ChristianMatch

Forum

Niet-christelijke huisgenootjes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5932 5933 5934 5935 5936 5937 5938 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IRIZXX484

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 20:58

Beste Christianmatchers,

Ik zit een beetje met een vervelend probleem. Sinds een aantal maanden woon ik op kamers in Utrecht, waar ik studeer. Vanwege een gebrek aan studentenkamers is het in Utrecht erg lastig om aan een geschikte kamer te komen. Ik was dan ook erg blij toen ik na een hospiteeravond bij een erg mooi gelegen en gezellig huis te horen kreeg dat ze mij hadden gekozen. Omdat ik bang was dat ik de kamer niet zou krijgen had ik achterwege gelaten dat ik christelijk ben. Inmiddels weten mijn huisgenootjes wel dat ik christelijk ben, zij respecteren dat ook, maar ik denk dat het toch beter was geweest als ik van tevoren eerlijk was geweest over mijn levensvisie. Ik vind mijn huisgenootjes ontzettend lief en zorgzaam, des te moeilijker ik het vind om mij kritisch over hen uit te laten. Ik vind dat ik mensen vrij moet laten in hun levenskeuzes, maar ik kan niet zeggen dat ik alles wat er in mijn huis plaatsvindt goedkeur.

Ik stoor mij het meest aan het taalgebruik wat de meiden af en toe bezigen; zij vloeken en schelden veel. Een paar meisjes zijn lid bij UVSV, een vrouwelijke-studentenvereniging. Laatst liet één van de meiden weten dat zij zich seksueel had ingelaten met 5 jongens van het corps in senaatskamer. Dit vond ik zo schokkend dat ik er even misselijk van werd, en er ook slecht van heb geslapen. Ik heb het een plaatsje weten te geven nadat ik er met de meiden over gepraat heb. Zij vroegen mij om hun keuzes en vrije leefstijl te accepteren. Aangezien zij mijn leefstijl ook respecteren, leek het mij niet meer dan redelijk om op hun verzoek in te gaan.

Ik bid elke dag voor mijn huisgenootjes, maar ik vind het ook erg moeilijk om mij toch niet uit te laten over alles waar zij zich mee inlaten. Van de week werd mijn uithoudingsvermogen echt op de proef gesteld; in 1 week tijd betrapte ik een huisgenootje met een ander meisje op de bank in de gemeenschappelijke ruimte. Nog geen twee dagen later vond ik een envelopje met wit poeder, waarvan ik vermoed dat het een soort drugs was. Hiervan ben ik zo ontzettend geschrokken; ik heb ook niet gedurfd om erover te praten. Ik ben bang dat er iets ergs met hun gezondheid gebeurt, of dat ze worden opgepakt door de politie! Ik denk niet dat mijn ouders mijn keuze om op mijzelf te gaan wonen nog respecteren als ze zouden weten hoe mijn huisgenootjes leven. Hierom heb ik niet de stap gezet om het met mijn ouders te bespreken. Ik wil wel in Utrecht blijven wonen tot ik een christelijk studentenhuis heb gevonden. Komend jaar word ik lid van een christelijke studentenvereniging, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Tot ik een nieuw onderkomen heb moet ik het in dit huis wel volhouden. Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan? Ik zou adviezen ontzettend waarderen, omdat ik niet zo goed weet hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Groetjes,

Iris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 21:06

Flink geregend in het midden van het land maar nu alweer een paar uurtjes droog..
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:26

MARIEKE408 schreef:
Het forum wordt vast steeds gezelliger hoe meer mensen er mee kletsen hoe gezelliger het wordt enne eten moet ik maar dat ik er nu echt zin in had dat viel tegen. Maar gezellig onder het lezen gaat het toch allemaal naar binnen Knipoog smiley

Boze smiley ...ik heb nog tijden gekend dat je haast niet kon eten omdat het op het forum en in de chatroom het zo druk was. Nu moet je echt goed zoeken niets dat geschreven wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:34

FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik heb nog tijden gekend dat je haast niet kon eten omdat het op het forum en in de chatroom het zo druk was. Nu moet je echt goed zoeken niets dat geschreven wordt...

Pas jij nu maar op dat je je niet verslikt in een heet k*pp*nb**tj*.... Geschokte, onthutste smiley
En ondertussen wel gezellig het forum blijven vullen hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:42

Tussen de druppels in is het eigenlijk best wel droog.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:43

STEENTJE178 schreef:
Pas jij nu maar op dat je je niet verslikt in een heet k*pp*nb**tj*.... Geschokte, onthutste smiley
En ondertussen wel gezellig het forum blijven vullen hoor Knipoog smiley

k*pp*nb**tj*? bedoel je deze? Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:46

JOL252 schreef:

Oh Jol, ik probeerde het nog een beetje voorzichtig te brengen, maar ik hoop nu dat dit voor Boze smiley niet teveel shockerend zal zijn...... Knipoog smiley

Alhoewel....... wat een lekker uitziende chickies! Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 26 mei 2014, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 23:07

ERIKA732 schreef:
Hey steentjeeeeeeeeeee *thanks voor snotlappie en zwaait terug* Lachende smiley

*zoekt de Vind-ik-leuk-knop* Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 06:23

JOL252 schreef:

oh Jol, wat onlief Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 06:25

volgens buienradar, hier de komende 2 uur droog Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 06:38

Dit is heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat het je heel erg belast.

Allereerst denk ik dat zonder dat je huisgenoten het beseffen zij heel erg bevoorrecht zijn om iemand in huis naast zich te hebben die niet kritiekloos alles zomaar accepteert en ook haar vragen bij wat er gebeurt durft te stellen. En ook al wordt het algeheel geaccepteerde "het is mijn leven en ik bemoei me ook niet met die van jou, leven en laten leven" gebezigd toch is dat niet helemaal zo. Alles wat er in huis gebeurt en alles wat jij van hen verneemt komt toch ook bij jou binnen net zoals zij van jou jouw leven (het zuivere, welgevallige, aangename etcetera) vernemen. Ergens zal dit toch zijn invloed op hen hebben, je bent namelijk zoutend zout en ik weet zeker dat God jou gebruikt op deze plek.

Ik moet ook even denken aan Daniël die aan een heel onzuiver hof leefde, met hele occulte zaken en occult onderwijs en smerige zaken die het licht niet konden verdragen. Tot aan voeding aan toe leefde hij zijn leven voor God en bleef Hem dienen.

Coke bezit is strafbaar. Is het een idee om een en ander te bespreken met een docent of persoon die daarvoor is aangesteld? Het kan bijna niet anders of zij hebben dit al eerder meegemaakt en zij kunnen je hopelijk adviseren vanuit die eerdere ervaringen.

Je maakt in geconcentreerde vorm de wereld om je heen mee en dat is pittig. Laat je vooral ondersteunen door de studentenvereniging/kerkelijke gemeente waar je naar toe gaat en bidt ook samen voor het huis waar je woont.

Omdat jij er woont is Jezus daar ook dus breng jij licht. Onderschat het niet!

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 27 mei 2014, 06:47
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:45

Ik vind het bijzonder lastig in een discussie als datgene wat geschreven is, constant aangepast/veranderd wordt. Natuurlijk kun je altijd iets verduidelijken in je tekst, maar het wordt er niet makkelijker op voor anderen die meediscussiëren als hele teksten gewijzigd worden. Hun reacties lijken nu een beetje uit de lucht gegrepen en nergens op te slaan, omdat je het alleen kunt begrijpen als je het ongewijzigde gequote gedeelte meeleest. Datgene waarop men reageerde staat er opeens niet meer. Ik zelf vind de discussie er zou niet duidelijker op worden en het kan dan wat zinloos overkomen. Zou het de discussie niet ten goede komen als men datgene wat men geschreven heeft laat staan en eventueel in een volgende posting verduidelijkt wat men bedoelt heeft te zeggen?

(ik plaats het nu in dit topic, maar het is uiteraard ook bedoeld voor andere topics)

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 07:47
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:58

Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:04

PETRA373 schreef:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:10

JOL252 schreef:
Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley

Klopt, maar voor de rest van het topic gaat over d e manier van discussiëren .
trouwens goed onderwerp voor een nieuw topic.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:12

FFT360 schreef:

en heb je genoeg tijd om ondertussen effe een frikadel ofzo te bakken.... of effe te barbecuen....
ha ha, ik herinner me die tijd ook nog, als je dan honger kreeg, effe een frikadelletje bakte, moest je snel lezen om bij te houden. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:19

IRIZXX484 schreef:
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.

Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:47

PETRA373 schreef:

Ja, juist omdat het zo gaat (op CM), gaf ik het ook aan.

Ik denk dat het allereerst belangrijk is om in gesprek te gaan met diegene van wie jij meent dat hij een fout maakt en zondigt. Probeer er achter te komen wat er aan de hand is en probeer in alle liefde te zeggen waar jij mee zit. Het kan zo zijn dat je zelf iets als zonde ziet, wat de ander niet als zonde ziet en omgekeerd. Een gesprek hierover kan wellicht een hoop misverstanden wegnemen. Jouw norm over wat zonde is hoeft niet de norm voor anderen te zijn, zelfs niet voor andere christenen. Soms is het echter overduidelijk dat iemand een grote fout maakt. Als het gesprek dan niet mogelijk blijkt te zijn, blijft voor mij bidden voor die persoon over. Misschien is dat zelfs wel het belangrijkste wat je kunt doen. Aan een blikseminslag wil en moet ik even niet denken.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:57

PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Dat doet me denken aan wat in het evangelie staat Markus 12: 41-44

'41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist.
Het penningske der weduwe
41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in.
42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit.
43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben.
44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:59

ANNA415 schreef:
oh Jol, wat onlief Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

Duiveltje smiley idd erg heel onlief...nu vertel ik nooit meer wat, voila
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 09:18

PETRA373 schreef:
Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????

Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 27 mei 2014, 09:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 09:21

PETRA373 schreef:

Oke ontopic maar weer:

Zoals ik al zei: degene persoonlijk aanspreken op hun gedrag (als eerste stap).
Naar boven

Auteur Bericht
IRIZXX484

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:27

PETRA373 schreef:
Hoe ga jij er mee om als andere cristenen fouten maken, of dingen verkeerd doen???

Waar bleef de bliksem inslag????
Voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen, een stukje over me worsteling met God die ik heb gehad:
Ik begon te worstelen omdat ik er moeite mee had, dat soms mensen
in de kerk helemaal niet zo christelijk zijn zoals ik soms verwacht van christenen. En oké, de kerk is Gods werkterrein door mensen heen, met mensjes zoals ik ook erbij, waar God soms nog veel aan moet werken. Maar sommige mensen soms......
Irritatie overheerste bij mij...
Jezus nam de plaats van barabas in aan het kruis, met een onvoorwaardelijke liefde
En barabas werd bevrijd van de straf die hij eigenlijk verdiende. Dat we onze naam kunnen invullen inplaats van de naam van Barabas is iedereen wel duidelijk. Maar wat doen we als onze broeder of zuster zien in de kerk en weten dat die zonden heeft?
Voor mezelf ik raak geïrriteerd: heb een enorme worsteling ermee gehad met God.
Ja maar God? ik snap het niet? Zie die persoon nu? Die zondigt is niet eerlijk!!!!!!
En waarom werkt uw geest nog door die persoon???
Waarom laat u niet gewoon een bliksem inslag van uit de hemel komen op die persoon???????
Zie die persoon nu, biddend in de kerk en onderhand... waar blijft die bliksem inslag?????
En wat genade???? Ik weet dat die persoon nog steeds niet eerlijk is!!!!
En ja, oke, ik geef toe God, ik heb ook nog zonden, en u laat me niet vallen en u moet ook nog heel veel aan me werken, maar... heeft u die zonden van die persoon gezien????
Na een tijd worstelen eindigde ik weer bij het kruis, vol schaamte en op me knieën.
Jezus zei tegen me: weet je nog die ene persoon, waar je je ook ooit aan irriteerde? Heb je gezien hoe die is gegroeid? veranderd positief???
Ik Jezus, heb die persoon niet weggegooid, losgelaten. Ik blijf genadig, net zoals ik met jouw deed toen je voor de zoveelste keer weer eens afdwaalde.
En blijf dit doen als je weer eens afdwaalt. Ik blijf je zoeken als het schaapje wat dreigt te verdwalen van de kudde.
Ik verzorg je wonden en draag je terug na de stal. En blijf het schaapje leren, loop nu op die weg. En als het schaapje weer eens afdwaalt, haal ik het weer terug.
het is allemaal genade
genade van Jezus die gekomen is om zondaren te redden waar jij ook bij hoort. Dus wat probeer ik voortaan te doen als ik weer eens geïrriteerd over een persoon in de kerk zit? Bid voor die gene en wees genadig en jaaaa jaaaa deze worsteling van mij was ook een zonde... irritatie en veroordeel... schaam....
de blikseminslag bleef weg, wel kwam er een inslag in mij van Jezus die me eens effe aansprak en terug bracht bij het kruis.

Komaan zeg, waar maak jij je eigenlijk druk om?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Een is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?

Ik heb zelf een hoop zonde gezien in mijn eigen omgeving, maar ik probeer niet teveel te oordelen! Ik bid voor hen die zonden begaan, maar tegelijkertijd besef ik dat niemand zonder zonde is. Zo heb ik in mijn eigen studentenhuis nogal wat seksuele losbandigheid aanschouwd, ik denk dat deze dingen in het niet vallen bij wat jouw mede-kerkgangers op hun kerfstok hebben. Laat het rusten en bid voor hen!
Naar boven

Auteur Bericht
IRIZXX484

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:35

PETRA373 schreef:

Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:58

IRIZXX484 schreef:
Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.

Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:24

IRIZXX484 schreef:
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.

Laten we het een dichter bij huis houden. Wat met hongerige christenen in ons eigen land?
Hoe is het te verklaren dat er in één gemeente mensen zitten die twee auto's hebben én mensen die naar de voedselbank moeten om eten te hebben????
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:38

IRIZXX484 schreef:
Komaan zeg, waar maak jij je eigenlijk druk om?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Een is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?

Ik heb zelf een hoop zonde gezien in mijn eigen omgeving, maar ik probeer niet teveel te oordelen! Ik bid voor hen die zonden begaan, maar tegelijkertijd besef ik dat niemand zonder zonde is. Zo heb ik in mijn eigen studentenhuis nogal wat seksuele losbandigheid aanschouwd, ik denk dat deze dingen in het niet vallen bij wat jouw mede-kerkgangers op hun kerfstok hebben. Laat het rusten en bid voor hen!

Het gaat de Here niet om de zonde, maar het hart achter de zonde. Een ongelovige en een christen kunnen niet met elkaar vergeleken worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:45

Nog even een kleine aanvulling. De gave van onderscheid van de Heilige Geest is er toch niet voor niets. De gave van onderscheid signaleert iets en doet er iets mee...het is geen kritiek leveren...maar maakt onderscheid. Het hart achter kritiek geven is een heel ander hart dan het hart achter degene die de gave van onderscheid heeft. En het onderscheiden der geesten is iets heel anders dan oordelen.
Het farizeïsme is iets wat je niet moet onderschatten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:46

PETRA373 schreef:
en heb je genoeg tijd om ondertussen effe een frikadel ofzo te bakken.... of effe te barbecuen....
ha ha, ik herinner me die tijd ook nog, als je dan honger kreeg, effe een frikadelletje bakte, moest je snel lezen om bij te houden. Lachende smiley

Ja, dat was mooi toen. Het eerste wat je deed na het inloggen was naar het forum gaan om bij te lezen.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 27 mei 2014, 11:47
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:05

FFT360 schreef:
Dat doet me denken aan wat in het evangelie staat Markus 12: 41-44

'41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist.
Het penningske der weduwe
41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in.
42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit.
43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben.
44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’

Ik denk altijd met een glimlach aan de boeken van Corrie ten boom! ergens stond er dat in hun huis altijd genoeg voor iedereen was, ook al waren ze niet rijk.
jaren geleden las ik dat en dacht nog???? Nu heb ik zelf zo,'n huis.....
Er is altijd genoeg, ook al heb ik bijna niets, kom weer een zwerver tegen, denk ik zelf , oké zoveel dagen nog eten met zoveel kinderen! toch kan die gave aan die zwerver er weer bij.

En hoe me huis weer is opgeknapt, van woning waar brand was tot leuke woning is een en al wonder, dat ik niet anders kan denken dan dat de hemel openstaat en god me geeft wat ik nodig heb.

En natuurlijk krijg ik wel eens mensen die me vragen, en de mensen in africa dan????
Helaas heb ik niet alle antwoorden, spreek alleen over me eigen ervaringen die ik met God heb.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5932 5933 5934 5935 5936 5937 5938 ... 6194 Volgende
Pagina 5935 van 6194