Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER678
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:21
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Voel mij ook niet vrij in deze wereld, Abba vader weet dat.
Overal die discussies, strijd, gedoe, etc
Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, en Abba vader ook.
|
Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu. Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.
Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief. De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.
Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:39
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu. Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.
Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief. De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.
Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ... |
MOOI!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:46
|
|
|
CM weer verlaten....grijze lettertjes....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 01:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | CM weer verlaten....grijze lettertjes.... |
.............
*zwaait met zakdoekje*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 06:20
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Jol, In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen. In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk. Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden. Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken Begrijpen is iets van het denken niet van de geest. De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest |
Ik meen in jouw woorden te lezen dat jij je hoog verheven voelt boven andere mensen, mensen die jou woorden niet geestelijk lezen of er weinig feeling mee hebben. Jezus wou`afzakken` om het voor iedereen begrijpelijk te maken hoe God is. God werd zichtbaar in Jezus. En God inspireert mensen door zijn geest. Jezus probeerde het hier op aarde begrijpelijk te maken door ook veel voorbeelden uit het dagelijks leven (ja, hier op aarde) te gebruiken, gelijkenissen, zodat de mensen zijn woorden konden begrijpen. God wil in elk geval geen God zijn, hoog verheven in de hemel. God woont hier op de aarde, God woont in ons. Het koninkrijk van God is nu al, hier op deze aarde, totdat uiteindelijk God alles zal zijn in allen. En vergis je niet: geen feeling hebben met jouw woorden, is gelukkig heel wat anders dan geen feeling hebben met de woorden van God.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 20 juni 2014, 17:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 07:36
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Jol,
In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen.
In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk.
Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces
Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden.
Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee
Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken
Begrijpen is iets van het denken niet van de geest
De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest |
Beste HomeAgain, ik voel zelfs boosheid in je woorden aan.. tja... je bent het zat om jezelf maar steeds te moeten verduidelijken en af te dalen naar het level van degenen die het niet begrijpen (lees: niet zo geestelijk zijn als jij?). Maar als ik vraag om verduidelijking omdat ik de woorden van de zender daarvan niet goed kan plaatsen en het wazig blijft is dat juist een trachten contact met je te maken op "jouw niveau" en blijft degene die de woorden gebruikt verantwoordelijk om dit over te brengen bij degene die ze hoort en tracht te verstaan. Het is een willen begrijpen wat jij bedoelt om het gesprek helder te houden, zonder ruis, juist omdat het een virtuele wereld is. Maar bedankt voor jouw uitleg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 20 juni 2014, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 08:26
|
|
|
Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 08:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden. |
Dan is dat voor zijn gevoel een excuus om proberen te daten met veel jonger e vrouwen dan hem zelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:06
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ... |
Hier ben ik het zo mee eens Het is niet zo van we gaan geloven en dan maar wachten tot we in de hemel zijn waar alles goed is. nee we gaan geloven, en horen nu bij het koninkrijk van God en ja ooit als het onze tijd is, in de hemel ondertussen hier op aarde geeft Jezus ons duidelijk d e opdracht om een licht voor anderen mensen te zijn, anderen mensen t e helpen die nog in de duisternis leven Waarom? omdat God van ons met een onvoorwaardelijke liefde houd, ook van de zondaren in deze wereld. Dus ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan, leef in de wereld onder een open hemel als kind van God en vind het een leuke uitdaging om aan zijn opdracht gehoor te geven, al is het maar een klein lief gebaar na iemand in nood. En wanneer je die dingen doet, dan komt de heilige geest je vanzelf helpen, nee ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan en God is ook nog lang niet klaar met deze wereld. En ik houd van mijn leven, want wanneer je samen met God door het leven gaat, maak je wonderbaarlijke mooie dingen mee, ondanks alle ellende in de wereld.
gelukkig dacht Jozef niet toen hij in de put zat: God stuur me nu maar na de hemel, ik ben klaar met deze wereld... nee in die put ( putten... later kwam hij in de gevangenis)was God heel dicht bij hem, leefde hij onder een open hemel en leerde daar heel veel lessen die hem vormde om te kunnen worden zoals hij later werd. Een licht voor mensen om hem heen. Tot de dag dat het zijn tijd was om na de hemel te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:08
|
|
|
JANS221 schreef: | Soms moet je van iemand afscheid nemen om te voorkomen dat je afscheid neemt van jezelf.
Anoniem |
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:09
|
|
|
Ga je cm weer verlaten Beste toegewenst en tot ziens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:29
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben net nieuw hier
Home again
Voor mij is Home Again echt thuiskomen.
Jezus zei, ben in deze wereld maar niet van deze wereld
Ben nog in deze wereld maar ben nu wel geroepen om naar huis te gaan.
Eindelijk, mijn echte thuis, verbonden met mijn heilige jezus christus.
Heilige Jezus die het volbracht, de geestelijke verbinding herstelde voor mij.
Weer een heilig kind zijn van Abba vader
Holy holy holy
Wat is jou Home Again ? |
Dank voor al jullie reacties
Geloof dat mijn werkelijke boodschap versnipperd aan het raken is.
Geloof dat dit soort forums niet mijn ding is
Geloof dat ik mijzelf in een andere richting geplaatst heb tov velen van hier
Mijn richting staat vast
Abba vader kent mijn leven tot nu toe
Abba vader kent mijn dieptes van beleving hier op deze aarde, het is in woorden niet uit te leggen. Ben vrijgezet om nu mijn weg te gaan.
Mijn weg is mijn weg.
Zo heeft een ieder zijn eigen weg te gaan
Heb rust en vrede over mijn weg nu
Kan een ieder alleen maar ruimte geven je eigen koers te varen met Abba vader, Jezus Christus, de Heilige geest.
Respecteer ieder zijn keuze hier
Het is zoals het is nu
Niet meer niet minder
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op vrijdag 20 juni 2014, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 10:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Soms moet je van iemand afscheid nemen om te voorkomen dat je afscheid neemt van jezelf.
Anoniem |
Wat mooi.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 10:44
|
|
|
Lieve groet.....en wie weet ..tot weer ziens.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:38
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Zoals jezus zei , ben in deze wereld maar niet van deze wereld.
Dat is nu precies mijn gevoel.
Uw koninkrijk kome is afstemming met mijn oorspronkelijke wereld voordat ik naar deze wereld kwam.
Heel simpel, ga gewoon naar huis, daar waar ik ooit vandaan kwam.
Verlang weer terug naar mijn oorspronkelijke thuis, familie te zijn.
Het is nu de kunst om klaar te zijn om echt te gaan.
|
Mooi man. Ik interpreteer dit als volgt: De ogen zijn je geopend. Wat je eerst als "werkelijkheid" ervaarde, dat is nu volledig overspoeld door de nieuwe geestelijke werkelijkheid die je in Christus hebt ontvangen. Je oude werkelijkheid was de werkelijkheid van een leven in gebrokenheid, in zonde en van God buitengesloten. De aanwezigheid van de Heilige Geest maakt immens verschil. Je bent al Thuis gekomen in Hem (dat is ook in jezelf). De werkelijkheid is vanaf dat moment wel volledig anders geworden en zal nooit meer hetzelfde zijn. Je ziet nu dingen en ervaart nu dingen die je eerst niet kon zien en ervaren. Je wandelt in de Geest, zoals Jezus het opgedragen heeft en dat is wandelen in een compleet nieuw leven. Een leven dat de wereld niet kent en ook niet verstaat. De wereld zal denken dat je gek of gestoord bent, of dat je vol zoete wijn zit.... Zelfs de duivel moet luisteren naar je, aangezien je bedekt bent met het Bloed van het Lam....
Toch is dit wel de realiteit zoals God het ons aanreikt en opdraagt: wandelen in Zijn Geest. Zo zullen we grotere dingen doen dan dat Jezus zelf gedaan heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik meen in jouw woorden te lezen dat jij je hoog verheven voelt boven andere mensen, mensen die jou woorden niet geestelijk lezen of er weinig feeling mee hebben. |
Ik proef eerder een verlangen naar begrepen worden en verbondenheid met mensen die hetzelfde ervaren hebben. We willen tenslotte allemaal gekend zijn op alle niveau's van ons leven.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 21 juni 2014, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:47
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Dank voor al jullie reacties
Geloof dat mijn werkelijke boodschap versnipperd aan het raken is.
Geloof dat dit soort forums niet mijn ding is
Geloof dat ik mijzelf in een andere richting geplaatst heb tov velen van hier
Mijn richting staat vast
Abba vader kent mijn leven tot nu toe
Abba vader kent mijn dieptes van beleving hier op deze aarde, het is in woorden niet uit te leggen. Ben vrijgezet om nu mijn weg te gaan.
Mijn weg is mijn weg.
Zo heeft een ieder zijn eigen weg te gaan
Heb rust en vrede over mijn weg nu
Kan een ieder alleen maar ruimte geven je eigen koers te varen met Abba vader, Jezus Christus, de Heilige geest.
Respecteer ieder zijn keuze hier
Het is zoals het is nu
Niet meer niet minder |
Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain. Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.
Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie. Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.
Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt. Shalom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 12:01
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain. Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.
Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie. Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.
Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt. Shalom! |
Ja, Home Again, ik wilde net zo iets schrijven. Geniet van de intimiteit tussen God en jou en dat Hij je dichter naar Zich toehaalt en waardeer de gelijkgestemde partner die God je gegeven heeft.
- Reactie verwijderd -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 20 juni 2014, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 14:55
|
|
|
Een aangrijpend boek van Madeleine Albright; Praagse Winter.
Haar ontdekking van haar Joodse wortels, een verzwegen geschiedenis in haar familie. Het boek is mooi en vlot geschreven en als je op sommige plekken bent geweest gaat het nog meer tot je verbeelding spreken.
Daarnaast geeft het ook een beeld van de tragiek van de tweede wereldoorlog.
Voor hen die niet overleefden, maar ons leerden hoe te leven - en waarom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 15:44
|
|
|
Macaroni, koken voor een hele aardige kerel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 16:14
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Macaroni, koken voor een hele aardige kerel  |
Haha....en ik een uitsmijter voor een aardige...uhh....MAN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 16:43
|
|
|
En ik fricandeau met boontjes voor een aardige ... uhhh... mezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 20:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha....en ik een uitsmijter voor een aardige...uhh....MAN
 |
Wat heb ik gemist???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 21:08
|
|
|
Vrijdag 20 juni, Genesis 26: 7-11; Lieg niet.
Een knappe vrouw of man is een geschenk van God, maar soms ook een beetje een riskant bezit. Isaak is in elk geval niet gek. Waarom vragen die mannen in Gerar zo uitdrukkelijk naar Rebekka? Wat willen ze precies? In die tijd – de tweeling is nog niet geboren – kon dat maar één ding betekenen. Alle kans, dat die mannen kwade bedoelingen hebben. Zo meteen steekt iemand een mes in zijn rug en gaat er met Rebekka van door. Daarom zegt hij op hun vraag maar snel: ‘’t mijn zuster! Maar koning Abimelech kijkt een keer vanuit zijn paleis door het raam. Zijn oog valt onwillekeurig op het kampement van Isaak. Hij hoort Isaak lachen. En ziet hij dat nu goed? Isaak hield heel veel van Rebekka. Zelfs midden op de dag kan hij het blijkbaar niet laten haar lief te hebben. Daar is niets mis mee. Wél met liegen. Abimelech is even heel kwaad. Ik was bang, zegt Isaak, om mezelf en om haar. Daarop neemt Abimelech hen openlijk in bescherming. Hij vindt het blijkbaar wel mooi al twee mensen zo van elkaar genieten. God ook! Of met een woord van Prediker: ‘Geniet van het leven met de vrouw die gij liefhebt. Al de dagen van uw ijdel leven!’ Maar lieg niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 21:33
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | .............
*zwaait met zakdoekje* |
Ze hedde het heen en weer denk
Doei Zeeland tot laters!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 21:37
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden. |
Dan vallen ze door de mand denk ik Maar valt me op zoals je weet heb ik hier tijd geleden ook een poos mogen rondlopen maar er word helaas veel onwaarheden gezegd op profielen waarom Ben ik wel eens benieuwd naar denkt men dat ze anders geen kans maken???
Nou ze nemen me maar zoals ik ben en anders niet
(Ben echt heel lief hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 22:10
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Wat heb ik gemist???  |
Een uitsmijter!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 22:11
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Ze hedde het heen en weer denk
Doei Zeeland tot laters! |
1 maandje voor 5 euro 95... Laat je niet lopen toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 22:12
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha....en ik een uitsmijter voor een aardige...uhh....MAN
 |
Jaja, en nu zodadelijk op grijs gaan zeker!?!?!  *isnietnieuwsgierigisnietnieuwsgierigisnietnieuwsgierig*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 22:12
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Jaja, en nu zodadelijk op grijs gaan zeker!?!?!  *isnietnieuwsgierigisnietnieuwsgierigisnietnieuwsgierig* |
Grijs gaan en verder daten bestaat ook he????
|
|
Naar boven |
|
|