| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:49
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik denk dat er twee kanten zitten aan een minder algemene discussie. Een 'gevaarlijke kant ' zoals chat al zei, maar ook een bevrijdende kant door dingen op het forum te zetten die je normaal gesproken niet zo snel vertelt. Juist als je een persoonlijk verhaal op het forum zet is de kans groot dat mensen een beeld van je krijgen dat niet echt klopt in de praktijk, maar aan de andere kant zijn het wel de dingen die je bezig houden al kan je dat aan de buitenkant niet zien.
Ik moet zelf zeggen: als je de stap gewaagd hebt om persoonlijke dingen mee te delen op een forum als deze, dat je ook enorm geholpen en gesteund kunt worden door andere mensen. Juist omdat zei hun visie geven als buitenstaander op de zaak die je bezighoud. De visie van andere mensen is vaak onpartijdig en kan je op je eigen verhaal een heel ander licht doen werpen, zodat je het zelf ook van een andere kant kunt leren zien. waardoor je weer leert om er beter mee om te gaan. |
Inderdaad, Jolan, er zitten twee kanten aan de openheid. Het is belangrijk om hier evenwicht in te vinden voor jezelf en met elkaar. Het is wel jammer dat, zoals Chatuliem ook al constateert, er soms reacties komen als zielig etc op een open verhaal. Laat elkaar in waarde en respecteer iemand die openheid wil geven over zijn persoonlijke levensvragen en dergelijke om zo een stuk beginnende bevrijding te ervaren of om anderen zo tot hulp te zijn in hun vragen.
Wel is het grootste nadeel in deze dat het forum openbaar is, ook voor niet-leden. Dat vraagt wel om extra alertheid bij het plaatsen van dingen op het forum. In die zin vind ik het goed dat deze schaduwzijde ook even belicht wordt door Chatuliem en Zinga.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 12 mei 2010, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:53
|
|
|
|
Maris,hoe gaat het met je hondje?Heeft ze pijn? Hopelijk gaat vrijdag alles voorspoedig en is de uitslag gunstig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:54
|
|
|
|
|
grappig, en interessant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:57
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Inderdaad, Jolan, er zitten twee kanten aan de openheid. Het is belangrijk om hier evenwicht in te vinden voor jezelf en met elkaar. Het is wel jammer dat, zoals Chatuliem ook al constateert, er soms reacties komen als zielig etc op een open verhaal. Laat elkaar in waarde en respecteer iemand die openheid wil geven over zijn persoonlijke levensvragen en dergelijke om zo een stuk beginnende bevrijding te ervaren of om anderen zo tot hulp te zijn in hun vragen.
Wel is het grootste nadeel in deze dat het forum openbaar is, ook voor niet-leden. Dat vraagt wel om extra alertheid bij het plaatsen van dingen op het forum. In die zin vind ik het goed dat deze schaduwzijde ook even belicht wordt door Chatuliem en Zinga. |
gezien de persoonlijke reacties die er met enige regelmaat geplaatst worden zou het fijn zijn als het niet meer mogenlijk was dat niet ingelogden ook niet meer op het forum konden(lezen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:58
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | grappig, en interessant. |
Ik wist niet dat er een bot in zit.......zo leren we veel van Imre!
Zou die Jan Huygen een leuke vent zijn? Nu twijfel ik,zal ik hem gaan zoeken of wat nuttigs gaan doen?
hm
ik ga gewoon even lekker shoppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik hou niet zo van evenwicht. (...) Gevoelens uitschakelen is niet goed. Niet door gevoelens laten leiden is vrijwel onmogelijk. | Weer een aardige contradictio in terminus in mijn ogen. Want juist in je slotzinnen geef je toe dat ook jij zoekt naar evenwicht, namelijk niet niet laten leiden door gevoelens, maar ook weer niet enkel en alleen laten leiden door gevoelens (want dit laatste klinkt wel door in je slotzin). Dan ben je toch op zoek naar evenwicht? Je zoekt immers tussen twee uitersten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | gezien de persoonlijke reacties die er met enige regelmaat geplaatst worden zou het fijn zijn als het niet meer mogenlijk was dat niet ingelogden ook niet meer op het forum konden(lezen) |
Inderdaad. Dit is indertijd al eens aangegeven als verbeterpunt, maar blijkbaar is daar nog geen oplossing voor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:01
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | gezien de persoonlijke reacties die er met enige regelmaat geplaatst worden zou het fijn zijn als het niet meer mogenlijk was dat niet ingelogden ook niet meer op het forum konden(lezen) |
Inderdaad. Dit is indertijd al eens aangegeven als verbeterpunt, maar blijkbaar is daar nog geen oplossing voor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik wist niet dat er een bot in zit.......zo leren we veel van Imre!
Zou die Jan Huygen een leuke vent zijn? Nu twijfel ik,zal ik hem gaan zoeken of wat nuttigs gaan doen?
hm
ik ga gewoon even lekker shoppen  | dan vang je een paar vliegen in een klap.
ga lekker shoppen, dan heb je een leuke outfit voor als je jan huygen ontmoet. onder het shoppen kan je weer leuke cmmers tegenkomen. shoppen kan dus heel nuttig zijn, en ondertussen zoek je of tie tussen het winkelend publiek loopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:04
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Weer een aardige contradictio in terminus in mijn ogen. Want juist in je slotzinnen geef je toe dat ook jij zoekt naar evenwicht, namelijk niet niet laten leiden door gevoelens, maar ook weer niet enkel en alleen laten leiden door gevoelens (want dit laatste klinkt wel door in je slotzin). Dan ben je toch op zoek naar evenwicht? Je zoekt immers tussen twee uitersten  | Het is gewoon erkennen dat onze meeste beslissingen gebaseerd zijn op emoties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:06
|
|
|
|
|
Het blijft echter wel een gegeven dat er nog steeds 2300 mensen kunnen lezen wat je opschrijft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:06
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | dan vang je een paar vliegen in een klap.
ga lekker shoppen, dan heb je een leuke outfit voor als je jan huygen ontmoet. onder het shoppen kan je weer leuke cmmers tegenkomen. shoppen kan dus heel nuttig zijn, en ondertussen zoek je of tie tussen het winkelend publiek loopt  |
Ik vraag het gewoon...... "Zeg ken jij de mosselman?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vraag het gewoon...... "Zeg ken jij de mosselman?"  |
ow, ga je shoppen in scheveningen dan? leuk hoor daar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:09
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Inderdaad. Dit is indertijd al eens aangegeven als verbeterpunt, maar blijkbaar is daar nog geen oplossing voor... | Misschien is dat een bewust keuze van de redactie. Per slot van rekening heeft het ook wel voordelen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Misschien is dat een bewust keuze van de redactie. Per slot van rekening heeft het ook wel voordelen.... |
ik zie er geen voordelen van, eerder alleen nadelen mensen die geen lid zijn van cm hebben ook niets te maken met mededelingen die je aan cmmers meedeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maris,hoe gaat het met je hondje?Heeft ze pijn? Hopelijk gaat vrijdag alles voorspoedig en is de uitslag gunstig! |
Pijn heeft ze niet. Ze rent en springt rond of er niks aan de hand is. Wat mij het meeste dwars zit, is haar agressiviteit bij de dierenarts.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:32
|
|
|
|
En jaar of tien geleden begon ik weer te zoeken naar een vrouw in mijn leven. Of, eerlijk gezegd was er een vrouw waar ik verliefd op werd. En in het begin was het ook wel wederzijds. We gingen samen uit, we zagen elkaar regelmatig en het had er alle schijn van dat we samen een toekomst hadden. Alleen kwam ze tot de ontdekking dat haar gevoelens niet diep genoeg waren, kortom dat ze niet verliefd was. Ik dacht, wat niet is, kan nog wel komen en we gingen eigenlijk heel close met elkaar om. Dat ging zo meer dan een jaar door, en voortdurend zei ze: wat is het jammer dat ik niet verliefd op je ben. En ik dacht, wat niet is, zal nog wel komen. Uiteindelijk werd deze vriendschap haar teveel en ze zette er een een punt achter. Maar ik was ten volle overtuigd dat ze de vrouw voor me was, en hoewel het moeilijk was haar niet meer te zien, ging ik in mijn hart door haar wel op te eisen. Met name mijn gebeden naar God kregen een dwingend karakter. Ik kan me nog momenten voorstellen dat ik van God eiste dat Hij haar maar verliefd maakte, want dit was de vrouw van mijn dromen. Wat ik niet merkte, was dat mijn liefde geen liefde was, maar een vorm van egoïsme. Ik wilde haar, niet omdat ik van haar hield, maar omdat ik vond dat ik recht op haar had. Gelukkig is dit proces niet verder gegaan. Ze kreeg een andere relatie en is met hem getrouwd. Ik was blij dat het voor mij afgelopen was, want eigenlijk was ik opgelucht, en nu ben ik dankbaar dat mijn relatie met haar zich niet doorgezet heeft. Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik eigenlijk veel van die verhalen hoor van mensen, die niet kunnen opgeven. En opgeven van een verliefdheid kan een hele klus zijn. Want dat betekent dat je weer opnieuw je leven moet opbouwen, dat je je hoop aan de kant moet zetten en accepteren dat je alleen bent. Maar de vraag die ik mezelf stelde in het proces wat ik onderging, was, is er sprake van echte liefde? Of is er sprake van het vasthouden van een ideaal of een ideaalbeeld? Uiteindelijk overstijgt dat ideaal je eigen gevoelens en wat misschien als verliefdheid of aantrekkingskracht of klik begon, eindigt in een vorm van bezit willen nemen. Toen ik uiteindelijk mijn egoïsme opgaf, merkte ik dat het met de verliefdheid snel gedaan was. Het had geen bodem meer, en ik kon er heel gemakkelijk overheen stappen. Het werkte zelfs bevrijdend, want eindelijk kon ik weer verder..... Gelukkig ligt deze ervaring ver achter me. Nu weet ik dat een afwijzing een afwijzing is. En zit ik niet meer krampachtig te hopen op een verloren liefde. Maar ik heb wel de gevaren gezien van hoever dat kan gaan als je erin doorgaat. Uiteindelijk kan het je hele leven gaan beheersen.
Gewoon een vraag: hoe gaan jullie om met afwijzing?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 12 mei 2010, 14:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:34
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ow, ga je shoppen in scheveningen dan? leuk hoor daar  |
Hoeft niet meer,er komt bezoek.Het werkt dus wel,de "deur" altijd op een kier laten staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:44
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | EEN ODE AAN ALLE MAMA'S
Iedereen die nu leeft, en iedereen die geleefd heeft, is voortgekomen uit een vrouw.
Iedereen heeft een moeder.
Hoe kijken wij vandaag eigenlijk tegen mama's aan ?
Op de dag van moederdag een ode aan alle mama's.
Eer je moeder.
Iedereen heeft een moeder
Er zijn hardwerkende moeders
Er zijn alleenstaande moeders
Alle moeders hebben het druk van s'morgens vroeg als ze uit bed stappen, tot s 'a vonds laat als ze eindelijk kunnen slapen.
Als je moeder nog leeft, bel haar vandaag op.
Zeg dat je haar waardeert en zeg : ik houd van u mama.
Bedankt voor alles wat u voor mij hebt gedaan.
Misschien leeft je moeder niet meer.
pak dan een blaadje en een pen en ga eens een brief aan mama schrijven.
Dan begin je :
Mama, hier ben ik allemaal niet aan toegekomen, maar ik wil u bedanken..
Misschien heb je je moeder nog nooit in je leven bedankt.
Doe het dan, voordat het niet meer kan.
Waardeer, respecteer en eer haar want als het goed is, heeft zij er alles aan gedaan om u zo goed mogelijk op te voeden.
Mama's, misschien staat u op dit moment wel tot aan uw knieen in de poepluiers.
Misschien bent u moe en weet u niet hoe de eindjes aan elkaar te knopen.
Misschien bent u een alleenstaande moeder.
Weet dan dat God een goede God is.
Hij wil u kracht geven en sterken.
Gezegende en liefdevolle moederdag! |
Dank voor je bemoediging ! Weet ik ook weer even als alleenstaande moeder waar ik het voor doe....
Liefs, Peacedove
Laatst aangepast door
|
PEACEDOVE820
|
op woensdag 12 mei 2010, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 14:04
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...
 |
Van harte jullie beiden! En wil jullie vanaf deze plek een pratige dag toe wensen en een rijk gezegend leven met God!
Be blessed.
Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 14:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vraag het gewoon...... "Zeg ken jij de mosselman?"  |
Meisje, ik ben een zeeman... een zeeman is heel vaak van huis....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 14:28
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | haha het gaat hier over mannen die maar een ding willen.... en juist hier gaat imre zijn foto plaatsen???  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 15:56
|
|
|
|
Mss wel helemaal offtopic... maar, mijn mening is dat we niet mogen vergeten dat de predikanten/voorgangers van de 'wereldwijde kerk van Jezus Christus' allemaal een roeping hebben..daar mogen we mijns inziens niet aan voorbij gaan!!!
Mijn ervaring is ook dat het sterk afhankelijk is van uit welke achtergrond een predikant de theologie in gaat , en heb zelf gezien dat ook juist door gebeurtenissen in gemeente of eigen gezin een predikant uit een 'zware kerk' ook leert...en daardoor zich ook ontwikkeld in het prediken van juist liefde en vergeving! Ook voor hen is het leven een leerproces.
Marieke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 16:42
|
|
|
|
|
wat zal ik eten vanaaf?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 16:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | wat zal ik eten vanaaf? |

Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 12 mei 2010, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 16:52
|
|
|
|
|
bruut man dat jullie getrouwd zijn.van harte.knuf jf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 16:59
|
|
|
|
Ook ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, Krijg er een beetje rare ideën bij eerlijk gezegd. Dus als je zou willen en kunnen uitleggen wat het is dan heel graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:00
|
|
|
|
Iedereen die nu leeft, en iedereen die geleefd heeft, is voortgekomen uit een vrouw.
Eer je moeder.
Alle moeders hebben het druk van s'morgens vroeg als ze uit bed stappen, tot s 'a vonds laat als ze eindelijk kunnen slapen.
Dan begin je :
Waardeer, respecteer en eer haar want als het goed is, heeft zij er alles aan gedaan om u zo goed mogelijk op te voeden.
Als één van de 8 kinderen mocht ik heerlijk naar mn moeder gaan..........als moeder van 4 kinderen kreeg ik zoveel liefde...
En dat is niet alleen op moederdag, maar wel heel bijzonder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:00
|
|
|
|
Eer je moeder.
Dan begin je :
Als één van de 8 kinderen mocht ik heerlijk naar mn moeder gaan..........als moeder van 4 kinderen kreeg ik zoveel liefde...
En dat is niet alleen op moederdag, maar wel heel bijzonder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:01
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik zie er geen voordelen van, eerder alleen nadelen mensen die geen lid zijn van cm hebben ook niets te maken met mededelingen die je aan cmmers meedeeld. |
Idd ik zie ook geen voordelen en enkel nadelen... Het gevoel van hier "veilig"zijn is dan helaas wel weg.
|
|
| Naar boven |
|
|