Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 10:42
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Bijvoorbeeld even doorvragen, doorpraten als je even vast zit. Ik moet altijd alles van alle kanten bekijken voor ik een beslissing neem, maar jullie willen een probleem meteen oplossen. Misschien is dat het beste, en wordt ook goed bedoel, maar gun ons ook even de tijd om het te volgen. Niet iedereen is altijd even scherp. Zo krijg je dat een hele situatie muurvast komt te zitten en nu zal er wel weer een 'oplossing' voor het probleem gevonden worden, maar waarom niet gewoon praten??? Het gaat niet om onze spelregels of die van jullie, maar ergens moet er toch een 'samen' komen zijn. maar die moed zonk me gisteravond dus helemaal in de schoenen. Onbereikbaar. |
Oh juist. Het bekende fenomeen "mannen willen oplossingen, vrouwen willen praten". Nou niet alle mannen zijn zo hoor, en ook niet alle vrouwen is mijn ervaring.
Maar je hebt een punt: communicatie is en blijft belangrijk wil je elkaar begrijpen. Ik denk wel dat je daarbij je eigen spelregels (standpunten ed) niet uit het oog moet verliezen anders ga je teveel inleveren van jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 12:15
|
|
|
De dag... Nieuw begin.... Ik dank U.... Deze dag..... Die ik van U krijgen mag...
Ik vouw mijn handen.... Leg mij neer bij U Ik weet.......ik leg mij rustig neer... Op U vertrouw ik..... Keer op keer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERTJE249
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 12:53
|
|
|
Ik vind deze heel mooi!
Neem mijn leven... Laat het Heer.. Toegewijdt zijn aan Uw eer..
Laat mijn uren en mijn tijd.. Tot uw lof en dienst bereid..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 13:02
|
|
|
ja en tegelijkertijd heel moeilijk, het elkaar "meenemen" met je eigen gedachten spinsels i.p.v. te zeggen dat je wel een oplossing hebt. Bij ons gaan we daar allebei regelmatig mee in de fout. Ook niet zo gek als je beiden lang alleen geweest bent. Zolang je maar goed naar elkaar luistert en bereid bent om uit te leggen wat je bedoelt zelfs als je dat zelf helemaal niet nodig vindt, net zolang tot de ander begrijpt wat je bedoelt dan komt het goed is mijn ervaring
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 13:23
|
|
|
Heerlijk asperges
Hier mijn eigen gemaakte (en heel beroemde) gehaktbrood met aardappels uit de oven en sla. Dat laatste voor het eerst uit eigen tuin!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 13:25
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ben er weer weg van kussssssssssss liefsssssssssss Gods zegen iedereen |
Jij ook Gods zegen Natascha. Voor mij is dit ook al weer de laatste dag tot ziens allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 13:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Heerlijk asperges
Hier mijn eigen gemaakte (en heel beroemde) gehaktbrood met aardappels uit de oven en sla. Dat laatste voor het eerst uit eigen tuin!! |
Hmmm lekker zeg, ik laat me verrassen moet straks oppassen dus maar eens kijken wat we daar gaan eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 15:13
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Hmmm lekker zeg, ik laat me verrassen moet straks oppassen dus maar eens kijken wat we daar gaan eten. |
mijn moeder heeft net een overheerlijke broodje hamburger gemaakt met sla, gebakken ui, kaas, geraspte wortel en zoetzure saus. Dank God voor moeders die bewijzen dat de hemel echt bestaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 16:44
|
|
|
Gisterenavond de diepvries maar eens nagekeken..... Vandaag pas laat thuis...en dan is iets ""opwarmklaar"" wel makkelijk...
1 bakje met bami 1 bakje spaghetti....
Samen eten met een zoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 17:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Jij ook Gods zegen Natascha. Voor mij is dit ook al weer de laatste dag tot ziens allemaal |
Gaat iedereen weer weg Doei Roelande veel geluk met je lief!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 17:28
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Gaat iedereen weer weg Doei Roelande veel geluk met je lief! |
Ja idd, ernstig onlief van ze, Erika 
Tot ziens, Natascha en Roelande. Heel veel geluk toegewenst, en misschien nog eens tot weerziens hierzo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 17:47
|
|
|
BAPPI605 schreef: | mijn moeder heeft net een overheerlijke broodje hamburger gemaakt met sla, gebakken ui, kaas, geraspte wortel en zoetzure saus. Dank God voor moeders die bewijzen dat de hemel echt bestaat!  |
Oei...was dat wel verstandig om te delen op het forum van een datingsite........nu durft geen enkele vrouw de strijd met haar aanstaande schoonmama nog aan...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 4 juni 2014, 17:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 20:25
|
|
|
Woensdag 4 juni, Handelingen 2: 1-13; Vurige tongen.
Tongen als vuur! Dat is het eerste wat je ziet als de Geest zijn intocht houdt. Het huis waar de kring van de discipelen bijeen is, is geheel vervuld met zijn aanwezigheid. Ze worden ook allen zelf vervuld met de Heilige Geest. Vraag nu niet meteen: hoe voelt dat? Kijk liever eerst naar die tongen als van vuur. Het enige pinksterteken waarin de Geest even iets van zichzelf zichtbaar maakt. Vuur! Zoals vuur de neiging heeft alles en iedereen in de omgeving in vlam te zetten, zo wil de Geest zich aan ieder mens meedelen. Mensen in vlam te zetten, zo wil de Geest zich aan ieder mens meedelen. Mensen in vlam zetten voor Jezus Christus en zijn Koninkrijk. Daarbij wordt niemand in deze kring overgeslagen. Ook lezen we niet dat de vlammen bij Petrus en Maria hoog oplaaiden, maar bij Thomas al gauw weer inzakten. Nee, zij werden allen vervuld met de kracht van de ontferming van God en de liefde van Jezus Christus. En vol is vol. Daar kan dan even niets meer bij. Maar dan komen ook hun eigen tongen in beweging. Hun tongen slaan los en hun getuigenis gaat even later als een lopend vuurtje de stad door. Zo gaat dat dus als een lopend vuurtje de stad door. Zo gaat dat dus als de Geest van God je hart vervult. Je bent zo vol en overtuigd van Christus en zijn heil, dat je tong Hem gaat prijzen en je tegen iedereen wilt zeggen: Jezus is Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 20:59
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Dank u dank u hahaha
Ondertussen zitten twee avonden erop wel heel anders op startburo zitten of lopen maar zeker leuk En al twee dagen heerlijk weer al komt het nu met bakken naar beneden  |
Hier liepen kinderen door stromende regen, onweer, de fanfare speelde gewoon door en je zag kinderen springend lopen door diepe plassen, alleen al die blijdschap van die kinderen zien, maakt je heel blij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANCIS683
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 21:51
|
|
|
Ik snap heel goed,maar blijf wel verlangen en hopen man.God heeft je als man geschapen,met een doel.Die angst die je in je hebt oom weer bezeerd te worden is heel rieel.Maar je moet er niet in blijven hangen,omdat je dan jezelf te kort doet.Mijn leven was ook niet simpel met heel veel hartepijn.Ik heb in blijf van mijn lijf huizen gezeten meerdere keren,maar ik blijf toch hopen op die ene die voor mij bestemt is.Ook na elke gaos in mijn leven,begon ik steeds op nieuw met Jezus aan mijn zijde.Hij zegt altijd ik ben er als je me nodig hebt.En in dat vertrouwen ga ik verder elke dag opnieuw.Datbetekend niet dat er geen pijn meer is of angst,maar ik heb iemand die met me meegaat en met me mee zorgt.Maar natuurlijk ben ik altijd zonder een partner,en ik mis ook de echte liefde.Hopenlijk ziet iemand dit geschreven verhaal,en reageerd hij op mij,dan kunnen we samen verder praten.En dan langzamerhand weer een vertrouwens opbouwen.Moge god dit verhaal zegenen,met een goede afloop.Here dank u dat u mij vertrouwen geeft,om ondanks alles toch nog mag hopen op een fijne partner.Ame.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE632
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 21:57
|
|
|
wat betekent het eigenlijk als een naam vetgerdrukt is of juist niet?
en als er een groen streepje onder een naam staat betekent dat dat je het profiel van die persoon nog niet bekeken heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE632
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 22:08
|
|
|
Uit de reacties trek de conclusie dat jullie geen moeite hebben als iemand die gescheiden is hertrouwd. Hoe kijken jullie dan naar dit bijbelgedeelte?
Markus 10
En de Farizeën, tot Hem komende, vraagden Hem, of het een man geoorloofd is, zijn vrouw te verlaten, Hem verzoekende. 3 Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden? 4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten. 5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven. 6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt. 7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen; 8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. 9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. 10 En in het huis vraagden Hem Zijn discipelen wederom van hetzelve. 11 En Hij zeide tot hen: Zo wie zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel tegen haar. 12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 22:58
|
|
|
Samen gekookt, gezellig en even de hondjes uit gelaten, die zijn nu aan het dollen in het huis......! Ik geniet ervan...... Dat zijn de kleine mooie momenten........... Slaap lekker ......
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op donderdag 5 juni 2014, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 23:03
|
|
|
ANNETTE632 schreef: | wat betekent het eigenlijk als een naam vetgerdrukt is of juist niet?
en als er een groen streepje onder een naam staat betekent dat dat je het profiel van die persoon nog niet bekeken heb? |
Namen die als vetgedrukt bijv. als bezoeker van je profiel vermeld zijn, zijn bezoekers die op dat moment actief/aanwezig zijn op CM.
En dat groene streepje eronder heeft volgens mij idd te maken met de vraag of je het profiel van diegene wel of niet bekeken hebt. Maar dat laatste durf ik je niet met zekerheid te zeggen.
Welkom op CM, btw
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 4 juni 2014, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 23:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja en tegelijkertijd heel moeilijk, het elkaar "meenemen" met je eigen gedachten spinsels i.p.v. te zeggen dat je wel een oplossing hebt. Bij ons gaan we daar allebei regelmatig mee in de fout. Ook niet zo gek als je beiden lang alleen geweest bent. Zolang je maar goed naar elkaar luistert en bereid bent om uit te leggen wat je bedoelt zelfs als je dat zelf helemaal niet nodig vindt, net zolang tot de ander begrijpt wat je bedoelt dan komt het goed is mijn ervaring |
Wel fijn dat jij dit ervaring wilt delen ...Roelande...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 23:07
|
|
|
ANNETTE632 schreef: | wat betekent het eigenlijk als een naam vetgerdrukt is of juist niet?
en als er een groen streepje onder een naam staat betekent dat dat je het profiel van die persoon nog niet bekeken heb? |
Vetgedrukt houd in dat deze persoon online is. Met een streepje eronder betekent dat je het profiel van deze persoon nog nooit heb bekeken...
Zo ben ik er tenminste altijd vanuit gegaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THAARE760
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 23:12
|
|
|
Over een dikke week gezellig samen eten, kletsen, elkaar ontmoeten
Zie er naar uit!!! :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 00:16
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Oei...was dat wel verstandig om te delen op het forum van een datingsite........nu durft geen enkele vrouw de strijd met haar aanstaande schoonmama nog aan...  |
OEPS!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 06:54
|
|
|
PIETERTJE249 schreef: | Ik vind deze heel mooi!
Neem mijn leven... Laat het Heer.. Toegewijdt zijn aan Uw eer..
Laat mijn uren en mijn tijd.. Tot uw lof en dienst bereid.. |
Ja.....ook heel mooi.....Pietertje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 07:00
|
|
|
In de diepste nacht.... Vouw ik mijn handen... Gewoon te weten..... Samen met U te zijn.... Enkele woorden.... Spreken naar U... Dankend..... Zingend...... Luisterend...... De stem is zacht.... Midden in de nacht..... Gevouwen handen.... Zo val ik in slaap...... ......................................Hannie..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 08:03
|
|
|
Of die ene naam is vetgedrukt omdat Hij de WARE is!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 09:25
|
|
|
Ik kijk na wat er in de hele bijbel staat, zo haal ik e r bv uit, dat als je man echtbreuk pleegt, het verbond gebroken is ,
God het verbond tussen een man en vrouw, de bedoeling echt prachtig heeft gemaakt. de realiteit soms wel effe wat anders is zoals wij mensen het doen. En God wel degelijk soms achter mensen staat die gescheiden zijn,in deze wereld.
effe wat voorbeelden: je man is een satanist je man mishandelt je kinderen je man mishandelt jouw je man gaat steeds vreemd nee ik haal geen beeld van God uit de bijbel dat je dan maar bij hem moet blijven als je man dan niet verandert. ( inplaats van man, kan je natuurlijk ook vrouw invullen)
En wanneer pleegt een man eigenlijk echt breuk???? als hij het verbond verbreekt van de bedoeling zoals man en vrouw in dat verbond met elkaar omgaan??? of alleen als hij vreemd gaat????
Soms word ik er verdrietig van, zoals cristenen met een paar zinnen uit de bijbel gescheiden mensen effe kunnen veroordelen, want in de bijbel staat......... bla bla bla
Er staan ook nog wel wat meer zinnen in de bijbel
Petra die is gaan scheiden om me kinderen te redden van een man die erg verkeerd bezig was en heeft ervaren hoe God mij en mijn kinderen heeft geholpen in dat hele proces van alleen verder gaan met kinderen zonder man. En die zelf denkt dat God mij niet veroordeelt om mijn keuze en zelfs nog een nieuwe man gunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 11:41
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik kijk na wat er in de hele bijbel staat, zo haal ik e r bv uit, dat als je man echtbreuk pleegt, het verbond gebroken is ,
God het verbond tussen een man en vrouw, de bedoeling echt prachtig heeft gemaakt. de realiteit soms wel effe wat anders is zoals wij mensen het doen. En God wel degelijk soms achter mensen staat die gescheiden zijn,in deze wereld.
effe wat voorbeelden: je man is een satanist je man mishandelt je kinderen je man mishandelt jouw je man gaat steeds vreemd nee ik haal geen beeld van God uit de bijbel dat je dan maar bij hem moet blijven als je man dan niet verandert. ( inplaats van man, kan je natuurlijk ook vrouw invullen)
En wanneer pleegt een man eigenlijk echt breuk???? als hij het verbond verbreekt van de bedoeling zoals man en vrouw in dat verbond met elkaar omgaan??? of alleen als hij vreemd gaat????
Soms word ik er verdrietig van, zoals cristenen met een paar zinnen uit de bijbel gescheiden mensen effe kunnen veroordelen, want in de bijbel staat......... bla bla bla
Petra die is gaan scheiden om me kinderen te redden van een man die erg verkeerd bezig was en heeft ervaren hoe God mij en mijn kinderen heeft geholpen in dat hele proces van alleen verder gaan met kinderen zonder man. En die zelf denkt dat God mij niet veroordeelt om mijn keuze en zelfs nog een nieuwe man gunt. |
Je hebt een juiste keuze gemaakt, Petra. M.i. is het inderdaad zo, dat als de man een relatie begint met een andere vrouw, terwijl hij nog getrouwd is, de banden tussen hem en zijn huidige vrouw verbreekt. Het woord overspel laat toch geen andere uitleg toe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juni 2014, 14:27
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik kijk na wat er in de hele bijbel staat, zo haal ik e r bv uit, dat als je man echtbreuk pleegt, het verbond gebroken is ,
Petra die is gaan scheiden om me kinderen te redden van een man die erg verkeerd bezig was en heeft ervaren hoe God mij en mijn kinderen heeft geholpen in dat hele proces van alleen verder gaan met kinderen zonder man. En die zelf denkt dat God mij niet veroordeelt om mijn keuze en zelfs nog een nieuwe man gunt. |
Inderdaad, wanneer verbreek je het verbond van trouw? Dat is in meerdere opzichten mogelijk, je belooft elkaar trouw in goede en kwade dagen... maar het gaat dus om het "elkaar". Dus niet ongelijke verhoudingen waarin de één de kar moet trekken en met lekke emmers tegelijk moet bijgieten. Het huwelijk, oftewel relatie man-vrouw zoals God dat in gedachten had toen Hij dit ontwierp, mag weerspiegelen wat God met Liefde voor heeft. Ook ik heb gemerkt hoe God dichtbij mij was, me trouw bleef in alle opzichten en niet veroordeelde. Hij heeft een toekomst van hoop en heil.
|
|
Naar boven |
|
|