Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 21:38
|
|
|
Zaterdag 14 juni, Kolossenzen 4: 2-9; Wijzen.
In ons land leven steeds meer mensen buiten. Ik bedoel: buiten de gemeente van Christus. Sommigen weten nog wel iets van het geloof, soms zijn ze zwaar gefrustreerd. Vooral onder vijftigplussers kun je dat tegenkomen. Jongeren hebben daar veelal minder last van. Maar hoe ga je nu wijs met hen om? Op school, op je werk, of ook in je eigen familie? Vaak zijn het heel fijne mensen, maar van God begrijpen ze niets. Moet je heel principieel opstellen, zodat men goed weet waarvoor jij staat. Maar dat kan ook heel erg afstoten. Dan je maar liever open en meegaand opstellen? Maar dat kan weer een heel slappe indruk maken. Wat is wijs? Paules wijst vooral op ons gedrag. Gedraag je als wijzen, zegt hij. Trouw, vriendelijk, nooit minzaam of anderen buitensluitend. Val op in de goede zin door aandacht en zorg. Voor iedereen in je klas, in je familie of onder je buren. Is er een gelegenheid iemand te helpen, dan kan dat een van God gegeven moment zijn. Je woorden hangen dan niet in de lucht. Ze zijn gedekt door je gedrag. Wijs ben je als je zwijgen en spreken kunt op het goede moment. Gelukkig heeft Jezus ons uitdrukkelijk beloofd, dat de Geest ons daarbij zal helpen. Misschien iets om vandaag bijzonder aan te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 22:13
|
|
|
Een vriendin die 2 jaar terug tot geloof kwam........zei een tijdje geleden, ik ben eindelijk thuis...........gekomen....! Ze leeft in een nieuwe fase samen met de Here Jezus....
waar ik zelf erin staat......nu ben ik aan het reizen door het leven heen, als de tijd van sterven is...dan is er een mooi plek voor mij al reeds klaar gemaakt voor eeuwig, prachtige thuiskomen toch....!
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op dinsdag 17 juni 2014, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 22:51
|
|
|
Muziek........opwekkings liederen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 23:38
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Niet verkeerd gereden Bert? Of kon de tomtom het nu beter vinden  |
mm..helaas heb ik geen tomtom,maar een Garmin!
nee,ben gelukkig in 1 keer goed gereden.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 14 juni 2014, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 23:40
|
|
|
Heel mooi...das ook een vorm van ""thuiskomen""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 23:41
|
|
|
HANNE614 schreef: | Ik weet niet of ik dat positief vind. We dachten er over op korte termijn weer wat te organiseren maar dan hoeven we dus niet op jou te rekenen?  |
zeker ,dan ben ik ook weer van de partij,maar ligt er wel aan wat we gaan doen,als we dan weer gaan wokken sla ik misschien even een beurt over
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 14 juni 2014, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 23:42
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heb je iets te vertellen misschien??  |
Haha...(ik zwijg)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 00:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha...(ik zwijg)  | wauw! Doe ik dat ook, glimlachend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 13:13
|
|
|
BERT168 schreef: | zeker ,dan ben ik ook weer van de partij,maar ligt er wel aan wat we gaan doen,als we dan weer gaan wokken sla ik misschien even een beurt over  |
Het moet wel mogelijk zijn om wat anders te verzinnen lijkt me. Zeker met z'n goede en gezellige opkomst, dat motiveert wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 14:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | wauw! Doe ik dat ook, glimlachend  | veel te veel geheimzinnigheid, daar wordt ik niet blij van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 14:17
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ahhhhhh....... relaxed!  Nu hoop ik alleen niet dat zijn Floshke hier ook gaat kijken, hebben we die straks ook nog krols hierzo!....  |
dan gaan we dat niet doen vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAISY101
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 16:22
|
|
|
Een vrolijk hart ... Een dag niet gelachen is ...
Wie kent een leuke, nette: mop, anekdote of uitspraak?
Een man sterft en komt bij de hemelpoort, waar Petrus hem opwacht. 'Welkom, de regels zijn zo: je hebt honderd punten nodig om binnen te komen. Vertel me alle goede dingen die je hebt gedaan, en ik waardeer die met punten naar gelang van de kwaliteit. Bij honderd punten ben je binnen.' 'Oke. Ik ben vijftig jaar met dezelfde vrouw getrouwd geweest en heb haar nooit bedrogen, zelfs niet in mijn hart.' 'Prachtig! dat is drie punten waard.' 'Drie punten maar? Nou, ik ben mijn leven lang naar de kerk gegaan en heb die altijd gesteund met mijn giften en mijn diensten.' 'Schitterend! Dat is zeker een punt waard.' 'Een enkel punt maar? Oei, Wat vind je hiervan: Ik ben in mijn stad een gaarkeuken begonnen voor de armen en ik heb in een onderkomen voor dakloze oorlogsslachtoffers gewerkt.' 'Fantastisch! Je hebt al weer twee punten.' 'TWEE PUNTEN!!' roept de man, 'in dit tempo kom ik alleen binnen als God me genadig is!' 'Welkom! Kom binnen!'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 17:11
|
|
|
TINKA066 schreef: | wij kunnen 5 juli ook niet....mijn dochter gaat dan trouwen....na de zomer kan wel!! |
van harte gefeliciteerd tinka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 20:42
|
|
|
Zondag 15 juni, Kolossensen 4: 10-18; Verkijk je niet.
De brief is nu vrijwel uit. Paules heeft uitvoerig zijn punt gemaakt. Lieve broeders en zusters in Kolosse en Laodicea en omgeving. Laat je niet van de wijs brengen door christenen die meer weten van filosofie en mystieke kennis dan van Jezus Christus. Hij is van alles het Hoofd! Leef door Hem als bevrijde mensen in een ont-toverde wereld. Ten slotte nog een paar persoonlijke groetwoorden. Gevolgd door een enkele zin – geschreven met eigen hand. ‘Gedenk mijn gevangeschap’ was blijkbaar het eerste dat hem op dat moment spontaan inviel. Gedenk mijn gevangenschap! In deze laatste regel kijk je Paules even direct in het hart. Vergeet mij niet, zegt hij. Bid voor me. Schaam je niet voor me. Het is geen klacht, geen zacht verwijt aan zijn lezers. Hij bedoelt het allemaal niet belastend. Maar verkijk je ook niet op zijn geloof. Vrienden of familieleden kunnen zich in trieste omstandigheden soms heel goed buitengewoon gelovig tonen. Verkijk je daar niet op. Zelfs Paules schrijft op het laatste stukje wit van zijn brief: denk aan mij en aan mijn boeien. Overigens schrijft hij ook: Genade met u! De kortste zin die hij ooit schreef. Maar voor meer was ook geen ruimte meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 22:51
|
|
|
Eh ik heb de test laatst via fb gedaan en daar kwam sara uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 22:57
|
|
|
Eigenlijk helemaal niet goed dat deze testen insunieren, dat je op iemand uit de Bijbel moet lijken. Iedereen heeft de Heilige Geest in zich en is daarnaast uniek door God geschapen met een unieke taak voor haar/zijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 15 juni 2014, 23:39
|
|
|
ANNA415 schreef: | veel te veel geheimzinnigheid, daar wordt ik niet blij van  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 00:10
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Heb mn nieuwe bril gehaald was na 4 jaar geen overbodige luxe gelukkig niet kippiger geworden maar er juist een kwart op vooruit gegaan  |
Nieuwe bril...FOTO...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 00:24
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Eigenlijk helemaal niet goed dat deze testen insunieren, dat je op iemand uit de Bijbel moet lijken. Iedereen heeft de Heilige Geest in zich en is daarnaast uniek door God geschapen met een unieke taak voor haar/zijn leven. |
Je moet ook helemaal niet perse op iemand uit de Bijbel lijken. Natuurlijk ben jij helemaal jij. Maar het is gewoon leuk om te kijken met wie uit de Bijbel je overeenkomsten vertoont. Het is gewoon een testje voor de fun en het zegt verder weinig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 09:46
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Heb mn nieuwe bril gehaald was na 4 jaar geen overbodige luxe gelukkig niet kippiger geworden maar er juist een kwart op vooruit gegaan  |
Daar willen we natuurlijk wel een foto van zien Erika! Ik een dagje aan het werk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 19:57
|
|
|
Voetbal kijken Tranen met tuiten huilen omdat Portugal verloren heeft, op naar de volgende wedstrijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 20:15
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Voetbal kijken Tranen met tuiten huilen omdat Portugal verloren heeft, op naar de volgende wedstrijd! |
Hier niks tranen met tuiten...onverwachts VRIJ... Wat gaan we daar nu mee doen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 21:08
|
|
|
Maandag 16 Juni, Genisis 25: 1-11; 19-26; Isaak.
Vanaf vandaag lezen we uit het boek Genesis. We beginnen bij de geschiedenis van de aartsvader Isaak. Zijn naam betekent: hij lacht. Hij kan nauwelijks in de schaduw van zijn vader Abraham staan, maar toch telt hij voluit mee in de geschiedenis van God. Anders dan zijn zeven broers, die allen hun eigen weg gaan, want Isaak is het kind van Abrahams geloof. Isaak dankt zijn leven aan Gods belofte en verkiezing. Zo’n leven verloopt zelden zonder horten of storten. Ook Isaak merkt dat al heel snel. In zijn leven hapert de geschiedenis van God vrijwel meteen doordat Rebekka maar niet zwanger wordt. Het duurt maar liefst twintig jaar, zo horen we, voordat Esau en Jakob geboren worden. Maar Isaak blijft zijn vrouw trouw. Ook maakt hij haar geen enkel verwijt, maar bidt voor haar. En God laat zich bidden. Dat heeft Rebekka kennelijk heel erg goed gedaan. Als zij onverwacht zwanger is bidt ze op haar beurt om visie en verwachting, want moeder zijn is niet niks. Het blijken twee kinderen te zijn. Eerst komt Esau, een klein van boven tot onder behaard ventje. Meteen achter hem Jakob, met een handje nog steeds geklemd om Esaus hiel. Hij is er duidelijk één die niet van opgeven weet. Twee heel verschillende kinderen. En Isaak? Ik denk: hij lacht! Diep overtuigd, dat Gods hand ons en onze kinderen vasthoudt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 21:15
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Daar willen we natuurlijk wel een foto van zien Erika! Ik een dagje aan het werk...  |
Ik en selfies zijn niet echt een combi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 22:03
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Eigenlijk helemaal niet goed dat deze testen insunieren, dat je op iemand uit de Bijbel moet lijken. Iedereen heeft de Heilige Geest in zich en is daarnaast uniek door God geschapen met een unieke taak voor haar/zijn leven. |
1 ding hebben we wel allemaal gemeen, we kunnen allemaal net zoals Johannes schrijven: Johannes- petra dus..., de discipel waar Jezus van houd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 22:26
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Nog geen reacties hier
Zijn er zo weinig mensen thuisgekomen
Welke match heb je dan werkelijk gemaakt |
Ben hier proeflid, daar zal het wel bij blijven
Heb mijn echte match al gevonden
Wens jullie nog een goede tijd toe hier op aarde
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Homeagain
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 23:08
|
|
|
Het is onmogelijk, zei trots. Het is riskant, zei ervaring. Het is zinloos, zei het verstand. Geef het een kans, fluisterde het hart!
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 23:24
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben hier proeflid, daar zal het wel bij blijven
Heb mijn echte match al gevonden
Wens jullie nog een goede tijd toe hier op aarde
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Homeagain |
Het klinkt wat zorgelijk en unheimisch... het zal de woordkeuze dan wel zijn en ik ga er maar vanuit dat je je match hier op aarde hebt gevonden.
Veel geluk.
|
|
Naar boven |
|
|