Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:05
|
|
|
Dinsdag 8 Juli, Genesis 31: 46 – 55; God is getuige.
Uiteindelijk gaan Jakob en Laban toch vriendelijk uit elkaar. Opvallend is dat het idee om een verbond te sluiten van Laban komt. Ook Laban blijft een slimme man. Zijn twee dochters en hun kinderen moet hij nu eenmaal los laten. Of Jakob goed voor ze zal zijn, kan hij niet meer controleren. Daarom stelt hij voor: laten we een verbond sluiten! En zo gebeurt het. Een grote hoop stenen fungeert als gedenkteken. Bij de inwijding zegt Laban plechtig in het Aramees: Jegar-Sahaduta, oftewel: steen der getuigenis. Daarbij denkt hij aan zijn eigen belofte en getuigenis. Waarop Jakob op zijn beurt in het Hebreeuws mompelt: Gad-El! Oftewel: getuige! Dat betekent: moge deze steen getuige zijn. Daarmee wil hij mogelijk direct verwijzen naar God zelf als wachter en bewaker wanneer mensen elkaar plechtig iets beloven. De andere dag reist Laban af. Niet zonder eerst zijn zonen en dochters gekust en gezegend te hebben. Zou hij ook Jakob gekust hebben? En kusts Jakob Laban? Sommige dingen vergeet je nooit meer. Maar het is goed achter je ze laten. Al was het maar voor je kinderen en kleinkinderen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 25 juli 2014, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:07
|
|
|
romantische film kijken... ( bij gebrek aan romantiek.... zwemel: in de film is het altijd anders als met mijn liefdesleven... ha ha en het loopt altijd goed af. hmmm waarom gaat het bij mij zo anders in d e film als je ziek word, is hij lief voor je... in echt zegt hij: eh heb niks aan je als je ziek bent dump. en toch geef ik nooit me droom op, om ooit nog een leuk maatje te vinden in me leven die bij me hoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:14
|
|
|
effe iets luchtig, inplaats van gemopper over forum wat achteruit gaat:
je gaat op date en neemt mee:
Ik so wie so me leuke nieuwe tas waar heel veel in kan, van tandpasta tot fles cola... wat erin zit met date is natuurlijk groot geheim, raadsel voor de mannen, maar die tas gaat mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:17
|
|
|
ooit ging ik twee weken rond kerst na centerparks en ik nam mee:
ja ja: een kerstboom.
( had toen nog een hele grote bus... ha ha) achteraf denk ik, ehhh beetje maf een kerstboom meenemen, maar wou het wel kerstfeer hebben ha ha en zonder kerstboom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 21:04
|
|
|
Bei Gott bin ich geborgen, still wie ein Kind. Bei ihm ist Trost und Heil. Ja, hin zu Gott verzehrt sich meine Seele, kehrt in Frieden ein.
http://www.youtube.com/watch?v=9_sGRS8Rs6I
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 21:49
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha ik blij ik effe weg was... misschien ik dan bij de gezellige hoor petra die defenitief ehhh paar dagen weg was. lol |
Ja hoor, daar is ze weer. Ik vind je in ieder geval gezellig, dus dat is al één.
Jol, hoort zeker bij de ongezellige rest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:23
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja hoor, daar is ze weer. Ik vind je in ieder geval gezellig, dus dat is al één.
Jol, hoort zeker bij de ongezellige rest.  |
Jij??? nietussssssssss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:24
|
|
|
PETRA373 schreef: | effe iets luchtig, inplaats van gemopper over forum wat achteruit gaat:
je gaat op date en neemt mee:
Ik so wie so me leuke nieuwe tas waar heel veel in kan, van tandpasta tot fles cola... wat erin zit met date is natuurlijk groot geheim, raadsel voor de mannen, maar die tas gaat mee  |
Mezelf das toch genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:32
|
|
|
ha ha, ongezellige rest.. wie schreef dat eigenlijk
Ik denk dat we die woorden niet zo serieus moeten nemen. het is gewoon wennen denk ik voor velen dat het forum veranderd is. en Sommige missen de oude tijd, maar daar gebeurden heel wat ongezellige dingen, heb wel es huilend achter me pc gezeten omdat ik in gezellige ruzie zat....en ook wel es in de emotie anderen gekwetst, dus opzich beter met meer regels, alleen effe wennen en zoals iedere verandering, word een verandering vaak in het begin als negatief ervaren toch?
En niet mee eens met de schrijver of schrijfster van ongezelligge rest wij zijn heel gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:38
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Mezelf das toch genoeg  |
nou hoop wel dat je ook kleren mee neemt.. anders word het wel heftige date als je alleen jezelf meeneemt. Zoiets als je mooiste jurk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:59
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, ongezellige rest.. wie schreef dat eigenlijk
Ik denk dat we die woorden niet zo serieus moeten nemen. het is gewoon wennen denk ik voor velen dat het forum veranderd is. en Sommige missen de oude tijd, maar daar gebeurden heel wat ongezellige dingen, heb wel es huilend achter me pc gezeten omdat ik in gezellige ruzie zat....en ook wel es in de emotie anderen gekwetst, dus opzich beter met meer regels, alleen effe wennen en zoals iedere verandering, word een verandering vaak in het begin als negatief ervaren toch?
En niet mee eens met de schrijver of schrijfster van ongezelligge rest wij zijn heel gezellig  |
Dat schreef ik maar bedoelde het ook niet serieus hoor. Het forum is inderdaad veranderd en soms gebeurt er gewoon dagen niets. Dat is jammer, de boeiende discussies waarin er nieuwe gezichtspunten bekeken konden worden zijn doodgebloed en minder creatief... de andere kant was inderdaad dat het flink offtopic en op de man/vrouw kon worden gespeeld... laten we hopen dat er weer nieuwe seizoenen aanbreken met bloeiende topics.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 23:03
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat schreef ik maar bedoelde het ook niet serieus hoor. Het forum is inderdaad veranderd en soms gebeurt er gewoon dagen niets. Dat is jammer, de boeiende discussies waarin er nieuwe gezichtspunten bekeken konden worden zijn doodgebloed en minder creatief... de andere kant was inderdaad dat het flink offtopic en op de man/vrouw kon worden gespeeld... laten we hopen dat er weer nieuwe seizoenen aanbreken met bloeiende topics. |
Denk het wel, komt vanzelf wel weer meer mensen hoop ik, dan krijg je ook weer boeiende discussies ma ja iedereen vind hier ook d eware...en gaat dan, behalve sommigge mensen die onderhand bij het meubelair horen zoals ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 23:10
|
|
|
Mijn waakhonden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 23:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | nou hoop wel dat je ook kleren mee neemt.. anders word het wel heftige date als je alleen jezelf meeneemt. Zoiets als je mooiste jurk...  |
ik neem geen kleren mee die heb ik dan aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juli 2014, 23:13
|
|
|
Klopt Petra goed gezien, ik heb een leuk stel vriendinnen en vrienden, ik vermaak mij best.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 02:18
|
|
|
[quote=PETRA373]Denk het wel, komt vanzelf wel weer meer mensen hoop ik, dan krijg je ook weer boeiende discussies ma ja iedereen vind hier ook d eware...en gaat dan, behalve sommigge mensen die onderhand bij het meubelair horen zoals i
niet zo wanhopig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 08:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, ongezellige rest.. wie schreef dat eigenlijk
En niet mee eens met de schrijver of schrijfster van ongezelligge rest wij zijn heel gezellig  |
Welkom terug...gezellige dame
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 08:41
|
|
|
Weet je wat nu zo gezellig is? Alleen de mensen die altijd al op het forum schrijven, reageren weer!
Ik denk dat Trijnie het vooral heeft over de gezelligheid in de chatbox die ze mist. Omdat ik daar nooit kom, weet ik ook niet wat daar veranderd is. Ik denk dat je haar opmerking ook meer als een vraag moet zien dan als gemopper. Ik mis op het forum vooral de diepgaande discussies, of zoals Jol het noemt ``boeiende discussies waarin er nieuwe gezichtspunten bekeken konden worden``. Dat is een constatering van een feit. Daarover mopperen heeft weinig zin. Zoals ik al zei is de vraag van Trijnie al vaker in andere bewoordingen gesteld. Nadien is er niets veranderd. Net als Jol hoop ik dat er weer nieuwe seizoenen aanbreken met bloeiende topics.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 25 juli 2014, 08:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 12:08
|
|
|
Over enkele dagen loopt m'n abootje af. Ik ga even niet verlengen.
Dus: goodbye, bedankt weer voor de fijne, leerzame en gezegende contacten die ik hier weer mocht opdoen.
En wie weet: Kom ik weer terug :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 14:05
|
|
|
JOL252 schreef: | Het hoofd wordt hier koel gehouden vandaag met een grote kan met water met citroensap, een zomerse couscoussalade en tzaziki...  |
Wáter? Levensgevaarlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 15:10
|
|
|
ROADY558 schreef: | Over enkele dagen loopt m'n abootje af. Ik ga even niet verlengen.
Dus: goodbye, bedankt weer voor de fijne, leerzame en gezegende contacten die ik hier weer mocht opdoen.
En wie weet: Kom ik weer terug :) |
na ja zeg, wel terug komen, want je hebt altijd goeie bijdragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 20:26
|
|
|
Woensdag 9 Juli, Genesis 32: 1-12; O leer mij, arme dwaas.
Er zijn dingen die nooit verjaren, maar eindeloos blijven zitten als diepe krassen die niet dicht te strijken zijn. Of een donkere schuld die maar blijft kleven aan de wanden van je ziel. Als Jakob dicht bij het land Kanaän komt, overvalt heem ineens keihard de gedachte aan zijn broer Esau. Wat zou Esau zeggen? Handig als altijd stuurt Jakob eerst boden voor zich uit. Zij moeten Easau zeggen: Uw knecht Jakob is onderweg, met veel nadruk op knécht. Maar Esau maakt geen verzoenend gebaar. Hij is al onderweg met 400 man, zo wordt Jakob gemeld. De schrik slaat hem om het hart. Vechten, denkt hij, en alle mensen verdelen in twee groepen. Mogelijk kan één groep nog ontsnappen. Maar dan slaat de pure angst toe en kan hij alleen nog maar bidden. ‘O God, o Here help!’ En heel emotioneel en concreet: ‘O God, red me uit de hand van mijn broer, uit de hand van Esau. Ik ben zo ontzettend bang, dat hij komt en mijn leven totaal de vernieling in slaat…’ Het is meer een schreeuw dan een gebed. Over bidden kun je avonden praten. Er zijn ook avonden waarop je niet meer praat en alleen nog maar bidt. Uit de nood van je ziel. ‘O leer mij arme dwaas, hoe dat ik bidden moet.’ Wees stil, want God hoort.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 20:27
|
|
|
TomTom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE187
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 00:10
|
|
|
ik heb van 11 tot en met 22 augustus vakantie zijn er mensen die dan ook vrij zijn en houden van kamperen? misschien kunnen we iets combineren. ik heb wel ideeën maar nog niemand om mee samen te gaan bv kamperen in Engeland en wandelen, of in Scandinavie en wandelen ik ben benieuwd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:15
|
|
|
das nou typisch een nuchter mannen antwoord, natuurlijk een man neemt een tom tom mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:18
|
|
|
brengt me op een idee voor volgende date: in me tas past een verrekijker... dus kan ik hem van afstand effe goed bekijken en nog snel omkeren als het een griezel is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:20
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Mijn waakhonden......  |
je waakhonden je neemt honden mee of bodyguards
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 10:10
|
|
|
PETRA373 schreef: | na ja zeg, wel terug komen, want je hebt altijd goeie bijdragen. |
Ja maar het forum is niet veel meer....
Ik beloof niks Petra :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 13:59
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja maar het forum is niet veel meer....
Ik beloof niks Petra :) |
Ja, als iedereen weggaat dan blijft er niks over, gewoon geduld hebben tot er weer andere bijkomen
zo blijf ik nog helemaal alleen achter op een dag hier
|
|
Naar boven |
|
|