ChristianMatch

Forum

waar word jij nou blij van?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5813 5814 5815 5816 5817 5818 5819 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 13:32

Heb net mijn (hernhutter) kerststerretje opgehangen. Zo mooi!
Wordt alleen maar mooier als het straks donker wordt...

Advent.... uitkijken naar de komst van Gods Zoon!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 14:06

ROADY558 schreef:

Ik kwam deze ook tegen. Voor de geinteresseerden.
http://www.christelijk-huwelijk.nl/huwelijk.pdf

Ik heb het even doorgelezen. Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 14:41

JOL252 schreef:
Ik heb het even doorgelezen. Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 14:46

PEEWEE038 schreef:
Ik denk dat we onze standpunten redelijk duidelijk hebben gemaakt. We zouden nog heel lang door kunnen gaan maar ik weet niet of dat echt bijdraagt aan de discussie. Onze discussie is ook wel heel erg breed en dat draagt ook niet altijd bij aan de duidelijkheid.

Als er iemand nog vragen of toevoegingen heeft daar hoor ik dat graag. Of via het forum of via de mail of chat.

Ik neem aan dat ROADY558 hier ook voor open staat.

Wat mij betreft laten we deze discussie rusten, al was ik nog wel benieuwd naar het antwoord op m'n vragen.
Maar zoals je zegt: de standpunten liggen vrij duidelijk op tafel.

Dank je wel voor de dialoog :)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 16:08

Zondag 1 december, Lucas 1: 1-7; Geloofde verwachting.

Deze maand brengt ons elke dag dichter bij het kerstfeest. Twee mensen die we in deze weken van advent niet mogen missen, zijn Zacharia en Elisabet.
Alleen de evangelist Lucas vertelt vertelt over hen. Het zijn twee vrome, gelovige mensen, wat zoveel betekent als dat alles wat God bevolen heeft voor hen heilig is. Zacharias is een priester van God. Zi j wonen in een stadje in het bergland van Judea. Maar hoe gelovig Zacharias ook is, hij rekent nauwelijks nog met de mogelijkheid dat God zelf zou kunnen komen en ingrijpen. Het waren ook de dagen van koning Herodes, zegt Lucas. Oftewel een tijd zonder de aanwezigheid van God. Wie rekent nog met de Levende Stem?
Blijkbaar ook dit gelovige priesterstel niet meer.
Mogelijk omdat ze geen kinderen hadden. Elisabet was namelijk onvruchtbaar. Dat is een verdriet dat soms alle verwachting van God bij je dooft. Een pijn waarmee veel echtparen het heel zwaar hebben. Maar in Israël drukte het nog extra op je, omdat men meende dat God je zijn zegen onthield en kennelijk geen gebruik van je wilde maken om zijn volk verder te dragen naar de toekomst van de Messias. Je naam werd vroeg of laat vergeten. Dat voelde heel hard.
Gelukkig is God anders! God heeft meer zegen dan kinderzegen. Daarvoor staat de komst van Jezus in onze wereld garant.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 17:35

Op elf december gaat de zon onder om 16.28 en dat is het vroegste want het wordt niet meer eerder dan die tijd. Op 26 dec komt de Zon het laatste op: 08.48. De kortste dag is wel degelijk 21 dec overigens. Vandaag na tien dagen gaat de Zon in ieder geval niet meer nog later onder. Volgende week lichte vorst, als de nachten lang zijn is de kans groter en dat is logisch. Tot nu toe valt het mee met de kou.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 18:35

Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:18

JANE410 schreef:
Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond

Als je hudje bij mudje legt kun je het Farizeeërschap anno 2013/2014 ontwaren.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:21

JANE410 schreef:

Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):

Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Over trouwen na echtscheiding:

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Je zou maar zo`n voorganger hebben, die dit durft te zeggen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARR247

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:25

JOL252 schreef:
En ook al zou je je eraan houden, het is geen garantie om voor pijn behoedt te worden. Zelfs dan niet. Waar lees jij ergens in de bijbel dat Zijn geboden je voor pijn behoeden?

Klopt,staat idd nergens in de bijbel.
Eerder lijkt het zo dat mensen die trachten Gods geboden te onderhouden meer leed te verduren krijgen dan anderen die maar raak leven(Zie de psalm van David over het raadsel van de voorspoed van goddelozen)
Juist op die mensen richt de tegenstander zijn pijlen,de goddelozen heeft hij immers al voor zich gewonnen!
Leven als Christen is niet de makkelijkste weg,wel de meest zekere.
Naar boven

Auteur Bericht
PEEWEE038

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:39

ROADY558 schreef:
Wat mij betreft laten we deze discussie rusten, al was ik nog wel benieuwd naar het antwoord op m'n vragen.
Maar zoals je zegt: de standpunten liggen vrij duidelijk op tafel.

Dank je wel voor de dialoog :)

Jij ook bedankt. Als je nog een vraag beantwoord wilt hebben doe ik dat graag. Maar dan beperken we de discussie tot één vraag per keer. Dan is het ook makkelijker om daar iets dieper op in te gaan zonder dat het hele lappen tekst worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 20:39

JANS221 schreef:
Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Niets mis met die uitspraken.
Heerlijk helder. Dat kom je vandaag de dag niet veel meer tegen.

Maar misschien kun je er inhoudelijk op ingaan en aangeven vanuit je eigen ervaringen/belevingen waar je weerstand zit?

Nu blijft het zo in de lucht hangen he? Het enige dat we nu weten is dat jullie "ergens" Zieke smiley van worden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 20:56

ROADY558 schreef:
Niets mis met die uitspraken.
Heerlijk helder. Dat kom je vandaag de dag niet veel meer tegen.

Maar misschien kun je er inhoudelijk op ingaan en aangeven vanuit je eigen ervaringen/belevingen waar je weerstand zit?

Nu blijft het zo in de lucht hangen he? Het enige dat we nu weten is dat jullie "ergens" Zieke smiley van worden.

Hoezo niets mis met die uitspraken? Wie matigt zich de plek op de troon van God hier aan door te zeggen dat mensen een hoer zijn en/of zich buiten het koninkrijk van God stellen? Dit is één en al oordeel, autistisch geneuzel van mensen die niet verder kunnen kijken dan de letter. Het lijkt zo vroom en naar het Woord maar erachter zit de geest van mensen die niet verder kijken dan uiterlijkheden. Gelukkig ziet God het hart van mensen en zit de hemel wat voller dan zij denken of menen in te vullen voor Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:00

Een stukje over het huwelijk wat ik mooi vind uit de link:

Geestelijke èènwording betekent, elkaar verstaan,aanvoelen, willen dienen,aanvaarden etc. Natuurlijk kunnen we dat nooit in eigen kracht, maar dit is het werk van de Heilige Geest wat ook zijn vernieuwend werk wil doen in ons huwelijk.

En probeer nooit om die ander te veranderen, bid tot God: wilt U mij veranderen. Heb zelf ook die fout gemaakt om die ander te willen veranderen. Echt fout lukt ook niet.

Ik denk wel dat wij een voorbeeld voor de wereld mogen zijn, dus voor het huwelijk zijn. Het lijkt mij erg fijn om over je relatie de zegen van God te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:03

JOL252 schreef:
Hoezo niets mis met die uitspraken?

Nee ik heb er geen probleem mee.
Jij wel merk ik... Misschien kun je duidelijker zijn in wat de teksten met jou doen. Het blijft zo in de lucht hangen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:08

ROADY558 schreef:
Nee ik heb er geen probleem mee.
Jij wel merk ik... Misschien kun je duidelijker zijn in wat de teksten met jou doen. Het blijft zo in de lucht hangen.

Ik dacht me anders wel duidelijk uit gedrukt te hebben en de afkeer van dit soort uitlatingen lijkt me ook helder.

Dit soort mensen blinkt niet uit in pastorale inzichten met alle gevolgen van dien.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 december 2013, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:11

JOL252 schreef:
Ik dacht me anders wel duidelijk uit gedrukt te hebben en de afkeer van dit soort uitlatingen lijkt me ook helder.

Dit soort mensen blinkt niet uit in pastorale inzichten met alle gevolgen van dien.

Wat je uitdrukt is je eigen oordeel over de tekst. Vingertje wijzen dus.
Aangezien je laat zien dat je hierover struikelt, ben ik benieuwd waarom.
Want ik kan me uitstekend vinden in wat er aangehaald wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:19

MARR247 schreef:
Klopt,staat idd nergens in de bijbel.
Eerder lijkt het zo dat mensen die trachten Gods geboden te onderhouden meer leed te verduren krijgen dan anderen die maar raak leven(Zie de psalm van David over het raadsel van de voorspoed van goddelozen)
Juist op die mensen richt de tegenstander zijn pijlen,de goddelozen heeft hij immers al voor zich gewonnen!
Leven als Christen is niet de makkelijkste weg,wel de meest zekere.

Heeft God ons niet wapens ook gegeven om ons te beschermen tegen die pijlen?
Er staat al blijft d e rechtvaardigge niets bespaart, de heer zal hem steeds weer bevrijden. (spalm 34 vers 20 dacht ik)

vandaag was ik me ineen s erg bewust dat Jezus in marcus zegt:10 :29
Voorwaar ik zeg u, er is niemand, die huis of broeders of zusters of moeder of vader of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om Mij en om het evangelie, of HIJ ONTVANGT HONDERDVOUDIG TERUG:
NU, IN DEZE TIJD, huizen en broeders en moeders en kinderen en akkers, met vervolgingen, en in de toekomende eeuw het eeuwigge leven.

Wat bedoelde jezus ons duidelijk te maken, dat alles wat de tegenstander van ons rooft, vernietigd etc... dat we dat hondervoudig terug krijgen, nu ook al in deze tijd???????

en ehhhh beetje offtopic...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:19

Ik maak me geen illusie, dat krijg ik jou niet uitgelegd. Meningen verschillen hier en dat mag. In ieder geval heb ik geen vertrouwen in (de benadering van) mensen die het woord zonder meer toepassen als een handboek, koud en liefdeloos en erg gevaarlijk.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 december 2013, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:35

JANS221 schreef:
Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):Over ongehuwd samenwonen:

Niet genoeg tijd vanavond, maar ga die link deze week es effe goed lezen. Denk niet dat ik achter alle dingen in de link sta

Vind het woord hoererij ook erg heftig, dus als twee mensen uit liefde met elkaar samenwonen, mooie relatie hebben is het zelfde als hoererij???
Komt op mij over als erg veroordelend gebracht....ik zelf ben ook voor een verbond met elkaar en god( das in mijn ogen trouwen voor God)
maar om nu te zeggen dat mensen die samen wonen zonder die belofte aan god aan hoererij doen???? Twijfelende smiley en ook nog es te zeggen dat ze zich buiten het koninkrijk gods stellen...

En niet meer mogen trouwen na een scheiding??? ga die link lezen als ik van de week tijd heb en de bijbel er bij pakken en zeker verder met deze discussie...

kennen ze wel zeggen, maar wat zegt Gods woord ons nu precies????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:39

JOL252 schreef:
Ik maak me geen illusie, dat krijg ik jou niet uitgelegd. Meningen verschillen hier en dat mag. In ieder geval heb ik geen vertrouwen in de benadering van mensen die het woord zonder meer toepassen als een handboek, koud en liefdeloos en erg gevaarlijk.

Die laatste zin is gewoon de waarheid vind ik, en zo benaderde Jezus mensen ook niet, zelfs als ze zondiggen, die had wat meer pastoraal inzicht...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:42

PETRA373 schreef:
Niet genoeg tijd vanavond, maar ga die link deze week es effe goed lezen. Denk niet dat ik achter alle dingen in de link sta

Vind het woord hoererij ook erg heftig, dus als twee mensen uit liefde met elkaar samenwonen, mooie relatie hebben is het zelfde als hoererij???
Komt op mij over als erg veroordelend gebracht....ik zelf ben ook voor een verbond met elkaar en god( das in mijn ogen trouwen voor God)
maar om nu te zeggen dat mensen die samen wonen zonder die belofte aan god aan hoererij doen???? Twijfelende smiley en ook nog es te zeggen dat ze zich buiten het koninkrijk gods stellen...

En niet meer mogen trouwen na een scheiding??? ga die link lezen als ik van de week tijd heb en de bijbel er bij pakken en zeker verder met deze discussie...

kennen ze wel zeggen, maar wat zegt Gods woord ons nu precies????

Ik weet maar één antwoord: hoe ken ik Jezus. Wie is Hij, hoe was hij op aarde en hoe is Hij mij nabij. Als een koude windvlaag, een wet door ieder mens uit te spreken en toe te passen met triomfantelijke blik? Nee.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:46

JOL252 schreef:
Ik weet maar één antwoord: hoe ken ik Jezus. Wie is Hij, hoe was hij op aarde en hoe is Hij mij nabij. Als een koude windvlaag, een wet door ieder mens uit te spreken en toe te passen met triomfantelijke blik? Nee.

Weet je begin hier ook groen te worden, Zieke smiley
te denken aan ,lieve cristenen, die tegen een moeder met dood geboren kindje zeggen, je kindje gaat na de hel omdat die nog niet gedoopt is...
Kotsende smiley gebeurt nog steeds van daag de dag.
net zoals dus in naam van jezus, zeggen mensen aan hoererij doen en niet meer na scheiding mogen trouwen Kotsende smiley en zeggen je stelt je buiten eht koninkrijks god....
Inderdaad zo ken ik jezus ook niet. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:50

JOL252 schreef:
Ik maak me geen illusie, dat krijg ik jou niet uitgelegd. Meningen verschillen hier en dat mag. In ieder geval heb ik geen vertrouwen in (de benadering van) mensen die het woord zonder meer toepassen als een handboek, koud en liefdeloos en erg gevaarlijk.

Ik zie zeer veel liefde in de aangehaalde teksten.
Zeker ook als ik de genoemde bijbelteksten ernaast leg.
ZEER veel liefde zelfs... Een liefde zo groot, als.... Jezus mij liet zien.

"dat krijg ik jou niet uitgelegd"
Nou nou, je hebt een erg lage dunk van een ander zo te zien.

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 1 december 2013, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:52

PETRA373 schreef:
Die laatste zin is gewoon de waarheid vind ik, en zo benaderde Jezus mensen ook niet, zelfs als ze zondiggen, die had wat meer pastoraal inzicht...

Heel juist gezegd!
Jezus was en is de liefde ZELF, maar Hij deinsde er nooit voor terug om de waarheid te noemen. NOOIT.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:57

ROADY558 schreef:

hmmm zodra ik tijd heb deze week ga ik dat allemaal es uitpluizen in de bijbel wat ik lees wat God ons daarover zegt....

Die link lezen en d e bijbel er langs. en tot god om wijsheid vragen, als ik zo het geen lees wat jans uit die link effe neerzette denk ik toch Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:59

ROADY558 schreef:

"dat krijg ik jou niet uitgelegd"
Nou nou, je hebt een erg lage dunk van een ander zo te zien.

Nee dat krijg ik je niet uitgelegd. Dat is niet laatdunkend bedoeld maar om aan te geven dat onze werelden in dit opzicht te ver uiteen liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:59

ROADY558 schreef:
Heel juist gezegd!
Jezus was en is de liefde ZELF, maar Hij deinsde er nooit voor terug om de waarheid te noemen. NOOIT.

nee, maar deed hij wel met liefde de waarheid vertellen, vind het woord hoererij al erg onlief voor mensen die samenwonen....maar laat ik eerst die hele link lezen en wat uit de bijbel en dan pas reageren...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 22:02

JOL252 schreef:
Nee dat krijg ik je niet uitgelegd. Dat is niet laatdunkend bedoeld maar om aan te geven dat onze werelden in dit opzicht te ver uiteen liggen.

I think I do understand :)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 22:04

PETRA373 schreef:
nee, maar deed hij wel met liefde de waarheid vertellen, vind het woord hoererij al erg onlief voor mensen die samenwonen....maar laat ik eerst die hele link lezen en wat uit de bijbel en dan pas reageren...

Jezus was soms helemaal niet zo "lief".
Maar het feit dat hij de waarheid zei, dat IS op zichzelf al een uiting van Zijn liefde.

Als jouw kinderen je niet zouden boeien, zou je ze geen aandacht geven.
Maar juist omdat je om ze geeft, haal je af en toe 's flink scherp uit.
Waarom? Om ze te behoeden voor iets....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5813 5814 5815 5816 5817 5818 5819 ... 6194 Volgende
Pagina 5816 van 6194