Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 14:47
|
|
|
Ik ben net terug van de AH...er lag kaas om te proeven, ook enkele vleesjes, koek was er ook en nog iets wat ik niet ken maar wel erg pikant was ...dus ik eet vandaag niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 15:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben net terug van de AH...er lag kaas om te proeven, ook enkele vleesjes, koek was er ook en nog iets wat ik niet ken maar wel erg pikant was ...dus ik eet vandaag niet meer... |
vanavond het restje sletteslierten van gisteren voor recept melden bij annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | vanavond het restje sletteslierten van gisteren voor recept melden bij annette |
Waarom kijk je zo blij Je liep gisteravond nog al niet te mopperen over die niet te vr**** sletteslierten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waarom kijk je zo blij Je liep gisteravond nog al niet te mopperen over die niet te vr**** sletteslierten  |
Als je niks om te klagen hebt moet je gewoon iets verzinnen om te kunnen klagen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Als je niks om te klagen hebt moet je gewoon iets verzinnen om te kunnen klagen he  |
Ja das weer een feit! Mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja das weer een feit! Mannen  |
Ach, soms zijn het best schattige klagertjes hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ach, soms zijn het best schattige klagertjes hoor  |
Ach als tie zn buik maar ken vullen is tie al tevreden hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:37
|
|
|
Gewoon..........verse spinazie,gekookte aardappelen en een slavink.......ik had weinig inspiratie......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 16:39
|
|
|
PIETER649 schreef: | vanavond het restje sletteslierten van gisteren voor recept melden bij annette |
eet je restjes van euh...sletjes???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gewoon..........verse spinazie,gekookte aardappelen en een slavink.......ik had weinig inspiratie...... |
Maakt toch niet uit???? Als je blij kan zijn met simpel en gewoon is het toch heerlijk??? Hier ligt een stukkie verse worst...peultjes enworteltjes...en ook gewone simpele gekookte aardappels....ook dat is simpel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gewoon..........verse spinazie,gekookte aardappelen en een slavink.......ik had weinig inspiratie...... | Heb nog kikkers tussen de spinazie gezien? Met spinazie à la creme krijg je die er doorheen..Eet smakelijk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | eet je restjes van euh...sletjes??? |
gisteravond wel, vandaag mogen annet dr kindjes de restjes opeten en krijg ik iets dat wel lekker is...
en ja frank, ik loop niet weg voor een sletje, maar na gisteravond wel voor hun slierten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | gisteravond wel, vandaag mogen annet dr kindjes de restjes opeten en krijg ik iets dat wel lekker is...
en ja frank, ik loop niet weg voor een sletje, maar na gisteravond wel voor hun slierten  |
hmmm ben nu toch wel nieuwsgierig.....wat eettie nou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben net terug van de AH...er lag kaas om te proeven, ook enkele vleesjes, koek was er ook en nog iets wat ik niet ken maar wel erg pikant was ...dus ik eet vandaag niet meer... |
En koffie en thee was er ook wel zeker? Makkelijk he , die appies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kies een biefstukje zonder peesjes (niet alle stukjes zijn even mals en goed bereid door de slager namelijk) kruid het vlees van te voren, zodat de smaak goed door het vlees kan trekken; zout nog niet gebruiken; dat trekt het vocht uit het vlees. doe ruim roomboter in de pan, en wanneer dit bruin is, en het schuim dus is weggetrokken leg je de biefstukken in de pan. "wandel" vier minuten met de biefstukjes door de pan, en ze zijn klaar. (je kunt door op het vlees te drukken een goede inschatting maken hoe gaar de biefstukken aan de binnenkant zijn; gaar vlees veert niet meer terug, en dan heb je "schoenzool-biefstuk) probeer de vier minuten dus aan te houden, mits het stuk biefstuk niet al te dik is. na vier minuten verandert namelijk de eiwit-stolling, en dat heeft effect op de malsheid.
kleine tip voor een lekker sausje; doe de biefstukken op een bordje en leg er een deksel of aluminiumfolie over om hen warm te houden. doe een paar lepels boursin in de pan tot deze zacht is geworden, en maak de saus op dikte met wat koffiemelk. wel gelijk opdienen, want er komt redelijk snel een velletje op. beetje champignons ernaast bakken en je kunt smullen!
veel plezier en gezelligheid, momo.
hannah.........slagersdochter |
Helemaal goed Hannah. Hoe was het nou ook alweer met die kaantjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | En koffie en thee was er ook wel zeker? Makkelijk he , die appies  |
ja, dat was er ook maar die neem ik niet meer...ik heb ooit eens erg gemorst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ja, dat was er ook maar die neem ik niet meer...ik heb ooit eens erg gemorst...  |
Nou en???? Had ik pas ook , niet in de AH maar in de plaatselijke super. Had een doosje tompoucen gepakt en de volgende kwam ook mee ..... tompoucen uit het doosje , óp de vloer. Een..... doet de tompoucen weer netjes in het doosje en legt ze weer netjes terug in de stelling. Heb ze er toch maar even op gewezen dat er wel heeeel veel vieze schoenen door dat gangpad gegaan zijn op die morgen. Ze heeft ze toen toch maar weggegooid .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:59
|
|
|
gelukkig was ik al klaar met eten...
helaas was ik een gaspitje vergeten uit te draaien...
met als resultaat...
een restje aangebrande rode kool...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 00:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | gelukkig was ik al klaar met eten...
helaas was ik een gaspitje vergeten uit te draaien...
met als resultaat...
een restje aangebrande rode kool... |
je was zeker druk bezig met nieuwe foto's te laten maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 10:38
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kies een biefstukje zonder peesjes (niet alle stukjes zijn even mals en goed bereid door de slager namelijk) kruid het vlees van te voren, zodat de smaak goed door het vlees kan trekken; zout nog niet gebruiken; dat trekt het vocht uit het vlees. doe ruim roomboter in de pan, en wanneer dit bruin is, en het schuim dus is weggetrokken leg je de biefstukken in de pan. "wandel" vier minuten met de biefstukjes door de pan, en ze zijn klaar. (je kunt door op het vlees te drukken een goede inschatting maken hoe gaar de biefstukken aan de binnenkant zijn; gaar vlees veert niet meer terug, en dan heb je "schoenzool-biefstuk) probeer de vier minuten dus aan te houden, mits het stuk biefstuk niet al te dik is. na vier minuten verandert namelijk de eiwit-stolling, en dat heeft effect op de malsheid.
kleine tip voor een lekker sausje; doe de biefstukken op een bordje en leg er een deksel of aluminiumfolie over om hen warm te houden. doe een paar lepels boursin in de pan tot deze zacht is geworden, en maak de saus op dikte met wat koffiemelk. wel gelijk opdienen, want er komt redelijk snel een velletje op. beetje champignons ernaast bakken en je kunt smullen!
veel plezier en gezelligheid, momo.
hannah.........slagersdochter |
Room boter Weet je hoe vet en vies Gewoon een goede braadboter nemen werkt Prima
Erika die gek is op een lekker biefstukkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 12:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Room boter Weet je hoe vet en vies Gewoon een goede braadboter nemen werkt Prima
Erika die gek is op een lekker biefstukkie |
Lees maar eens op de verpakking van de braadboter wat daar allemaal in zit, das pas smerig
Roomboter is tenminste puur natuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 13:31
|
|
|
HARALD940 schreef: | Lees maar eens op de verpakking van de braadboter wat daar allemaal in zit, das pas smerig
Roomboter is tenminste puur natuur. |
JA en vet genoeg om nog meer in gewicht aan te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 14:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Room boter Weet je hoe vet en vies Gewoon een goede braadboter nemen werkt Prima
Erika die gek is op een lekker biefstukkie |
ben het nu niet met je eens Erika Roomboter: gezond en veel lekkerder! Cootje braad er haar biefstukjes in hoor, helemaal op de door hannah beschreven wijze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:01
|
|
|
Zoals altijd...meestal...vaak...UITSMIJTERDAG!!! Wat kunnen we daar toch heerlijk van genieten...en toch zo simpel.
En straks ga ik peren schillen... Moet je komen ruiken(en proeven) Dat is pure nostalgie...!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:17
|
|
|
Snertdag vandaag! (Met extra worst erin)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:58
|
|
|
MARRY942 schreef: | Snertdag vandaag! (Met extra worst erin)  |
niet slurpen hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 16:15
|
|
|
HERMAN388 schreef: | niet slurpen hè  |
Jawel hoor Herman....ik ga lekker slobberen, geen mens die het hoort en mijn katten zijn er immuum voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IKKE427
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 21:01
|
|
|
stamppot van spruitjes met kaas en als toetje vanilleyoghurt met verse frambozen...hmmm...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 22:04
|
|
|
IKKE427 schreef: | stamppot van spruitjes met kaas en als toetje vanilleyoghurt met verse frambozen...hmmm... |
verse frambozen??? woon je in australie ikke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 01:51
|
|
|
MARRY942 schreef: | verse frambozen??? woon je in australie ikke? | Vers uit de diepvries?
|
|
Naar boven |
|
|