ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANNETTE632
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE632
Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 13:45
BerichtOnderwerp: Gaan er nog mensen naar de singledag in Leersum?
 
Was zeker erg gezellig :)

Het bosspel was helaas niet in het bos maar er waren wel leuke spellen :D

het leukste was bij het bosspel nog was dat er een paar mannen vroegen om zakdoekjes voor de vrouwen omdat ze gingen winnen
terwijl de vrouwen 1e en 2e werden :D
Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Uiteindelijk waren er juist meer mannen omdat niet alle vrouwen kwamen opdagen.


Laatst aangepast door
ANNETTE632
op maandag 7 juli 2014, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:09
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Deze tekst is nog niet genoemd. misschien ook goed om naar te kijken.


1Kor 7:
10 Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.
11 En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate.
12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;
13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.
14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.
15 Maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.
16 Want wat weet gij, vrouw, of gij den man zult zalig maken? Of wat weet gij, man, of gij de vrouw zult zalig maken?
17 Doch gelijk God aan een iegelijk heeft uitgedeeld, gelijk de Heere een iegelijk geroepen heeft, dat hij alzo wandele; en alzo verordene ik in al de Gemeenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 14:01
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
mijn abbo verloopt vandaag ook weer
Tot ziens allemaal.

misschien ga ik naar de singlesdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 13:59
BerichtOnderwerp: waarom is de ene naam vetgedrukt
 
bedankt voor de reacties :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 23:05
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
RACHEL236 schreef:
Op dit moment lees ik een boek van de schrijver C.S. Lewis, the horse and his boy, oftewel het paard en zijn jongen. Dit is deel drie uit de Narniaserie. Kent iemand dit boek of een ander boek van C.S.Lewis en vinden jullie het leuk om van gedachten te wisselen over deze schrijver? Mail me gerust, hartelijke groet, Rachel.

Leuk ik heb ook wat boeken van c.slewis gelezen
ik ben nog bezig in deel 1 van de narnia ik mocht ze lenen maar ze zijn alleen in het engels dus dat leest wat lastiger.

Maar c.s lewis heeft echt mooie boeken geschreven ik bijvoorbeeld brieven uit de hel gelezen dan komt de duivel echt zo dichtbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 23:02
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
bevrijdend lied van Karen Kingsbury

toevlucht van Lynn Austin

Ik ben ook bezig met christelijke theologie van alister mcgrath
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 22:32
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Je kan het op die manier zien.

Ik had pas een gesprek met iemand die vertelde dat toen haar vriendin vertelde dat ze met een gescheiden man ging trouwen dat ze dit helemaal uitgezocht had. Haar conclusie was dat bijbel hier vrij duidelijk over was. Alleen die tekst die net aangehaald word over die ene uitzondering anders dan om hoererij noemt die uitzondering.
Maar in die tijd noemde ze als je in de verlovingstijd vreemd ging ook hoererij en daar slaat het volgens haar op dus niet op het huwelijk.

Of dit zo is weet ik niet. ik wil niemand kwetsen. Ik doe misschien stellige uitspraken maar ik probeer die wel goed te onderbouwen. Ik reageer hierop omdat de dingen die ik zeg toch echt geloof misschien moet ik sommige dingen nog genuanceerder zeggen. Er zijn pijnlijke situaties waar geen uitweg is. (welke situatie dat zijn doe ik geen uitspraak over) Maar dat 1 op 3 huweljiken strand vind ik erg veel. Helaas gebeurt dat ook in christelijk nederland dat mensen er te makkelijk over denken.


In de bijbel wordt trouwens nog en reden genoemd dat als je man of vrouw je verlaat omdat je tot geloof gekomen ben en hij niet dat je ook mag scheiden.

Ik hoop dat mijn woorden op de juiste manier geschat worden. Als ik iemand pijn gedaan heb spijt me dat.

Het lijk soms dat de zonde tegen het 7 e gebod(Ik zeg niet dat je dat gedaan heb als je bent gescheiden en/of je hertrouwt) hoger word gezet dan alle andere geboden

Al zou je gescheiden zijn terwijl dat niet goed was(ik zeg als dus dat hoeft niet zo te zijn.) dan nog is er vergeving. Die zonden is niet erger dan ander zonden. We hebben alle gezondigd.
Maak alle keuzes met God dan zal het goed zijn.

en als je verkeerde keuzes maakt en je ziet dat vlucht dan naar Hem toe.

Er zijn veel dingen in de bijbel die lastig zijn. Er zijn veel vragen over regels in hoeverre die regels gelden waar pijnlijke situaties uit voorkomen. Maar uiteindelijk gaat het daar niet om. Daarom vind ik het heel erg dat er zoveel nare ervaringen zijn van medechristen die keihard oordelen.

oordeelt niet opdat gij niet geroordeelt wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 20:33
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JOL252 schreef:
Het gaat niet altijd over overspel, over ontrouw. Het is zelfs zo en dat schreef ik al eerder dat je je nog zo goed kunt voorbereiden maar daar red je het niet altijd mee. Je zegt eigenlijk dat mensen die scheiden :
- niet goed van te voren hebben nagedacht (erg generaliserend)
- zich niet goed hebben voorbereid (hoe kun je je voorbereiden op "alles"?
- en God eigenlijk niet betrokken hebben...
Ik vind dat nogal wat.

Maar je laatste opmerking is hier wel aardig de goede richting in: de vraag is hoe je de bijbel moet interpreteren.



Voor de duidelijkheid ik veroordeel niet mensen die gescheiden zijn.

Er werd mij ook verweten dat ik scheiden gelijkstel aan overspel. Dat was niet mijn bedoeling en dat is inderdaad niet hetzelfde.

Het gaat niet alleen op voorbereiden van het huwelijk maar voor al dat je moet investeren in je huwelijk.

Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waar er geen andere mogelijkheid is dan scheiden. Maar ik heb het idee dat er vaak te makkelijk gedacht over wordt

Ik heb het idee dat sommige mensen zich aangevallen voelen. Door mij maar ook door andere uit hun omgeving die geen begrip voor hen hebben, Ik veroordeel mensen niet en ik denk dat het ook niet goed is om iemand te veroordelen

Maar wat ik in mijn omgeving zie en verhalen die ik hoor en lees. Is dat mensen makkelijk over scheiden denken (Wel vooral onchristelijke mensen maar in de christelijke wereld komt het ook volgens mij steeds meer voor.)
Mijn moeder heeft oppaskinderen. Die kinderen worden 5(3dagen bij ons 2 dagen ergens anders) dagen in week weggebracht. Een stel neemt binnenkort zelfs een aupair en daarnaast komen de kinderen ook nog 2 of 3 dagen bij ons. De ouders voeden hun kinderen helemaal zelf niet meer op. Hoe hun relatie is weet ik niet maar veel tijd heb je dan niet voor elkaar als je allebei zoveel werkt

een paar jaar geleden zijn de ouders van 2 oppaskinderen die we toen hadden gescheiden. De kinderen waren ik dacht 2 en 4. Maar als je ziet hoeveel invloed dat op die kinderen heeft dat is echt erg.


Veel huwelijken lopen stuk omdat mensen geen tijd investeren in hun huwelijk. Vooral als je allebei veel werkt lijdt je huwelijk daaronder. Als mensen terugkijken op hun stuk gelopen huwelijk hoor je vaak dat het slecht begon te gaan toen de een het te druk had waardoor de ander zijn aandacht bij iemand anders zocht bijvoorbeeld.


Maar voel je niet aangesproken als dit toevallig in jou huwelijk niet was. Als jou relatie met God goed is en je gelooft dat dit Godsweg is en dat goed is dat je bent gescheiden. Laat anderen dan praten. Het gaat er uiteindelijk niet om wat anderen van je vinden maar wat God van je vindt!!!


Ik weet dat jong ben. Ik droom ervan om ooit een goed huwelijk te krijgen. Die droom wil ik houden.

Ik zeg niet dat iedereen die gescheiden is het helemaal verkeerd heeft gedaan. Dat er geen reden zijn om te scheiden. Maar wat ik wel belangrijk is gooi het bijltje er niet te snel bij neer.




Ik zie ook reacties van wat Jezus zei dat is cultuur gebonden. Dit vind ik erg gevaarlijk want zo kan je alles wat in de bijbel staat wel cultuur gebonden noemen.

maar als ik goed de bijbel lees staat er inderdaad nergen gij zult niet scheiden maar wel gij zult geen overspel doen.

Als je man of vrouw bij je wegaat dan kan je er eigenlijk niks aan doen. maar er zijn situaties dat je geen keus heb of dat je eenmaal gescheiden bent en niet mee terugkan.

over hetrouwen heb ik dan het idee dat de bijbel vrij duidelijk is in Lukas 16:18 Een iegelijk, die zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel; en een iegelijk, die de verlatene van den man trouwt, die doet ook overspel.

Sommige zeggen misschien dit is cultuur gebonden andere intepreteren deze tekst weer anders. ik denk dat je dit letterlijk moet nemen maar dat het lastig is kan ik me voorstellen.

Een ding weet ik wel dat we in een gebroken wereld leven en dat het niet makkeljk is.

Daarom laten we dit vooral niet vergeten jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
12 Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen.

en laten we dan hierna uitzien
Openbaring 21:1
En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.


Laatst aangepast door
ANNETTE632
op vrijdag 6 juni 2014, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:56
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JOL252 schreef:
Fijn dat jij, nog zo jong, toch al zo goed begrijpt dat er onhoudbare situaties zijn. Wat zou jij doen als jij in een onhoudbare situatie verkeert?

En verder denk ik dat er door heel veel mensen heel bewust en samen met God aan een relatie cq huwelijk begonnen werd. Het leven kan alleen erg grillig zijn Annette en soms gebeuren er dingen die je niet incalculeerde en zeker niet had gewild.


In echt onhoudbare situaties dus wanneer er met man(daar gaat het meestal om.) niet valt te praten en je leven of dat van je kinderen niet zeker bent. Is het mijn inziens logisch dat je weggaat aan gezien jezelf niet in gevaar mag brengen.

k heb laatst heb boek laatste dans gelezen van Karen Kingsbury
Dat gaat over een stel dat op het punt van scheiden staat en het net wil vertellen aan de kinderen als de oudste vertelt dat ze gaat trouwen. Daarom stellen ze het uit tot na de bruilloft. Maar aan het eind zie dat ze toch niet gaan scheiden. Je leest in het boek ook hoe het zover gekomen is.

vaak komt het toch doordat je te weinig tijd in je huwelijk gestoken heb en vaak als je allebei wil is er nog heel veel aan het huwelijk te doen.

Ik denk (misschien nog naief) daten als je goed nadenkt voor je trouwt en er dan ook helemaal voor gaat en bovenal samen God dient je een heel goed huwelijk heb. Veel scheidingen zouden denk ik ook voorkomen kunnen worden.


Maar ik denk dat het als buitenstaanders ook heel belangrijk te bedenken is dat Jezus de overspelige vrouw ook niet veroordeelden daarom mogen wij anderen ook niet veroordelen.


Voor mij persoonlijk houdt dit alleen op dit moment in dat ik niet met een gescheiden man trouw.

Maar ik vind dit een best lastig onderwerp. De vraag is hoe je bijbel moet intepreteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:04
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Ik heb het idee dat de bijbel vrij duidelijk is
Markus10:9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk lastig is.

Daarom zal ik ook veroordeel ik het ook niet als iemand hier anders over denkt. Ik begrijp best dat er situaties zijn die onhoudbaar zijn.

Bezint eer ge begint is denk ook belangrijk. Begin niet zomaar aan een huwelijk maar denk goed na voor je met iemand trouwt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 19:49
BerichtOnderwerp: eindtijd en profetie
 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3800
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 22:08
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Uit de reacties trek de conclusie dat jullie geen moeite hebben als iemand die gescheiden is hertrouwd. Hoe kijken jullie dan naar dit bijbelgedeelte?

Markus 10

En de Farizeën, tot Hem komende, vraagden Hem, of het een man geoorloofd is, zijn vrouw te verlaten, Hem verzoekende.
3 Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?
4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.
5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.
6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.
7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;
8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.
9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
10 En in het huis vraagden Hem Zijn discipelen wederom van hetzelve.
11 En Hij zeide tot hen: Zo wie zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel tegen haar.
12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 21:57
BerichtOnderwerp: waarom is de ene naam vetgedrukt
 
wat betekent het eigenlijk als een naam vetgerdrukt is of juist niet?

en als er een groen streepje onder een naam staat betekent dat dat je het profiel van die persoon nog niet bekeken heb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juni 2014, 20:38
BerichtOnderwerp: bedankt
 
Christianmatch bedankt dat ik nog 4 dagen extra gekregen heb omdat ik de eerste dagen geen internet had. zodat ik deze week nog hier kan rondkijken :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:19
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
morgen loopt mijn proefabbonement.
waarschijnlijk ga ik die niet verlengen.

wie weet tot ziens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 23:20
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
Ik zal voor je bidden.

Breng dit alles bij God alleen Hij kan jou helpen en je rust geven zodat het weer ziet zitten. Het fijnste is als je samen met je vriend dit bij God kan brengen en Hij wil je ook kracht geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 19:42
BerichtOnderwerp: 20:00 chatten?
 
Andere tijdstippen en data's kan je hier ook neer zitten uiteraard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: 20:00 chatten?
 
Er werd een tip gegeven om een soort borreluurtje op de chat te organiseren is het misschien leuk om daar vanavond mee te beginnen om 20:00?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:45
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.


Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.


Laatst aangepast door
ANNETTE632
op vrijdag 29 november 2013, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Sex is iets moois voor in het huwelijk.

In het RD stond een paar jaar geleden een verhaal over meisje die vertelde dat ze in de verkering tijd al met elkaar naar bed gingen en dat ze elkaar op lichamelijk gebied elkaar goed leerde kennen maar niet op andere gebieden waardoor de relatie achteruit ging. uiteindelijk heeft zij het uit gemaakt je kan je wel voorstellen hoeveel spijt ze daarvan heeft dat ze niet konden wachten.

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat als je op andere gebieden bij elkaar past lichamelijk niet bij elkaar zou passen.

Sex is zeker niet zondig in het veilige huwelijk en iets heel moois. Maar als je met iemand als snel naar bed gaat zonder dat je hem(of haar) goed kent, heeft het weinig meer met liefde te maken maar alleen met lust.

Als je het verlangen heb is dat echt niet zondig denk ik maar je kan er wel verkeerd mee omgaan denk ik.

Verder is er ook wel eens onderzoek naar gedaan en als je met meerder mensen naar bed bent geweest is het lastiger om je te binden blijkt uit dat onderzoek.

Het is denk ik ook goed om te beseffen dat mannen en vrouwen anders in elkaar te zitten. In een boek over het verschil tussen mannen en vrouwen heb ik weleens gelezen een man geeft liefde voor sex en een vrouw sex voor liefde.
en las ook in een boek dat mannen(niet alleen christelijke) diep in hart liever een maagd willen en ook waarderen als je wilt wachten.

Wat Petra zei geloof ik ook echt. het bespaart je denk ik wel teleurstellingen er zijn mannen die vrouwen alleen om haar lichaam willen. Die willen denk ik ook niet trouwen.


Maar het belangrijkste is dat je om een goede partner bid.
dan is het geen sprong in het diepe meer geloof ik. Als christenen mogen we op God vertrouwen dat Hij ons leven leid en dat alle dingen mogen meewerken ten goede.
God weet het beste wie er bij ons past dat is een grote troost.
Daarom wil ik ook wachten tot ik Godszegen over mijn huwelijk heb gevraagd in de kerk.


Laatst aangepast door
ANNETTE632
op donderdag 28 november 2013, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 14:05
BerichtOnderwerp: chatgroet :)
 
Als ik kom is er meestal niemand dus dan groet ik ook niet.

Waarschijnlijk ziet iedereen dat er niemand is en gaat weer weg en daardoor blijft het de chatbox leeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632 (30)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:53
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?
 
interessant filmpje. Confronterend hoe heidense gebruiken blijven bestaan.

Ik denk dat we inderdaad dat we hiervan kunnen leren. Dat we niet we niet met deze feesten me moeten gaan. Maar misschien is het juist goed om onze eigen feesten rond dezelfde tijden te hebben. Zodat we sterker kunnen staan om niet met de wereld mee te gaan en om misschien om voor evangelisatie gebruiken.

Wat ik ook wel meer mooi vind aan dat je deze heidense gebruiken er nog steeds zijn. Dat dit aantoont hoe waar de bijbel is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE632
Pagina 1 van 1