ChristianMatch

Forum

wel of niet bidden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5933 5934 5935 5936 5937 5938 5939 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:12

ROADY558 schreef:
Als ik een zoontje zou hebben, zou ik van het ventje houden.
Ik zou het beste met hem voorhebben en hem opvoeden zo goed ik kon.

Ik weet op den duur heus wel wat hij nodig heeft, maar toch doet het me goed als hij erom vraagt. Wellicht leer ik nieuwe kanten kennen van hem.

Ik weet heus wel en voel wel aan als hij iets uitgevreten heeft wat niet mag.
Toch doet het me goed als hij daarmee eerlijk voor de dag komt.

Ik weet heus wel dat ik van hem zal blijven houden ook al kwetst hij mij.
Toch zal het me goed doen, als hij naar me toekomt en zegt: "sorry pap".

Zou het bij onze Hemelse Vader veel anders zijn?

Zo mooi...zo eenvoudig...en begrijpelijk....helemaal mee eens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:17

Wat leuk dat er zoveel initiatief wordt getoond op dit forum, echt super! Ik had al even gereageerd via het prikbord, maar tot dusver heb ik nog geen reactie mogen ontvangen, dus daarom stuur ik even wat via deze weg, dan kan iedereen ook even zijn zegje doen.

Het lijkt mij hartstikke leuk om ook te komen, maar als ik de lijst zo zie qua leeftijden dan zou ik het toch leuk vinden als ook wat meer jongeren zich aanmelden voor dit evenement. Hierom stel ik voor het uitje een klein beetje aan te passen. Het is misschien leuk om vooraf eerst even bij Thaare wat te gaan drinken, of in het geval dat dit niet mogelijk is bij iemand anders die in de buurt woont.

De restaurantkeuze vind ik ook niet geweldig, en het is misschien ook een reden waarom veel (jongere) mensen afhaken. Ik heb namelijk slechte ervaringen met wokrestaurants, en dan in het bijzonder het volk wat zich hier doorgaans begeeft (denk aan vloeken, schelden en vrouwonvriendelijke opmerkingen van restaurantgasten nadat het bier rijkelijk heeft gevloeid).

Een naar mijn mening betere optie zou restaurant 'De Koriander' te Drachten zijn. Ik heb hier een tijdje terug gegeten met mijn ouders en ik kan het echt iedereen aanraden! Het kost misschien een paar tientjes meer, maar het eten is dan ook echt heerlijk, en ze hebben een interessant wijnarrangement. Helaas zal ik me wat de wijn betreft een klein beetje moeten inhouden, daar het toch een flink eindje rijden is terug naar Utrecht. Maar misschien dat wanneer er ook wat jongere mensen zich aansluiten, dat ik via hen een slaapplekje kan regelen. Mocht dat mogelijk zijn dan is het misschien ook leuk om na het diner een gezellig feestcafé in Drachten te bezoeken.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Groetjes,

Iris
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:20

STEENTJE178 schreef:
Tussen de druppels in is het eigenlijk best wel droog.... Coole smiley met zonnebril

Viel mij ook op....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:48

ANNETTE050 schreef:
Nog even een kleine aanvulling. De gave van onderscheid van de Heilige Geest is er toch niet voor niets. De gave van onderscheid signaleert iets en doet er iets mee...het is geen kritiek leveren...maar maakt onderscheid. Het hart achter kritiek geven is een heel ander hart dan het hart achter degene die de gave van onderscheid heeft. En het onderscheiden der geesten is iets heel anders dan oordelen.
Het farizeïsme is iets wat je niet moet onderschatten.

Wat versta je onder de gave van onderscheid van de Heilige Geest? Zoiets als gewoon logisch nadenken? En hoe weet je dan dat als je iets signaleert en er iets meedoet dat het geen kritiek leveren is, maar onderscheid maken? Stel je dat dan bij jezelf vast dat je die gave bezit? Lijkt me dat dat soms heel gevaarlijk kan zijn als mensen menen die gave te bezitten, terwijl dat ondertussen toch niet zo is. Misschien dachten sommige Farizeeërs ook wel van zichzelf dat ze die gave hadden.............
Kun je het wat uitleggen?

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 14:24

STEENTJE178 schreef:
*zoekt de Vind-ik-leuk-knop* Lachende smiley

Blijf zoeken dan Knipoog smiley Ga rond middernacht op grijs op CM moet mijn half jaar gaan activeren dan ben ik er gewoon nog en anders geen idee wanneer ik er weer ben Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 14:29

als je hier de regen negeert is het wel droog en mooi weer Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 14:30

ZEELAND736 schreef:
Viel mij ook op....

Knipoog smiley

Gisteren wel wat regen en onweer gehad maar code geel wat een geneuzel toch af en toe Twijfelende smiley Gelukkig was het om half zes droog toen het gala van mijn nichtje begon(stonden we gelukkig lekker zonder plu en konden de cabrio's dakkie neer doen) Vandaag pfffffff houd het nog op met regenen?? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 14:35

ROADY558 schreef:
Als ik een zoontje zou hebben, zou ik van het ventje houden.
Ik zou het beste met hem voorhebben en hem opvoeden zo goed ik kon.

Ik weet op den duur heus wel wat hij nodig heeft, maar toch doet het me goed als hij erom vraagt. Wellicht leer ik nieuwe kanten kennen van hem.

Ik weet heus wel en voel wel aan als hij iets uitgevreten heeft wat niet mag.
Toch doet het me goed als hij daarmee eerlijk voor de dag komt.

Zou het bij onze Hemelse Vader veel anders zijn?

Mooi en duidelijk!

Ik zie bidden idd als het praten met God, net wat steentje ook zei het houd de relatie levend die je ook in het dagelijks leven met een partner nodig hebt! En het is niet alleen God vragen ergens om he, dan zou je enkel en alleen bidden voor jezelf... Ik begin mijn gebeden altijd door eerst te danken voor alles.... Ja zelfs als ik het moeilijk heb kan ik danken om wat Hij me dan toch heeft gegeven...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:16

Vannacht stortbuien gehad hierzo. Nog niet eerder zoveel water hier buiten gezien. Geschokte, onthutste smiley
Maar vandaag is het weer droog, alleen wel grijs in de lucht.

Nou ja, de gieter hoeft vandaag niet aan het werk Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:17

ERIKA732 schreef:
Blijf zoeken dan Knipoog smiley Ga rond middernacht op grijs op CM moet mijn half jaar gaan activeren dan ben ik er gewoon nog en anders geen idee wanneer ik er weer ben Clown smiley

Neeeeeeeeeeee Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Gauw weer terugkomen hoor!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:20

FFT360 schreef:
Duiveltje smiley idd erg heel onlief...nu vertel ik nooit meer wat, voila

Volgens mij....... hebben we dat vaker gehoord/gelezen Knipoog smiley Dus valt het ongetwijfeld weer mee, Voila!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:35

STEENTJE178 schreef:
Vannacht stortbuien gehad hierzo. Nog niet eerder zoveel water hier buiten gezien. Geschokte, onthutste smiley
Maar vandaag is het weer droog, alleen wel grijs in de lucht.

Nou ja, de gieter hoeft vandaag niet aan het werk Coole smiley met zonnebril

Ik ben er gewoon een beetje down van...kanttokniehellepe...

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:37

ROADY558 schreef:
Oke ontopic maar weer:

Zoals ik al zei: degene persoonlijk aanspreken op hun gedrag (als eerste stap).

Klopt, is inderdaad de eerste stap met die persoon even praten erover.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:37

Gedaan vandaag???

Naar de pijpenstelen gekeken....de sombere lucht en de hele dag lichhies aan...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:41

Voor iedereen die wel wat zonnestraaltjes kan gebruiken! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 17:44

ROADY558 schreef:

Nog belangrijker: het zal vooral hem ook goed doen als hij naar me toe zou komen en zou zeggen: "Sorry pap"
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 17:49

Dit weer vind ik nou typisch hachee-weer, dus dat staat te pruttelen. Daarbij gekookte aardappelen en broccoli met kaas, dus dat komt weer helemaal goed Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 17:51

FFT360 schreef:
Ik heb het zelf gemaakt. Dus geen kant en klare gyros gekocht in de winkel...

Oei, heb je dan een recept? Lachende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 18:06

Asperges met ham en sausje, aardappelpuree en kippenboutjes. Het was weer heerlijk! Wat heb ik toch een top kok!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 18:21

Hoi Iris,

Ik blijf graag bij deze keuze, misschien is het een goed idee om zelf e.e.a. te organiseren in de Koriander, of ergens anders? Als jij begint komen er vast wel meer jongeren.

IRIZXX484 schreef:
Wat leuk dat er zoveel initiatief wordt getoond op dit f.orum, echt super! Ik had al even gereageerd via het prikbord, maar tot dusver heb ik nog geen reactie mogen ontvangen, dus daarom stuur ik even wat via deze weg, dan kan iedereen ook even zijn zegje doen.

Het lijkt mij hartstikke leuk om ook te komen, maar als ik de lijst zo zie qua leeftijden dan zou ik het toch leuk vinden als ook wat meer jongeren zich aanmelden voor dit evenement. Hierom stel ik voor het uitje een klein beetje aan te passen. Het is misschien leuk om vooraf eerst even bij Thaare wat te gaan drinken, of in het geval dat dit niet mogelijk is bij iemand anders die in de buurt woont.

De restaurantkeuze vind ik ook niet geweldig, en het is misschien ook een reden waarom veel (jongere) mensen afhaken. Ik heb namelijk slechte ervaringen met wokrestaurants, en dan in het bijzonder het volk wat zich hier doorgaans begeeft (denk aan vloeken, schelden en vrouwonvriendelijke opmerkingen van restaurantgasten nadat het bier rijkelijk heeft gevloeid).

Een naar mijn mening betere optie zou restaurant 'De Koriander' te Drachten zijn. Ik heb hier een tijdje terug gegeten met mijn ouders en ik kan het echt iedereen aanraden! Het kost misschien een paar tientjes meer, maar het eten is dan ook echt heerlijk, en ze hebben een interessant wijnarrangement. Helaas zal ik me wat de wijn betreft een klein beetje moeten inhouden, daar het toch een flink eindje rijden is terug naar Utrecht. Maar misschien dat wanneer er ook wat jongere mensen zich aansluiten, dat ik via hen een slaapplekje kan regelen. Mocht dat mogelijk zijn dan is het misschien ook leuk om na het diner een gezellig feestcafé in Drachten te bezoeken.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Groetjes,

Iris
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 20:16

Dinsdag 27 mei, Filippenzen 4: 10-23; Ik kan alles aan.

Paules wil niet dat ook maar iemand in Filippi zich bezorgd over hem maakt. Hij heeft al veel meegemaakt en gaandeweg steeds meer geleerd, dat je je niet afhankelijk moet maken van stemmingen en toestanden. Dat klinkt erg flink, maar zo bedoelt hij het niet. Zijn diepste houvast is niet zijn eigen ervaring of flinkheid, maar Jezus Christus zelf. En alleen door Hem kan ik alle dingen aan, zegt hij.
Paules zegt niet dat hij vast gelooft, dat hij straks weer vrij man is, omdat God daar zeker voor zal zorgen. Nee, dat moet je altijd nog maar afwachten. God kan ook anders beslissen. Wel zegt hij dat hij de dingen aan kan – álle dingen zelfs. Want Christus is het, die hem kracht geeft. Hij valt niet terug op zichzelf, op zijn bekering of zijn gebedskracht. Als iemand hem vraagt: hoe doe je dat toch, Paules? Hoe houd je dat allemaal vol? Dan zegt hij: door Christus die mij kracht geeft. Overigens: wel hartelijk dank voor jullie hulp.
Ik vermag alle dingen… Een zin om te onthouden. Hoe ik hel allemaal volhoud? Mijn gezin, mijn baan, de zorg om mijn zieke kind of mijn altijd zwakke moeder? Ik kan alle dingen aan door Hem die mij kracht geeft. Zeg dat vandaag Paules eens na. Het zal je ongetwijfeld heel goed doen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 20:45

HANNE614 schreef:
Lokatie:
Golden Wok paleis Opeinde
Kommisjewei 123
9218 PE Opeinde
Prijs: 21,25
Voor een paar euro meer heb je all-in prijzen.

Van CM hebben we
Harco 41 jr
Thaare 42 jr
Bert 45 jr
Andre 48 jr
Tina 49 jr
Happy 49 jr
Hanne 49 jr
Otto 51 jr
Boveen 54 jr
Tina 60 jr

Opgegeven niet CM-leden:
1 vrouw 39
1 man 40 jr
1 man 41 jr
1 vrouw 45 jr
1 man 46 jr
1 vrouw 48 jr
1 man 48 jr
2 mannen 50 jr (waar van 1 onder voorbehoud ivm ploegendienst)
1 vrouw 51 jr
2 vrouwen 52 jr
1 man 53 jr
1 vrouw 54 jr
1 man 56 jr
1 vrouw 59 jr
1 man 59 jr
1 vrouw 61 jr
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:01

Heerlijk eigen gemaakte Lasagna zonder pakjes en zakjes gezonder kan het echt niet Kwijlende smiley
Toch wel fijn dat ik koken leuk vind Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:03

STEENTJE178 schreef:

Voor iedereen die wel wat zonnestraaltjes kan gebruiken! Knipoog smiley

Nu nog de echte en ben weer helemaal happy Lachende smiley
@watkenertochveeluutdeluchtvalle
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:07

STEENTJE178 schreef:
Volgens mij....... hebben we dat vaker gehoord/gelezen Knipoog smiley Dus valt het ongetwijfeld weer mee, Voila!

Dat verhaal komt toch elk jaar rond juni tevoorschijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Omdat Boze smiley dan naar de picknick wil maar omdat Boze smiley dan de hei niet kan vinden moet tie achter iemand aanrijden.. en dan bied iemand Boze smiley een lekker boutje aan en dan moppert tie nog Geschokte, onthutste smiley

Wat heb ik gedaan?? Nou gewoon mijn huishouden, beetje haken, beetje chatten een gewone dag dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:32

ERIKA732 schreef:
Nu nog de echte en ben weer helemaal happy Lachende smiley
@watkenertochveeluutdeluchtvalle

Jij bent ook nie snel tevree nie Boze smiley
Nou ja, hoop met je mee dat we de echte ook gauw weer te zien gaan krijgen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:35

ERIKA732 schreef:
Dat verhaal komt toch elk jaar rond juni tevoorschijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Omdat Boze smiley dan naar de picknick wil maar omdat Boze smiley dan de hei niet kan vinden moet tie achter iemand aanrijden.. en dan bied iemand Boze smiley een lekker boutje aan en dan moppert tie nog Geschokte, onthutste smiley

Wat heb ik gedaan?? Nou gewoon mijn huishouden, beetje haken, beetje chatten een gewone dag dus Knipoog smiley

Oei, een vast patroontje dus eigenlijk.....
Coole smiley met zonnebril Misschien handig om hem dan tevoren een routebeschrijving in het Belgenlands toe te sturen? En natuurlijk de uitdrukkelijke waarschuwing dat kippenboutjes ernstig lekker maar ook ernstig heet kunnen zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:36

ERIKA732 schreef:
Heerlijk eigen gemaakte Lasagna zonder pakjes en zakjes gezonder kan het echt niet Kwijlende smiley
Toch wel fijn dat ik koken leuk vind Knipoog smiley

Oei..... jij wilt vast niet het recept geven welke je als basis voor de saus hebt gebruikt..... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:55

STEENTJE178 schreef:
Oei..... jij wilt vast niet het recept geven welke je als basis voor de saus hebt gebruikt..... Coole smiley met zonnebril

Als jij die wilt hebben dan krijg jij die wel van mij moet je alleen ff wachten tot ze mn abbo weer verlengt hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 21:58

STEENTJE178 schreef:
Neeeeeeeeeeee Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Gauw weer terugkomen hoor!! Knipoog smiley

Stttttttttt stil maar *geeft pak tissues door*
Komt goed skatje Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5933 5934 5935 5936 5937 5938 5939 ... 6194 Volgende
Pagina 5936 van 6194