ziel en zaligheid ervan afhingen.
Dat geldt niet van elke vrouw. Er is meer dan moeder worden in het plan van God met het leven van een vrouw. Heel veel meer, gelukkig. Maar voor Sara lag dat anders. Door geloof klemde zij zich vast aan de belofte van God. Ook voor haar was het geloof de vaste grond van haar hoop. Een hoop die God niet beschaamt. Op zijn beloften kun je aan.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 17:23

Heey Roelande, wat leuk, die foto van jullie samen!! Heb hem ff goed bekeken hoor, via je profiel.
Wat leuk, heel veel geluk samen toegewenst!!

Gelukkige mensen, daar wordt je blij van Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 17:51

Johan209, zou gezellig zijn! Lachende smiley

Eind deze week wil ik definitief weten of degenen die zich hebben aangemeld meegaan. Dan ga ik voor dat aantal alvast reserveren Coole smiley met zonnebril

Groetjes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 17:53

Ik denk dat we op moeten passen mensen in hokjes te plaatsen. Voor je het weet blijf je hen zo bekijken vanuit het etiketje : die zit nog op slot. Wie weet staat die persoon nog wel meer voor Gods geest open dan jij weet. Je weet maar nooit of die persoon nog meer vanuit Zijn geest en liefde spreekt dan de persoon die meent zijn rugzakje al vrij goed te legen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:09

http://youtu.be/0DmZr-YZXqc
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:45

Daar ben ik niet zo bang voor.
De Heilige Geest zal me heus wel behoeden voor hokjes en vakjes.

Ik probeerde slechts woorden te geven aan het feit dat sommige "kerkmensen" het "voelen" van het geloof lijken te veroordelen.

@Petra
Ja absoluut, God werkt heel persoonlijk in een ieder van ons. Zo laat Hij duidelijk zien hoe bewogen en betrokken Hij is. Hij doet het exact op de manier zoals Hij het juist acht.

Aan de andere kant, het is wel een relatie, dus van ons wordt ook het nodige verwacht. Maar zelfs dat gebeurt alleen maar omdat Hij er zo op aandringt met een Vaderlijk geduld...

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 10 november 2013, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:56

ROADY558 schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor.
De Heilige Geest zal me heus wel behoeden voor hokjes en vakjes.

Ik probeerde slechts woorden te geven aan het feit dat sommige "kerkmensen" het "voelen" van het geloof lijken te veroordelen.

@Petra
Ja absoluut, God werkt heel persoonlijk in een ieder van ons. Zo laat Hij duidelijk zien hoe bewogen en betrokken Hij is. Hij doet het exact op de manier zoals Hij het juist acht.

Aan de andere kant, het is wel een relatie, dus van ons wordt ook het nodige verwacht. Maar zelfs dat gebeurt alleen maar omdat Hij er zo op aandringt met een Vaderlijk geduld...

Noem het eens concreet. Wie, welke kerkmensen?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 november 2013, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 21:34

JANE410 schreef:
http://youtu.be/0DmZr-YZXqc

Vol van 'spirit'....
Ik krijg er een glimlach van op mijn gezicht!
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER999

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 21:52

Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven.
Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen.
Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten.
Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft.
Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven.
Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 22:07

JOL252 schreef:
Noem het eens concreet. Wie, welke kerkmensen?

Ik zal ze morgen even opbellen om toestemming te vragen voor vermelding hier :)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5790 5791 5792 5793 5794 5795 5796 ... 6194 Volgende
Pagina 5793 van 6194