ChristianMatch

Forum

waarom is de ene naam vetgedrukt
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5947 5948 5949 5950 5951 5952 5953 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 15:10

PETRA373 schreef:
Of die ene naam is vetgedrukt omdat Hij de WARE is!!!!!! Knipoog smiley

Dat zouden er dan wel veel zijn Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 15:13

STEENTJE178 schreef:
Als ik het goed begrepen heb, zijn Tink en Mars een paar dagen geleden getrouwd!!!
Voor CM'ers die hier al langere tijd lid zijn, zijn zij geen onbekenden.

Vanaf deze plek: Tink en Mars, van harte gefeliciteerd!!! Heel veel geluk, liefde, verbondenheid, warmte en vooral ook zegen samen toegewenst!

Klopt ze zijn vorige week getrouwd en op de foto's die ik gezien heb een hele mooie bruid en bruidegom Lachende smiley

Wens ze alle geluk en liefde toe!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 16:01

JOL252 schreef:
Inderdaad, wanneer verbreek je het verbond van trouw? Dat is in meerdere opzichten mogelijk, je belooft elkaar trouw in goede en kwade dagen... maar het gaat dus om het "elkaar". Dus niet ongelijke verhoudingen waarin de één de kar moet trekken en met lekke emmers tegelijk moet bijgieten. Het huwelijk, oftewel relatie man-vrouw zoals God dat in gedachten had toen Hij dit ontwierp, mag weerspiegelen wat God met Liefde voor heeft. Ook ik heb gemerkt hoe God dichtbij mij was, me trouw bleef in alle opzichten en niet veroordeelde. Hij heeft een toekomst van hoop en heil.

ja he, dat denk ik ook, iedereen gaat er van uit dat met echtbreuk overspel word bedoeld, maar heb er zo mijn andere gedachten over, zal wel eens weten wat er in de oorspronkelijke Hebreeuwse bijbel staat, word daar echt breuk bedoeld of overspel?????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 16:01

ERIKA732 schreef:
Dat zouden er dan wel veel zijn Verraste, verbaasde smiley

Dan heb jij heel veel keus!!!!! ha ha Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 17:47

Ook hier geldt weer: de Bijbel heeft geen zaakregister waar je kunt zoeken naar een antwoord op al je (ethische) vragen. Je kunt niet het woord scheiding opzoeken en dan met een pasklaar antwoord komen. Mensen die dat wel denken te kunnen, weten vaak precies hoe andere mensen moeten leven en hoe God het gewild zou hebben. Daarbij vergeten ze vaak de pijn en het verdriet van hun medemens.

We kunnen en hoeven nu niet te leven zoals dat in de cultuur van de Bijbel gebruikelijk was. Het is onmogelijk om daar aan vast te houden en te denken dat God dat zo wil. We leven nu en we moeten het christendom vertalen naar deze tijd en niet star blijven vasthouden aan kerkelijke tradities en dogma s en ook niet aan maatschappelijk verhoudingen die in een Joods en Grieks ver verleden misschien wel prima functioneerden. We leven in een maatschappij waarin mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, vroeger was dat inderdaad anders, maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook de norm voor vandaag moet zijn en dat we moeten vasthouden aan de man-vrouw verhoudingen uit vroeger tijden.

Een vrouw was vroeger het bezit van de man en hoorde thuis in het rijtje van os, huis en ezel. Een vrouw kon ook niet scheiden van de man, de man alleen kon zijn vrouw wegsturen. Daarom waren er wetten opgesteld die in die maatschappij en bij die normen prima functioneerden.

Zodra een huwelijk niet meer voldoet aan datgene waarvoor het ingesteld is, trouw en liefde tussen twee mensen, bestaat het huwelijk dus al niet meer, en is het in feite al ontbonden.
Wat is er dan mooier als twee mensen na verloop van tijd opnieuw elkaar trouw beloven en in liefde met elkaar verder willen leven met de zegen van God. God ziet zijn mensen graag gelukkig. Een beeld van God als een strenge rechter die afkeurend dan zijn hoofd schudt, lijkt me hier niet op de plaats.

Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT038

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 18:34

Al enkele jaren beoefen ik een studie en sedert april een cursus
over eindtijd en profetie.
De Bijbel spreekt in diverse teksten over de uitwassen die ten tijden van de eindtijd zich zullen manifesteren.
Matth.24:38 spreekt over dat de mensen zullen huwen en ten huwelijk geven als in de dagen van Noach.
Nu is het zo dat paulus zegt wie trouwt doet goed wie niet trouwt doet beter. Hij zegt dat in de situatie welke hij in Corrinthe aantreft een bijna sodomitische situatie. maar hoe stond Jezus daar in betreffende het scheiden en hertrouwen. Ik kom hier velen tegen die gescheiden zijn. Vroeger zei men mij, denk er om; trouw nooit een gescheide vrouw. Tegen woordig denk ik daar met hele grote nuances over en is het onrechtvaardig een vrouw dubbel te straffen. Alleen ik vraag mij af hoe denkt God daar over. Alleen in exodus gaat het om een scheid brief en de Heere Jezus had het er over maar dat was tegen de Joden want daar kwam hij officieel ook voor dat men Hem zou verwerpen is een heel ander verhaal. Maar hoe kijkt God en de Heere Jezus naar onze niet joden situatie?

Laatst aangepast door
GERRIT038
op donderdag 5 juni 2014, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 18:41

GERRIT038 schreef:
De Bijbel spreekt in diverse teksten over de uitwassen die ten tijden van de eindtijd zich zullen manifesteren.
Matth.24:38 spreekt over dat de mensen zullen huwen en ten huwelijk geven als in de dagen van Noach.
Nu is het zo dat paulus zegt wie trouwt doet goed wie niet trouwt doet beter. Hij zegt dat in de situatie welke hij in Corrinthe aantreft een bijna sodomitische situatie. maar hoe stond Jezus daar in betreffende het scheiden en hertrouwen. Ik kom hier velen tegen die gescheiden zijn. Vroeger zei men mij, denk er om; trouw nooit een gescheide vrouw. Tegen woordig denk ik daar met hele grote nuances over en is het onrechtvaardig een vrouw dubbel te straffen. Alleen ik vraag mij af hoe denkt God daar over. Alleen in exodus gaat het om een scheid brief en de Heere Jezus had het er over maar dat was tegen de Joden want daar kwam hij officieel ook voor dat men Hem zou verwerpen is een heel ander verhaal. Maar hoe kijkt God en de Heere Jezus naar onze niet joden situatie?

Er is momenteel een topic actief over hertrouwen na een scheiding. Misschien heb je daar wat aan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE632

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 19:49

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3800
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE632

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:04

Ik heb het idee dat de bijbel vrij duidelijk is
Markus10:9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk lastig is.

Daarom zal ik ook veroordeel ik het ook niet als iemand hier anders over denkt. Ik begrijp best dat er situaties zijn die onhoudbaar zijn.

Bezint eer ge begint is denk ook belangrijk. Begin niet zomaar aan een huwelijk maar denk goed na voor je met iemand trouwt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:05

Donderdag 5 juni, Handelingen 2: 5-13; Geen Pinksteren zonder parten.

De komst van de Geest van Christus gaat alle mensen aan. Vurige tongen verkondigen de grote daden van God waardoor de van overal toegestroomde mensen in verwarring raken. Zendingsarts Lucas, de schrijver van dit bijbelboek, pakt als het ware de prestatielijst van de Verenigde Naties erbij en streept aan wie allemaal aanwezig zijn. Alle mogelijke volken en volkjes komen in beeld. Er komt voor ons gevoel bijna geen eind aan al die namen van volken. Woonden die allemaal in Jeruzalem en ging dat ook nog goed met elkaar?
Lucas wil zeggen: Christus is Heer van heel de wereld. Om minder is de Heilige Geest niet afgedaald. Al waren het toen allemaal vrome Joden, slechts afkomstig uit die vreemde volken, het is niet zonder betekenis dat Lucas al die namen noemt bij de komst van de Geest. Bij elkaar vijftien, die samen alle volken vertegenwoordigen. Naar Gods belofte aan Abram mogen ze delen in het heil van Jezus Christus. Op Pinksteren gaat het om God om alle volken. De Parten, Meden en Elamieten met hun kinderschaar verdringen zich inmiddels ook in onze winkels en wijken. We storen ons toch hopelijk ook in onze wijken. We storen ons toch hopelijk niet aan hen? Geen Pinksteren zonder Paren!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:33

GERRIT038 schreef:
Matth.24:38 spreekt over dat de mensen zullen huwen en ten huwelijk geven als in de dagen van Noach
.

Ja, dat is een heftige tekst en ik ben erg benieuwd hoe anderen deze tekst interpreteren. Ik moet er best wel vaak aan denken.
Ik zou het wel fijn vinden om te lezen hoe anderen deze tekst interpreteren. De essentie is mijns inziens dat de mens alleen met zijn eigen geluk bezig was??

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 5 juni 2014, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:50

ANNETTE050 schreef:
Ja, dat is een heftige tekst en ik ben erg benieuwd hoe anderen deze tekst interpreteren. Ik moet er best wel vaak aan denken.
Ik zou het wel fijn vinden om te lezen hoe anderen deze tekst interpreteren. De essentie is mijns inziens dat de mens alleen met zijn eigen geluk bezig was??

De vergelijking met de tijd van Noah voor de zondvloed, doelt niet op het zondige gedrag van mensen, als wel op de zorgeloosheid van de mensen. Eten, drinken en huwen zijn geen slechte dingen, ze horen bij het menselijk leven. Daar is niets mis mee. Wel kan het leven je soms zo in beslag nemen, dat er geen tijd meer overblijft voor verwondering, het leven wordt een routine, een sleur. Verwachting en hoop op God verflauwt, de hoop op een mooie toekomst, waar God alles in allen zal zijn neemt af. Dat is hetgene waar tegen gewaarschuwd wordt. Het is dus een oproep tot waakzaamheid en heeft niets te maken met het huwen, eten en drinken op zich.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 5 juni 2014, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:52

http://www.youtube.com/watch?v=d_K9FEeHphs

Dit lied wilde ik laten spelen op mijn doop op 1 december 2013
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:53

ANNETTE632 schreef:
Ik heb het idee dat de bijbel vrij duidelijk is
Markus10:9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk lastig is.

Daarom zal ik ook veroordeel ik het ook niet als iemand hier anders over denkt. Ik begrijp best dat er situaties zijn die onhoudbaar zijn.

Bezint eer ge begint is denk ook belangrijk. Begin niet zomaar aan een huwelijk maar denk goed na voor je met iemand trouwt.

Fijn dat jij, nog zo jong, toch al zo goed begrijpt dat er onhoudbare situaties zijn. Wat zou jij doen als jij in een onhoudbare situatie verkeert?

En verder denk ik dat er door heel veel mensen heel bewust en samen met God aan een relatie cq huwelijk begonnen werd. Het leven kan alleen erg grillig zijn Annette en soms gebeuren er dingen die je niet incalculeerde en zeker niet had gewild.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juni 2014, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER999

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:10

Gerrit, ik las dat je bij kerkelijke achtergrond baptist ingevuld hebt.
Dan ken je vast het boekje van Ds. H.G. Koekkoek:
"Echtscheiding en hertrouwen. Wat zegt de Bijbel"

Op de achterkant van het boekje staat o.a.:
Een geheel nieuwe kijk op echtscheiding en hertrouwen, maar nu, zoals uit de vele teksten die geciteerd en behandeld worden, blijkt, ook gefundeerd op de Bijbel zelf en niet op de traditie, die bij ons soms ook hoog in het vaandel blijkt te staan.

Zeker een aanrader voor iedereen die een beetje moe wordt van mede christenen, die denken dat zij een beter christen zijn dan gescheiden christenen.

Maar eigenlijk vind ik dat iedereen dit boekje eens zou moeten lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:34

JANS221 schreef:
De vergelijking met de tijd van Noah voor de zondvloed, doelt niet op het zondige gedrag van mensen, als wel op de zorgeloosheid van de mensen. Eten, drinken en huwen zijn geen slechte dingen, ze horen bij het menselijk leven. Daar is niets mis mee. Wel kan het leven je soms zo in beslag nemen, dat er geen tijd meer overblijft voor verwondering, het leven wordt een routine, een sleur. Verwachting en hoop op God verflauwt, de hoop op een mooie toekomst, waar God alles in allen zal zijn neemt af. Dat is hetgene waar tegen gewaarschuwd wordt. Het is dus een oproep tot waakzaamheid en heeft niets te maken met het huwen, eten en drinken op zich.

Zou je iets meer kunnen uitleggen over deze bijdrage? Uiteraard is trouwen en eten en drinken op zich geen zonde. God heeft het huwelijk zelf ingesteld. Waar doelt Jezus dan op volgens jou?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:47

ANNETTE050 schreef:
Zou je iets meer kunnen uitleggen over deze bijdrage? Uiteraard is trouwen en eten en drinken op zich geen zonde. God heeft het huwelijk zelf ingesteld. Waar doelt Jezus dan op volgens jou?

Zoals ik hierboven al schreef is het een oproep tot waakzaamheid, zie vers 42 NBV : Wees dus waakzaam……… Dit staat tegenover de tekst uit vers 38: Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken…..

Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:52

JANS221 schreef:
Zoals ik hierboven al schreef is het een oproep tot waakzaamheid, zie vers 42 NBV : Wees dus waakzaam……… Dit staat tegenover de tekst uit vers 38: Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken…..

Ja, dus de essentie is volgens jou dus ook dat men alleen maar met eigen geluk bezig was en dat Jezus niet (meer) de eerste plaats had?

P.s. In de Statenvertaling staat in vers 38 niet de toevoeging 'alleen maar'.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 5 juni 2014, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:20

Heerlijk zomerliedje, met een zomers weekend voor de deur...héérlijk!

http://youtu.be/NlTwOXvjKMM
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:35

ESTHER999 schreef:
Gerrit, ik las dat je bij kerkelijke achtergrond baptist ingevuld hebt.
Dan ken je vast het boekje van Ds. H.G. Koekkoek:
"Echtscheiding en hertrouwen. Wat zegt de Bijbel"

Op de achterkant van het boekje staat o.a.:
Een geheel nieuwe kijk op echtscheiding en hertrouwen, maar nu, zoals uit de vele teksten die geciteerd en behandeld worden, blijkt, ook gefundeerd op de Bijbel zelf en niet op de traditie, die bij ons soms ook hoog in het vaandel blijkt te staan.

Zeker een aanrader voor iedereen die een beetje moe wordt van mede christenen, die denken dat zij een beter christen zijn dan gescheiden christenen.

Maar eigenlijk vind ik dat iedereen dit boekje eens zou moeten lezen.

Dankje voor de tip, die ga ik een keer lezen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 6 juni 2014, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:43

JANS221 schreef:

Dat denk ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:55

ROELANDE345 schreef:
ja en tegelijkertijd heel moeilijk, het elkaar "meenemen" met je eigen gedachten spinsels i.p.v. te zeggen dat je wel een oplossing hebt.
Bij ons gaan we daar allebei regelmatig mee in de fout. Ook niet zo gek als je beiden lang alleen geweest bent.
Zolang je maar goed naar elkaar luistert en bereid bent om uit te leggen wat je bedoelt zelfs als je dat zelf helemaal niet nodig vindt, net zolang tot de ander begrijpt wat je bedoelt dan komt het goed is mijn ervaring

Jammer dat je al weer weg bent. Ja, dan moet je de minste willen zijn en van 'je eigen planeet' afkomen... let love prevail...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE632

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:56

JOL252 schreef:
Fijn dat jij, nog zo jong, toch al zo goed begrijpt dat er onhoudbare situaties zijn. Wat zou jij doen als jij in een onhoudbare situatie verkeert?

En verder denk ik dat er door heel veel mensen heel bewust en samen met God aan een relatie cq huwelijk begonnen werd. Het leven kan alleen erg grillig zijn Annette en soms gebeuren er dingen die je niet incalculeerde en zeker niet had gewild.

In echt onhoudbare situaties dus wanneer er met man(daar gaat het meestal om.) niet valt te praten en je leven of dat van je kinderen niet zeker bent. Is het mijn inziens logisch dat je weggaat aan gezien jezelf niet in gevaar mag brengen.

k heb laatst heb boek laatste dans gelezen van Karen Kingsbury
Dat gaat over een stel dat op het punt van scheiden staat en het net wil vertellen aan de kinderen als de oudste vertelt dat ze gaat trouwen. Daarom stellen ze het uit tot na de bruilloft. Maar aan het eind zie dat ze toch niet gaan scheiden. Je leest in het boek ook hoe het zover gekomen is.

vaak komt het toch doordat je te weinig tijd in je huwelijk gestoken heb en vaak als je allebei wil is er nog heel veel aan het huwelijk te doen.

Ik denk (misschien nog naief) daten als je goed nadenkt voor je trouwt en er dan ook helemaal voor gaat en bovenal samen God dient je een heel goed huwelijk heb. Veel scheidingen zouden denk ik ook voorkomen kunnen worden.

Maar ik denk dat het als buitenstaanders ook heel belangrijk te bedenken is dat Jezus de overspelige vrouw ook niet veroordeelden daarom mogen wij anderen ook niet veroordelen.

Voor mij persoonlijk houdt dit alleen op dit moment in dat ik niet met een gescheiden man trouw.

Maar ik vind dit een best lastig onderwerp. De vraag is hoe je bijbel moet intepreteren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 23:32

ANNETTE632 schreef:
In echt onhoudbare situaties dus wanneer er met man(daar gaat het meestal om.) niet valt te praten en je leven of dat van je kinderen niet zeker bent. Is het mijn inziens logisch dat je weggaat aan gezien jezelf niet in gevaar mag brengen.

Dat gaat over een stel dat op het punt van scheiden staat en het net wil vertellen aan de kinderen als de oudste vertelt dat ze gaat trouwen. Daarom stellen ze het uit tot na de bruilloft. Maar aan het eind zie dat ze toch niet gaan scheiden. Je leest in het boek ook hoe het zover gekomen is.

vaak komt het toch doordat je te weinig tijd in je huwelijk gestoken heb en vaak als je allebei wil is er nog heel veel aan het huwelijk te doen.

Ik denk (misschien nog naief) daten als je goed nadenkt voor je trouwt en er dan ook helemaal voor gaat en bovenal samen God dient je een heel goed huwelijk heb. Veel scheidingen zouden denk ik ook voorkomen kunnen worden.

Maar ik denk dat het als buitenstaanders ook heel belangrijk te bedenken is dat Jezus de overspelige vrouw ook niet veroordeelden daarom mogen wij anderen ook niet veroordelen.

Voor mij persoonlijk houdt dit alleen op dit moment in dat ik niet met een gescheiden man trouw.

Maar ik vind dit een best lastig onderwerp. De vraag is hoe je bijbel moet intepreteren.

Het gaat niet altijd over overspel, over ontrouw. Het is zelfs zo en dat schreef ik al eerder dat je je nog zo goed kunt voorbereiden maar daar red je het niet altijd mee. Je zegt eigenlijk dat mensen die scheiden :
- niet goed van te voren hebben nagedacht (erg generaliserend)
- zich niet goed hebben voorbereid (hoe kun je je voorbereiden op "alles"?
- en God eigenlijk niet betrokken hebben...
Ik vind dat nogal wat.

Maar je laatste opmerking is hier wel aardig de goede richting in: de vraag is hoe je de bijbel moet interpreteren.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juni 2014, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 23:37

Het grootste deel van mijn huwelijk DACHT ik niet aan een scheiding!!!!
Inderdaad fijn ...als je nog zo jong bent...
Er kunnen zich (helaas) situaties voordoen...

En dat...is (ook helaas) niet voor te stellen als je dat niet hebt meegemaakt...

En wat al niet aan strijd...verdriet er hierin en hierom wordt geleden...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 06:57

ANNETTE632 schreef:

Ja, het is inderdaad behoorlijk naïef, (maar je bent ten slotte ook nog maar twintig) om te denken dat als je maar goed nadenkt voordat je trouwt en samen God dient, dat je dan een heel goed huwelijk hebt.

En het zijn ook wel grote woorden om zo even van de zijlijn te roepen dat je denkt dat veel scheidingen voorkomen hadden kunnen worden. Dat is een ontkenning van de pijn en het verdriet van je medechristenen hier, die nooit het huwelijk begonnen zijn met de gedachte om te gaan scheiden. Woorden zijn zo snel gesproken, maar verdiep je eens in hun pijn en verdriet en worsteling met God, voordat je zoiets roept.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 07:39

JANS221 schreef:
Ja, het is inderdaad behoorlijk naïef, (maar je bent ten slotte ook nog maar twintig) om te denken dat als je maar goed nadenkt voordat je trouwt en samen God dient, dat je dan een heel goed huwelijk hebt.

En het zijn ook wel grote woorden om zo even van de zijlijn te roepen dat je denkt dat veel scheidingen voorkomen hadden kunnen worden. Dat is een ontkenning van de pijn en het verdriet van je medechristenen hier, die nooit het huwelijk begonnen zijn met de gedachte om te gaan scheiden. Woorden zijn zo snel gesproken, maar verdiep je eens in hun pijn en verdriet en worsteling met God, voordat je zoiets roept.

Ja Jans, het is de leeftijd en het is naïef (laten we het daar maar op houden), alhoewel men hoe jong ook, verantwoordelijk is voor wat men zegt en daardoor (misschien onbedoeld en onbewust) aan kan richten. Ik herken helaas eenzelfde houding als veel mensen tijdens hun pijnlijke weg richting en na een scheiding ontmoeten in sommigen van hun mede-christenen en wat het daardoor extra pijnlijk kan maken. Stel dat men zelf eens in de situatie (ooit) zou zitten, zou men dan nog zo spreken?

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juni 2014, 07:43
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 08:33

ANNETTE050 schreef:
Jammer dat je al weer weg bent. Ja, dan moet je de minste willen zijn en van 'je eigen planeet' afkomen... let love prevail...

Ik denk eerder dat we ons "gelijk willen hebben" moeten opgeven.
Dat maakt echte communicatie een stuk soepeler.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 09:02

maar verdiep je eens in hun pijn en verdriet en worsteling met God,

(woorden van Jans)

Kon me vinden...in deze woorden...

Zou het wel kunnen?
Dat verdiepen?
Het klinkt zo makkelijk....""Ik begrijp je...ik weet wat je meemaakt""
Maar de pijn...het verdriet wat je meemaakt...voel je ..denk het beste (helaas) bij ondervinding en beleving...hoe erg ook..ZELF!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 09:09

ANNETTE632 schreef:

Alleen al de naieviteit die ik uit je stuk haal, om gescheiden vrouwen te indentificeren met de overspeligge vrouw Gefrustreerde smiley
je hebt 1 boek gelezen over ,mensen die gaan scheiden Smiley die vol vragen zit
Eerst zeg je dat je niet mag scheiden, later wel in geval van gevaar, ondanks dat je eerst zegt dat Gods woord zegt: je mag niet scheiden???

Over de bijbel intreperen: je moet niet 1 zin er uit halen, maar het geheel lezen en dan krijg je meer een beeld wat God nu precies bedoeld.

Mijn advies: roep niet te gauw tegen gescheiden mensen: God zegt......
je wil de pijn niet weten van gescheiden mensen, effe snel een veroordeel van mede cristenen erbij zitten ze dan echt niet op te wachten.

Petra die heeft meegemaakt hoe haar ex man veranderde, je kan van t e voren nooit weten hoe iemand de eerste 20 jaar zich ontwikkelt, mensen kunnen afdwalen van God, veranderen....als ik had geweten hoe, was ik e r niet aan begonnen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5947 5948 5949 5950 5951 5952 5953 ... 6194 Volgende
Pagina 5950 van 6194