Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 22:10
|
|
|
ESTHER999 schreef: | Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven. Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen. Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten. Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft. Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven. Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen. |
Ja we zijn voortdurend onderhevig aan emoties. Ook voor wat betreft het onderdeel "geloof".
Ik zeg ook niet dat het gevoel de graadmeter is, maar wel dat het een normaal onderdeel is van een gezond geloofsleven. De bijbel geeft er genoeg voorbeelden van hoe het gevoel kan reageren op Gods aanwezigheid of werking. Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen dit gevoel lijken te veroordelen tot slecht. En daar gaat het mank vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 22:13
|
|
|
ESTHER999 schreef: | Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven. Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen. Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten. Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft. Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven. Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen. |
mee eens, maar daarbij voel je toch ook wat??? Zonder gevoel voor jezus kan ik me niet voorstellen, dat je een relatie met jezus hebt. emoties horen bij een mens, dus je zou kunnen zeggen dat geloof bestaat uit weten, maar er komen ook gevoelens bij. en aangezien we allemaal verschillende mensen zijn zal de een rustig reageren op bepaalde dingen en de ander bv super blij en enthousiast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 22:31
|
|
|
Soms wordt een gave gewoon gegeven zonder dat een persoon dat zelf in de gaten heeft.
Ik heb een kennis die zoveel heeft meegemaakt (zowel fysiek als mentaal) en als je die hoort hoe ze getuigd hoe God er voor haar was en is. Zij en haar man kregen de ene tegenslag na de andere te verwerken, ik weet ik haast wel zeker dat zij de gave van groot geloof heeft. Maar denk dat ze het zelf niet in de gaten heeft en zo ken ik er wel meer, denk ook dat we niet moeten "pronken met de gaven van de Geest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 00:07
|
|
|
Los moeilijke dingen op als ze nog gemakkelijk zijn. Pak grote dingen aan als ze nog klein zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 06:44
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik zal ze morgen even opbellen om toestemming te vragen voor vermelding hier :) |
Haha
Jol schreef:
Flauw.
Ik denk dat je wel kan snappen dat ik je omschrijvingen vaag vind en een tikkie insinuatie. De charismatische groepen binnen ons kleurenpalet hebben het wellicht er ook iets naar gemaakt door zich grotendeels te focussen op de ervaring, de gaven, de genezing en het uiterlijk vertoon. Wanneer "kerkmensen" (dat noem ik hokjes/vakjes, welk soort kerkmens bedoel je dus? Refo? PKN? RK? CGK? GG? etc. of in het algemeen de niet-charismatische hoek?) kritiek hebben kan het geen kwaad hun achterliggende gedachte hierbij te horen. Misschien steken we er nog wat van op.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 november 2013, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 08:16
|
|
|
PIETER619 schreef: | Soms wordt een gave gewoon gegeven zonder dat een persoon dat zelf in de gaten heeft.
Ik heb een kennis die zoveel heeft meegemaakt (zowel fysiek als mentaal) en als je die hoort hoe ze getuigd hoe God er voor haar was en is. Zij en haar man kregen de ene tegenslag na de andere te verwerken, ik weet ik haast wel zeker dat zij de gave van groot geloof heeft. Maar denk dat ze het zelf niet in de gaten heeft en zo ken ik er wel meer, denk ook dat we niet moeten "pronken met de gaven van de Geest |
Nee, "pronken" hoort er niet bij. Elke gave wordt ons gegeven door God ter opbouw van de gemeente en tot eer en glorie van de naam van Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 12:41
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heey Roelande, wat leuk, die foto van jullie samen!! Heb hem ff goed bekeken hoor, via je profiel. Wat leuk, heel veel geluk samen toegewenst!!
Gelukkige mensen, daar wordt je blij van  |
Dank je Steentje
Ik werd ook heel blij van de uitspraak van mn oudtse kleinzoon (4,5) Die hij deed nada hij uitgebreid had gespeelden gestoeit met mn vriend:
Jij hebt nu weer een vader he??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 14:17
|
|
|
Als hij alles wat je bij jezelf lelijk geworden vindt juist heel lief en vertederend vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 14:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Als hij alles wat je bij jezelf lelijk geworden vindt juist heel lief en vertederend vind  |
Dit is een hele mooie gedachte...gevoel.... Voor deze beleving ga ik ook...daar knap ik zeker van op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 16:40
|
|
|
Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg: Gefeliciteerd uw bent geslaagd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 17:25
|
|
|
PIETER619 schreef: | Soms wordt een gave gewoon gegeven zonder dat een persoon dat zelf in de gaten heeft.
Ik heb een kennis die zoveel heeft meegemaakt (zowel fysiek als mentaal) en als je die hoort hoe ze getuigd hoe God er voor haar was en is. Zij en haar man kregen de ene tegenslag na de andere te verwerken, ik weet ik haast wel zeker dat zij de gave van groot geloof heeft. Maar denk dat ze het zelf niet in de gaten heeft en zo ken ik er wel meer, denk ook dat we niet moeten "pronken met de gaven van de Geest |
Wat versta jij daar onder Pieter, onder pronken als ik zeg dat ik de gave van wijsheid heb, ben ik dan aan't pronken? Ook als ik zeker weet dat ik dat heb?Of weet ikdan gewoon wie ik ben en wat ik kan. Daar is toch niks mis mee
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 11 november 2013, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 18:19
|
|
|
Als hij me neemt zoals ik ben en niet afschrikt van mijn beperkingen en mij helpt en steunten er vooral er voor me is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 18:22
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wat versta jij daar onder Pieter, onder pronken als ik zeg dat ik de gave van wijsheid heb, ben ik dan aan't pronken? Ook als ik zeker weet dat ik dat heb?Of weet ikdan gewoon wie ik ben en wat ik kan. Daar is toch niks mis mee |
Een zoon had verkering met een meisje waar men veel in tongen bad. Ik kwam er ook weleens op bezoek (op zich best aardige lui, verder niets mis mee) maar men ging er eigenlijjk een beetje prat op dat men in tongen bad, dus moest zoonlief "met alle geweld" hij het ook leren. Als men gelijk al begint met van ik heb deze of die gave, gaan bij mij dus een beetje de haren overeind staan.
Maar zo jij omgaat met wat je gegeven is, heb ik meer mee, jij en ook anderen getuigen vanwat men overkomt. Zo ook was er in een kerk in Lemmer een vrouw, die wat op haar hart had maar het eerst niet wilde zeggen, op gegeven moment kon ze het niet voor haar houden terwijl ze wel om bevestiging zocht, maar het dus toch vertelde in de gemeente, waarop een andere vrouw zei, ik kreeg een tijdje terug al op mijn hart omdat te bevestigen.
In beide stukjes gaat het over een gave van de Geest, bovenste stukje is pronken, onderste is dat dus niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 18:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg: Gefeliciteerd uw bent geslaagd!  |
tige lokwinske
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 19:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg: Gefeliciteerd uw bent geslaagd!  |
gefeliciteerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 19:52
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dank je Steentje
Ik werd ook heel blij van de uitspraak van mn oudtse kleinzoon (4,5) Die hij deed nada hij uitgebreid had gespeelden gestoeit met mn vriend:
Jij hebt nu weer een vader he?? |
Hahahahaha, hij kwam in de buurt, maar het zit toch net ff anders  Maar leuk joh, dat zij in iig ook samen goed overweg kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 20:28
|
|
|
Maandag 11 november, Hebreeën 11: 17-22; Gezegend zal hij wezen.
Zo veel woorden de Hebreeënapostel aan Abraham wijdt, zo weinig besteedt hij aan Isaak. Van Isaak zegt hij alleen maar dat hij zijn twee zoons Jakob en Esau gezegend heeft. En of dat wel allemaal klopt? Ging Jakob er niet met de zegen vandoor, terwijl Esau huilend het nakijken had? Dat klopt. Isaak wilde met alle geweld Esau zegenen. Maar op het moment suprême werd Jakob geholpen door zijn sneaky moeder, en was hij zijn broer voor. Onwetend zegende Isaak Jakob in plaats van Esau. Allemaal list en bedrog, denk je, laat het geloof hier maar buiten. Kan God hier ook nog iets mee. Maar de apostel legt hier de vinger juist bij Isaaks geloof. Want Isaak nam de zegen niet van Jakob terug. Ook voor Isaak was Jakob toch de gezegende van de Here. En toe hij daarna Esau toch iets van een zegen gaf, verwees hij hem naar zijn broer. Isaak was op het moment bijna blind, maar door zijn geloof keek hij heel ver. Tot in de toekomst van God en de Messias van God. Er kan er maar Eén de Gezegende des Heren zijn, en alle andere broers moeten zich laten zegenen door Hem. Met die zegen liet Isaak beide jongens gaan. Sommige vaders zegenen nooit. Zelfs niet op hun sterfbed. Reden waarom kinderen soms jaren bij het Riagg lopen. Door zijn geloof heeft Isaak gezegend. Jakob én Esau.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:15
|
|
|
Lieve CM'ers, ik ben hier weer even voor drie dagen in de lucht en wilde jullie laten weten dat ik morgen ga trouwen! Via CM heb ik de enige echte ware liefde mogen leren kennen bij een voor mij heel bizondere man!
Dit gun ik jullie hier allemaal zo van harte, ik hoop en bid dat jullie ook via CM of elders die persoon op jullie pad mag komen en waar je je verdere leven mee mag en kan delen.
Heel veel liefs en alle geluk en gezondheid wens ik jullie toe!
Mamaloe, oftewel, Marga
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 11 november 2013, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:26
|
|
|
Ik had altijd een hele waslijst over hoe een man eruit moest zien en wat hij absoluut niet aan moest hebben, maar ik kan nu oprecht zeggen hoe fout die gedachte was, als de echte liefde op je pad komt dan vallen al je eisen weg, het innerlijk daar draait uiteindelijk alles om is mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:36
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lieve CM'ers, ik ben hier weer even voor drie dagen in de lucht en wilde jullie laten weten dat ik morgen ga trouwen! Via CM heb ik de enige echte ware liefde mogen leren kennen bij een voor mij heel bizondere man!
Dit gun ik jullie hier allemaal zo van harte, ik hoop en bid dat jullie ook via CM of elders die persoon op jullie pad mag komen en waar je je verdere leven mee mag en kan delen.
Heel veel liefs en alle geluk en gezondheid wens ik jullie toe!
Mamaloe, oftewel, Marga  |
Wat geweldig om dit te horen!!! Van harte gefeliciteerd Marga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:40
|
|
|
Zo, wat fijn voor je!
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:43
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik had altijd een hele waslijst over hoe een man eruit moest zien en wat hij absoluut niet aan moest hebben, maar ik kan nu oprecht zeggen hoe fout die gedachte was, als de echte liefde op je pad komt dan vallen al je eisen weg, het innerlijk daar draait uiteindelijk alles om is mijn mening. |
Ook helemaal mee eens.
Ja paar jaren terug dacht ik ook zo....
Ja, hoe kan je/iemand veranderen he, na enkele jaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:50
|
|
|
PIETER619 schreef: | BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:53 Reageer met quote STEENTJE178 schreef: Nee, een maandvoordehelftvandeprijsindehoopdatjeterugkomtabonnement Knipoog smiley
Zit nu grieperig thuis, dus leek me dan wel ff gezellig. Vandaar weer ff terug Lachende smiley
Kan echt niet Steen!. 't Is in voor en tegenspoed en niet alleen in tegenspoed Clown smiley Knipoog smiley Kussende smiley
was dat niet uw reactie, "in voor en tegen spoed"  |
@Pieter, ja,
Idd, in voor en tegenspoed! Mooie gedachte idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 21:58
|
|
|
Roelande in relatie las ik, en Shanita ook als ik het forum goed heb gelezen?
Fijn dit te lezen! Hopelijk volgen er steeds meer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 22:14
|
|
|
Van Harte Gefeliciteerd en voor morgen een gezegende dag Marga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 23:49
|
|
|
Wat fijn, van harte gefeliciteerd Marga! Heel veel gelukkige jaren samen toegewenst! En natuurlijk ook een superfijne trouwdag toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 00:10
|
|
|
WAUW....das even een verrassing...GEFELICITEERD!!!
(Maarre...mogen we niet weten ...WIE??)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 00:23
|
|
|
Iemand aan de deur...met een bos bloemen...voor mijn dochter en mij!!!
Een dankbaar gebaar van een gezinnetje wiens kat...bij mij op bezoek was.. De hele zondag.... Dankzij AMIVEDI is Ibbel weer bij zijn baasje...en vandaar de bloemen... Een lief gebaar....en een dolgelukkig gezin..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 05:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heschel: "Het tegengestelde van het goede is niet het kwaad, maar het tegengestelde van het goede is onverschilligheid.” |
Dat zei ik al, maar dan anders: het tegenovergestelde van haat is onverschilligheid,
bij haat voel je namelijk nog, doet iemand je nog iets....
Maar snap jouwe (dus)ook....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|