Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 12:46
|
|
|
ANNETTE050 schreef: |
Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf. Ik trek me terug uit deze discussie, er zijn partijschappen hier op cm, gegroet! |
Partijschappen? Ik begrijp je niet helemaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 12:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Waar picknick?  |
Niet nu in ieder geval, weer code geel.... ...zal me benieuwen of ik me weer eens lekker nat kan laten regenen.
De code geel geldt voor het HELE land...behalve Groningen Friesland en Drenthe....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 26 mei 2014, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 13:46
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Niet nu in ieder geval, weer code geel.... ...zal me benieuwen of ik me weer eens lekker nat kan laten regenen.
De code geel geldt voor het HELE land...behalve Groningen Friesland en Drenthe....  |
Hier is het code droog... ...ik woon dan ook in de mooiste en liefste provincie...namelijk Brabant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCEL091
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 13:55
|
|
|
FFT360 schreef: | Hier is het code droog... ...ik woon dan ook in de mooiste en liefste provincie...namelijk Brabant |
Bedoel je reserve België? ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 14:32
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.
|
Wetende dat God mij in Christus niet meer zal veroordelen, verzacht de pijn van het oordeel dat mensen over mij vellen behoorlijk....
En daarbij, hoe vaak heb ik anderen niet ver/oordeelt?? Het is maar goed dat God Genade boven rechtvaardigheid hanteert, vanwege Zijn liefde, anders bleef er van mij geen enkele spaan heel. Geen enkele.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 14:51
|
|
|
MARCEL091 schreef: | Bedoel je reserve België? ? |
...inderdaad....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:16
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hey Petra,
Lastig hey wat je hier beschrijft. Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven. En jij doorziet dit en gaat ermee naar God. Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten? Wat zou er met jou gebeuren? Wat zou er met hem / hen gebeuren? |
Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie, reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:18
|
|
|
De vraag is ook hoe spreek je iemand soms op iets aan??? Op een positieve manier, zonder de persoon zelf af te breken.... maar soms moeilijk in de praktijk.
en leuk dat je er weer bent roady
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja mooi! Er staat ergens iets over : "helpt gij hem terecht". Onze verantwoording naar de ander toe ligt er ook, we zijn samen een eenheid en moeten ook als zodanig functioneren in de wetenschap dat we zelf net zo hard zouden kunnen vallen (wie staat ziet toe dat hij niet valt). Naar mijn mening is er maar "één soort mens": de mens die zonder Gods genade nergens meer is. We hebben elkaar nodig om in die waarheid te blijven. |
Mooi gezegd, elkaars zwakheden dragen wat betreft soorten mens... ben ik nu d e enigste die wel eens in de kerk zit en over sommigge mensen wel eens denkt.. ehhh je hebt nu eenmaal heel verschillende soorten mensen. mensen die super emotioneel reageren mensen die niet zelf na denken,klakkeloos een leider volgen mensen die heel heilig in de kerk zitten en bv thuis hun kinderen mishandelen en op zondag biddend in de kerk. effe paar voorbeelden, dus snap niet wat het probleem is dat er over soorten mensen word geschreven er zijn nu een maal verschillnede soorten als je ze bestudeert als ze in een groep bij elkaar zitten, nuchtere... labielle... zieke...blije, sjagrijnigge.... etc...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:28
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Maar Jezus liep niet voor hen weg, maar stelde ze aan de kaak, ontmaskerde hun leugenachtigheid. Ik geloof dat Hij ook hun redding op het oog had. Wel trad hij keihard op tegen hen als het nodig was.
Zoals jij het zegt Annette, komt een beetje op mij over als dat je zelf op de troon gaat zitten en "die farizeeërs" mag veroordelen.
Maar - zoals Jol hierboven zei - uiteindelijk moeten we het allemaal van de genade hebben. Wie ben ik dan om een ander te veroordelen?
Daarbij is het me al vaker opgevallen dat de personen die mij het meest irriteren, mijzelf het meeste te leren hebben. |
jaa zegt wat vaak over je zelf, waarom irriteer je je aan iemand???? die vraag stel ik me vaak als ik me aan iemand irriteer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:33
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.
Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me. Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen. |
Soms gaan ze hun gang omdat niemand hen ter discussie stelt, men gaat er zomaar vanuit dat deze mensen onberispelijk leven, ze worden vaak ook naar de ogen gekeken, (ik meen dat het hier toch gaat om mensen binnen een bepaalde taak of "bediening"?). Het heeft vaak ook te maken met een hiërarchie en men geniet al snel alle vertrouwen. We staan dan ook op onze achterste benen als het niet zo is, juist zij die zo hun vertrouwen waard zouden moeten zijn en verantwoording dragen...
Het is denk ik ook per situatie verschillend, er spelen soms zoveel factoren een rol. Mensen (wij) blijven mensen mét onze tekortkomingen. Ik denk dat we "ziende op onszelf, we mochten ook eens in de verleiding komen... wie staat ziet toe dat hij niet valle" vanuit de genade van onze God mogen blijven denken en handelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:00
|
|
|
Hier een hele gewone regenbui met onweer gehad, niets extreems.
Het afgeven van code geel zal wel een protocollair iets zijn. Er zijn rapporten openbaar geworden over de opwarming van de aarde. Ons klimaat gaat nogal veranderen....geen winters meer.....wel veel meer regen...warmere zomers. Ze verwachten dus extremere buien, maar dat kan wel even duren voor die er daadwerkelijk zijn.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 26 mei 2014, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:14
|
|
|
ROADY558 schreef: | Wetende dat God mij in Christus niet meer zal veroordelen, verzacht de pijn van het oordeel dat mensen over mij vellen behoorlijk....
En daarbij, hoe vaak heb ik anderen niet ver/oordeelt?? Het is maar goed dat God Genade boven rechtvaardigheid hanteert, vanwege Zijn liefde, anders bleef er van mij geen enkele spaan heel. Geen enkele. |
Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld. Ik trek me uit de discussie terug. Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen. In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IRIZXX484
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:18
|
|
|
PETRA373 schreef: | Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten? Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend hoe zal God er in voorzien Dus gaf me laatste geld aan de colecte... Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging... Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed
petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige  |
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IRIZXX484
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:27
|
|
|
POONVIS958 schreef: | NAUURLIJK WEL !!! God wil juist dat we alles met HEM delen in gebed. Zonder HEM zijn we als mens/ schepsel , helemaal niets !! |
Laat mij dan even advocaat van de duivel spelen. Is het niet zo dat God alwetend is? Is het dan ook niet zo dat alles wat wij met hem delen overbodig is?
Wil jij zeggen dat alle ongelovigen, dan wel mensen met een ander geloof zoals bijvoorbeeld de boeddhisten niets zijn? Zijn zij niet even mens als wij, en in het geval dat zij dat niet zijn, zijn zij dan minderwaardig? Ik vraag mij af of dat laatste dan wel een christelijke gedachte is.
Ik vind bidden niet per definitie onnodig, omdat het een zoektocht naar je innerlijke spiritualiteit kan zijn. Uit die verbondenheid met je meest innerlijke gedachten en gevoelens met de Heer kan een mens kracht putten. Maar ik denk dat eenieder op zijn eigen manier op zoek is naar verbondenheid met zijn eigen innerlijke gevoelens en verlangens en op die manier een verbondenheid voelt met God.
Dit gezegd hebbende moet ik wel zeggen dat ik meer en meer mijn twijfels heb bij het centraal stellen van de Bijbel als het woord Gods in ons geloof. Staat de bijbel niet vol met gruwelen, ellende en tegenstrijdigheden? Wij moeten op zoek naar God, en ik vraag mij meer en meer af of de Bijbel ons daar wel in moet leiden. Vergeef mij voor deze wellicht controversiële uitspraak, maar ik denk dat iedereen zijn twijfels heeft, en dat het praten over geloof, maar ook je levensvragen in het algemeen, je alleen verder helpt. Just my two cents!
Laatst aangepast door
|
IRIZXX484
|
op maandag 26 mei 2014, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:43
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld. Ik trek me uit de discussie terug. Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen. In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet. |
Ik denk dat er een verschil is tussen people pleasen cq behagen of onderscheid maken tussen persoon en gedrag. Zonde/fout is zonde/fout en hoef je niet goed te praten inderdaad. Maar mensen blijven mensen en zijn afhankelijk van de genade van God en Zijn trouw. Gelukkig dat er bij Hem dan geen aanzien is des persoons maar altijd een weg terug.
Ik vind het jammer als je je uit de discussie terugtrekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 17:34
|
|
|
FFT360 schreef: | Hier is het code droog... ...ik woon dan ook in de mooiste en liefste provincie...namelijk Brabant |
Uh...Uh...vergeet je de buren (Zeeland) niet??? Met de meeste zonuren he!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 26 mei 2014, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 17:37
|
|
|
Hier is de werkelijk mooiste en leukste provincie van Nederland is het ook nog droog en lekker van temperatuur. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft, dat droge en lekkere.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 17:42
|
|
|
Wel of niet bidden..... zegt dat niet alles over de relatie met of het beeld van elkaar, wat je kunt hebben?
Als je een levendige relatie met iemand hebt, is er toch weinig fijner als wanneer hij/zij regelmatig tegen je zegt dat hij/zij van je houdt, wat hem/haar bezig houdt, wat hij/zij moeilijk vindt enz. Idd stoppen met bidden zou de relatie bekoelen, denk ik.
En daarbij: Jezus, Gods Zoon, tegelijkertijd helemaal Zelf ook God, ging regelmatig in gesprek met Zijn Vader. Als er 2 levende Wezens in het heelal zijn die alles van elkaar weten, zijn Zij het juist wel. Zouden we dat voorbeeld alleen daarom al niet willen volgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 17:44
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld. Ik trek me uit de discussie terug. Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen. In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet. |
Nee mensen behagen daar schiet je op den duur niet veel mee op. En naar iedereen kwetsbaar zijn is ook niet goed. Dat kan ik maar bij enkelen die ik echt vertrouw. En als ik kwetsbaar ben, dan moet ik er rekening mee houden dat ik wellicht geraakt kan worden. Als ik daar (nog) niet mee kan omgaan, moeten de deurtjes maar beter dichtblijven naar die persoon toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 18:19
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me. Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen. |
Daar moet je mee omgaan, zoals Jezus deed, dat is nu net soms zo moeilijk in zo,n situatie
Maar jammer dat je je terug trekt, ik denk dat er dingen hier in dit topic verkeerd worden begrepen, ander soort mensen word opgevat als veroordelend lijkt me, voor me zelf, we zijn allemaal mensjes( wel verschillend dus sommigen heel anders als jezelf) en maken allemaal fouten en zondigen allemaal, als ik me irriteer aan iemands fouten wil niet zeggen dat ik d e persoon zelf afkeur, bepaald gedrag bij de persoon keur ik af. En dan kun je in een situatie komen van hoe ga ik daarmee om? En ja ik ben ook maar een mensje, toen ik het bovenste stuk schreef van dit topic, zat ik echt in de kerk en dacht, waarom doet God niks?? God weet toch wat die persoon doet ? waarom laat God geen blikseminslag uit de hemel komen oFzo??
Eigenlijk is het in 1 woord te antwoorden, genade!!!! En jezus leert ons net zoals hem ook genadig na anderen te zijn, wat in de praktijk soms wel eens wat moeilijker is dan het effe lezen in theorie en het er mee eens zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 18:53
|
|
|
Als ik een zoontje zou hebben, zou ik van het ventje houden. Ik zou het beste met hem voorhebben en hem opvoeden zo goed ik kon.
Ik weet op den duur heus wel wat hij nodig heeft, maar toch doet het me goed als hij erom vraagt. Wellicht leer ik nieuwe kanten kennen van hem.
Ik weet heus wel en voel wel aan als hij iets uitgevreten heeft wat niet mag. Toch doet het me goed als hij daarmee eerlijk voor de dag komt.
Ik weet heus wel dat ik van hem zal blijven houden ook al kwetst hij mij. Toch zal het me goed doen, als hij naar me toekomt en zegt: "sorry pap".
Zou het bij onze Hemelse Vader veel anders zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:03
|
|
|
Heerlijk gewerkt en het was weer reuze gezellig, nu net terug van 12 kilometer hardlopen en heerlijk aan mijn warme maaltijd! Ondertussen het forum ff bijlezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:08
|
|
|
Op een discussieforum mag een ieder zeggen wat zijn/haar mening is. En dan kan het gebeuren dat iemand het niet met je eens is en een andere mening heeft. Het moet toch niet zo zijn dat men zich daarom genoodzaakt ziet om zich terug te trekken uit een discussie. Verschillende meningen kunnen toch naast elkaar bestaan? En als iets niet duidelijk is of als je denkt dat je verkeerd begrepen wordt, dan kun je daar toch een vraag over stellen of iets uit leggen. Juist omdat mensen zo verschillend zijn kunnen er mooie discussies ontstaan. Prima toch? Ik zou zelf de term `zulk soort mensen` of `een anders soort mensen`, niet zo snel gebruiken. Daarom stelde ik ook aan het begin van deze discussie de vraag: Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:15
|
|
|
ROADY558 schreef: | Nee mensen behagen daar schiet je op den duur niet veel mee op. En naar iedereen kwetsbaar zijn is ook niet goed. Dat kan ik maar bij enkelen die ik echt vertrouw. En als ik kwetsbaar ben, dan moet ik er rekening mee houden dat ik wellicht geraakt kan worden. Als ik daar (nog) niet mee kan omgaan, moeten de deurtjes maar beter dichtblijven naar die persoon toe. |
Omdat het weer een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen. Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht. Ik krijg veel verzoeken om mee te blijven discussiëren, bedankt voor de waardering, maar ik wil deze discussie niet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 26 mei 2014, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:15
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Heerlijk gewerkt en het was weer reuze gezellig, nu net terug van 12 kilometer hardlopen en heerlijk aan mijn warme maaltijd! Ondertussen het forum ff bijlezen  |
..dan heb je waarschijnlijk meer aan je eten dan aan het forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:20
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Daar heeft het niets mee te maken. Ik kan wel tegen een stootje, maar de ondertoon in de discussie zoals deze nu gaat staat me niet aan...het wordt een welles/nietes gedoe en dat is zinloos, volgens mij en daar besteed ik mijn tijd niet aan. Omdat het een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen. Vrome woorden....weinig echtheid...zinloze discussie. Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht. En ik ga niet meer mee in deze discussie! Ik ben vrij om mijn discussies te kiezen. Kan mijn tijd beter besteden. |
Ik begrijp echt niet welke ondertoon je nu bedoeld. We zijn volgens mij gewoon van gedachten aan het wisselen met alle respect voor elkaars mening. Volgens mij vullen we elkaar in dit gesprek aan en kunnen we zelfs nog van elkaar leren. Dat jij er de benaming vroomheid en onechtheid aan geeft is jammer, daarmee zet je je gesprekspartners wel ergens neer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 26 mei 2014, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:26
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Komt niet prettig over, je punt is duidelijk. Maar daar heeft het niets mee te maken. Ik kan wel tegen een stootje, maar de ondertoon in de discussie zoals deze nu gaat staat me niet aan.Omdat het weer een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen. Vrome woorden....weinig echtheid...zinloze discussie. Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht. En ik ga niet meer mee in deze discussie! Ik ben vrij om mijn discussies te kiezen. Kan mijn tijd beter besteden. |
Hey, wat is dat nu? Neem het niet te persoonlijk alsjeblieft. En als je je gekwetst voelt of aangevallen voelt, dan mag je dat van mij gerust aangeven. Verder verbaas ik me over je reactie als ik heel eerlijk ben.
En je bent natuurlijk vrij om wel of niet aan een discussie deel te nemen Annette. En als je het niet eens bent met anderen, kun je toch gewoon jouw mening of visie geven? Je hoeft het niet eens te zijn met anderen, daar is het een "discussie" voor nietwaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 20:29
|
|
|
FFT360 schreef: | ..dan heb je waarschijnlijk meer aan je eten dan aan het forum  |
Het forum wordt vast steeds gezelliger hoe meer mensen er mee kletsen hoe gezelliger het wordt enne eten moet ik maar dat ik er nu echt zin in had dat viel tegen. Maar gezellig onder het lezen gaat het toch allemaal naar binnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 26 mei 2014, 20:50
|
|
|
Maandag 26 mei, Filippenzen 4: 1-9; Geen simpel halleluja.
Opnieuw roept Paules nadrukkelijk op blij te zijn in Jezus Christus, die immers onze Heer is. Voor wie van ons niet zo’n juichend christen is, moet wel duidelijk zijn dat Paules dit niet makkelijk of oppervlakkig bedoelt. Want hij vraagt eerst heel direct om twee vrouwen, die kennelijk door persoonlijke onenigheid buiten de gemeente geraakt zijn, weer in liefde op te nemen. Het zijn twee zusters die Paules indertijd in Filippi heel erg hebben geholpen in de prediking van het evangelie. Vrouwen op wie hij aan kon, zoals Lydia en de vrouw van de gevangenisdirecteur die ’s nachts na een aardbeving tot geloof kwam en toen zijn bebloede rug liefdevol verzorgde. Hun namen staan bij God genoteerd, zegt Paules. Dan kunnen jullie ze toch niet zomaar van de lijst strepen? Ook over de zorgen van elke dag walst Paules niet heen met wat simpel hallelujagezang. Nee, de zorgen zijn er en die zijn soms heel heftig. Maar breng ze daarom heel direct bij God, onbekommerd en onbezorgd. Met dankzegging ook. En weet: daar daalt de vrede van God diep neer in je ziel. Als alle ruzie voorbij is, alle zorg neergelegd bij God en het eindelijk helemaal stil in je wordt. Dan loopt het hart als vanzelf vol. Daarom nog eens: verblijdt u in de Here. Te allen tijde. Want nabij is de Here!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|